e-n«vičke april 2009 Spoštovana bralka, cenjeni bralec, pred vami je tretja letošnja številka spletnega časopisa Andragoškega centra Slovenije. Njegov namen je obveščati, napovedovati, poročati in predstavljati dejavnosti s področja izobraževanja odraslih in vseživljenjskega učenja ter vabiti na izobraževanja, strokovne dogodke, posvete. Prepričani smo, da boste našli kaj zanimivega tudi zase. Domače novičke ..............................................................................................................................................2 Podeljena priznanja ACS za razvijanje kakovosti v izobraževanju odraslih....................................................2 Teden vseživljenjskega učenja 2009 ...........................................................................................................2-3 Objavljeni so dokumenti s prvega sestanka mreže izvajalcev TVU 2009.........................................................2 Zasedal je Nacionalni odbor za TVU ...............................................................................................................3 Mednarodno sodelovanje............................................................................................................................3-6 Udeležba odraslih v sistemu formalnega izobraževanja...................................................................................3 Vseživljenjsko učenje kot pravica? ..................................................................................................................4 Studijski obisk v Arrasu ...................................................................................................................................5 Udeležili smo se konference v Edinburgu........................................................................................................5 Studijski krožki kot primer dobre prakse predstavljeni v Italiji .......................................................................6 Projekt IANUS je projekt z več obrazi.............................................................................................................6 Kotiček je vaš ...............................................................................................................................................7-8 Imenovanje Strateški svet za vseživljenjsko učenje ........................................................................................7 Obeležili smo 30. obletnico delovanja Centra za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete ...................7 V maju bo volilna skupščina Andragoškega društva Slovenije........................................................................8 Ob skupščini ADS še 'srečanje spominov'........................................................................................................8 Pripravljamo...................................................................................................................................................9 Vabilo na spopolnjevanje po modulih v podporo Navodilom..........................................................................9 Posveti/konference........................................................................................................................................10 Novosti iz knjižnice ACS..............................................................................................................................10 domači: novičke Podeljena priznanja ACS za razvijanje kakovosti v izobraževanju odraslih Andragoški center Slovenije je letos že drugič podelil priznanja za razvijanje kakovosti v izobraževanju odraslih. Priznanja so namenjena tistim izvajalcem izobraževanja odraslih, tako organizacijam kot posameznikom, ki načrtno skrbijo za presojanje svoje kakovosti in uvajajo različne ukrepe za njeno razvijanje in s tem doseganje še bolj zahtevnih standardov kakovosti. Na slovesni podelitvi, ki je bila 19. marca 2009 Mercurius, v BTC Centru, so priznanja ACS za razvijanje • v skupini izobraževalnih in drugih organizacij, ki in celostno razvijanje kakovosti: • Academia d.o.o., Maribor, • Ljudska univerza Kočevje, • Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje; • med posamezniki oziroma posameznicami, ki v svojem delovnem okolju izjemno uspešno spodbujajo razvijanje kakovosti v izobraževanju odraslih in se odlikujejo pri dejavnostih, namenjenih nenehnemu razvoju tega področja: • Lilijana Brajlih, SPIN Informacijski inženiring d.o.o, Šempeter pri Gorici, • Nada Klučar, Srednja trgovska šola Ljubljana, • mag. Majda Kralj, Academia d.o.o., Maribor. Vsem dobitnikom priznanj iskreno čestitamo! Mag. Tanja Možina (tanja.mozina@acs.si), ACS teden vseživljenjskega učenja 2009 Objavljeni so dokumenti s prvega sestanka mreže izvajalcev TVU 2009 19. marca smo se srečali z mrežo izkušenih in novih izvajalcev letošnjega festivala učenja. Na sestanku je bilo blizu 40 udeležencev, približno dve tretjini jih je zastopalo ustanove, ki bodo poleg prirejanja lastnih dogodkov v TVU prevzele tudi koordinacijo drugih izvajalcev - bodisi na svojem geografskem območju ali na posameznem tematskem področju. Prvi del sestanka je bil namenjen pogledu na lanskoletno izpeljavo festivala učenja. Člani delovne skupine smo predstavili nekatere značilnosti in vidike TVU 2008, analizo izpeljave in promocijsko kampanjo Zgledi vlečejo (http://tvu.acs.si/zgledi_vlecejo/). Nekoliko širša različica analize in poročila je objavljena v TVU-Novičkah 1/2009 (http://tvu.acs.si/novicke/2009/TVU-Novicke 2009-01.pdf), ki so izšle sredi marca. v dvorani kakovosti v izobraževanju prejeli: izobražujejo odrasle ter izjemno skrbijo za načrtno V drugem delu smo izmenjali informacije in zamisli za izpeljavo projekta. Predstavljeni so bile temeljni poudarki letošnjega Tedna, med drugim kar tri vodilne teme (Evropsko leto ustvarjalnosti in inovativnosti, Izobraževanje starejših odraslih in Učenje - zanesljiva pot iz krize!), ki so podrobneje opredeljene na spletnih straneh http://tvu.acs.si/tematska usmerienost. Preliminarni načrt in terminski plan s ključnimi roki letošnjega festivala učenja sta objavljena na strani http://tvu.acs.si/predstavitev. Zapisnik sestanka s prilogami lahko preberete na spletni strani http://tvu.acs.si/mreza tvu. Nevenka Kocijančič (nevenka.kociiancic@acs.si), ACS Zasedal je Nacionalni odbor za TVU T vy u 2 0 0 9 Na prvi letošnji in 18. zaporedni seji, kije bila 8. aprila, so se pod vodstvom novega predsednika, mag. Vinka Logaja, direktorja Direktorata za srednje in višje šolstvo ter izobraževanje odraslih pri Ministrstvu za šolstvo in šport (MSS), sestali člani NO TVU (http://tvu.acs.si/stiki/no/). Seznanili so se s Poročilom o izpeljavi TVU 2008 ter obravnavali Preliminarni načrt TVU 2009. Glede slednjega so zadolžili Sektor za izobraževanje odraslih in Andragoški center Slovenije, da gradivo posredujeta v potrditev Vladi RS. Ta naj bi sprejela pokroviteljstvo nad festivalom učenja, ki mu je tudi v preteklosti prisodila nacionalni pomen. Preliminarni načrt bo dopolnjen s konkretnejšo informacijo o višini sofinanciranja projekta s strani pristojnih ministrstev za šolstvo in delo. 14^ j QQA - / OO'" Navzoče je razveselila informacija, da bo v Letnem programu izobraževanja odraslih 2009 za razpis, s katerim se med drugim sofinancirata tudi koordinacija TVU ter organiziranje prireditev TVU, zagotovljenih bistveno več sredstev. Slednja bodo namenjena sofinanciranju prizadevanj partnerjev TVU na lokalni ravni, medtem ko se Andragoški center Slovenije v vlogi nacionalnega koordinatorja nadeja podobnega financiranja Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve kot v preteklem letu. Zapis sestanka bo objavljen na prej omenjeni spletni strani. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS MEDNARODNO SODELOVANJE Udeležba odraslih v sistemu formalnega izobraževanja vng^ J Raziskava, ki smo jo opravili na Andragoškem centru Slovenije, je del večjega projekta Vseživljenjsko učenje 2010 - Prispevek izobraževalnega sistema na poti v evropsko družbo vseživljenjskega LifeLong Learning W 2010 učenja (LLL2010), ki teče v sklopu 6. okvirnega programa Evropske unije. V projekt je vključenih trinajst držav, naš glavni namen pa je preučiti prispevek izobraževalnih sistemov v sodelujočih državah pri uresničevanju ciljev Lizbonske strategije. Projekt je sestavljen iz petih podprojektov, ki se z različnih vidikov usmerjajo na vlogo, ki jo imajo izobraževalni sistemi posameznih držav pri uresničevanju vseživljenjskosti učenja (VŽU) in kot potencialni dejavniki družbene vključenosti. Objavljeno poročilo z naslovom Formalno izobraževanje odraslih v programih z največ udeleženci v Sloveniji prikazuje nacionalne rezultate tretjega podprojekta LLL2010, v katerem smo opravili raziskavo med odraslimi, ki se izobražujejo v sistemu formalnega izobraževanja Glavni namen projekta je preučiti vlogo sistema formalnega izobraževanja: • pri spodbujanju udeležbe in vztrajanju v izobraževanju, • razvijanju možnosti VŽU, • zmanjsevanju neenakosti v VŽU in • povečevanju socialne vključenosti. Osrednje težišče podprojekta so izkušnje odraslih udeležencev v izobraževanju, ki so preučevane v interakciji z dejavniki na institucionalni in nacionalni ravni. Vpogled v družbo učenja smo želeli obogatiti tudi z vidiki učnega okolja in institucionalnega ter nacionalnega konteksta, v katerega je vpet izobraževalni sistem. Mag. Marko Radovan (marko.radovan@acs. si), ACS Vseživljenjsko učenje kot pravica? V Helsinkih je bila od 29. do 30. januarja letos mednarodna konferenca, posvečena vprašanjem vseživljenjskega učenja kot pravice. Zbrane strokovnjake, izobraževalce, organizatorje izobraževanja, promotorje in odločujoče v politiki so uvodoma nagovorili sodelavci revije Lifelong Learning in Europe (LLinE) ter mednarodno priznani strokovnjaki, kot so prof. Evangelia Koutoupa-Rengakou (Grčija), prof. Peter Mayo (Malta) in prof. Ari Antikainen (Finska). Med primeri dobre prakse so bili predstavljeni: združenje telesno oviranih oseb, center za poklicno usposabljanje in raziskovalni center za poklicno izobraževanje, vsi s Finske. Ellen Stavlund (Norveška) je predstavila pogled na preobrazbo iz 'heroja učenja'v 'ambasadorja učenja'. Uveljavljanju dobrih praks so bili namenjeni tudi študijski obiski drugega dne konference, ko smo lahko izbirali med obiski centra za svetovanje priseljencem na področju podjetništva, sedeža finskega združenja za učenje oseb s posebnimi potrebami, sedeža nevladne organizacije v podporo osebam s homoseksualno in lezbično orientacijo ter krovne finske organizacije za delo mladih. Zanimiv je bil tudi program dela v delavnicah, ki so žal potekale sočasno. Ob delavnici, posvečeni vključenosti, zagovorništvu in opolnomočenju odraslih s pomočjo vseživljenjskega učenja, na kateri sem sodelovala, sta tekli še delavnici o vprašanjih zakonodaje in politike na področju izobraževanja odraslih ter o življenjskih prehodih oziroma ključnih obdobjih v življenju, pomembnih za kulturo učenja. Prispevki s konference in povzetki delavnic bodo objavljeni v junijski številki revije LLinE. Slavica Borka Kucler (borka.kucler@acs.si), ACS Študijski obisk v Arrasu V okviru projekta Leonardo da Vinci Svetovanje na delovnem mestu, ki smo ga že podrobno predstavili v prvi letošnji tiskani številki Novičk, je 19. in 20. marca 2009 potekal študijski obisk francoskega partnerja - organizacije CIBC (Centre Interinstitutionnel de Bilan de Competences Artois Ternois: http://www.cibcarras.org/). Studijskega obiska smo se udeležile tri svetovalke iz svetovalnih središč Koper, Novo mesto in Maribor, dve predstavnici območnih organizacij Zveze svobodnih sindikatov Sloveniji - Podravje ter Dolenjska in Bela Krajina ter jaz kot predstavnica ACS. CIBC v Arrasu je ena izmed 265 enakih organizacij v Franciji, ki se ukvarjajo s svetovanjem za izobraževanje in usposabljanje. Prvi dan so nam gostitelji predstavili njihovo organizacijo, francoski izobraževalni sistem, različne možnosti izobraževanja in usposabljanja, njihov način ugotavljanja predhodno pridobljenega znanja in izkušenj (Skills Audit) ter postopek vrednotenja in potrjevanja predhodno pridobljenega znanja in izkušenj (APEL). Drugi dan smo v dopoldanskem času obiskali Center za usposabljanje vajencev (Arras Apprentices Training Centre), kjer so nam predstavili široko paleto poklicev, za katere se dijaki in odrasli izobražujejo in usposabljajo. V popoldanskem delu sta nam predstavnika ene od petih francoskih sindikalnih konfederacij -Francoske konfederacije krščanskih delavcev (CFTC) predstavila sindikalni sistem v Franciji ter vlogo sindikatov pri zagotavljanju pravice do izobraževanja in usposabljanja. Vse udeleženke smo bile s študijskim obiskom zelo zadovoljne, pridobile smo nove informacije, znanje in izkušnje, kijih bomo lahko prenesle v slovenski prostor, predvsem v razvoj pristopov za ugotavljanje znanja in izkušenj zaposlenih pri izvajanju aktivnosti svetovanja na delovnem mestu. Mag. Andreja Dobrovoljc (andreja.dobrovljc@acs.si), ACS Udeležili smo se konference v Edinburgu V zadnji izdaji e-Novičk smo napovedali konferenco v Edinburgu, ki se je je od 31. marca do 4. aprila 2009 v Edinburgu udeležilo 125 mednarodnih predstavnikov stroke, politike in učečih se. Srečanje je organiziralo Skotsko partnerstvo za učenje v sodelovanju s škotsko vlado, sodi pa med pripravljalne dogodke za Unescovo konferenco CONFINTEA VI. Udeleženci so razpravljali o vsebini Listine učečih se, ki naj bi na petih področjih: politika, dostop in udeležba, svetovanje in podpora, kakovost in inovacije dala usklajene pobude udeležencem konference v Braziliji. Drugi rezultat sodelovanja v Edinburgu so bili prvi koraki za oblikovanje globalne zagovorniške mreže učečih se. Več o srečanju in njegovih rezultatih pa tudi o vtisih našega predstavnika učečih se, Mladena Dudka, dobitnika priznanja ACS 2008, boste lahko prebrali v naslednji izdaji tiskanih Novičk v juniju 2009. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS Študijski krožki kot primer dobre prakse predstavljeni v Italiji Pred leti je Andragoški center Slovenije z italijanskimi kolegi sodeloval v programu Leonardo da Vinci, projekt Medsosedska strokovna partnerstva (Firence). Kot eksperti smo bili povabljeni tudi v projekt Interreg (Tolmin, Nova Gorica). Te povezave so rodile povabilo na usposabljanje, namenjeno učiteljem in vodjem izobraževanj za odrasle iz Furlanije Julijske krajine. 2. aprila 2009 je dr. Nevenka Bogataj v okviru 2. modula tega usposabljanja predstavila študijske krožke kot primer dobre prakse izobraževanja odraslih v Sloveniji. Predstavitev je potekala na šoli IPIA G. Ceconi v italijanskem Vidmu, in sicer v kontekstu sistemskega snovanja izobraževanja odraslih na ravni regije s Sloveniji primerljivim številom prebivalcev. Udeleženci so prejeli ilustrativna gradiva, v katerih so predstavljane izkušnje študijskih krožkov in Andragoškega centra Slovenije. Predstavitev približno sedemdesetim učiteljem in vodjem izobraževanj za odrasle iz vse regije je potekala v slovenščini. Ob tej priložnosti bi se radi zahvalili vsem, ki ste posredovali gradivo, katerega del je bil preveden v italijanski jezik. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS Projekt IANUS je projekt z več obrazi Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje se je vključila v okvirni progam Socrates Grundtvig tudi s projektom IANUS -evropske smernice za učenje v poznejših letih življenja; učenje in izobraževanje starejših odraslih v medgeneracijskem, medkulturnem in na novi tehnologiji slonečem učnem okolju. V projektu želimo še z devetimi partnerskimi organizacijami: • prepoznati in poiskati ključne dejavnike na področju izobraževanja v poznejših letih življenja; • izdati priročnik Smernice IANUS in standardi kvalitete na področju izobraževanja ljudi v poznejših letih življenja. Dejavnike bomo popisali glede na njihovo obliko, funkcijo in pomen v izobraževalnem procesu. Izobraževalci in izobraževalne ustanove bodo tako imeli na razpolago ustrezne metode in tehnike, katerih izbor temelji na upoštevanju podanih smernic; • postaviti koncept za vodenje Delavnice za vodje in izobraževalce na področju izobraževanja za starejše odrasle, ki bo temeljila na upoštevanju smernic za organizacijo, vsebine in metode izobraževanja ljudi v poznejših letih življenja. Izobraževanje naj bi potekalo približno 24 ur; • uvesti dneve osveščanja javnosti; • pripraviti konferenco, namenjeno osveščanju strokovnjakov in javnosti; • oblikovati spletno stran projekta; • izdati zgoščenko. Več o projektu IANUS si lahko preberete v naslednji številki tiskanih Novičk, ki bo izšla junija 2009. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS KOTIČEK JE VAS Imenovan je Strateški svet za vseživljenjsko učenje Minister za šolstvo in šport, dr. Igor Lukšič, je - s sklepom, ki ga je sprejel že v letu 2008 - imenoval Strateški svet za vseživljenjsko učenje. Za vodjo Sveta je imenoval dr. Slavico Cernoša. Nekoliko nenavadno je, da smo bili s tem seznanjeni šele februarja letos. Informacijo o tem je podala dr. Slavica Cernoša na sestanku s predstavniki združenj izvajalcev izobraževanja odraslih, ki je bil 6. februarja 2009 v prostorih Ministrstva za šolstvo in šport (MSS). Tako pomembna informacija bi zaslužila, da se jo objavi javno, ne pa tako mimogrede, med tekočimi informacijami, na informativno-delovnem sestanku predstavnikov MSS s predstavniki izbranih združenj s področja izobraževanja odraslih (med povabljenimi združenji ni bilo Andragoškega društva Slovenije). Informacija je vsebovala tudi podatek, daje minister za člane Sveta imenoval štiri »predstavnike (uradnike) z drugih ministrstev« (citat iz zapisnika). Na željo udeleženk sestanka so v prilogi zapisnika navedli tudi imena članic Sveta, to pa so: dr. Slavica Cernoša, MSS, predsednica, Darinka Vrečko, Ministrstvo za visoko šolstvo ter znanost in tehnologijo, Marlen Skarlovnik, Ministrstvo za delo družino in socialne zadeve, Janja Križman, Ministrstvo za zunanje zadeve, ter mag. Brigita Lipovšek, Ministrstvo za kulturo. Očitno gre za predstavniško in ne strokovno sestavljen organ. Ustanovitev Strateškega sveta za vseživljenjsko učenje določa Strategija vseživljenjskosti učenja v Sloveniji (http://www.mss.gov.si/fileadmin/mss.gov.si/pageuploads/podrocie/razvoi_solstva/IU2010/Strategiia_VZU.pdf) kot enega pomembnih ukrepov za udejanjanje Strategije (str. 27-28, točka 7.11). Besedilo na kratko opredeljuje vlogo, cilje, način delovanja in naloge Sveta. Dr. Zoran Jelenc (zoran.ielenc@guest.arnes.si), ADS Obeležili smo 30. obletnico delovanja Centra za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete V pričetku marca smo na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani slavnostno obeležili 30. obletnico delovanja Centra za pedagoško izobraževanje (CPI). Slavnostno obeležje se je uvrstilo ravno v leto, ko Univerza v Ljubljani in tudi Filozofska fakulteta, kot ena izmed ustanovnih članic, praznujeta 90-letnico ustanovitve. Ob tej priložnosti smo na svečanost povabili naše sodelavce na fakulteti ter naše zunanje sodelavce in partnerske inštitucije. V avli fakultete smo v ta namen pripravili tudi razstavo, ki je pričala o dejavnostih in dosežkih Centra v preteklih 30-ih letih. Sprva se je delovanje CPI-ja osredotočalo na razvijanje in spodbujanje vseh dejavnosti, ki prispevajo k boljšemu usposabljanju učiteljev na vseh ravneh izobraževanja ter posledično k povečanju kakovosti pedagoškega dela. K tej dejavnosti se je v zadnjih letih pridružilo tudi vodenje razvojnih projektov sofinanciranih iz Evropskega socialnega sklada in področnega ministrstva. Poleg omenjenega je CPI postal tudi spodbujevalec nekaterih novih dejavnosti na fakulteti. Primera sta uvedba tutorstva in nastajajoča karierni center ter center za tuje jezike kot akademsko zasnovana enota. V zadnjih dveh letih se je CPI vključil tudi v spodbujanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pedagoškem procesu ter spodbujanje informacijske pismenosti. Vsem, ki ste dogodek praznovali z nami, se iskreno zahvaljujemo. Želimo pa si v prihodnje še razširiti mrežo notranjih in zunanjih sodelavcev ter partnerskih ustanov. Urša Gruden (ursa.gruden@ff.uni-lj.si), Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani V maju bo volilna skupščina Andragoškega društva Slovenije Zdajšnjemu Izvršilnemu odboru Andragoškega društva Slovenije (IO ADS) v letošnjem letu poteče mandat, saj deluje že četrto leto. Zato sklicujemo volilno skupščino ADS, ki bo 14. maja 2009 v prostorih Andragoškega centra Slovenije. Poleg volitev novega IO ADS in standardne vsebine vseh skupščin (poročilo o delu ADS v letu 2008, finančno poročilo za leto 2008, program dela za leto 2009, poročilo o delovanju Izvršilnega odbora ADS) bo na dnevnem redu skupščine še sprejetje novih Pravil ADS (pravniško usklajen predlog) in dveh pravilnikov - o finančno-materialnem poslovanju ter o delu častnega razsodišča. Program skupščine bomo popestrili z razpravo o aktualnih vprašanjih, ki zadevajo delo Sektorja za izobraževanje odraslih pri Ministrstvu za šolstvo in šport (financiranje ADS, naša stališča v razpravi o zakonodaji, odgovor MSS na kritična stališča štirih združenj na področju izobraževanja odraslih itn.). Po končani skupščini bomo izpeljali zanimiv pogovor s častnimi člani ADS, o čemer pišemo v naslednjem prispevku. Podrobnejše vabilo za Skupščino bo objavljeno na spletnih straneh ADS: http://'www.andragosko-drustvo.si/. Tam lahko preberete tudi poziv članom, da predlagajo kandidate za volitve v organe ADS v novem mandatu. Dr. Zoran Jelenc (zoran.jelenc@guest.arnes.si), ADS Ob skupščini ADS še 'srečanje spominov' Komisija za strokovne razprave in pogovore Andragoškega društva Slovenije (ADS) bo udeležencem Skupščine in drugim zainteresiranim ponudila zanimiv strokovni dogodek z delovnim naslovom 'srečanje spominov'. Zamisel se je porodila lansko leto, ko je Izvršilni odbor ADS prvič podelil nazive 'častni član' ADS osmim zaslužnim posameznicam in posameznikom. Iz utemeljitev je bilo mogoče slutiti, da se v spominih častnih članov skriva veliko zanimivega o razvoju izobraževanja odraslih v Sloveniji in o prizadevanjih ADS za ta razvoj. Kaj vse nam imajo povedati mag. Jože Valentinčič, Tilka Blaha, Marjan Lah, dr. Ana Krajnc, dr. Ivan Kejžar, Dunja Simsič, Stefan Huzjan in Marija Vogrič, ki so vsak v svojem času orali ledino izobraževanja odraslih na Slovenskem?! Ne smemo dopustiti, da njihovi spomini, prav tako pa tudi njihovo bogato znanje in izkušnje, utonejo v pozabi. Letos so se tem osmim častnim članom pridružili še štirje novi, med njimi tudi dva nekdanja ministra - mag. Franci Pivec in dr. Peter Vencelj ter Mirjam Satler Perovič in mag. Marija Velikonja. Veselimo se srečanja z njimi. Ne zamudite zanimivega dogodka, ki bo 14. maja 2009 v prostorih ACS! Podrobnosti o častnih članih lahko preberete na spletnih straneh ADS: http://www.andragosko-drustvo.si/. Vljudno vabljeni! Dr. Zoran Jelenc (zoran.jelenc@guest.arnes.si), ADS PRIPRAVLJAMO Vabilo na spopolnjevanje po modulih v podporo Navodilom V preteklih letih se je na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja pričela obsežna prenova, ki prinaša številne novosti. Dotaknila se je tudi področja izobraževanja odraslih. Podrobneje o tem govorijo Navodila o prilagajanju izrednega poklicnega in strokovnega izobraževanja (Ur.l. RS, št. 8/2008, http://www.uradni-list. si/ 1/obj ava.j sp?urlid=20088&stevilka=267). Andragoški center Slovenije je v letu 2008 razvil štiri module (glej preglednico), s katerimi želimo izvajalcem izrednega poklicnega in strokovnega izobraževanja pomagati pri uvajanju sprememb in usposobiti osebje, ki načrtuje in izvaja to izobraževanje. V preteklem letu smo vse module dvakrat poskusno izvedli in s tem preverili, v kolikšni meri ustrezno podpirajo procese v praksi. Vsi moduli so bili zelo dobro ocenjeni in jih tako izvajamo tudi letos: MODUL ŠTEVILO IZVEDB DATUM IZVAJANJA Načrtovanje, organizacija in spremljanje izrednega poklicnega in strokovnega izobraževanja (8 pedagoških ur) 1 12. maj 2009 Priznavanje predhodno pridobljenega znanja v izrednem poklicnem in strokovnem izobraževanju (16 pedagoških ur) 3* 22. in 23. april 2009 (ni več prostih mest) 18. in 19. junij 2009 Osebni izobraževalni načrt v izrednem poklicnem in strokovnem izobraževanju (16 pedagoških ur) 2 18. in 19. maj 2009 3. in 4. november 2009 Izvedbeni načrt za učno skupino v izrednem v izrednem poklicnem in strokovnem izobraževanju (24 pedagoških ur) 1 14. do 16. oktober 2009 * Eno izvedbo smo že izpeljali v marcu 2009. Razpisana spopolnjevanja so za udeležence brezplačna. V skladu s Pravilnikom o nadaljnjem izobraževanju in usposabljanju strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju sodijo med programe izobraževanja in povezovanja strokovnih delavcev v mrežah, kar pomeni, da udeleženci, ki zadostijo pogojem, ki jih določajo programi spopolnjevanja, prejmejo potrdilo o opravljenem spopolnjevanju z ustreznim točkovnim vrednotenjem. Za vse morebitne dodatne informacije in prijave na spopolnjevanja se obrnite na Nedo Bordevic (tel.: 01 5842 544, e-naslov: neda.dordevic@acs.si). Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS posveti/konference Neformalno izobraževanje in priložnostno učenje odraslih (Neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih) Šibenik, Hrvaška, 29. do 31. maj 2009 Podrobnejše informacije o mednarodni konferenci o izobraževanju odraslih, ki jo prireja Hrvaško andragoško društvo, lahko dobite pri Tihomhju Ziljaku (tel.: + 385 1 6003 032, e-naslov: skola@andragosko.hr) ali na spletni strani http://aoo.hr/Documents/Poziv.doc. Lifelong learning revisited: what next? (Ponovni premislek o vseživljenjskem učenju : kaj zdaj?) Stirling, Škotska, 23. do 26. junij 2009 Informacije o mednarodni konferenci lahko dobite po telefonu: +44 1 786 467940, e-naslovu: crll@stir.ac.uk ali na spletni strani: http://crll.gcal.ac.uk/. NOVOSTI IZ KNJIŽNICE ACS RE-THEORISING the recognition of prior learning / edited by Per Andersson and Judy Harris. -Leicester : National Institute of Adult Continuing Education (NIACE), cop. 2006. - xii, 330 str. ; 24 cm TUSTING, Karin, 1973- Models of adult learning : a literature review / Karin Tusting and David Barton. - Leicester : National Institute of Adult Continuing Education (NIAC)E, 2006. - IV, 51 str. ; 22 cm UNDERSTANDING knowledge as a commons : from theory to practice / edited by Charlotte Hess and Elinor Ostrom. - Cambridge (ZDA) : MIT Press, cop. 2007. - xiii, 367 str. : ilustr. ; 24 cm Peter Moneti (knjiznica@acs.si), ACS Knjižnica ACS je za obiskovalce odprta - v sredo in petek od 10. do 12. ure - v ponedeljek in četrtek od 14. do 16. ure Fond knjižnice je uvrščen v COBISS/OPAC kooperativni online bibliografski sistem. Založnik: Andragoški center Slovenije, Šmartinska 134a, 1000 Ljubljana | Uredniški odbor: mag. Andrej Sotošek, Sonja Klemenčič, mag. Zvonka Pangerc Pahernik in mag. Margerita Zagmajster | Urednica: Nevenka Kocijančič (tel.: 01 5842 595, e-naslov: nevenka.kocijancic@acs.si) | Jezikovni pregled: Nevenka Kocijančič | Oblikovanje: Larisa Hercog ISSN 1855-5942 Številkeje mogoče prebrati na: http://www.acs.si/e-novicke. Izdajo glasila Novičke denarno omogoča Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.