Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina tel: (05) 37 34 750 fax: (05) 37 34 754 OBVESTILA DECEMBER 2020 BODITE OBVEŠČENI Sporočite svoj e-naslov, da vas informiramo o novostih in obveznostih Odloki, povezani z epidemijo COVID-19 se pogosto spreminjajo, zato spremljajte obvestila, prejeta po elektronski pošti in objavljena na spletni strani OZS www.ozs.si, da ne zamudite rokov za nadomestila, refundacije, olajšave... AKTUALNO ZAKONI IN ODLOKI ZA ODPRAVO POSLEDIC COVID-19 Zakoni in odloki, povezani z epidemijo nalezljive bolezni COVID-19 1. Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (ZIUOPDVE) (Ur.l. 175/2020 z dne 27.11.2020) – PKP6 2. Zakon o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 (ZZUOOP) ( Ur.l. 152/2020 z dne 23.10.2020) – PKP5 3. Odlok o razglasitvi epidemije nalezljive bolezni COVID-19 na območju Republike Slovenije ( Ur.l. 146/2020 z dne 18.10.2020) 4. Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji ( Ur.l. 163/2020 z dne 12.11.2020) 5. Odlok o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID-19 na mejnih prehodih na zunanji meji in na kontrolnih točkah na notranjih mejah Republike Slovenije (Ur.l. 153/2020 z dne 23.10.2020, spremembi 159/2020 z dne 5.11.2020 in 163/2020 z dne 12.11.2020) 6. Odlok o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in omejitvi oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Ur.l. 155/2020 z dne 26.10.2020, spremembi 159/2020 z dne 5.11.2020 in 163/2020 z dne 12.11.2020) ZAKONODAJA ŠESTI PROTIKORONSKI PAKET UKREPOV (PKP 6) Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (ZIUOPDVE), Ur.l.175/2020 z dne 27.11.2020 (PKP6) določa naslednje ukrepe, pomembne za obrtnike in podjetnike: 1. odlog plačila davkov in prispevkov 2. delna nadomestitev fiksnih stroškov 3. spremembe pri čakanju na delo 4. poroštvo za kredite in oprostitev plačila najemnine 5. odsotnost od dela zaradi višje sile 6. odlog plačila obveznosti kreditojemalcev 7. oprostitev plačila DDV od dobav in pridobitev zaščitne in medicinske opreme znotraj EU 1. ODLOG PLAČILA DAVKOV IN PRISPEVKOV Davčni organ lahko dovoli odlog plačila davka ali prispevkov za čas do dveh let oziroma dovoli plačilo davka v največ 24 mesečnih obrokih v obdobju 24 mesecev zaradi izgube sposobnosti pridobivanja prihodkov zaradi epidemije. Odlog velja tudi za akontacije davka ali davčni odtegljaj. Za čas, ko je zavezancu odloženo plačilo davka ali prispevkov oziroma dovoljeno obročno plačilo, se za odloženi znesek davka ali prispevkov ne zaračunajo obresti. V kolikor pa zavezanec s plačilom posameznega obroka zamudi, mu z dnem zapadlosti obroka zapadajo vsi naslednji neplačani obroki. Davčni organ bo o vlogi, ki jo bodo davčni zavezanci vložili elektronsko preko eDavkov, odločil v 8 dneh. Ukrep velja do 31. decembra 2020, pri čemer ga lahko vlada podaljša še za obdobje 6 mesecev. 2. DELNO POVRAČILO FIKSNIH STROŠKOV Zakon določa (109. člen) pomoč v obliki delnega povračila nekritih fiksnih stroškov za obdobje oktober - december 2020. Upravičeno obdobje se lahko s sklepom vlade podaljša za šest mesecev. Pogoj za uveljavljanje ukrepa − Poslovni subjekti, registrirani za opravljanje gospodarske dejavnosti najkasneje do 1. 9. 2020 − vsaj en zaposlen na dan uveljavitve zakona ali samozaposlena oseba, ali je družbenik ali delničar gospodarske družbe, ki je poslovodna oseba in je na dan uveljavitve zakona vključena v zavarovanje − na dan 31. 12. 2019 ne štel za podjetje v težavah v smislu Uredbe 651/2014/EU − ne more opravljati dejavnosti ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu zaradi posledic epidemije COVID-19 − zagotavlja, da se nekriti fiksni stroški ne krijejo iz drugih virov, kot so zavarovanja, začasni ukrepi pomoči ali podpora iz drugih virov. Višina fiksnih dvostopenjsko stroškov se izračuna − za upravičence, registrirane po 1. 10. 2019 maksimalni znesek ne sme presegati 800.000 €, pri čemer se v znesku upošteva vsa prejeta državna pomoč (3.1. Začasni okvir) . Število redno zaposlenih in velikost upravičenca se ugotavlja na dan oddaje vloge. Postopek in način uveljavljanja povračila Upravičenec bo izplačilo pomoči uveljavljal z oddajo vloge preko eDavkov. Vlogo je potrebno predložiti najkasneje do 31. 12. 2020.V kolikor upravičenec naknadno ugotovi, da ni izpolnjeval pogojev glede upada prometa ali je zahteval previsok znesek pomoči, o tem obvesti FURS najkasneje do roka za predložitev davčnega obračuna za leto 2020 in vrne preveč prejete pomoči v roku 30 dni od vročitve odločbe. Po poteku roka za vračilo se zaračunavajo zakonske zamudne obresti. 1. Preračun upada prometa a. če je upravičenec ustanovljen do 1. 10. 2019 s primerjavo prometa v obdobju oktober december 2020/oktober - december 2020 b. če je upravičenec ustanovljen po 1. 10. 2019 s primerjavo prometa v obdobju oktober december 2020/promet od registracije do 1. 9. 2020 delimo s številom mesecev poslovanja in pomnožimo s 3 Normiranci: v primeru koriščenja ukrepa so dolžni zagotavljati podatek o načrtovani in dejansko doseženi izgubi v zadnjem kvartalu 2020 na podlagi verodostojnih listin! 2. Višina fiksnih stroškov je vezana na upad prihodkov od prodaje in znaša: a. če je upravičenec ustanovljen do 1. 10. 2019 − če je upad višji od 70% znaša 1,2% od letnih prihodkov za leto 2019 − če je upad med 30% in 70% znaša 0,6% od letnih prihodkov za leto 2019 b. če je upravičenec pričel opravljati dejavnost po 1. 10. 2019 Izvede se preračun prihodkov od registracije do 1. 9. 2020, na način, da se prihodke od prodaje deli s številom mesecev poslovanja in pomnoži z 12. Prihodki od prodaje so čisti prihodki od prodaje, ugotovljeni po pravilih računovodenja (AOP 110). Povračilo fiksnih stroškov znaša − 1,2% od preračunanega zneska, če je upad višji od 70% − 0,6% od preračunanega zneska, če je upad med 30% in 70% Veljavnost ukrepa: od 1. 10. 2020 – 31. 1. 2021 Višina nekritih fiksnih stroškov ne sme presegati: − 1000 € mesečno v upravičenem obdobju na zaposlenega, ki je v delovnem razmerju na podlagi pogodbe o zaposlitvi za nedoločen čas ali na samozaposlenega oziroma družbenika, ki je poslovodna oseba − 70% neto izgube (AOP 187) za srednje ali veliko podjetje oz. 90% neto izgube za mikro in malo podjetje − za upravičence, registrirane pred 1. 10. 2019 maksimalni znesek pomoči ne sme presegati 3 mio € (3.12 Začasni okvir), Nadomestilo plače in povračilo nadomestila plače delodajalcu Nadomestilo plače za čakanje na delo znaša 80 % osnove ( 7.odstavek 137. člena Zakona o delovnih razmerjih), vendar ne manj kot znaša minimalna plača. Delodajalec je upravičen do delnega povračila v višini 80% izplačanega nadomestila plače in ne več kot 892,50 eur (bruto I). Delodajalcu pripada povračilo nadomestila plače za dejansko mesečno oziroma tedensko obveznost, za prazničen in drug dela prost dan, če bi delavec na ta dan dejansko delal. Datum izplačila pomoči: 20. 1. 2021 Prikaz izračuna je objavljen na spletni strani OZS 3. ČAKANJE NA DELO PO PKP 6 Pogoj za uveljavljanje ukrepa 1. Upad prihodkov za več kot 20 % ( prihodki so čisti prihodki od prodaje, ugotovljeni po pravilih o računovodenju ter nadomestila iz zavarovanja za starševsko varstvo) − glede na leto 2019 − povprečni mesečni prihodki leta 2020 glede na povprečne mesečne prihodke 2019, če niso poslovali celo leto 2019 − registrirani najkasneje na dan 1. septembra 2020 glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2020 do 31. avgusta 2020. 2. plačane zapadle obveznosti do FURS na dan vložitve vloge. 3. predloženi vsi obračuni davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let do dne oddaje vloge. Višina delnega povračila izplačila nadomestila plače, izplačane za mesec november 2020 do izteka upravičenosti (31. 1. 2021), je omejena z višino povprečne mesečne plače v RS. V 80% nadomestila plače je vključeno nadomestilo plače in prispevki za vsa socialna zavarovanja (bruto I). Višina delnega povračila izplačila nadomestila plače, izplačane za mesec november 2020 do izteka upravičenosti (31. 1. 2021), lahko znaša 100% za delodajalce, katerih skupni znesek javnih sredstev ne bo presegel 800.000 EUR na posamezno podjetje (3.1 Začasnega okvirja). Delodajalec, ki uveljavlja to višino, k vlogi predloži izjavo pod materialno in kazensko odgovornostjo, da znesek pomoči ni in ne bo presegel limita. Obveznosti delodajalca 1. izplačevati nadomestila plače v obdobju prejemanja povračil 2. ne sme odrejati nadurnega dela ali začasno prerazporediti delovnega časa, če to delo lahko opravi z delavci na začasnem čakanju 3. predhodno obvestiti ZRSZ, če delavca pozove na delo 4. vloge ni mogoče oddati za delavca, ki je v odpovednem roku 5. V obdobju prejemanja delnega povračila ne sme pričeti postopka odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga delavcem, ki jih je napotil na začasno čakanje na delo ali odpovedati pogodbe o zaposlitvi večjemu številu delavcev iz poslovnih razlogov, razen v primeru da je bil program razreševanja presežnih delavcev sprejet pred 13.3.2020 in delodajalec za te delavce ni uveljavil pravice do povračila nadomestila po ZIUZEOP, ZIUOOPE, ZIUPDV ali tem zakonu. Postopek in način uveljavljanja povračila Delodajalec uveljavi pravico do povračila z vlogo, ki jo predloži elektronsko na ZRSZ v 8 dneh od napotitve delavca na začasno čakanje na delo. Delodajalci, ki so bili registrirani v obdobju od 12.2.2020 do 1. 9. 2020 in so delavce na začasno čakanje na delo napotili že pred uveljavitvijo PKP6, za obdobje od 1. 10. 2020 dalje, lahko vložijo vlogo na ZRSZ v 8 dneh od uveljavitve tega zakona (do 6.12.2020), če izpolnjujejo vse pogoje za uveljavitev pravice. Vlogo je uveljavljanje povračila nadomestila za čakanje na delo je možno vložiti najpozneje do 15. 1. 2020. ZRSZ o vlogi odloči v 15 dneh od vložitve s sklepom. Zoper sklep ni pritožbe, možen pa je upravni spor. Zavod za zaposlovanje bo vlogo za uveljavljanje povračila za čakanje na delo zavrgel tistim delodajalcem, ki so se registrirali po 1. septembru 2020. Zoper sklep ni pritožbe. Prihodki iz tega odstavka so čisti prihodki od prodaje, ugotovljeni po pravilih o računovodenju, ter nadomestila iz zavarovanja za starševsko varstvo. 4. POROŠTVO ZA KREDITE, OPROSTITEV PLAČILA NAJEMNIN PKP6 določa spremembe Zakona o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstva za omilitev posledic epidemije COVID-19 (ZDLGPE), Ur. l. 61/2020 z dne 30. 4. 2020 glede poroštva države za kredite odobrene v obdobju od 12. 3. 2020 in oprostitev najemnine najemnikom poslovnih prostorov, ki so v lasti države ali občin. Poroštvena shema Država bo prevzela poroštvo za kredite: − odobrene pravnim osebam in samostojnim podjetnikom s sedežem v RS − sklenjene v obdobju od 12.3.2020 do 31. 12. 2021 − za ročnost kredita do 5 let − za namene financiranja investicij, obratnega kapitala in poplačila obveznosti iz kreditnih pogodb sklenjenih od 12.3. do 27.11.2020 ( do uveljavitve zakona) − ne velja za financiranje povezanih družb in družb s sedežem v tujini − do skupnega zneska glavnice kredite, ki znaša do 25% prihodkov od prodaje v letu 2019 in ne presega višine dvojnega zneska stroškov dela za 2019 posameznega kreditojemalca oziroma do višine odloženih obveznosti za kreditne pogodbe sklenjene po ZIUOPOK − v višini 80% glavnice posameznega kredita za mikro, majhne in srednje družbe ali 70% glavnice kredita za velike družbe − Pogoji za kreditojemalca: − 31.12.2019 se ni štel za podjetje v težavah, kot to določa Uredba 651/2014 EU − so likvidnostne težave posledica epidemije − 12.3.2020 ni imel pomembnih zamud pri poravnavanju obveznosti do bank − ne posluje in nima sedeža ali lastnika v davčnih oazah − ima na zadnji dan v mesecu pred vložitvijo vloge poravnane obveznosti do davčne uprave oziroma odobren odlog/obročno plačilo dajatev Kreditojemalec v trajanju poroštva ne sme izplačevati dobička, nagrad za poslovno uspešnost članom poslovodstva, nakup lastnih delnic ali lastniškega deleža, izplačevati finančnih obveznosti do nadrejenih oz. povezanih družb ali lastnikov. Za kredite s poroštvom države bo kreditojemalec plačeval letno premijo za poroštvo, ki je odvisna od velikosti podjetja in obdobja posojila (med 0,25 - 2% od vsakokratne glavnice kredita). Oprostitev plačila najemnine Za obdobje od 19. 10. 2020 dalje, za čas trajanja razglašene epidemije COVID-19, se najemnikom poslovnih stavb ali poslovnih prostorov v lasti države ali občine, najemnina ali del najemnine ne zaračunava. O upravičenosti do oprostitve plačila najemnine odloča predstojnik upravljalca ali organ, odgovoren za izvrševanje proračuna občine, če so izpolnjeni pogoji iz 3.1. Začasnega okvira in sicer: − najemnik na dan 31. 12 .2019 ni bil podjetje v težavah (2/18 Uredbe 651/2014/EU) − skupni znesek javnih sredstev ne presega 800.000 € ali 120.000 €, če je najemnik dejaven v sektorju ribištva in akvakulture, ali 100.000 €, če je najemnik dejaven na področju primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov − skupni znesek sofinanciranja istih upravičenih stroškov, ki se financirajo iz drugih javnih virov, ne presega omejitev iz prejšnje alineje − ukrepi ne izključujejo dodelitve pomoči de minimis 5. VIŠJA SILA PO PKP 6 Veljavnost ukrepa: od 1. 9. 2020 do 31. 12. 2020 (možnost podaljšanja za 6 mesecev) Za višjo silo šteje: − varstvo otrok − ustavitev javnega prevoza − zaprtje mej V okvir obveznosti varstva zaradi višje sile, zaradi karantene na domu ali druge zunanje objektivne okoliščine nemožnosti obiskovanja vrtca ali šole se šteje otroke do vključno 5. razreda osnovne šole, otroke v prilagojenih in posebnih programih v osnovnih šolah s prilagojenim programom in v zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami ter otroke, ki imajo v odločbi o usmeritvi določeno pomoč spremljevalca. Obveznost delavca: Delavec mora v primeru odsotnosti z dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva, višje sile zaradi zaustavitve javnega prevoza ali višje sile zaradi zaprtja mej najpozneje v treh delovnih dneh od nastanka tega razloga o vseh okoliščinah, ki vplivajo na nastanek višje sile, obvestiti delodajalca. Višina nadomestila Višina nadomestila delavcu znaša 80% osnove (7.odstavek 137. člena Zakona o delovnih razmerjih), delodajalec prejme povračilo nadomestila v višini bruto I. 6. ODLOG PLAČILA KREDITOJEMALCEV Banka lahko odobri kreditojemalcu odlog plačila obveznosti iz kreditne pogodbe za obdobje 12 mesecev, če na dan 19. oktobra 2020, še niso zapadle v plačilo. Odlog se odobri, najkasneje do 31. 1. 2021, tudi za kreditne pogodbe, ki so na novo sklenjene v obdobju veljavnosti Zakona o interventnem ukrepu odloga plačila obveznosti kreditojemalcev (ZIUOPOK). Vlada lahko s sklepom ukrep podaljša za 12 mesecev. Vlogo za odlog plačila je potrebno oddati najkasneje do 31. 12. 2020. Kreditojemalec k vlogi priloži izjavo, da ima na dan vložitve vloge poravnane zapadle obveznosti iz naslova obveznih prispevkov, davkov in drugih dajatev ali da mu je odobreno odloženo ali obročno plačilo obveznosti. Za kreditojemalca šteje: − gospodarska družba, ustanovljena po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, ki ima sedež v Republiki Sloveniji; − zadruga, društvo, zavod, ustanova, fizična oseba, ki zaposluje delavce v skladu z zakonom, ki ureja delovna razmerja, ali samozaposlena oseba, ki ima sedež oziroma stalno prebivališče v Republiki Sloveniji; − nosilec kmetijskega gospodarstva v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, ali nosilec dopolnilne dejavnosti na kmetiji v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo; − fizična oseba, ki je državljan Republike Slovenije in ima stalno prebivališče v Republiki Sloveniji. − fizična oseba, ki ima stalno prebivališče v RS in ni državljan RS 7. DDV ZA ZAŠČITNO IN MEDICINSKO OPREMO Od 1. 11. 2020 do 30. 4. 2021 je dobava zaščitne in medicinske opreme, vključno s pridobitvami tega blaga znotraj EU, oproščene plačila DDV, s pravico do odbitka DDV, če so kumulativno izpolnjeni naslednji pogoji: a) blago je namenjeno za: − brezplačno razdeljevanje osebam, ki jih je prizadela epidemija, so temu izbruhu izpostavljene ali se z njim spopadajo, s strani organov in organizacij iz b) točke ali − brezplačno uporabo za osebe, ki jih je prizadela epidemija, so temu izbruhu izpostavljene ali se z njim spopadajo, pod pogojem, da blago ostane v lasti organov in organizacij iz b) točke b)blago je dobavljeno državnemu organu ali organizaciji, organu lokalne skupnosti, drugi osebi javnega prava ali drugi organizaciji, ki se po predpisih šteje za dobrodelno organizacijo ali je blago dobavljeno za račun teh organov in organizacij ali blago iz druge države članice EU pridobi druga oseba za račun teh organov ali organizacij Davčni zavezanec, ki uveljavlja oprostitev plačila DDV se mora na računu sklicevati na 71. člen PKP6 in razpolagati z izjavo kupca, da je blago namenjeno uporabi iz a) točke. Davčnemu organu je potrebno predložiti poročilo o opravljenih dobavah s predpisano vsebino. Poročilo se sestavi za koledarski mesec in se predloži preko eDavkov najkasneje do zadnjega delovnega dne za pretekli koledarski mesec. INFORMACIJE VLOGA ZA ODLOG PLAČILA DAVKOV IN PRISPEVKOV VLOGA ZA DELNO POVRAČILO FIKSNIH STROŠKOV Vloga za odlog plačila davkov in prispevkov objavljena na FURS Na podlagi PKP6 lahko davčni zavezanec do 31. 12. 2020 FURS predloži vlogo za odlog plačila davka ali prispevkov za čas do dveh let oziroma obročno plačilo davka v največ 24 mesečnih obrokih v obdobju 24 mesecev zaradi izgube sposobnosti pridobivanja prihodkov zaradi epidemije. Vlogo lahko vložijo: − samostojni podjetniki posamezniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost − pravne osebe oziroma združenje oseb, vključno z družbo civilnega prava po tujem pravu, ki je brez pravne osebnosti. Odlog oziroma obročno plačilo je mogoče za vse davčne obveznosti, ki se nanašajo na opravljanje dejavnosti, ne glede na to, v kakšni obliki se plačujejo (kot končni davek, akontacije davka ali davčni odtegljaj). Prav tako se plačilna ugodnost poslovnemu subjektu na podlagi PKP6 lahko odobri tudi za neplačane prispevke (za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje, za obvezno zdravstveno zavarovanje, za zaposlovanje in za starševsko varstvo). Morebiten obstoj dolga zavezanca do javnih blagajn (npr. iz naslova glob za storjene prometne prekrške ali drugih denarnih nedavčnih obveznosti, ki jih izterjuje FURS) ni ovira za odobritev plačilne ugodnosti po PKP6. Za čas odloga ali obročnega plačila se obresti ne zaračunajo. Vlogo zavezanec odda: − elektronsko preko storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki kot lastni dokument in ne kot priloga k obračunu − po pošti ali na elektronski naslov finančnega urada, kjer je zavezanec vpisan v davčni register Davčni organ lahko v primeru odloga ali obročnega plačila zahteva zavarovanje plačila, če se utemeljeno pričakuje, da bo plačilo odložene davčne obveznosti oziroma obrokov onemogočeno ali precej oteženo. Na podlagi PKP6 bo davčni zavezanec v eDavke do 31.12.2020 predloži vlogo za pomoč v obliki delnega povračila nekritih fiksnih stroškov. Vloga bo dostopna predvidoma od 17. 12. 2020 dalje. Rok za oddajo vloge je 31. 12. 2020. FURS bo nakazal pomoč do 20. 1. 2021. Vir: FURS VLOGE ZA ČAKANJE NA DELO ZA DELODAJALCE 7. 12. 2020 je rok za oddajo vloge za čakanje na delo za delodajalce, registrirane od 12. 2. 1. 9. 2020 PKP 6 je pri čakanju na delo premaknil časovni mejnik, po katerem je več delodajalcev upravičenih do delnega povračila nadomestila plače za čakanje na delo. Novo ustanovljeni subjekti (od 12. 2. - 1. 9. 2020), morajo vlogo za čakanje na delo, če so delavce nanj napotili že pred 28. 11. 2020 za obdobje od 1. 10.2020 dalje, na ZRSZ vlogo vložiti do ponedeljka 7. 12. 2020. Upravičeni delodajalci: Do pomoči so upravičeni tisti delodajalci, ki jim bodo po njihovi oceni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije upadli za več kot 20 % glede na leto 2019. Če niso poslovali v celotnem letu 2019 oziroma 2020, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki leta 2020 zaradi epidemije znižali za več kot 20 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019. Če v letu 2019 niso poslovali, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki so bili registrirani najkasneje na dan 1. septembra 2020 in ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije znižali za več kot 20 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2020 do 31. avgusta 2020. Če pogoji ob predložitvi letnih poročil za leto 2020 ne bodo doseženi, upravičenec vrne prejeta sredstva na podlagi ukrepa. Če vlogo vloži delodajalec, registriran po 1. septembru 2020, ZRSZ vlogo s sklepom zavrže. Zoper sklep ni pritožbe. Prihodki iz tega odstavka so čisti prihodki od prodaje, ugotovljeni po pravilih o računovodenju, ter nadomestila iz zavarovanja za starševsko varstvo. Za 100 % povračilo za čakanje na delo po PKP6 ni potrebna nova vloga PKP 6 pod določenimi pogoji delodajalcem omogoča, da bo njihovo delovno povračilo nadomestila plače za čakanje na delo za obdobje november 2020 - januar 2021, 100 % (bruto I). Delodajalec v primeru, ko je za to obdobje vlogo že oddal ali ima že veljaven sklep tudi za to obdobje in se bo odločil za višje povračilo nadomestila plače, ni potrebno oddati nove vloge. Uveljavljanje 80% ali 100 % povračila nadomestila plače za čakanje na delo za mesec november in nadaljnje mesece bo Zavod za zaposlovanje vsem delodajalcem, ki so vlogo že oddali, omogočil pri oddaji zahtevka za mesec november (izplačilo plače v decembru). Pri zahtevku bodo delodajalci podpisali izjavo glede višine prejetih sredstev in se odločili za uveljavljanje 80% ali 100% povračila nadomestila plače. PREPOVED ODPUŠČANJA IZ POSLOVNEGA RAZLOGA PO PETIH INTERVENTNIH ZAKONIH Čakanje na delo in delo s skrajšanim delovnim časom sta ukrepa, ki sta namenjena ohranjanju zaposlitve. Zato so se omejitve glede odpuščanja delavcev iz poslovnega razloga, ki čakajo na delo in delavcev, ki delajo, s sprejemanjem novih interventnih zakonov stopnjevale. Omejitve pa so tudi pri delu s skrajšanim delovnim časom. Čakanje na delo ZIUZEOP omejitev glede odpuščanja delavcev iz poslovnega razloga ni imel. Ne glede delavcev, ki so čakali na delo, niti glede delavcev, ki so v tem času delali. Prepoved glede odpuščanja delavcev iz poslovnega razloga je bila prvič uzakonjena v tretjem interventnem zakonu (ZIUOOPE). Določeno je bilo, da delodajalec ne sme odpustiti delavca v času prejemanja nadomestila plače (32/6 ZIUOOPE). Zakon sicer ni izrecno določal, da se prepoved nanaša le na poslovni razlog, vendar po namenski razlagi te določbe, o tem ni dvoma. Kršitev te prepovedi ni bila sankcionirana kot prekršek. Četrti interventni zakon (ZIUPDV) je določal, da v obdobju prejemanja nadomestila plače iz naslova začasnega čakanja na delo, delodajalec iz poslovnega razloga ne sme odpustiti delavca, za katerega je uveljavljal povračilo nadomestila plače. Prav tako ni smel odpovedati pogodbe o zaposlitvi večjemu številu delavcev iz poslovnih razlogov, ki so delali, razen če je bil program razreševanja presežnih delavcev sprejet že pred 13. marcem 2020 in delodajalec za te delavce ni uveljavil subvencije po ZIUOOPE ali ZIUZEOP (6.odstavek 10. člena ZIUPDV). Peti interventni zakon (ZZUOOP) vsebuje enako določbo, le da jo še pri večjem številu delavcev dopolnjuje s pogojem, da delodajalec za te delavce ni uveljavil subvencije niti po ZIUPDV (6.odstavek 76. člena ZZUOOP). Kršitev prepovedi odpuščanja iz poslovnega razloga je prekršek, za katerega je predpisana globa po ZIUPDV ( PKP4) in ZIUOPDVE (PKP6). V primeru kršitve, delodajalec ni obvezan vračati povrnjenih nadomestil plač, po nobenem interventnem zakonu, razen če bi prejel povrnitev nadomestila tudi za čas, v katerem delavec ne bi smel čakati na delo (npr. v času teka odpovednega roka ipd.) ali če bi šlo za presežno državno pomoč. Če je delodajalec kršil prepoved in je delavcem vseeno odpovedal pogodbo o zaposlitvi iz poslovnega razloga, pa odpoved samo zaradi tega dejstva ni nezakonita. In to ne glede na to, ali je ta kršitev prekršek ali ne. Obdobje čakanja na delo Ureditev v interventnem zakonu 13. marca – 31. maja 2020 junij 2020 julij - september 2020 oktober – januar 2021 ZIUZEOP (PKP 2) ZIUOOPE (PKP 3) ZIUPDV (PKP 4) ZZUOOP (PKP 5), ZIUOPDVE (PKP 6) Skrajšan delovni čas Delodajalec ne sme v obdobju prejemanja subvencije in še mesec dni po tem obdobju začeti postopka odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga delavcem, ki jim je odredil delo s skrajšanim delovnim časom. Delavcem, za katere delodajalec ne koristi ukrepa, lahko odpove pogodbo o zaposlitvi iz poslovnega razloga, če ne gre za odpoved večjemu številu delavcev. Večjemu številu delavcev delodajalec lahko odpove pogodbo o zaposlitvi v primeru, da je bil program razreševanja presežnih delavcev sprejet že pred 13. marcem 2020 in delodajalec za te delavce ni uveljavil subvencije po ZIUOOPE ali ZIUZEOP (2.odstavek 18. člena ZIUOOPE). V primeru kršitve prepovedi odpuščanja iz poslovnega razloga mora delodajalec prejeta sredstva v celoti vrniti z zakonskimi zamudnimi obrestmi (5. odstavek 18. člena ZIUOOPE). Vrniti mora vsa sredstva, ki jih je prejel za delavce, ki jim je odredil delo s skrajšanim delovnim časom. Poleg tega je kršitev prekršek, za katerega je predpisana globa (1. odstavek 79. člena ZIUOOPE). Če je delodajalec kršil prepoved in je delavcem vseeno odpovedal pogodbo o zaposlitvi iz poslovnega razloga, pa odpoved samo zaradi tega dejstva ni nezakonita. Delodajalec mora prejeto subvencijo vrniti tudi v primeru, da je bil delavec na ukrepu v času, ko to ne bi smel biti (npr. v času teka odpovednega roka). Vir: OZS USTAVITEV JAVNEGA PREVOZA JE VIŠJA SILA Z odlokom vlade je bil 16. 11. 2020 javni prevoz ustavljen. Ali je nezmožnost prihoda delavca na delo zaradi ustavitve javnega prevoza višja sila? Kakšno nadomestilo plače delavcu pripada in ali bo le-to delodajalcu povrnjeno s strani države? Odsotnost delavcev zaradi višje sile sta urejala dva interventna zakona. V obdobju od 13. marca do 31. maja 2020 jo je urejal drugi interventni zakon (ZIUZEOP), v obdobju od 1. septembra do 31. decembra pa peti interventni zakon (ZZUOOP). ZIUZEOP je določil, da višja sila pomeni epidemijo COVID-19. Kot okoliščine, ki so se štele za višjo silo, je določil varstvo otrok zaradi zaprtja vrtcev in šol ter drugih objektov, nezmožnost prihoda na delo zaradi ustavitve javnega prevoza in zaprtje mej s sosednjimi državami. ZZUOOP pa kot višjo silo določa karanteno, ki je odrejena otroku, ali druge zunanje objektivne okoliščine, zaradi katerih eden od staršev ali skrbnikov ostane doma z namenom varstva otroka (nezmožnost obiskovanja vrtca, šole, socialnovarstvene storitve vodenja in varstva ter zaposlitve pod posebnimi pogoji, ki ni v institucionalnem varstvu). ZIUOPDVE (PKP 6) je določil, da je ustavitev javnega prometa in zaprtje mej višja sila, zato delavcu tudi za ti dve vrsti odsotnosti pripada nadomestilo plače v višini 80 % osnove ( 7. odstavek 137. člena Zakona o delovnih razmerjih), delodajalec pa uveljavlja povračilo nadomestila plače (bruto I). Ukrep velja od 1. 9. 2020 dalje. Delodajalec mora za delavce, ki so bili do 28. 11. 2020 odsotni zaradi višje sile, vlogo na ZRSZ vložiti v 8 dneh od uveljavitve PKP 6 (do 6.12.2020). VRAČILO DRŽAVNE POMOČI ZARADI NEZADOSTNEGA UPADA PRIHODKOV Državna pomoč in morebitno vračilo državne pomoči, pogojene z upadom prihodkov Na podlagi interventne zakonodaj, ki je bila sprejeta zaradi epidemije COVID-19, je v letu 2020 veliko delodajalcev in samozaposlenih prejelo državno pomoč v smeri omilitve svojega poslovanja zaradi epidemije. Za prejem državne pomoči mora (je moral) prejemnik izpolnjevati različne zakonske pogoje med katerimi je tudi zadosten upad prihodkov v letu 2020 napram letu 2019 oz. glede na ustrezno primerjalno obdobje. Nezadosten upad prihodkov predstavlja osnovo za vračilo državne pomoči. 1. Vračilo pomoči po Zakonu o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (ZIUZEOP / PKP2) Državna pomoč po ZIUZEOP je bila možna za obdobje od 13. marca do 31. maja 2020. a. Samozaposleni, družbeniki- poslovodne osebe Samozaposleni so lahko na podlagi ZIUZEOP prejeli državno pomoč v obliki mesečnega temeljnega dohodka in oprostitve plačila prispevkov za socialno varnost. Do omenjene državne pomoči so upravičeni tisti samozaposleni, ki so ob vložitvi vloge ocenili, da jim bodo prihodki po njihovi oceni v letu 2020 zaradi epidemije upadli za več kot 10 % glede na leto 2019 oz. glede na ustrezno primerjalno obdobje. ZIUZEOP namreč v drugem odstavku 37.člena določa, da so do pomoči upravičeni tisti samozaposleni, ki jim bodo prihodki v letu 2020 zaradi epidemije upadli za več kot 10% glede na leto 2019. Če niso poslovali v celotnem letu 2019 oziroma 2020, so do pomoči upravičeni tudi tisti samozaposleni, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki leta 2020 zaradi epidemije znižali za več kot 10% glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019. Če v letu 2019 niso poslovali, so do pomoči upravičeni tudi tisti samozaposleni, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije znižali za več kot 10% glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2020 do 12. marca 2020. Prihodki zajemajo čiste prihodke iz prodaje, AOP 110 Izkaza poslovnega izida ter nadomestila iz zavarovanja za starševsko varstvo. Ob neizpolnjevanju pogoja glede zadostnega upada prihodkov, morajo samozaposleni vrniti temeljni dohodek in plačati prispevke za socialno varnost. b. Upravičeni delodajalci Upravičeni delodajalci so lahko na podlagi ZIUZEOP prejeli povračilo nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo in zaradi odsotnosti iz razloga višje sile ter oprostitev plačila prispevkov. Povračilo teh nadomestil so lahko prejeli tisti upravičeni delodajalci, ki so ob vložitvi vloge ocenili, da jim bodo prihodki po njihovi oceni v letu 2020 zaradi epidemije upadli za več kot 10 % glede na leto 2019 oz. glede na ustrezno primerjalno obdobje. ZIUZEOP namreč v drugem odstavku 22.člena določa, da so do ukrepa upravičeni tisti delodajalci, ki jim bodo po njihovi oceni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije upadli za več kot 10% glede na leto 2019. Če niso poslovali v celotnem letu 2019 oziroma 2020, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki leta 2020 zaradi epidemije znižali za več kot 10% glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019. Če v letu 2019 niso poslovali, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije znižali za več kot 10% glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2020 do 12. marca 2020. Prihodki zajemajo čiste prihodke iz prodaje, AOP 110 Izkaza poslovnega izida ter nadomestila iz zavarovanja za starševsko varstvo. Če upravičeni delodajalec ne izpolni prihodkovnega pogoja, mora vrniti prejeta nadomestila za čas začasnega čakanja na delo za obdobje od 13. marca do 31. maja 2020 in plačilo oproščenih prispevkov v zvezi s temi nadomestili. Na podlagi stališča FURS, delodajalcu prejetih povračil nadomestil iz naslova odsotnosti zaradi višje sile in oproščenih prispevkov v povezavi z njimi, ni treba vračati, kljub neizpolnjevanju prihodkovnega pogoja, ker se ureditev vračila sredstev nanaša zgolj na ravnanja delodajalca, na katera je imel delodajalec možnost s svojim ravnanjem in načinom poslovanja vplivati. c. Postopek vračila pomoči Upravičeni delodajalec / samozaposleni, ki je uveljavil upravičenja po ZIUZEOP in naknadno ugotovi, da ni izpolnil prihodkovnega pogoja, o tem obvesti FURS. To stori najkasneje do roka za predložitev obračuna davka od dohodkov pravnih oseb za leto 2020 oziroma do poteka roka za predložitev obračuna davka od dohodkov iz dejavnosti za leto 2020. Obveščanje FURS-a poteka preko sistema eDavki z naslednjimi obrazci: − samozaposleni - obrazec NF_COVID19 Vračilo, ki se imenuje Izjava o vračilu MTD in oproščenih plačil prispevkov. − delodajalec -obrazec NF_COVID19 Vračilo, ki se imenuje Izjava o vračilu prejetih upravičenj, FURS bo v izdani odločbi zavezancu naložil vračilo sredstev na naslednje vplačilne račune: Vračilo povračila nadomestila plač delavcem na začasnem čakanju na delo Vračilo oproščenih prispevkov na podlagi 28. člena ZIUZEOP (delodajalci) Račun pri ZRSZ SI56 0110 0603 0264 217; Sklic: številka sklepa, s katerim so bila odobrena sredstva in je napisana na odločbi ZRSZ Račun pri FURS: 0110 0600 0066 759 Sklic: 00 1620 –-2020 Znesek prejete pomoči je potrebno vrniti v 30 dneh od vročitve odločbe. Po poteku roka za plačilo, pa do plačila, se obračunavajo zakonske zamudne obresti. Zavezanci, ki želijo sredstva vrniti še pred izdajo odločbe FURS, morajo sredstva vrniti na zgoraj navedene vplačilne račune. 2. Vračilo pomoči po Zakonu o interventnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic epidemije COVID-19 (ZIUOOPE / PKP3) Povračila nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo po PKP3 so bila možna za junij 2020. Tudi ta državna pomoč je bila pogojena z upadom prihodkov. ZIUOOPE v tretjem odstavku 24.člena namreč določa, da so do pomoči upravičeni tisti delodajalci, ki jim bodo po njihovi oceni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije upadli za več kot 10 % glede na leto 2019. Če niso poslovali v celotnem letu 2019 oziroma 2020, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije zmanjšali za več kot 10 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019. Če v letu 2019 niso poslovali, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije zmanjšali za več kot 10 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2020 do 12. marca 2020. Prihodki so čisti prihodki od prodaje, AOP 110 Izkaza poslovnega izida in nadomestila iz zavarovanja za starševsko varstvo. Če upravičeni delodajalec ne izpolni prihodkovnega pogoja, mora vrniti prejeta nadomestila za čas začasnega čakanja na delo, postopek vračila pomoči – enak kot v točki 1. 3. Vračilo pomoči po Zakonu o interventnih ukrepih za pripravo na drugi val COVID-19 (ZIUPDV / PKP4) Povračila nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo po PKP4 so bila možna za julij, avgust in september 2020. Tudi ta državna pomoč je bila pogojena z upadom prihodkov. ZIUPDV v tretjem odstavku 2.člena določa, da so do ukrepa upravičeni tisti delodajalci, ki jim bodo po njihovi oceni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije upadli za več kot 10 % glede na leto 2019. Če niso poslovali v celotnem letu 2019 oziroma 2020, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije zmanjšali za več kot 10 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019. Če v letu 2019 niso poslovali, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije zmanjšali za več kot 10 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2020 do 12. marca 2020. Prihodki so čisti prihodki od prodaje, AOP 110 Izkaza poslovnega izida in nadomestila iz zavarovanja za starševsko varstvo. Če upravičeni delodajalec ne izpolni prihodkovnega pogoja, mora vrniti prejeta nadomestila za čas začasnega čakanja na delo, postopek vračila pomoči – enak kot v točki 1. 4. Vračilo pomoči po Zakonu o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 (ZZUOOP / PKP5) ZZUOOP je prvotno omogočal upravičenim delodajalcem državno pomoč iz naslova delnega povračila nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo za razdobje od 1. oktobra do 31. decembra 2020. Določba je bila s sprejemom PKP6 črtana, zato je potrebno s 1.10.2020 upoštevati določbe PKP6. PKP5 pa omogoča državno pomoč samozaposlenim in mikro podjetjem v obliki mesečnega temeljnega dohodka za razdobje od 1. oktobra do 31. decembra 2020. Državna pomoč je pogojena z upadom prihodkov. PKP5 v drugem odstavku 91.člena določa, da se šteje, da upravičenec zaradi posledic epidemije koronavirusne bolezni 19 ne more opravljati dejavnosti ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu, če bodo njegovi prihodki v letu 2020 zaradi posledic epidemije upadli za več kot 20 % glede na leto 2019. Če ni posloval v celotnem letu 2019 oziroma 2020, je do pomoči upravičen tudi tisti, ki se mu bodo povprečni mesečni prihodki leta 2020 zaradi posledic epidemije zmanjšali za več kot 20 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019. Če v letu 2019 ni posloval, je do pomoči upravičen tudi tisti, ki se mu bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2020 zaradi posledic epidemije zmanjšali za več kot 20 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2020 do 31. avgusta 2020. Prihodki so čisti prihodki od prodaje, AOP 110 Izkaza poslovnega izida in nadomestila iz zavarovanja za starševsko varstvo. Če samozaposleni ne izpolni prihodkovnega pogoja, mora vrniti pridobljeno državno pomoč iz naslova mesečnega temeljnega dohodka po postopku, ki je zapisan pri točki 1. 5. Vračilo pomoči po Zakonu o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (ZIUOPDVE / PKP6) Povračila nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo po PKP6 so možna za razdobje od 1.10.2020 – 31.1.2021. Državna pomoč je pogojena z upadom prihodkov. PKP6 določa, da so do pomoči upravičeni tisti delodajalci, ki jim bodo po njihovi oceni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije upadli za več kot 20 % glede na leto 2019. Če niso poslovali v celotnem letu 2019 oziroma 2020, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki leta 2020 zaradi epidemije znižali za več kot 20 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019. Če v letu 2019 niso poslovali, so do ukrepa upravičeni tudi tisti delodajalci, ki so bili registrirani najkasneje na dan 1. septembra 2020 in ki se jim bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2020 zaradi epidemije znižali za več kot 20 % glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2020 do 31. avgusta 2020. Prihodki so čisti prihodki od prodaje, AOP 110 Izkaza poslovnega izida in nadomestila iz zavarovanja za starševsko varstvo. Če upravičeni delodajalec ne izpolni prihodkovnega pogoja, mora vrniti prejeta nadomestila za čas začasnega čakanja na delo, postopek vračila pomoči – enak kot v točki 1. Vir: OZS BREZPLAČNE MASKE – RAČUNOVODSKO – DAVČNA OBRAVNAVA Zaščitne maske, ki jih je na pobudo Obrtnopodjetniške zbornice država zagotovila iz blagovnih rezerv (kot državna pomoč) za samozaposlene in podjetja, ki so na dan 24.10.2020 imeli od 1 do 4 zaposlen, se ne prištevajo k prihodkom, ki štejejo za primerjavo upada prihodkov v 2020 glede na leto 2019. V izkazu poslovnega izida se ne pripoznajo pod AOP 110, ampak kot drugi prihodki, ki so povezani s poslovnimi učinki v AOP 124. Njihova računovodska obravnava je povsem enaka kot pri npr. temeljnem dohodku. Po podatkih Ministrstva za gospodarstvo je vrednost paketa (50 kos) zaščitnih mask 26€. Pogoj za prejem brezplačnih zaščitnih mask ni povezan z dokazovanjem zmanjšanih prihodkov zaradi epidemije COVID-19. Maske tudi niso darilo, zato prevzemnik mask ne plača davka na darila. POTRDILO ZA KARANTENO NA NIJZ ALI PREKO eUprave Ureditev karanten na domu Za delavce in samozaposlene bo kot dokazilo, da jim je bila odrejena karantena, služilo potrdilo NIJZ. Sprva je bilo navodilo MZ, da se mora delodajalec obrniti na medicino dela ali na osebnega zdravnika delavca, samozaposleni pa na osebnega zdravnika. Sedaj potrdilo dobite na NIJZ ali preko portala eUprava. Obrazec za pridobitev potrdila o karanteni na domu najdete na spletni strani NIJZ in portalu eUprave. Obrazec lahko oddate z uporabo e-identitete ali brez. V primeru oddaje brez uporabe e-identitete vnesete svojo enotno matično številko občana (EMŠO) in davčno številko ter elektronski naslov, na katerega želite prejeti potrdilo o karanteni. V primeru oddaje obrazca z e-identiteto pa boste potrdilo prejeli v predal Moja eUprava. Zakon o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 je uvedel novo ureditev karanten na domu. V fazi epidemije, ki močno obremenjuje zdravstvo in zahteva ukrepe, ki ne vplivajo samo na posameznika, ampak tudi na gospodarstvo, vzpostavljamo ureditev, ki bo vseeno zagotovila, da bo obveščenih čim več tistih, ki so bili v tesnem stiku z okuženo osebo in bodo, če ne gre drugače, ostali doma v karanteni na domu in bodo za ta čas prejeli nadomestilo dohodka. Po navodilu epidemiologa mora oseba, ki ji je bila potrjena okužba s korona virusom, obvestil vse, s katerimi je bil v tesnem stiku z okuženim. Če ima nameščeno aplikacijo #OstaniZdrav, bo po navodilu epidemiologa vnesel kodo in s tem omogočil, da bodo o tveganem stiku z njim obveščeni preko aplikacije vsi, ki jo imajo naloženo in vključeno. Vsi tisti, ki jim je bilo sporočeno, da so bili v tesnem stiku z okuženo osebo neposredno ali preko aplikacije, naj ostanejo doma in ravnajo, kot da so v karanteni na domu. Navodila za ravnanje v karanteni Potrdilo o prestajanju karantene na domu, na portalu eUprava izpolnijo obrazec. Potrdilo o karanteni na domu zaradi visoko tveganega stika z osebo, okuženo z virusom SARS-CoV-2, bodo prejeli na elektronski naslov, ki ga bodo v vlogi navedli. Potrdilo osebe predložijo delodajalcu oziroma vložijo v potrebnih postopkih za povračilo nadomestila prihodka, skladno z interventno zakonodajo. POROČANJE O ŠTIPENDIJAH Rok za poročanje do 31.12.2020 Delodajalci, ki podeljujejo štipendije, morajo o podeljenih štipendijah za šolsko oziroma študijsko leto 2020/2021 Javnemu štipendijskemu, razvojnemu, invalidskemu in preživninskemu skladu poročati prek spletne aplikacije. Globa za opustitev poročanja o podeljenih štipendijah je od 300 do 600 € za podjetje in od 150 in 300 € za odgovorno osebo. Informacije in aplikacija za poročanje o štipendijah je objavljena na spletni strani sklada. PRISPEVKI IN DAVKI POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV Samozaposleni in družbeniki lahko plačujejo prispevke z enim e-računom Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) je uvedla plačevanje obveznosti na podlagi e-računa za družbenike in samozaposlene, (npr. samostojni podjetniki, kulturniki, športniki, odvetniki) in so sami dolžni obračunavati prispevke za socialno varnost. Zavezanec za plačilo prispevkov za socialno varnost lahko še vedno uporablja način plačevanja obveznosti, kot doslej. V primeru, da se zavezanec za plačilo prispevkov odloči za poenostavitev plačevanja mora pri svoji spletni banki prijaviti na prejem e-računa. FURS je v Registru izdajateljev e-računov vpisan z nazivom Ministrstvo za finance Finančna uprava Republike Slovenije, naslov Šmartinska cesta 055, 1000 Ljubljana, davčna številka 77695771. V prijavi se za »Referenčno oznako izdajatelja e-računa« vpiše davčna številka zavezanca, ki prijavo oddaja. Z oddano prijavo se šteje, da se zavezanec strinja tudi s Splošnimi pogoji plačevanja obveznih dajatev z eračunom. FURS bo takšnemu zavezancu na podlagi obračuna dajatev pripravil t.i. zbirni plačilni nalog, ki bo vseboval podatke o javnofinančnih blagajnah, vrstah in višini dajatev. Zbirni plačilni nalog bo FURS poslal zavezancu (preko njegove banke) v obliki e-računa v enotni standardizirani obliki eSlog, ki bo vključeval tudi obvestilo v pdf obliki. E-računi bodo poslani bankam, zavezanec pa bo lahko do njih dostopal prek svoje spletne banke, kjer bo lahko predizpolnjen plačilni nalog tudi potrdil in s tem neposredno poravnal znesek obveznosti. Zavezanec bo na ta način vsak mesec na enem eračunu plačal vse štiri prispevke za socialno varnost: PIZ, ZZ, prispevke za starševsko varstvo in prispevke za primer brezposelnosti. Izdaja in plačilo e-računa sta neposredno vezana na predložitev obračuna prispevkov za socialno varnost in plačilo te obveznosti. Obračune je treba preko eDavkov predložiti do 15. v mesecu, zneske pa poravnati najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. E-račun bo izdan po predložitvi obračuna. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Do konca leta 2017 je veljalo prehodno obdobje in je bila osnova za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje 58 % povprečne plače v Sloveniji. Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2018 je 1.681,55€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.008,93€ (60% x 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od februarja 2019 dalje so v višini 385,42€, najvišji pa 2.248,23€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2019 najmanj 85% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2019 dalje je najnižja zavarovalna osnova 1.429,32€ (85% povprečne letne plače za leto 2018, ki je 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 545,99€ in največ v višini 2.248,23€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2020 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 36,92€ in sicer 9,23€ (povprečna plača oktober 2019 = 1.741,70€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 27,69€ (25% povprečne plače oktober 2019 = 1.676,38€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2020 dalje je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 36,56€. (doslej 35,05€)Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja (Ur.l.18/2020 z dne 11.3.2020) in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki so 73,48€ (36,56€ + 36,92€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 36,56€ od 1.4.2020 do 31.3.2021 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 36,92€ od 1.1.2020 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX € Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 36,56€ od 1.4.2020 do 31.3.2021 Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 36,92€ od 1.1.2020 Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Ta razlika vpliva le na obračunavanje in plačevanje prispevkov. To pomeni, da delodajalcem razlike do najnižje osnove ni treba prišteti k bruto plači v enakem smislu kot to velja za dodatke, torej se zaradi te razlike delavčeva bruto plača ne spremeni. Zaradi obračunanih prispevkov pa ta razlika posredno vpliva na delavčevo neto plačo. Minimalna osnova za prispevke se uvaja postopoma (410. člen ZPIZ-2) in je v prehodnem obdobju od 2015 do vključno 2017 znašala osnova 52 %, v letu 2018 54 %, v letu 2019 56%, v letu 2020 pa 58% povprečne plače. Za izplačila od 1. 1. 2020 do 28. 2. 2020 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 975,30 € (58 % x 1.681,55 €), za izplačila od 1.3.2020 dalje pa je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 1.017,23 € (58 % x 1.753,84 €). (0,30% PP za oktober 2019 = 0,3% x 1.741,70€) se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi. Opravlja ga lahko zakonec ali zunajzakonski partner, starši ali otroci lastnika mikrodružbe ali samozaposlene osebe, ki lahko opravljajo pomoč v podjetju največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 2. 2020 v višini 5,23€ MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.17/2019) določa od 1. aprila do 31.12.2019 minimalno bruto urno postavka za študentsko delo v višini 4,89 € od 1.1.2020 dalje pa 5,40 €. Začasno in občasno delo dijakov in študentov je vključeno v pokojninsko in invalidsko zavarovanje (pokojninska doba) in zdravstveno zavarovanje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo prispevki za PIZ v višini 15,5%. Delodajalec na znesek na napotnici plača prispevek za PIZ v višini 8,85%, prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, koncesijsko dajatev v višini 16% in dodatno koncesijsko dajatev v višini 2,00%. Od 1.3.2020 je najnižja urna postavka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev 5,05 €, letni znesek pa 7.562,47 €. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za september 2020 je znašala 1.799,07€, neto plača pa 1.169,52€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – september 2020 je znašala 1.823,05€, neto 1.186,91€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje julij september 2020 je znašala 1.807,65€, neto 1.174,53€. UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Preverite aktualni seznam. partnerjev in njihovih ugodnosti, ki ga ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. MOJ OBRTNIK Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja, 90 dnevno brezplačno prejemanje povpraševanj, ugodnejši prejem povpraševanj, brezplačen prejem SOS povpraševanj in ugodnejše sodelovanje pri groših. MojObrtnik.com vam omogoča da: - hkrati pridobite več ponudb - najdete izvajalca, ko potrebujete hitro popravilo - podarite obrtniški groš 24/7 - plačate obročno - pridobite ugodno financiranje - izberete izvajalca z dobrimi ocenami https://www.mojobrtnik.com/ IZ URADNEGA LISTA 157 30.10. 157 30.10. 159 5.11. 159 5.11. 159 5.11. 160 160 160 163 6.11. 6.11. 6.11. 13.11. 163 13.11. 163 13.11. 164 164 164 166 168 168 13.11. 13.11. 13.11. 16.11. 20.11. 20.11. 168 20.11. 169 175 178 21.11. 27.11. 2.12. Coronavirus – Odlok o izvajanju ukrepa izjemna začasna podpora kmetom ter MSP, ki jih je kriza zaradi COVID-19 še posebej prizadela, iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014–2020 Coronavirus – Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji – NE VELJA VEČ Coronavirus – Odlok o spremembah Odloka o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID-19 na mejnih prehodih na zunanji meji in na kontrolnih točkah na notranjih mejah Republike Slovenije - NE VELJA VEČ Coronavirus – Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji - NE VELJA VEČ Coronavirus – Odlok o spremembah Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in omejitvi oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 - NE VELJA VEČ Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o davčnem obračunu akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti CERKNO - Sklep o cenah storitev odvajanja in čiščenja odpadnih voda CERKNO -Sklep o ukinitvi statusa javnega dobra Coronavirus – Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji Coronavirus – Odlok o spremembah Odloka o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID-19 na mejnih prehodih na zunanji meji in na kontrolnih točkah na notranjih mejah Republike Slovenije Coronavirus – Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in omejitvi oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o davčnem obračunu davka od dohodkov pravnih oseb CERKNO - Statut Občine Cerkno (uradno prečiščeno besedilo) CERKNO - Poslovnik Občinskega sveta Občine Cerkno (uradno prečiščeno besedilo) Coronavirus – Odlok o razglasitvi epidemije nalezljive bolezni COVID-19 na območju Republike Slovenije Pravilnik o varovanju delavcev pred tveganji zaradi izpostavljenosti biološkim dejavnikom pri delu CERKNO - Odlok o spremembah in dopolnitvah 07 Odloka o Občinskem prostorskem načrtu Občine Cerkno Pravilnik- o varovanju delavcev tveganji biološkim dejavnikom pri delu CERKNO Odlok o spremembah in pred dopolnitvah 01 zaradi Odloka izpostavljenosti o občinskem lokacijskem načrtu Rekonstrukcija vodotoka Cerknica in Cvetkove ulice, ceste R3T912, v Cerknem Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID-19 na mejnih prehodih na zunanji meji in na kontrolnih točkah na notranjih mejah Republike Slovenije Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (ZIUOPDVE) Poročilo o gibanju plač za september 2020 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI NOVEMBER 2020 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA prispevek PIZ ZZ Starš. var. Zaposl. Bruto zavarovalna osnova v EUR TRR SI56 SI56 SI56 SI56 0110 0110 0110 0110 stopnja 0888 0888 0888 0888 2000 3000 1000 1000 003 073 030 030 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% referenca SI19 SI19 SI19 SI19 DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 najnižji ZASEBNIK najnižji DRUŽBENIK najvišji 1.052,30€ 1.490,76€ 6.138,44€ (60% PP 2019=60% X 1.753,84 €) (85% PP 2019=85% X 1.753,84€) (3,5 kratnik PP 2019) 256,24 141,54 2,10 2,10 401,98 PRISPEVKI SKUPAJ 362,99 200,51 2,98 2,98 569,46 1.494,71 825,60 12,29 12,28 2.344,88 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2019 (PP za 2019 je 1.753,84€), prispevki skupaj 401,99€ 1.052,30 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2019 (60% x 1.753,84€= 1.052,30€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 85% PP za leto 2019 (85% x 1.753,84€=1.490,76€), prispevki skupaj: 569,46€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2018 (3,5 x 1.681,55€), prispevki skupaj: 2.344,88€ OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava - letni dohodek do 13.316,83 € (mesečni do 1.109,74 €) PODATKI O PLAČAH Povprečna plača SEPTEMBER 2020 Povprečna plača JANUAR - SEPTEMBER 2020 Povprečna plača JULIJ - SEPTEMBER 2020 Povprečna bruto plača (PP) 2019 Povprečna bruto plača (PP) 2018 Minimalna plača od 1.1.2020 Minimalna plača od 1.1.2019 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) 3.500,00 + (18.700,38 -1,40427 x skupni dohodek) 291,67 203,08 220,77 368,21 291,67 3.500,00 2.436,92 2.649,24 4.418,54 3.500,00 2.819,09 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 291,67€ 291,67 STOPNJE PRISPEVKOV neto € 1.169,52 1.186,91 1.174,53 1.190,74 1.092,74 PRISPEVEK DELAVEC sklic akontacija davka na dejavnost SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ Znesek € 8,85% SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% LESTVICA SI19 DŠ-40002 DEJANSKI PRAZNIKI 21 168 0 0 DELOVNI DNEVI NOVEMBER 2020 OBRAČUN UR 36,56 36,92 SKUPAJ 21 168 73,48 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Vrsta izplačila Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust Najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je povprečna plača za predpretekli mesec) 6-8 ur Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 8-12 ur nad 12 ur LETNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad osnova do € dohodnine € € 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 KONTO 15,50% DELOVNI DNEVI prehodni račun DELODAJALEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje Dohodnina OBRTNIKI - POPOLDANCI namen 6.138,44 € letna olajšava € 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) bruto € 1.199,07 1.823,05 1.807,65 1.753,84 1.681,55 940,58 886,63 1.490,76€ mesečna olajšava € - letni dohodek nad 13.316,83 € (mesečni nad 1.109,74€) 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 4. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 5. za dohodke iz delovnega razmerja: - mesečni bruto dohodek do 1.109,74€ - mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ individualno 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 1.360,00 5.650,00 13.900,00 22.480,00 SKUPAJ 16 % + 26 % nad 8.500,00 + 33 % nad 25.000,00 + 39 % nad 50.000,00 + 50 % nad 72.00,00 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 1.799,07 € 7,45 € 10,68 € 21,39 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad € osnova do € dohodnine € 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 113,33 470,83 1.158,33 1.873,33 SKUPAJ + 26 % + 33 % + 39 % + 50 % 16 % nad 708,33 nad 2.083,33 nad 4.166,67 nad 6.000,00 VSEBINA AKTUALNO ............................................................................................................................................................................ 2 ZAKONI IN ODLOKI ZA ODPRAVO POSLEDIC COVID-19 .................................................................................................. 2 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 2 ŠESTI PROTIKORONSKI PAKET UKREPOV (PKP 6) ............................................................................................................ 2 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 6 VLOGA ZA ODLOG PLAČILA DAVKOV IN PRISPEVKOV....................................................................................................... 6 VLOGA ZA DELNO POVRAČILO FIKSNIH STROŠKOV ......................................................................................................... 6 VLOGE ZA ČAKANJE NA DELO ZA DELODAJALCE .............................................................................................................. 6 PREPOVED ODPUŠČANJA IZ POSLOVNEGA RAZLOGA PO PETIH INTERVENTNIH ZAKONIH ................................................. 7 USTAVITEV JAVNEGA PREVOZA JE VIŠJA SILA ................................................................................................................. 8 VRAČILO DRŽAVNE POMOČI ZARADI NEZADOSTNEGA UPADA PRIHODKOV ...................................................................... 8 BREZPLAČNE MASKE – RAČUNOVODSKO – DAVČNA OBRAVNAVA ................................................................................... 10 POTRDILO ZA KARANTENO NA NIJZ ALI PREKO eUprave................................................................................................ 10 POROČANJE O ŠTIPENDIJAH......................................................................................................................................... 11 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 11 POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV ............................................................................................................... 11 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 11 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 12 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 12 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 12 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 13 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 13 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV .................................................................................................. 13 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 13 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 13 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 13 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 13 MOZAIK PODJETNIH ..................................................................................................................................................... 14 MOJ OBRTNIK .............................................................................................................................................................. 14 IZ URADNEGA LISTA .......................................................................................................................................................... 14 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI NOVEMBER 2020 ..................................................................................................................... 15