URN_NBN_SI_DOC-BLX5R7W4

ANALIZA IZOBRAŽEVANJA IN FUNKCIONALNEGA USPOSABLJANJA ZA DELO V SLOVENSKEM KNJIŽNIČNEM SISTEMU Mag. Jelka Gazvoda, Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana UDK 3 7 8 . 6 0 2 : 3 7 1 . 2 1 4 ( 4 9 7 . 4) UDK023 :374.7(497.4) Povzetek Prispevek prinaša kritično analizo izobraževalnih možnosti, ki jih ponujajo na eni strani formalni študij bibliotekarstva na Filozofski fakulteti v Ljubljani, na drugi pa neformalno funkcionalno usposabljanje v okviru NUK in IZUM. Avtorica se je analize izobraževalnih programov lotila predvsem z vidika sodobnih trendov pri razvoju poklicev v knjižničarstvu ter možnosti za razvoj človeških virov. Rezultati analize so pokazali, da vsebuje program dodiplomskega študija na Oddelku za bibliotekarstvo nekatera zelo uporabna nova znanja, vendar izo- bražuje zlasti za začetek dela v knjižnici, prav tako pa za začetek dela v knjižnici ali njenem avtomatiziranem sistemu izobražujejo programi funkcionalnega us- posabljanja v NUK in IZUM. Opazno je veliko pomanjkanje usposabljanja za delo z uporabniki, za menedžment in za uporabo osebnih računalnikov, tako da je razvoj človeških virov oz. različnih karierskih poti zaposlenih na teh področjih zavrt. Da bi dosegli zadovoljivo raven funkcionalnega usposabljanja v vseh obdobjih zaposlitve, je potrebno najprej in največ vlagati v razvoj kadrov, ki bodo sposobni izobraževati za omenjena področja. UD« 378.602 : 371.214(497.4) UDC 0 2 3 : 374.7(497.4) Summary The article brings a critical analyis of educational possibilities, offered on one side by the graduate study of librarianship at the Faculty of Arts and Humanities in Ljubljana, and on the otherby non-formal functional professional trainingcarried out by NUK and IZUM. Educational programmes are analysed from the point of modem trends in developing library professions and possiblities for the develop- ment of human resources. The results of the analysis have revealed that the programme of graduate study at the Department of Librarianship, inspite of the GAZVODA, Jelka. The analysis of education and functional professional training in Slovenian librarianship. Knjižnica, Ljubljana, 42(1998)4,73 -103

RkJQdWJsaXNoZXIy