Prva opazovania Ker nam je v našem spoznavanju vaškega življenja za resnične in stvarne rezultate, ne moremo začeti z delom pri posameznih delih ali panogah tega življenja, ampak moramo najprej njega dejstva in činitelje spoznati v njih skupnosti in povezanosti, kakor se javljajo. Niso važni samo činitelji vaškega življenja, ampak tudi njih medsebojni odnos, v katerem sc pojavljajo in izživljajo. Naše začetno delo bo v opazovanju, dojemanju in zaznamovanju vaškega življenja kot celote. Dogodke, pojave, situacije in stanja, ki jih opazimo na otrocih, odraslih, v hišah in na prostem, skrbno zbirajmo, da bomo pozneje, ko jih bo dovolj, prišli do prvih izvajanj. Da bodo naša izvajanja že iz opazovanj vaškega življenja v njegovi celotnosti čim bolj pravilna in objektivna, jih moramo ustvarjati v skupnosti z več tovariši, ki vrše isto delo v sličnih šolskih okoliših. Od časa do časa, kakor zahtevata napredek in razvoj dela, nujen skupen sestanek. Na teh sestankih bo drugi del našega dela: ustvarjanje vidikov za pravilno in sodobno umevanje podeželskih problemov, reševanje številnih vprašanj — zakaj in čemu je stanje danes tako —, zavzemanje za sodobnega učitelja pravilnega stališča do vseh podežclskih problemov, ugotavljanje konkretnih smernic za nadaljnje raziskovanje življenja vasi itd. V vsem tem dclu mora zrasti naš pravilen življenjski nazor, ki ne bo medcl plod teorij iz knjig, niti plehka zadovoljitev njegove potrebnosti s prevladujočimi frazami, ampak vrsta načel, zrasla v nas ob najtesnejših stikih z življenjem. Tovariš, tovarišica, udeleži se sestanka Učiteljskega pokreta med božičnimi počitnicami v Mariboru, da bo naše delo res raslo iz aktivnega dela nas vseh. Vedi, da je tudi Tvoja aktivnost v novem delu nujna in potrebna, zato daj svoje sile in zmožnosti tudi temu delu, ki najdosledneje služi našim poklicnim in stanovskim interesom.