SKORAJ »SAMA-JAMA« PODPEŠKE CESTE (II) Obnovitev po odsekih V pretekli številki srno spoznali za-plet. Cesta Brezovica-Podpeč, dobrih sedem kilometrov jo je skupaj, je na trinajstih mestih tako poškodovana, da se je asfalt umaknij makadamu. Zapisali smo ugotovitve krajanov o povzročiteljih takega stanja. Danes pa prinašamo drugo plat spoznanj o tej cesti. Vodja oddelka za redno vzdrževa-nje cest pri Republiški skupnosti za ceste dipl. inž. Ludvik Willenpart je dal naslednjo izjavo: »Cesta Brezovica-Podpeč je po mnenju nekaterih poškodovana v ta-kem obsegu kot je sedaj, predvsem zaradi prevozov, ki so bili potrebni za izgradnjo zapadne obvoznice. Po omenjeni cesti so vozili po programu prevozov prazni tovornjaki, predvsem zaradi tega, ker ima most čez Ljublja-nico v Podpeči nosilnost skupne teže osem ton, dočim je iz Preserja proti Ljubljani za zapadno obvoznico pote-kal prevoz gramoza na relaciji Preser-je-Borovnica-Verd-Vrhnika. Poškodbe, ki bi lahko nastale zaradi teh prevozov za Z obvoznico, bi mora-le biti vidne že lansko jesen. Pozimi teh prevozov ni bilo. Poškodbe na lo-kalni cesti, ki je v občini Ljubljana Vič-Rudnik, so pa bolj vidne oziroma prisotne v letošnji pomladi, torej po pomfadanskih odjugah. Neposredno zvezo med lanskimi prevozi in letoš-njimi poškodbami je težje najti, ker bi poškodbe po lanskih prevozih morale biti vidne že po lanskem jesenskem deževju. Povedati moram še sledeče. Vsak upravni organ je dolžan ščititi svoje premoženje, med kar spadajo tudi ce-ste. Mi smo na avtocestah, magistral- nih in območnih cestah n. pr. v začet-ku januarja objavili odlok o omejitvi osnih pritiskov, zato, da bi bilo manj poškodb. Osebno menim, da bi na cesti Bre-zovica-Podpeč bilo umestno, da bi ob-činska skupščina v primernem času ukrepala tako, da bi odredila dovolje-ne osne pritiske na tej cesti in poskr-bela za ustrezno kontrolo. Spet tretji pas Tudi letos ne bomo dočakali toli-ko želenega gradbišča na Tržaški cesti med križiščem z viško cesto in Dolgim mostom. Vzrok je vsesplo-šen - pomanjkanje denarja. Očitno pa je, da bomo tudi letos vstopili v turistično sezono z dvema izstopni-ma prometnima pasovama ter enifn vstopnim pasom. Z začetkom šol-skega leta 1981/82 pa naj bi Trža-ška cesta spet dobila le dva promet-na pasova. Tako so se dogovorili na nedavnem posvetu predsednikov občinskih skupščin, mestne skupšči-ne in predstavnikov sisa za izgrad-njo cest v Ljubljani. Menim, da je med vzroki za tak položaj na tej cesti tudi to, da cesta ni bila primerno zaščitena. Ne 10, ampak 30 milijonov Investitor avtoceste Vrhnika-Dolgi most in Z obvoznice torej ne sprejme krivde za nastali položaj na cesti Bre-zovica-Podpeč. Če sledimo mnenju predsednika sveta krajevne skupnosti Vnanje Gorice Franca Šifrerja, da tre-nutno ne iščejo krivca, ampak rešitev, sodi v ta okvir tudi informacija, ki jo je o tej cesti nudil predsednik izvršne-ga odbora komunalne skupnosti naše občine inž. Srečko Zorn: »V naši obči-ni je okrog 500 km cest v občinski pristojnosti. Od teh je le okrog šest odstotkov moderniziranih, ostale pa so makadamske ceste. Za vzdrževanje teh cest je v letošnjem programu zago-tovljenih dobrih 20 milijonov dinarjev sredstev. Po predračunu izvajalca del Komunalnega podjetja Ljubljana TOZD Komunalne gradnje bi potre-bovali za sanacijo vseh zimskih po-škodb in za ostala vzdrževalna dela skupaj 78 milijonov dinarjev. V tem znesku je tudi predračun za obnovitev ceste Brezovica-Podpeč v višini 30 milijonov dinarjev. Finančni problem je torej jasen. Manjka precejšen del denarja. Skušali bomo dobiti dodaten denar od tistih, ki so to cesto močneje uničevali. To je bil predvsem izvajalec gradnje obvoznice Vrhnika-Ljublja-na, ki je vozil material iz kamnoloma Preserje.« Investitor zanika te prevoze. »Investitor je vso odgovornost pre-nesel na izvajalca. Izvajalec se pa se-veda brani, da je vozil preko Borovni-ce in Vrhnike. To je delno res, vendar imamo dokaze, da so vozniki na lastno odgovornost vozili tudi po tej trasi. To je povzročilo prekomerno obremeni-tev ceste in te poškodbe.« Cesta je stara nad 15 let. Je seda-njemu stanju botrovala tudi starost? »Je. Zato mislim, da mora črpati sredstva iz dveh virov in sicer iz dotra-janosti ter prekomernih obremenitev, ki so jih povzročili vozniki tovornja-kov.« Nedavno so govorili o desetih mili-jonih, ki bi jih potrebovali za obnovi-tev ceste. »Podatek je iz leta 1979. Najnovejši podatek pa sega do tridesetih milijo-nov. Iz tega Iahko razberemo, da nove ceste letos ne bodo dočakali. Mislim, da se bomo, odvisno od dotoka denar-ja, opredelili za gradnjo po posamez-nih odsekih.« STANE JESENOVEC