Zopet nekaj mnzikalncga. Zriano je, da ima vsaka stopnja terdega iu melikega zvukovoda svoj triglas, naj že bo terd ali mehek, kakoršnega ravno tirja natora zvukovodnih glasov. Pa tudi vsaka stopnja obojih glasov ima svoj jj soglas. \aj tedaj povem, kaj jaz niisiim o teh soglasih! Le na šesti stopnji mehkega svukovoda se sme staviti soglas čezmerne šestke fubermassige Sexte), in se razvozlja v triglas 5. stopnje. (Glej zgled 1!) Za četerti glas se pri inienovanem soglasu 3. odvoji, ali pa se v oktavi višej jemlje. Nainesto vdvojene 3. slavijo nekteri skladatelji zraven 3. še 4. (Glej zgled 2!) Tudi se da soglas čezmerne šestke kaj lepo prevoditi v terdi glas, kar nam kompozicije vseskozi kažejo. CGIej zgled 3!) Dostikrat se stavi 6. stopnji s čezmerno šestko razun omenjenih intervalov 3. in * , pa \ ; ta * | soglas se mora v « soglas, v 5. stopnjo razvozljati. (Glej zgled 4!) 0 terdem glasu (glej zgled 5!). Tako, kakor kaže zgled 5, sploh skladatelji stavijo v terdem glasu i|5., ktero razvozljavajo v % 6. nastopnega soglasa. Ua pa tako tudi ni prav, nas zopet prepriča ,,Lira Sionska"; bolje je tedaj, da se stavi namesto 3 5. čeznierno {% 4.), ktera bolj sili v natorno 6. prihodnega soglasa. (Glej zgled 6!) Ni pa misliti, da bi bil sploh velik pregrešek, ako se postavi \ ft. namesto j? 4., vendar — ravnajmo se po teni, kar je boljega. l> f»9"i- •) *) Radi odlocujomo prestor za enaka kratka pojasnila o eoglasji. Prosimo se druge izvcdence, da naznanjajo o tem lepem uku svoje mfsli; sej zato imamo nTovarša", da se v njem prijazno razgovarjamo. Vredn. Zgledi. i?m^^Ł » * E^ 4.! m=ž=Em^ 6 f. 2^^=NiEi iM > &i^=M=^m^\ *W^=^=^