FoitnlM pfačana ? sotoglni. XVII. lajfitii*. 1939. septembcr 20. 10. mimem. Mesečne verstce novine. Vu Imčnl prikmurske evang. Sinjorije redite! Cejna na cejlo leto 20 Oin., v ivdnslvo 30 din.t 1 vSdavnlk: rLISAR jAnOŠ, v Amerlko 1 OolM edne numere 2 din. Murska Sobota. Izhaja edndk na mčsec. Ček računa št. 13,586; imč ,,Duševni iist" M. Sobota. Naprejplačilo gorivieme vsaki ev. duhovnik i vučitel. Modrost žitka. Šaiamon krai je slobodno proso nikaj od Boga i proso je modrost. Bog njemi je dao modrost i zraven ešče bog^stvo, ččst, oblast. Nej je samo kralov dužnost, si v pr-vom rčdi modrost prositi od Boga. Vsakši od nas ma svojo kralestvo, to je njegov žitek; ma dobre i hflde podložance, to so njegva želenja i lastivnosti; more sodbo držati nad svojimi mislimi i djanji; ma sosede i bližnje, s šterimi v mfri živ^, ali se pa vojskiije z njimi. K vsemi tomi smo v prvom redi modrosti potrebni. Živlenjska modrost je trojno znanje: znanje od sčbe, od sveta i od Boga. Sa-mo tisti, ki eto troje zdriiži, je moder. Največ ludem fali prva modrost; ne poznajo sebe, svoji zmožnosti i moči. Zato si ali premalo, ali pa preveč domišlajo. Ne poznajo svoje narave, zato zgiibijo ob-last nad samim sebom, nad svojimi pože-lenji, Prepiistijo oblast nad sebom drtigim, ki je zapelajo, ali pa vozniicajo. Ne poz-najo svojega najvišišega pozvdnja, zdto samo tak ,,ta v en dčn" živčjo, ali si pa mislijo, ka si pred vsem vnogo bogastva i česti morejo spraviti. Prvi stopdj k mod-rosti je stara reč: Spozna"vaj samoga sebe. Nešči niti več, niti menje biti, kak si; misli pred vsem na to, ka od Bogd dob-leno dušo maš, ka bože dete moreš po-stanoti. T6 je cil i pozvanje tvojega žitka, vse drfigo je samo škčr k tomi. Si na poti proti etomi cili ? Ali pa po driigi po-taj hodiš ? Spoznavaj samoga sebe! Driiga modrost je znanje za svet, za mrtvi i za živi svet: za dobrčte sveta i za človeka. Oboje moremo poznati, ar edne niicamo, z driigimi pa vkuper živemo. Zaka so dobrote sveta okoli nas ? Zaka so liidjč po!eg nas ? Za"to, naj z dobrota-mi sveta sliižimo bližnjemi! Toga pa smo samo tak zmožni, če oboje poznamo. Spoznavaj zdto svet! Nikdar pa ne bom prav spozno sveta, nikdar ne botn prav zarazmo človeka i seb^, či vsega i vsej ne spoznam za stvor-jenja vekivečnoga Boga. Nači de svet mrtva mašina, štera me dugočasi; nači do liidje moji protivniki, proti šterim nikši dužnosti nemam ; nači rne prevzeme pi-tanje: Zaka sem zapravo na sveti? Zaka se mantram, se včim i delam, če je smrt cil vsega ? Vsakša vrednost, vsakši cil, vsakša radost je vz^ta z živlenja onomi, ki ne čiiti v vsem i za vsem Boga. Vnogi zdvo-jijo, ar njim fali z njihovoga živlenja Bog, vnogi ne zdvojijo, ar so ešče nej opazili, kak njirn Bog fali. Če se pa v živlenji človeka zdrtiži ono troje spoznanje, te je zaddbo mod-rost žitka, štera radostno delavnost zane-s^ v spunjavanje njegvoga pozvdnja. I g!ej, k modrosti pridejo dobrote sveta, sreča, prijatelje, zadovolnost, na konci pa vekivečno blajženstvo. : D. Stran 110. DUŠEVNI LIST september 20 Jerernidl proroka Jeruidlema (Pisao: SZALAY MIHALY. - Poslov. FLISAR jANOŠ.) Vu prah je spadnola Šiona či draga! Totd, minola je Jer'žd!ema snajga. Kak prčcimbni krdl je bio on med vdrašmi, Ah, zda je v-kodištva stan djan', posfa" vleni. Žnjega je ščesana ves snaga, lepota, Vtdlana njemi je paiica sirmaštva; Nežraboli vu njem vesči', črstev žiiek, Tormi obožani, kažo svoj prebitek. Hiže sporiišene, stene so spodrete; Riiš,kriČ, čarneglavnjčpokrivajoceste... Stoječi na ruši — me obide britkost... Nega vekše tuge, kak je moja žukost! Divji protivnici so na na"s vdarili I nesmileno na"s na nlčes spravili, Pogiibe! g!a*3ijo nji obladne pesmi; Judeje sinovje so v-robstvo vrženi, Na lance zvezani, vu tiihino gnani, Z-težkioi delom v-robstvi nesmi)Jno mantrani. Što je ne rob postao: te vitezen srdčen Je vmrč, ali pobegno v-teii oranjen. Mladenci, devojke, delakrepki starci, Vse so vas vmoriSi hfldi protivnici! T6 či premišlavam, obide mebritkost... Nega vekše tuge, kak je moja žukost! Žalostne so poti; potnik ji nehodi; Žalosten je oltar, ostavlen tam spodi. Či glih prido svžtki, nišče nede svetio; Nega levita, ne popa, klj aldtivao. Poganje hodijo zdš v to svčto mesto, Nečiitijo oni, štero je nam sveto. Nevervane glav^ špotlivo trosijo, Šiona tužno ččr nesramno špotajo: Jeli je to varaš, te svekel, hirešnji? Na šteroga je Juda tak bio zvišeni ? Brezi reči mučitn... obide me britkost... Nega vekše luge, kak je moja žukost! Neprijetno, čamurno, nas vsaki gleda, Podjarmlene vsaki zavrže brezi reda. Z-kim smo mi kaj dobra činili pozabi, Nas zavrže, mantra i vu srdci tržpi, Či bar nazliik poda ramo nam k-pomoči, Za naš kinč sega on, jaUno zoči-voči. Vu te teški dnevi ni prorok nestane: Zadavi nas žalost, (iiga nas obide. Jezik se nam zgrabi na suhe čeliisti; Vprah spadnjeni, v-prah sklačeni piisti.. Žalosten kep je to... obide me britkost... Nega vekše tuge, kak je moja žukost! Za koga se jočmo ? Za toga tnitvoga? Ali bole za toga ešče živoga ? — Tužno miltivanje, Či človeka žitek Od grozneše mantre: od glddi ta" preide. P§nezi i diiia. (Pripovžst.) (Poslovenčo FLISAR jANOŠ.) Bl^jžensivo je glngav cvet. Jezero Škodlivi stvariSfc, ralajin šamrj okoli njega, vraori je cden jedini aečlsti sopdt. — Či ga člo^/ek dobro ob-ravnš?a, skrbno gaji i čuva, njega nashaj i sad je: rnirovnost. Alf kak msio jih razmi, kak ga trbe zgajati i varvati! Vnogo liidi največkrat sa~ mo posadi vu s^ojega b!«tjžen*tva cvefja zem!6 to aajbole škodlivo semen! — Kelko jih nem5 ratno, z škodoželnostjov glčds, — rsdfije se, Či se škodli?! črv zgnezdi v-njegg, šteri ga na smtt zniči i zdrfizga. BMjženi je on, ki pri cijti na pamet vzeme toga c?eta proti^nika I prepravi ga. Takši si obarjc srdcš mltovnosi i dfiii si zvcli-čanje sprayi. — T6 dtoje se pa nateliko vktiper drži, kak te!o i dflšn, ka^ efe i ov nebeski svet. Pri Vajda Petrovi je od nfgda raao lepa ilžra famllijska navada Iada!af štera je prek več let bldjženo rnirovnost podeliia toj familiji. I či je bLr gdate za kaHega maioga štin eta volo kaj preerkanja nastanolo med njima, je li hitro blaj-žena rairovnost obsžla njidva srdca. Tž lepa fa-milljska navsda je pa tO b\at ka šteri se \t oied njima ve^er siedi na počinek povrrso. aii oča aSi mati, je na glas zmolo *O5a naš* molitev, I jako globoki $6a b! mogao obsesti toga, šieri si je prvle doli legao, ka se mhl zbfido na glas mo-l^čega i srdc& nebž žsjitn vred molo Gospodno-vc niolitv!, — Ci se je aied njima kakše preer-kanje dalo napre — pri molenji cte prošn]?: .Odpiisti nam dug6 naše, kak I mi odpiistfmo dužnikom naiim! - \& prošnja njima je niteli-ko genola srdca, da bi jo od satnoga Boga čiiia i njidva vfista so drgeUJoč pravile (6 rcči. — I kak je ta driiga prošnja nasledOvala: wOsI6bodi nas od hftdoga!" — z-pobitim srdcom jevadlfi-vao eden torrsi ovomi prestoplčnje. Odpria so se njima srdca, vsaki je seb^ spoznao z* grešnog* i ovoga proso odpGŠčenje; oblflbila sta edea september 20. DUSEVNI LIST Strdn 111. Ka vala tak več dni, či li (6 ost&ne, Či vu kruhi li siikešina postane?! Kelko z-ti bogati jih smčtje razkaple; Kak blajženi bode, Či drobtinje naide. Kelki gingav obraz postihšeni grdta, Koža na Čonte vsiihšna, čarna od glada. Vkiipspadne na poti... obide me britkost. Nega včkše tuge, kak je moja žukost! Dece rodjenje je ne radost pri hiži; Zibel se od britki skuz moča, navlaži. Cecatji gečanje se čfije po cestaj, Glavice stisnjene vu materni nddraj. Zaman je! Vsi preido nevolni od gldda, Stradajoča mati, zdajati neldda. Od sukešine bi što vervao Ič čiide, Štere premenijo srdce ino diiše: , Angelske matere, zvirine gratajo. Mrtve svoje dece telo razd?apajo. Groza me prehodi... oblde mebritkosL. Nega vekše tuge, kak je mo;a žukost! Jehova je zakrio naše nebe sveklost; Zobston pošilamo rcoiitvi na rniiost, Zduh&vajoč ide, jočeč naza spadae . . , Bije, kaštiga Bog, milošče nevredae. Vnoge naše grehe nemore trpeti: Odebrane svoje raztepe, kak smeti. Skuzne oči povsčd skvarjenje vidijo; Žnjl mantre potoka vretino glasijo, Objočejo va^raš, njega opuščenost, Živoče i mrtve, to veiiko groznost! Na težkom zgubički - me obide britkost... Nega vekše tuge, kak je moja žukost! OusYetn»it i spravišfe Gustšv Idolfa driištva. Prekmursko evang. Gustav Adolfa flialno dfiiitvo je s^ojo leiošnjo osvetncst i spfšvišče sept. 8 ga v Moravci mdo, na šterom so tao vzeii zastopnici vse naši prekmurski gman i dosta prJitelov-pri^telic Gustav Adolfa društva, Ousvetnost se je ob 8, v6ri začnola vu c^rkvl zpopevanjern podpornepesffie: wPrcbiid(e sc ino žujift". Luthdr Adanj, predsednik driiitva, ao na pod&gl Ap. Dj. 2, 9 — 12 predgali i bo-g&noHli. Po popevanjf so 3 dekline i 1 pojbžr prlpra?ne veriuše deklamžlivsiH. Potoni je občinftvo popGvalo sNcvcagaj, ch čieda mala" pesem. 2%l6m so predsednik dffiit?a čdprli spravUCe i nsprSdali svoje nazna-nilo cd dtBStvenog* delov^oja v preicSeftorn leii. Z togs naznenila II nlSlcrne točke znmcrkamo e$e. Notrijcmatija je biio — z osL4iim i žojcm pneiega leta — navkflp 14 399 70 D, več774 50 D, liki v prsešem ietl. D^suvano je po fiisj: Puconcl 3 637, M. Sobcta2.160, Bodond 1.915 75, Križesc; 1.413 5, SlaveCa 1.173 25, HodoS 897, Mora^ci 765, Pdrovc? 569 75. Lendava 500 Do* ovomi veroost i liibezaost. T&fciega hipa sta cd-krito vadluvsla endifigomi, ka se njima srdce li vu miri cuti prav i dtinok nsgosti priiuta te hu di duh, iteroga hipa tak, da b! njima pred du-hovnimi otkml kmičen oblak nastano i it hudi dflh njidva vu svajo i vu nemirovnost stira. — Takiega hipa sta vad!u?ala, ka či pš moliti, se njima tak vidi, da bi se njima kakia višiša zmož-nost zoselila vu srdc^ na hudoga diiha mesto i tečas ga ostro bičfije, dokeč ga odnut «6 nesti* ra. — I teda tak, da bi se človek z omutnosti zbudo, — tak da bi se njemi vrata odprle i z grozne kmice noči, že — že zgfibleni bodoči: bi v-cden lepo presyet!eni »Eden pOngrad* glčdao. Vu znova gorl naidenom blšjženstva občfitenji je vsaki z radostjov spoznao svoje prestoplenje, tnolo se je za odpuičenje, oblubivši, ka de se poetomtoga zevse rnuči bojOvao z tim hfiditn nc-prijdklom, iteri se znova i znova nsgosti pri-bliž^v*. Tdkšega hlpa sta vu blajženom sne zi spala i m difigs d^a i p<.'kre^>ieniai s?dcom se zbudJa. Tak sta ^fit.la, da bi se njidva hištva prvi vremcnov bfajženstvo naklonilo notii k-nji-ma. Nestanoma sta edea za difiglm hrepeneia — vu blajženom edncr^zmenji so se njuna dotikali njidva liibeznlvi pog!edi. Vajda Peter i tuv^rlšfc% Nanika sta prek diigi let obarvala 16 lepo indašnjo fatniiijsko ni-vado i ta je tiidi obarvala med njima blšjženi mir i vkOprazmenje. Vu tom mirovnom l blajže-nom žitki se je osnavlalo i gori raslo njfdva troje dece tfidi. Nanika tavariifca je dobroga duhi sa-mica, dclavna, skrbna vertinja bila, z-pršznimi rokaml je nigdar ne piistiia od svoje hiže siro-mška, Peter oča jc paičlivo, redno delao i nz-meto pelao v^rstvo. Ali njidva blajženstvo je ne» doveden i nečakani, veiiki ingter;ž!nj zgiibiček dosčgno i zmoto. — Peter se je za 2000rajnški (20000 D!n) v porok vz^o za druge, tej so doj zavertivaii i id dug je on mogao Stran 112. DUSEVNI UST september 20. raanjševci 433, Apače 342 5 Dia. — Dece dar je ?5zanesao 1561 Din. — Poprekno spadne na dflio 68 par; d6nok cta popreknost se vu poje-dini faraj etak razvija: Lendava je dala za vsa kov d&Iov 1 D 56 p, Apače 1 Dll p, Puconci 93 p, Hodoš 91 ps SoboU 90 p, Bodonci 80 p, Slaveča 73 p, Moravci 68 p, Križevci38 p, Dg-manjševci 35 p, Petrovci 26 p. Podpore so dane: Apačara 2 000 D, Len-davi i Seli 1000-1000 D, Doml Diakcnis v N. Vrbasi i Sirotišnlci v N. Pazovi 100-100 Din. Goriostenjena šutua je pdleg pravil dana gfav-nomi dtftitvi, Predsednik so se s spoituvajočsmi rečšmi spominali z pok. Bencik Janoša blvšega pcsest-nlka v Mor&vci, ki je vu svojem teštama-iši na Gusfšv Adolfi drtiško 1000 Din določo. Nazadnje so predsednik zahvaMnost vadlii vaii vsem onlm, ki so se vu priložncsti Gustiv Adolfa družt^a vkom.ali tifidlU i z ktatkica zdii havom zaklDčili spravišče. Po popOvanji evang? ličanske-himne so z cerkvi vo doči 307 5 dn offertoriuma pciožiii na cio Ousta? Ado f •; pod ?a. ~~ (L) Vsakši ndj poglidne v svojc srce, na keliko liibi Bogd. Ar Bogd nemremo samo v misli liibiti, nego tak, ka hližnjega lilbimo. Luther. Slabe ndvade. Prl zddvanjl. Hari Lipot ev. diihovnik. Stano9ita vernost i pobožnost $e nšjbole v tom Izkaže, kakio dUievno vsebioo vlejč v člo-večega srca občtiiecja v žitka znamenitj dn^.7aj. Či z t€ strdni gl^danio žitka najznamenKejšl dča - zdd/aoje, sk!enitey hižnoga zakona, fč dosta-kra! žiiostne stvari, poganske navade vidimo i najderno tudi pri sklenitvi evangeličanski hižni zakono?. Dostakrat i v dosti mesUj je pra? za prav ne važno i ne prvo to zdžvanfe, nego glavno je gostOsanje, šr v zdavanja zvuneinjoj telovnoj lirmi, v jestvini i pitvin*, diiše gids, prisega hžnoga žškcna, Božega bi3goslova ?elikost, i čist6ča p»ave i istinske Jfib^zni tho m&rejo gT dtati. Oh kak dcsta evang«ili'!dnski h žnl zakonov začetek |e že prelomite?, oskruaitev Uč!je bože zapovedi, ar se »li v soboto, gli pa v necičio d;ži: Jestejo ki se ešče v posli šc:e]o zddvati, i zra-en veliko gosiuvgnje držati. N.kftj bi ne rrieli protl tomi, či b! na gcsiuvanjt boduči IUd]e 2e tak dostakrat nC oskrunili n:er i svžtcst nede -ncga dr^vo, či bi se novi pa-i v scboto, fli v nedelo predpoldr.d/om zdali, / nžjb!?M.ija r^cf-bina, staiiije, bratje, ssstre b? si po ira^cm obedl !epor lii^ezn^o zgu^a^iL \es"ii na iačnc š r?a"ge bllžnje svoje. 3 či v saboio, aJi v nedčlo drž;š Svoje zdavanje^ to se nsj predpoldnčvom vršit večer se pa naj tvoja hiža obleče v ir.6r. 4. P?ed zda*?anjem ne napajsj, po zdavanji pa ne zapojl svoji svatov. 5. Mladoženec i snčja naj pred zdd?anjom ži?eta z Kristuiovov ssčtov veferjov. 6. Samo pozvšni svati naj pridejo v cerkev, oni naj mlšdomi pari ne gratulcrajo zkiiiuvanjom v c^rkvi, nego dorrž 7. Svafi i rodbina naj ne iičejo na gostu vanji teio?na veselja nego ? rcolitvi i v pomš gajočoj liibezaosti podp^rajo domaSe hižnike. 8. Glčdaj na to da bodei v tom dugovanji na pomoč svo)emi diihovniki, da naj ti v vsa kotn dell kak pravi evangeličanski čiovek š^š svojo dužnost oprš?lati. 16 je lastivnost krščanske lubezni, ka vse prenaša i trpi, ttidi nezahvdlnost i ven-dar ne pozna bridkosti. Luther. trispoznanja tiidi Gda je mož na notrispoznanje dužen ostao, oca je v tom novi greh vidUs, šteri se nje je neodpfifčeni vido. Gda je pa oavadno dobro želenje i eden ovoga blagoslovlenje zacs-talo, se njO je zdelo, ka se je med njd? i mo-žom globoka prepdst odpria, itero je nemogoče premostiti. Včasi je tak čutila, ka bi nje donok trbflo pregovoriti, Ar se nepobogšana hiba zgo-dl, či denčšnje sunce raed srditostjov i svaje oblakmi zžjde doli. Ali \i dober duhovni nžgib je zadiio on veliki srd, šteri je v-nje Iddao, ka či prvle pregovori, sebe poniža. Vu toj nuči j« ne megnola, ali vu srdci se nje }e tQdi ne zbudila odpfiščanja pokora. * Kotnaj, kak se je z&čalo zoriti, Nanika žen-gka je gori st&nola, ali tnožč je ne želela dobre utre. či je preminoči d^a bio te prvi, ka sta brezi navkGpne raolitvi na počinek Jegla, tak je KristušoYi diidcke. Malo ji pozna pri nas tlsto dljakov-svetov-no gibanje, itero je pred ednim dobrirn tnOse-com v Cambridge ji (Anglija) laelo svojo sve-tovoo konferenco. Pa z 31 ndrodov 750 vsevu-čiliščni dijdkov je vzelo tao na njej. TO g*banje že više 60 lel obs*a"-a. K Njemi s? držijo svda skorcn vse iva^odov omurno — krstianski dijac-ke, št«ri ttidi živejo krstšsnsko. Nej so dvodom-oj, liki je td navads krstsa«ski Ifidi. Nemajo zo-sebncga neddao-Bužehižncga i zosebBoga cest-noga krstšanst?a. Vu sveti živčjo, ali nej s sve-toffii žterogt Ii preveč rrjilujejo i Ifloijo i svoj žitek pos!a;;jo na slfižbo evangeiiuma, naj vu skvarjenje idoče pogane i d?6dorone — krsiše-nike reži|o Odkiipiteli. ZaL> žnji sto i stO ji ide v5 vu zvOntšnjo missijo med pogane, drugi pa doma tUdi vfipajo missijon^fje oslšaoti. Tifuli g!a?ni predš?anj na konferencijl so zbdjali z 30. verluža k Korinthušancom poslš-noga I. lista: Kristuš je nsm modrost, spraviča-nje, posvečenje i odkfiplenje, Zvontoga vnoga driiga fontošna pitanja so razpravlali. Eden večer so te dijžcke dčvali svedostva od tcg*, ka kako je je zbudo Gospod i so nsjšli Knsiuša na zaČ-nenje nd?oga žitka. Na pokonci so pa vsi z Gospodnovov večerjov živeli. Tč dijacke k različnim verevadliivanjom sli-iijo, ali enovoga vadlfivanje vu lubčzni prešti-majo, svoje lastme cčrkvi se pa z vernosijov držijo. tč džri bio te prvi, šiercga sta brezi reči zsrd-jenjem začnola. Kmično, brez reč/ ]e premino (e dea. Priiao je vcčer i zdaj je Peter legao prvle y-postelo. Želo je čiiti žene glas, šteri njemi je celi den tak falio, kx njemi je prijčtna biia lufarišica. Premišlavao si je, či je bar siromLke obilno ob-deljavala, poieg toga je pa skrbna, deiavna žen-ska i či ga oberčč, njš srdca odgovori, tak či bi se nika nebi zgOdilo med njima. Vem sta že 22 lct vu oajjakietn m&d vkupprebivala i ti ešče odzajaj bodoči dnč?ov ddnok nebodeta vu srdi-tosti ta troiila. — Nanika žena je priila, na ti-hotna vu sebi je zmolila Bogd. — Da je žena brezi reči legla doli, — si je mislo — zaka bi gučao oo ? P* kak je želo žnjov na g!as moliti! Ali da si je ona brez reči legla doli, je Čuto, ka se nje je grozno ožmečalo srdc^! Ka je on včeraj 4Qdi brezi dobroga želenja Ičgao doli, na to si je nc mislo, nego li sa.uo september 20. DOSEVNI LIST Strdn 115. Dijžcke toga g čarov radcst i viipanje kažejimi rečami i dyč deklini sta iopek korin dalč prCk gg. iinjori i šinj. inšpektori. Ob 10 ti se je začnola Boža siužba. G. ši-njor so primerno tnoiitev držali, potom so Kri ževski dQh. Darvaš A (st) meii predgo na po-dlagi Ž 84, 2—5, v Steroj so svedočili od toga, da pravzaprav sploh nevorvanoga človeka nega i da je cčrkev potrebna, ar tisti, kl pravijo, da ne, Ar se doma, na polji itd. tudi lehko vrši Boža sifižba, molitev, navadno nindri ne slfižijo Bogi i nfndri ne raolijo. Za njimi so Moravski duh. KOhar Ferenc držali predgo v vogrskom jezlkl na podlšgi Kronika I. 22, 11 — 13 i so batrsvili md!o selansko čredo v tom velikom deli, po šte-rom pride tftdl radostni Č6nt gda se odprejo d?e-ri te hiže Bože na trošt i z?e!ičanje ^orni duš. Potom so lendavski dUh. glajili Reč Božo na podlagi Žolt. 118,24-25. i so pravli, da je to ziistino veseljš \ radosti dčn, ar se po Božoj milošči položi fundamentni kamen že te 11 te evang. c^rkvi v Prekraurji. Radost je to najob-prvim selančarom, ir ka se je očakora kornaj senjaio, koga so se ništerni raalo^orni do zad-njega ne troštali, tisto je več očlvesna istina — zdigajo se stene selanske cerkvi. Radost je to i njim, kaa Sela rojdki, da po 300 leti pa bodc v rojstnoj vdsi evang. cerkev, kak nigda za vre-mena reform^cije. Veselje je to celoj šinjorjji t evang. Materfcerkvi, ar vidi, da poleg niiterni vflki i nemarni ma tQdi vr&le sinove, ki z velikov lOb^znostjov i aldovnostjov nes^jo svoj dar na oltar Kristuiov. C^rkev zidajo, oltšr postavlajo te, gda indri po sveti cerkve zažigajo, Kristuiove olfdre ifišijo. Z toga se vidi, da smo ne mrtva, aii stoječa cčrkev, nego živa i napreidoča c6r-kev, od štere nlšče nemre vzdti bodočnost. T6 delo kaže liib^zen i vdrnost do Gos-podnoga Boga i do cerkvi selančarov i verebrat-sko liibdzen tisti verebratov z Prekmurja i z Arrcrike, ki so lepo pomoč dali i vupanjeje, da Tak se je godilo td z-t^ma nesrečnima hiž nikotna tUdi. Sama radiva sta netila vu sebi sr-ditosti ogen. Zaprva sta ne štela Ir^zati pred liid-mi nezbivanja svaje, nazlfik sta hitila eiče te prvtše na?ade kazati, Pred diugimi sta endrfl goga kazala prežtimati, ali po pravici je pa tak stalO de!o, ka je Peter li zato ne dao višešnje tsarhe odati, ka bi žojč cenov zgfibiček pomen-ižvao! Li zato je ne držao menje držine! Za de-lo je menje marao, kak prle. Žena je tem obilne obdeljavala siromake, može na čemere. Tak sta se vganjala; eden bole, kak te ov, sebi na iko-do. Med tčtn se je eden žnjidva ne spozabo 2000 duga naoii metati. Njidva znotrešnji žitek se je pa vsebole spremenjavao i na h&le obračao. To so najprvle deca vzžla na pamet. Do tegamao so se roditelje za njč vsško delo inte reserali, brigali. Zda so lehko činili ka so šteli; lehko so esi i ta hodUi, ni oča, ni mati tta ne pitala: Odkud i katna? Ti btiši otroki so za to ne marali, ali te dobre je to nezgovorno boieJo. Peter i žena sta vedno endrfigoga z nepri-stojnimi, čamurnimi rečatni traktalivala i nezakri-to potakala eden tomi drfigomi nesr&mno šinfa-nje i človeče krhkosti naoči metaia. — Pe^er je na oči raetao ženi njč darovitost, iJnfao je jo, ka je eta i ova sosedkinja nakeliko načiša, kak ona, keliko penez priskrbi z belic i z mleka, ali eti pri nas skoron vsaki den dva človeka stojita pred dverami i čakata naj drfigi trijč vu hiži bo-doči vč pridejo, da njidva prideta na vrsto. Z takžov ženov je bogme ne radost vkQp prebiva-ti. On kakšte robi, mantra se, či se glih pretrg-ne, donok se nika ne pozna, vse jc zaman! Žena je tudi nfi zaoslala dužna. Cooivajoč je g'axila, ki je 2000 rahnškov ne ona zakockala. (Dale pride). šeptember 20. DUŠEVNI LIST Strdn 117. i nadale dajo tem cerkevzidajočim s?cjim bratom. Kžže to delo krščansko vkupdržžnje i raztrievanje, ar so todi kat. vere bratje na pomoč selančaroru znajoč, da eden je naš OJa nebeski, na koga diko se pozdigšva