POROČILO o delu upravnih organov in strokovnih služb občine Ljubljana Vič-Rudnik za leto 1985 V letu 1985 je skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbeno-političnega zbora dne 29/5-1985 sprejela Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o upravnih organih občine Ljubljana Vič-Rudnik. S tem odlokom se ni spremenilo število občinskih uprav-nih organov in strokovnih služb, ki so: I. Komiteji kot kolegijski upravni organi 1. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo 2. Komite za družbene dejavnosti 3. Komite za urejanje prostora in varstvo okolja 4. Komite za kmetijstvo, gozdarstvo in preskrbo II. Individualni upravni organi 1. Sekretariat za Ijudsko obrambo 2. Sekretariat za občo upravo in proračun 3. Uprava za družbene prihodke III. Strokovne službe 1. Sekretariat skupščine 2. Sekretariat izvršnega sveta 3. Kadrovska služba, temveč so se dopolnjevala delovna področja upravnih organov in strokovnih služb upoštevajoč veljavno zakonodajo ter glede na zahteve boljše organizacije dela zaokrožala delovna področja upravnih organov in strokovnih služb, upoštevajoč sorodnost del in strokovno usposobljenost delavcev posameznih upravnih organov in strokovnih služb za opravljanje teh del. Skladno s 17. členom navedenega odloka se je spremenila notranja organizacija in sistemizacija dela upravnih organov in strokovnih služb. Notranja organizacija upravnih organov in stro-kovnih služb. Notranja organizacija upravnih organov in strokov-nih služb je naslednja: 1. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo - brez notra-njih organizacijskih enot 2. Komite za družbene dejavnosti: - oddelek za družbene dejavnosti - referat za varstvo borcev NOV in vojaških invalidov 3. Komite za urejanje prostora in varstvo okolja: - oddelek za urbanizem in lokacije - oddelek za gradbene in komunalne zadeve - oddelek za premoženjsko pravne zadeve 4. Komite za kmetijstvo, gozdarstvo in preskrbo - brez notra-njih organizacijskih enot 5. Sekretariat za Ijudsko obrambo - brez notranjih organizacij-skih enot 6. Sekretariat za občo upravo in proračun: - oddelek za AOP - oddelek za računovodstvo - oddelek za splošne zadeve 7. Uprava za družbene prihodke: - oddelek za odmero prihodkov - inšpektorat prihodkov - oddelek računovodstva in izterjave prihodkov 8. Sekretariat skupščine - brez notranjih organizacijskih enot 9. Sekretariat izvršnega sveta - brez notranjih organizacijskih enot 10. Kadrovska služba - brez notranjih organizacijskih enot Sistemizacija del in nalog temelji na načelu, da se z razporeja-njem delavcev k posameznim nalogam zagotovi polna zaposle-nost delavcev in opravljanje del in nalog, ne glede na občasno povečan obseg del in nalog na posameznih delovnih področjih, kar se že odraža na zmanjšanju števila zaposlenih (podatki brez funkcionarjev): leto število zaposlenih 28 31/12-1983 31/12-1984 31/12-1985 167 162 151 Še vedno je prisoten problem fluktuacije delavcev z visoko in višjo izobrazbo: Fluktuacija v letu 1985 Skupina prišlo odšlo obj. razl. razlika (upokojitev) prišli odšli VII visoka 2 6 1~^ 4 Vlvišja 2 3 1 - 1 V srednja izobr. (4 leta) 14 1-3 IV. srednja izobr. (3 leta) - 1 ----- 1 III srednja izobr. (2 leti) 12 ----- 1 II skrajšan progr. sred. izobr. - - - - I osnovna šola - 1 - - 1 Skupaj: 6 17 3 - 11 Kot je razvidno iz zgornje tabeie je odšlo 9 delavcev z visoko in višjo izobrazbo, prišli pa so le 4 delavci, torej nismo vseh prostih del in nalog zasedli z novimi delavci. Vendar to ne pomeni, da dela oz. naloge niso zasedena, ker jih opravljajo delavci z ustrezno strokovno izobrazbo, ki so bili razporejeni na ta dela in naloge v okviru delovne skupnosti upravnih organov in strokov-nih služb. Zasedena niso le dela in naloge v komiteju za urejanje prostora in varstvo okolja za katere opravljanje se zahteva visoka strokovna izobrazba in razloga, ker še niso znani učinki prenosa pristojnosti iz upravnega organa na druge strokovne organe (črne gradnje, ustanovitev sklada stavbnih zemljišč) ter vpliv nove zakonodaje na samo delo upravnega organa. Stopnjafluktuacije je vletu 1985 manjša kot v letih 1983 in 1984 in sicer: leto 1983 1984 1985 stopnja fluktacije 13,33 13 10,36 Struktura kadrov v obdobju od leta 1983 do 31/12-1985 po strokovni izobrazbi in številu zaposlenih je naslednja: 31/12-83 31/12-84 31/12-85 VII visoka 19 19 15 VI višja 36 36 36 V srednja izobrazba (4 leta) 50 49 45 IV srednja izobrazba (3 leta) 18 9 9 III srednja izobrazba (2 leti) 8 6 II skrajšan program srednj. izobr. 21 21 I osnovna šola 44 20 19 167 162 151 Število zaposlenih delavcev na dan 31/12-1985 (brez funkci-onarjev) po upravnih organih in strokovnih službah: Upravni organ. strokovna služba 31/12-1984 št. zap. 31/12-1985 1. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo 2. Komite za družbene dejavnosti 3. Komite za urejanje prostora in varstvo okolja 4. Komite za kmetijstvo, gozdarstvo in preskrbo 5. Sekretariat za Ijudsko obrambo 6. Sekretariat za občo upravo in proračun 7. Uprava za družbene prihodke 11 11 11 11 25 21 3 3 6 6 47 50 46 38 8. Sekretariat skupščine 4 9. Sekretariat izvršnega sveta 6 10. Kadrovska služba 3 Skupaj: 162 4 3 4 151 V letu 1985 se je vsklajal pravilnik o delitvi sredstev za osebne dohodke z »panožnim sporazumom«, ki je predvsem pogojeval dvig osebnih dohodkov za dela oz. naloge, za katere opravljanje se zahteva visoka ali višja izobrazba, ter fizično zahtevna dela, tako da je zagotovljena diferenca med vrednotenjem zahtevnej-ših in manj zahtevnih del. Kljub temu problem osebnih dohodkov predvsem za te delavce še vedno ostaja odprt zaradi vse večjega zaostajanja osebnih dohodkov delavcev upravnih organov in strokovnih služb za osebnimi dohodki delavcev v gospodarstvu, kar pogojuje sam način obračunavanja rasti osebnih dohodkov delavcev v upravi. S ciljem dviga kvalitete in obsega dela se je v zadnjih mesecih leta 1985 po sprejetju ustreznih samoupravnih splošnilh aktov pričelo mesečno spremljati oz. ugotavljati dejanski prispevek delovne skupnosti k izvrševanju funkcije upravnih organov in strokovnih služb, kar pomeni, da se dohodek posamezne ocenje-valne enote, ki je ali upravni organ oz. strokovna služba ali notranja organizacijska enota upravnega organa, glede na ugo-tovljeno stopnjo vrste in zahtevnosti opravljenih del, obsega opravljenih del in kakovosti opravljenih del, določa v razponu od 94% do 106%. Osebni dohodki delavcev so torej odvisni od uspešnosti dela organizacijske enote kjer delajo in njihove lastne uspešnosti. Še vedno je pereč problem neustrezn strokovne izobrazbe zaposlenih delavcev, ki se je delno odpravil z novo sistemizacijo del in nalog. Od 151 delavcev izpolnjuje zahtevane pogoje stro-kovne izobrazbe 90 delavcev ali 59,6%. 1. Poročilo o delu komiteja za družbeno planiranje in gospodarstvo Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo se je v letu 1985 sestal na 14 sejah, od tega enkrat skupno z izvršnim svetom (obravnava problematike poslovanja DO KIG), enkrat pa skupno s komitejem za kmetijstvo, gozdarstvo in preskrbo in komitejem za urejanje prostora in varstvo okolja. Seje komiteja so bile v prosto-rih skupščine občine, v DO KIG na Igu, v DO Tovil, DO llirija-Vedrog in DO Elektromontaža. Na sejah; na katerih je bilo obrav-navano skupaj 105 točk dnevnega reda je bila udeležba članov komiteja 72%. V letu 1984 je bila izvedena reorganizacija, saj je sredi leta pričel komite delovati kot enovit upravni organ (prej ločitev na oddelek za družbenoekonomske odnose in referat za obrt) zaradi zagotovitve večje učinkovitosti uresničevanja nalog. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo je opravil vse naloge, predvidene s programom dela in posredoval gradiva v obravnavo skupščini občine in izvršnemu svetu skladno z njunim programom. Planiranje Časovno in vsebinsko najzahtevnejša naloga v letu 1985 je bila priprava planskih dokumentov, kjer je komite za družbeno plani- Za delavce, ki so še vedno razporejeni (za določen čas) na dela in naloge, ki ne ustrezajo njihovi strokovni izobrazbi, se bo nudila možnost preizkusa z delom pridobljene delovne zmožnosti ob pogoju, da določen predpisan čas uspešno opravljajo istovrstna dela in naloge, da je pridobljena strokovna izobrazba nižja od zahtevane za 1. stopnjo ter da zakon ne predpisuje za opravljanje določenih del oz. nalog določeno stopnjo strokovne izobrazbe. Teh delavcev je 45 ali 29,8%. Ostali delavci (16 ali 16,5%) so napoteni na izobraževanje. Problerriipreseganja okvira pristojnosti odločanja delavcev kot je to določeno z Zakonom o temeljih sistdema državne uprave in Zakonu o sistemu državne uprave je bil v letu 1985 odpravljen predvsem z spremembo statuta delovne skupnosti in Pravilnika o ' delovnih razmerjih delavcev. Vse navedene aktivnosti so bile izvršene z ciljem izboljšanja kvalitete dela delavcev upravnih organov in strokovnih služb, zagotovitve pravočasnosti odločanja (pregled prejetih, rešenih in nerešenih zadev je razviden iz posebne tabele) ter izboljšanja odnosa delavcev upravnih organov in strokovnih služb do delov-nih Ijudi in občanov pri uveljavljanju njihovih pravic in dolžnosti. Če delovni Ijudje in občani niso zadovoljni z delom delavcev v upravnih organih in strokovnih službah lahko svoje ugovore posredujejo neposredno na izvršni svet. Utemeljena pritožba se odrazi na oceni delovnega prispevka delavca na katerega se pritožba nanaša. . Težišče dela in problematika upravnih organov in strokovnih služb v letu 1985 je razvidna iz njihovih povzetkov in poročil. ranje v sodelovanju z ostalimi nosilci planiranja pravočasno pri-pravil za obravnavo in sprejem v IS in SO Družbeni plan občine Ljubljana Vič-Rudnik za obdobje 1986-1990 (ter pred tem Dogo-vor o temeljih plana) ter Resolucijo o politiki izvajanja družbe-nega plana občine Ljubljana Vič-Rudnik v letu 1986. Ob tem je komite večkrat obravnaval srednjeročne dokumente mesta Ljub-Ijane ia obdobje 1986-1990 in še zlasti dolgoročne planske dokumente (Ljubljana 2000), kar je bilo tudi večkrat v obravnavi na IS in sprejeto na SO. V letu 1985 so bila pripravljena tudi podrobnejša poročila o uresničevanju tekočega družbenega plana, skladno z zakonom, dodatno pa je komite za družbeno planiranje in gospodarstvo v sodelovanju z ostalimi upravnimi organi mesečno informiral izvršni svet o uresničevanju resolucije 1985. Ob uresničevanju nalog s področja priprave planskih doku-mentov za novo srednjeročno in dolgoročno obdobje in pri spremljanju uresničevanja tekočih planskih dokumentov je bila opravljena vrsta razgovorov s posameznimi nosilci planiranja in strokovnimi institucijami z območja občine, pa tudi širše. Sprejeti planski akti za srednjeročno in dolgoročno obdobje temeljijo na realnih možnostih in so dobra podlaga za izvajanje nalog zlasti v prvih letih novega srednjeročnega obdobja, ko bo treba ustvariti rtiožnost za zagotovitev hitrejšega razvoja občine v prihodnjih letih. » PREGLED PRISPELIH ZADEV V LETU 1985 TER REAKTIVIRANIH STARIH ZADEV, REŠENIH IN NEREŠENIH ZADEV 1984-1985 LETO B <8 c > t§ :ll i Q- Ol M C H •° 2 O-o B 1 T = n p E o ^ j^ o> a 5 8 co ra L o 2 S** z> -o a. 2 tO .2 I i 1981-1984 1 10 11 Stanje31. 12.84 nerešen. zadev 44 Prispele zadeve in reaktivir. zadeve 1985* 97 Rešene zadeve v letu Nerešene zadeve stanje31. 12. 85 38 49 835 128 1.348 48 2.523 22 15 116 3.264 60 6.976 311 4.447 103 121 1.420 283 4.475 56 763 76 2.495 417 2.911 308 6.136 307 16.41015.082 12.522 14.237 17.007 367 2.924 306 7.078 182 17.25919.178 14.804 19.785 15.084 72 2 118 2.322 185 6.127 6.97611.072 13.354 18.902 "Reaktivirane zadeve so rešene zadeve preteklega leta in se v letu, za katerega poročamo, z vlogo, zahtevkom ali pritožbo občana ponovno reaktivirajo in nadaljevano rešujejo. Navedene zadeve se zaradi potrebnega upravnega postopka štejejo kot prispele zadeve. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo je spremljal tudi pripravo planskih dokumentov OZD (zlasti pripravo analiz razvojnih možnosti in smernic) in vztrajal pri pripravi kvalitetnih planskih aktov s poudarkom na proizvodnem programu oz. posiovni usmeritvi in kadrih. Spremljanje gospodarskih gibanj v občini Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo je tekoče spremljal gospodarska gibanja v občini in zaradi obilice dela na področju planiranja namenil osrednjo pozornost zlasti OZD, ki so poslovale z izgubo oziroma motnjami: - spremljanje poslovanja OZD, kjer je med letom prenehal začasni ukrep družbenega varstva (DO Slovenijales Žičnica, DO Pleskoobloga), v DO Emonaprojekt spremljanje poslovanja in predlog za uvedbo začasnih ukrepov družbenega varstva, - spremljal je poslovanje OZD z izgubo v letu 1984 in med letom 1985 (zlasti DO KIG, DO SCT TOZD Opekarne, DO Emona IPKO, DO Zmaga). Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo je spremljal aktivnost pri spremembi samoupravne organiziranosti (DO Tek-stilka, DO KIG, DO KIP, DO Iskra Merilna elektronika, DO SCT TOZD Opekarne, DO Emona IPKO, DO Zmaga). Spremljal je uresničevanje družbene usmeritve razporejanja dohodka in omejenih stroškov (dnevnic, kilometrine, reprezen-tanca), pripravljal informacije ter predlagal sklepe in spremljal njihovo uresničevanje. Na teh področjih so strokovni delavci komiteja svetovali tudi OZD. V povezavi s pripravo planskih dokumentov je komite za druž-beno planiranje in gospodarstvo veliko pozornost namenil inve-sticijam: - pripravi na gradnjo v IC RP-2, IC VP-4 in IC VP-245/1 Škof-Ijica (proste površine, namembnost zemljišč, komunalna oprem-Ijenost, dokumentacija) - pomoč obstoječim investitorjem (zlasti v IC RP-2, ter v izvenmestnih območjih - Alpina Šentjošt, Galvanotehnika Glinek) - pridobivanje novih investitorjev (oddaja zemljišč v IC RP-2 in IC VP-4, organiziranje potencialnih investitorjev za gradnjo v IC 'VP-245/1 Škofljica - gradbeništvo) - organiziranje investitorjev s področja osebnega dela (IC RP-2 in IC VP-4) - opredelitev programov, oddaje zemljišč - priprave na gradnjo centra drobnega gospodarstva (ideje, zagotovitev zemljišča, opredelitev programa, izvajalec, propa-ganda) - izbor kandidatov za postavitev kioskov na območju občine. Ostale naloge: - vključevanje v razprave o spremembi zakonov (zlasti obrt-nega zakona in zakonodaje s področja planiranja), - sodelovanje pri delu delegacij za skupščino SRS - sodelovanje pri delu odborov in komisij v SO (razvojni svet, svet za družbenoekonomske odnose, občinski odbor MGZ Ijub-Ijanskega območja) - statistične naloge (raziskovanje o obrti, samoprispevkih, delu poravnalnih svetov, o zgrajenih stavbah, o podrtih stavbah, o lokalnih cestah in mostovih, o elementarnih nesrečah) - ažuriranje obrambnega načrta komiteja za družbeno plani-ranje in gospodarstvo. Izvajanje upravnih nalog Področje obrti S področja obrti in drugih gospodarsko upravnih področij je prispelo 1090 upravnih zadev, s področja delovnih razmerij pa 35 upravnih zadev. Iz leta 1985 je ostalo nerešenih še 489 upravnih zadev, tako da je bilo v reševanju 1588 zadev. Rešenih je bilo 1189 zadev, nerešenih pa je oslalo še 399. Razlogi za nerešene zadeve so zlasti naslednji: - precej prejetih vlog v decembru, ki jim še ni potekel zakoniti rok reševanja, nekaterih zadev, ki se nanašajo na izdajo obrtnih ali drugih dovoljenj, ni bilo možno v celoti zaključiti, ker je reševanje vezano na inšpekcijske preglede, preizkuse znanja, na potrdilo o nekaznovanju itd., kakor tudi zaradi tega, ker stranke kljub pozivom ne dopolnijo svojih pomanjkljivih vlog. Nekaj zadev predvsem glede poslovnega časa zasebnega in družbenega sektorja pa ni bilo rešenih v zakonitem roku, ker že dalj časa dajemo večji poudarek zelo hitremu izdajanju obrtnih dovoljenj, oz. vseh tistih odločb, na osnovi katerih izhajajo druge pravice občanov. Izdanih je bilo tudi 903 potrdil o statusu obrtnika ter drugih različnih potrdil povezanih z ugotovitvenim postopkom, ki imajo po vsebini značaj javne listine, ne štejejo pa se za upravno stvar. Prikaz samo nekaterih najpomembnejših podatkov o gibanju obrtnedejavnosti: plan - izdanih obrtnih dovoljenj 115 145 - prenehanje obrtne dejavnosti 87 80 - izdanih priglasitev postranske dejavnosti 162 120 - odjav postranske dejavnosti 55 60 Področje delovnih razmerij V letu 1985 je bilo izvedenih 2434 registracij, to je: - registracije delovnih pogodb za delavce pri za- sebnikih 766 730 - registracije odjav delavcev 732 610 - registracije dodatkov in sprememb delovnih po- godb 936 700 - rešenih je bilo tudi 35 upravnih zadev, ki se nanašajo na reševanje manjših sporov \z delovnega razmerja in štipendij-skega razmerja. Splošne ugotovitve V letu 1985 smo racionalizirali poslovanje s tem, da se je že z izdajo obrtnega dovoljenja odločilo o številu delavcev. Ne glede na to, pa se je število prejetih upravnih zadev zmanjšalo le za 17 zadev v primerjavi z letom 1984. Iz tega sledi ugotovitev, da se je v dejanskem smislu število upravnih zadev v letu 1985 povečalo na drugih področjih, dočim je bilo v tem letu rešenih več upravnih zadev kot lansko leto. Ugotavlja se porast obrtnih dovoljenj ob upoštevanju že vlože-nih vlog, ki so še v reševanju, napram odjavam obrti. Bistveno se je povečalo tudi opravljanje postranske dejavnosti napram odja-vam. Znatno velik porast pa se kaže v izdajanju potrdil o statusu obrtnika (za 375 več kot lansko leto). Na področju delovnih razmerij pa se opaža delni porast zapo-slitve delavcev napram odjavam, dočim je število štipendistov enako lanskemu letu. Zaključek Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo je v letu 1985 program dela uresničil v celoti in ob upoštevanju bistveno več-jega obsega del na področju priprave planskih dokumentov (zla-sti dolgoročnih) ob sodelovanju z drugimi upravnimi organi zagotovil tudi njihovo zadovoljivo kakovost. Kolegijsko vodenje upravnega organa se je še uveljavilo, člani komiteja so v delu sodelovali ludi izven sej komiteja. Na področju upravnih nalog je imela prednost izdaja obrtnih dovoljenj. Kadrovsko je bila strokovna služba v letu 1985 zadovoljivo izpopolnjena, prostorski in drugi pogoji za delo so primerni. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo 2. Poročilo o delu komiteja za družbene dejavnosti Komite za družbene dejavnosti kot kolegijski organ šteje 15 članov in je imel v preteklem letu 12 sej, od tega 11 rednih in 1 izredno. Prisotnost na sejah je bila 65,6%. Dokaj nizka prisotnost je delno tudi posledica bolezni in smrti člana. Izostankov je bil6 36 opravičenih, vendar so člani pretežno podali svoja stališča in predloge do obravnavanega gradiva. Člani so se v obravnavo gradiv zadovoljivo vključevali. Obravnavana problematika je bila zaradi omejevanja sredstev skupne porabe in oblikovanja sred-njeročnih planskih dokumenlov obsežna. Delo pa so oteževali kratki roki za obravnavo posameznih dokumentov. Komite za družbene dejavnosti kot upravni organ je pokrival s svojim delom tri večja področja: področje družbenih dejavnosti v občini, varstvo brocev NOV in vojaških invalidov ter izvajanje strokovnih nalog za delovanje delegatskega sistema občinskih SIS družbenih dejavnosti. Od druge polovice leta so se v celoti opravljala tudi dela in naloge za občinski svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu. Pri svojem delu je strokovna služba komiteja sodelovala z ostalimi upravnimi organi in izvršnim svetom občine, komiteji za družbene dejavnosti ostalih Ijublajnskih občin, mestnima komite-jema za družbene dejavnosti, strokovnimi službami SIS družbe-nih dejavnosti na nivoju mesta, izvršnim odborom skupnosti samoprispevka III. in njegovo strokovno službo ter z organizaci-jami združenega dela s področja negospodarstva. Poleg tega je sodeloval v koordinaciji za družbene dejavnosti pri izvršnem svetu SML, kjer se oblikuje politika razvoja družbenih dejavnosti v mestu Ljubljana. Zaradi omejevanja sredstev skupne porabe so se izvajalske organizacije združenega dela srečevale z dokajšnjo problematiko, zato je bilo sodelovanje z njiml intenzivno. Strokovna služba komiteja je pretežno in tudi v opredeljenih rokih izvršila vse naloge določene s programom dela skupščine in izvršnega sveta kot tudi naloge iz programa dela komiteja. Opravljala je tudi naloge, ki so po odloku o upravnih organih v njeni pristojnosti. V preteklem letu so intenzivno tekle priprave in izdelava sred-njeročnih planskih dokumentov občine za področje socialnega razvoja. Tako je bil izdelan socialni del Dogovora o temeljih družbenega plana občine za obdobje 1986-90, družbenega plana občine za navedeno obdobje ter predlogi samoupravnih sporazu-mov o temeljih planov SIS družbenih dejavnosti za srednjeročno obdobje 1986-90. Bila je vrsta usklajevalnih sestankov na občin-ski in mestni ravni ter z izvajalskimi organizacijami. Posebna pozomost komiteja je bila dana usklajevanju občinskega pred-loga investicij v naslednjem srednjeročnem obdobju z vseh področij družbenih dejavnosti in programu spomeniško-varstve-nih posegov na objektih naravne in kulturne dediščine v navede-nem obdobju. Komite je sodeloval pri pripravi rebalansov planov SIS družbe-nih dejavnosti za leto 1985, katere je narekovalogibanjedohodka in osebnih dohodkov v gospodarstvu ter resolucijska opredelitev za preteklo leto, da je možna globalna ceioletna rast sredstev za programe SIS družbenih dejavnosti v višini 90% celoletne nomi-nalne rasti dohodka. Tudi interventni zakon o začasni prepovedi razpolaganja z delom družbenih sredstev DPS in SIS je terjal vrsto usklajevanj v mestu. Zaradi bistvenega zaostajanja osebnih dohodkov delavcev v OZD družbenih dejavnosti se je komite intenzivno vključil v izva-janje aktivnostl za odpravo večjih zaostajanj osebnih dohodkov med posameznimi družbenimi dejavnostmi kot tudi v samih dejavnostih. Uskladitev zaostajanja osebnih dohodkov delavcev v negospodarstvu z ravnijo OD delavcev v gospodarstvu, ki je nastalo z indeksnim sistemom dvigovanja OD v preteklih letih ter hitro rastjo materialnih stroškov pa se predvideva v prvih letih novega srednjeročnega obdobja. Stanje in problematiko izvajalskih organizacij s področja druž-benih dejavnosti je komite spremljal preko obravnav poročil o poslovanju kot tudi z neposrednimi sestanki s predstavniki orga-nizacij. Izvajanje programov teh organizacij so ovirali visoki materialni stroški, vzdrževanje objektov in popravila nekvalitetno grajenih objektov. Posebno pozornost sta komite in izvršni svet posvetila pereči problematiki delovanja Študentskega centra. Komite je posvetil veliko pozornost tudi varovanju naravne in kulturne dediščine. Po dvofaznem postopku je bil v preteklem letu sprejet odlok o razglasitvi spomenikov NOB za zgodovinske spomenike, koncem leta je delegatska skupščina razpravljala o osnutku odloka o razglasitvi območja ribnikov v dolini Drage za naravno znamenitost, v pripravi pa je osnutek odloka o razglasitvi Krakova, Eipprove in Trnovskega pristana za kulturni in zgodo-vinski spomenik. Nadalje je komite predložil izvršnemu svetu poročilo o delu odbora podpisnikov družbenega dogovora o spomenikih revolucionarnega gibanja, NOV in socialistične izgradnje v letu 1984 s predlogom delitve sredstev za urejanje teh spomenikov v letu 1985 ter skupaj s krajevnimi skupnostmi tudi vodil urejanje le-teh. V preteklem letu se je komite izredno veliko angažiral pri koordinaciji in pospcševanju aktivnosti pri pripravi oz. gradnji objektov iz programa samoprispevka III. V prvem polletju sta bila zgrajena in dana v uporabo VVO Trnovo (180 mest) in ZP Velike Lašče z lekarno. V drugi polovici leta sta bila-dana v uporabo dvonamenski objekt Bonifacija (5 oddelkov - VVO, 5 oddelkov -OŠ) ter glasbena šola. V zaključni fazi izgradnje je VVO Brdo, v gradnji pa je OŠ Kolezija. Intenzivne priprave na gradnjo pa tečejo za VVO Lavrica, ZP Škofljica ter MKZ Rakitna. Občinski operativni štab skupnosti samoprispevka III. je imel v preteklem letu 4 seje in je pri svojem delu sodeloval z gradbenimi odbori v krajevnih skupnostih ter strokovno službo skupnosti samopri-spevka III. V skladu s programom dela skupščine in izvršnega sveta je komite podajal delegatski skupščini poročila o poteku priprav na gradnjo oz. o gradnji teh objektov. Na investicijskem področju je komite intenzivno vodil aktivno-sti pri pripravi zemljišč za nadomestne prostore občinske matične knjižnice in Mladinskega doma Malči Belič. Skupaj z izvršnim svetom se je angažiral pri zagolovitvi prostorov za lekarno na Rudniku. Nadalje je vodil koordinacijo in pospešitev odpravljanja pomanjkljivosti na objektih zgrajenih iz sredstev samoprispevka II. ter ureditvi zemljiško-knjižnega stanja objektov OZD družbenih dejavnosti. Aktivnosti referata za borce in vojaške invalide je bila dokaj intenzivna. Poleg izvajanja strokovnih in operativnih nalog je sodeloval s pristojnimi drugimi upravnimi organi in organizaci-jami, da je reševal konkretne primere. V preteklem letu so bili prejemki iz temeljnega in dopolnilnega varstva borcev in vojaških invalidov dvakrat usklajeni z rastjo najnižjih pokojninskih prejem-kov. Kljub temu so prejemki le delno sledili občutnemu porastu življenjskih stroškov. Na področju obrambnih priprav je potekalo ažuriranje obramb-nih načrtov po spremenjeni metodologiji, ki je zahtevala veliko sodelovanja z osnovnimi nosilci planiranja ob zelo tesnih rokih in nepravočasno dostavljenlh potrebnih dokumentih. Ažuriranje obrambnih načrtov se še nadaljuje. Prav tako pa se vseskozi dodeluje obrambne načrte na vseh področjih v skladu s spreje-timi republiškimi navodili. Izvajanje upravnih nalog je bilo v letu 1985 naslednje: a) na področju družbenih dejavnosti: planrealizacija - izdaja dovoljenj za izvoz delov kulturne de- diščine 60 40 - izdaja odločb s področja varovanja naravne in kulturne dediščine - 3 - izdaja ugotovitvenih sklepov o oprostitvi pla- čevanja samoprispevka III. 45 40 b) v okviru referata za borce in vojaške invalide - izdaja odločb vojaškim invalidom in družin-skim članom upravičencev ter izvajanje postop- ka za zdraviliško klimatsko zdravljenje 510 780 - izdaja odločb za pravice po odloku o prizna-valninah udeležencem NOV, zakonu o varstvu družinskih članov osebe v obvezni vojaški službi in zakonom o civilnih invalidih vojne 520 802 - nakazila računov, izplačila invalidskih dodat-kov, civilnih invalidov, izdaja potrdil in finančna poročila - 4099 Strokovno-organizacijska dela za SIS družbenih dejavnosti so bila v analiziranem obdobju zelo intenzivna. V sedmih SIS, ki se vključujejo v komite za družbene dejavnosti, je bilo 30 sej skupš-čin in 150sej organovskupščin SIS. Aktivnosti so potekale vzvezi z volitvami in oblikovanjem delegacij oz. konferenc delegacij ter v zvezi s tem pričetek priprav za spremembo samoupravnih aktov SIS. Za obravnavo na skupščini kot 4. zbor so SIS pripravile dvoje poročil. Naloge so se v komiteju izvrševale tekoče in ni zaostalih teko-čih zadev, medtem ko vseh zaostalih zadev iz preteklih let nismo uspeli rešiti. Delo komiteja pa je oteževala neusklajenost rokov pri pripravi srednjeročnih planskih dokumentov na različnih nivo-jih in tudi med DPS in SIS. Nadalje je obremenjevala komite tudi prepogosta potreba po koordiniranju in pospeševanju aktivnosti na investicijskem področju. Do napovedanih reorganizacij na področju SIS družbenih dejavnosti ter referata za borce in voja-ške invalide ni prišlo. Negotovosti okoli reorganizacij pa nam onemogočajo kvalitetnejše srednjeročno planiranje dela ter sestave strokovnih služb komiteja. Komite za družbene dejavnosti 31 3. Poročilo o delu komiteja za urejanje prostora in varstvo okolja Komite za urejanje prostora in varstvo okolja je imel v letu 1985 9 sej. Udeležba članov na sejah ni bila zadovoljiva saj so bile seje nekajkrat celo nesklepčne. Prisotnost na sejah je bila 56,92%. Pri obravnavi gradiv so poleg strokovnih organizacij sodelo-vale prizadete KS in organizacije združenega dela. V letu 1985 je komite za urejanje prostora in varsfvo okolja aktivno sodeloval pri izdelavi Dolgoročnega družbenega plana občin in mesta Ljubljane za obdobje 1986-2000, srednjeročnega družbenga plana mesta Ljubljane za obdobje 1986-1990 in Sred-njeročnega družbenega plana občine Ljubljana Vič-Rudnik za obdobje 1986-1990 ter pri pripravi prostorskih sestavin za druž-bene plane. Za obravnavo na izvršnem svetu in skupščini je komite pri-pravil: , - odlok o sprejemu ZN VS-236 Ig za zazidalna otoka S-9/1, S-9/ 2, S-10/1, S-11 in P-2, - odlok o ZN za del soseske VS-1 Trnovo (območje med Opekarsko cesto ina Malim grabnom) - odlok o zazidalnem načrtu za del območja RS-1, 2 Rudnik med Peruzzijevo cesto, Knezovim štradonom in Cesto XVIII. divi-zije (Jurčkovo potjo), - dve odločbi o ugotovitvi splošnega interesa: za rekonstruk-cijo Tržaške ceste II. faza in za gradnjo izpostave gasilske brigade Ljubljana ter odgovoril na delegatsko vprašanje društva Partizan. Za izvršni svet pa naslednjo dokumentacijo: - sklep, s katerim se odreja javna razgrnitev osnutka PUP za območje KS Velike Lašče, - predlog sklepa o javni razgrnitvi osnutka zazidalnega načrta za RS-5 Lavrica, - predlog sklepa s katerim se odreja javna razgrnitev osnutka zazidalnega načrta za območje VI-2/8 (VI 2/1 del) -v za Muzej revolucije in osnutka lokacijskega načrta za Kardeljevo cesto -odsek Aškerčeva cesta - Cesta v Mestni log - financiranje opredelitve naravovarstvenih območij na Ijub-Ijanskem barju, - 41 gradiv s področja premoženjsko pravnih zadev od tega 32 oddaj stavbnih zemljišč. V tem obdobju smo pridobivali zemljišča z upravnimi postopki za stanovanjsko graditev in spremljajoče objekte v zazidalnih otokih VS-6 Na Grbi, VS-103/III faza Murgle (deviacija Mokrške ceste). RS-1, RS-2, V VS-225/1 Kamnik pod Krimom pa v celoti izvedli postopek za uveljavljanje prednostnih pravic. Za industrijsko servisno graditev smo pridobivali zemljišče v1 coni RP-2 Rudnik, upravno pridobili zemljišča za samoprispevek III. za izgradnjo VVZ Lavrica in zdravstvene postaje Škofljica ter pridobivali zemljišča za izgradnjo Muzeja Ijudske revolucije Slo-venije. - urejanje stavbnega zemljišča - stanovanjskega gospodarstva ; [ - komunalnega gospodarstva - vodnega gospodarstva - cestnega gospodarstva ter v zvezi s tem pripravil stališča za obravnavo na izvršnem svetu. Obravnavana so bila poročila delovnih organizaclj (ZIL TOZD Urejanje stavbnega zemljišča, Komunalna skupnost Ijubljanskih občin) o nalogah za katera so pooblaščena ter poročilo Mestne geodetske uprave. Nadalje je obravnaval izhodiščne in končne cene urejanja stavbnih zemljišč za stanovanjsko in industrijsko gradnjo na območju občine (VS-1 Trnovo, VS-3 Žičnica, VS-236, S 5/1 Ig, RP-2 Rudnik) problematiko o preskrbi z vodo, stanje in problematiko družbene lastnine v uporabi občine Ljubljana Vič-Rudnik in resolucije o politiki izvajanja družbenega plana za leto 1986. V letu 1985 je komite za urejanje prostora in varstvo okolja od 500 planiranih izdaj lokacijskih dovoljenj, odločb o spremembi, dopolnitvi lokacijskih dovoljenj ter zavrnitvi je zaključeno 627 aktov izdal: 415 lokacijskih dovoljenj za gradnjo 30 lokacijskih dovoljenj za rušenje na vlogo strank 44 sprememb lokacijskih dovoljenj 68 podaljšanj lokacijskih dovoljenj 32 20 završb 50 zavrnitev Nadaljesmo izdali planirano 107 urbanističnih potrdil 200 229 odločb o spremembi namembnosti kmetijskih zemljišč 450 45 odločbodoločitvi funkcionalnegazemljišča 45 13 odločb o rušenju nedovoljenih gradenj 45 10 sklepovodovolitvi izvršb 40 39 zaznambvzemljiški knjigi 20 4 izbrisi zaznambe iz zemljiške knjige 180 različnih obvestil s področja gradbenih in komunalnjh zadev 331 gradbenih dovoljenj 440 20 vodnogospodarskih soglasij in dovoljenj 25 188 uporabnih dovoljenj 200 1558 potrdil o priglasitvah gradbenih del 950 19 potrdil o nedokončanih gradnjah 50 34 odločb o zavrnitvi zahtevka 8 sklepov o izvršbi 56 odločb iz komunalnega področja In cest (uporaba cestnega sveta, poseki dreves) 35 10 odločb o izselitvi iz stanovanj 8 odločb o preureditvi stanovanj in skupnih prostorov 3 odločbe o ugotovitvi in namembnosti stavb in prostorov z vsemi opravili po Zakonu o upravnem postopku. Nadalje je bilo pripravljenih 6 predlogov za odprodajo nepremičnin v uporabi občine, opravljeno 9 izvršb (deložacij) po Zakonu o stanovanjskih razmerjih in posredovano 142 različnih pismenih informacij v zvezi z reševanjem dotaženih neupravnih zadev. s področja premoženjsko pravnih zadev V letu 1985 je oddelek s področja premoženjsko pravnih zadev rešil 506 zadev od planiranih 548 187 upravnih zadev plan 263 - ugotovitevsplošnegainteresa 3 - izročitev 93 - razlastitev 23 - pripravljalnadela 44 - prednostne pravice 20 - prenos poslovnih prostorov 2 - prenos posl. prostora v družb. lastnino 1 - ustanovitev služnosti 1 rešil319civilnihzadev plan 261 - sporazumoodškodnini 50 - zakupne pogodbe 99pogodb(10zadev) - pogodbe o prevzemu zemljišča 14 - pogodba o neodplačanem prenosu nepremičnine 2 - pogodba o razdružitvi solastnine nepr. 1 - pogodbe o prenosu oz. oddaji zemljišča 14 - prenoszemljiščanaKZskupnost 8 - potrdilazastavb. zemljišča 80 - potrdilazakmetijskazemljišča 38 - soglasjazazačasnouporabozemlj. 17 - pravni nasveti 25 - ostalo: informacijeodg. 60 - zemljiško knjižni predlogi 20 - vskladitev dej. stanja v zemlj. knjigi 1 - izdaja potrdila, da ni druge družb. pravne osebe, ki bi na nepremičnini imela pravico uporabe 1 Poleg navedenih del in nalog je komite sodeloval pri: - pripravi odloka o urejanju vrtičkarstva na območju Ijubljan-skih občin - odloku o določitvi pomožnih objektov - obravnavi odloka o ravnanju z odpadki • - obravnavi osnutka odloka o ustanovitvi sklada ustavbnih zemljišč - sodelovali na ZIL-u, TOZD-u Urbanizem, LUZ-u v komisiji za usklajevanje stališč pri izdelavi lokacijske dokumentacije in na sejah skrbnikov vodnih virov pri Skupščini mesta Ljubljane - mesečnem spremljanju izvajanja resolucije o izvajanju druž-benega plana občine Ljubljana Vič-Rudnik - pripravi dogovora o temeljih družbenega plana občine za obdobje 1986-1990 - pripravi resolucije o izvajanju družbenega plana občine za leto 1986 - pripravi samoupravnega sporazuma o temeljih plana komu-nalnega in stanovanjskega gospodarstva za obdobje 1986-1990 in programu za leto 1986 - spremljanju samoupravnega sporazuma o spremembah in dopolnitvah samoupravnega sporazuma o ustanovitvi občinske SIS za ceste Ljubljana in statuta Skupnosti za ceste Ljubljana - obravnavi povzetkov poročil SIS družbenih dejavnosti in materialne proizvodnje Ljubljane za leto 1984 in programov za leto 1985 - prenosu občinskega stanovanjskega sklada na samou-pravno stanovanjsko skupnost občine Ljubljana Vič-Rudnik - razreševanju problematike gradnje v VS-234, S 5/1 Ig, VS-1 Trnovo, VS-3 Žičnica, VP-245/1 Škofljica, VS-6 Vič, RS-1, 2 Rudnik, - izdelavl poročila o pripravah na zimsko službo 1985 -1986 - obravnavi programa izgradnje prometne infrastrukture v Ljubljani - obravnavi gradiva RSC o razvrstitvi cest med regionalne ceste - pripravi poročila o poškodbah na cestah v območju KS Črni vrh - pripravi delovnega gradiva odloka o javnih poteh na območju občine - obravnavi osnutka dogovora o usklajevanju meril za doioča-nje območij na katerih se plačuje nadomestilo za uporabo stavb-nega zemljišča - problematiki preskrbe z vodo iz lokalnih vodovodov - obravnavi gradiva ZSS o predlogu spremembe 13. člena družbenega dogovora o zakonskih odnosih na področju stano-vanjskega gospodarstva v SRS in GCS o samoupravnem spora-zumu o izvedbi raziskovalnega projekta o gradnji stanovanjskih naselij na Ijubljanskem barju, - obravnavi gradiva ZIL o prenovi - odprodaji objektov Stranska vas 36, Rakitna 56, Iška vas 63 - potrditvi ugotovitvenih sklepov za ustanovitev skupnosti stanovalcev - pripravi odgovorov na delegatska vprašanja Poleg navedenih nalog je oddelek sodeloval s komitejem za družbeno planiranje in gospodarstvo pri pripravi gradiv o zemljiš-čih v industrijskih conah občine in s komitejem za družbene dejavnosti pri pripravi gradiv za odloka o razglasilvi kulturnih in zgodovinskih spomenikov. Pripominjamo, da upravni postopki niso realizirani po pro-gramu. Program oddelka za premoženjsko pravne zadeve namreč temelji na programu urejanja stavbnih zemljišč. V letu 1985 je bilo realizirano 187 upravnih postopkov po programu pa planiranih 263. Na podlagi nove zakonodaje so bila v letu 1985 izdana navo-dila, ki detaljneje opredeljujejo vsebino in postopke v zvezi z izdelavo prostorsko izvedbenih aktov, evidenc v prostoru, izde-lavo investicijskih programov urejanja stavbnih zemljišč ter izde-lavo strokovnih podtag in prostorskih sestavin planskih aktov. V zvezi z uveljavljanjem nove zakonodaje in navodil so bili tudi organizirani posveti na nivoju republike. V preteklem letu je bila velika odsotnost delavcev zaradi porod-nišVega in bolniškega staleža. Poieg tega je ostalo nezasedeno delovno mesto svetovalca za urbanizem in lokacije. Komite za urejanje prostora in varstvo okolja 4. Poročilo o delu komiteja za kmetijstvo, gozdarstvo in preskrbo Problematika dela komiteja V letu 1985 je imel komite 10 sej. Polovica članov komiteja se je udeležila več kot 60% sej, 3 člani so se udeležili 50% sej, 2 člana pa sta se udeležila 3 oz. 1 seje komiteja, povprečna udeležba na sejah komiteja je bila 52%. Komite je kot kolegijski upravni organ opravljal svoje delo v okviru nalog sprejetih s svojim programom dola za leto 1985, nalog iz programa dela občinske skupščine in njenega izvršnega sveta. Strokovna služba komiteja je poleg nalog iz navedenih progra-mov opravlja tudi upravne naloge, ki so v njeni pristojnosti. Izvajanje programa dela komiteja Ugotavljamo, da se je v letu 1985 izboljšalo sodelovanje s kmetijskimi in gozdnogospodarskimi organizacijami, ki imajo sedež na območju občine ter Kmetijsko zemljiško skupnostjo kljub temu pa ne moremo biti zadovoljni s kvaliteto in pravočasno pripravo gradiv s strani kmetijskih zadrug zato bomo morali v letu 1986 to obliko medsebojnega sodelovanja bistveno izboljšati. V preteklem letu je komite skoraj v celoti realiziral program dela sprejet na izvršnem svetu. Nista bili realizirani samo dve nalogi in sicer: opredelitev kmetijskega prostora v hribovito in nižinsko območje ter potrditev lovskogospodarskih načrtov za obdobje 1986-1990. Naloga »Opredelitev kmetijskega prostora v hribovito in nižin-sko območje« ni bila realizirana, ker se je pokazalo, da metodolo-gija, ki jo je pripravil Razvojni center pri Zadružni zvezi Slovenije ni ustrezna ker bi bile na tak način kmetije, ki po zakonu spadajo med hribovske razvrščene med nižinske in obratno. Pojavilo se je tudi vprašanje pravne osnove za tak način razme-jevanja kmetijskega prostora in sicer \z razloga, ker je na oprede-litev kmetije v hribovsko oz. nižinsko vezan sistem intervencij v kmetijstvu. Na podlagi razgovora s predstavniki Razvojnega cen-tra pri Zadružni zvezi Slovenije je bilo dogovorjeno, da se pridobi ustrezno tolmačenje Republiškega komiteja za kmetijstvo, goz-darstvo in prehrano samo nalogo pa združi z izdelavo agrokarte, ki naj bi bila izdelana v roku 2 let. Lovsko-gospodarski načrti pa niso bili dani v potrditev ker lovska društva še niso predložila vseh načrtov s potrebnimi soglasji. Poleg rlalog iz programa je komite pripravil še vrsto dodatnih informacij in poročil, ki so podrobneje navedene v periodičnih poročilih dela komiteja. Uresničevanje politike in sklepov skupščine in izvršnega sveta V letu 1985 so bile aktivnostl komiteja usmejene predvsem v naslednja glavna področja: - priprava srednjeročnih in dolgoročnih planskih doku-mentov - usposabljanje kmetijskih zemljišč - kadrovska krepitev pospeševalne službe in dvig strokovne ravni njenega dela, - politika intervencij v kmetijstvu - dvig kvalitete živinorejske proizvodnje in zdravstveno var-stvo živali - realizacija resolucijskih ciljev. V splošnem lahko ugotovimo, da so bili na vseh navedenih področjih doseženi pozitivni premiki. Srednjeročni in dolgoročni planski dokumenti občine in mesta Ljubljane zagotoavljajo kvalitetivne premike, s katerimi bo zago-tovljena boljša izraba kmetijskih zemljišč zlasti pa zagotovljeno hitrejše usposabljanje slabših zemljišč za intenzivnejšo kmetijsko proizvodnjo. Skladno s stališči občinske skupščine in izvršnega sveta je bila v preteklem letu podrobno analizirana problematika rabe družbe-nih zemljišč v občini ter izdelana ocena možnosti kmetijske proizvodnje na Barju. Na podlagi sprejetih stališč se je z večjim angažiranjem odbora za usposabljanje Ljubljanskega barja za kmetijske namene ter Kmetijsko zemljiške skupnosti izboljšala koordinacija pri usklaje-vanju vzdrževanja mreže odvodnih jarkov zlasti pa se je povečalo število očiščenih terciarnih jarkov, ki jih je bilo očiščenih cca 330 km. Še boljše rezultate pa pričakujemo v letu 1986, ker bi Območna vodna skupnost Ljubljanica-Sava v ta namen pove-čala svoja sredstva na cca 140 mio din. Na področju rabe družbenih zemljišč pa je zagotovljeno, da se bodo ta dajala v zakup kmetom samo za družbeno organizirano proizvodnjo na podlagi dogovorjenega cenika, ki bo veljal enotno za celo občino. V letu 1985 so bile izvedene agromelioracije na skupno 156 ha zemljišč ter dokončana hidromelioracijska dela v Horjulski dolini na 100 ha površin. Poleg tega je Kmetijsko zemljiška skupnost sofinancirala urejanje poljskih poti in krčenje nekaterih zarašče-nih površin. Z uvedbo in sprejetjem programa osemenjevanja živine na območju občine so bili postavljeni strokovni temelji za dvig živinorejske proizvodnje kar bo skupno z boljšim delom rodovni-ške službe iolgoročno zagotovilo boljše rezultate na tem po-dročju. 33 Z boljšo organiziranostjo pospeševalne službe v letu 1985 in njenim sodelovanjem s strokovnimi institucijami so že bili dose-ženi pozitivni premiki v njenem delu zlasti na področju izobraže-vanja kmetov ter usposabljanja kmetijskih zemljišč. V bodoče pa bo potrebno dati večji poudarek pripravi in spremljanju proizvod-nih programov na kmetijah. Izvajanje upravnih nalog plan realizira. 50 12 20 38 15 9 10 7 7 5 192 461 18 - odločbe o statusu kmeta - razveljavitve arondacijskih odločb - dovoljenja o krčenju in golosečnji gozdov - dovoljenja za spravilo, prevoz in uskladišče- nje neobeljenega lesa iglavcev 15 - odločbe o imenovanju komisij s področja kmetijstva, lovstva in veterine 7 - odločbe o višini odškodnine za izkoriščanje rudnin 5 - dovoljenja za promet z mlekom in mlečnimi izdelki za javno potrošnjo 70 - odločbe - dovoljenja za pripust plemenjakov 9 - odločbe o višini mesečne preživnine 5 - potrdila o opravljanju kmetijske dejavnosti kot edini poklic 150 - potrdila o opravljanju kmetijske dejavnosti v smislu 4. člena zakona o kmetijskih zemljiščih in podaritvi kmetijskih zemljišč po 29. členu zako- na o kmetijskih zemljiščih 540 - potrdila o družbeno organizirani moderniza-ciji gospodarstev po 14. členu odloka o davkih občanov - - sklepi o postavitvi začasnih zastopnikov po 55. členu ZUP - 3 Komite za kmetijstvo, gozdarstvo in preskrbo 5. Poročilo o delu sekretariata za Ijudsko obrambo Sekretariat za Ijudsko obrambo je indiviaualni upravni organ, ki opravlja naloge na podlagi Zakona o splošni Ijudski obrambi, podzakonskih predpisov in navodil ter ukazov Republiškega sekretariata za Ijudsko obrambo, Mestnega sekretariata za Ijud-sko obrambo, Občinskega komiteja za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito, Sveta za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito ter Izvršnega sveta skupščine občine. Sekretariat za Ijudsko obrambo je opravljal dela in naloge na naslednjih delovnih področjih: - organiziranje in opremljanje civilne zaščite, - obrambne priprave na področju izvršnega sveta, upravnih organov, krajevnih skupnosti in organizacij združenega dela - mobilicazijsko nabornih zadevah - upravno vojnih zvezah - obrambnem usposabljanju prebivalstva, štabov in enot civilne zaščite ter narodne zaščite - pripravi in izvedbi vaje NNNP Požar-85. Sekretariat za Ijudsko obrambo je izdelal obrambno-razvojni načrt za obdobje 1986-1990 in ga predložil v sprejem izvršnemu svetu oziroma Svetu za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. Izvršnemu svetu so bila predložena poročila in informacije v zvezi vaje NNNP Požar-85, financiranje splošne Ijudske obrambe iz sklada za financiranje, poročilo o organizira-nju civilne zaščite, noveliranju obrambnih načrtov, informacija o gradnji malih hidrocentral in stanje vodnih virov, poročilo o usposabljanju načelnikov narodne zaščite, ocena stanja obramb-nih priprav na področju gospodarstva in kmetijstva, poročilo o mobilizacijski pripravljenosti izvršnega sveta in upravnih organov ter izdelan material za posebno sejo izvršnega sveta po vprašanju splošne Ijudske obrambe v Zapotoku, izdelano gradivo o obrambnih pripravah v občini za seminar študentov četrtega letnika splošne Ijudske obrambe. V letu 1985 je sekretariat za Ijudsko obrambo v okviru rednih nalog opravil strokovni nadzor v krajevnih skupnostih (18) in organizacijah združenega dela (22). Svetovalno in strokovno pomoč pa je nudil vsem krajevnim skupnostim, organizacijam združenega dela (90), samoupravnim interesnim skupnostim in upravnim organom. Na sedežu sekretariata pa je bila dana stro- kovna pomoč krajevnim skupnostim in organizacijam združe-nega dela v štiristo primerih. V preteklem letu je bil dopolnjen načrt pripravljenosti izvršnega sveta (vsi trije deli), izdelan nov načrt skupine za prenašanje ukrepov in del mobilizacijskega načrta, ki zajema organiziranje kurirske službe. Na področju civilne zaščite so bile aktivnosti usmerjene in opravljene na pripravo in izvedbo vaje NNNP-Požar-85. V pripra-vah na vajo je sekretariat izdelal vse potrebne dokumente in jih vročil vsem nosilcem (krajevnim skupnostim in organizacijam zdmženega dela). V sredini oktobra je bila na območju objekta »Hoja« TOZD Stavbno mizarstvo izvedena osrednja zaključna vaja Požar-85, ki so jo izvajala prostovoljna gasilska društva iz območja občine in Poklicna gasilska brigada. V posameznih vajah Požar-85, ki so trajale od septembra do oktobra so sodelovali štabi za civilno zaščito krajevnih skupnosti in organizacij združenega dela (68) ter delovni Ijudje. Vaje so bile štabne in praktične, kar je bilo odvisno od kadrovskih in material-nih možnosti posamezne krajevne skupnosti in organizacije združenega dela. V okviru priprav na vajo je bilo od strani občinske komisije opravljenih 28 pregledov organizacij združenega dela, ki so požarno najbolj ogrožene. Po končani vaji je bilo izdelano zak-Ijučno poročilo z ugotovljenimi pomanjkljivostmi in programom nadaljnjih aktivnosti na požarnem področju. Občinski štab za civilno zaščito je imel v letu 1985 štiri seje, za katere je sekretarat pripravil vsa gradiva (poročilo o realizaciji srednjeročnega načrta razvoja civilne zaščite v obdobju 1980-1984, poročilo oz. oceno o nevarnih snoveh na območju občine, poročilo o delu občinskega štaba za civilno zaščito v letu 1984, poročilo o delu požarno-preventivne komisije, izdelava programa dela občinskega štaba za civilno zaščito v letu 1986 in predlog nove organiziranosti združenega odreda civilne zaščite). Delavci sekretariata so na področju civilne zaščite nudili (30 krajevnim skupnostim in 62 organizacijam združenega dela) sve-tovalno-strokovno pomoč, opravili aktivnosti v zvezi z poplav na Barju, prevozov pitne vode krajanom Barja in v Krajevno skup-nost Trnovo. Področje materialnega opremljanja enot civilne zaščite, občin-skega odreda civilne zaščite, občinskega odreda civilne zaščite in krajevnih skupnosti ter obrambno usposabljanje delovnih Ijudi in občanov, enot civilne zaščite ter narodne zaščite. Koordiniranje-usmerjanje in nudenje strokovne pomoči nosil-cem obrambnega usposabljanja v krajevnih skupnostih (38) in organizacijah združenega dela (15) - izbira predavateljev, pomoč pri njihovem strokovnem usposabljanju, izdelava pred-loga materialov za usposabljanje, usklajevanje z družbenopolitič-nimi organizacijami v občini in Mestu Ljubljana, fizično spremlja-nje oz. nadzor predavateljev na predavanjih po krajevnih skupno-stih, izdelava končnega skupnega poročila oz. analize po konča-nem ciklusu predavanja ter predložitev v obravnavo in sprejem Svetu za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito občine Ljubljana Vič-Rudnik, izvedba postopkov oz. nalog v zvezi s honorarji predavateljev. V obdobju januar-februar sta bila v Domu obrambne vzgoje na Igu izvedena dva seminarja za načelnike in namestnike načelni-kov narodne zaščite iz krajevnih skupnosti in organizacij združe-nega dela. Pred izvedbo seminarja je moral sekretariat izvršiti kadrovske priprave. Krajevnim skupnostim in organizacijam združenega dela je nudil strokovno pomoč pri razporejanju voja-ških obveznikov za opravljanje funkcije načelnikov narodne zaš-čite in njihovih namestnikov, zbiral kaderza načelnike in namest-nike. Izdelan je bil skupen plan nabave materialne opreme, usklajen z vsemi štabi civilne zaščite v krajevnih skupnostih in občinskem štabu za civilno zaščito, opravljena je bila izbira organizacije združenega dela oz. dobavitelja opreme civilne zaščite, usklajena z občinskim sekretariatom za Ijudsko obrambo in krajevnih skup-nosti. V sklop nalog sekretariata sodi tudi skladiščenje, vzdrževanje opreme civilne zaščite občinskega odreda civilne zaščite, spopo-janje in prevoz te opreme tabornikom, rezervnim starešinam in ostalim porabnikom. Na področju organiziranja in izvajanja mobilizacije za oboro-žene sile je sekretariat dopolnjeval organizacijo sistema za izvedbo vojaške mobilizacije in v skladu s tem krajevnim skupno-stim posredoval strokovna navodila. V preteklem letu je z vsemi krajevnimi skupnostmi uskladil in ažuriral sezname kurirjev, mobllizacijskih komlsij in mobilizacijskih inštruktorjev. Po nalogu poveljstev oboroženih sil je izvedel šestnajst vojaških mobilizacij. Š področja nabornih zadev je sekretariat opravljal predvsem tiste naloge, ki se nanašajo na kadrovanje v specialne enote oboroženih sil Te naioge je opravil skupno z Mestnim sekretari-atom za Ijudsko obrambo, krajevnimi skupnostmi, Postajo milice Vič in Centrom za socialno delo občine Ljubljana Vič-Rudnik ter organizacijami združenega dela, če so naborniki že zaposleni. V naboru je sodelovalo 538 vojaških obveznikov. Na področju zvez je sekretariat mesečno preverjal njihovo delovanje med pokrajinskim in občinskimi centri zvez ter krajev-nimi skupnostmi. Poleg tega potekajo enkrat tedensko (vsako sredo) med mestnim in občinskim centrom zvez preverjanja. Namen teh vaj je pravočasno odkrivanje okvar in pomanjkljivosti v posameznih sistemih upravnih zvez. Dnevno potekajo preverja-nja z republiškim centrom za obveščanje po ultrakratkovalovnem radijskem omrežju. V sodelovanju z Mestnim sekretariatom za Ijudsko obrambo in republiškim centrom zvez je bilo izpeljanih osem vaj z vojaškimi obvezniki voda za zveze. Občinski center zvez je sodeloval pri pripravi in izvedbi vaje NNNP Požar-85 in letni občinski vaji Občinske konference ZRVS ter obrambnem dnevu dijakov srednjih šol z območja naše občine. Sekretariat za Ijudsko obrambo je prejel 2.911, rešil pa 2.924 zadev, od katerih je bilo na sedežu upravnega organa organizaci-jam združenega dela in krajevnim skupnostim vročenih 400 pis-nih materialov v glavnem strogo zaupnega značaja. Preko pošte je sekretariat odposlal naslovnikom 25.894 pozivov in vabil (civilna zaščita, narodna zaščita, obrambno usposabljanje prebi-valstva). Za materialno opremo občinskega združenega odreda civilne zaščite, civilne zaščite krajevnih skupnosti in voda za zveze ima sekretariat odprtih 5.326 kartic. S pomočjo krajevnih skupnosti opravlja vsakoletno inventuro opreme civilne zaščite, ki je v uporabi pri njih. Inventuro opravi tudi v občinskem odredu civilne zaščite. Sekretariat je opravljal tudi druge naloge, kot na primer inter-vencije pri popiavi na Barju, prevozi vode na območje krajevne skupnosti Barje in Trnovo, sodelovanje na vajah rezervnih stare-šin, obrambnih dnevih dijakov srednjih šol, prevozi materialov za potrebe tabornikov in ostali prevozi za potrebe organov ali orga-nizacij. V decembru smo pripravljali material o obrambnih pripra-vah občine, ki je bil posredovan na seminarju na sedežu občine študentom četrtega letnika fakultete za splošno Ijudsko obrambo. Posebne problematike pri delu upravnega organa v preteklem letu nismo beležili. Zaostalih upravnih nalog nimamo. Nismo pa še uspeli v celoti ustrezno urediti nalog na področju shranjevanja in vzdrževanja opreme. Sekretariat za Ijudsko obrambo 6. Poročilo o delu sekretariata za občo upravo in proračun V letu 1985 je odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o upravnih organih občine Ljubljana Vič-Rudnik reorganiziral sekretariat za občo upravo in proračun tako, da so bile zadeve v zvezi z urejanjem delovnih razmerij v občinskih upravnih organih ter strokovno in družbeno izobraževanje delavcev delovne skup-nosti občinskih upravnih organov in strokovnih služb prenesene v kadrovsko službo in tako, da je sekretariat prevzel zadeve, ki se nanašajo: na delitev sredstev za osebne dohodke in skupno porabo; na organizacijo in nadzorovanje dajanja pravne pomoči delovnim Ijudem in občanom ter drugim strankam in udeležen-cem v upravnem postopku; na opravljanje avtomatske obdelave podatkov za potrebe upravnih organov in strokovnih služb; na nudenje strokovne pomoči pri delu samoupravnih organov delovne skupnosti s svojega področja dela ter zadeve, ki niso v pristojnosti drugih upravnih organov. Programirane naloge je sekretariat izvršil, opravljene pa so bile tudi dodatne naloge, ki so bile v skladu s predpisi naložene med letom. Oddelek za računovodstvo, ki po odloku o upravnih organih opravlja finančno strokovna opravila za proračun in zadeve, ki se nanašajo na sredstva za delo občinskih upravnih organov in strokovnih služb in na dohodek delovne skupnosti ter organov in službe, je v tem obdobju opravil naslednje naloge: likvidacija računov, izvrševanje izplačil z virmanskimi nakazili in gotovini, sestavljanje trimesečnih periodičnih obračunov in zaključnih računov s poročilom, sestava osnutka finančnih načrtov za upravne organe in delovno skupnost teh organov, sestava osnutka in predloga odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o proračunu za leto 1985 in osnutka odloka o proračunu za leto 1986, sestava odloka o zaključnem računu o izvršitvi proračuna občine za leto 1984, sestava raznih mesečnih in letnih statističnih poročil ter izpolnjevanje obrazcev za delavce, ki se upokojijo oziroma najemajo potrošniška in stanovanjska posojila. Poleg navedenih nalog, ki so bile s programom dela predvi-dene, je oddelek opravil dodatne naloge v zvezi z zakonom o začasni prepovedi razpolaganja z delom družbenih sredstev družbenopolitične skupnosti in samoupravnih interesnih skup-nosti družbenih dejavnosti za porabo v letu 1985 ter spremljal izvrševanje sprejetih ukrepov. Oddelek za splošne zadeve, ki po odloku o upravnih organih opravlja naloge v zvezi z poslovanjem s spisi in evidenco spisov, upravne zadeve, ki niso v pristojnosti drugih upravnih občinskih organov, strojepisje za upravne organe in strokovne službe ter naloge v zvezi z ekonomatom in tehničnimi službami, je v tem obdobju opravil programirane naloge tako kot je prikazano v tabelah: a) Evidenca spisov: program izvršitev % dela - sprejem vlog, zahtev, pritožb 28.000 30.312 108,25 - knjiženjezadevinvlog 13.000 19.720 151,65 - izknjiževanje zadev 26.000 26.200 100,76 - arhiviranjezadev 25.000 24.957* 99,82 - urejanjeglavnegaarhiva 120tm 165tm 137,50 - odprava poštnih pošiljk 320.000 225.428" 70,44 - overovitve podpisov, prepisov, pisave 5.000 4.819 96,38 - izdajazdravstvenihspričeval zaživali 750 583 77,73 - izdaja delovnih knjižic 1.500 1.327 88,46 - izdajapotrdilpo172. čl.ZUP Novo 135 - vpis delovne dobe v delovne knjižice Novo 5 * - Arhiviranje zadev je bilo skozi vse leto ovirano, zaradi daljše bolezenske odsotnosti arhivarja. Opravljena so bila le tekoča dela, kar so urejali delavci iz evidence spisov. Arhivsko gradivo iz preteklih let in izločanje arhivskega gradiva pa je preneseno v obveznost leta 1986. ** - Program dela je bil sestavljen po realizaciji prejšnjega leta. Ker je uprava za družbene prihodke zmanjšala odpravo poštnih pošiljk se je letošnja izvršitev teh del zmanjšala. Poleg tega je bil dalj časa odsoten eden od kurirjev, ki je bil začasno razporejen na dela in naloge voznika službenih vozil, drugi kurir pa je bil več kot mesec dni bolan. Delo so opravljali ostali delavci oddelka. Poleg del, ki so navedena v preglednici, so bila v mesecu januarju opravljena izredna dela v zvezi s prodajo tiskovin za napoved dohodka in posredovana pojasnila o izpolnjevanju teh obrazcev. Vsake tri mesece so bila izdelana poročila o prejetih, rešenih in nerešenih zadevah, poročila o reševanju zadev v roku po ZUP ter poročila o izdanih zdravstvenih spričevalih za živali. 35 b)Strojepisnica program izvršitev dela % - za komite za urejanje prostora in v. okolja - zaupravozadružbene prihodke - za komit za družb. planiranje in g. (obrt) - za ostale upravne organe in strokovne službe 7.000 6.173 88,18 9.500 9.160 96,42 600 928 154,66 300 696 232,00 Skupaj 17.400 16.957 97,45 Ves ta zaostanek pri delu je nastal zaradi nadpoprečne (letne 20,20%) odsotnosti delavk v strojepisnici,.zlasti zaradi bolezni. c) Ekonomat in tehnične službe: so po programu dela nabav-Ijali osnovna sredstva ter drobni inventar in potrošni material ter zagotavljali redna vzdrževalna dela v stavbi Trg MDB 7 in 14 ter v krajevnih uradih, počitniški stanovanjih v Červarju in prikolicah. Od izrednih vzdrževalnih del so bili nabavljeni in vgrajeni javljalci požarov za AOP in arhiv, montirana je bila vrvica za preprečitev prehodov v gornje poslovne prostore, ko ni uradnih ur in zgrajen je bil nadstrešek za službena vozila. Zaradi pomanjkanja finančnih sredstev niso bila opravljena izredna vzdrževalna dela v stavbi Trg MDB 7 (pregled strehe in eventualno popravilo, barvanje obrobne pocinkane pločevine) in v stavbi MDB 14 (zamenjava pocinkane obrobe požarnega zidu, popravilo strehe in dimnika), kar je preneseno v obveznost leta 1986. Od ostalih nalog so delavci opravljali: čiščenje poslovnih pro-storov, fotokopiranja in razmnoževanje gradiv, hišniška opravila, receptorsko-telefonsko službo, vožnjo in vzdrževanje službenih vozil, naročeno snemanje poteka sej, sestankov, konferenc ter pomagali pri delu s pošto. Oddelek za AOP, ki po odloku o upravnih organih opravlja zadeve, ki se nanašajo na avtomatsko obdelavo podatkov za potrebe upravnih organov in strokovnih služb, je v tem obdobju izvajal in vzdrževal obstoječe obdelave in zagotavljal kontinu-itete; vodil aktivnosti za pridobitev nove računalniške opreme in ustreznih prostorov za računalnik in oddelek ter aktivnosti za poenotenje informacijskih sistemov na nivoju mesta; ažuriral je izvedbeno programsko dokumentacijo; vodil je operativno doku-mentacijo; pripravil je kornpletno aplikacijo odmere obrti s pav-šali in spremljajočimi izpisi in statistikami; pripravil je aplikacijo in prenos knjigovodskega stanja davčnega knjigovodstva iz RRC na DELTA sistem z interaktivnim vpogledom; pripravil je avtomat-ski izpis odločb za redne obrtnike in pavšaliste ter pripravil datoteko za nadaljnjo statistiko; pripravil odmero davka od kme-tijske dejavnosti s kompletnimi izpisi in statistiko; pripravil je izpis registra davčnih zavezancev za elektrogospodarstvo; popra-vil je izpisne programe zaradi zaokroževanja na cele dinarje; popravil in testiral je obračun knjigovodske analitike zaradi obra-čuna obresti in ureditve datoteke in dnevnike obračunanih obre-sti; pripravil je izpis dnevnikov obresti na matričnem tiskalniku TRS; pripravil je aplikacijo za registracijo računov s kontrolo obdelave podatkov; uredil je direkten dostop do šifranta OZD; predelal je progame in datoteke za obračun invalidnin in odpravil decimalna mesta; predelal je programe za izpis opominskih položnic in zaradi novih položnic; pripravljal je obračune osebnih dohodkov delavcev upravnih organov in strokovnih služb. Krajevni uradi: ki po odloku o upravnih organih opravljajo zadeve s področja osebnih stanj in zadeve v zvezi z javnim redom in mirom ter zadeve, ki mu jih poverijo občinski upravni organi so v tem obdobju izpolnili program dela kot je prikazano v pregled-nici: 1984 1985 % - naloge s področja pisar. poslov. 6.447 5.491 85 - naloge s področja osebnih stanj 6.025 7.260 120 Skupaj: 12.47212.751 102 Poleg navedenih nalog so krajevni uradi uskladili registre pre-bivalstva z registri MSNZ Ljubljana (za volitve), sprejeli dnevno poprečno 3-4 stranke, nudili pravno pomoč pri sestavi vlog, na 36 Dobrovi sodelovali pri ureditvi in evidentiranju uličnega sistema, izpolnili 136 statističnih poročil in izpolnjevali razne obrazce za potrebe šol, postaje LM, VVZ, ZB, KS. Odsotnost delavcev rešujejo z medsebojnim nadomeščanjem (ena delavka je na porodniškem dopustu, druga pa je bila na daljšem bolniškem dopustu). Nerešenih zadev ob koncu leta 1985 nimajo. Organizacija dela, ki po odloku o upravnih organih opravlja zadeve, ki se nanašajo na organizacijo dela občinskih upravnih organov in strokovnih služb, na izpopolnjevanje in modernizacijo oblik in metod dela, na delitev sredstev za osebne dohodke in skupno porabo, na pripravo samoupravnih splošnih aktov za delovno skupnost s tega področja je v tem obdobju oblikovala: metodologijo vrednotenja tipičnih upravnih del in nalog; pravil-nik o delitvi sredstev za osebne dohodke in skupno porabo ter sklep o določitvi osebnega dohodka delavcem, ki jih imenuje izvršni svet; informacijo o samoupravnem sporazumu dejavnosti (za IS in DS); odredbe, ki jih je sprejel izvršni svet (razvrščanje del in nalog, finančno poslovanje, pogoji za odtujitev sredstev opreme, zaščitna sredstva pri delu, vračilo nekaterih stroškov v zvezi z delom); izdelava normative za strojepisje in čiščenje; ugotavjjala potrebni delovni čas za upravna dela in naloge ter pripravila strokovna gradiva za seje samoupravnih organov s področja dela svojega upravnega organa. Upravni nadzor, ki po odloku o upravnih organih opravlja zadeve, ki se nanašajo na izvajanje zakona in drugih predpisov o splošnem upravnem postopku in nadzorstvo o pravilni uporabi predpisov v upravnem postopku; na organizacijo in nadzorova-nje dajanja pravne pomoči delovnim Ijudem in občanom ter drugim strankam in udeležencem v upravnem postopku, na nad-zorstvo o uporabi predpisov o pisarniškem poslovanju je v tem obdobju: opravil inštruktažo v Centru za socialno delo občine Ljubljana Vlč-Rudnik in izdelal poročilo o tem pregledu (pregle-danih je bilo preko 30 zadev glede na uporabo temeljnih načel postopka - odločbe, potrdila, zapisniki, vročanje, vabila, pri-tožbe; pregledana je bila kadrovska sestava ter poslovanje spre-jemne pisarne); opravil pregled zadev v občinskem komiteju za urejanje prostora in varstvo okolja (zadeve s področja gradbeni-štva-dovoljenja, priglasitve del, nekaj odločb in pritožb zoper odločbe); zadolžil upravo za družbene prihodke za kontrolo upo-rabe zakona o upravnih taksah; nudil pomoč posameznim uprav-nim organom pri reševanju upravnih zadev (priprava obrazcev in resolucije za leto 1986); izdelal pismena pravna mnenja; sodelo-val pri pripravi akcijskega programa o načinu reševanja pred-vvsem starejših zadev; izdelal trimesečna poročila o upravnem nadzorstvu za obravnavo na IS; ugotovil, da v reševanju upravnih zadev ni večjih nezakonitosti, ker so jih predhodno preprečevali, s svetovanjem in napotki in da so bile posamezne nepravilnosti ugotovljene na področju gradbeništva in urbanizma, kjer je tudi največji obseg upravnih zadev. ; V tem letu smo se aktivno vključili v pripravo volitev, ki bodo spomladi 1986 leta. Skozi vse leto so se v sekretariatu pojavljale težave zaradi pogostih odsotnosti delavcev zlasti v splošnem oddelku. Sekretariat za občo upravo in proračun 7. Poročilo o delu uprave za družbene prihodke Uprava za družbene prihodke je individualni upravni organ, ki deluje na podlagi zakona o upravah za družbene prihodke, zakona o davkih občanov in drugih predpisov. Uprava za družbene prihodke je za seje izvršnega sveta pripra-vila 46 zadev - med drugim je izvršni svet mesečno spremljal preglede o obremenitvah in plačilnih davkov in prispevkov, poro-čila o delu uprave. Za občinsko skupščino je uprava pripravila 7 zadev po programu dela in 11 zadev izven programa dela. Naloge odmerno davčnega značaja: Glavna naloga uprave za družbene prihodke je dosledno in učinkovito izvajanje davčnih in drugih predpisov. Pri tem je bila odmera davčnih in drugih obveznosti izredno pomembna aktiv-nost uprave. Tej nalogi je bila v letu 1985 posvečena posebna pozornost. a) Odmerjene obveznosti za leto 1984 iz naslova davkov in prispevkov \z gospodarskih in poklicnih dejavnosti po dejanskem dohodku je plačilo 1875 zavezancev v skupnem znesku 686.308.592,00 din. Odmero davkov in prispevkov v pavšalnem letnem znesku za leto 1985 pa 355 zavezancev v skupnem znesku 56.602.119,00 din. Skupni indeks povečannja je 156 glede na odmero za leto 1983. Danih je bilo 19.130.498,00 din davčnih olajšav. Davek iz skupnega dohodka občanov za leto 1984 je bil odmerjen v skupni višini 60.684.162,00 din 447 občanom. b) Nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča je bilo odmer-jeno 9300 zavezancem v višini 80.847.566,00 din. c) V letu 1984 na upravi nismo opravili odmere davkov in prispevkov iz kmetijske dejavnosti, zato smo zavezancem izdali začasne odločbe. Vzrok je bil v povečanem obsegu dela, ki je nastalo zaradi novega ovrednotenja katastrskega dohodka in novega načina plačevanja prispevkov za pokojninsko zavarova-nje kmetov, ter ugotavljanju dejanske oddaje tržnih viškov. V letu 1985 so bili opravljeni popravki v vseh 58.000 posestnih listih zaradi povečanja katastrskega dohodka. Izvršeni so bili tudi pora-čuni prispevkov za leto 1984 in obračuni olajšav za oddajanje tržnih viškov. Tako smo za leto 1984 izdali 8000 dokončnih odločb v višini 49.230.179,00 din. Opravili smo tudi odmero za leto 1985 v višini 66. 020.353,00 din. d) Na odseku za davke od premoženja in na dohodek od premoženja je \z tabele razvidna vrsta davkov, število zavezancev in višina odmerjenega davka. Vrsta davka Št. zave- Odmerjeni davek zancev din - davek in prispevek na posest stavb - davek od doh. od premož. in premož. pravic - davek na promet nepremičnin davek na dediščine in darila 16.600 25.973.000,00 din 891 14.135.371,00 din 1.276 68.376.629,00 din 1.614 14.469.444,00 din Na navedenem odseku je bil 6.306 občanom odmerjem davek ob nakupu ali prodaji motornih vozil, izdanih je bilo 3.318 potrdil o premoženjskem stanju in opravljeno 449 overovitev poslovnih knjig, ter potrjenih 2.700 računov, potnih nalogov, paragonskih blokov in trakov za registrske blagajne. Naloge inšpekcijsko-kontrolnega značaja: Inšpekcija prihodkov je v letu 1985 skupaj s službo obrtne odmere opravila približno 2.200 pregledov zaključnih bilanc obrt-nikov. Sodelovala je predvsem pri zahtevnejših pregledih (samo-stojni gostinci) in v pritožbenih postopkih. Skozi vse leto je na terenu izvajala kontrolo pri zavezancih, ki samostojno opravljajo gospodarske dejavnosti: št. prim. - medletna kontrola poslovanja pri zavezancih 980 - popis zalog materiala, polizdelkov in končnih izdel- kov 210 - kontrola registrskih blagajn 120 - skupaj z organi milice je bila izvedena kontrola potnih nalogov pri zasebnih avtoprevoznikih na terenu 43 - skupaj s službo SDK je bil opravljen pregled v obrtni zadrugi 1 - ugotavljanje neprijavljenih počitniških objektov za katere dosedaj občani niso plačevali davka 145 - ugotavljanje občanov, ki opravljajo dejavnost brez obrtnega dovoljenja (šušmarji) in izvršitev odmere 54 - ugotavljanje oddajanja stanovanjskih in drugih pro- storov 31 - dajanje predlogov za postopek o prekrških 105 - vodenje postopka o prekršku z izdajo odločbe 70 Zelo intenzivno se je pristopilo k odkrivanju »šušmarjev«. Vsi dosedaj odkriti primeri so dani v davčne evidence zaradi kontrole in obdavčevanja v naslednjih letih. Prav tako smo vso pozornost posvetili obdavčevanju neprijavljenih počitniških objektov. Obe aktivnosti štejemo kot prioritetni nalogi, zato jih bomo tudivv bodoče izvajali dosledno. Pri ugotavljanju izvora premoženja se na upravi vodita dva postopka. Naloge računovodstva in izterjave: Računovodstvo prihodkov je na osnovi predpisanih odmernih odločitev v letu 1985 izkazalo za 2.471.522.000,00 din obveznosti, karrpomeni v primerjavi z letom 1984 indeks povečanja 190. Služba računovodstva prihodkov je v letu 1985 poknjižila 88.600 plačil, od tega je bilo vplačanih pri tukajšnji blagajni 22.500 gotovinskih plačil v skupnem znesku 750.000.000,00 din. Izdanih je bilo 5.071 potrdil o plačanih davkih in registrirano 61.200 računov obrtnikov. Aktivnosti izterjave družbenih prihodkov v letu 1985: št. pnm. 3.884 980 1.323 - izdaja opominov po registraciji računov - izdaja sklepov za blokacijo žiro računov OD - administrativna oblika izterjave davkov in prispevkov - izterjava obveznosti, ki jih ne odmerjamo na upravi (kazni, milice, sodnik za prekrške, carina) 4.191 - izdaja odločb in izterjava sodnih taks 292 - blokacije žiro računov občanov 98 - opravljeni rubeži 36 - prošnje za odlog plačila 135 - odpisi davkov in prispevkov po komisiji in izvršnem svetu . 180 Največji problem na oddelku izterjave predstavlja izterjava, ki jo opravljamo za druge organe, zaradi pomanjkljivih podatkov, ki jih ti predlogi vsebujejo. Na upravi za družbene prihodke nam je uspelo doseči 95% izterjavo odmerjenih družbenih obveznosti. Uprava za družbene prihodke 8. Poročilo o delu sekretariata skupščine Sekretariat skupščine opravlja svoje naloge v okviru delovnega programa občinske skupščine, njenih zborov, delovnih teles ter drugih organov, za katere opravlja strokovne in druge naloge. V preteklem letu je bilo 5 skupnih zasedanj zborov skupščine občine, 11 sej zbora združenega dela, 10 sej zbora krajevnih skupnosti ter 9 sej družbenopolitičnega zbora ter 2 skupna zase-danja in sicer s skupščino občinske izobraževalne skupnosti in skupščine občinske skupnosti socialnega varstva. Delo sekretari-ata skupščine je bilo opredeljeno tudi z dinamiko 10 sej skupš-čine mesta Ljubljane in 15 sejami skupščine SRS. Preteklo leto je bilo leto sprejemanja planskih razvojnih doku-mentov, kar je tudi narekovalo pospešeno delo strokovnih delav-cev sekretariata z delegati oz. s konferencami delegacij. V sekretariatu so bila opravljena tudi strokovna in organizacij-ska dela ob pripravi osnutka in predloga statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik. Na področju dela zbora združenega dela ugotavljamo, da je zbor imel 11 sej.na katerih je obravnaval skupno 128 točk. Za seje zbora so bile opravljene vse potrebne aktivnosti (obvestila vodjem delegacij in konferenc delegacij, priprava potekov sej, izdelani skrajšani zapisniki sej), vpisani podatki v evidence ter izvršeni sklepi in stališča zbora. V mesecu avgustu je bil v dveh variantah izdelan delovni osnutek povezovanja delegacij v konference delegacij (za 49 oz. 46 dele-gatskih mest). V razpravo osnovnim organizacijam ZS in delega-cijam je bil 19. 9. dostavljen osnutek z rokom podaje pripomb do 23/10-1985. V času obravnave osnutka so potekale razprave tudi v okviru aktivnosti OS ZS in na predsedstvu skupščine občine, ki je obravnavalo prejete pripombe in predloge ter sklenilo, da se predlog oblikovanja konferenc delegacij pripravi za 44 delegat-skih mest v ZZD. V mesecu decembru so bili poslani sporazumi in .sklepi v sprejem 219 samoupravnim organizacijam in skupnostim "(rok: 10/1-1986). V skladu s programom dela sekretariata sta se predsednik in tajnik zbora udeležila 6 sej konferenc delegacij. Glede na ugotov-Ijeno pogosto odsotnost delegatov nekaterih KD na sejah zbora združenega dela, (ki jo v večini primerov pogojuje neaktivnost delegacij združenih v konference), je bil v dogovoru z vodji konferenc delegacij, opravljen sklic 4 sej KD na sedežu občine, v sodelovanju s predstavnikom OS ZS, opravljen delovni pogovor s 37 poslovodnimi in samoupravnimi strukturami pri dveh nosilcih konferenc in 4 OZD. Predsednik ZZD je v skladu s sklepom predsedstva opravil delovni razgovor v 4 organizacijah združenega dela, ki niso predložile analize razvojnih možnosti. Pogosto soupade sklic seje ZZD občinske in republiške skupš-čine. Dela in naloge, ki jih je potrebno opraviti za skupine delega-tov za republiško skupščino, so preprečila udeležbo na večjem številu sej konferenc delegacij in delegacij (v letu 1985 na 16 sej). Na podlagi sklepov in opredelitev ZZD do gradiva za seje zborov SML so bila izdelana pisna stališča, pripombe in amand-maji, ki so jih delegati podajali na 10 sejah ZZD SML. Za kmetijsko delegacijo (KD 46) je bil opravljen sklic 10 seje delegacije, na katerih je bilo obravnavano gradivo za sejo ZZD SO in SML. Na podlagi razpraveso bilaoblikovanastališča in predlogi k 10 točkam dnevnega reda zborov ter dva delegatska vprašanja. Za kmete člane delegacije tajnik zbora obračunava tudi povračila izgubljenega OD zaradi opravljanja delegatskih dolžnosti ter potne stroške. V preteklem letu je imel zbor krajevnih skupnosti 10 ločenih sej. Ob vsakem sklicu seje zbora so bile izvedene vse aktivnosti za nemoten potek seje in opravljena realizacija opravljenih skle-pov. V skladu s programom dela je delavec sekretariata priso-stvoval sejam delegacij v KS Milan Česnik, Podpeč, Velike Lašče, Polhov Gradec, Zeleni log in Vrhovci. Družbenopolitični zbor je imel v preteklem obdobju 9 ločenih sej zbora. V skladu s programom dela in aktivnostmi okrog sprejemanja planskih aktov, je DPZ obravnaval načelna vprašanja s posameznih področij, manj pa je odločal o konkretnih zadevah, kar je imelo tudi za posledico krajše dnevne rede zbora. Zbor se je aktivno vključeval tudi v obravnavo ukrepa družbenega varstva v DO Študentski center in DO Emonaprojekt. V sekretariatu skupščine so se opravljala tudi strokovna opra-vila za skupine delegatov ter za delovna telesa skupščine in njenih zborov. Skupina delegatov za gospodarsko področje je imela 13 sej, na katerih je podrobneje obravnavala 85 točk \z dnevnih redov sej zbora združenega dela, stališča in predloge ter pobude je obliko-vala k 33 zadevam, ki so jih delegati podali na seji zbora. Skupina delegatov za socialno zdravstveno področje je imela 11 sej, na katerih je temeljiteje obravnavala 49 točk, oblikovala stališča k 4 zadevam in 2 pobudi (za razrešitev vprašanja zavaro-vanja kmetov, ki niso mogli biti v letu 1972-1983 vključeni v kmečko zavarovanje; za obravnavo postopkov na odboru za varstvo delovnih invalidov). Skupina delegatov za prosvetno kulturno področje je imela 11 sej, temeljiteje je obravnavala 43 zadev in oblikovala za razpravo na seji ZZD stališča k 4 točkam s pobudo za izenačevanje pogojev in opremljenosti šol za izvajanje enotnega predmetnika in učnega načrta. Skupina delegatov za zbor občin skupščine SRS je imela v letu 1985 15 sej, na katerih je temeljiteje obravnavala 72 točk. Preko delegatov je bilo v zboru občin posredovano 14 pobud, stališč in predlogov. Delo žirije za podelitev priznanj in nagrad občine je vezano predvsem na čas od objave razpisa do prodaje predlogov sklepov na slavnostnem zasedanju zborov SO (januar-april). V preteklem letu je imela žirija 3 redne seje in eno korespondenčno, na razpis je bilo predloženo 34 predlogov. Na predlog žirije je skupščina občine podelila 3 nagrade in 5 priznanj. Komisija za prošnje in pritožbe je na 4 sejah obravnavala 12 zadev, od katerih so 3 v reševanju že drugo leto. Pritožbena problematika v teh treh primerih je namreč takšna, da zahteva dolgotrajnejše aktivnosti komisije, saj gre za obravnavo slabih sosedskih odnosov in podobno. V drugi polovici leta 1985 je bil izveden posvet na republiški ravni z namenom, da se pripravi in obdela celovita pritožbena problematika na nivoju celotne družbenpolitične skupnosti. Komisija za odlikovanja je na 4 sejah obravnavala 67 pobud različnih pobudnikov iz območja občine. Dogovor o izvajanju zakona o odlikovanjih nas obvezuje, da pridobivamo in podajamo mnenja k pobudam posameznikov, ki prebivajo na območju naše družbenopolitične skupnosti, osnovni pobudniki pa so iz drugih 38 DPS. Takih mnenj je bilo lani obravnavanih 44. V preteklem letu smo iz pisarne odlikovanj prejeli 45 odlikovanj, od katerih je bilo že izročenih 39, ostanek pa bo izročen v januarju 1986. Vsa odlikovanja se izročajo v sredinah, iz katerih odlikovanci izhajajo, le izjemoma se izročajo na sedežu občine. Vse izročitve so skladno z zahtevami izročene na svečan način ob prisotnosti najvišjih predstavnikov vodstev občine in predstavnikov tiska. Pripravljalni odbor za organizacijo in izvedbo proslave v Trno-vem je imel 8 sej. Delo sekretariata je bilo vezano na sprotno realizacijo sprejetih sklepov, pomoči in pripravi spremljajočih aktivnosti v tednu pred praznikom, organizirano je bilo tradici-onalno srečanje nosilcev partizanske Spomenice 1941, izvedene določene propagandne aktivnosti, organizirani posebni prevozi, analiza in zaključna finančna konstrukcija. V sekretariatu skupščine se opravljajo tudi vsa strokovna in administrativna dela za predsedstvo skupščine (v preteklem letu je bilo 12 sej). V preteklem letu je na pobudo predsedstva skupš-čine obravnavana kot posebna tema »Informacija o nekaterih družbenoekonomskih vidikih uvajanja informacijske tehnologije in ustreznih sistemov«. Ob tem je bila organizirana skupna seja zborov skupščine občine in skupščine občinske raziskovalne skupnosti. Sprejeti sklepi so bili posredovani vsej delegatski bazi, kot tudi skupščini mesta Ljubljane, kjer je odločeno, da bo te sklepe in pobude obravnaval v mesecu februarju zbor združe-nega dela SML. Koncem tega leta so delavci sekretariata pričeli z delom na poročilu- o 4-letnem delovanju skupščine občine. V letu 1985 je bilo v zborih skupščine postavljenih oz. podanih 58 delegatskih vprašanj, 13 pobud in predlogov ter 2 pripombi, ki sta se nanašali na predloženo gradivo, vendar sta bili podani pri točki »vprašanja in predlogi delegatov«. Vprašanja, pobude, predlogi so se nanašali na naslednja področja: komunala 34, avtobusni promet 7, šolstvo - otroško varstvo 3, zdravstvo 3, planski dokumenti 5, trgovina 2, delegatski skupščinski sistem 4, proračun 1, zazidalni načrti in nedovoljene gradnje 5, kmetijstvo 2, ostalo 7. V dogovoru z izvršnim svetom je narejena racionalizacija obsega delegatskih gradiv in sicer pri gradivih, pri katerih ni bilo pripomb od osnutka do predlpga. Delegati so ob tem sprejeli pobudo, da se predlog akta ne objavi posebej. Gradiva so sicer bila krajša in po vsebini razumljivejša. Sekretariat skupščine 9. Poročilo o delu sekretariata izvršnega sveta Sekretariat izvršnega sveta je strokovna služba, ki opravlja dela in naloge za izvršni svet in njegova delovna telesa na podlagi odloka o občinskih upravnih organih in strokovnih službah. V letu 1985 je sekretariat izvršnega sveta: - opravil 17 analiz zakonitosti splošnih aktov s predlogom za podajo soglasja IS ali SO - pripravil 39 osnutkov in predlogov normativnih ali drugih aktov z obrazložitvijo, ki jih je sprejela SO ali IS, - podal 46 pismenih pravnih mnenj občinskim upravnim orga-nom, OZD ali SIS, - podal 46 ustnih pravnih mnenj občinskim upravnim orga-nom, OZD ali SIS, - nudil pravno pomoč pri oblikovanju trinajstih zahtevnejših pravnih predpisov, ki jih sprejema SO, IS ali upravni organ ter sodelovanje v postopku obravnave. Poleg navedenega je sekretariat izvršnega sveta v letu 1985: - zbral gradiva ter organiziral sklic 47 sej izvršnega sveta z 592 točkami dnevnega reda, - pripravil v sodelovanju z občinskimi upravnimi organi pro-gram dela SIS za leto 1985, ki je imel predvidenih za obravnavo 106 zadev, spremljal in mesečno oz. tromesečno poročal IS o izvrševanju programa dela in o izvrševanju sklepov, ki jih je sprejel IS - oblikoval 47 zapisnikov sej izvršnega sveta, - odposlal 403 sklepe SIS naslovnikom, na katere se je sklep nanašal, - posredoval sekretariatu FSO 92 gradiv, ki jih je izvršni svet predlagal v obravnavo in sprejem zborom SO Ljubljana Vič-Rudnik - skrbel za objavo v Uradnem listu SRS 10 aktov, ki jih je sprejel izvršni svet. Poleg navedenega je opravljal stenografska, strojepisna in administrativna dela za potrebe predsednika in namestnika pred-sednika izvršnega sveta, sekretariat izvršnega sveta in tudi za druge občinske upravne organe. Sekretariat izvršnega sveta 10. Poročilo o delu kadrovske službe Delo kadrovske službe v letu 1985 se je izvajalo na podlagi nalog, ki jih opredeljuje odlok o občinskih upravnih organih in program dela, ki ga je sprejel izvršni svet. Z novim odlokom o občinskih upravnih organih so bile naloge s področja delovnih razmerij, izobraževanja, socialne problematike, družbenega stan-darda za delavce delovne skupnosti upravnih organov in strokov-nih služb s 1.1.1985 prenešene v kadrovsko službo. S prenosom navedenih aalog v kadrovsko službo se je bilo potrebno ustrezno organizirati in prerazporediti dela in naloge med vsemi delav-kami, kar pa nam ni povsem uspelo; predvem v drugi polovici leta, zaradi daljše odsotnosti dveh delavk. (Število izgubljenih delovnih dni zaradi bolniške odsnotnosti obeh delavk v letu 1985 je 142 dni). Naloge in gradiva za izvršni svet in skupščino: - poročilo o stanju na področju kadrovsko izobraževalnih potreb v planskih dokumentih v OZD v občini - analiza stanja na področju kadrovanja delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi - vloga in delo disciplinskih komisij v OZD v obdobju 1983-1984 - obravnavala je tudi skupščina - poročilo o stanju na področju kadrovske dejavnosti v delovni skupnosti upravnih organov in strokovnih služb občine Ljubljana Vič-Rudnik - področje kadrovske politike in zaposlovanja v planskih do-kumentih - predlogi za razrešitve in imenovanja članov komisij, odbo-rov, vodilnih delavcev in delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, ki jih imenuje izvršni svet (53 predlogov), - predlogi za oblikovanje mnenja k predlogom za imenovanje poslovodnih organov (32) - predlogi sprememb in dopolnitev pravilnika o organizaciji in delu ter sistematizaciji del in nalog. Naloge na področju spremljanja stanja poslovodnih organov in delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi: v letu 1985 je 26-im poslovodnim organom potekel mandat, kadrovske spre-membe pri imenovanjih poslovodnih organov, zaradi statusnih sprememb ali drugih vzrokov so bile še v 6 OZD. Z vsemi smo sodelovali pri izpeljavi razpisnih postopkov. V letu 1985 smo imenovali 62 predstavnikov družbene skupnosti v razpisne komi-sije. V vsakem primeru smo opravili z vsaj enim članom osebne razgovore predno je odšel na sejo in tudi po obravnavi na izvrš-nem svetu, ter kadrovski koordinaciji. V razgovorih so skoraj vedno sodelovali predstavniki družbenopolitičnih organizacij občine, takšna oblika sodelovanja se je pokazala kot uspešna. Naloge na področju sodelovanja s kadrovskimi delavci v OZD: - organizirali smno posvet na temo »Planiranje kadrovsko-izobraževalnih potreb« v štirih skupinah - sodelovali smo z vsemi evidentičarji in imeli posebne inštruktaževUOZD, - organizirali predavanje za kadrovske delavce OZD na temo »Alkoholizem« - izvedli smo vse organizacijske in kadrovske priprave, da so se kadrovski delavci ponovno aktivirali v Društvu kadrovskih delavcev občine - na predlog kadrovske službe so se 3 vodje kadrovskih služb udeležili 10-dnevnegafunkc. izobraževanjanašoli zaposlovodne kadre na Brdu. Aktivno delo v društvu kadrovskih delavcev naj bi zapolnilo tisto vrzel pri usposabljanju kadrovskih delavcev pri izvajanju njihove funkcije, izmenjavi izkušenj, za katera ugotavljamo, da jo je premalo. Delo za komisije skupščine in izvršnega sveta: Za komisijo za volitve in imenovanja ter kadrovske zadeve smo pripravili gradivo za 11 sej: - usklajevanje osebnih dohodkov voljenih in imenovanih funkcionarjev, obravnavali liste funkcij, pripombe, sprejem pra-vilnika o OD funkcionarjev ter spremembe in dopolnitve - izdaja novih odločb vsem voljenim in imenovanim - obravnava osnutka opomnika za delo razpisnih komisij - imenovanja predstavnikov družbene skupnosti v svete OZD (61) -- predlogi za razrešitve, izvolitve oz. imenovanja, ki so bili posredovani skupščini (52) Opravili smo tajniška dela za komisijo za spremljanje uresniče-vanja družbenega dogovora o kadrovskl politiki za 3 seje in tajniška dela za komisijo za pregled samoupravnih splošnih aktov za 2 seji, delo za to komisijo je v močnem zaostanku. Delo na področju kadrovske evidence: Pri tem delu je potrebno poudariti, da se kadrovska evidenca vsakodnevno uporablja, a žal ni povsem ažurna, zato je potrebno mnogo dodatnih preverjanj podatkov prav ob konkretnih prime-rih. Sekretariatu za kadrovska vprašanja pri IS SRS, smo posre-dovali posebne preglede in sezname o poslovodnih organih: vsi prijavljeni kandidati in imenovani poslovodni organi v letu 1984, seznam in vzroki za imenovanje v. d. IPO OZD, pregled mandatov poslovodnih organov za leto 1986. Iz kadrovske evidence je razvidno, da smo v letu 1985 opravili naslednje spremembe: - novo popisanih 438 - odjavljenih 356 - spremembe 1075 Izdelali smo tudi seznam potencialnih kandidatov za prevzem najodgovornejših funkcij v OZD (tehnični in družboslovni poklici) Delo na področju volitev delegatov v DPS in SIS V skladu z aktivnostmi in rokovnikom v pripravah na volitve 1986 smo izdelali vse naloge - I., II. in zbirno III. poročilo o evidentiranih kandidatih. Sodelovali smo z vsemi evidentičarji, ki v OZD in krajevnih skupnostih opravljajo te naloge, sprotno obveščali OK SZDL o stanju. Druge opravljene naloge: - imenovanja zunanjih članov v disciplinske komisije - delo na področju SLO - vojna bilanca delovne sile Na področju delovnih razmerij so bile opravljene naslednje naloge: - na podlagi novega pravilnika o organizaciji in delu ter siste-matizaciji del in nalog - izdane vse odločbe - sklepi o trajanju letnega dopusta za vse delavce - izdelani pregledi vseh zaposlenih (8 elementov) - poročilo o realizaciji programa izpopolnjevanja strokovne izobrazbe za leto 1984 - poročilo o izobraževanju - dvakrat letno posebno poročilo republiškemu sekretariatu za pravosodje in upravo - izvedba razpisov del in nalog za delavce s posebnimi poo-blastili in odgovornostmi in druge delavce. Druge naloge: mesečni seznami, vodenje evidenc za druge organe izven delovne skupnosti, aneksi k pogodbam o štipen-dijah. V letu 1985 je bilo 14 sej komisije za medsebojna delovna razmerja, za katero smo opravili vsa strokovna in tajniška dela. Izobraževanje Na področju izobraževanja predvsem z vidika pridobitve ustrezne strokovne izobrazbe za opravljanje del in nalog je bilo v letu 1985 premalo storjenega, le dve delavki sta se odločili za izobraževanje ob delu (višja pravna Maribor, UAŠ). Stanje 31. 12. 1985: Stopnja smer št. delavcev VI upravna 2 VI pravna 2 V upravno-admin. 2 V upravno-admin. 2 Za delavce, ki si morajo pridobiti z delom pridobljeno delovno zmožnost (1. 7. 1986) smo izdelali predlog postopka in navodila ter vprašanja za splošni del in vprašanja za strokovni del za administrativno tehnične delavce. Na tem področju kasnimo, predvsem zato, ker še niso pripravljeni programi za opravljanje preizkusa iz strokovnega dela za delavce, ki opravljajo dela in naloge V., VI. in VII. stopnje. 39 Na področju funkcionalnega izobraževanja so se delavci delovne skupnosti izobraževali na seminarjih, posvetih, predava-njih itd. skupno 17 delavcev. Družbeni standard x V letu 1985 smo izvedli dva razpisa za dodelitev stanovanjskih posojil vrsta kredita: - krediti za novogradnje 17 delavcev - adaptacije 8delavcev - za nakup 1 delavec (900.000) Pripravili smo vprašalnik za ugotovitev stanovanjskih potreb za delavce delovne skupnosti do leta 1990. Izvedli smo razpis in razporeditev delavcev za letovanje. Počit-niške enote je koristilo 64 delavcev, enote so 100% izkoriščene, štirim delavcem ni bilo mogoče ugoditi. Komisija za družbeni standard je imela 5 sej. Opravili smo tudi vsa tajniška dela za svet delovne skupnosti, ki je imel 13 sej in tajniška dela za disciplinsko komisijo, ki je imela 3 seje. V letu 1985 nam ni uspelo pripraviti predloga sprememb in dopolnitev pravilnika o letovanjih, pravilnika o izobraževanju. Kadrovska služba