Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina tel: (05) 37 34 750 fax: (05) 37 34 754 OBVESTILA MAREC 2020 AKTUALNO USPOSABLJANJE VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija organizira letno dva seminarja iz varnosti pri delu (VPD) ter varstva pred požarom (PV). Za člane je usposabljanje v teh dveh terminih brezplačno, zato preverite, do kdaj vam velja potrdilo. Vabimo vas, da se udeležite seminarja s preizkusom iz varnosti in zdravja pri delu in požarne varnosti, ki bo v četrtek, 26. marca ob 15. uri na OOZ Idrija Cena: 31€ varstvo pri delu, 43€ varstvo pri delu in požarna varnost Cena za člane: seminar je za člana zbornice s poravnano članarino brezplačen. Cena za zaposlene pri članu: 15€ varstvo pri delu, 25€ varstvo pri delu in požarna varnost Prijave: obvezna je prijava Bojana Drnovšček, tel. (05) 374 13 40, e-pošta bojana.drnovscek@lozej.si ali na OOZ Idrija (05) 373 47 50, e-pošta ivica.podgornik@ozs.si. BREZ KOLEKTIVNE POGODBE STROŠEK PLAČ VIŠJI Če za vas ne velja kolektivna pogodba, je strošek dela lahko višji. Pri tem je pomembno dejstvo, da je osnovna plača, določena v kolektivni pogodbi lahko bistveno nižja kot je minimalna plača, saj se od nje obračunavajo dodatki. Od marca 2020 dalje je določena višja minimalna osnova za obračun socialnih prispevkov. V minimalnih plačah za januar, izplačanih februarja 2020, so bili izvzeti dodatki, del plače za delovno uspešnost in plačilo za poslovno uspešnost. Še vedno se pojavljajo težave pri tolmačenju zakona o minimalni plači, in sicer kateri dodatki so po novem iz nje izključeni in kateri ne ter od katere osnove se obračunajo. Pomembne stvari pri obračunu plač Najpogostejše vprašanje delodajalcev je, katera je minimalna osnova za obračun prispevkov, kateri dodatki so izključeni in kaj je osnova za obračun dodatkov. Minimalna osnova za obračun prispevkov do vključno 28. februarja znaša 975,30 € ( 58% povprečne letne plače v Sloveniji za 2018, preračunane na mesec), čeprav minimalna plača znaša 940,58 €. Ta razlika vpliva le na obračunavanje in plačevanje prispevkov, delavčeva bruto plača za izplačilo se ne spremeni. Od 1. marca je minimalna osnova za obračun prispevkov 1.017,23€ (58% povprečne letne plače v Sloveniji za 2019, ki je 1.753,84€). Iz definicije minimalne plače so izvzeti vsi dodatki, razen tisti, ki so določeni v pogodbi o zaposlitvi ali internem aktu, ob pogoju, da gre za dodatek, ki ga ne določa zakon, drug predpis ali kolektivna pogodba. Od januarja 2016 so iz minimalne plače izvzeti dodatek za nočno delo, dodatek za nedeljsko delo ter dodatek za delo na praznike in dela proste dneve. Z letošnjim letom so izvzeti še vsi dodatki, določeni z zakoni in drugimi predpisi ter s kolektivnimi pogodbami, torej dodatek za delovno dobo, dodatek za izmensko in popoldansko delo ..., del plače za delovno uspešnost in plačilo za poslovno uspešnost, dogovorjeno s kolektivno pogodbo ali pogodbo o zaposlitvi. V minimalno plačo prav tako ni možno vštevati povračil stroškov za prehrano, prevoz na delo in z dela, stroškov na službenem potovanju, kot tudi ne drugih prejemkov iz delovnega razmerja, kot so regres, odpravnine, jubilejne nagrade. Osnovna plača je znesek iz pogodbe o zaposlitvi, minimalna plača pa je obračunana, izplačana bruto plača. Višina minimalne plače ni nujno osnova za obračun dodatkov in delovne ali poslovne uspešnosti. Torej, delodajalec bo delavcu, ki prejema minimalno plačo, dodatke obračunal od osnovne plače (določene v pogodbi o zaposlitvi, kije lahko nižja od minimalne plače) in jih nato prištel k bruto minimalni plači. Zakon o minimalni plači (ZMinP-B) ne posega v definicijo minimalne plače po zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1) in tudi ne v ureditev najnižjih osnovnih plač po kolektivnih pogodbah ali osnovnih plač po pogodbah o zaposlitvi kot tudi ne v ureditev določanja višine dodatkov. Višji strošek za delodajalca, če ni kolektivne pogodbe Z letošnjim letom se je nehala uporabljati kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo. To pa lahko prinese tudi višje stroške dela. Če namreč delodajalca ne zavezuje nobena kolektivna pogodba dejavnosti, mora biti osnovna plača delavca določena vsaj v višini minimalne plače. V tem primeru pa je tudi osnova za obračun dodatkov osnovna plača, ki mora biti vsaj v višini minimalne plače. Spodaj je naveden primer izračuna za delavca, ki je zaposlen pri delodajalcu, ki ga zavezuje kolektivna pogodba dejavnosti in ima določeno osnovno plačo v skladu s tarifnim razredom, in delavca, ki je zaposlen pri delodajalcu, ki ga ne zavezuje nobena kolektivna pogodba dejavnosti, zato mora dodatke obračunavati od vsakokratnega zneska minimalne plače. Pri prvem je osnova za obračun dodatkov 600 € (II. tarifni razred), pri drugem pa je osnova za obračun dodatkov minimalna plača, torej 940,58 €. KAKO DELODAJALEC UGOTOVI ALI GA ZAVEZUJE IN KATERA KOLEKTIVNA POGODBA 1. korak: v Poslovnem registru Slovenije preveri, katera je njegova registrirana glavna dejavnost. 2. korak: v evidenci KPD (kolektivnih pogodb dejavnosti), ki jo vodi MDDSZ preveri, katera KPD vključuje šifro njegove (glavne) dejavnosti. Delodajalca lahko zavezuje več KPD. 3. korak: preveri ali ima KPD celotno ali delno razširjeno veljavnost. Če ima celotna KPD razširjeno veljavnost, delodajalca zavezuje. Če pa ima delno razširjeno veljavnost, je treba preveriti, ali jo ima glede dejavnosti, ki jo delodajalec opravlja (kot glavno) in član katerega delodajalskega združenja je. 4. korak: če KPD nima razširjene veljavnosti, delodajalca zavezuje le, če je član delodajalskega združenja, podpisnika KPD. Primer izračuna razlike med plačama glede na uporabo kolektivne pogodbe dejavnosti Osnova za obračun dodatkov Vrsta plačne Ure postavke Redno delo Nadurno delo Dodatek za nadurno delo Dodatek za delovno dobo Delovna uspešnost Doplačilo do minimalne plače Plača Osnovna plača delavca je določena v skladu s tarifnim razredom KP Osnovna plača delavca je v višini zakonsko določene minimalne plače 600 EUR 940,58 EUR % Urna postavka 168 12 Urna postavka 3,57 3,57 Bruto znesek (v EUR) 600 42,84 5,60 5,60 Bruto znesek (v EUR) 940,58 67,2 12 3 0 3,57 12,85 5,60 20,16 168 5 3,57 29,99 5,60 47,04 168 5 3,57 29,99 5,60 47,04 340,58 168 1.056,25 0 1.122,02 Ob hipotetičnem izračunu je strošek delodajalca (z drugim brutom) pri prvem delavcu okrog 80 € manjši kot strošek delodajalca pri drugem delavcu. Kako v primeru, ko delodajalca ne zavezuje nobena panožna kolektivna pogodba V kolikor delodajalca ne zavezuje kolektivna pogodba dejavnosti in ni član delodajalskega združenja, podpisnika kolektivne pogodbe dejavnosti se lahko z delavcem dogovori za uporabo določene kolektivne pogodbe dejavnosti. Ker je navedba, katera kolektivna pogodba dejavnosti zavezuje delodajalca oziroma po kateri se bo dogovorno ravnal, obvezna sestavina pogodbe o zaposlitvi, mora tisti delodajalec, ki se bo z delavci dogovoril za uporabo določene kolektivne pogodbe, z njimi skleniti aneks. Delodajalec lahko upošteva le tiste pravice panožne kolektivne pogodbe, ki so za delavca ugodnejše kot zakon o delovnih razmerjih. Bolj ugodna ureditev za delodajalca in manj ugodna ureditev za delavca je lahko določena le v kolektivni pogodbi dejavnosti in ne tudi v internem pravilniku o delovnih razmerjih ali pogodbi o zaposlitvi. Ob dogovorni uporabi kolektivne pogodbe dejavnosti pa ima tak dogovor raven internega pravilnika v podjetju. Delodajalci, ki jih ne zavezuje nobena kolektivna pogodba dejavnosti, morajo sprejeti pravilnik o delovnih razmerjih, v njem pa določiti višine določenih povračil delavcem, ki jih ZDR-1 ne določa (denimo dodatek za nadurno delo, nočno delo, dodatek za delovno dobo, regres za prehrano, prevoz na delo in z dela). Pri tem pa morajo delodajalci upoštevati tudi sodbo (sklep Vlil Ips 191/2018), v kateri je sodišče razsodilo, da če delodajalca ne zavezuje nobena kolektivna pogodba, je treba izhajati iz ureditve pravice v drugih kolektivnih pogodbah. Če na primer gradbena kolektivna pogodba določa višino dodatka za nadurno delo 30 % in gradbinca ne zavezuje, ker glede njegove dejavnosti nima razširjene veljavnosti, mora delavcem vseeno izplačevati višino dodatka za nadurno delo vsaj v tej višini. Delavec se mora strinjati z vsako spremembo Ministrstvo za delo je v začetku februarja objavilo tudi pojasnila glede izplačil minimalne plače, v katerih je navedeno, da se osnovna plača delavca določi s pogodbo o zaposlitvi, pri čemer mora delodajalec upoštevati ureditev osnovne oziroma izhodiščne plače v kolektivni pogodbi. Pri spremembah ali dopolnitvah, poudarjajo, ni možen enostranski poseg delodajalca torej se mora s spremembami kolektivnih pogodb ali pogodb o zaposlitvi strinjati nasprotna stranka (sindikat oziroma delavec). Prav tako delodajalci sprašujejo o vplivu nove definicije minimalne plače na ureditev nadomestila plače za čas odsotnosti z dela. Ob tem na ministrstvu pojasnjujejo, da zakon ni posegel v ureditev nadomestila plače, kar pomeni, da tudi obračunavanje nadomestila plače, do katerega ima delavec pravico v primerih, določenih z zakonom, in v primerih odsotnosti z dela, ko ne dela iz razlogov na strani delodajalca, ostaja nespremenjeno in zato, upoštevaje posebna pravila glede nadomestila plače, lahko pride do drugačnih zneskov izplačanih mesečnih prejemkov, kot to določa zakon o minimalni plači. Do 20 tisoč evrov zagrožene globe za kršitve Zakon o delovnih razmerjih za kršitve glede plačila za delo predvideva globe od tri tiso do 20 tiso evrov. Z globo od 1.500 do osem tiso evrov se kaznuje manjši delodajalec, od 450 do 1.200 evrov pa je zagrožena globa za delodajalca posameznika. Enake globe so tudi za podjetja in manjše delodajalce, e delavcu ne izplačajo plače v skladu z določbami zakona o minimalni plači. Vir: OZS NOVI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA IN DRUŽBENIKA Nova zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za prispevke za socialno varnost samostojnega podjetnika je od februarja 2020 dalje 1.052,30€ (60% povprečne plače za leto 2019, ki je 1.753,84€). Najnižja osnova za socialno varnost družbenika, ki je poslovodna oseba (zavarovalna podlaga 040) je od februarja 2020 dalje 1.490,76€ (85% povprečne letne plače za leto 2019, ki je 1.753,84€), Najvišja osnova za prispevke samostojnega podjetnika in družbenika je od februarja 2020 dalje 6.138,44€ (3,5 kratnik PP 2019 ). Višina prispevkov Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnika plačuje od februarja 2020 dalje, so v višini 401,99€. Najnižji prispevki za socialno varnost družbenika, ki je poslovodna oseba (zavarovalna podlaga 040) je od februarja 2020 v višini 569,46 €. Najvišji prispevki samostojnega podjetnika in družbenika so od februarja 2020 dalje 2.344,88€. ZAKONODAJA OBVESTILO O LETNEM DOPUSTU Pisno obvestilo do 31. marca Delodajalec mora delavce pisno obvestiti o odmeri letnega dopusta za tekoče koledarsko leto najpozneje do 31. marca 2020. Pri odmeri letnega dopusta je potrebno upoštevati določila Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1), kolektivne pogodbe, splošne akte delodajalca, v kolikor jih ima in delavčevo pogodbo o zaposlitvi. Na podlagi zakonskih določb mora delodajalec pri odmeri letnega dopusta upoštevati še: – predpisano trajanje letnega dopusta (minimalni letni dopust), – dodatni letni dopust, – pridobitev pravice do celotnega letnega dopusta, – pravica do sorazmernega dela letnega dopusta. Trajanje letnega dopusta Letni dopust v posameznem koledarskem letu ne sme biti krajši kot štiri tedne, četudi delavec dela skrajšan delovni čas. Minimalno število dni letnega dopusta pa je odvisno od razporeditve delovnih dni v tednu za posameznega delavca: – 16 delovnih dni, če dela 4 dni na teden, – 20 delovnih dni, če dela 5 dni na teden, – 24 delovnih dni, če dela 6 dni na teden. Zakon o delovnih razmerjih (159.člen ZDR-1) določa, da imajo pravico do najmanj treh dodatnih dni letnega dopusta delavci: − starejši od 55 let (197. člen) − invalid z najmanj 60-odstotno telesno okvaro, − delavec, ki neguje in varuje otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo v skladu s predpisi, ki urejajo družinske prejemke, − delavec z otrokom do 15 let starosti, Delavec, ki še ni dopolnil 18 let starosti (194. člen) ima pravico do dodatnih sedem dni letnega dopusta. Daljše trajanje letnega dopusta se v skladu z določbo 160. člena ZDR-1 lahko določi s kolektivno pogodbo, splošnimi akti delodajalca ali pogodbo o zaposlitvi. Izraba letnega dopusta Letni dopust se določa in izrablja v delovnih dneh. Kot dan letnega dopusta se šteje vsak dan, ki je po razporeditvi delovnega časa pri delodajalcu za posameznega delavca določen kot delovni dan. V odmero letnega dopusta se torej ne vštevajo: − prazniki in dela prosti dnevi, − odsotnost zaradi bolezni ali poškodbe, − drugi primeri opravičene odsotnosti. Če je delavec med letom zamenja delodajalca, ima pri vsakem delodajalcu pravico izkoristiti le sorazmerni del dopusta za tekoče leto. Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) določa, da delavcu za vsak mesec v koledarskem letu pripada 1/12 dopusta. Čeprav je delodajalec delavcu do 31. marca tekočega leta predal odmero, koliko dni letnega dopusta mu pripada, lahko ob prekinitvi sodelovanja za tega delavca pripravi nov izračun za letni dopust. V primeru, ko delavec in delodajalec skleneta delovno razmerje po tem datumu, je najbolje, da delodajalec delavca o sorazmernem delu dopusta obvesti ob sklenitvi delovnega razmerja. V primeru, ko delavec službo zamenja, sorazmernega dela dopusta pa pri prvem delodajalcu še ni izkoristil, se lahko s starim delodajalcem dogovori za odškodnino za neizrabljeni dopust, vendar le v primeru, če do izteka pogodbe o zaposlitvi – v odpovednem roku oziroma še pred tem – pri njem ni mogel izkoristiti sorazmernega dela dopusta. Obenem obstaja tudi možnost, da se z novim delodajalcem dogovori, da se neizrabljen letni dopust izkoristi pri njemu. Če je delavec pri delodajalcu do izteka pogodbe o zaposlitvi že v celoti izrabil odmerjen letni dopust za tekoče leto, delodajalec zaradi tega ne more zahtevati nobenega nadomestila. Delavec lahko vedno izkoristi le cele dneve dopusta, ob obračunu števila dni dopusta za vsak koledarski mesec z dvanajstinami pa se najmanj pol dneva dopusta vedno zaokroži navzgor. Prav tako se lahko pri dveh različnih delodajalcih razlikuje število dni dopusta zaradi zahtev delovnega mesta, internih aktov, kolektivne pogodbe ali razporeditve delovnih dni. Pri enem delodajalcu ima lahko delavec predvidenih več dni dopusta kot pri drugem, v vsakem primeru – tudi če dela za krajši delovni čas od polnega – pa ima pravico do najmanj štirih tednov dopusta. PRENOS LETNEGA DOPUSTA V NASLEDNJE KOLEDARSKO LETO Delodajalec je dolžan delavcu zagotoviti izrabo letnega dopusta v tekočem koledarskem letu, delavec pa je dolžan do konca tekočega koledarskega leta izrabiti najmanj dva tedna, preostanek letnega dopusta pa v dogovoru z delodajalcem do 30. junija naslednjega leta. V primerih, ko delavec letnega dopusta v tekočem koledarskem letu oziroma do 30. junija naslednjega leta zaradi odsotnosti zaradi bolezni ali poškodbe, porodniškega dopusta ali dopusta za nego in varstvo otroka ni izrabil, se letni dopust lahko prenese do 31. decembra naslednjega leta. Prenos dopusta v naslednje leto (brez dovoljenih izjem) ni mogoč, prav tako ni mogoče, da bi se delavec letnemu dopustu odpovedal ali se dogovoril za denarno nadomestilo namesto koriščenja. Izjava, s katero bi se delavec odpovedal pravici do letnega dopusta, je neveljavna. Pravica do letnega dopusta je temeljna pravica delavca iz delovnega razmerja in se ji delavec ne more odreči niti z enostransko izjavo niti s sporazumom z delodajalcem o odpovedi pravici ali denarnem nadomestilu za neizrabljeni letni dopust. Sporazum, s katerim se delavec in delodajalec dogovorita o denarnem nadomestilu za neizrabljeni letni dopust, je dopusten samo v primeru, ko delavcu preneha delovno razmerje pri delodajalcu in mu pred iztekom delovnega razmerja ni mogoče zagotoviti. Delavec ima pravico izrabiti en dan letnega dopusta na tisti dan, ki ga sam določi, o čemer mora obvestiti delodajalca najkasneje tri dni pred izrabo. Starši šoloobveznih otrok imajo pravico izrabiti najmanj teden dni letnega dopusta v času šolskih počitnic (163. člena ZDR-1). Delodajalec delavcu teh dveh pravic ne more odreči, če to resneje ne ogroža delovnega procesa. PLAČE IN DELOVNA RAZMERJA EVIDENCA O STROŠKIH DELA Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV) določa, da mora delodajalec voditi naslednje evidence: − evidenco o zaposlenih delavcih, − evidenco o stroških dela, − evidenco o izrabi delovnega časa, − evidenco o oblikah reševanja kolektivnih delovnih sporov pri delodajalcu. Evidenca o stroških dela, ki jo delodajalec mesečno za vsakega delavca vpisuje mora vsebovati naslednje: a) podatke o delavcu ( ime, datum in kraj rojstva, EMŠO, davčna številka, naslov bivališča, izobrazba, podatki o sklenjeni pogodbi o zaposlitvi…) in številko transakcijskega računa, na katerega se izplačujejo plače in ostali prejemki; b) podatke o plačah in nadomestilih plač, ki bremenijo delodajalca ( bruto plača, nadurno delo, bruto nadomestila, izplačila delovne uspešnosti, neto plača, izredna izplačila….) c) podatke o drugih stroških dela ( povračila stroškov v zvezi z delom, regres za letni dopust, jubilejna nagrada, dodatna plačila, namenjena socialni varnosti delavcev, plačila za prostovoljno pokojninsko zavarovanje, solidarnostna pomoč, odpravnina, stroški izobraževanja delavcev, davki na izplačane plače, ostali stroški dela) d) podatke o zakonsko določenih prispevkih za socialno varnost za posameznega delavca: − prispevki v breme delodajalca (plačani prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, zdravstveno zavarovanje, starševsko varstvo, zaposlovanje) − prispevki v breme zavarovanca ( plačani prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, zdravstveno zavarovanje, starševsko varstvo, zaposlovanje) Evidenca o stroških dela se začne za posameznega delavca voditi z dnem, ko sklene pogodbo o zaposlitvi, preneha pa z dnem, ko mu preneha pogodba o zaposlitvi. Dokumenti s podatki o delavcu, za katerega se preneha voditi evidenca o stroških dela, se hranijo kot listina trajne vrednosti, ki jo mora delodajalec predložiti na zahtevo pristojnega organa. Ob prenehanju dejavnosti delodajalca prevzame arhiv podatkov o stroških dela pravni naslednik. Če pravnega naslednika ni, prevzame arhivsko gradivo Arhiv Republike Slovenije. AMORTIZACIJSKE STOPNJE Stopnje amortizacije so določene v 33. členu Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb. Amortizacija opredmetenih osnovnih sredstev, neopredmetenih sredstev in naložbenih nepremičnin se kot odhodek prizna v obračunanem znesku z uporabo metode enakomernega časovnega amortiziranja ter najvišjih amortizacijskih stopenj iz petega odstavka tega člena. Pri odtujitvi oziroma odpravi evidentiranja opredmetenega, neopredmetenega sredstva in naložbene nepremičnine, se prihodki in odhodki za davčne namene izračunavajo ob upoštevanju davčnih vrednosti teh sredstev. Davčna vrednost posameznega sredstva je znesek, ki se prisodi temu sredstvu pri obračunu davka oziroma na podlagi katerega se izračunavajo prihodki, odhodki, dobički in izgube pri obračunu davka. Sredstva, ki se amortizirajo, ter začetek obračunavanja amortizacije določajo predpisi in računovodski standardi. Najvišja letna amortizacijska stopnja po določbah prvega odstavka tega člena znaša za: 1. gradbene objekte, vključno z naložbenimi nepremičninami, 3%; 2. dele gradbenih objektov, vključno z deli naložbenih nepremičnin, 6%; 3. opremo, vozila in mehanizacijo 20%; 4. dele opreme in opremo za raziskovalne dejavnosti 33,3%; 5. računalniško, strojno in programsko, opremo 50%; 6. večletne nasade 10%; 7. osnovno čredo 20%; 8. druga vlaganja 10%. Pri opredmetenem osnovnem sredstvu, katerega doba uporabnosti je daljša od enega leta in katerega posamična nabavna vrednost ne presega vrednosti 500 eurov, se lahko kot odhodek ob prenosu v uporabo prizna odpis celotne nabavne vrednosti. Amortizacija dobrega imena se ne prizna kot odhodek. Za sredstva, vzeta v poslovni najem, se uporabi najvišja letna amortizacijska stopnja, ki ustreza dejanski amortizacijski dobi tega sredstva. INFORMACIJE POROČANJE O EMBALAŽI Rok za poročanje 31.3.2020 Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo, določa obveznost vodenja evidenc o količinah in vrsti embalaže ter poročanje o embalaži. O letnih količinah embalaže, dane v promet v preteklem letu, morajo embalerji, pridobitelji blaga ter proizvajalci in pridobitelji servisne embalaže poročati vsako leto do 31. marca za preteklo leto. Aplikacija za poročanje je na voljo na spletni strani ARSO http://okolje.arso.gov.si/embalaza/. Do aplikacije dostopate s klikom na točko 3. Poročanje. Poročilo je sestavljeno iz skupnih letnih količin za vsak embalažni material posebej: papir&karton, plastika, kovina, les, steklo, drugo. V ta namen morajo podjetja voditi lastno evidenco o embalaži, dani v promet po posameznih vrstah embalaže. DO OKOLJSKIH DOVOLJENJA PREKO PORTALA SPOT Elektronske vloge za naravovarstvena soglasja in dovoljenja Od 23. januarja 2020 poslovni subjekti lahko vloge za naravovarstvena soglasja in dovoljenja, ki so jih doslej pošiljali na ARSO, oddajo tudi preko portala Spot (eVEM). Trenutno so na voljo elektronske vloge za naslednja soglasja in dovoljenja: − Pridobitev naravovarstvenega soglasja ali naravovarstvenih pogojev. − Postopek predhodne presoje vplivov na okolje − Pridobitev potrdila EU za trgovanje z živalmi in rastlinami ter njihovih delov ali izdelkov iz njih − Pridobitev potrdila dovoljenja za uvoz, izvoz in ponovni izvoz (CITES) − Pridobitev dovoljenja za izjemna ravnanja z živalmi zavarovanih vrst − Pridobitev dovoljenja za gojitev živali prostoživečih vrst − Pridobitev dovoljenja za izjemna ravnanja v podzemnih jamah Pred pričetkom izpolnjevanja vloge se je potrebno prijaviti v portal Spot (eVEM) spot.gov.si s kvalificiranim digitalnim potrdilom. V vlogo sistem samodejno vpiše vse uporabnikove podatke, ki so že na voljo. Vlagatelj izpolni preostala polja, doda morebitne priloge in vlogo elektronsko odda ter nato spremlja tudi njen status. Če vloge ne bo urejal zakoniti zastopnik podjetja oz. poslovnega subjekta, mora pred oddajo vlog pooblastiti ustrezno osebo, so še dodali na ministrstvu. Zainteresirana slovenska podjetja lahko izkoristijo nov prodajni kanal za lansiranje svojih produktov preko platforme Amazon Europe, ki je največji spletni prodajni kanal na svetu in tako izjemna priložnost za slovenska podjetja. eBOL ELEKTRONSKI BOLNIŠKI LIST ZA SAMOSTOJNE PODJETNIKE Elektronski bolniški list (eBOL) za sanostojne podjetnike Samostojni podjetniki, zavarovanci, ki so sami zavezanci za plačilo prispevka in so vpisani v Poslovni register Slovenije od 1. 2. 2020 za začasne zadržanosti od dela, prevzemajo elektronski bolniški list prek sistema SPOT (e-VEM). Postopek za samostojne podjetnike Pravico do nadomestila med začasno zadržanostjo od dela iz sredstev obveznega zdravstvenega zavarovanja z individualnim zahtevkom uveljavljajo zavarovanci, ki samostojno opravljajo dejavnost ( samostojni podjetniki), družbeniki zasebnih družb, ki so poslovodne osebe in družbeniki zasebnih družb, ki niso zavarovani na drugi podlagi. Samostojnim zavezancem zaradi izplačila nadomestila plače ne bo več potrebno priložiti bolniškega lista, niti podatkov iz hrbtne strani, ki jih do sedaj izpolnjevala Finančna uprava Republike Slovenije (FURS). Samostojni zavezanci bodo na ZZZS vložili le Vlogo za izplačilo nadomestila v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja, kjer bodo navedli obdobje, za katerega želijo izplačilo in svoj transakcijski račun. Navodila na spletni strani ZZZS. POSLOVANJE PREKO AMAZON EUROPE Slovenskim podjetjem omogočeno poslovanje preko Amazon Europe Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) je zadnji dve letih intenzivno sodelovalo s predstavniki Amazona s ciljem, da se slovenskim podjetjem omogoči poslovanje preko platforme Amazon Europe. Sredi februarja 2020 so bile tehnične prilagoditve uspešno implementirane, s čimer je Slovenija uvrščena med podprte države za poslovanje podjetij preko platforme Amazon Europe. Vložitev zahtevka za izplačilo nadomestila Vlogo za uveljavljanje pravice do nadomestila plače samostojni podjetnik za zadržanost od februarja 2020 dalje podpiše in vloži osebno ali po pošti na enote ZZZS (Območna enota Nova gorica, Ulica Gradnikove brigade 1, 5000 Nova Gorica) ali na e-naslov OENG@zzzs.si. eBOL se k vlogi ne prilaga, obvezna priloga ostaja potrdilo v primeru darovanju krvi. Za izplačilo nadomestila je potrebno posredovati: − podatek o številki osebnega računa in nazivu banke, − izjavo o uveljavljanju olajšav pri izračunu dohodnine za vzdrževane družinske člane − podatki za obračun nadomestila (informativni izračun dohodnine oz. odločba o odmeri dohodnine, itd.) − potrdilo o darovanju krvi Postopek uveljavljanja pravice do nadomestila samostojnega zavezanca se prične pri izbranem osebnem zdravniku, ki mu izda obr. BOL in katerega izbrani osebni zdravnik izpolni na prvi strani. Hrbtno stran obr. BOL, in sicer spodnji del obrazca, izpolni Finančna uprava Republike Slovenije (FURS). V primeru, da je samostojni zavezanec v koledarskem letu pred letom, ko je bil zadržan od dela, v določenem obdobju prejemal plačo ali nadomestilo plače (npr. iz naslova delovnega razmerja, starševskega varstva, brezposelnosti…), je potrebno izpolniti tudi zgornji del na hrbtni strani obr. BOL. Podatke o teh izplačilih lahko zagotovi: − prejšnji delodajalec ali izplačevalec nadomestila; − FURS, če razpolaga s temi podatki ali − jih predloži zavarovanec sam (npr. podatki iz informativnega izračuna dohodnine oziroma odločba o odmeri dohodnine). FURS po izpolnitvi podatkov na hrbtni stran BOL celotno dokumentacijo posreduje na ZZZS, lahko pa to stori tudi samostojni zavezanec sam, če se tako dogovori z FURS. Na podlagi vseh listin in drugih potrebnih podatkov, na podlagi katerih je mogoče obračunati nadomestilo, ZZZS opravi obračun nadomestila, ki ga samostojnemu zavezancu izplača v roku 15 dni od prejema popolne dokumentacije. ZZZS izplača nadomestilo, zmanjšano za davke in prispevke, ki pa jih ZZZS ob izplačilu nadomestila plača na ustrezne podračune FURS. Nadomestilo plače se v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja, pod enakimi pogoji kot za delavca, od 121. koledarskega dneva dalje izplača tudi v primerih nezmožnosti za delo zaradi bolezni ali poškodbe, ki ni povezana z delom. Prav tako samostojnemu zavezancu pripada nadomestilo plače v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja v primeru darovanja krvi na dan, ko prostovoljno daruje kri. Za samostojne zavezance velja določba 78. a člena Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, po kateri se samostojnim zavezancem ter njihovim družinskim članom (razen otrokom) v času, ko nimajo poravnanih obveznosti plačevanja prispevkov, med drugim zadrži tudi njihove pravice do nadomestila plače, ki se izplačuje v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja. Samostojni zavezanec lahko uveljavi pravico do nadomestila plače potem, ko poravna prispevek za obvezno zdravstveno zavarovanje. Vir: ZZZS DAVČNI OBRAČUN 2019 Oddaja davčnega obračuna za samostojne podjetnike za leto 2019 Samostojni podjetniki davčni obračun za leto 2019 oddajo preko portala eDavki. Obrazec za oddajo davčnega obračuna izpolnjujemo direktno na portalu eDavki v rubriki Dokumenti Davek od dohodkov iz dejavnosti – DDD-DDD. Zadnji rok za oddajo davčnega obračuna je 31. marec 2020. DAVČNI OBRAČUN 2019 ZA »NORMIRANCE« Za davčne zavezance, normirance, velja poenostavljen način ugotavljanja davčne osnove na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov ter poenostavljeno vodenje predpisanih evidenc. Pogoji Davčno osnovo na podlagi normiranih odhodkov lahko ugotavljajo tisti davčni zavezanci, ki izpolnjujejo naslednje pogoje: − ustrezna priglasitev na FURS (za novoustanovljene s.p. ob ustanovitvi, za obstoječe v letnem davčnem obračunu) in − prihodki iz dejavnosti v preteklem letu niso presegli 50.000 € oz. 100.000 €, če je bila pri zavezancu obvezno zavarovana vsaj ena oseba za polni delovni čas (40 ur tedensko), neprekinjeno najmanj 5 mesecev. − obvezen izstop iz sistema v primeru, če v dveh zaporednih letih doseže povprečno 150.000 € prihodkov oziroma v dveh zaporednih letih presežen prag 300.000 € prihodkov (pogoj se preverja od leta 2016 naprej) − višina normiranih odhodkov je omejena tudi z absolutnim zneskom; višina davčno priznanih normiranih odhodkov ostaja v višini 80% realiziranih prihodkov, vendar znesek ne sme preseči 40.000 € ( brez zaposlenih) oz. 80.000 € (vsaj ena oseba zaposlena za polni delovni čas, neprekinjeno najmanj 5 mesecev. − prihodki povezanih oseb se seštevajo – zavezanci, ki FURS-u ne bodo mogli podati tehtnih poslovnih razlogov, bodo morali izstopiti iz sistema ugotavljanja davčne osnove na podlagi normiranih odhodkov, če povezane osebe ali podjetja presežejo prag 300.000 € prihodkov v dveh zaporednih letih. Vodenje predpisanih evidenc Normiranci obvezno vodijo evidenco evidenco izdanih računov in evidenco osnovnih sredstev. Dodatne predpisane evidence so potrebne za določene dejavnosti (npr. gostinska dejavnost) ali če to določajo drugi predpisi (npr. Zakon o DDV). Davčni obračun 2019 Normirancem ni potrebno oddati letnega poročila za objavo pri Ajpes, oddajo pa preko portala eDavki najpozneje do 31.marca za preteklo leto davčni obračun na obrazcu Obračun akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti (DDD-DDD). OBRAČUN DAVKA OD DOHODKA PRAVNIH OSEB 2019 Obračun davka od dohodka pravnih oseb (DDPO) je treba oddati elektronsko preko portala edavki. Navodila za izpolnjevanje obračunov so objavljena na povezavi pod obrazci (Priloga 2 - Metodologija izpolnjevanja): Davek od dohodkov pravnih oseb (DDPO) Vir: FURS PREDLOŽITEV LETNIH POROČIL SAMOSTOJNI PODJETNIKI Samostojni podjetniki oddajo letna poročila za državno statistiko in javno objavo do konca marca za preteklo koledarsko leto preko portala AJPES. Samostojni podjetniki, ki davčno osnovo ugotavljajo na osnovi normiranih odhodkov, letnih poročil ne oddajajo. Smiselno je uporabiti aplikacijo za sestavo letnih poročil na spletni strani AJPES, saj so obrazci poenoteni, vgrajene so kontrole in javna objava je cenejša. Za uporabo aplikacij moramo biti prijavljeni v portal, za elektronsko oddajo pa moramo imeti tudi ustrezno pooblastilo in digitalno potrdilo. Cenik objave je na spletni strani AJPES. Stroške javne objave se plača po prejemu računa. Vstop v aplikacijo Samostojni podjetniki predložijo: − podatke iz letnih poročil na poenotenih obrazcih (za državno statistiko, s predložitvijo izjave za uveljavljanje poenostavitve pa tudi za javno objavo), − letno poročilo v neenotni obliki v PDF datoteki (za javno objavo). Poslovni subjekti, ki ne razpolagajo s programom za pretvorbo DOC, RTF in drugih formatov besedil v PDF format, lahko za pretvorbo uporabijo enega od brezplačnih programov ali programov v skupni rabi. Uporabniki predložijo podatke prek spletne aplikacije po brezplačni registraciji ter vključitvi v sistem ePooblastil, ki preverja pravice uporabnikov za predložitev podatkov. Podatke lahko v spletno aplikacijo vnesejo neposredno ali pa uvozijo XML datoteko, ki jo pripravijo iz Excel preglednice. Potrditev predloženih podatkov: − z elektronskim podpisom s kvalificiranim digitalnim potrdilom − z obvestilom za AJPES, izpisanim iz spletne aplikacije, ki ga podpiše zastopnik poslovnega subjekta. Obvestilo za AJPES predložijo izpostavi osebno ali pošljejo po pošti s povratnico. Za pomoč pri pripravi podatkov za letno poročilo je objavljena Excel preglednica LPSP_2019_V1_0 in Navodilo_za_EXCEL_preglednico_SP_2019_1_0 Objavljena je tudi Excel preglednica za lastne poslovne potrebe LPSP_V1_0_lastne_potrebe, ki je namenjena samostojnim podjetnikom za pripravo računovodskih izkazov, kjer je mogoče izbrati poljubno obdobje poročanja in pripraviti PDF datoteko. Nadomestila za predložitev letnih in drugih poročil Gospodarske družbe in samostojni podjetniki morajo po javni objavi letnega poročila na spletnem portalu plačati AJPES nadomestilo, določeno s Tarifo nadomestil za storitve, ki jih AJPES opravlja po 58. členu Zakona o gospodarskih družbah. Nadomestilo stroškov javne objave letnih poročil se plača po prejemu računa. Znesek nadomestila za gospodarske družbe (GD) in samostojne podjetnike (S.P.) v evrih (DDV vključen): Vrsta letnega poročila podpisano s kvalificiranim digitalnim potrdilom GD S.P. potrjeno z Obvestilom za AJPES GD S.P. Letno poročilo, predloženo na poenotenih obrazcih Letno poročilo, predloženo v neenotni obliki Revidirano ali konsolidirano letno poročilo 38,43 10,37 42,09 14,03 56,12 56,12 59,78 59,78 92,72 96,38 V primeru, da poslovni subjekt namerava prenehati z opravljanjem dejavnosti pred iztekom treh mesecev po koncu poslovnega leta, se nadomestilo za javno objavo plača hkrati s predložitvijo letnega poročila. AJPES poslovnim subjektom, ki podajo soglasje, pošlje elektronski račun prek Uprave RS za javna plačila (UJP) v spletno banko ali na elektronski naslov. Podrobnejše informacije o elektronskih računih so vam na voljo na spletni strani eRacuni. Vir: AJPES RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE OPROSTITEV PLAČILA PRISPEVKOV ZA ZAPOSLENE STAREJŠE OD 60 LET Ponovna veljava 156. člena ZPIZ-2 - oprostitev plačila prispevkov zaposlenim osebam, starejšim od 60 let Od leta 2016 do konca 2019 je bila določba, ki je z oprostitvijo plačila vseh prispevkov delodajalca spodbujala zaposlovanje brezposelnih starejših oseb, »zamrznjena« zaradi interventnega zakona na področju trga dela. Od 1.1.2020 je ponovno v veljavi 156. člen Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ZPIZ-2, ki omogoča 30 % oprostitev plačila prispevkov za PIZ za zaposlene, ki so starejši od 60 let. Oprostitev plačila se upošteva prvič pri januarskih plačah, izplačanih v februarju 2020. Do oprostitve kljub dopolnjeni starosti 60 let nista upravičena samostojni podjetnik in lastnik d.o.o., ki je hkrati direktor, pa čeprav ima sklenjeno pogodbo o zaposlitvi in je zavarovan na podlagi delovnega razmerja (zavarovalna podlag 001). OLAJŠAVE ZA ZAPOSLITEV BREZPOSELNE OSEBE Olajšave 1. Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev Delodajalec, ki prvič za nedoločen čas ( najmanj za 24 mesecev) zaposli mlajše od 26 let ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko uveljavlja delno povračilo prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za prvi dve leti zaposlitve (prvo leto 50%, drugo leto 30%). Vlogo za vračilo prispevkov delodajalec predloži Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije najpozneje v 3 mesecih po izteku drugega leta od sklenitve pogodbe o zaposlitvi za nedoločen čas. Objava vračilo prispevkov za prvo zaposlitev 2. Oprostitev plačila prispevkov delodajalca za starejše Delodajalec lahko za zaposlitev brezposelne osebe, starejše od 55 let in je vsaj šest mesecev prijavljena v evidenci brezposelnih za prvi dve leti zaposlitve uveljavlja oprostitev plačila prispevkov delodajalca. Oprostitev plačila prispevkov se uveljavlja pri FURS. Zaposlitev mora biti sklenjena med 1. 1. 2016 in 31. 12. 2019. Objava: oprostitev plačila prispevkov za starejše 3. Davčna olajšava za zaposlovanje brezposelnih Delodajalec lahko za zaposlitev osebe za nedoločen čas, mlajše od 26 let ali starejše od 55 let in je bila vsaj šest mesecev prijavljena v evidenci brezposelnih. Olajšavo se uveljavlja v obliki znižanja vaše davčne osnove v višini 45 % plače zaposlene osebe, vendar največ v višini davčne osnove za prvih 24 mesecev zaposlitve osebe v davčnem letu zaposlitve in naslednjih davčnih letih do poteka 24 mesecev. Objava davčna olajšava za zaposlovanje brezposelnih. 4. Davčne olajšave za zaposlovanje invalidov Delodajalec lahko za zaposlitev invalida ali gluhe osebe uveljavljate olajšavo v obliki znižanja davčne osnove in v višini 50 % plače zaposlene osebe s statusom invalida, oziroma 70% plače zaposlene osebe s statusom invalida (zaposlitev invalida nad predpisano kvoto zaposlenih invalidov) ali osebe s 100% okvaro ali gluhe osebe. Objava davčnih olajšavah za zaposlovanje invalidov IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA POGOJI ZA UPOKOJITEV 2020 IN NADALJEVANJE DEJAVNOSTI Posoški razvojni center organizira delavnico 4. 3. 2020 ob 10. uri (prostori OOZ Tolmin) vabi na delavnico Pogoji za upokojitev in za nadaljevanje dejavnosti po upokojitvi ter za delo upokojencev v letu 2020, s poudarkom na aktualnih zakonskih spremembah, ki bi v sredo 4.3.2020 ob 10.uri na Območni obrtnopodjetniški zbornici Tolmin, Tumov drevored 15 Vsebina: − Splošni upokojitveni pogoji in pogoji za nadaljevanje dejavnosti po upokojitvi v letu 2020; − Značilnosti delne upokojitve; − Bistvene razlike med starostno in predčasno pokojnino; − Bonus in druge finančne vzpodbude za odlog upokojitve pred in po noveli ZPIZ-2G; − Kako naj delodajalec, ki se v celoti upokoji, postopa z delavci? − Kako lahko starejši, bodisi podjetnik ali delavec, uveljavlja pravice na zavodu za zaposlovanje? − Kdo je deležen pokojnine v višini 538,53 € na podlagi novele ZPIZ-2C (500 €)? − Kaj prinaša novela ZPIZ-2 G v letu 2020? − Kako lahko upokojenec zakonito dela (upokojenska pogodba, podjemna pogodba, avtorska pogodba, kratkotrajno delo)? − Novosti Zakona o urejanju trga dela − Odgovori na vprašanja ter diskusija Predavatelj: Dušan Bavec, univ. dipl. prav., svetovalec-specialist na OZS Prijave: do torka, 3. 3. 2020 na e-naslov polona.cimpric@prc.si z navedbo podatkov: naziv podjetja, statusna oblika, starost podjetja – nad ali pod 5 let, ime in priimek udeleženca in kontakt. Udeležba je brezplačna Informacije: Posoški razvojni center Polona Cimprič, tel.05 38 41 882 EMBALAŽA – OBVEZNOSTI POVZROČITELJEV ODPADKOV Izobraževanje za lesarje, kovinarje in plastičarje Sekcija lesnih strok in Sekcija kovinarjev organizirata izobraževanje na temo spremembe Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo in obveznosti povzročiteljev odpadkov, ki bo v torek 10.3.2020 ob 13. uri na OZS Ljubljana, Celovška 69, Ljubljana Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo določa obveznosti o ravnanju in vodenju evidenc o embalaži, odpadne embalaže, poročanju. V praksi se še vedno pojavljajo vprašanja in dileme, kdo sodi med embalerje (naredite pohištvo/kovinski izdelek oz. polizdelek, ga ovijete s folijo in položite na paleto), v katerih primerih moramo poročati za palete (povratne ali nepovratne), zahteve za pridobitelje ali uvoznike embaliranega blaga (primer: uvozimo material v embalaži iz tujine in ga uporabimo v svoji proizvodnji oz. delavnici), kako vodimo evidence in napišemo poročilo. Predstavljene bodo obveznosti povzročiteljev odpadkov, ločenega zbiranja, oddaje zbiralcem in poročanje ARSO. Program: − Obveznosti embalerjev izdelkov (uporaba folije, druge embalaže za dajanje izdelkov na trg v RS) − Obveznosti pri uvozu izdelkov iz drugih držav − Praktični primeri iz dejavnosti (kdaj je paleta embalaža, kdo poroča o tem ...) − Obveznost in postopek registracije na Agenciji RS za okolje − Vodenje evidenc (tehtanje, kdaj nastane obveznost) − Priprava poročila o embalaži − Obveznosti povzročiteljev odpadkov (ločeno zbiranje odpadkov, oddaja zbiralcem oz. obdelovalcem, poročanje na ARSO) − Vprašanja udeležencev, ki jih lahko posredujete po e-pošti še pred izobraževanjem Predavateljica: mag. Katarina Železnik Logar, IVD Prijava: do petka 6.3.2020 - Spletna prijava Kotizacija: brezplačno za člane OZS in njihove zaposlene, ostali udeleženci 55 € (DDV vključen) Informacije: Iris Ksenija Brkovič, sekretarka sekcij: iris.brkovic@ozs.si, tel. 01 58 30 566 DELAVNICA GARANCIJA ALI STVARNA NAPAKA Območna obrtno-podjetniška zbornica Nova Gorica organizira delavnico Garancija in stvarne napake, ki bo v torek, 10. marca 2020 ob 9. uri na OOZ Nova Gorica, Ulica Gradnikove brigade 6 Na strokovni delavnici boste izvedeli kakšne pravice in obveznosti imata kupec in prodajalec ter proizvajalec. Vsebina: − Kakšna je razlika med garancijo in stvarno napako; − Kako ugotoviti razliko med garancijo in stvarno napako; − Kakšne pravice ima kupec; − Kakšne pravice ima prodajalec; − Kako odgovoriti oz. se odzvati na zahteve kupca; − Kako ravnati, če ste sami kupec oz. naročnik; − Kdaj uporabiti Obligacijski zakonik in kdaj Zakon o varstvu potrošnikov; Predavatelj: odvetnik Gregor Verbajs, Odvetniška pisarna Zaman in partnerji d.o.o. Kotizacija: 50 € + DDV, za člane zbornice 15 € + DDV) Prijava: spletna stran OOZ Nova Gorica ali na e-naslov karmen.volk@ozs.si s podatki podjetja (naziv, naslov, DŠ, ime in priimek udeleženca) Informacije: Karmen Volk tel. 05 330 66 10. PREDSTAVITEV NA SEJMIH Javna agencija SPIRIT Slovenija je na svoji spletni strani objavila pozive za slovenska podjetja k posredovanju interesa za skupinske predstavitve na mednarodnih sejmih v tujini v letu 2021. Podjetja sporočijo svoj interes preko elektronskega obrazca za vsak sejem posebej najpozneje do petka, 20. marca 2020. Javna povabila podjetjem za posredovanje interesa za skupinsko predstavitev na sejmu: 1. Sejem IMM, 18. - 24. januar 2021, Köln, Nemčija , izdelki s področja pohištvene industrije in sorodnih vsebin 2. Stockholm Furniture and Light Fair, 9. - 13. februar 2021, Stockholm, Švedska, predstavitev sodobnih interierjev, oblikovanja in svetil. 3. Sejem Transport Logistic, 4. - 7. maj 2021, München, Nemčija, predstavitev storitev s področja tovornih transportnih sistemov, logističnih storitev, prevozništva, informacijskih tehnologij, intralogistike in sorodnih vsebin. 4. Sejem Moulding Expo, 8. - 11. junij 2021, Stuttgart, Nemčija, izdelki in tehnologije s področja orodjarstva in modeliranja, izdelave prototipov, hitrega oblikovanja prototipov in vzorcev, orodij za litja, orodij za oblikovanje kovin, CAD/CAM tehnologij in orodij, procesiranja, simuliranja 5. Sejem ANUGA, 9. - 13. oktober 2021, Köln, Nemčija, izdelki s področja prehrambene industrije 6. Sejem IBA, 24. - 28. oktober 2021, München, Nemčija, izdelki in storitev s področja pekarske industrije in slaščičarstva. SEKCIJE CEMENTNINARJI, KAMOSEKI, TERACERJI Strokovno srečanje kamnosekov in teracerjev cementninarjev, Sekcija cementninarjev, kamnosekov in teracerjev pri OZS organizirana strokovno srečanje cementninarjev, kamnosekov in teracerjev, ki bo 13. marca ob 9. uri na OOZ Ptuj Vošnjakova 13, Ptuj Srečanje bo izvedeno v več delih: skupni in strokovni del srečanja, ločena po dejavnostih (kamnoseki, cementninarji) in praktični del srečanja- ogled Ptuja s poudarki na kamnoseštvu in cementninarstvu. Program: − Trženje z rezultati − Uspešna prodaja na spletu − Minimalna plača od 2020 dalje in prenehanje veljavnosti KPOP (zakaj je potrebno v podjetjih sprejeti pravilnik o delovnih razmerjih) − Bistvene zahteve za kakovostno izvedbo vgrajevanja betonskih izdelkov v zunanje tlake« − Priložnosti kamnoseštva z uporabo tehničnih materialov − Predzaščita kamna (znotraj – zunaj) Tehnični kamen – obdelava in lepljenje Kotizacija: člani 50€, ostali udeleženci 90€ Prijava: spletna prijava FRIZERJI IN KOZMETIKI Seminar – look & learn seminar skodranih las Sekcija frizerjev pri OOZ Ajdovščina organizira 4-urni LOOK & LEARN SEMINAR SKODRANIH LAS Z METODOM TASIČEM v soboto 14. marca 2020 ob 15.30 na OOZ Ajdovščina, Vipavska cesta 4 V power-point prezentaciji se bo Metod dotaknil oblik in tehnik, ki pri kodrastih laseh pridejo najbolj do izraza. Sledilo bo striženje dveh modelov, ženskega in moškega, s predstavitvijo zakonitosti striženja kodrastih las. Poudarek bo predvsem na posvetu, drži telesa, obliki glave in negi kodrov doma. Kotizacija: 30 € z DDV ( plačilo ob izstavitvi računa). Prijava: do petka, 13.3.2020 na tel. 36 44 900 ali po e-naslov tea.gruden@ozs.si. Sejmi v marcu 2020 1. Beauty Hair Expo Zagreb, 6. – 8. marec 2020 Sejem kozmetike, frizerstva, nail design, tatoo…. ( program je objavljen na spletni strani OOZ Idrija) 2. Mednarodni frizerski festival - HAIRSTYLE NEWS 2020, 28. - 29. 3. 2020. Plaza Event Centar, Slavonska avenija 6, Zagreb ( program je objavljen na spletni strani OOZ Idrija) GOSTINSTVO IN TURIZEM Seminar ravnanje z embalažo in odpadno embalažo Sekcija živilskih dejavnosti in Sekcija za gostinstvo in turizem organizirata izobraževanje na temo spremembe Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo in obveznosti povzročiteljev odpadkov, ki bo v sredo 4.3.2020 ob 13. uri v Gostilni Mihovec, Zgornje Pirniče 54, Medvode. Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo določa obveznosti o ravnanju in vodenju evidenc o embalaži, odpadne embalaže, poročanju. Izobraževanje je namenjeno podjetjem, ki opravljajo živilsko in gostinsko dejavnost. Na seminarju boste izvedeli ali sodite med embalerje (naredite izdelek in ga na mestu proizvodnje zapakirate v embalažo), uporabljate servisno embalažo (embalaža, ki se uporablja na prodajnih mestih), kako je v primeru proizvodnje živil z drugo blagovno znamko (čigave so v tem primeru obveznosti vezane na embalažo) kako je z uporabo in zaračunavanjem plastičnih nosilnih vrečk, zahteve za pridobitelje embaliranega blaga (primer: uvozimo surovine iz tujine in jih uporabimo v proizvodnji), kako vodimo evidence in napišemo poročilo. V drugem delu seminarja bodo predstavljene obveznosti povzročiteljev odpadkov, ločenega zbiranja, oddaje zbiralcem in v katerih primerih je potrebno ARSO poročati o nastalih odpadkih. Program: Obveznosti embalerjev izdelkov (pakiranje na mestu proizvodnje) in obveznosti v primeru uvoza izdelkov − Obveznosti pri uporabi servisne embalaže (prodajna mesta) − Obveznosti pri uporabi plastičnih nosilnih vrečk na prodajnih mestih − Praktični primeri iz dejavnosti (kaj je servisna embalaža, kaj je embalaža ...) − Vodenje evidenc (tehtanje in drugi načini za pridobivanje podatkov, kdaj nastane obveznost vodenja evidenc) − Priprava poročila o embalaži − Obveznosti povzročiteljev odpadkov (ločeno zbiranje odpadkov, kdaj je potrebno poročanje na ARSO) − Vprašanja udeležencev, ki jih lahko posredujete po e-pošti še pred izobraževanjem Predavateljica: mag. Katarina Železnik Logar, IVD Prijava: do petka 6.3.2020 – Spletna prijava Kotizacija: brezplačno za člane OZS in njihove zaposlene, ostali udeleženci 55 € (DDV vključen) Informacije: Iris Ksenija Brkovič, sekretarka sekcij: iris.brkovic@ozs.si, tel. 01 58 30 566 Uporaba kolektivne pogodbe sekcije za gostinstvo in turizem Delodajalce, ki opravljajo dejavnost na področju gostinstva in turizma, zavezuje Kolektivna pogodba za dejavnost gostinstva in turizma Slovenije - KPDGT (Ur. l. RS, št 56/18 in 16/19, KPDGT) in kot glavno dejavnost opravljajo eno izmed naslednjih dejavnosti: 55.100 Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov 55.201 Počitniški domovi in letovišča 55.202 Turistične kmetije s sobami 55.203 Oddajanje zasebnih sob gostom 55.204 Planinski domovi in mladinska prenočišča 55.209 Druge nastanitve za krajši čas 55.300 Dejavnost avtokampov, taborov 55.900 Dejavnost dijaških in študentskih domov ter druge nastanitve 56.101 Restavracije in gostilne 56.102 Okrepčevalnice in podobni obrati 56.103 Slaščičarne in kavarne 56.104 Začasni gostinski obrati 56.105 Turistične kmetije brez sob 56.210 Priložnostna priprava in dostava jedi 56.290 Druga oskrba z jedmi 56.300 Strežba pijač 77.340 Dajanje vodnih plovil v najem in zakup 79.110 Dejavnost potovalnih agencij 79.120 Dejavnost organizatorjev potovanj 79.900 Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti 85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije 92.001 Dejavnost igralnic 92.002 Prirejanje iger na srečo, razen v igralnicah 93.110 Obratovanje športnih objektov 93.120 Dejavnost športnih klubov 93.130 Obratovanje fitnes objektov 93.190 Druge športne dejavnosti 93.210 Dejavnost zabaviščnih parkov 93.291 Dejavnost marin 93.292 Dejavnost smučarskih centrov 93.299 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas Glavna dejavnost je tista, ki jo ima poslovni subjekt vpisano v Poslovnem registru Slovenije ( AJPES). Kolektivna pogodba za dejavnost gostinstva in turizma Slovenije ima delno razširjeno veljavnost, za dejavnost 55.100 (dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov) in 92.001 (dejavnost igralnic). To pomeni, da delodajalca, ki kot glavno dejavnost opravlja 55.100 ali 92.001, KPDGT zavezuje. V primeru, da delodajalca, ki kot glavno dejavnost opravlja katerokoli izmed drugih dejavnosti, KPDGT zavezuje le v primeru, če je član delodajalske organizacije, ki je podpisnica te kolektivne pogodbe (Turistično gostinska zbornica Slovenije in Združenje delodajalcev Slovenije). Delodajalec s področja gostinstva in turizma se z delavci lahko dogovori za uporabo KPDGT, četudi opravlja glavno dejavnost za katero ta KP nima razširjene veljavnosti (npr. 55.201), vendar to za delodajalca pomeni, da lahko v KPDGT uporablja le tiste določbe, ki so za delavca ugodnejše kot ZDR-1, ostalih pa ne. Delodajalec pa se seveda lahko odloči, da bo imel vse pravice in obveznosti delodajalca in zaposlenih določene v Pravilniku o delovnih razmerjih. Pravilnik lahko naročite na spletni strani OZS. Vir: OZS LESARJI Pohištveni sejem v Milanu Sekcija lesnih strok pri OZS organizira od 18. do 20.6.2020 ogled pohištvenega sejma v Milanu, ki je prestavljen na 16. do 21.6.2020 (prvotno od 21. do 26.4.2020) Izvedba obiska sejma je odvisna od nadaljnjih razmer glede korona virusa in situacije v Italiji. Prva dva dneva bosta namenjena ogledu sejma, tretji dan pa je možnost ali ogled sejma ali ogled centra Milana (prevoz s podzemno železnico). Strošek prevoza bo udeležencem pokrila sekcija. Vstopnice za sejem bo pridobila ali vsaj rezervirala sekcija. Glede na pretekla leta, so bile cene skupinske vstopnice za en dan 26 € oz. 48 €/osebo več dni. Strokovna ekskurzija je zanimiva za vse lesne branže, mizarje, žagarje, tesarje in tapetnike. Informacije: OZS, sekretarka sekcije Iris Brkovič, enaslov: iris.brkovic@ozs.si, tel.01 58 30 566. PREVOZNIKI Italija – globe za prekrške Sekcija za promet pri OZS je zaznala velik porast števila kazni za cestno-prometne prekrške, ki jih prejemajo slovenski prevozniki iz Italije. V Italiji velja pravilo solidarne odgovornosti prevoznika in voznika za plačilo globe za cestnoprometne prekrške. To pomeni, da se podjetje ne more izogniti plačilu globe, v primeru, da voznik (četudi ni več zaposlen pri podjetju) globe sam ne želi prostovoljno poravnati. V tem primeru lahko podjetje od voznika z regresnim zahtevkom zahteva povračilo plačane globe in stroškov postopka. Na drugi strani prejetega obvestila o kršitvi so navedeni zneski glob, ki veljajo za plačilo v določenem časovnem obdobju. Za težje prekrške voznikov, v Italiji vodijo posebno evidenco kazenskih točk tujih voznikov. Zato boste lahko prejeli obvestilo o kršitvi, kateremu bo priložen tudi obrazec, v katerega morate vnesti podatke o podjetju, odgovorni osebi in vozniku, ki je storil prekršek. Svetujemo vam, da ta obrazec izpolnite in pošljete na naslov, ki je naveden v obrazcu o očitani kršitvi. V kolikor boste to dejanje opustili, tvegate, da vam bo izrečena dodatna globa, ker zahtevanih podatkov ne boste posredovali (podrobnosti so navedene na samem obrazcu). V nekaterih primerih se celo zahteva, da obrazec podpišeta prevoznik in voznik, ki je storil prekršek. Če voznik ni več zaposlen v vašem podjetju, predlagamo, da na obrazcu navedete opombo, v kateri navedete datum od katerega naprej voznik ni več zaposlen pri vas ter, da nimate njegovih kontaktih podatkov. Zastaralni rok za cestno-prometne prekrške je 360 dni od dneva storjenega prekrška pa do dneva, ko je prekrškovni organ obvestilo o globi oddal priporočeno na pošto. Iz navedenega izhaja, da ste lahko obvestilo o očitani kršitvi prejeli po preteku 360 dni. V kolikor pa boste ugotovili, da vam je prekrškovni organ poslal obvestilo o kršitvi po poteku 360 dni velja, da je kazen zastarana. V tem primeru morate prekrškovni organ z dopisom obvezno opozoriti na zastaranje. V dopisu navedete številko zadeve (napisana je v obvestilu o kršitvi pod črtno kodo), datum storjenega prekrška (naveden v obvestilu) in datum poslane pošte (navedeno na poštni ovojnici), ter opombo, da je očitan prekršek po vašem mnenju zastaran. To storite le v primeru, če dejansko niste prejeli predhodno s stani prekrškovnega organa nikakršnega predhodnega obvestila, kajti vsako dejanje, ki ga je storil prekrškovni organ lahko prekine zastaranje postopka, ki lahko traja naslednjih 5 let. Opomine za neplačane globe, prejete iz podjetja Pro Kolekt d.o.o. iz Ljubljane sekcija rešuje vsako zadevo individualno. Nizozemska - napotitve Nizozemska je 1. marca 2020 uvedla obveznost napotitve voznikov. Sekcija za promet pri OZS je pri pregledu zasledila, da splošni »napotitveni« obrazec zahteva izpolnitev obveznih rubrik, ki jih prevoznik ne more izpolniti, saj teh informacij enostavno nima (npr. točen naslov opravljanja storitve ipd..). Sekcija je pristojne nizozemske organe zaprosila za dodatna navodila, ki pa jih še ni prejela. V zvezi z napotitvami voznikov je trenutno znano naslednje: - napotitev velja le za prevoze blaga (če blago pripeljete ali odpeljete iz Nizozemske in v primeru, da opravite kabotažo); - ne velja za tranzitne prevoze blaga in za prevoz oseb; - Obveznost napotitve ne velja za samozaposlene voznike; - Prevoznik bo lahko opravil enoletno »najavo« voznika preko spletnega obrazca (natančnejše informacije sledijo) Zaradi nedorečenosti zahtev glede napotitve voznikov velja 6-mesečno prehodno obdobje (do 1. septembra 2020), ko nadzorni organi ne bodo izrekali glob zaradi opustitve napotitve voznika. Odprto ostaja tudi vprašanje v zvezi z imenovanjem kontaktne osebe (zastopnika), ki naj bi ga imel delodajalec na Nizozemskem (podobno kot velja v Franciji). Danska Danska 1. marca 2020 uvaja prepoved opravljanja rednih tedenskih počitkov (min. 45. ur) v vozilu. Predvidena globa za voznika znaša cca. 1.400 € (za prevoznika cca. 2.700 €). Napovedujejo tudi obveznost napotitev voznikov v primeru izvajanja kabotaže. PRISPEVKI IN DAVKI POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV Samozaposleni in družbeniki lahko plačujejo prispevke z enim e-računom Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) je uvedla plačevanje obveznosti na podlagi e-računa za družbenike in samozaposlene, (npr. samostojni podjetniki, kulturniki, športniki, odvetniki) in so sami dolžni obračunavati prispevke za socialno varnost. Zavezanec za plačilo prispevkov za socialno varnost lahko še vedno uporablja način plačevanja obveznosti, kot doslej. V primeru, da se zavezanec za plačilo prispevkov odloči za poenostavitev plačevanja mora pri svoji spletni banki prijaviti na prejem e-računa. FURS je v Registru izdajateljev e-računov vpisan z nazivom Ministrstvo za finance Finančna uprava Republike Slovenije, naslov Šmartinska cesta 055, 1000 Ljubljana, davčna številka 77695771. V prijavi se za »Referenčno oznako izdajatelja e-računa« vpiše davčna številka zavezanca, ki prijavo oddaja. Z oddano prijavo se šteje, da se zavezanec strinja tudi s Splošnimi pogoji plačevanja obveznih dajatev z eračunom. FURS bo takšnemu zavezancu na podlagi obračuna dajatev pripravil t.i. zbirni plačilni nalog, ki bo vseboval podatke o javnofinančnih blagajnah, vrstah in višini dajatev. Zbirni plačilni nalog bo FURS poslal zavezancu (preko njegove banke) v obliki e-računa v enotni standardizirani obliki eSlog, ki bo vključeval tudi obvestilo v pdf obliki. E-računi bodo poslani bankam, zavezanec pa bo lahko do njih dostopal prek svoje spletne banke, kjer bo lahko predizpolnjen plačilni nalog tudi potrdil in s tem neposredno poravnal znesek obveznosti. Zavezanec bo na ta način vsak mesec na enem eračunu plačal vse štiri prispevke za socialno varnost: PIZ, ZZ, prispevke za starševsko varstvo in prispevke za primer brezposelnosti. Izdaja in plačilo e-računa sta neposredno vezana na predložitev obračuna prispevkov za socialno varnost in plačilo te obveznosti. Obračune je treba preko eDavkov predložiti do 15. v mesecu, zneske pa poravnati najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. E-račun bo izdan po predložitvi obračuna. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Do konca leta 2017 je veljalo prehodno obdobje in je bila osnova za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje 58 % povprečne plače v Sloveniji. Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2018 je 1.681,55€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.008,93€ (60% x 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od februarja 2019 dalje so v višini 385,42€, najvišji pa 2.248,23€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2019 najmanj 85% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2019 dalje je najnižja zavarovalna osnova 1.429,32€ (85% povprečne letne plače za leto 2018, ki je 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 545,99€ in največ v višini 2.248,23€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2020 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 36,92€ in sicer 9,23€ (povprečna plača oktober 2019 = 1.741,70€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 27,69€ (25% povprečne plače oktober 2019 = 1.676,38€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2019 dalje je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 35,05€. Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja (Ur.l.17/2019 z dne 22.3.2019) in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki so 71,97€ (35,05€ + 36,92€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 35,05€ od 1.4.2019 do 31.3.2020 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 36,92€ od 1.1.2020 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX € Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 35,05€ od 1.4.2019 do 31.3.2020 Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 36,92€ od 1.1.2020 Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Ta razlika vpliva le na obračunavanje in plačevanje prispevkov. To pomeni, da delodajalcem razlike do najnižje osnove ni treba prišteti k bruto plači v enakem smislu kot to velja za dodatke, torej se zaradi te razlike delavčeva bruto plača ne spremeni. Zaradi obračunanih prispevkov pa ta razlika posredno vpliva na delavčevo neto plačo. Minimalna osnova za prispevke se uvaja postopoma (410. člen ZPIZ-2) in je v prehodnem obdobju od 2015 do vključno 2017 znašala osnova 52 %, v letu 2018 54 %, v letu 2019 56%, v letu 2020 pa 58% povprečne plače. Za izplačila od 1. 1. 2020 do 28. 2. 2020 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 975,30 € (58 % x 1.681,55 €), za izplačila od 1.3.2020 dalje pa je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 1.017,23 € (58 % x 1.753,84 €). PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi. Opravlja ga lahko zakonec ali zunajzakonski partner, starši ali otroci lastnika mikrodružbe ali samozaposlene osebe, ki lahko opravljajo pomoč v podjetju največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 2. 2020 v višini 5,23€ (0,30% PP za oktober 2019 = 0,3% x 1.741,70€) se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.17/2019) določa od 1. aprila do 31.12.2019 minimalno bruto urno postavka za študentsko delo v višini 4,89 € od 1.1.2020 dalje pa 5,40 €. Začasno in občasno delo dijakov in študentov lahko opravljajo: − osebe s statusom dijaka v Republiki Sloveniji, ki so že dopolnile 15 let, − osebe s statusom študenta v Republiki Sloveniji, − osebe s statusom udeležencev izobraževanja odraslih, ki so mlajše od 26 let in se izobražujejo po javno veljavnih programih osnovnega, poklicnega, srednjega in višjega strokovnega izobraževanja. Začasno in občasno delo dijakov in študentov je vključeno v pokojninsko in invalidsko zavarovanje (pokojninska doba) in zdravstveno zavarovanje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo: − prispevki za PIZ v višini 15,5%. Delodajalec na znesek na napotnici plača: − prispevek za PIZ v višini 8,85%, − prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, − prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, − koncesijsko dajatev v višini 16% in − dodatno koncesijsko dajatev v višini 2,00%. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV Najnižja bruto urna postavka za začasna in občasna dela upokojencev se usklajuje z rastjo minimalne plače v Republiki Sloveniji, kot jo določa zakon, ki ureja minimalno plačo. Znesek urne postavke je objavljen v Odredbi o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno (Ur.l.11/2020 z dne 25.2.2020) Urna postavka za opravljeno začasno ali občasno delo je do 29.2.2020 znašala 4,76 €, najvišji skupni dohodek za opravljeno začasno ali občasno delo ne sme presegati 7.127,68 €. Od 1.3.2020 je najnižja bruto urna postavka za opravljeno začasno ali občasno delo 5,05 €, letni znesek pa 7.562,47 €. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za december 2019 je znašala 1.855,25€, neto plača pa 1.214,93€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – december 2019 je znašala 1.753,84€, neto 1.133,50€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje oktober december 2019 je znašala 1.831,69€, neto 1.190,74€. UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Preverite aktualni seznam partnerjev in njihovih ugodnosti. ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. MOJ OBRTNIK Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja https://www.mojobrtnik.com/ PRISPEVKI - OBVEZNOSTI FEBRUAR 2019 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA prispevek PIZ ZZ Starš. var. Zaposl. Bruto zavarovalna osnova v EUR TRR SI56 SI56 SI56 SI56 0110 0110 0110 0110 stopnja 0888 0888 0888 0888 2000 3000 1000 1000 003 073 030 030 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% referenca SI19 SI19 SI19 SI19 DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 najnižji ZASEBNIK najnižji DRUŽBENIK najvišji 1.052,30€ 1.490,76€ 6.138,44€ (60% PP 2019=60% X 1.753,84 €) (85% PP 2019=85% X 1.753,84€) (3,5 kratnik PP 2019) 256,24 141,54 2,10 2,10 401,99 PRISPEVKI SKUPAJ 362,99 200,51 2,98 2,98 569,46 1.494,71 825,60 12,29 12,28 2.344,88 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2019 (PP za 2019 je 1.753,84€), prispevki skupaj 401,99€ 1.052,30 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2019 (60% x 1.753,84€= 1.052,30€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 85% PP za leto 2019 (85% x 1.753,84€=1.490,76€), prispevki skupaj: 569,46€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2018 (3,5 x 1.681,55€), prispevki skupaj: 2.344,88€ OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava - letni dohodek do 13.316,83 € (mesečni do 1.109,74 €) PODATKI O PLAČAH Povprečna plača DECEMBER 2019 Povprečna plača JANUAR - DECEMBER 2019 Povprečna plača OKTOBER - DECEMBER 2019 Povprečna bruto plača (PP) 2019 Povprečna bruto plača (PP) 2017 Minimalna plača od 1.1.2020 Minimalna plača od 1.1.2019 letna olajšava € 3.500,00 + (18.700,38 -1,40427 x skupni dohodek) 291,67 3.500,00 203,08 220,77 368,21 291,67 2.436,92 2.649,24 4.418,54 3.500,00 2.819,09 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 291,67€ 291,67 STOPNJE PRISPEVKOV neto € 1.214,93 1.133,50 1.190,74 1.190,74 1.092,74 PRISPEVEK DELAVEC sklic akontacija davka na dejavnost SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ Znesek € 8,85% SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% LESTVICA SI19 DŠ-40002 DEJANSKI PRAZNIKI 20 160 0 0 DELOVNI DNEVI FEBRUAR 2020 OBRAČUN UR 35,05 36,92 SKUPAJ 20 160 71,97 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Vrsta izplačila Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust Najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je povprečna plača za predpretekli mesec) LETNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad osnova do € dohodnine € 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 1.360,00 5.650,00 13.900,00 22.480,00 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 1.855,25 € 6-8 ur 8-12 ur nad 12 ur Dnevnice za službeno pot v Sloveniji € 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 KONTO 15,50% DELOVNI DNEVI prehodni račun DELODAJALEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje Dohodnina OBRTNIKI - POPOLDANCI namen 6.138,44 € mesečna olajšava € 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) bruto € 1.855,25 1.753,84 1.831,69 1.753,84 1.681,55 940,58 886,63 1.490,76€ 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) - letni dohodek nad 13.316,83 € (mesečni nad 1.109,74€) 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 4. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 5. za dohodke iz delovnega razmerja: - mesečni bruto dohodek do 1.109,74€ - mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ individualno SKUPAJ 16 % + 26 % nad 8.500,00 + 33 % nad 25.000,00 + 39 % nad 50.000,00 + 50 % nad 72.00,00 7,45 € 10,68 € 21,39 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad € osnova do € dohodnine € 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 113,33 470,83 1.158,33 1.873,33 SKUPAJ + 26 % + 33 % + 39 % + 50 % 16 % nad 708,33 nad 2.083,33 nad 4.166,67 nad 6.000,00 VSEBINA AKTUALNO ............................................................................................................................................................................ 1 USPOSABLJANJE VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU ........................................................................................................... 1 BREZ KOLEKTIVNE POGODBE STROŠEK PLAČ VIŠJI ......................................................................................................... 1 NOVI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA IN DRUŽBENIKA ..................................................................................... 3 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 3 OBVESTILO O LETNEM DOPUSTU .................................................................................................................................... 3 PRENOS LETNEGA DOPUSTA V NASLEDNJE KOLEDARSKO LETO ....................................................................................... 4 PLAČE IN DELOVNA RAZMERJA EVIDENCA O STROŠKIH DELA .......................................................................................... 4 AMORTIZACIJSKE STOPNJE ............................................................................................................................................ 5 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 5 POROČANJE O EMBALAŽI ............................................................................................................................................... 5 DO OKOLJSKIH DOVOLJENJA PREKO PORTALA SPOT ....................................................................................................... 6 POSLOVANJE PREKO AMAZON EUROPE ........................................................................................................................... 6 eBOL ELEKTRONSKI BOLNIŠKI LIST ZA SAMOSTOJNE PODJETNIKE .................................................................................. 6 DAVČNI OBRAČUN 2019 ................................................................................................................................................. 7 DAVČNI OBRAČUN 2019 ZA »NORMIRANCE« ................................................................................................................... 7 OBRAČUN DAVKA OD DOHODKA PRAVNIH OSEB 2019 ..................................................................................................... 7 PREDLOŽITEV LETNIH POROČIL - SAMOSTOJNI PODJETNIKI ........................................................................................... 8 RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE ....................................................................................................................................... 8 OPROSTITEV PLAČILA PRISPEVKOV ZA ZAPOSLENE STAREJŠE OD 60 LET ........................................................................ 8 OLAJŠAVE ZA ZAPOSLITEV BREZPOSELNE OSEBE ............................................................................................................ 9 IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA ..................................................................................................... 9 POGOJI ZA UPOKOJITEV 2020 IN NADALJEVANJE DEJAVNOSTI ........................................................................................ 9 EMBALAŽA – OBVEZNOSTI POVZROČITELJEV ODPADKOV .............................................................................................. 10 DELAVNICA GARANCIJA ALI STVARNA NAPAKA.............................................................................................................. 10 PREDSTAVITEV NA SEJMIH ........................................................................................................................................... 10 SEKCIJE .............................................................................................................................................................................. 11 CEMENTNINARJI, KAMOSEKI, TERACERJI ...................................................................................................................... 11 FRIZERJI IN KOZMETIKI ............................................................................................................................................... 11 GOSTINSTVO IN TURIZEM ............................................................................................................................................ 11 LESARJI ....................................................................................................................................................................... 12 PREVOZNIKI................................................................................................................................................................. 13 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 13 POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV ............................................................................................................... 13 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 14 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 14 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 14 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 15 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 15 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 16 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV .................................................................................................. 16 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 16 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 16 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 16 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 16 MOZAIK PODJETNIH ..................................................................................................................................................... 16 MOJ OBRTNIK .............................................................................................................................................................. 16 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI FEBRUAR 2019 ........................................................................................................................ 17