Pravica kršč. slov. Ijudstva in višii šolski svet Zadnji dve leii smo se precej navadili, da delajo našeimi ljudslvu krivice gospodarskt', davčne in polilične ter izvršujcjo nad lijimi nasilje in izkoriščanjo pod imcnom jitgoslovanstva in državotvornosli. Na lepi slovenskl vrt so vdrli vsled nepazljivosti in zapeljivosti nckaterih, požrešni kozli, ki scdaj vrt uničujejo zravoi pa mcketajo in rezgotajo, da je protidržaven vsak, kdor jih hoče izgnati in moliti pri njihovem samopašneiu delu, pri njihovem uničevanju in polnjevanju lastnih žcpov z ljudskimi žiilji. Mladim Iiberalmn, dr. Žeijavu, dr. Kukovcu tcr . njunim lovarišem ni zadosti, da so izdali in zapravili vse, kar je slovensko in krščansko, ni jim zadosti, da so sedaj bogati- gospodje-z -ftkcijami vseh mogočih ban': in podjctij, kar so si pridobili na zelo čuden način. S svojimi slcpimi privrženci so si ti ljudje prikrojii: Višji šolski svct tako, da nima krščansko ljudstvo lam prav nobene bcsedc in lc dva zastopnika Cerkve m > rata zastopati tudi želje in zahteve ljudstva. Takše:i Višji šolski svct je slepo orodje v rokah liberalnih sa mopašnikov posebej zaradi tega, ker liberalno učiteljstvo po svojih zastopnikih povsod nastopa za liberalne škrice proti krščanskemu kmclskenni Ijudstvu. Višji šolski svet noče ugoditi Ijudstvu. Posebno jasno se je videlo, da zadnjič pri seji Viš. solskega svcta dne 7. septembra tega leta. Kanonik Vraber je predlagal, naj bodo počitnice na bivšem Š'ajerskein po starem, ker je to za ljudstvo najbolj pra vilno in koristiio. Toda lega predloga niti obravnavati niso hoteli, ker za želje ljudstva nimajo ne srca, ihušes in ne časa, pač pa so sklenili na predlog nekega zastopnika ueiteljstva — Jieki stari libcralni nadučitjlj Gnus je bil to preiskavo. da mora priti prol'. Ivan Vesenjak v Kaj je zakrivil prof. Vesenjak? Po slovenskem Šlajerskem so se vršili velikanski kaloliški shodi, kjer so možje in žene, mladeniči in dekleta jasno, glasno in možato povedali, da tirjajo kot katoličani in državljani svoje pravice. Na teh shodih je govoril tudi prof. Vcsenjak, kot krščanski mož in sin krščanske kmečke hiše. \'si ogromni tisoči ste slišali, kaj jc govoril in kako je govoril. Sedaj pravijo, da je nesnimno hujskal proti učileljstvu, proti dižavi. Kaj se jc res govorilo? Xa naših kaloliških shodih smo posebej. dokazaii, kako skušajo rušiti iu že ru.šijo temelje versko-iiravne vzgoje. Na sbodih smo odločno tirjali. da iinajo o vzgoji svojih otrok odločevati starši in dokazali smo, da le krščanska, vcrsko-nravna vzgoja usposobi človeka za poštenega člana človeškc družbe in za dobrega državjjana, brezversko in li))eralno sokolstvo pa nc. Ali muida ni res, da starši vzdržujejo šole? Ali ni res, da ste slaršem pri krajnih in okrajnih šolskih svetih kralili iu skušali popolnoma vzeti skromne pravice, ki so jib dosedaj še imen. Ali morda ni res, da ste pri Višjem šolskem svelu uredili vse proti Ijudstvu in zastooa slarše iz cele Slovenije en ljubljanski Žerjavov liberaliii frizer ali Jasoslrižec? Svojih pravic ne damo! Po vseh resnično naprednih in rcsnično kultuinih državah imajo slarši vse pravice, ki jih pri nas centralistični liberalni petolizci kratijo slovenskemi* lju 1stvu. Mi si ludi pravice do vzgoje ne smcmo dati'ne vzeti, ne kršiti. Mi tudi nikdar ne bomo trpeli, da bi nam gospodarili iii samoodločevali tisti, ki so plačani. da služijo, ljudstvo pa bi kakor pohlevni volek moral j sprejemati batine in njihovo slamo. Krščanski kmetski slarši tirjajo svojo pravico v samoupraviieiTi smislu pri krajnih, okrajnih in višjm šolskih svetih. To je piavi ca pravega clržavljana, pravica davkuplarevalra. ]ira.:: ta očeta. Ker je prof. Vesenjak na sliodih govoril samo t<. kar je pošteno, prav in dobro za ljudstvo i.n državo, ga ,'judstvo ne bo zapustilo in ne pozabilo. Dovolj zaved- ni in samozavestni, pa ludi izkušeni so naši Ijud.je, cl.i bodo sprejeli še odločnejše lioj in ščitili one, ki javr> > povdarjajo, kar slovcnsko krščansko ljudstvo zahlev;:. Ali mislite, da smo slovenski kmetje, delavci in obrtn;- ki le vaši hlapci in podložniki ali celo sužnji? Mislitc, da so za nas le plačila? Molite se poklicani in nepukii ¦ cani gospodje, ako računate, da bo l.judstvo zapusti! > in dalo kaznovali tiste, ki povdarjajo njegove pravii1«-1 ter nesebično, ])ošteno vršijo svoje dolžuosti! Naš sklep je: slovenska šola v jugoslovanski državi mofa ostati slovenska in krščanska, v njej se ne bo šopiril in razpasel brezverski, sokolski duh, in-o t;j šoli imej krščanski oče kot državljan in davkoplačevilec glavno, odločilno besedo!