SAMOUPRAVA SREDNJEŠOLCEV Marsikje le na papirju Samoupravljanje učencev v srednjih šolah in domovih v občini Center še ni zaživelo, kot bi moralo. Oddelčne in šolske skupnosti ter delegati v svetih šol ne opravljajo povsod svojih nalog. Pogosto je predmet samoupravlja-nje s temelji marksizma edini stik učencev s samouprav-Ijanjem, lahko pa bi se v različnih telesih v šolah in domovih seznanjali z dejansko samoupravno prakso. Pedagoški proces je bolj usmerjen v izobraževanje mla-dih in manj v vzgojo bodočih samoupravljalcev. Izkušnje pa kažejo, da so na šolah, kjer mladinske organizacije dobro delujejo, prišli najdlje pri samou-pravni preobrazbi srednjega šolstva. Na vzgojiteljski šoli, ekonomski srednji šoli, srednji zdravstveni šoli ter srednji šoli za medicinske sestre je samoupravna organiziranost skoraj vzorna, šole imajo razvejene interesne dejavnosti, pa tudi mladinska orga-nizacija je aktivna. So tudi šole, kjer samoupravna organiziranost »živi« le na papirju. Podobno je z domovi. Še zlasti problema-tičen je dom učencev gradbenega podjetja Obnova, ki svojim gojencem nudi le spanje in delno prehrano in še za to so razmere slabe. Nasprotno pa imajo učenci v domu tehniških šol in v domu srednje šole za medicin-ske sestre velik vpliv na življenje v domu. Člani občinskega komiteja ZKS Ljubljana Center, ki so spregovorili o tej problematiki, so sklenili, da naj vse osnovne organizacije ZK tega področja obravnavajo to informacijo, ki jo je pripravilo predsedstvo konference mladih v vzgoji in izobraževanju, da analizirajo položaj v šoiah in domovih, pripravijo ali dopolnijo akcijske pro-grame ter da s tem seznanijo komite. Komunisti morajo biti tudi pobudniki, da o teh vprašanjih spregovorijo tudi v samoupravnih organih in družbenopolitičnih organiza-cijah šol in domov ter da ukrepajo. 0 teh vprašanjih bodo spregovorili tudi na konferenci ZKS Ljubljana Cen-ter, septembra pa naj bi na to temo organizirali akcijsko konferenco. A.V.