I 64 Slovenščina v šoli I številka 2 I letnik XXIV I 2021 Dr. Marija Žveglič I Zavod RS za šolstvo Slovenščina tudi v sistemu Evropske šole Medvladni šolski sistem Evropske šole s sedežem v Brusl- ju (https://www.eursc.eu/en) deluje v 6 državah članicah Evropske unije, vanj je vključenih 13 šol s statusom javnih šol, poleg tega še 20 akreditiranih evropskih šol, vključno z akreditirano evropsko šolo Ljubljana (https://www.eslj.sclj. si/sl). Posebnost sistema Evropske šole je pravica otrok do pouka materinščine in drugih predmetov v materinščini na pred- šolski, primarni in sekundarni stopnji izobraževanja. To je Slovence, zaposlene v ustanovah Evropske unije idr. ustano- vah, še posebej pomembno, saj imajo njihovi otroci v času bivanja v tujini možnost obiskovanja pouka slovenščine oz. razvijanja sporazumevalne zmožnosti v slovenskem jezi- ku, prav tako razvajanja kulturne kompetence idr. ključnih kompetenc. T emeljni cilj programa Evropskih šol je učencem zagotavlja- ti formalno izobrazbo, različne pismenosti, posebej še viso- ko funkcionalno pismenost v materinščini in tujih jezikih. Šola učencem zagotavlja tudi ohranjanje lastne kulturne identitete, hkrati pa spodbuja medkulturnost, strpnost in večjezičnost, kar predstavlja temelje sobivanja v sodobni družbi. Predmet slovenščina se v sistemu Evropske šole poučuje tako v predšolskem obdobju kot tudi na primarni in sekun- darni stopnji, lahko ima status prvega jezika/materinščine/ dominantnega jezika, tretjega jezika/drugega tujega jezika ali dodatnega jezika, iz slovenščine je mogoče opravljati tudi maturo. V vsaki šoli je več jezikovnih sekcij, v vsaki se program izva- ja v njenem jeziku. Otroci obiskujejo tisto jezikovno sekcijo, ki ustreza njihovemu maternemu jeziku. Slovenska jezikov- na sekcija je organizirana na primarni stopnji v Evropski šoli Ljubljana, kar pomeni, da je slovenski jezik učni jezik pri vseh učnih predmetih, slovenščina pa se poučuje tudi kot učni predmet. Za razvoj posameznega učenca so gotovo pomembne vse ključne kompetence, toda zmožnost spo- razumevanja v maternem jeziku ima pri tem izjemno po- membno vlogo. Skrb Republike Slovenije za pouk slovenščine v sistemu Evropske šole se odraža v pripravi, kontinuiranem po- PREDSTAVITVE I 65 Miha Lazić I dijak 4. letnika Šolskega centa Nova Gorica, Elektrotehniške in računalniške šole Haiku Oranžno nebo žanje zlato žito toplega popoldneva. Nagrajeni haiku je bil prvič objavljen v Zborniku srednješolskega natečaja za najboljši haiku 2021. Izdala Gimnazija Vič, Ljubljana. Urednik Edin Saračević. sodabljanju in uvajanju učnih načrtov na vseh stopnjah šolanja, pripravi didaktičnih in učnih gradiv za učence in učitelje, strokovnem delu z slovenskimi učitelji in ravnatelji (izobraževanje, svetovanje), nabavi strokovne in didaktične literature ter leposlovja, na sekundarni stopnji pa tudi pri- pravi dijakov na evropsko maturo. Redno letno izobraževanje učiteljev slovenščine predšolske, primarne in sekundarne stopnje v Evropskih šolah, v orga- nizaciji MIZŠ in ZRSŠ, je tradicionalno aprila in avgusta, zaradi epidemije v letih 2020 in 2021 v celoti na daljavo, v spletnem središču Micro Soft Teams. Novost na primarni stopnji so mesečna srečanja na dalja- vo, kjer se učitelji osredotočajo predvsem na aktualna stro- kovna vprašanja. V mesecu maju je v ospredju intenzivno vključevanje 8 ključnih kompetenc v letno in sprotno pri- pravo na pouk slovenščine ter izmenjava primerov učin- kovite prakse, vključno z opredeljevanjem kriterijev dobre prakse; junija pa je načrtovana priprava slovarčka digital- nega izrazja za interno rabo v slovenski skupnosti učiteljev slovenščine v Evropskih šolah. Več informacij o medvladnem sistemu Evropske šole: ht- tps://www.zrss.si/wp-content/uploads/2021/05/2021-05- 04_M.-ZVEGLIC_ES_CLANEK_za-SLO-v-soli-1.pdf.