Po krščanskem sveJu Pogansko božičevanje. Clanki, ki so jih o prelepih božičnih praznikih objavili nemški narodno-socialistični listi, so nudili nazorno sliko o tem, kako se ta praznik v Nemčiji sedaj »shižbeno« pojmuje. Sveta noč, božični praznik ni več srce in duha dvigajoči scomin na betlehemsko božje Dete. Angelski slavospev »Slava Bogu na višavah in mir ljudem, ki so dobrc volje«, se v tem krogu ne sliši več! Pastirii ne prihajajo .eč, da bi se poklonili božjemu Detetu, njesrovi Materi in zaščitniku sv. Jos«fu. »Službeni« Božič je stari poganski praznik sonca in njegovega rojstva. V Nemčiji so letos v noči od 23. decembra prvikrat proslavili rojstvo zimskega sonca s tem, da so zažigali kresove po višinah in hribih, pa tudi po poljih. Mnogo kresov ie tudi gorelo po berlinskih trgih in ulicah. Do zdaj je bil v Nemčiji vpeljan že en praznik sonca, in sicer v juniju, ko stoji sonce v zenitu (v nadglavišču, ko doseže svoje najvišie stanje). Sedaj je vpeljan še en praznik, to je praznik zimskega sonca, ko se mlado sonce rodi. To so bili prazniki poganskih narodov pred Krlstusom. Poganski časi, ko še krščanskih praznikov ni bilo, se vrača.io, da bi med ljudstvom izpodrinili r>roslavo najvišjih in najlepših resnic krščanske vere. Modra božična sveča. V kakšnem du.hu so letos praznovaJi Božič nemški narodni eocialisti, dokazuje oklic, ki ga je pred prazniki obiavila znana graška prijateliica Slovencev (kajpada papirnata priiateljica) »Tagesnost« m ki v njem med dru°rim takole vabi: »Na sveti večer bodo vsi Nemci letos prižgali ,modro božično svečo nemškega naroda', znamenje nemške^a miru in vsenemške vzajemnosti. Ta sveča bo zanesla svetlobo v osamljene kolibice iskonskega pragozda, kjer ždvi nemštvo Oceanije (otočje v Velikem oceanu), prav tako, kakor v naiživahneiše ulice Pariza in Londona. Ponesla bo luč v mirne transsilvan- ske vasi (na Sedmograškem v Romuniji), v kleti južnoštajerskih vinograUov, na parobrode, ki vozijo preko ogromnih morij, v tihe in bučne doline nemškega imperija (države). Povsod, kjer so Nemci, se bodo o Božiču zbrali okoli ,modre božične sveče nemškega naroda' ter prepevali nemške pesmi. Vsi Nemci si bodo v duhu stisnili roke: Nemci v domovini in Nemci v daljnih deželah, in vsi bodo polni veselja, da je nemški narod postal zopet zedinjen, velik in močan. Kako bodo srca Nemcev mirna, ko iim boc*o na božični dan vse želie pohitele do gorske vile, ki stoii na Orbersalzbergu (kjer prebiva Adolf Hitler)! Modra božična sveča bo sr>OTirmila Nemce veselia radi zedinienia tolikšnih Nemcev z materino zemHo, oV;enem pa bo znar^enie. ki bo OTominjalo, da se še mora toliko število Nemcev izven mej nerrškega imperija boriti za zefiinjenie z velikiTn, nepreiPfCTinvim neirrv;m i^^riiera. Mofl^o svečo bo v Ostmarki delil Schulverein Siidmark, in ta sveča bo prižgana na mejah Nemčije, njen plamen pa bo opozarjal, kako mnogo Nemcev še živi izven mej.« KomunLsti o narodno-socialistični borbi zoper cerkev. Kakor poročajo boljševiški brezbožniški listi, namerava Zveza borbenih brezbožnikov v Rusiji izdati posebno knjižico o borbi narodnih socialistov proti krščansMm cerkvam. V tej knjižici bodo objavljeni posnetki iz govorov Hitlerja, Gfoeringa, Goebbelsa, Rosenberga in drugih voditdjev in na tej oenovi bo doprinešen dokaz, da je versko stanje sovjetskega državljana boljše, kot stanje vernikov v tretjem rajhu (v narodno-socialistični državi). Voditelji Zveze borbenih brez'oožnikov zagovarjajo stališče, da se borba proti cerkvi v Rusiji baje vrši na zakoniti podlagi, narodno-socialistično vodstvo pa se trudi službeno zanikati v resnici zelo ostro borbo proti krščanstvu in cerkvi. Ta knjižica to km "n izšla v o^omni nakladi. Ta knjižica, lr. jo širša javnost pričakuje z zanimx jem, ne bo za komunistične brezbožnike nobeno opravičilo, pa tudi za narodne socali&te nobeno priporočilo.