URN_NBN_SI_DOC-AMJLHCNW

NORMATIVNI POLOŽAJ KNJIŽNIČARSTVA: UNIVERZNE ALI FAKULTETNE KNJIŽNICE MED NORMATIVI IN RESNIČNOSTJO Alenka Logar Pleško, Filozofska fakulteta, Osrednja humanistična knjižnica, Ljubljana UDK 027.7:006(497.4) Povzetek Normativi in standardi za opravljanje izobraževalne dejavnosti v višjem in viso- kem šolstvu, ki so bili objavljeni v UL RS 1.1992, št. 39, so za visokošolske knjižnice določili dva elementa, ki odločata o številu zaposlenih v posamezni knjižnici. Prvi upošteva število vpisanih študentov, pri čemer je spodnja meja 120 vpisanih študentov, drugi pa število knjig in spodnjo mejo pri 40.000 knjižničnih enotah. Vseh ostalih vpisanih obiskovalcev pa ti normativi ne upoštevajo in tudi ne ovrednotijo. Prav tako ne upoštevajo podatkov o izposoji, predvsem pa, razen obdelave knjižničnega gradiva, ne upoštevajo številnih drugih nalog, ki se ob spremenjenem načinu študija posledično kažejo tudi v zahtevah in pričakovanjih obiskovalcev naših knjižnic. Ključne besede: visokošolske knjižnice, standardi, normativi, ocenjevanje kako- vosti, Slovenija UDC 027.7:006(497.4) Summary Norms and standards of education on academic levels published in the Official paper of RS, 1992, No. 39, stipulate two elements for University libraries, which determine the number of employees in a library. The first takes into consideration the number of enrolled students - vvith the lowest number of 120 enrolled students - and the second the number of books, with the lowest number of 40,000 biblio- graphic units. But these norms do not take into consideration and do not evaluate ali other visitors. They also do not consider book lending data and above ali do not take into account - vvith the exception of handling the library material - numerous other tasks, vvhich are - due to the changed ways of studies - as a consequence also apparent in demands and expectations of the visitors of our libraries. Key vvords: academic libraries, standards, norms, quality measurement, Slovenia. LOGAR PLEŠKO, Alenka: Normative status of libraries: academic libraries be- tvveen norms and reality. Knjižnica, Ljubljana, 42(1998)2/3,151-158

RkJQdWJsaXNoZXIy