V FDGOVl Katastroialni časi so nastopilii zna vse, tudi na najhujše, ker sila toimi kola. Od vseh stram raam prihajajo ¦obupn.i klici po porooči, katerih fcončni refren je, da tako ne imoTe iti dalje. S isndom v srcu :im ©bupujoči nad tem, da je še kaj pravice i>n blagih čuvstev na svetu, beremo slike o neznosnem položaju kira,nj-skega učHeljstva. Piše nam družinski oče petili otrok: »2ivll ni/mami flič; 'dosedaj ije bil kroimpir v oblicah stalna ;jed .na tmoji mM, v par tednih poide tudi ta. Tudi kuriva ntaam: v 'tankih ponošenih oiblekah sedi žena in otroci v nezakurjeni ¦teirmi sobi, ker tudi razsvetljave mimiaim.* Dveh otook ne iworeim pošiljati v šolo, k&r ¦niimata črevljev; žena ni mogla v cerkev ob božionih p>raznikih, ker ji ne imioran kupiti oibutve; tudi sam imam raztrgaine črevloe, da seim ob zadnjeim južnem \nreimeiTiu z miokrkni nagami sedel v mrzli šoiski sobi. Upal ¦sem, da dobim meseca decembra več sto kron državne podpore, a nakazali tolažil s tem, da plačaim, ko d-obim državni prispevek. Ker nisam moge'l držati dane besede, imi je odpovedal hrano. Kaj sedaj? Ziv v grob?« — Začasna učiteljica pa stavi na nas to-le vprašanje: »Prosim Vas, povejte in svetuijte mi, kako naj živim z imeseono plačo 66 K? — Gostiilniča.r zahteiva za hrano opoldne in zvečer 5 K na da:n, za skromno .c-prem-ljeno nezakurjeno sobiooi 20 K na mesec, kar znese imesečn© 170 K. Kje jc vse drugo? Zapustim šolo in se vržem v vrtinec živJjenja! grem v v-odaško >pisarno!« Lahko bi navedli še irnnogo žafostnejših iii ostrejših klicev po poimioči, a zadostujeio ii-aj ti, saj iz -teh lahko pavzame vsakdo, kdor m*ma kaimna nanresfco srca v svojih prsih, kako se godi kranjskemu Ijudskosolskemu uoteljstvu. Zato pa povz.dignemo svoy glas v iimeinu olovečanstva ter kličeimio: Izplačujte zop&t krainjskemu ljudskošoilskcimu učtteljstv.u ustavIjene draginjske doklade in izplačajte čimprej državni prespevek. Pa se bo zopet reklo: »To je hujskanie učiteljstva! Ne,