LifO I.____________________________________UUBUflMfl, 26. AVGUSTA 1923. Š?IW. S©. NACIONALISTIČNI OEGAN. NAROČNINA« la Jugoslavijo: za tri mesece 12'— Din.j *a celo leto 48'— Din.) za Inozemstvo Je dodati poštnino. Oglasi po ceniku. — PosKmema štev. stane 1 D;‘a. IZHAJA VSAKO NEDELJO! REDAKCIJA IN ADMINISTRACIJAt Arena Narod. doma. Rokopisi se ne vračajo. — Anonimni dopisi se ne sprejemajo. BUT* POŠTNINA PLAČANA V GOTOVINI! "TKKS KatoliSkl shod. Ecclesia militans mrzlično pripravlja svojo drugo veliko revijo na teritoriju naše kraljevine. Za zagrebškim evharističnim kongresom se vrsti ljubljanski katoliški shod. Kakor po belem Zagrebu, tako bo stopal po beli Ljubljani, ponosen kot triumfator, na čelu tisočglave množice papežev nuncij monsignor Pellegrinetti, odet v zlati paradni ornat kot zastopnik božjega namestnika na zemlji in naslednika galilejskega ribiča, ki je hodil bos in gologlav, oznanjajoč evangelij ljubezni in resnice ... Politično - borbeni klerikalizem, odet in pokrit s plaščem vere, hoče pokazati, da so še na svetu ljudstva, ki jim še ne preseda rimski jarem, ki zanja svoboda prepričanja jn vesti nima nikake cene, ki jih še ni okužil duh posvetnjaške naprednosti. Med ta ljudstva spadamo Slovenci in Hrvati v prvi vrsti. Vpliv Rima na celem svetu je reduciran skoro na minimum; njegove besede se upoštevajo le iz gole diplomatske uljudnosti, katoliškim Jugoslovanom pa je beseda iz Rima še vedno suprema lex. To vse v časih, ko Rim kot slepo orodje fašizma nima besede za svoje zveste ovčice v zasedenem ozemlju, nima zaščite za duhovnike, ki so izpostavljeni fašistovske-mu nasilju, ko celo na pritisk fašistov odstavi škofa-Slovenca in ga nadomesti z Italijanom. Vse to je katoliškim Jugoslovanom premalo, da bi izpregledali in se vsaj količkaj zavzeli za. pravice svojega ljudstva in svojega materinega jezika pri najvišjem mestu katoliške hierarhije. Politični položaj zahteva podobne revije, ki naj merodajnim faktorjem dokažejo, s kom je kompaktna masa ljudstva, sodelovanje nuncija pa naj bo migljaj diplomatom, ki bodo sklepali konkordat z rimsko stolico, da je ljudstvo, ki se zanj sklepa •konkordat, na strani Rima... Dosedanji katoliški shodi v Sloveniji niso imeli tako izrazitega političnega ozadja. Papeževemu nunciju na Dunaju ni nikoli niti na misel prišlo, udeležiti se osebno slovenskega katoliškega shoda, poslal je z Dunaja brzojavko s papeževim blagoslovom in stvar je bila v redu. Sedaj pa je stvar bistveno drugačna: Z osvobojenjem smo postali državni narod in Rim se je takoj zavedel, da je treba kot antitezo pravoslavnim Srbom in muslimanom, ki imajo večino v državi postaviti Slovence in Hrvate ter si potom njih zasigurati vpliv na tok državnih poslov v naši kraljevini. Značilna poteza klerikalizma je, da si ne upa na dan odkrito s svojo j vekovno težnjo po posvetni oblasti nad dušami in telesi, temveč si vedno in vedno postavlja hipokritsko krinko krščanstva in katoličanstva, da pod to tvrdko dela v dosego j svojega namena. Krščanstvo vpreženo v formule je katolicizem, borbeno-politični katolicizem pa je klerikalizem, ki si od krščanstva izposoja samo ime, ki mu služi vzvišena ideja krščanstva le v demagoško-politične svr-he, v praksi pa temelji na nemorali, korupciji, neznačajnosti in izkoriščanju neukih vernikov. Naše stališče napram verstvom je utemeljeno že v pestri verski pripadnosti naših državljanov: Brat je mio, koje vere bio. Verske zadeve in interesi verskih družb in cerkva nas tangirajo le v toliko, v kolikor se izrabljajo v politične svrhe. Zoper to izrabljanje bomo vedno povzdignili svojo besedo kot napredna organizacija, pa naj gre za katoliški, pravoslavni ali muslimanski klerikalizem. Odločno pa bomo pobijali vsak poizkus razvneti na temelju različne verske pripadnosti mržnje med našimi plemeni, zastavili bomo vse sile, da paraliziramo vpliv tujine, ki bi se pojavljal pri vernikih, kojili cerkve imajo glavo izven naše države in ki so tedaj zainteresirane samo na prospehu doti čne cerkve, blaginja celokupnega naroda pa jim ni niti najmanj pri srcu. Katoliški shod po dosedanjih izkušnjah in po času, v katerem se vrši in ki izdaja tendenco, ne bo verska, ampak politična prireditev par exccllence. Nič škode ne bo, če se bo Slovenija zopet izročila v posebno zaščito presv. Srca Jezusovega, kakor se je to zgodilo o priliki zadnjega katoliškega shoda, ko je »Kranjska dežela prva za vrlimi Tirolci« prišla v omenjeno mogočno zaščito; take in enake ceremonije se nam zde jako nedolžne, pazili pa bomo, kako stališče bo zavzelo vodstvo shoda napram naši državni enotnosti in narodnemu edinstvu, pazili bomo, ali se bo hujskanje za separatizem in avtonomijo nadaljevalo in si za ta slučaj pridržujemo popolnoma prosto roko, ki bo težko padla po onih, ki bi skušali tudi to priliko porabiti za hujskanje neukih mas proti kralju, državi in narodnemu edinstvu. Razburjenje v dolini šentflorjanski! Odločen nastop organizacije jugoslovanskih nacijonalistov — ne »ornladine« stričko »Narod« — je razburil vse duhove, ki čutijo v sebi potrebo misliti za ves slovenski narod in v njegovem imenu tudi govoriti. Zgrnila se je vkup cela dolina Šentflorjanska, pokrila svoje lastno nagoto in divjala in kazala s prsti na nas: »Vi ste krivi, če zgubimo Triglav!« Hvala bogu, vsaj za enega diplomatičnega kozla sc je našel krivec! Orjuna! Ni bilo ne duha ne sluha o nji, ko smo zgubili Primorje — diplomati so ga zapili v Rapallu v prijetni družbi italijanskih signor. Kot tihotapci so se vozili nazaj ponoči skozi Ljubljano v temnem vlaku. Mirno kri, ljudje božji, Koroška je sigurna — ste tolažili one, ki so hoteli braniti vsaj ono, kar je spomladi leta 1919. ob- T0SSS2 u "S 13 sp i ill 13 f m n m » K3 lii I a Q n a o ti m ra m Q n D £5 m 53 n Sjžž£ ta '< •! St;>»> B o 1SPI o B n 'T. ‘ 1 Trgovci posetite! držala jugoslovanska puška — pa ste tihotapili moko in mast v nemško cono. Reško vprašanje bo v doglednem času rešeno, pisarite že drugo leto, med tem pa italijanski fašisti pobijajo ljudi. In tako vlečete vso jugoslovansko javnost od prevrata dalje. Mi vlečemo državni voz, se derete, poleg tega pa kradete z njega vse, kar se odnesti da. Narod vam je molzna krava, domovina pa korito, ob katerem si pasete trebuhe; raz katerih je že malo splahnila mast, ki ste si jo prislužili za patrijotične spise med vojno. Rinete in pehate se za vodilna mesta v strankah in javnosti — ne da bi delali, temveč da si zasigurate mesta v upravnih svetih banic in velepodjetjih. Svoje pristaše za vsako ceno skušate spraviti do ministrskih stolčkov, ne da bi uveljavljali svoje znanje, temveč da spravljajo svoje znance in prijatelje do sine-kur. In če vas vaši včerajšnji prijatelji odrinejo od korita, ne najdete ene dobre dlake več na njih. Če postane korito premajhno, ajde, pa ustanovite novo stranko, z novo banko, z novimi upravnimi sveti in z novimi koriti. Narod naj pa pada pred vami na kolena, naj vas časti, naj vas redi. Samo misliti ne sme. Ker njegovi možgani so v vaših želodcih. Če se pa kdo vendar zdrzne motiti vas v vašem prebavljanju, potem se pa povzpnete na rodoljubne stolčke in dajete nepremišljenim mladim ljudem, »trezne, iz hladnega prevdarka izvirajoče rodoljubne nauke!« Fuj farizeji! Vi vsi slovenski rodoljubi, politikastri in kramarji javnega mnenja! Junaki iz doline Šentflorjanske! Še o Triglavskem vrhu. »Slov. Narod« je pod gorenjim naslovom dne 21. t. m. priobčil notico, v kateri izraža zadovoljstvo, da je od početka triglavskih dogodkov svaril pred nepremišljenimi koraki in demagoštvom. Zdi se nam umestno in potrebno o tem napisati par besed. Kar se »nepremišljenih korakov« tiče, povemo »Slov. Narodu« na uho, da kar smo hoteli, smo s svojo akcijo že dosegli. Zainteresirali smo vso patrijotsko, pošteno jugoslo-vensko javnost za naše Triglavsko svetišče, ki je bilo v nevarnosti, da ga Italijani na njim lasten, harlekin-ski način okupirajo. Odvrnili smo sramotno klofuto kobariških junakov v obraz našemu narodu,, ker smo čuvali, na vse pripravljeni, slovanski Olimp. Pri tem smo se posluževali vseh sredstev, ki so nam na razpolago; v prvi vrsti tiska in akcijskih čet. Dosegli smo, da bo morala naša vlada pri razmejitvi Triglavskega vrha upoštevati javno mnenje. Popustiti ne bo smela niti za las, kot se je to dosedaj zgodilo že v nešteto slučajih. Vse to so pa uspehi nepremišljenih korakov!- Navdaja nas zavest, da smo ravnali prav in nas mnenje gospodov pri »Slov. Narodu« ne bo spravilo nikdar iz ravnotežja. Spomnili pa bi gospodo pri »Narodu« na slučaj, ki se je dogodil v pretekli dobi našega nacionalizma. Ko so leta 1914. jugoslovanski nacijonalisti omladinci preganjani po avstrijskih krvnikih in obtoženi veleizdaje, zaprosili pri gospodi v Knafljevi ulici za moralno podporo, so jim tudi očitali nepremišljene korake in jih ozmerjane napodili iz uredništva. Pri tem so padle tudi krilatice »smrkovci«, »prismojeni fantasti« itd. Zgodovina pa je dokazala, da so ti »smrkovci« s svojimi »nepremišljenimi koraki« imeli vendarle prav, čeprav so zato padle žrtve. »Slov. Narod« nam pa tudi očita demagogijo, kar mu seveda tudi ne zamerimo. Mi vemo, da obravnava gospoda pri »Narodu« Triglavsko vprašanje s stališča, baje ogrožene turistike. (Da ni turistika ogrožena, dokazuje število posetnikov, ki je že sedaj preseglo celoletni poset prošlega leta). Vsied tega je vsakomur jasno zakaj nas sramotni podlistki in članki »Slov. Naroda« kruto žalijo in zakaj je stališče tega lista v tem slučaju v nasprotju z našim. Naše demagoštvo in fraze izvirajo iz globoke ijnbszni do triglavskih sten in ta ljubezen ne bo nikdar trpela, da bi se Triglav imenoval »Tricorno«. Če bo treba, bomo s svojo krvjo dokazali, da nas v borbo za naše svetinje ne vodijo samo demagoške fraze. Pripravljeni smo na to, ker vemo, da se brez žrtev najboljših narod ne bo vzdramil in prerodil. V slučaju pa, da bodo na povelje Mussolinija, fašisti res zasedli Triglav, bodite uverjeni, kakor tudi g. Mussolini, da bodo na Triglavu doživeli drugi Kobarid. Demagogija te vrste nas bo vedno prisilila do akcij, kadar bomo uvideli, da so v nevarnosti naši narodni in državni interesi, ter da naša javnost in vlada spita spanje pravičnega. Upamo, da nam bo sedaj »Slov. Narod« vsaj na tihem »odpustil« naše nepremišljene korake in demagoške fraze. » I. To. Vera in politika. Kardinal Bourne — ki smo ga po prevratu z veliko vnemo sprejeli tudi v Ljubljani kot prijatelja Jugoslavije (koliko je to res zaslužil, je drugo vprašanje) — je odklonil predlog angleških katolikov, da naj se ustanovi v Angliji katoliška verska stranka. Da ne bo pomot, naj povemo, da je kardinal Bourne pravi rimski kardinal in —■«■08« navdušen katolik, kar je celo oviralo, da bi bil ljubil vse Jugoslovane (tudi pravoslavne) z enako ljubeznijo. In vendar je bil proti ustanovitvi katoliške verske stranke. V znanem Hyde - parku v Londonu, kjer pridigujejo zastopniki raznih ver in cerkev — ne drug proti drugemu, ampak vsak le zase — so katoliki sklenili, naj se taka stranka osnuje — kardinal je odklonil, češ da bi vsled napak politične stranke trpela cerkev. Niti to ni pomagalo, j da so verniki dokazovali, da so po ; vseh državah take stranke. Mogo-j če je kardinal Bourne tudi preveč Anglež, da bi bil dovolil versko stranko, ki je v vsaki državi, kjer je več ver in cerkva, le vzrok raz-< porov, prepirov in sovraštva, kar ni v soglasju s Kristusovim naukom — obenem pa je škodljivo dr-< žavi. Naši katoliki so veliko preslabi kristjani in še slabši državljani, da bi to uvideli, zato se naša politika k! škodi cerkve in države giblje ved-< no bolj na verskem polju. Zagrebški in ljubljanski evhari-t i stični kongres sta imela namen tej ! politiki dodati zunanjega sijaja. Mi spoštujemo vsako versko prepriča-! nje in ne dvomimo, da je lahko tudi dober katolik dober Jugoslovan — saj smo Slovenci po večini katoliki in med nami je mnogo dobrih Jugoslovanov — smo pa istega mnenja, kot ga je izrazil kardinal Bourne, da vsled klerikalne politike trpita vera in cerkev in nam je žal, da naša duhovščina tako malo ljubi svojo vero in cerkev, da jo skruni s poiitično agitacijo. Pri nas ni takih kardinalov, kakor je Bourne — ampak vsak cerkven dostojanstvenik hoče biti politik in žup-< niki in kaplani mislijo, da morajo iti za njim brez ozira na to, da se s tem odrečejo svojemu vzvišenemu poklicu, da sejejo med ljudstvo spo-^ re in sovraštvo in se sami ponižuj jfjo ket demagogi in agitatorji za stvari, ki se njih ne tičejo, kajti oni so služabniki kraljestva, ki ni od tega sveta. Ni bolj nagnusnega kakor politikujoč duhovnik, ki hodi med ljudstvom kot črna senca sovraštva, namesto da bi bil zgled dobrote in nositelj bratske ljubezni. Skoraj pri vseh narodih so se po vojni pojavile reformne smeri bo-; disi glede cerkve (narodno bogoslužje) bodisi glede duhovščine (celibat) na Slovenskem je bilo vse tiho — nekaj duhovnikov, ki niso več mogli prenašati jarma — je izstopilo; to je bilo vse. In to je dokaz, kako je slovenska duhovščina slepo zamaknjena v svoj ideal, ki se imenuje klerikalna politika, in da ne vidi svojega pravega poklica. En sam pogled v grehe in zločine, ki jih je.zagrešil klerikalizem med našim narodom, bi moral zadostovati, da bi stopila na novo pot, na ono pot, po kateri so hodili pni dobri stari duhovniki, narodni buditelji, ki so narodu kazali pot do svobode. L. 1914. je črni madež v zgodovini naše duhovščine. Hujskanje po prižnicah proti srbskemu narodu je-bil dokaz nizkosti in podlosti, ki je v nji živela — ne rečemo vsa —• ampak večina naše fanatične duhovščine. Ko je narod sam spoznal zmoto in krenil na jugoslovansko stran, je stala duhovščina presenečena, ker še ni hotela iti tja, kjer je bila resnica in pravica in kamor bi bila morala po svojem nauku kreniti že 1. 1914. Država ji je bila več nego evangelij Kristusov. Ko ni kazalo drugače, je šla tudi duhovščina za deklaracijo, ki ni bila delo Trgovci posetite ! Pojasnila daje: Čehoslonašfd konzulat, Ljubljana, Breg štev. 8 VELESEJEM v od 2. do 9. ssptdmbri Snliana vožnja na jugosSo«. (n C,?hoslove8klh Beležnicah Direktni posebni viaki med P.ago In Ljubljano Znliatta prlstcjfe&RH xa vizum mmmmmm—i m—■ n—w—a —«— PRAGI Pojasnila daje; Alotna Company d. z o. z. Ljubljana, Kongresni trg 3 Srn &Bg25BSf5BF8SSaa«B*SaBHnHH»BBBBI niti dr. Kreka niti Korošca ampak ■ one slovanske mafije, ki je delala v j Pragi in na Dunaju. Narod je do- ; bcr: narod je odpustil grehe svoji ! duhovščini, ker je mislil, da se je spokorila in da ga bo poslej vodila pravo pot. Iz trpljenja in krvi naših voja- j kov, političnih žrtev, preganjancev itd. je po dolgih stoletjih začutil : slovenski narod v sebi — svoje ju- i goslovanstvo. In glej, prvi, ki so iz- i dali našo rešilno misel, — so bili j naši duhovniki. Iz napuha in po- j žrešnosti, ker jim ni neslo v novi ; državi, kot so bili preračunali. »Jugoslavija sli smrt« je klical pisatelj Finžgar v svojem predava- j nju in množice so s solzami prise- i gale — med njo so bili tudi duhov- ! niki — in ti so prvi prelomili prise- ' go. Mi ne! To je še vedno naše ge- i slo. Naš narod bi bil še danes poln jugoslovanskega čustva, da mu ga niso zadušili črni agitatorji v svoji sebičnosti. Tu ni šlo prav nič za vero, ampak za politiko in žep. Isto velja glede autonomije, giede delitve Slovenije, glede ustave ur vseh takih gesel, ped katerimi skrivajo ti ljudje svojo sebičnost, ki je v nasprotju s Kristusovim naukom in njegovo cerkvijo. Oni so tisti, ki so osramotili naš narod pred svetom, kot nehvaležen narod — in nehvaležno-',t je najgrša lastnost narodov — ki ni hvaležen za svoje osvobojenjs, ki ga ie prej zahteval v imenu edinstva, katerega zdaj zanikuje, in ni zmožen malo žrtev za svojo veliko domovino. Narod je razumel, da je treba potrpeti po 5. letih vojne, da r:e more biti takoj vse v redu — oni tega niso razumeli in so nalašč delali ne- aTEEifiitfSHErOTiSH®:^®! red. Kakor gleda svet na Bolgare, ki so izdali osvoboditeljico Rusijo, ali na Slovake, ki se vežejo proti Cehom z Mažari, tako gleda na nas zaradi politike naše duhovščine, ki vodi boj proti državi. Narod ni kriv. Narod je veren — vera mu je potrebna — in vera potrebuje zunanjih ceremonij. Vsaj za mase. To je naravno in je bilo od vekomaj tako. Bog tega ne potrebuje — človek pa. Zato je razumljivo, da vabijo prlprosto ljudstvo verske manifestacije. Proti temu ne more nihče ničesar imeti, dasi bo prišlo pravo kraljestvo Kristusovo šele tedaj,.ko se bodo izpolnile njegove besede, da je Beg duh in kdor ga moli, naj ga moli v duhu in v resnici. Sramota pa je, da se pošten verski čut izrablja v druge namene in naša duhovščina ne razlikuje več vere in politike. Zato pozdravljamo naše dobro ljudstvo, ki bo prišlo od težkega poljskega dela, da se navžije pri verski pobožnosti, ki odgovarja njegovemu srcu — s preziranjem pa gledamo njegove črne varuhe, ki ga vodijo v boj proti državi. Enkrat je bil že čas, ko je zapeljano ljudstvo spregledalo — in prišel bo zopet. To bo delo Orjune. Mi smo organizacija jugoslovanskih nacionalistov in ne to, za kar nas slikajo ljudstvu »Slovenec«, »Domoljub« in drugi. Želimo, da smo vsi dobri Jugoslovani in da se ljubimo med seboj. Dokler tega ne bo — sc bomo borili proti onim, ki sejejo versko, politično, narodno ali državno sovraštvo med naš troedini narod. Zavedamo se, da bo sreča vseh le v ljubezni vseh ver in plemen in v skupni ljubezni do naroda in domovine. Italijani ubili našega vojaka? Kakor se nam poroča iz Logatca, sta v ponedeljek prekoračila dva italijanska financarja našo mejo. Jugoslovanska obmejna straža jih je aretirala in prepeljala na okrajno glavarstvo v Logatec, ki ju je po zaslišanju izpustilo, da sta se zopet vrnila na svoje mesto. V noči pa je bil v bližini istega kraja, kjer se je dogodil ta incident, ustreljen jugoslovanski finančni stražnik, ki je bil na službenem obhodu. Ker se je baje dognalo, da je bil ustreljen z laško vojaško krogljo in ker se je zgodilo to takoj drugi dan po aretaciji Italijanov, ljudstvo upravičeno sodi, da so ubojstvo zakrivili italijanski financarji, in sicer popolnoma po italijanski maniri — iz zasede. Vzdržujemo se za danes vsakega komentarja, zahtevamo pa od merodajnih oblasti, da ne pogrne preko zadeve plašča uradne tajnosti in da da točna in jasna pojasnila. Obenem pozivamo vse somišljenike v Logaškem in Žirovskem okolišu, da zaupno sporoče, kar jim je znanega o dogodku. Imeti hočemo jasnost, ker če je bil naš vojak res BEN ABEBA: Dvajset let po n je. (Pravljica.) (Dalje.) Oni Orjunaši, ki so ostali pri življenju, so bili ukienieni v verige ter kot sužnji oddani raznim klerikalnim veljakom; vse skupaj pa, tudi one ki so poginili in se izgubili, — med drugimi tudi tebe in mene — je papež izobčil iz katoliške cerkve ter preklel. Pozneje so naša imena vtaknili v katekizem, kjer se otroci uče o nas istočasno s pogubljenimi angeli. Tebe in mene se na primor v katekizmu istoveti s hudičem in satanom. Le poglej tule.« Pri teh besedah ie izvlekel iz žepa raztrgan in zamazan katekizem ter rni ix»moiil pod nos poglavje na petnajsti strani. Vzein sem in čital: »NajveČie zapovedi vernikov slovenskih avtonomnih federativnih republik pod patronatom svetega Antena Koroškega, katere mora vsak pravoveren slovenski avtonomni in federativni državljan brezpogojno izpolnjevati so; 1. Spoštuj in ljubi spomin sv. Antona Koroškega, sv, Frančiška Žebota. sv. Miha Moškerca in vseh ‘ostalih slovenskih avtonomnih in federativnih umorjen zahrbtno od kobariških strahopetcev, odgovarjal nam bo za to vsak posamezen polentar — tudi oni, ki hodijo v Jugosiavijo kupovat in prodajat! Milostnim potom. Znano je, da je okrajno glavarstvo v Ptuju vsled pritiska od zgoraj radi znanih dogodkov izreklo naravnost drakonske zaporne kazni. Kaznovalo se je vse vprek, ne glede na to, če je bil kdo udeležen, ali ne. Zadostovalo je, da je bil naš član na ulici, pa je že imel kazen. Naši člani so se pritožili v trdnem prepričanju, da radi-kalsko-nemški pakt pač ne more gaziti zakona. Motili so se oni, zakon se je motil, samo g. Lukan se ni motil. Pokrajinska uprava je namreč vse pritožbe zavrnila in kazenske izreke potrdila. »Milostnim potom« pa je spremenila zaporno kazen v denarno globo. Za nas ta milost ne spremeni ničesar na stvari. Dejstvo je, da so bili v Ptuju kaznovani brez dokaza najmanjše j krivde Slovenci, ki so bili na cesti v bližini društvenega doma, kjer so imeli izzivalen komerz Nemci pod varstvom bajonetov kr. jugoslovanskih orožnikov. Zgodilo se je to 15 Eli gl m W S JSf Kdoslv. uilca 41. Čakovec, Rakolr. (v mestu, v okolici ali na deželi) 1 do 2 sob s kuhinjo za družino, ki biva na Ogr- ’ j skem in je tako izročena p potujčevanju. Nacijonalist, rf kateri hoče storiti dobro j| delo, naj javi upravi iista, da mu sporoči naslov očeta, ki je tu v službi in je radi stanovanjskih razmer ločen od družine. SB8E iekshbeks JtftO kalSJaf® je edino sredstvo proti prehlajenju „ADRIJA“ drogerija in foto-manufaktura B. Čvančara, Ljubljana. i Ing. V. NIKOLIČ Kralievski dvorski liferant LJUBLJANA - MOSTE Telefon št. 562. prevs@ma w fi© sfmk® dela — sfatrlhesta I** i^iantarlls^a. Pokrluanle vseh wst slrah. Zal© si a kleparske p©s©cS@« Hapslla¥a kopalnih itd. IME ZMERNE! ML© SOUDNO! več vrst. DVOKOLESA raznih modelov, najnovejši motorčki amerikanskega tipa „EVANS“. Velika zaloga pneumatike in delov po najnižji ceni. Sprejemamo tudi vsa popravila, emailiranje in po-niklanje,-,TRIBUNA* F.B L tovarno dvokoles in otroških vozičkov v Ljubljani, Karlovška cesta 4. Ljubljana, Šelenburgova ulica štev. 1 in Sv. Petra cesta. Malima - H - Htdja DRAGO SCHWAB iMJU. Dvorni tis On. 3 v zalogi specijelno angleško i Šeško sukno, vseh vrst obleke, usnjeni suknjiči, dežni plašči, pelerine, eiraniki, raglani etc, I Izdelava oblek v last- n nem modernem salonu, i MODNA TRGOVINA A. SINKOVIČ • NASL. K. SOSS LJUBLJANA Mestni trg 19. CENE ZMERNE 11 H NAJBOLJŠA NUDI &CORft Priporočamo za nakup M. TIČAR IVAN ZAKOTNIK s reusslna tesarski m©Jsšer Teieion štev. 379. IVAN KRAVOS Aleksandrova 13. PRIBOR ^om^ov trS Telefon interurban štev. 207. Konj'ske opreme, dežne plahte, biči, jezdne palice, svetiljke za kočije, okovi za konjske opreme i. t. d. Kovčeki in torbice za potovanje, damske in šolske torbice, listnice, denarnice, tobačnice, gamaše, nahrbtniki i. t. d. Gonilni jermeni iz najboljšega usnja v vseh širinah, kakor tudi šivalni in vezalni jermeni, sponke, vijaki i. t. d. Vsakovrstna tesarska dela, moderne lesene stavbe, ostrešja za palače, hiše, vile, tovarne, cerkve in zvonike; stropi, razna tla, stopnico, ledenice, paviljoni, verande, lesene ograje i. t. d. Gradba lesenih mostov, jezov in mlinov. Parna gaga. Tovarna fur^SrJa. flradbenc podjetje se priporo^ za vsa v to streko m l MERAKL bole, barve, lak, kit, I ©mali, žopiči 1 najboljše kakovosti nydi iz L L Maribor, Ljubljana, Novisad, L podružnica. centrala. podružnica, IS Zobna pasta nAikadont“ Ustna voda Autogaraii AUTODELAVHICA A. Thaler LJUBLJANA SUHCE 37. 1 obiasivtDO povgrjGD stavlieni inziner io mestni stavbenik H Imšnie In projektira vsakovrstno visoke zgradili. ?edne ®ale, želeiilsloiisle Me itd. Ul na nesete m no. Avtomobile kolesa, mQi@rle> pnevmatik© vseh vrst, olje, 3n druge potrabšlime ime veditio v zalogi F. Fl©rjastlii LJUBLJANA. ^sssnes^ Pooblaščeni dobavitelj vseh uniformsklh potrebščin Or. Ju. Na. PETER CAPUDER, LJUBLJANA Vidovdanska cesta štev. 2» es..Zahtevajte brezpiafen cenik, navodila za mero in plačilne pogoje. imrrai^rntn ^irn,:3iiiiiicax -L, ^jp&ssa SP S 8 E3 1 kom, družba za strojno in Si EGU IN DRUGI»«g£HS2ss2 iags^iiž n Pisarna: Ljubljana, palača Ljubljanske kreditne banke, Dunajska cesta lb, III. nadstr. K©NCšSfiJ@NŠRAN@ POUIETJE ZA: vodovodne Inštalacije, parne En vročevodne kurilne naprave, postavitev in poprav Sto parnih kotlov sa visoki pritisk, elektrotehniko za visoko in nizko napetost. Lastna strojna In ključavničarska delavnica : VIC • 6UNC1 štev. 5. 88 EE5K ES0S2 SSsg&Sftiš ' aa-sass SaaME3 bbbsskkj IEKEEH UK5J-' E1!U Baaea* eBBR5SS w Hf 8 {5. e;< H ižasBaEaaaaaaasasEiaaa a a a a saaasasBiaea-s laaasBBHH 13 M S EHHSaBB bsheeh BBaassi ssnissa EC3KHE3 CSBSEHES BKESHE10 B!SBSV.n nsisree HasnsfKid s-.ssHataa je najmoderneje urejena in izvršuje vsa tiskarn iška dela od najpriprostejšega do najmodernejšega. Tiska Šolske, mladinske, leposlovne in znanstvene knjige. — Ilustrirane knjige v eno- ali večbarvnem tisku. — BruSure in knjige v malih in tudi naj večjih nakladah. — Časopise, revije in mladinska liste. Oliusns opremi Ilustrirali katalogov, cenikov it reklsmnlii iistoi. Lastna tvoraica šolskih zvezkov. Šolski Zvezki za osnovne Sole in srednjo Sole. Risanke, dnev- H nikt In beležnice. s M H & 'A B IS £5 El sr s a «JlSSJfl»S2iEBBeB*iaBB!aB5!BBBE3«:BHHHBaBBJH8iaBHHHSEBS!aHnSB „SLOGRAD” Slovenska gradbena in industrijska d. d. Telefon intor. 180. Telefon inter. 180. * Tehnična pisarna Ljubljana, Sp. Šiška, Frankopanska ulica 151. Izvršuje: stanovanjske hiše, trgovska poslopja, moderne industrijske zgradbe, betonske in železobetonske konstrukcije, vse vrste vodnih naprav na podlagi 25letnih izkušenj. Specialiteta: železobetonske cevi za vodne naprave in vodovod. Zastopa: Patent Dr. inž. Emperger-a za izvrševanje konstrukcij iz armiranega betona z litoželeznimi vlož-kami za visoke tlačne napetosti (kakor pri skladiščih, „ silo “-mostovih in podobno). Izdeluje: vse vrste tehničnih projektov in statičnih proračunov. Parna žaga. LJUBLJANA BRZOJAVI: HEDZET. TELEFON STEV. 75 [Tiska Učiteljska tiskarna V Ljubljani.