Osnutek Na podlagi 190. člena statuta občine Ljubtjana-Siška (Uradni list SRS, št. 2/78, 31/81, 8/82) in 3. člena zakona o zagotavljanju sredstev za intervencije v proizvodnji hra-ne v obdobju 1982—1985 (Uradni list, SRS, št. 3/82, 26/83) je skupščina občine Ljubljana-Šiška na ................ seji zbora združenega dela dne................................................in na................seji zbora krajevnih skupnosti dne ............................................... spre- ODLOK o spremembi odloka o zagotavljanju in usmerjanju sredstev za intervencije v proizvodnji hrane v obdobju 1982—1985 Lčlen V odloku o zagotavljanju in usmerjanju sredstev za in-tervencije v proizvodnji hrane v obdobju 1982—1985 (Uradni list SRS, št. 12/82 in 37/83) se besedilo 2. člena spremenj tako, da se glasi: »Prispevek iz osebnega dohodka delavcev za inter-vencije v proizvodnji hrane se plačuje po stopnjh 0,6%.« 2. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS, uporablja pa se od Lmarca 1984. i Predsednica skupščine občine Ljubljana-Šiška Anka Tominšek, I. r. Obrazložitev Preskrbljenost občanov Ljubljane z osnovnimi živili ie stalna skrb vseh družbenopolitičnih orgartizacij in druž-benopolitičnih skupnosti v Ljubljani. Za zagotovitev hitrej-še rasti primarne kmetijske proizvodnje in s tem pokri-vanja naraščajočih potreb Ljubljane po hrani so družbeno-politične organizacije Ljubljane (MK SZDL, MK ZKS in MS ZSS) v letu 1983 ponovno dale pobudo za povečanje prispevne stopnje, ki naj bi zagotovila dolgoročno in sta-bilno oskrbo mesta Ljubljane. Tudi delegati skupščine mesta Ljubljane so 29.12.1983 na vseh zborih ob sprejemu resolucije za leto 1984 potrdili program razvoja kmetij-stva, ki temelji na predlagani prispevni stopnji. Za zagotovitev z družbenim planom občine Ljubljana-Šiška in mesta Ljubljane za obdobje 1981—1985 načrto-vane rasti kmetijske tržne pridelave na lastnem območju in dolgoročno usmerjanje tržnih presežkov hrane iz dru-gih proizvodnih območij Slovenije v pokrivanju prehram-beno bilančnih potreb prebivalcev Ljubljane, so Ijubljanske občine aprila leta 1982 na podlagi republiškega zakona o zagotavljanju in usmerjanju sredstev za intervencije v kmetijstvu in porabi hrane s svojimi odloki uvedle pri- spevek iz osebnega dohodka delavcev po stopnji 0,4%., ki se zbira v samoupravnem skladu za intervencije v kme-tijstvu in porabi hrane ter se zbrana sredstva uporabljajo za pospeševanje kmetijstva ter s tem zagotavljajo prebi-valcem Ljubljane boljšo preskrbo z mesom, mlekom in drugimi proizvodi osnovnih živil. V letu 1982 je bilo zbra-nih 125 mio din, v letu 1983 pa 195 mio din sredstev. S temi sredstvi so bili v okviru kmetijskih TOZD in kme-tijskih zadrug izvedeni v skupščini sklada sprejeti pospe- ¦ ševalni programi. Izkušnje skoraj dvoletnega pospeševal-nega dela interventnega sklada potrjujejo, da daje uve-Ijavljeni način namenskega združevanja in usmerjanja sredstev v danih ekonomskih in tržnih pogojih vzpodbudne rezultale, ki se že kažejo v povečani tržnosti družbeno organizirane kmetijske proizvodnje. V letu 1982 in 1983 smo dosegli na območju Ijubljanskih občin 10% pove-čano tržno prirejo mleka, kmetijske zadruge so letos od-kupile tudi nad 1600 ton pšenice, ki se do teta 1982 sploh ni pojavljala kot tržno blago. Zaradi nestabilnih ekonom-skih in tržnih razmer so bili rezultati odkupa klavne ži-vine sicer nekoliko pod načrtovanimi, ugodno pa je, da se stalež živine ni zmanjševal. Doseženi rezultati so prav gotovo posledica sprejetih intervencijskih ukrepov in sredstev, ki so bila namensko porabljena za naloge opre-deljene v programih pospeševanja proizvodnje hrane. Največ sredstev je bilo porabljenih za izvajanje ukre-pov po republiškem dogovoru o enotni politiki in ukrepih pri pospeševanju proizvodnje hrane v letu 1982 in 1983 t. j. za družbeno organizirano tržno prirejo mleka in klavne govedi na domači krmi in povečano poljedelsko proizvod-njo. Tako kot ostale občine v Sloveniji je tudi Ljubljana udeleženec tega družbenega dogovora. Del sredstev, ki je bil namenjen ohranjanju in pospeševanju razvoja kme-tijstva v hribovitih predelih, je bil še vedno preskromen, da bi odločilneje vplival na povečan interes za tržno pro-izvodnjo hrane v naravno veliko zahtevnejših pogojih pri-deiovanja. Zato je treba v letu 1984 za ta namen zago-toviti več sredstev. Ocenjujemo, da so ukrepi dopolnil-nega programa intervencijskega sklada občin mesta Ljubljane izredno pomembno vplivali na pospeševanje proizvodnje hrane. Pravočasno usmerjeni osnovni pospe-ševalni ukrepi in sredstva v sofinanciranje kmetijske po-speševalne službe, v regrese za nakup mineralnih gnojil in semen so namreč omogočili hitrejše in širše osvajanje agrotehničnih ukrepov in sodobnih tehnologij na področju organizirane kooperacijske pridelave hrane in s tem večjo tržnost pridelave. Ker je dopolnilni program sklada zajel tako organizirane proizvajalce na območju Ijubljanskih občin kot proizvajalce v 25 občinah v Sloveniji, ki so s posebnim sporazumom sprejeli obveze do izpolnjevanja prehrambene bilance Ljubljane, so ustvarjene dolgoročne povezave potrošnega središča s širšim naravnanim pre-skrbovalnim zaledjem Ljubljane. Tako je s pomočjo in- -tervencijskih sredstev dosežena večja stopnja sigurnosti in stalnosti v oskrbi z osnovnimi živili, kar opravičuje uporabo in plasma namensko združenih sredstev sklada i za intervencije. Tudi preskrbljenost prebivalcev Ljubijane v letu 1982 in 1983 z osnovnimi kmetijskimi pridelki in ži-vili je bila v primerjavi z ostalimi potrošnimi središči dobra. Glede na doslej znane podražitve in možnosti oskrbe z reprodukcijskim materialom (v letu 1983 so se podražila umetna gnojila preko 100%, zaščitna sredstva 140%, električna energija 60 %, gorivo 57 %), ugotavljamo, da sredstva sklada zbrana s prispevkom po stopnji 0,4% ne zadoščajo za izvedbo načrtovanega programa sklada v letu 1984, ki naj bi zagotavljal oskrbo mesta na ravni leta 1983. Zato predlagamo, da se v letu 1984 za uresničitev nujnih programov sklada zagotovi potreben obseg sred-stev s spremembo prispevne stopnje prispevka iz 0,4 % na 0,6 %. Če bi odlok bil sprejet 1.1.1984, bi s spremembo ¦ višine prispevka zagotovili ca. 368 mio din, ter s tem omo-gočili povečano angažiranje sredstev sklada za izvajanje ukrepov republiškega dogovora o intervencijah v proizvod-nji hrane (t. j. 217 mio din, kar je 60% sredstev sklada) ¦' in pri ukrepih dogovorjenega dopolnilnega programa skla-da Ijubljanskih in 25 izven Ijubljanskih občin (151 mio din — 40% sredstev sklada). Ponovno poudarjamo, da so ukrepi dopolnilnega programa sklada vezani na dobav-Ijene in porabljene količine osnovnih kmetijskih pridel-kov in živil v Ljubljani. Prispevek za intervencije v proizvodnji hrane se pla-čuje iz osebnega dohodka delavcev in torej' zvišanje stop-nje iz 0,40% na 0,60% bolj obremenjuje osebni dohodek delavcev, vendar ob tem, da je za leto 1984 ukinjeno pia-čevanje 1 %-nega republiškega davka iz osebnega dohod-ka delavcev in so tudi nekoliko nižji prispevki družbenih dejavnosti, ki se plačujejo iz osebnega dohodka, skupna obremenitev osebnega dohodka po veljavnih stopnjah s povečano stopnjo prispevka za intervencije ne bo pre-segla poprečne obremenitve osebnega dohodka delavcev v letu 1983 (popr. zbirna stopnja leta 1983 za Ljubljano je znašala 28,83%, veljavne zbirne stopnje leta 1984 zna-šajo 26,68 %). Ker je družbeno organizirana tržna pridelava hrane za-deva posebnega družbenega pomena in je treba čimprej zagotoviti zadostna sredstva za intervencije v kmetijstvu, predlagamo, da skupščina občine Ljubljana-Šiška obrav-nava osnutek odloka o spremembi odloka o zagotavljanju in usmerjanju sredstev za intervencije v proizvodnji hrane ga preoblikuje v predlog in sprejme po enofaznem po-stopku. Tak sprejem odloka bo omogočil izvedbo nalog iz sprejetih resolucij občin in mesta Ljubljane za leto 1984. V prilogi je podan okvirni program sklada za interven-cije v kmetijstvu in porabi hrane občin in mesta Ljubljane. Izvršni svet Izhaja od leta 1964 namesto Občlnsklh razgledov, kl Jlh Je lete 1961 začel Izdajatl občlnskl odbor SZDL LJublJana-Slška. Naslov: »Javna tribuna«, LJublJana, Trg prekomorsklh brlgad 1, soba 405 — Gradlvo prlpravlla za tlsk: Skupna strokovna služba občlne LJublJana-Šlška — Tlsk: Tlskarna Slovenlja, LJublJana — Po mnenju sekretarlata za informaclje izvršnega sveta SRS št. 421/1/72 z dne 7. II. 1974 Je Javna trlbuna oproščena prometnega davka.