kazalo.p65

217 VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE IN SPECIALNE KNJIŽNICE Marjeta Oven Vlasta Zabukovec Oddano: 29.06.2004 – Sprejeto: 02.05.2005 Strokovni članek UDK 026:374.7 Izvleček Današnja družba vse bolj poudarja vseživljenjsko izobraževanje in učenje kot pomem- ben dejavnik pri razvoju družbe kot celote. Vse bolj se uveljavlja tudi pojem učeča se družba, v kateri ima bistven pomen nenehno izobraževanje vseh njenih posameznikov, ne glede na socialno-ekonomski položaj. Vseživljenjsko izobraževanje moramo zato razumeti kot proces, ki traja vse življenje in je eden od pomembnejših vidikov sociali- zacije. Poteka v interakciji s kulturnim, delovnim in socialnim okoljem. V zvezi s tem moramo poudariti vlogo motivacije, ki pojasni vzroke človekovega vedenja. Ključne besede : vseživljenjsko izobraževanje, specialne knjižnice, učeča se družba, socialna psihologija, motivacija Professional article UDC 026:374.7 Abstract Lifelong learning is becoming an important part in the development of modern society. In the lifelong learning society endeavours are being made for the education of all indi- viduals regardless of their social and/or economic background. Lifelong learning should, therefore, be regarded as a permanent activity and as such, a significant element of socialization, inspired by common values. It represents a dynamic interaction with cultural, working and social environment. In this respect, the role of motivation should be specifically emphasized, as it can explain the causes for human behaviour. Key words: lifelong learning, special libraries, learning society, social psychology, mo- tivation OVEN, Marjeta; Vlasta ZABUKOVEC: Lifelong learning and special libraries. Knjižnica, Ljubljana, 49(2005)1-2, str. 217-230

RkJQdWJsaXNoZXIy