V e s t n i k. Osobne vesti. G. Jasip Korošec, učitelj na Jesenicab, je imenovan nadučiteljein v Kropi. Pismena vprašanja pri /adnji preskušnji učne usposobljcnosti v Ljubljani so bila: Za Ijudske sole: Pedagogika: Was ist das erziehlicbe und unterrichtliche Ziel der Volksschule und wie kann es erreicht vverden? — Slovenski jezik: Kako naj učitelj skrbi za zdravje svojih učencev? — Matematika: l. Krčmar kupi 12 hl vina za 240 gld., toči ga 1 l po 36 kr.; koliko n/o ima dobička'? — 2. Vier Personen kaufen 1 Los um 144 il. A gibt dazu 24 11., B 30 fl., C 42 fl. und D den Rest. Sie gewinnen 30.000 fl.; wie viel gewinnf, jeder, vvenn 20n/o Gewinststeuer abgerechnet wird? — 3. Die Grandtlachen eines senkrechten 25 dm hohen Prismas sind Rhomben, deren Diagonalen 48 dm 3-5 dm betragen; wie gross ist a) seine Oberflache, b) sein Cubikinbalt? — Bealije: 1. Die ReibungsElektrisiermaschinen; ibre Einrichtung und ihr Gebraucb. 2. Der Maulvvurf (meth. Behandlung). 3. Es sind die Grenzen der osterr.-ung. Monarchie in einem Kartchen zu skizzieren. — Za meščanske šole: Pcdagogika: 1. Uber die Beniitzung des Ehrtriebes als Motiv des Handelns in der Schulerziehung. 2. Das Wesen dei* Aperception und die Anvvendung derselben beim Unterrichte, an Beispielen aus der gevvahlten Fachgruppe gezeigt. 3. Gliederung der Volksschulen Osterreichs nacb Felbigers ^Allg. Schullordnungu vom Jahre 1774. — Matematika: 1. Tri glavnice, namreč 8000 gld., 5400 gld. in 3460 gld , so bile po isto toliko °/<>, oziroma 6 rnes., 8 mes. in 12 mesecev, na obresti naložene tei* dale skupaj 553 gld.; koliko obrestij je dala vsaka glavnica in po koliko °/o je bila vsaka izposojena? 2. Ein Acker von 6936 m~ Flacheninhalt hat die Gestalt eines Rechteckes, dessen Lange die Breite uin 34 m iibertrifft; wie gross ist die Lange und vvie gross ist die Breite des Ackers? 3. In einern rechtwinkligen Dreiecke theilt die vom Scheitel C auf die Hvpotenuse __ gefiillte Senkrechte die Hvpotenuse so, dass der eine Tbeil 18 dm, der andere 32 dm betragt. Man denke sich nun das Dreieck uin die Hypotenuse und Achse urngedreht; wie gross ist das Volumen, wie gross die Oberflilche des so entstandenen Doppelkegels? 4. Površina krogle znaša 452 16 dml\ Koliko je površina pokončnega cilindra, ki iina s kroglo jednako telesnino in čegar višina je jednaka premeru krogleV — Prirodoslovje: 1. Tlakotner (Barorneter). 2. Die Fliehkraft und ihre VVirkungen. 3. Das menschliche Auge ist eingehend zu beschreiben und das Zustandekommen des deutlichen Sehens zu erortern. — Prirodopisje: 1. Hranitba človeškega trupla. 2 Die Schmetterlingsbltitler, ilire charakteristiscben Merkmale und ihre Beniitzung. 3. Der Quarz ist nach seinen Eigenschaften zu beschreiben und seine Vervvendung zu erortern. — Zcmljepisje: 1. Die Entstehung der Jahreszeiten (metodična obravnava). 2. Orographiscbe Verhaltnisse des Kustenlandes. 3. Der Colonialbesitz Englands. — Zgodovina: 1. Zustande in Athen nach dem peloponnesischen Kriege. 2. Der Investiturstreit. 3. Reformthatigkeit Josef II. — Nemski jezik: Schiller als Drarnatiker. — Za francoski jezik nemška naloga: Welc.be x\nregung und Vortheile bietet das Studium der franzčsischen Sprache und Literatur? Čaa okrajnih učiteljskih konferencij se bliža. Pri tej priliki se usojamo lepo prositi vse naše prijatelje in somišljenike, da se blagovole spominjati ,,učiteljskeg*a konvikta" z malimi doneski, kakor so to storili gg. tovariši in tovarišice radovljiškega okraja pri okrajni učiteljski konferenciji dne 4. rnal. travna t. 1. Vsak tudi najmanjši dar bodenio hvaležno sprejeli. Slovensko učiteljsko društro priredi dne 7. rožnika izlet črez Vranšico o Trzin. Odbod iz Ljubljane ob 2. uri popoludne z vlakom. Gosti dobro došli. Cesar o pokončni pisavi. Zanimivo je, kako se je izrazil naš presvetli ce?ar ob priliki pokladanja temeljnega kainena za neko trgovsko šolo na Dunaji o pokončni pi.savi. Ko je bil Nj. Veličanstvu predstavljen učitelj lepopisja, ga ogovori vladar: ,,Bržkone poučujete tudi pokončno pisaro?" Učitelj odgovori: flNe, Veličanstvo, v trgovski šoli gojimo le ležečo pisavo; pokončna pisava se trgovskim krogom ne dopada". Na te besede odgovori Nj. Veličanstvo: wPrav imate, meni se tudi ne dopade". Nova ljudska šola se je odprla na slovesen način na Vrhu nad Idrijo dne 18. vel. travna. Pouk bode trajal od 1. mal. travna do 1. vinotoka. Ekskurendna šola s slovenskim učnim jezikom se je dovolila za Laze v črnomaljskern okraji. Državne subvencije. Naučno ministerstvo je dovolilo obrtnim nadaljevalnim šolam nastopno podporo: V Ljubljani 2300 gld., v Postojini 250 gld., v Škofji Loki 270 gld., v Kočevji 280 gld., v Krškem 300 gld., v Kranji 250 gld., v Metliki 200 gld., v Tržiči 350 gld., v Rudolfovem 450 gld., v Radovljici 250 gld., v Kamniku 400 gld., v Ribnici 80 gld. in v Št. Vidu nad Ljubljano 170 gld. Novi šolski nadzorniki na Ooriškem. Naučni minister je za novo šestletno poslovanje imenoval provizornimi šolskimi nadzorniki: 1.) za mesto Gorico gimn. profesorja Jos. Culota v Gorici; 2.) za ljudske šole z italijanskim učnim jezikom v okraji Gradiška vadniškega učitelja Jos. Piha v Kopru; 3.) za šolski okraj Sežanski učitelja M. Sinkoviča v Trstu; 4.) za šole okolice Goriške in za ljudske šole s slovenskim učnirn jezikoin v okraji Gradiška profesorja na ženskem učiteljišči v Gorici, ces. svetnika Fr. Vodopioca; 5.) za šolski okraj Toltninski vodjo šoli v Kobaridu, direktorja Fr. Dominka.