(Ne)navadni 3. a *oto:foto*ranjeotrok Na OŠ Milana Mravljeta se je v letošnjem šolskem letu v raz-redni skupnosti 3. a dogajalo nekaj nenavadnega. Nenavadnega zato, ker se še vedno v celoti ne zavedamo, da je šolanje učno-vzgojni proces in kot tak ni le obveznost šole in učiteljev do učencev, temveč tudi njihovih slaršev. Da starši v tem procesu lahko sodelujejo (in celo morajo) z učitelji in lastnimi otroki v večstransko korist, so dokazali v 3. a razredu. Ideja o takšnem sodelovanju se je porodila na svetu staršev šole in predstavniki razrednega sveta staršev 3. a razreda so jo s pomočjo razredničarke Jožice Osolnik tudi uresničili. Na rodi-teljskem sestanku v začetku šolskega leta so ugotovili, da njihovi otroci nimajo dovolj izvenšolskih dejavnosti, ki bi bile primerne za njihovo starostno stopnjo. Zato sta razredničarka in predsed-nica razrednega sveta staršev na osnovi strukture poklicev staršev pripravili za drugi roditeljski sestanek predlog možnih interesnih dejavnosti in njihovih nosilcev. Ko je Marjana Klarič kot prva privolila, da bo vodila oblikovalni krožek, je bil led prebit. Odziv med starši je bil velik, saj nihče ni odklonil sodelovanja. Anica Zidanšek je vodita francoščino in z njeno pomočjo so otroci spoznavali osnove tega jezika. Šahovski krožek je vodil Mile Arlov, osnove fotografiranja pa je otroke poučeval Ivan Klarič. Pletli so pod vodstvom razredničarke, spoznavali so osnove raču-nalniškega programiranja in se igrali z računalniškimi igricami. V sodelovanju z ostalimi starši je Marjeta Simčič otroke peljala na ogled predstave v Cankarjev dom, v kino, na tortice . .. V skriv-nosti plesa je otroke uvajala učenka 6. razreda Natali Žalik, svoje plesne točke pa so staršem in obiskovalcem predstavili na razredni prireditvi ob koncu šolskega leta. Vsa oblačila za nastop sta sešili dve mamici. Mamice so s pomočjo svojih otrok napekle pecivo in pripravile pravo pojedino. Na tej prireditvi so predstavili rezultate svojega izvenšolskega udejstvovanja in ob koncu vsi skupaj zapeli razredno pesem 3.a. Vsega pa le niso mogli predstaviti tisti dan, kajti Ivanka Verlič je že prej organizirala skupinski obisk Brnika in pripravila zak-ljučni enodnevni skupni izlet staršev in otrok na Brione. V načrtu imajo tudi izvedbo piknika na Toškem čelu. S pomočjo staršev so izdali tudi razredno glasilo. S tako obliko sodelovanja so prihranili mnogo denarja, saj so starši sodelovali brezplačno, obenem pa so se med njimi spletla resnično prava prijateljstva. Zato bi na tak način radi sodelovali tudi v prihodnje. Otroci so svoje sposobnosti na ta način preizkušali na različnih področjih, starši pa so spoznali, da je delo z otroki lepo in težko obenem. Dejstvo, da so starši celo roditeljske sestanke pripravljali in v celoti vodili sami, je pomenilo dokončen preokret v miselno-sti, da šola ni stvar staršev. Brez dvosmernega sodelovanja med razredničarko Jožico Osolnik in starši seveda ne bi šlo. Vsi skupaj menijo, da besede ne morejo opisati vsega, kar so pridobili s takšnim sodelovanjem. Dokazali so sebi in drugim, da se da podreti pregrade, ki običajno vladajo med šolo in domom. Vpra-šanje je le, koliko je kdo pripravljen za to žrtvovati. Anita Rožič