ZAČETEK GRADNJE 1,4 KILOMETRA DOLGE LITIJSKO-POLJANSKE CESTE Mala vzhodna Ijubljanska obvoznica do novembra Prve dni marca je završalo na gradbišču nove Litysko-Poljan-ske ceste v Ljubljani. Tod bodo gradbinci SCT letos zgradili 1 ki-lorn.±ter in 400 metrov dolgo dvo-pasovno cesto, tako imenovano malo vzhodno obvoznico. Nizkogradniki so tako že začeli z odmikanjem komunalnih vodov na Poljanski cesti, visokogradniki in strojniki pa s pilotiranjem stene za nadvoz dolenjske železniške proge. Ta nadvoz bo nekoliko od-maknjen od sedanjega, zaradi iz-gradnje dvotirne proge (namesto sedanje enotirne). Tako že tri ted-ne na tem območju brni Casagran-de stroj, ki ob izkopih terena vanj vtiska cev, hkrati pa znotraj cevi pobira gramoz do globine 12 me-trov, ko vstavi v cev armaturo. To takoj nato zabetonirajo. Pilotna stena bo sidrana v teren, pilote pa postavljajo v razmaku pol metra. Kar trideset jih bodo položili, šest od teh jih bo služilo že za bodoči nadvoz. Hkrati z našimi gradbinci, Gradisovi vgrajujejo podpore za novi most čez Grubaijev prekop. Nova Litijsko Poljanska cesta bo potekala od Potočnikove ulice pod dolenjsko železnico (nadvo-zom), mimo črevarne, ob Šport-nem parku Kodeljevo, kjer bo prečkala Grubarjev prekop in bo po obstoječi Litijski cesti speljana do križišča s Kajuhovo ulico. Na cestišču bosta le dva vozna pasova, ki bosta široka 3,5 metra. Na levi in desni strani vozišča bo-sta še po dva metra široki kolesar-ski stezi in 1,60 metra široki peš poti. Zaradi utesnjenosti terena bo nova cesta široka le 14,20 metra. Na eni strani njeno gradnjo omejvue golovški hrio, z druge pa Grubaijev prekop, Športni park Kodeljevo ter drugi obstoječi ob- jekti. Da ne bo prišlo do vdora hribine na cestišče bodo golovski hrib zaščitili z zidom visokim 11 metrov in debelim 2,5 metra v vsej iyegovi dolžini. Pod spomeniškim varstvom so tudi objekti in rastlinje Športnega parka Kodeljevo. Ne bodo jih po-dirali, kot so to počeli doslej. Ko-šate krošrye kostanjev bodo krasi-le pločnike ob novem cestišču in predstavljale živo naravo v asfalti-ranih površinah. Seveda pa bo zgrajenih še precej podpornih zidov, protihrupnih ograj in podobno, ki bodo ščitili obstoječe objekte ob cestni trasi. Kar sedem večjih objektov bo na novi Litijsko Poljanski cesti. Najzahtevnejši bo most preko Grubarjevega prekopa, nič manj zahteven pa nadvoz železniške proge, dolg 30 in širok 5 metrov. Med najzahtevnejša dela pa sodi še znižanje cestnega nivoja pod podvozom za 7 metrov. Zato bodo poglobili vse komunalne vode. Največ preglavic pa bo gotovo po-menilo prestavljanje kanalizacij-ske mreže, ki bo potekalo pod ne-nehnim obratovanjem. Vodja gradbišča Franci Frece in Roman Pavlovič sta povedala, da bo grad-rya Litijsko-Poljanske ceste izjem-no zahtevna, razlogi so našteti, pa tudi zato, ker je investitor Skup-nost za ceste, postavil razmeroma kratek rok dokončanja gradnje -letošryi november. Seveda pa je ob tem potrebno reči, da na trasi, kjer bo potekala cesta, danes še vedno stojijo ob-jekti, zemljiške razlastitve še niso opravjjene, ni še niti vseh dovo-ljery za gradnjo, vse to pa močno zavira že začeta pripravljalna dela. Projektno dokumentacijo pri-pravljajo projektanti SCT iz tozda Projekt. Glavni projektant za cest-no traso je Janez Repež, za cestne objekte pa Ivan Sečkar. Do sredi-ne marca so izrisali okoli 70 od-stotkov vseh projektov. Vodja projekta je Franc Ovijač, gradbišče bosta vodila, kot smo že povedali Franci Frece in Roman Pavlovič, vsi pa so prekaljeni es-cetejevi nizkogradniki. V tem ča-su pripravljajo operativni plan de-la, ki govori, da bo na tem gradbiš-ču skozi vse obdobje gradnje trdo delalo okoli 200 nizkogradnikov, visokogradnikov, tesarjev, železo-krivcev in strojnikov SCT. Ti bo-do tako, kot že neštetokrat doslej napeli vse moči, da bodo v določe-nem roku opravili to zahtevno gradnjo, ki ji bodo namenili vse proste dni in delovnike od zore do mraka. Povejmo še, da bo gradnja nove Litijsko poljanske ceste investi-toija veljala 6 milijard dinarjev, po predračunih seveda. S to cestno zvezo, ki ji bo sledila še obnova Poljanske in Roške ce-ste bo industrijska cona v Mostah ali vzhodni del Ljubljane dobil boljšo povezavo z Dolenjsko cesto in Zrgrebom. ANITA OGULIN GLAS KOLEKTIVA