SVETI POTROŠNIKOV Živa rubrika Varstvo potrošnikov in uporabnikov je ponovno zaži-velo z rastjo KS, zlasti na pobudo Zvezne konference Kra-jevna skupnost in družina. Družbeni dogovori o poslovnlh in etičnih nonnah med sveti potrošnikov in trgovskimi organizacijami so začeli podpisovati v zveznem merilu že leta 1970, tri leta pozneje pa sta bila podpisana prva dva taka dogovora z Mercator-jem in Emono, zatem pa še z 18. drugimi trgovskimi orga-nizacijami. Sredi Ianskega leta so v vseh petih ljubljanskih obči-nah ustanovili svete potrošnikov, ki so preko KS povezani i Občinskimi konferencami SZDL, ob koncu leta pa je bila ustanovljena še mestna koordlnacijska konferenca svetov potrošnikov. Občinske svete potrošnikov že upoštevajo kot sopod-pisnike mestnega Odloka o minimalnem poslovnem času v trgovini, glede urejanja poslovnega časa ob sobotah popol-dne in zvečer ter ob nedeljah. RK SZDL bo ustanovila republiško konferenco svetov potrošnlkov, kar bo še pospešilo ustanavljanje SP v tistih občinah, kjer še niso ustanovljeni. Organizirani potrošniki lahko enakopravno sodelujejo pri določenih vprašanjih, recimo pri cenah, kar bo sedaj še bolj precizirano v zakonih o samoupravno združenem delu. Glede na to bo treba vlogo svetov potrošnikov v sta-tutih KS enotno urediti. V naši občini so SP ustanovljeni v vseh osmih krajev-nih skupnostih, vendar obstajajo v glavnem le na papirju. V kolikor pa delujejo, nimajo podpore, saj morajo celo ad-ministrativne stroške kriti sami. Sveti krajevnih skupnosti jim bodo morali nuditi vso podporo. Pred nami je veliko nalog, od uskladitve statutov KS, ureditev statusa SP, politične aktivizacije delavcev in ob-čanov v zborih in deiegatskih konferencah. V to aktlvnost pa je treba vključiti tudi sindikalno organizacijo, ki bo pre-ko TOZD povezovala delavce z občani Iz KS. Kajti SP po-vezujejo občane delavce-proizvajalce, ki so tudi delavci potrošniki. V okviru SP usklajujejo različne interese, od potrošnje z gospodarskega področja do storitev v družbe-nih dejavnostih. S tem odptramo novo stalno rubriko v glasilu »DO-GOVORI«, ki ga prejme sleherni občan občine Ljubljana Center. Če želite kaj pohvaliti, kritizirati, predlagati, kot posameznik — potrošnik ali kot potrošnik, organiziran v SP, poročati o svojem delu, uspehib, težavah, potem natn pišite. M. Perko