S FEBRUARSKIH SEJ SAMOUPRAVNIH INTERESNIH SKUPNOSTI ZA DRUŽBENE DEJAVNOSTI Prispevne stopnje za izvajanje programov 80 V času od 11.-13. februarja so zasedale skupščine samoupravnih interesnih skupnosti za vzgojo in izobraževanje, kulturo, telesno kulturo, socialno skrbstvo, zaposlovanje In otroško varstvo občine Ljubljana Center. Ceprav so bili dnevni redi zasedanj skupščin obširnejši, je bil poglavitni namen obrav-nava in sprejem novih pri-spevnih stopenj za izvajanje programov posameznih skup-nosti v letošnjem letu, ki bodo pričele veljati 1. 3. letos. Gle-de na sprejeto resolucijo o po-litiki izvajanja družbenega plana SR Slovenije za obdob-je 1976-1980 v letu 1980 ter v njej opredeljene politike go-spodarske stabilizacije, je bilo potrebno tudi v samouprav-nih interesnih skupnostih družbenih dejavnosti prilago-diti program dela v letošnjem letu. Zato je bilo potrebno po predhodni uskladitvi med po-sagjeznimi področji družbe-nih dejavnosti v mestu ugoto-»viti tudi spremenjene višine prispevnih stopenj za izvaja-nje letošnjega programa. Vzgoja in izobraževanje Delegatom obeh zborov v skupščini samoupravne inte-resne skupnosti za vzgojo in izobraževanje v naši občini je bilo predloženo v obravnavo: - poročilo o zaključnem ra-čunu občinskih izobraževal-nih skupnosti Ljubljane za preteklo leto in zaključni ra-čun naše občinske izobraže-valne skupnosti za leto 1979; - predlog programa izobra-ževalnih skupnosti Ljubljane za leto 1980; - sprejem sklepa o višini prispevne stopnje za vzgojo in izobraževanje od 1. 3. do 31. 12. 1980; - sklep o pripravi predlo-gov ukrepov za uresničevanje ekonomske stabilizacije in varčevanja; - kadrovske zadeve. Izhodišča za oblikovanje programa samoupravnih inte-resnih skupnosti za vzgojo in izobraževanje za letošnje leto temeljijo na sprejetih plan-skih dokumentih. Vsi ti doku-menti opredeljujejo programe občinskih izobraževalnih skupnosti v Ljubljani in skupni program OIS v SRS. Program občinskih izobraže-valnih skupnosti v Ljubljani zajema zagotovljeni program; t.j. z zakonom določen obseg obveznega osnovnega šola-nja, in dodatni program, ki obsega naloge, ki so sicer nad poprečnostjo zagotovljenega programa, a smo se delavci in občani Ljubljane zanje dogo-vorili, in se zato izvajajo. Skupni program občinskih izobraževalnih skupnosti v SRS obsega: solidarnostno zagotavljanje sredstev za tiste občine, ki s svojimi dohod-kovnimi možnostmi ne more-jo zagotavljati zagotovljenega programa, skupne naloge ob-činskih skupnosti in vzaje-mno kreditiranje naložb v osnovnošolski prostor. Kultura Izredno živahna razprava se je na seji skupščine kulturne skupnosti razvila ob obravna-vi nekaterih vprašanj glede iz-gradnje in financiranja kul-turnega doma Ivana Cankar-ja. Razpravo je še posebno vzpodbudila prisotnost pred-stavnika odbora za izgradnjo KDIC, ki je dajal pojasnila k vprašanjem in razmišljanjem delegatov. Številna vprašanja so se nanašala na financiranje izgradnje ter način zbiranja sredstev, saj ravno v teh dneh poteka podpisovanje aneksa k samoupravnemu sporazu-mu o zbiranju sredstev za iz-gradnjo KDIC. Prispevna stopnja se je z aneksom pove-čala za letošnje leto od prejš-njih 0,45 na 0,90 odstotkov ter se plačuje od osnove, od kate-re se združujejo sredstva za financiranje samoupravnih interesnih skupnosti. Podpi-sniki sporazuma, s katerim se bo v Ljubljani zbralo 45% po-trebne vsote, so delovni ljudje v Ljubljani. Podpisovanje do-polnila samoupravnega spo-razuma še ne poteka tako kot bi bilo želeti, kar pa seveda pomeni manjši dotok sred-stev od predvidenih. Delegati so bili mnenja, da je eden od vzrokov lahko tudi premaj-hna informiranost delovnih ljudi o vzrokih za podražitev gradnje in s tem tudi večje prispevne stopnje, zato so predlagali, da se pripravijo v najkrajšem času jasne infor-macije ter se posredujejo v ustreznih informacijskih me-dijih. Razmišljanja delegatov posebno v zboru izvajalcev pa so posegla tudi na področje delovanja KDIC, ko bo le ta dokončno zgrajen. Opozorili so, da je potrebno resneje razmišljati o dejavnostih, ki se bodo odvijale v domu ter o zagotavljanju sredstev za ne-moteno poslovanje in vzdrže-vanje le-tega. Pripombe na programske zasnove so bile celo v tej smeri, da so bile oz-načene kot preveč vizionar-ske in premalo realne. Po pre-dvidevanjih bodo vsa dela končana do konca letošnjega leta. Montaža zahtevnejše opreme bo sicer trajala dlje (orgle),vendar to ne bo oviralo dejavnosti, ki bodo v polni meri lahko zaživele v vseh treh dvoranah in drugih pro-storih v začetku prihodnjega leta. Delegatom je bil nadalje predložen v sprejem sklep o določitvi sredstev in prispev-ni stopnji za izvajanje progra-ma občinskih, Ijubljanske in republiške kulturne skupno-sti v letošnjem letu. Glede na izhodišča, ki jih podajajo zvezna in republiška resoluci-ja o izvajanju družbenega pla-na za obdobje 1976-1980 v le-tu 1980, in smernice o politiki izvajanja družbenega plana, so bili izvršeni, glede na novo oceno mase BOD in omejitve skupne porabe, novi izračuni sredstev za programe kultur-nih skupnosti. Ti izračuni ta-ko predvidevajo nekoliko manjša sredstva od prvotno predvidenih za izvajanje pro-gramov občinskih in ljubljan-ske kulturne skupnosti. Tako bodo podpisniki združevali 0,75% od BOD za izvajanje programov občinskih in ljub-ljanske kulturne skupnosti in 0,52% od BOD za izvajanje obveznosti do programa skupnih nalog v okviru repu-bliške kulturne skupnosti. Zaposlovanje Na zasedanju delegatov sa-moupravne interesne skup-nosti za zaposlovanje je bil de-legatom, razen predloga skle-pa o zmanjšanju prispevne stopnje za financiranje dejav-nosti zaposlovanja, predložen tudi obširnejši akcijski pro-gram za uresničevanje smer-nic politike izvajanja družbe-nega plana Ljubljane na po-dročju zaposlovanja za letoš-nje leto in program aktivnosti SIS za zaposlovanje pri reše-vanju nekaterih problemov zap*oslovanja v Ljubljani, na osnovi tega akcijskega pro-grama. Iz akcijskega programa povzemamo nekatere glavne opredelitve. Tako je med dru-gim zapisano, da s smernica-mi določen porast zaposlova-nja za 1,6 ne more biti več po-prečje, po katerem bi vsak za-posloval tak procent. Eden od glavnih ukrepov na področju izvajanja stabilizacijskih te-ženj bo zaostrovanje ukrepov za intenzivnejše izkoriščanje delovnega časa in odpravlja-nje vzrokov škodljive fluktua-cije. Ker je na področju zapo-slovanja nujno sodelovanje več družbenih subjektov, je bil dan predlog, da se sestavi poseben koordinacijski odbor v okviru katerega bi se uskla-jevala temeljna vprašanja na področju zaposlovanja. Za že zaposlene delavce in za novo zaposlene bo potrebno odloč-neje in predvsem uspešnejše izvajanje sporazuma o zapo-slovanju in minimalnih stan-dardih. Pri vsaki novi zaposli-tvi pa }e potrebno upoštevati celovite stroške. Tako je po-trebno upoštevati sredstva za gradnjo stanovanj, sredstva za skupno porabo, zlasti z vi-dika urejene družbene pre-hrane, sredstva za uresničeva-nje kulturnih standardov in povečanja infrastrukturnih zmogljivosti. Posebne naloge so pred strokovno službo samouprav-ne interesne skupnosti za za-poslovanje. Le-ta bo morala zagotoviti dosleden pregled nad zaposlovanjem in gibanji zaposlovanja nasploh. OZD pa bodo morale doslednje uresničevati 23. člen zakona o delovnih razmerjih ter pravo-časno prijavljati novozaposle-ne delavce. Za kršilce tega do-ločila pa bo potrebno izvajati sankcije. Naloga strokovne službe bo tudi opozarjanje na vse nepravilnosti pri sklepa-nju kooperantskih pogodb. Torej nas v tem letu, ki je zadnje v okviru tekočega srednjeročnega bbdobja, tudi na področju zaposlovanja ča-ka še kopica nalog, da bi pri-hodnje srednjeročno obdobje pričakali na trdnejših teme- ljih. A. B.