W0 SO NA PODLAGI NAVODlL IN ENOTNE METODOLOGIJE PRIPRAVILE IZRAČUNE EKONOMSKE CENE ZA LETOŠNJE LETO Nove višje cene v VVO Izvršnl svet naše občlnake akupščlna Je na svojl zadnjl decembrskl sejl v preteklem letu obravnaval predlog o novl mesečni oskrbnlnl v vzgo/novarstve-nlh organlzacljah na območju naša občlne za lato 1979 ter k predlaganlm cenam dal svoje soglasje. Dejavnost vzgojnovarstve-nih organizacij se f inancira iz sredstev, ki jih dobijo le-te od samoupravne interesne skup-nosti za otroško varstvo in oskrbnine, ki jo plačujejo starši otrok. V občini Ljubljana Center opravlja vzgojnovarstveno dejavnost pet vzgojnovarstve-nih organizacij, ki samostojno oblikujejo celotni prihodek z menjavo dela z uporabniki. Cena storitve se praviloma oblikuje enkrat letno v ra-zmerju s ceno gibanj sploš-nih življenjskih stroškov, gi-banja osebnih dohodkov ter zakonskih in drugih obvezno-sti. Vzgojnovarstvene organiza-cije so na podlagi navodil in enotne metodologije tudi za leto 1979 pripravile izračun ekonomske cene. Tako so za leto 1979 predlagale naslednje cene, ki so jih obravnavali in sprejeli na svojih sejah sveti vzgojnovarstvenih organiza-cij: 1. WZ ANE ZIHERL - pred&olskl 2.213,35 din - dojenčki 2.789,81 din 2. WZ POLJANE - predšolski 2.203,91 din - dojenčki 2.929,85 din 3. WZ DR. FR. PREŠEREN - predšolski 2.213,51 din - dojenčki 2.923,22 din 4. WZ PRULE - predšolski 2.239,62 din - dojenčkl 2.799,53 din 5. WZ STARIVODMAT - predšolski 2.248,85 din - dojenčki 3.075,00 din Če primeriamo realne cene storitev v letu 1978 s cenami, ki jih predlagajo WO za leto 1979 ugotovimo: - indeks cene storitev po predlogu za leto 1979 (v ra-zmerju realnih cen 1978) v od-delku I. starostne skupine, kaže povečanje na 118,5; - indeks cene storitev na otroka, vključenega v odde-lek II. starostne skupine pa znaša 124. Za leto 1979 se cene poveču-jejo predvsem zaradi načrto-vanja inflacijskih gibanj, gi-banj osebnih dohodkov in materialnih stroškov, vse v skladu s sprejetimi smernica- mi in navodili Zavoda za družbeni razvoj Ljubljane, Komiteja za družbene dejav-nosti pri SML, v okviru pre-dvidenih sredstev, s katerimi bo razpolagala Skupnost otro-škega varstva. Razlike v cenah med posa-meznimi WO pogojujejo ra-zlične prostorske zmogljivosti in starostna struktura vklju-čenih otrok v posamezne od-delke. Poleg tega vpliva na ra-zličnost cen tudi število otrok v posameznem oddelku. Predlog novih cen oz. oskrbnin v WO sta obravna-vala tudi IO in skupščina skupnosti otroškega varstva ter dala k novim predlaganim oskrbninam svoje soglasje. Izvršni svet skupščine obči-ne Ljubljana Center je po po-globljeni razpravi sprejel sklep, da soglaša s predlaga-nimi mesečnimi oskrbninami v vzgojnovarstvenih organiza-cijah na območju naše občine, s tem da nove cene veljajo od 10. 1. 1979 dalje, oziroma od dneva, ko bo sprejet dogovor o gibanju cen v letu 1979, in ko bodo k cenam dale soglas-je vse občine v Ljubljani. Izvršni svet priporoča skup-nosti otroškega varstva, da prouči možnost, da bi se del stroškov (amortizacija, del vzgojnega programa) pokril s sredstvi skupnosti, ki bi se zbrala s prispevno stopnjo. Konkreten znesek udeležbe staršev pri plačilu storitev bo odvisen od razvrstitve v le-stvico za različno udeležbo staršev, ki ie bila pripravljena v lanskem letu ter bo letos ne-koliko popravljena in objav-ljena, takoj ko bodo znani po- prečni osebni dohodki star-šev v letu 1978. Vse analize so pokazale, da so ekonomski izračuni cen za storitve v WO realni, ob tetn pa vendarle ostaja dejstvo, da bo zlasti za mlajše družine predstavljalo varstvo enega ali celo več otrok v WO do-kajšno finančno obremenitev. Nedvomno je stališče izvrše-nega sveta, da je potrebno del stroškov, ki oblikujejo ceno storitev, pokriti s sredstvi sa-moupravne interesne skup-nosti pravilno, ter ga je v bo-doče treba v okviru možnosti upoštevati. A. B.