SCT GRADI Stanovanja tudi za invalide na vozičkih Ob najelitnejši Ijubljanski poslovni stavbi. bežitjrajskem Smettu, raste nova stanovanjska soseska. Pogled na njeno gradnjo ni prav nič drugačen. kot na gradbišča drugih sianovanjskih sosesk. Pa je vendarle prva stanovanjska sose-ska v Ljubljani, grajena tudl za funkci-onalno ovirane osebe. Njeni projektanti In graditelji, sirokovnjaki SCT so torej že sezidali tri štirtetažne stanovanjske bioke, kl jih v tem času oblačijo v fasad-ne elemente in urejajo njihovo notra-njost. V vsakem od blokov bo po 40 stano-vanj in po dva ateljeja. V vseh treh prit-ličjih, ki so sprojektirana le za funkci-onalno ovirane osebe do te mere, da so priklenjene na tnvalidskt vozifcek, pa bo 18 stanovanj. Oohodi do teh in v dvigala ter na atrij bodo opremljeni z rampami. širina vrat bo merila 90 centimetrov, dvigala pa bodo prilagojena invalid-skim vozlčkom In spremstvu. Vsi trije vhodi bodo dostopni dlfektno ali \z ar-kadnega hodnika, brez premagovanja viSinskih razlik. V stanovanjih ne bo nobenih pragov. Invalidnim osebam. ki težko premagujejo ovire, bo torej omo- gočen dohod v vse etaže brez posebne pomoči. Tudi balkoni bodo zaprti, služi-ii bodo Še za dodatni prostor, kt se bo odptral v atrij ali zelenico. Celotna stanovanjska soseska BO 2/4 bo torej prilagojena invalidnim ose-bam. Skozi glavni vhod in arkadnj hod-ntk bodo phhajali v svoja stanovanja najtežji invalidi lahko saml, arkadni hodnik pa bo predstavljal Še pokriio peš pot od Titove proti Hošlminhovi ulici, povezoval pa bo tudi razUčne lo-kaie. Ti bodo locirani tudi v pritltčjih treh blokov. Delavci SCT zidajo torej stanovanj-sko obrtniški kompteks, ki bo vsem Iju-dem nudil enake pogoje za življenje. Z njeno gradnjo je ietos vendarle do-sežen korak bliže k cilju Drušlva para-plegikov Slovenije. Njenih 700 najteže funkcionalno civiranih oseb si ze dolga leta prizadeva, da bi bili deležni enako-pravne obravnave z zdravimi Ijudmi. Včasih se zdi, kot da pozabljamo, da smo praktično vs) potenclalni kandidati za invalidski voziček. Vsako leto se na-mreč 700 vozičkarjem prtdruži še deset novih. Producirajo jih prometne nesre-če, hitri način žtvljenja in podobno. Prvi sadovi prtzadevanja društva pa so dozreli prav v SCT. Jim bodo sledile tudi druge delovne organizacije? Mora-le bi jlm! A. Ogulin