25 LET AUTOCOMMERCA Nikoli jim ne zmanjka dela Autocommerce je delovna organizaci/a, kl se je od svoje uatanovltve leta 1952 dosladno vključevala v družbenopolltične In gospodarske toko-ve v Jugoalavlji ter sl v njih našla pravo mesto. Od zaatopnika, klje na jugoslovanakl trg prvi uvedel oaatna, tovorna In druga vozila svetovne kvalltete, se je razvil v razvejano In kompletno avtohlšo. Nl pa oatal aamo pri prvotni zunanjetrgovlnskl usmarltvi, temveč se je že kmalu tesno povezal z domačo avtomobilako In apreml/a/očo induatrijo. Pri Autocommercu so vedno skušali ugoditi in pomagati lastni-kom motornih vozil. Pravočasno so se oskrbeli s potrebnimi rezerv-nimi deli in drugo avtomobilsko opremo, ustanovili pa so tudi več servisov po Jugoslaviji. V začet-nem obdobju so imeli le nekaj manjših, ki so jih dopolnjevali s pogodbenimi servisi iz družbe-nega in zasebnega sektorja. Že po prvih desetih letih obstoja pa so z lastnimi sredstvi zgradili dva velika avtoservisa v Beogradu in Ljubljani, ki sta bila takrat največ-ja in najmodernejša ne samo v Jugoslaviji, marveč na vsem Bal-kanu. Danes imajo lastne servise za osebna in tovoma vozila Merce-des Benz, 13 pogodbenih servisov za gospodarska vozila in 38 pogod-benih servisov za vozila Audi-NSU, ki imajo strokoven in spe-cializiran kader ter najmodernejše tehnične naprave. Autocommerce obsega tri de-lovne organizacije združenega de-la in delovno skupnost skupnih služb. Dve izmed njih, TOZD Ser-vis in TOZD Gral Avtoobnova, imata sedež za Bežigradom. V Gral Avtoobnovi, ki ima 346 zaposlenih in 120 udencev v go-spodarstvu, opravljajo velika po-pravila tovornjakov, avtobusov in drugih gospodarskih vozil. Za to potrebujejo usposobljen kader in posebne naprave. Ker opravijo de-lo vedno kvalitetno%nimajo težav s pridobivanjem strank. Kot pravi-jo sami.jim delanikolinezmanjka oziroma ga imajo še preveč, tako da se boje, da ne bodo mogli pra-vočasno opraviti vseh popravil. S tem bi prizadeli veliko škodo na-ročnikom pa tudi sami sebi, saj so njihovi prostori že nekaj časa pre-tesni, vsako nedokončano vozilo pa stanje še poslabša, kar povzro-ča nevoljo med zaposlenimi in ve-liko slabše delovne pogoje. Pri Avtoobnovi pa imajo še en velik problem. Usposobljen in iz-šolan kader, ponavadi najboljši, stalno odhaja iz delovne organiza-cije drugam, kjer je delo lažje in bolje plačano. Da bi rešili omenjene probleme nameravajo v najkrajšem času, ta-koj ko bodo dobili ustrezno zem-ljišče v industrijskih conah za Be-žigradom, zgraditi nove skladišč-ne in servisne prostore. V kratkem bodo montirali tudi avtomatsko pralnico za avtobuse in kamione, tako da jih ne bo treba prati več ročno. Tudi v TOZD Servis se srečujejo s prostorskimi težavami, ki pa jih bodo kmalu rešili. Že čez nekaj dni bodo dokončali tretjo fazc gradnje. S tem bodo pridobili no ve sanitarne in pisarniške prosto-re, bolje pa bo urejen sprejemni park. Tudi servisu ne manjka dela, saj morajo stranke čakati na gene-ralna popravila povprečno dva do tri mesece, medtem ko manjša še uspejo popraviti takoj. V Autocommercu vidijo svoj nadaljnji razvoj v vse tesnejšem sodelovanju z organizacijami združenega dela iz cele Jugoslavi-je in vnadaljnjemzdruževaniu de-la in sredstev, tako da bodo kmalu prerasli v sestavljeno organizacijo združenega dela. V. V..