Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2015/24 тш ZAKLJUČNO POROČILO RAZISKOVALNEGA PROJEKTA A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROJEKTU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem projektu Šifra projekta J5-4159 Naslov projekta Razvoj integralnega modela kazalnikov za spremljanje in vrednotenje uspešnosti politik na področju e-uprave Vodja projekta 2262 Mirko Vintar Tip projekta J Temeljni projekt Obseg raziskovalnih ur 9802 Cenovni razred Trajanje projekta 07.2011 - 06.2014 Nosilna raziskovalna organizacija 590 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo Raziskovalne organizacije -soizvajalke 582 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede 2323 IPMIT Institut za projektni management in informacijsko tehnologijo d.o.o. Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 5 DRUŽBOSLOVJE 5.04 Upravne in organizacijske vede 5.04.01 Javna uprava Družbenoekonomski cilj 11. Družbenopolitični sistemi, strukture in procesi Raziskovalno področje po šifrantu FOS 5 Družbene vede 5.09 Druge družbene vede B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROJEKTA 2.Povzetek raziskovalnega projekta1 SLO_ Razvoj e-uprave je bil v zadnjem desetletju eno ključnih razvojnih področij modernizacije javnega sektorja. V Sloveniji na letni ravni investiramo v razvoj tega koncepta poslovanja cca 120 miljonov Eurov, v EU pa cca 50 milijard Eurov. Kljub temu množica študij ugotavlja, da ta ogromna vlaganja ne dajejo pričakovanih rezultatov. Uporaba e-storitev je pod pričakovanji vlad; pričakovanih učinkov v smislu zniževanja stroškov in povečevanja učinkovitosti javne uprave še ni videti; organizacijske spremembe, ki naj bi prinesle večjo učinkovitost, zmanjševanje administrativnih ovir, bremen in stroškov, so šele na začetku. Raziskava je bila v prvi fazi usmerjena v identifikacijo, kritično analizo in sintezo dosedanjih pristopov in metrik na področju , spremljanja in vrednotenja politik e-uprave. To je v nadaljevanju služilo kot osnova za razvoj integralnega modela kazalnikov za evaluacijo politik na področju e-uprave. Izhodišče za razvoj modela je bila pet-nivojska arhitektura modela, ki vključuje naslednje ravni: infrastrukturno, projektno, organizacijsko, politološko/sociološko in nacionalno. Kazalniki teh petih ravni dajejo integralno oceno določene politike na področju e-uprave. Na osnovi tega modela je mogoče razviti analitično-hierarhični odločitveni model, ki s pomočjo ustreznega informacijskega orodja (kot denimo Web-HIPRE) vsem ključnim deležnikom omogoča evaluacijo bodisi načrtovanih ali pa že izvedenih politik ter njihovo uspešnost - bodisi po ex-ante ali ex-post. Za potrebe polnjenja in enostavne uporabe modela je bila razvita ustrezna podatkovna baza oziroma katalog vseh izbranih kazalnikov. Katalog je javno dostopen v dveh jezikih, slovenščini in angleščini in trenutno vsebuje cca 500 podrobno opisanih kazalnikov. Predvidevamo, da bi se katalog še naprej dopolnjeval na podlagi metode crowd-sourcinga._ ANG_ In the last decade the development of e-government has been one of the key development areas of modernization of the public sector. In Slovenia we are investing in the development of the concept of operations approximately 120 million Euros in EU approximately 50 billion Euros on an annual basis. Nevertheless, a multitude of studies suggest that this huge investment does not give the expected results. The use of e-services is belowthe expectations of the governments; the expected effects in terms of reducing costs and increasing efficiency of public administration has not yet been seen; organizational changes, which should result in greater efficiency, reduction of administrative burdens, burdens and costs are only at the beginning. In the first phase the survey was focused on the identification, critical analysis and synthesis of existing approaches and metrics in the area of monitoring and evaluation of policies, e-government. It went on to serve as a basis for the development of an integrated model of indicators for the evaluation of policies in the field of e-government. The starting point for developing a model was the five-level architecture model, which includes the following levels: infrastructure, project, organization, political / sociological and national. Indicators of these five levels provide an integrated assessment of specific policies on e-government. Based on this model it is possible to develop an analytical-hierarchical decision model which would with support of appropriate information tool (such as Web-HIPRE) enable the key stakeholders to evaluate of either planned or already implemented policies and their effectiveness - either by ex-ante or ex post. For the purpose of charging and simple application of the model has been developed adequate database or catalog of all the indicators. The catalog is published in two languages, English and Slovenian and currently contains about 500 detailed indicators. We expect the catalog to continue to complement on the basis of the method crowd-sourcing. 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem projektu2 Iz do sedaj znanih temeljnih in aplikativnih raziskav smo najprej izluščili ključna področja, ki jih dosedanji modeli kazalnikov in meritev skušajo spremljati z ustreznimi kvantitativnimi in/ali kvalitativnimi kazalniki. To so: lerjenje vlaganj v infrastrukturo: stroški IKT infrastrukture, podatkovna infrastruktura, kadrovski viri, pravne podlage (infrastrukturna raven) merjenje vložkov, procesov, izložkov in izidov projektov e-uprave (projektna raven); merjenje transformacijskih učinkov: spremembe v back-office, zmanjševanje hierarhičnih ravni, enova poslovnih procesov, zunanje izvajanje, zmanjševanje administrativnih ovir, stroškov in bremen itd. (organizacijska raven); lerjenje političnih in socioloških učinkov: transparentnost, odprtost, korupcija, zadovoljstvo uporabnikov, participacija (politično/sociološka raven); lerjenje ekonomskih učinkov: stroški, javna korist, gospodarska rast (nacionalna raven). Vse navedene skupine kazalnikov se danes pojavljajo v več deset različnih modelih in pristopih (skupno smo jih identificirali več kot 50) , med njimi je precej prekrivanj, definicije kazalnikov so zelo različne, meritve se opravljajo na povsem različnih metodoloških osnovah, posledično je tudi rezultate meritev, četudi so te metodološko povsem korektno izvedene, zelo težko ali celo nemogoče primerjati. Zato smo pri izvedbi raziskave najprej razvili enovit petstopenjski model za razvrščanje/klasificiranje kazalnikov ter nabor atributov, ki omogoča njihov podrobne opis. Nabor atributov je bil sestavljen tako, da omogoča agregacijo atributov po vertikali. To je pomembno zato, da lahko agregiramo rezultate evaluacij od ravni projektov navzgor do ravni programov in nacionalnih politik. Za praktično uporabo modela smo razvili posebno informacijsko rešitev, ki je zasnovana v obliki kataloga kazalnikov. Nato je sledilo dolgotrajno luščenje obstoječih kazalnikov, njihovo usklajevanje ter podrobno opisovanje v dveh jezikih ter vnašanje v katalog v katrem je danse cca 500 kazalnikov javno dostopnih akademski in drugi strokovni javnosti. 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem projektu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 Ocenjujemo, da je bil program dela v celoti uresničen in še celo presežen, saj v začetku nismo pričakovali, da bo nastal tako obsežen katalog kazalnikov, ki že vsebuje cca 500 podrobno opisanih kazalnikov. 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega projekta oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine4 Ni bilo sprememb. 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati projektne skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 4289966 Vir: COBISS.SI Naslov SLO E-uprava in organizacijsko preoblikovanje vlade: Ponoven vpogled v črno skrinjico? ANG E-government and organisational transformation of government Opis SLO Vloga tehnologije pri preoblikovanju organizacij v javnem sektorju se je v dobi e-uprave znatno povečala, pri čemer je razmerje med IKT in organizacijskimi spremembami v javnem sektorju postalo v zadnjem desetletju predmet vse bolj intenzivnih raziskav. Kljub vsemu, pregled obstoječe literature kaže, da so učinki e-uprave na organizacijsko preoblikovanje upravnih struktur in procesov še vedno razmeroma slabo razumljeni in nejasno opredeljeni. Glavni namen prispevka je: (1) preučiti soodvisnost razvoja e-uprave in organizacijskega preoblikovanja v organizacijah javnega sektorja ter ponuditi jasnejšo obrazložitev vloge IKT kot gonilne sile organizacijskega preoblikovanja v nadaljnjem razvoju e-uprave in (2) opredeliti glavne značilnosti organizacijskega preoblikovanja v dobi e-uprave z razvojem novega okvirja. Ta okvir se pri opisovanju organizacijskega preoblikovanja osredotoča na dve dimenziji, in sicer "globino" in "naravo" sprememb ter opredeljuje ključne atribute povezane s tremi tipičnimi organizacijskimi ravnmi. During the e-government era the role of technology in the transformation ANG of public sector organisations has significantly increased, whereby the relationship between ICT and organisational change in the public sector has become the subject of increasingly intensive research over the last decade. However, an overview of the literature to date indicates that the impacts of e-government on the organisational transformation of administrative structures and processes are still relatively poorly understood and vaguely defined. The main purpose of the paper is therefore the following: (1) to examine the interdependence of e-government development and organisational transformation in public sectororganisations and propose a clearer explanation of ICT's role as a driving force of organisational transformation in further e-government development; and (2) to specify the main characteristics of organisational transformation in the e-government era through the development of a new framework. This framework describes organisational transformation in two dimensions, i.e. the 'depth' and the 'nature' of changes, and specifies the key attributes related to the three typical organisational levels. Objavljeno v JAI Press Inc.; Government information quarterly; 2014; Vol. 31, iss. 1; str. 108-118; Impact Factor: 2.033;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 1.031; A'': 1;A': 1; WoS: NU; Avtorji / Authors: Nograšek Janja, Vintar Mirko Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 2. COBISS ID 4151982 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Kritičen vpogled v vrednotenje politik na področju e-uprave: razmislek o konceptu javnega interesa ANG A critical insight into the evaluation of e-government policies Opis SLO Koncept e-uprave bi naj po pričakovanjih podprl razvoj nove paradigme javnega sektorja in nastajajočih družbeno-političnih trendov, potrdil prizadevanja po posvetovalnih in demokratičnih procesih odločanja ter se zavzel za učinkovito, odgovorno in pregledno upravljanje javnih zadev. V resnici je bilo zelo malo od zgoraj omenjenega tudi doseženo, kar kaže, da je sedanji način oblikovanja politik na področju e-uprave neustrezen, saj ne vsebuje celovitih in objektivnih metodologij za vrednotenje politik. Slednje se posledično kaže v slabi kakovosti načrtovanja in implementacije politik na področju e-uprave. Kljub rastočemu raziskovalnemu interesu v zadnjem desetletju, so obstoječe metodologije za vrednotenje politik pogosto samo obrobno in površno usmerjene na vrednotenje koncepta javnega interesa, ki ga artikulirajo in naslavljajo politike na področju e-uprave. Poleg tega je vrednotenje razsežnosti javnega interesa pogosto združeno z vrednotenjem finančnih koristi politik na področju e-uprave, kar še dodatno zmanjšuje uporabnost obstoječih metodologij in spodkopava legitimnost rezultatov vrednotenja, ki se uporabljajo za strateško načrtovanje. Prispevek predstavlja analizo več kot 50 metodologij za vrednotenje politik na področju e-uprave ter raziskuje njihove zmožnosti in obseg v katerem omogočajo vrednotenje javnega interesa, ki ga določena politika na področju e-uprave tudi uresničuje. Analiza ponuja vpogled v sedanjo prakso vrednotenja ter omogoča odkrivanje obstoječih pomanjkljivosti. Na ta način bi lahko zagotovila pomemben prispevek k vključevanju koncepta javnega interesa v prihodnje načrtovanje metodologij za vrednotenje, ter ponujala podporo za z dokazi podprto oblikovanje politik na področju e-uprave. The concept of e-government was expected to support the development of the new public sector paradigm and the emerging socio-political trends, endorsing efforts for deliberative and democratic decision-making processes, and advocating the effective, accountable and transparent management of public affairs. In reality, very little of the above- mentioned was achieved, indicating that the current policy-making in the e-government field is inadequate, whereas lacking comprehensive and ANG objective evaluation methodologies consequently results in poor quality planning and implementation of e-government policies. Despite the growing research interest in the last decade or so, the existing evaluation methodologies have been often only marginally and superficially targeting and evaluating the notion of the public interest articulated and addressed by the e-government policies. Moreover, the evaluation of the public interest dimensions is fr equently rendered particularly with the evaluation of financial benefits of the e-government policies, additionally reducing the applicability of the evaluation methodologies and undermining the legitimacy of the evaluation results used for strategic planning. Paper provides an analysis of more than 50 methodologies for the evaluation of e-government policies, exploring their capacity and extent to which they facilitate the evaluation of the public interest implemented by the e-government policies. Analysis offers an insight into the current evaluation practice enabling detection of its deficiencies, and could facilitate a significant contribution to the inclusion of the public interest concept in the future design of the evaluation methodologies and provide support to more evidence - based policy - making in the e-government field. Objavljeno v International Academy, Research and Industry Association; International journal on advances in life sciences; 2013; Vol 5, no. 1/2; str. 52-65; Avtorji / Authors: Stanimirović Dalibor, Vintar Mirko Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 3. COBISS ID 269092608 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Sodobni pristopi, metrike in kazalniki za spremljanje in vrednotenje javnih politik ANG Modern approaches, metrics and indicators for monitoring and evaluating public policies Opis SLO Monografija predstavlja pristope, metodologije in razvoj modelov kazalnikov za vrednotenje politik oziroma njihovih učinkov na različnih področjih javnega sektorja. Tematski sklopi znotraj monografije so zelo raznovrstni in segajo vse od vrednotenja politik in njihovih učinkov na področju javne in državne uprave, do zdravstvenega sistema in specializiranih državnih uradov. Monografija s svojimi izsledki predstavlja pomemben prispevek k izgradnji teoretskega okvirja in koristen pripomoček za strokovnjake, ki delujejo na področju vrednotenja, načrtovanja in implementacije različnih sektorskih politik. Le-te se v časih finančne in gospodarske krize na eni strani soočajo z vse ostrejšimi proračunskimi omejitvami, na drugi strani pa z naraščajočimi pričakovanji javnosti, ki od politik zahteva premišljene in ciljno usmerjene ukrepe ter dolgoročno pozitivne učinke. ANG Monograph presents the approaches, methodologies and development of the indicator models for the evaluation of policies and their effects on different areas of the public sector. Thematic areas within the monograph are very diverse and range from the evaluation of policies and their effects on public and state administration, to the health system and specialized government agencies. Monograph and the findings within represent an important contribution to building a theoretical framework and a useful tool for professionals working in the field of evaluation, planning and implementation of various sectoral policies. In times of financial and economic crisis, policies are on the one hand facing tighter budgetary constraints, whilst on the other hand; they are facing rising public expectations, requiring thoughtful and targeted measures as well as long-term positive effects. Objavljeno v Fakulteta za upravo; 2013; XXXI, 327 str.; Avtorji / Authors: Vintar Mirko, Aristovnik Aleksander, Todorovski Ljupčo Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 4. COBISS ID 4297390 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Razvoj e-zdravja na nacionalni ravni - primerjalni vidiki in predstavitev splošnih dejavnikov uspeha ANG Development of eHealth at a national level - comparative aspects and mapping of general success factors Opis SLO Izvajanje e-zdravja je eden od ključnih dolgoročnih ciljev slovenskega javnega sektorja. Glavni cilj e-zdravja je izgradnja celovitega zdravstvenega informacijskega sistema (IS) in priključitev široke mreže interesnih skupin v zdravstvenem sektorju. Članek predstavlja pregled projekta eZdravje v Sloveniji in zagotavlja primerjalno analizo razvoja e-zdravja v Sloveniji, Avstriji in na Danskem. S poudarkom na razmerah v Sloveniji, članek opredeljuje glavne pomanjkljivosti v trenutnem stanju izvajanja e-zdravja, preslika niz splošnih dejavnikov uspeha na tem področju in predlaga smernice za učinkovit razvoj in izvajanje projektov e-zdravja. Posebno pozornost članek namenja identifikaciji in oblikovanju pomembnih kazalnikov, ki omogočajo sprotno spremljanje in vrednotenje učinkovitosti zdravstvenih sistemov v Sloveniji. ANG Implementation of eHealth is one of the key long-term goals of the Slovenian public sector. The main objective of eHealth is the construction of a comprehensive health information system (IS) and the connection of a widespread network of stakeholders within the healthcare sector. The article presents a review of the eHealth project in Slovenia and provides a comparative analysis of eHealth development in Slovenia, Austria and Denmark. Focusing on the situation in Slovenia, the article identifies the main deficiencies in the current state of eHealth implementation, maps a set of general success factors in the field and suggests guidelines for the effective development and implementation of eHealth projects. Special attention in the article is dedicated to the identification and formulation of relevant indicators that enable ongoing monitoring and evaluation of the effectiveness of health systems in Slovenia. Objavljeno v Informa Healthcare; Informatics for health & social care; 2014; Vol. 39, iss. 2; str. 140-160; Impact Factor: 0.711;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 1.634; WoS: HL, PT; Avtorji / Authors: Stanimirović Dalibor, Vintar Mirko Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati projektne skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 4147374 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Vrednotenje razvoja projekta eZdravje: primer Slovenije ANG Evaluating the development of e-Health project Nacionalni projekt za informatizacijo zdravstvenega sistema v Sloveniji, znan kot eZdravje, se je pričel izvajati leta 2005. Projekt eZdravje stremi k vključitvi vseh deležnikov v funkcionalno omrežje, rekonstrukciji poslovnega modela sistema zdravstvenega varstva, kakor tudi k povezovanju številnih informacijskih sistemov (IS) na različnih ravneh. Pri uresničitvi te izjemno težke naloge je potrebno upoštevati kompleksno in večdimenzionalno strukturo zdravstvenega sistema. Tako mora eZdravje zagotoviti možnosti za visoko kakovostno in strokovno delo s pacienti, dolgoročni razvoj in olajšati dostop do ustreznih finančnih, administrativnih Opis SLO in zdravstvenih podatkov, ki so potrebni za učinkovito upravljanje posameznih zdravstvenih zavodov in zdravstvenega sistema v celoti. Glavni cilji prispevka se osredotočajo na identifikacijo ter analizo ključnih komponent eZdravja in dejavnikov uspeha, vrednotenje razvoja eZdravja ter predstavitev uporabnih smernic za nadaljnji razvoj in implementacijo eZdravja v Sloveniji. Raziskava temelji na obsežni analizi dokumentov in zbiranju informacij s poglobljeno preiskavo primarnih in sekundarnih virov ter drugih dokumentov, ki vsebujejo vsebine povezane z eZdravjem. Okvir za vrednotenje razvoja projekta eZdravje je bil vzpostavljen na podlagi najpomembnejših komponent eZdravja, ki so bile identificirane in opredeljene v analizi obstoječih raziskav na tem področju. Prispevek razkriva različne pomanjkljivosti, ki so po našem mnenju bistveno vplivale na razvoj eZdravja in spodkopale angažiranost deležnikov pri projektu, kar bi lahko občutno ogrozilo zastavljene časovne roke in povečalo stroške izvedbe projekta. ANG National project for Informatization of the health care system in Slovenia, known as e-health, was initiated in 2005. e-health entails the inclusion of stakeholders into the functional network, reconstruction of the health care system business model as well as integration of many information systems (IS) at different levels. Undertaking this extremely difficult task, while taking into account a complex and multidimensional structure of the health care system, e-health should provide opportunities for high quality and professional work with patients, longterm development and facilitate access to relevant economic, administrative and medical data, required for effective management of the individual health care organizations and health care system in general. The main objectives of the paper comprise the identification and analysis of the key e-health components and success factors, evaluation of the e-health development and production of applicable guidelines for further development and implementation of e-health in Slovenia. Research is based on the extensive document analysis and information retrieval through in-depth investigation of primary and secondary resources and other forms containing e-health related contents, while the evaluation framework was established on the basis of the most important components of e-health, defined during the analysis of existing research in the field. Paper reveals various deficiencies which have in our opinion substantially affected the development of e-health and undermined stakeholders' engagement in the project, which could significantly jeopardize the deadlines set and increase implementation costs. Šifra B.03 Referat na mednarodni znanstveni konferenci Objavljeno v Academic Conferences and Publishing International Limited; Proceedings of the 13th European Conference on eGovernment, Department of Theoretical and Applied Sciences University of Insubria Como, Italy, 13-14 June 2013; 2013; Str. 491-498; Avtorji / Authors: Stanimirović Dalibor, Vintar Mirko Tipologija 1.08 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci 2. COBISS ID 4084910 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Kakovostno načrtovanje, razvoj in implementacija politik na področju e-uprave ANG Quality planning, development and implementation of e-government policies Opis SLO Predavanje je bilo sestavljeno iz dveh delov. Prvi del se je osredotočal na teoretski okvir e-uprave, vlogo e-uprave v sodobni javni upravi ter obstoječe metodološke pristope za vrednotenje politik na področju e-uprave. Drugi del predavanja je bil usmerjen na analizo dejavnikov uspeha, različne sistemske in okoljske spodbujevalce in zaviralce razvoja e-uprave ter multikriterijsko modeliranje politik na področju e-uprave. ANG The lecture was divided into two parts. The first part was focused on the theoretical framework of e-government, the role of e-government in modern public administration, and existing methodological approaches for the evaluation of e-government policies. The second part of the lecture was focused on the analysis of success factors, various system and environmental drivers and inhibitors for the development of e-government and multi-criteria modeling of e-government policies. Šifra B.04 Vabljeno predavanje Objavljeno v 2013; Avtorji / Authors: Stanimirović Dalibor Tipologija 3.14 Predavanje na tuji univerzi 3. COBISS ID 4102830 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Merjenje uspešnosti v slovenski policiji na lokalni ravni: pristop DEA ANG Performance measurement in the Slovenian police at the local level Opis SLO Prispevek skuša izmeriti relativno učinkovitost dejavnosti, ki jih izvaja slovenska policija na lokalni ravni. Ker država namenja relativno velik znesek proračunskih sredstev za policijske operacije, in ker policija zaposluje več kot četrtino zaposlenih v javni upravi, je učinkovita uporaba omejenih javnih sredstev še toliko bolj pomembna. V prispevku je predstavljena tristopenjska Analiza Ovojnice Podatkov (DEA), ki je nato uporabljena za merjenje relativne učinkovitosti policijskega dela v izbranih policijskih enotah na lokalni ravni (na policijskih postajah (PSs)) v letu 2010 z dodatno kontrolo zunanjih (okoljskih) dejavnikov. Rezultati empirične analize s pomočjo DEA kažejo, da je približno 80 odstotkov opazovanih PSs neučinkovitih glede na svoje vrstniške organizacije. Podrobnejša analiza kaže tudi, da so PSs z več kot 50 delovnimi mesti v povprečju manj učinkovite. Do neke mere so razlike v učinkovitosti posledica zunanjih dejavnikov, na katere vodstva policijskih postaj ne more vplivati, v še večji meri pa so razlike v učinkovitosti rezultat boljšega vodenja in organiziranosti policijskega dela. Predstavljena metodologija in dobljeni rezultati raziskave so lahko torej dragoceno orodje v rokah policijskega menedžmenta pri sprejemanju odločitev o tem, kako optimalno razporediti omejena javna sredstva. ANG The paper attempts to measure the relative efficiency of police activities in the Slovenian police at the local level. As the state allocates a relatively large amount of budget funding to police operations and more than one quarter of public employees is employed in the police, the efficient use of limited public funds is even more important. In particular, a threestage Data Envelopment Analysis (DEA) technique is presented and then applied to measure the relative efficiency of police work related data for selected police units at the local level (i.e. police stations (PSs)) in 2010 with additional controlling for external (environmental) factors. The results of the DEA empirical analysis reveal that approximately 80 percent of the observed PSs are inefficient relative to their peers. More detailed analysis also shows that, in general, PSs with more than 50 posts occupied are on average less efficient. To some extent, the differences in efficiency scores are a consequence of external factors which the management of police stations cannot influence, yet they are even more a result of better governance and organized and police work. Thus, the presented methodology and obtained efficiency results can be a valuable tool in the hands of police management when deciding how to optimally allocate the limited public resources. Šifra B.03 Referat na mednarodni znanstveni konferenci Objavljeno v NISPAcee; "Regionalisation and inter-regional cooperation"; 2013; Avtorji / Authors: Aristovnik Aleksander, Seljak Janko, Mencinger Jernej Tipologija 1.08 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci 8.Drugi pomembni rezultati projetne skupine7 Projektna skupina je izvedla vrsto aktivnosti za diseminacijo rezultatov projekta: - v letu 2013 je bila organizirana mednarodna delavnica na temo evaluacije politik e-uprave z cca 30 eksperti iz 8 držav. - rezultati projekta so bili predstavljeni na dveh mednarodnih konferencah, konferenci EGPA, Edingburgh, 2013, NISPAcee, Budimpešta, 2014) - izdana je bila znanstvena monografija...... V sklopu projekta je bil izdelan spletni portal http://www.kronos.si/, ki je na eni strani namenjen predstavitvi projekta in njegovi promociji slovenski ter mednarodni strokovni in znanstveni javnosti, na drugi strani pa omogoča vstop v katalog kazalnikov in podaja navodila za njegovo uporabo. V prihodnjih mesecih je načrtovana izdaja monografije, ki bo vsebinsko povzela delo na projektu ter poskusila vzpostaviti širši teoretski okvir koncepta e-uprave, osvetliti različne vidike preučevanja in vloge e-uprave v sodobnem javnem sektorju ter predstavila različne pristope za vrednotenje učinkov e-uprave. Pri izdaji monografije, ki bo predvidoma izdana pri eni izmed uglednih tujih založb, bodo sodelovali tudi eminentni mednarodni avtorji in strokovnjaki s področja e-uprave. Ob zaključku projekta je predvidena izvedba delavnice na temo vrednotenja učinkov politik in projektov na področju e-uprave. Pri izvedbi delavnice bodo sodelovali strokovnjaki in odločevalci iz slovenskega javnega sektorja, ki bodo lahko podali svoje predloge in mnenja glede kataloga kazalnikov in njegove uporabe na obravnavanem področju. 9.Pomen raziskovalnih rezultatov projektne skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 SLO_ Metrika na področju spremljanja razvoja e-uprave je zaradi novosti in naglega razvoja področja še vedno v povojih. Z njenim razvojem se ukvarja množica raziskovalnih ustanov po svetu pa tudi mednarodonih organizacij od Združenih narodov, OECD, EU itd. Tako je nastalo na desetine pristopov, modelov in kazalnikov, ki so pa vsebinsko in metodološko povsem neusklajeni in zato tudi neprimerljivi. Najpomebnejši dosežek raziskave je zato v razvoju poenotenega/koherentnega večnivojskega modela kazalnikov ter njihovih glavnih atributov. Večnivojski model je zasnovan tako, da je mogoča vertikalna agregacija kazalnikov od projektne do nacionalne ravni. ANG_ Metrics in the field of monitoring the development of e-government is still in its infancy due to the novelty and the rapid development of the field. Multitude of research institutions around the world as well as international organizations of the United Nations, OECD, EU, etc is engaged in its development. This led to dozens of approaches, models and indicators, but they are substantively and methodologically completely uncoordinated and therefore incomparable. The most important achievement of the research is therefore to develop a unified / coherent multilevel model of indicators and their main attributes. Multilevel model is designed to allow vertical aggregation of indicators of the project to the national level. 9.2. Pomen za razvoj Slovenije10 SLO_ Dobljeni rezultati imajo univerzalen pomen za mednarodno skupnost in za Slovenijo zato smo tudi katalog kazalnikov razvili v dveh jezikih. Katalog ima širšo uporabnost ne samo na področju e-uprave ampak tudi na nekaterih sorodnih področjih, saj vsebuje vrsto kazalnikov, ki so I ekonomske, politološke ali organizacijske narave._ ANG_ The results have universal significance for the international community and for Slovenia. That is the reason why we have developed a catalog of indicators in two languages. The catalog has wider applicability not only in the field of e-government, but also in some related areas as it contains a number of indicators, which have economical, political science or organizational aspects. 10.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite, katerega od navedenih ciljev ste si zastavili pri projektu, katere konkretne rezultate ste dosegli in v kakšni meri so doseženi rezultati uporabljeni Cilj F.01 Pridobitev novih praktičnih znanj, informacij in veščin Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.02 Pridobitev novih znanstvenih spoznanj Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.03 Večja usposobljenost raziskovalno-razvojnega osebja Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.04 Dvig tehnološke ravni Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.05 Sposobnost za začetek novega tehnološkega razvoja Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.06 Razvoj novega izdelka Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.07 Izboljšanje obstoječega izdelka Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.08 Razvoj in izdelava prototipa Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.09 Razvoj novega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.10 Izboljšanje obstoječega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.11 Razvoj nove storitve Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.12 Izboljšanje obstoječe storitve Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.13 Razvoj novih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F 14 Izboljšanje obstoječih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.15 Razvoj novega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.16 Izboljšanje obstoječega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.17 Prenos obstoječih tehnologij, znanj, metod in postopkov v prakso Zastavljen cilj DA NE Rezultat I v Uporaba rezultatov I v F is Posredovanje novih znanj neposrednim uporabnikom (seminarji, forumi, konference) Zastavljen cilj DA NE Rezultat I v Uporaba rezultatov I v F.19 Znanje, ki vodi k ustanovitvi novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj DA NE Rezultat I v Uporaba rezultatov I v F.20 Ustanovitev novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj DA NE Rezultat I v Uporaba rezultatov I v F.21 Razvoj novih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj DA NE Rezultat I - Uporaba rezultatov I v F.22 Izboljšanje obstoječih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj DA NE Rezultat I - Uporaba rezultatov I v F.23 Razvoj novih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat I v Uporaba rezultatov I v F 24 Izboljšanje obstoječih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat I v Uporaba rezultatov I v F.25 Razvoj novih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat I v Uporaba rezultatov I v F.26 Izboljšanje obstoječih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat I v Uporaba rezultatov 1 v F.27 Prispevek k ohranjanju/varovanje naravne in kulturne dediščine Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.28 Priprava/organizacija razstave Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.29 Prispevek k razvoju nacionalne kulturne identitete Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.30 Strokovna ocena stanja Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.31 Razvoj standardov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.32 Mednarodni patent Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.33 Patent v Sloveniji Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.34 Svetovalna dejavnost Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.35 Drugo Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v Komentar ll.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visokošolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja O o o o G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja o o o o G.01.03. Drugo: o o o o G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu O O O O G.02.02. Širitev obstoječih trgov o o o o G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje o o o o G.02.04. Zmanjšanje porabe materialov in energije O O O O G.02.05. Razširitev področja dejavnosti o o o o G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost o o o o G.02.07. Večji delež izvoza o o o o G.02.08. Povečanje dobička o o o o G.02.09. Nova delovna mesta o o o o G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih O O O O G.02.11. Nov investicijski zagon o o o o G.02.12. Drugo: o o o o G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti O O O O G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti O O O O G.03.03. Uvajanje novih tehnologij o o o o G.03.04. Drugo: o o o o G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja o o o o G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja o o o o G.04.03. Izboljšanje delovanja administracije in javne uprave O O O O G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti o o o o G.04.05. Razvoj civilne družbe o o o o G.04.06. Drugo: o o o o G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete O O O O Varovanje okolja in trajnostni G.06. razvoj O o o O 1 G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura O O O O G.07.02. Prometna infrastruktura o o o o G.07.03. Energetska infrastruktura o o o o G.07.04. Drugo: o o o o G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva O O O O G.09. Drugo: o o o o Komentar 12.Pomen raziskovanja za sofinancerje11 Sofinancer 1. Naziv Naslov Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. 2. 3. 4. 5. Komentar Ocena 13.Izjemni dosežek v letu 201412 13.1. Izjemni znanstveni dosežek Na podlagi raziskovalnih izsledkov projekta so člani projektne skupine objavili članek v reviji Government information quarterly, ki predstavlja najbolj ugledno revijo na področju informatike v javni upravi (e-uprave). avtorja: Janja Nograšek in Mirko Vintar, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo Članek: "E-government and Organisational Transformation of Government: Black Box Revisited?" "Government information quarterly", jan. 2014; Vol. 31, iss. 1; str. 108-118. Poleg tega še: STANIMIROVIĆ, Dalibor, VINTAR, Mirko. The role of information and communication technology in the transformation of the healthcare business model : a case study of Slovenia. Health information management, ISSN 1833-3583, 2014, str. 1-13, ilustr. STANIMIROVIĆ, Dalibor, VINTAR, Mirko. Development of eHealth at a national level -comparative aspects and mapping of general success factors. Informatics for health & social care, ISSN 1753-8157, mar. 2014, vol. 39, iss. 2, str. 140-160. 13.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek Izdaja monografije VINTAR, Mirko, ARISTOVNIK, Aleksander, TODOROVSKI, Ljupčo. Uvod = Introduction. V: VINTAR, Mirko (ur.), ARISTOVNIK, Aleksander (ur.), TODOROVSKI, Ljupčo (ur.). Sodobni pristopi, metrike in kazalniki za spremljanje in vrednotenje javnih politik = Modern approaches, metrics and indicators for monitoring and evaluating public policies, (Zbirka znanstvenih monografij Upravna misel). 1. natis. Ljubljana: Fakulteta za upravo, 2013, str. 33-40. [COBISS.SI-ID 4268206] kategorija: SU (S) C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki • so z vsebino zaključnega poročila seznanjeni in se strinjajo vsi soizvajalci projekta Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba i vodja raziskovalnega projekta: raziskovalne organizacije: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za Mirko Vintar upravo ZIG Kraj in datum: Ljubljana 16.3.2015 Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2015/24 1 Napišite povzetek raziskovalnega projekta (največ 3.000 znakov v slovenskem in angleškem jeziku) Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega projekta in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikost pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikost pisave 11) Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega projekta, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega projekta oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine v zadnjem letu izvajanja projekta, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, to navedite. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikost pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Družbeno-ekonomski rezultat iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat projekta ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega projekta iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ni voden v sistemu COBISS). Največ 2.000 znakov, vključno s presledki. Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si/ za posamezen projekt, ki je predmet poročanja Nazaj 9 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 10 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 11 Rubrike izpolnite / prepišite skladno z obrazcem "izjava sofinancerja" http://www.arrs.gov.si/sl/progproj/rproj/gradivo/, ki ga mora izpolniti sofinancer. Podpisan obrazec "Izjava sofinancerja" pridobi in hrani nosilna raziskovalna organizacija -izvajalka projekta. Nazaj 12 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega projekta v letu 2014 (največ 1000 znakov, vključno s presledki). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPROJ-ZP/2015 v1.00a 77-D1-3F-BA-4F- B4-CB-86-D5-4B-73-CC-68-E5-05-20-AC-A0-99-3E