DOPOLNJEN UUBLJANSKI PROMETNI REŽIM Vse novitete niso vzdržale Nedavno, točneje 15. junija, je Ljubljančane presenetil nov prometnj režim, ki pa po pro-metni gneči in zmedi sodeč, le ni bil tako nedolžen in »maj-hen dodatek« kot so mnogi sprva menili. Precej nekdanjib enosmemic je po novem spet dvosmernih, več je parkirnih mest, vse to pa na rovaš ko-lesarskih stez, kl jih praktično skorajda ni več. Torej, kolesarji na cesto — po desni, med osta-li promet! Vozniki očitno niso imeli pri-ložnosti, da bi se veselili no-vih dvosmernic, saj jihjeuved-ba novega prometnega režima presenetila, predvsem pazmed-la kot strela z jasnega. Tiste-ga sončnega junijskega jutra so bili mnogi zaspani vozniki, ki so po običajnih poteh hiteli v službo, nemalo presenečeni, ko jim je, denimo, po Beethov-novi ulici nasproti pripeljal avto — Beethovnova je do Tom-šičeve dvosmerna, naprej pa do Kidričeve enosmerna, le da se promet vije v drugo smer kot prej. Med največje spremembe sodi šubičeva ulica, ki je po novem dvosmerna, spremenje-na je tudi podoba Miklošičeve ulice. Ta je še vedno enosmer-na, le dva vozna pasova — za hitrejši promet — sta izrinila kolesarje, ki pa se, mimogre-de poveda.no, še zmeraj vozijo po levi strani, po nekdanji, a še vidni (!) kolesarski stezi. Pomembna novost za voznike je tudi ta, da je moč spet za-vijati iz Tavčarjeve po Titovi cesti dalje proti Pošti. Nekaj novosti je tudi okoli »Zlate ladjice«. Ulica Breg je dvosmerna, ti kolesarji pa me-ni nič tebi nič še vedno vztra-jajo na nekdanji kolesarski stezi, ki so jo komunalni de-lavci »pozabili« zbrisati. No, pa saj tako je povsod — glav-no je, da smo kolesarske ste-ze, predvsem tisto polovico ob levih straneh ulic, odpravill in tako obračunali s povsera »lju-bljansko pogruntavščino«. Pa pustimo kolesarje. Napra-vili smo jim kolesarske steze, a kolesarjev ni bilo nič več kot prej na ulicah, zato smo jih ukinili. Na začetku smo govorili o novih parkirnih prostorih, novih »boksih« na Beethovnovi, Pražakovi in še kje — to bolj zanima tiste, ki se »proti pričakovanjem« niso vozili v službo s kolesom, arn-pak z avtom. Ob tem velja povedati, da so nova parkir-na mesta le začasno brez par-kirnih ur. Ko bodo postavili tudi te, bomo lahko za dinar parkirali le še pol ure! Tako bo povsod v mestu. In zakaj je uvedba novega prometnega režima povzročila takšno zmedo med vozniki? Predvsem niso bili v zadovolji-vi meri obveščeni Sredstva javnega obveščonja so se lah-ko le potrudila, da so izpolni-la svojo nalogo. Pristojni mož-je, ki bi morah javnost obve-stiti, so molčali. So menili, da so spremembe tako majhne, da nanje ni treba še posebej opozoriti in niti sklicati (si-cer obljubljeno) tiskavno kon-ferenco? Morda. Kot vsako leto se tudi zdaj vozniki in koiesarji počasi pri-vajajo spremenjeni prometni ureditvi in ko bomo spet vq-zili po novi zamisli, bomo kri-tizirali staro in — pisali o no-vi... Peter Mirkovlč