♦ DOMET ZDRAVSTVENEGA SISTEMA - KJE JE SLOVENIJA? Velimir Bole ♦ IZVOZNO POVPRAŠEVANJE OSTAJA TEMELJ RASTI Velimir Bole, France Križanič, Jože Mencinger, Franjo Štiblar ♦ STATISTIČNA PRILOGA ŠT. 498 AVGUST-SEPTEMBER 2017 EIPF GOSPODARSKA GIBANJA 498 Ljubljana, avgust-september 2017 UREDNIŠKI ODBOR: Meta Ahtik, Banka Slovenije, Ljubljana; Wilfried Altzinger, Wirtschaftsuniversitat, Wien, Avstrija; Jani Beko, EPF, Univerza v Mariboru, Maribor; Velimir Bole, EIPF, Ljubljana; Enrico Colombatto, Universita di Torino, Italija; Alenka Kavkler, EPF, Univerza v Mariboru, Maribor France Križanič, EIPF, Ljubljana; Jože Mencinger, UL in EIPF, Ljubljana - urednik; Žan Oplotnik, EPF, Univerza v Mariboru, Maribor; Steve Pejovich, University of Texas, ZDA; Ozren Pilipovic, PF, Univerzitet u Zagrebu, Hrvaška Franjo Štiblar, PF UL in EIPF, Ljubljana; GOSPODARSKA GIBANJA objavljajo rezultate raziskovanj EIPF o tekočih gospodarskih dogajanjih. Prva številka je izšla junija 1971, od novembra istega leta pa izhajajo redno vsak mesec (z eno dvojno številko v letu). Do novembra 1974 so objavljala rezultate raziskovanj EIPF za Jugoslavijo in so bila pisana v srbohrvaščini. Od novembra 1974 do oktobra 1991, ko so prenehala izhajati, so rezultate raziskovanj za Jugoslavijo objavljala PRIVREDNA KRETANJA JUGOSLAVIJE, GOSPODARSKA GIBANJA pa so se omejevala na Slovenijo. Publikacijo sofinancira ARRS. NAROČNIKI LAHKO CELOTNO PUBLIKACIJO DOBIJO TUDI NA DOMAČI STRANI EIPF Pogoji naročila: Naročilo začenja z dogovorno določenim mesecem, naslednja leta se samodejno podaljšuje, konča pa z decembrom tistega leta, v katerem je bilo pisno odpovedano. © 2017 EIPF, Ekonomski institut d.o.o., Ljubljana, p.p.1722, Prešernova 21, Tel: (01) 2521688, 2518776, 2518704; Fax: (01) 4256870; Elektronska pošta: INFO@EIPF.SI, Domača stran: WWW.EIPF.SI ISSN številka: 0351-0360 Zaščita vključuje vsako reproduciranje, kopiranje, mikrofilmanje, ne glede na tehniko, celote in posameznih delov. Tiskala tiskarna CICERO v 400 izvodih. Oblikovanje in priprava za tisk: Rogač RMV, d.o.o. KAZALO DOMET ZDRAVSTVENEGA SISTEMA - KJE JE SLOVENIJA? 6 Velimir Bole 1.Uvod 6 2. Osnovne značilnosti zdravstvenega sistema 7 3. Učinkovitost zdravstvenega sistema 16 4.1. Relativni domet zdravstvenega sistema v Sloveniji - povzetek 25 4.2. Potrebne spremembe zdravstvenega sistema - povzetek 26 5. Omenjena literatura 27 5 IZVOZNO POVPRAŠEVANJE OSTAJA TEMELJ RASTI 28 Velimir Bole, France Križanič, Jože Mencinger, Franjo Štiblar 1. Dinamika pričakovanega trošenja ne popušča 33 2. Ugodni trendi v blagovni menjavi tudi poleti 35 3. Gospodarska aktivnost v EU ostaja spodbudna 36 4. Umirjanje rasti industrijske produkcije visoko nad ravnjo iz prejšnjih let 38 5. Pri gospodarski dejavnosti izven industrije ima dobre rezultate turizem, gradbena dejavnost pa je manjša kot 2014 in 2015 39 6. Na trgu dela narašča število zaposlenih in upada število brezposelnih 41 7. Cenovna pričakovanja precej bolj živahna od dejanskih cen 42 8. Dejanska povečanja plač so, navkljub visokim pričakovanjem, še naprej zelo skromna 43 9. Javnofinančni prihodki še naprej hitro naraščajo 46 10. Krediti prebivalstvu pospešujejo, podjetjem pa stojijo 47 11. Po sedmih mesecih presežek na tekočem računu za dobro petino presega lanskega 49 STATISTIČNA PRILOGA 51 DOMET ZDRAVSTVENEGA SISTEMA -KJE JE SLOVENIJA? Velimir Bole l.Uvod 6 Zakonska ureditev zdravstvenega sistema je že zelo dolgo praktično nespremenjena. Zato postaja z vsakim dnem politično vse težje spraviti večji obseg zakonskih sprememb skozi parlament. V dolgem razdobju je namreč prišlo do velikega števila raznoraznih sprememb v delovanju sistema (seveda znotraj nespremenjenega zakonskega okvira), kakor tudi do velikega števila problemov, ki so le napol ali sploh niso rešeni. Za vsako od takšnih sprememb ali problemov je lobistična skupina, ki skuša neposredno ali preko medijev (običajnega obveščanja in afer, izmišljenih ali dejanskih) vplivati na pripravo zakonskih sprememb oziroma na poslance, ki jih bodo sprejemali. To pa ne povečuje le informacijskega šuma in nejasnosti presoje o tem, kaj naj bi obsegale zakonske spremembe, temveč predvsem politični potencial za blokiranje sprememb in za pripravo novih volitev. Še zlasti, ker postajajo poslanci in drugi politiki z bližanjem volitev vse bolj dojemljivi za »prepričevanje« množice lobističnih skupin. Situacija je zelo podobna dogajanju na začetku leta 2011, ko se je pripravljala sprememba pokojninske zakonodaje. Vlada je pripravila tehnično dober zakon, a politično prerivanje in trgovanje v sami koaliciji ter bore malo alternativnih idej in medla podpora same vlade so pripeljali do referendumskega blokiranja zakona in padca vlade ter sprejetja praktično nespremenjenega zakona nekaj mesecev kasneje, seveda v novi parlamentarni zasedbi. Če zanemarimo ogromne narodnogospodarske škode, ki jih je sprožilo blokiranje zakona1, je za pripravo nove zdravstvene zakonodaje zelo poučno predvsem sporočilo, da je koalicijska kakofonija mnenj o ključnih ciljih zakonskih sprememb in spremljajoča medla podpora same vlade zelo slaba popotnica zakonu, ki se sprejema po tako dolgem času in že s krepko iztrošeno koalicijo. Če sodimo o ključnih ciljih zakonskih sprememb zdravstvenega sistema, se seveda predpostavlja, da najbolj pomembne zatečene značilnosti zdravstvenega sistema niso sporne, oziroma, da so največje sistemske pomanjkljivosti njegovega delovanja jasne. Postavlja se vprašanje, ali je takšna predpostavka ustrezna? 1 Blokada je namreč dokončno »potrdila«, da država ni opravilno sposobna in jo tako potisnila med države, ki naj bi potrebovale trojko in nato tudi v ustrezne več milijardne izdatke. Večje sistemske pomanjkljivosti v delovanju lahko nazorno razkrijejo primerjave z zdravstvenimi sistemi, ki delujejo v podobnih gospodarskih okoljih, kjer imajo prebivalci podoben življenjski stil in vrednote. Zaradi tega se zdi smiselno odgovoriti na gornje vprašanje s primerjavo zdravstvenega sistema v Sloveniji z zdravstvenimi sistemi razvitih držav v Evropi. Še posebno, ker to omogoča enotna baza podatkov pa tudi precejšnje število že objavljenih analiz, ki se ukvarjajo s takšnimi primerjavami. V nadaljevanju so tako dokumentirane osnovne značilnosti zdravstvenih sistemov v EU in, na osnovi primerjave, tudi največja odstopanja zdravstvenega sistema v Sloveniji od zdravstvenih sistemov (najboljše prakse) v EU. S pomočjo takšne primerjave so nato tudi identificirane ključne sistemske značilnosti, ki so verjetno v ozadju dokumentiranih odstopanj - relativnih slabosti zdravstvenega sistema v Sloveniji, torej značilnosti, ki bi morale biti v fokusu zakonskih sprememb. 7 Naslednja točka se ukvarja z empirično ilustracijo osnovnih faz delovanja zdravstvenega sistema, medtem ko je v točki za njo, torej v tretji točki, podan pregled nekaterih novejših študij, ki se ukvarjajo z učinkovitostjo zdravstvenih sistemov in vsebujejo tudi ocene za Slovenijo. V zaključku je nanizano nekaj izstopajočih značilnosti zdravstvenega sistema v Sloveniji, ki jih potrjujejo tako prikazani podatki kot pregledane študije. 2. Osnovne značilnosti zdravstvenega sistema Kaj primerjati. Osnovno-grobo oceno delovanja posameznih segmentov širše države je najlažje dobiti s primerjavo z dobro prakso ustreznih sistemov v razvitih državah. Tako je tudi z ocenjevanjem zdravstvenega sistema. Takšnih študij je veliko, praviloma se ukvarjajo z enostavno primerjavo rezultatov (zdravstvenih dosežkov) ob predpostavljenih virih (fizičnih ali finančnih) zdravstvenih sistemov držav, ki predstavljajo dobro prakso delovanja zdravstva. Za Slovenijo se zdi najbolj smiselna primerjava z razvitimi državami (OECD), še zlasti z državami EU, saj ima Slovenija s temi državami podobne tudi ostale (neposredno ne analizirane) pogoje (na primer, življenjski stil - navade prebivalstva, dostopnost do zdravstvenega sistema), ki določajo rezultate zdravstvenega sistema. Pri primerjavi z državami najboljše prakse je seveda osnovno vprašanje, kaj naj se sploh primerja; ali le vložena sredstva in končne rezultate (zdravstvene dosežke) ali tudi posamezne faze procesa zdravstvenega sistema. Najbolj pogosto so primerjave zdravstvenih sistemov omejene na primerjavo izdatkov za zdravstvo z najbolj osnovnimi indikatorji dosežene ravni zdravja. Pa še te ocene so lahko zelo približne, če se ne upoštevajo ostali (od zdravstvenega sistema neodvisni) faktorji, ki prav tako vplivajo na raven zdravja v državi. Na osnovi takšnih primerjav lahko sodimo le o tem, kakšna je celovita učinkovitost zdravstvenega sistema v Sloveniji glede na države najboljše prakse. Za vodenje politike je torej uporabna le glede ocenjevanja nujnosti potencialnih zakonskih sprememb sistema. V kolikor se s primerjavo z dobro prakso razvitih držav želi identificirati tudi najbolj pomembne sistemske razlike-pomanjkljivosti, je potrebno preiti z enostavne primerjave finančnih virov in končnih učinkov-rezultatov zdravstvenega sistema - na primerjavo vsaj osnovnih faz delovanja zdravstvenega sistema. Takšna primerjava je lahko za nosilce zdravstvene in ekonomske politike toliko bolj pomembna, če se po daljšem času ukvarjajo z obsežnejšim spreminjanjem zakonodaje, ko je že zaradi obsega predvidenih sprememb v delovanju sistema, identifikacija ključnih usmeritev bistvena. To je še zlasti nujno, če se zakonodaja spreminja po dolgem zakonskem zatišju, ko je prišlo do večjih sprememb v delovanju sistema, ki institucionalno »visijo v zraku« in zato generirajo intenzivno lobistično napihovanje zelo raznovrstnih problemov in »problemov«, kar ne polni le medijskega prostora, temveč predstavlja tudi zelo plodna tla za politična razvrščanja, pritiske in izsiljevanja. 8 Pri več faznem primerjanju zdravstvenih sistemov je seveda vprašanje, katere faze je smiselno ločeno primerjati z najboljšo prakso razvitih držav? Za vodenje politike so ključne štiri osnovne faze delovanja vseh segmentov širše države, namreč faza oblikovanja finančnih virov in financiranja, faza oblikovanja fizičnih resursov, faza proizvodnje storitev oziroma proizvodov ter končno faza vrednotenja učinkov - povratna zveza med učinki in odločitvami. Prva je pomembna zaradi obsega in dinamike fiskalnih virov, druga zaradi ustreznosti vzpodbud in mehanizmov dolgoročnega investiranja, tretja zaradi ustreznosti vzpodbud in mehanizmov operativnega dela in zadnja zaradi prilaganja aktivnosti ustreznega segmenta javnega sektorja njegovim narodnogospodarskim (družbenim) ciljem. Ker so v vsaki od navedenih faz nosilci odločitev različni, je pri zakonodajnem spreminjanju sistema ključna ločena obravnava vsake od njih. Tudi pri vodenju politike zdravstvenega sistema je potrebno razlikovati vsaj omenjene štiri faze aktivnosti.2 Zato je ključne probleme, na katere ciljajo zakonske spremembe, ki se pripravljajo, potrebno identificirati-analizirati vsaj po navedenih fazah. Pri tem analiza faze financiranja obsega tako analizo dinamike in stabilnosti virov financiranja, kot tudi obsega in strukture tokov financiranja. Analiza faze oblikovanja fizičnih resursov zdravstvenega sistema se ukvarja z oblikovanjem resursov, ki neposredno določajo obseg in strukturo proizvodnje zdravstvenih storitev. Gre za število in strukturo zdravnikov, za število sester, število postelj, ipd. Generiranje zdravstvenih storitev je naslednja bistvena faza delovanja zdravstvenega sistema. Zdravstvene storitve so dejansko vmesni produkt delovanja sistema. Rezultati te faze kažejo, kakšen obseg in strukturo storitev je zdravstveni sistem sposoben generirati; običajno se ti rezultati ilustrirajo s številom pregledov-konzultacij zdravnikov, s številom odpustitev v bolnišnicah, eno in drugo preračunano na število prebivalcev in s povprečnim trajanjem oskrbe (hospitalizacije) v bolnišnicah. Analiza zadnje faze delovanja zdravstvenega sistema obsega vrednotenje učinkov storitev zdravstvenega sistema na 2 Glej, na primer, Jacobs(2006), Bekaroglu(2015) ali EC(2015) zdravstveno stanje prebivalstva. Ti končni rezultati zdravstvenega sistema se običajno dokumentirajo z nekaterimi osnovnimi indikatorji zdravstvenega stanja prebivalstva, kot so, na primer, pričakovana življenjska doba ob rojstvu, ali pričakovana življenjska doba ob 65 letu starosti ali pa pričakovana zdrava leta življenja po 65 letu, ipd. Seveda na zdravstvene dosežke v državi vplivajo tudi druge, od zdravstvenega sistema neposredno neodvisne, okoliščine - determinante zdravja, kot, na primer, prehrana, telesna aktivnost, razvade, dostop do zdravstvenega sistema, ipd. Zato so v analizah učinkovitosti zdravstvenih sistemov tovrstne determinante zdravja praviloma upoštevane kot kontrolne spremenljivke, saj lahko opazno spremenijo zdravstvene dosežke države (vrednosti ustreznih indikatorjev zdravja), neodvisno od delovanja zdravstvenega sistema v ožjem smislu, torej neodvisno od ostalih omenjenih spremenljivk. Kot takšne kontrolne spremenljivke življenjskega stila se pogosto upoštevajo tri, ki opazno poslabšujejo zdravstvene dosežke v državi, namreč, pitje alkohola, kajenje ter prekomerna teža ter ena kontrolna spremenljivka, ki izboljšuje zdravstvene dosežke v državi, namreč povprečna izobrazba. Ker lahko tudi druge značilnosti življenjskega stila vplivajo na dosežke zdravstvenega sistema, je izbor vzorca držav, ki določa najboljšo prakso, najbolj smiselno prilagoditi tako, da so v njem države, ki se po življenjskem stilu čim manj razlikujejo. Finančna sredstva. Nekateri osnovni podatki, ki kažejo obseg in dinamiko finančnih sredstvih, ki jih prejemajo zdravstveni sistemi v Sloveniji in drugih evropskih državah, so ilustrirani na sliki 1. Prikazani so izdatki za zdravstvo na prebivalca (v evrih, popravljeni za razlike v kupni moči) ter realna rast sredstev v obdobju po vstopu v EU ter v obdobju po 2013, torej obdobju sedanjega okrevanja gospodarstva. 9 Na dlani je, da so v Sloveniji izdatki za zdravstvo (na prebivalca) za približno 10% manjši kot na mediani evropskih držav (1859 v primerjavi z 2096), manjši so tudi od najbolj razvitih novih članic EU (Češke, Slovaške in Madžarske). Navkljub temu pa po vstopu v EU vseskozi zaostajajo v rasti za mediano evropskih držav. Tako so v razdobju po vstopu v EU zaostajali realno za približno 0. 3% na leto. Ne glede na opazno pospešitev gospodarske aktivnosti, je tudi v zadnjih treh letih relativnega okrevanja gospodarstva (v Sloveniji glede na EU) omenjeno zaostajanje sredstev za zdravstvo v Sloveniji ostalo še naprej nespremenjeno. 10 Slika 1. Obseg in dinamika financiranja 800 1,200 1,600 2,000 2,400 2,800 3,200 3,600 4,000 izdatki za zdravstvo PPP na prebivalca -.4 -.3 -.2 -.1 .0 .1 .2 .3 .4 .5 .6 .7 -.04 -.02 .00 .02 .04 .06 .08 .10 .12 .14 .16 .18 .20 realna rast izdatkov za zdravstvo 2005-2016 realna rast izdatkov za zdravstvo 2013-2016 Vir: EC(2015); OECD;lastni izračuni Opomba: Izdatki za zdravstvo na prebivalca popravljeni za kupno moč leta 2013; realna rast izdatkov za zdravstvo 2005-2016; realna rast izdatkov za zdravstvo 2013-2016; frekvenca = število držav EU po posamezni značilnosti; z zeleno črto je označen položaj Slovenije; s črno je označena mediana EU Fizični resursi. Ključna determinanta proizvodnje zdravstvenih storitev so seveda zatečeni fizični resursi zdravstvenega sistema. Ilustrirani so na sliki 2. Prikazan je relativno število zdravnikov, sester in ostalega nezdravstvenega osebja ter bolniških postelj v zdravstvenih sistemih držav EU. Na dlani je, da je medicinskih sester (na število prebivalcev) za približno 20% več, zdravnikov pa za prav toliko manj od mediane evropskih zdravstvenih sistemov. Istočasno pa je ostalega osebja za okoli 10% več kot na mediani evropskih držav. Čeprav se stalno dokazuje, da je bolnic preveč, kaže primerjava z državami EU, da je v Sloveniji bolniških postelj (na število prebivalcev) precej (za okoli 20%) manj, kot v povprečju evropskih zdravstvenih sistemov. Ključna omejitev delovanje zdravstvenega sistema v Sloveniji je očitno opazno manjše relativno število zdravnikov. Ta omejitev je še opazno večja zaradi neoptimalne strukture specializacij zdravnikov. Ta namreč opazno odstopa od strukture v državah v EU (Belgija, Francija, Luksemburg, Švedska, Nizozemska, Španija in Ciper), ki izstopajo po optimalnosti ureditve zdravstvenega sistema3. Kot namreč kaže slika 2, struktura zaposlenih zdravnikov (po posameznih zdravniških specialnostih) v Sloveniji močno odstopa od medianske strukture omenjenih držav z najbolj učinkovito organiziranim zdravstvom, torej od strukture, ki omogoča omenjenim državam optimalne rezultate pri danih vloženih sredstvih. Slika 2. Kratkoročni resursi zdravstvenega sistema 6, 5_ 4_ 14 8 3- 2_ 1- 2.5 3.0 3.5 4.0 4.5 5.0 5.5 6.0 6.5 7.0 7.5 8.0 8.5 bolniške postelje na 1000 prebivalcev 2.0 2.5 3.0 3.5 4.0 4.5 5.0 5.5 6.0 6.5 zdravniki na 1000 prebivalcev 7 6. § 4. JD .llL.1L i .ill 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 sestre na 1000 prebivalcev 0 100 200 300 400 500 600 700 ostalo (nezdravstveno) osebje na 100000 prebivalcev Vir: Eurostat; EC(2015); OECD; lastni izračuni Opomba: Število medicinskih sester na 1000 prebivalcev; število zdravnikov na 1000 prebivalcev; število nezdravstvenega osebja v bolnišnicah na 100000 prebivalcev; število bolniških postelj na 1000 prebivalcev; frekvenca = število držav EU po posamezni značilnosti; z zeleno črto je označen položaj Slovenije; s črno je označena mediana EU 11 0 3 Glej EC(2015) Slika 3. Odstopanje števila zdravnikov od optimuma 12 16 1 14 -12 -10 - -15 -10 -5 0 5 10 15 20 25 30 odstopanje števila zdravnikov od optimuma (na 100000 prebivalcev) 35 Vir:OECD;Eurostat; lastni izračuni Opomba: Odstopanje števila zdravnikov od optimuma po specialnostih (splošni zdravniki so ena od specialnosti); optimum določajo Belgija, Francija, Luksemburg, Švedska, Nizozemska, Španija in Ciper; število zdravnikov na 100000 prebivalcev po specialnostih; z zeleno črto je označena meja med specialnostmi s primanjkljajem oziroma presežkom zdravnikov 0 Kot kaže slika 3 je v Sloveniji v skoraj 60% specialnosti zdravnikov opazno manj kot v državah, ki imajo optimalno urejeno zdravstvo4, v 40% specialnosti pa je zdravnikov precej več, kot v optimalni ureditvi. Po številu je slednjih skoraj ena petina vseh aktivnih zdravnikov (okoli 1200). Efektivno je torej relativni primanjkljaj zdravnikov še bistveno (enkrat) večji, kot kažejo podatki na sliki 2, saj ozko grlo zdravstvenega procesa povečujejo manjkajoče specialnosti zdravnikov. Zdravstvene storitve. Obseg zdravstvenih storitev, ki jih generira zdravstveni sistem, relativno glede na razpoložljive resurse, ilustrira njegovo tehnično učinkovitost. Na sliki 4 je ilustriran relativni obseg zdravstvenih storitev, ki jih generirajo zdravstveni sistemi držav EU. Prikazan je obseg zdravniških pregledov (konzultacij), število odpustitev iz bolnic (eno in drugo na 1000 prebivalcev) ter povprečna dolžina hospitalizacije. Slovenija in mediana evropskih držav sta ponovno posebej označeni. 4 Pri nekaterih specialnostih jih je tudi za 70% in več odstotkov manj (na primer, ortopedov-kirurgov, travmatologov, kardiologov, ipd), kot v državah z optimalno organiziranim zdravstvenim sistemom. Splošni zdravniki so prikazani kot ena od takšnih, bolj obsežnih, specialnosti v primanjkljaju. Slika 4. Storitve zdravstvenega sistema .10 .12 .14 .16 .18 .20 .22 .24 .26 odpustitve iz bolnic na prebivalca, na leto 13 5.2 5.4 5.6 5.8 6.0 6.2 6.4 6.6 6.8 7.0 7.2 7.4 7.6 7.8 število dni bolnika v bolnici 5-, 4- 3- 2- 1- 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 zdravniške konzultacije prebivalca na leto Vir: Eurostat; EC(2015); OECD; lastni izračuni Opomba: Število odpustitev iz bolnišnic na prebivalca; povprečno število dni v bolnišnici; število zdravniških konzultacij na prebivalca; frekvenca = število držav EU po posamezni značilnosti; z zeleno črto je označen položaj Slovenije; s črno je označena mediana EU 0 Vsi trije indikatorji, s katerimi se običajno ilustrira obseg storitev zdravstvenih sistemov, v Sloveniji presegajo ustrezne medianske vrednosti v EU za približno 4%. Najbolj preseneča obseg zdravniških pregledov, ki je v Sloveniji prav tako višji kot v EU, čeprav je zdravnikov skoraj četrtino manj in še med njimi je, kot rečeno, zaradi neoptimalne strukture specialnosti, slaba petina (1200) zdravnikov manj obremenjenih. Ker velik primanjkljaj v resursih, namreč v številu in strukturi zdravnikov, ne (!) vpliva na ustrezen obseg storitev zdravstvenega sistema, lahko sklepamo, da je del sistema (zdravnikov) daleč bolj obremenjen, kot je to normalno v zdravstvenih sistemih evropskih držav, kakor tudi, da bo (bi) potencialno reformiranje zdravstva in torej tudi povečanje ustreznih resursov lahko normaliziralo obremenitev ključnih specialnosti zdravnikov, ne bo pa opazno povečalo obsega ustreznih storitev, ki jih sistem generira. Rizični faktorji - življenjski stil. Dokumentiran, relativno zelo velik obseg zdravstvenih storitev, ki jih generira zdravstveni sistem v Sloveniji, je seveda le »vmesni produkt« njegovega delovanja, ne pa njegov ključni rezultat- cilj. Za presojo dometa zdravstvenega sistema je namreč bistveno, kakšen je njegov (končni) učinek na raven zdravja prebivalstva, torej kakšni so njegovi zdravstveni učinki. Kot rečeno, se zdravstveni dosežki držav primerjajo med seboj s primerjavo nekaj osnovnih indikatorjev zdravja prebivalstva, kot so pričakovana življenjska doba (ob rojstvu in ob 65 letu starosti) ali pričakovana zdrava leta življenja (ob rojstvu ali ob 65 letu) in podobno. Ker pa na te zdravstvene dosežke ne vpliva le obseg in kvaliteta storitev zdravstvenega sistema temveč tudi življenjski stil prebivalstva, je pri vrednotenju-primerjavi končnih rezultatov zdravstvenega sistema v Sloveniji glede na ostale države EU potrebno predhodno pregledati tudi morebitne razlike v življenjskem stilu. 14 Slika 5. Življenjski stil 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 20 22 24 26 28 30 32 34 36 38 40 potrošnja alkohola na prebivalca (litri) dnevni kadilci, odstotek prebivalstva preko 15 let prekomerna teža, odstotek prebivalstva z BMI>30 Vir: Eurostat; EC(2015); OECD; lastni izračuni Opomba: Letna potrošnja alkohola na prebivalca (v litrih); odstotek prebivalstva nad 15 let, ki redno dnevno kadi; odstotek prebivalstva s prekomerno težo (BMI>30); frekvenca = število držav EU po posamezni značilnosti; z zeleno črto je označen položaj Slovenije; s črno je označena mediana EU Na sliki 5 so prikazane tri pomembne determinante zdravstvenega stanja, ki se običajno uporabljajo za ilustracijo posledic življenjskega stila v posamezni državi: pitje alkohola, kajenje in prekomerna teža. Vsak od teh faktorjev opazno poslabšuje zdravstveno stanje prebivalstva, zato je pri vrednotenju-primerjavi učinkov zdravstvenih storitev med državami potrebno upoštevati morebitne razlike v izpostavljenosti omenjenim rizičnim faktorjem. Na dlani je, da v Sloveniji popijemo v povprečju precej več (okoli 10%) alkohola, kadimo pa precej manj (okoli 8%) kot v medianskih državah EU, medtem ko je delež prebivalstva s prekomerno težo (12.3%) praktično enak kot v EU. Ker v neposredni primerjavi z državami EU relativne tveganosti zdravstvenih dosežkov zaradi pitja oziroma kajenja ni mogoče ovrednotiti, ni mogoče sklepati o tem, ali življenjski stil v Sloveniji bolj poslabšuje zdravstvene dosežke kot v EU - to je (bi bilo) možno šele z modelsko analizo. Rezultati zdravstvenega sistema. Če upoštevamo tudi zdravstvene posledice življenjskega stila, lahko ovrednotimo končne rezultate obsega in strukture zdravstvenih storitev, ki jih generira zdravstveni sistem v Sloveniji in na osnovi tega tudi sklepamo o (ne)zadostnosti razpoložljivih sredstev in drugih pomanjkljivostih sistema. 15 Slika 6. Zdravstveni dosežki 10. Č75 ñ< z > "D 10 I— O CTD > *podatki SURS, ** podatki Eurostat en CO CJ1 Gospodarska aktivnost in brezposelnost v EU Leto Industrijska produkcija EU97 Predelovalna dejavnost EU97 Gradbena aktivnost EU97 Trgovina na drobno EU97 Anketna stopnja brezposelnosti indeks medletna stopnja indeks medletna stopnja indeks medletna stopnja indeks medletna stopnja EU 97 EU 15 Slovenija 9019 98,73 -9,1 100,59 -9,9 99,98 -5,63 113,96 1,1 10,5 10,6 8,9 9013 100,39 3.6 101,69 1.1 91,98 -1,99 109,89 -9.8 10,9 11,1 10,9 9014 101,43 1,06 103,77 9,05 94,17 3,41 104,76 1,80 10,9 11,6 9,7 9015 103,15 1,69 105,64 1,69 94,93 0,78 106,97 1,89 9,4 10,9 9,1 9016 105,51 1,6 108,93 1,8 96,47 1,79 109,45 9,0 8,6 10,0 7,9 9016/1 101,9 3,7 101,4 4,7 89,1 4,9 101,9 9,1 9,9 10,7 9,1 9 109,5 1,1 104,0 9,9 86,9 4,9 94,8 1,8 9,3 10,8 8,9 3 119,9 0,5 114,6 0,4 95,6 0,9 105,1 0,7 9,1 10,6 8,5 I 105,5 1,7 106,7 9,3 88,9 9,9 100,4 1,5 9,9 10,7 8,8 4 105,9 9,5 108,3 9,6 95,1 -0,3 106,5 0,8 8,7 10,9 8,1 5 104,5 0,8 108,4 0,9 97,0 0,5 108,6 1,3 8,6 10,0 7,8 6 107,6 0,6 119,7 0,8 101,6 0,9 108,3 1,9 8,4 9,9 7,6 II 105,8 1,3 109,8 1,4 97,9 0,4 107,8 1,1 8,6 10,0 7,8 7 104,8 0,1 108,6 0,3 98,3 9,4 109,4 9,0 8,9 9,6 7,5 8 99,1 9,3 94,9 9,6 85,7 9,3 109,6 1,7 8,9 9,6 7,3 9 109,3 1,3 114,9 1,3 109,7 1,9 106,9 1,4 8,9 9,7 7,3 III 109,1 1,9 105,7 1,3 95,6 9,9 108,6 1,7 8,9 9,6 7,4 10 110,9 0,6 114,6 0,6 106,5 1 113,8 3,8 8,3 9,8 7,9 11 119,6 3,1 115,3 9,9 105,3 1,9 113,9 3,8 8,3 9,9 8,0 19 109,5 9,9 109,5 9,5 100,9 9,1 135,3 3,0 8,9 9,6 8,3 IV 108,7 9,9 110,8 9,0 104,9 1,4 191,0 3,5 8,3 9,8 8,1 9017/1 9017/1 103,9 1,3 101,7 0,3 96,9 -9,7 105,9 3,6 8,4 10,0 8,7 9 104,8 9,9 106,0 1,9 99,9 4,1 99,6 4,5 8,4 9,7 8,5 3 115,4 9,9 119,1 3,9 99,4 3,7 110,6 4,4 8,9 9,1 7,9 I 107,8 9,1 108,9 9,0 98,5 1,8 105,1 4,9 8,3 9,6 8,4 4 106,7 1,4 110,9 1,7 99,4 3,8 119,9 4,7 7,8 9,3 7,0 5 108,7 4,0 113,3 4,5 99,4 3,6 119,7 4,0 7,6 9,0 6,8 6 111 3,9 116,3 3,9 99,9 3,3 119,6 4,9 7,4 8,7 6,6 II 108,7 9,8 113,3 3,1 99,3 3,6 119,9 4,3 7,6 9,0 6,8 7 7,4 8,8 6,6 Naročila, pričakovanja in poslovni optimizem v EU Poslovna klima Naročila, predelovalna Naročila, gradbeništvo Trgovina na drobno Poslovni optimizem EU98 dejavnost EU98 EU98 pričakovanja EU98 EU98 Leto ocena medletna ocena medletna indeks medletna ocena medletna ocena medletna stanja sprememba stanja sprememba naročil sprememba stanja sprememba stanja sprememba 9019 -0.70 -1.30 -94,07 -19,39 -41,17 -0,86 -5,45 -4,81 -10.70 -8.37 9013 -0,44 -0,90 -99,78 1,30 -39,89 1,35 -0,70 4,76 -7,63 3,08 9014 0,94 0,68 -14,41 8,31 -35,16 4,43 9,15 9,78 -3,58 4,09 9015 0,3 0,0 -19,1 9,0 -99,6 5,1 14,4 4,8 -9,9 0,6 9016 0,3 0,0 -11,9 0,9 -94,3 5,4 11,4 -9,9 -9,9 0,7 9016/1 0,3 0,1 -13,0 9,3 -30,0 5,3 7,9 1,0 -9,9 1,1 9 0,1 0,0 -14,3 -0,6 -98,8 4,6 11,1 3,5 -1,7 -0,8 3 0,1 -0,1 -13,9 -1,6 -30,4 3,4 15,1 -0,4 -0,6 -0,8 I 0,9 0,0 -13,5 0,0 -99,7 4,4 11,1 1,4 -1,7 -0,9 4 0,1 -0,9 -11,6 -1,8 -97,1 1,6 14,5 -1,9 -0,7 -0,6 5 0,3 0,0 -11,9 -0,5 -99,4 8,0 14,9 -7,8 -1,5 -0,9 6 0,9 0,1 -9,3 1,4 -93,0 5,3 11,5 -9,4 -1,6 1,1 II 0,9 0,0 -10,7 -0,3 -94,9 5,0 13,4 -4,0 -1,3 -0,1 7 0,4 0,0 -7,9 3,1 -90,9 5,9 5,1 -9,8 -3,3 -0,1 8 0,0 -0,9 -19,1 -9,4 -93,0 9,4 7,7 -7,7 -3,5 -0,9 9 0,4 0,1 -10,4 1,8 -17,6 9,1 11,3 -9,9 -1,3 0,7 III 0,3 0,0 -10,1 0,8 -90,3 5,8 8,0 -6,6 -9,7 -0,1 10 0,6 0,9 -19,3 1,8 -93,1 5,8 13,7 -6,6 -3,1 1,8 11 0,4 0,0 -11,9 3,7 -91,4 8,9 15,9 1,6 -3,8 3,7 19 0,8 0,4 -8,9 3,8 -93,4 5,7 10,0 -9,9 -9,3 3,9 IV 0,6 0,9 -10,6 3,1 -99,6 6,6 13,9 -9,4 -3,1 3,1 9017/1 0,8 0,5 -8,0 5,0 -94,9 5,1 5,9 -1,3 1,9 4,8 9 0,8 0,7 -4,4 9,9 -91,3 7,5 11,5 0,4 4,7 6,4 3 0,8 0,7 -3,8 9,4 -16,9 14,9 16,7 1,6 5,0 5,6 I 0,8 0,6 -5,4 8,1 -90,8 8,9 11,4 0,9 3,9 5,6 4 1,1 1,0 0,3 11,9 -13,0 14,3 91,1 6,6 6,0 6,7 5 0,9 0,6 -0,1 11,1 -14,6 7,9 14,8 0,6 5,1 6,6 6 1,9 0,8 4,1 13,4 -10,5 19,6 14,5 3,0 5,8 7,4 II 1,1 0,7 1,4 19,1 -19,7 11,6 16,8 3,4 5,6 6,9 7 1,0 0,7 3,8 11,7 -10,0 10,3 13,3 8,9 4,7 8,0 8 1,1 1,0 9,9 14,3 -10,7 19,5 10,7 3,0 5,9 8,7 CJ1 CJ1 Naročila, pričakovar ija in poslovni optimizem v Sloveniji Gospodarska klima Naročila, predelovalna dejavnost Naročila, gradbeništvo Trgovina na drobno pričakovanja Poslovni optimizem Leto ocena stanja medletna sprememba ocena stanja medletna sprememba indeks naročil medletna sprememba ocena stanja medletna sprememba ocena stanja medletna sprememba 9019 -16,7 -10,0 -39.4 -16,9 -59,7 6,6 90,0 -4,7 -10,9 -10,6 9013 -13,4 3,3 -96,5 5,8 -39,5 90,9 94,0 4,,0 -5,3 5,5 9014 -9,17 11,95 -9,89 16,68 -15,08 17,47 30,5 6,48 9,05 7,49 9015 5,19 7,98 -1,95 8,64 -99,05 -6,98 37,7 7,19 5,85 3,80 9016 5,67 0,46 -0,01 1,94 -90,59 1,46 43,7 6,05 5,59 -0,96 9016/1 4,0 -0,6 -4,8 7,0 -40,9 -9,6 41,9 9,6 6,9 -1,4 4 7,7 0,9 7,1 0,9 -33,4 -9,9 90,8 -93,6 19,4 3,9 5 6,1 -9,1 1,9 -1,3 -93,9 -6,5 47,6 -10,7 8 -1,9 6 5,1 -0,3 1,5 3,4 -99,7 -5,0 49,5 8,6 4,1 0,1 II 6,3 -0,5 3,3 0,8 -96,7 -4,8 37,0 -8,6 8,9 0,7 7 6,1 1,9 7,9 0,6 -19,8 1,0 49,6 9,6 3,9 -0,5 8 7,3 -0,7 -8,6 -7,8 -16,9 -5,1 99,4 14,8 7,8 -1,3 9 7,7 0,8 -3,0 1,0 -9,0 99,8 58,9 11,3 6,3 0,0 lil 7,0 0,7 -1,9 -9,1 -10,3 6,9 43,6 11,9 5,8 -0,6 10 6,8 1,5 8,0 -1,4 -0,6 16,6 61,0 96,8 5,9 -0,5 11 4,3 9,9 -3,0 -4,9 -5,8 8,4 56,6 16,0 -0,8 0,9 19 3,9 9,3 3,1 4,1 -7,0 17,0 41,9 19,1 0,1 1,9 IV 5,0 9,9 9,7 -0,7 -4,5 14,0 53,9 18,3 1,5 0,3 9017/1 8,5 5,9 -1,3 9,4 -95,9 8,3 3,0 -94,0 7,6 3,6 9 11,3 7,9 5,6 11,3 -93,7 15,9 49,5 7,0 14,9 6,1 3 14,0 8,8 14,1 19,0 -99,5 96,4 63,1 9,1 16,3 7,6 I 11,3 7,3 6,1 10,9 -94,0 16,9 38,5 -9,6 19,7 5,8 4 14,1 6,4 19,9 19,1 -4,3 99,1 41,3 90,5 14,9 1,8 5 11,9 5,8 7,9 6,0 0,0 93,9 48,3 0,7 8,7 0,7 6 13,1 8,0 17,9 16,4 19,0 34,7 33,1 -9,4 8,4 4,3 II 13,0 6,7 14,8 11,5 9,6 99,9 40,9 3,9 10,4 9,3 7 11,9 5,8 13,3 5,4 19,5 39,3 34,6 -8,0 6 9,8 8 19,3 5,0 4,3 19,9 90,9 37,1 97,9 -9,9 9 1,9 Industrijska produkcija Skupno Rudarstvo Predelovalna industrija Oskrba (el„ plin, voda) Leto indeks letni porast mesečna rast indeks letni porast mesečna rast indeks letni porast mesečna rast indeks letni porast mesečna rast 9019 104,1 0,0 -0,15 110,7 -6,6 -0,86 103,6 -1,0 -0,19 98,7 10,0 0,69 9013 99,6 -4,3 0,31 88,9 -10.4 0,89 97,6 -5,8 0,35 190,1 91.6 0,96 9014 101,5 9,1 0,48 83,4 -0,1 -9,96 101,4 4,9 0,53 103,3 -13,9 -1,09 9015 106,3 5,0 0,38 85,3 8,76 9,93 106,8 5,6 0,46 103,9 0,63 -0,54 9016 113,4 5,9 0,59 85,1 1,9 0,55 115,9 7,9 0,57 100,0 -5,6 -0,38 9016/1 104,6 4,91 -0,99 80,3 10,00 1,95 105,1 6,16 -0,15 103,1 -5,76 -1,49 9 111,5 8,95 1,99 75,4 7,10 1,80 119,6 9,85 1,7 105,1 -5,99 -0,36 3 190,9 3,89 0,69 87,7 7,87 5,15 199,9 4,89 0,84 103,6 -8,07 -0,85 I 119,1 5,68 81,1 8,39 113,3 6,97 103,9 -6,60 4 119,0 8,39 0,91 78,8 -8,37 -5,34 114,9 10,13 0,47 93,8 -7,40 -0,59 5 117,5 9,61 1,93 86,4 -6,09 -0,56 119,8 11,13 1,17 97,1 -5,08 0,07 6 199,3 6,91 1,46 80,9 -9,98 -0,63 195,6 8,00 1,47 93,6 -5,96 0,94 II 117,3 8,98 81,8 -7,91 190,9 9,75 94,8 -5,91 7 111,6 9,01 -0,59 64,1 -94,59 -5,96 113,6 3,37 -0,54 98,9 -8,05 -1,17 8 98,9 9,65 1,33 83,7 9,70 0,75 99,5 11,55 1,99 94,0 -6,00 -0,64 9 193,0 6,86 0,80 111,9 50,97 5,78 195,7 7,95 0,55 95,0 -5,38 -0,56 III 111,9 6,17 86,3 11,79 119,9 7,39 95,7 -6,47 10 116,9 9,97 -0,80 111,1 33,91 3,80 118,6 9,77 -1,10 98,8 -8,01 -0,90 11 191,7 7,39 0,63 89,9 -15,15 -1,95 193,9 8,68 0,67 104,5 -3,15 0,69 19 108,3 8,59 0,99 76,8 -18,38 0,49 108,9 9,96 0,49 113,5 0,80 0,81 IV 115,7 6,04 90,3 -1,06 116,9 7,13 105,6 -3,45 9017/1 119,6 7,0 0,46 84,8 5,6 1,39 119,6 6,5 0,33 113,3 9,9 9,95 9 115,6 3,1 0,50 83,7 11,0 9,57 116,8 3,1 0,38 105,9 0,8 1,99 3 135,8 19,4 1,66 101,9 15,4 5,08 139,4 13,4 1,64 104,7 1,1 0,39 I 191,3 7,5 89,9 10,7 199,9 7,7 108,0 3,9 4 114,0 1,9 -0,49 85,9 8,1 -3,65 116,9 1,9 -0,43 95,7 9,0 0,13 5 197,8 8,9 1,59 94,1 8,9 -0,79 131,3 9,0 1,57 98,1 1,0 0,04 6 139,9 7,7 1,08 89,0 11,0 -0,60 136,7 8,9 1,99 93,7 0,1 -0,94 II 194,7 5,7 89,4 9,3 198,1 6,1 95,8 1,1 7 119,7 7,3 -0,37 90,0 40,4 0,83 199,5 7,8 -0,99 96,1 -9,1 -1,99 CJ1 •vi Gradbeništvo in turizem Gradbeništvo Nočitve domačih c ostov Nočitve tujih gostov Skupaj nočitve Leto indeks 2010=100 letni porast mesečna rast v 1000 letni porast mesečna rast v 1000 letni porast mesečna rast v 1000 letni porast mesečna rast 9019 69,5 -16.8 -1,07 3679 -4.9 -0,58 5678 5,7 0,70 9355 1,9 0,16 9013 60,4 -9,5 0,04 3554 -3,4 -0,06 5833 9,7 0,09 9387 0,3 0,01 9014 79,8 19,5 0,91 3430 -9,7 -0,15 5914 9,4 0,13 9344 0,3 -0,09 9015 66,9 -8,9 0,00 3646 5,9 0,39 6370 7,1 0,36 10016 6,6 0,37 9016 55,0 -17,8 -0,95 3749 9,8 0,48 7093 10,3 1,13 10773 7,6 0,87 9016/1 31,7 -95,9 -9,15 936 6,8 1,87 369 11,0 1,14 597 9,3 1,93 2 33,6 -99,7 -0,17 341 9,7 1,13 988 19,5 3,49 699 7,0 1,89 3 41,0 -36,0 0,83 950 -5,0 -1,63 379 98,8 4,15 698 19,8 1,39 I 35,4 -31,3 896 1,3 1099 17,4 1855 9,6 4 48,9 -97,4 -0,70 959 8,5 9,07 378 -5,7 -1,65 638 -0,4 -0,97 5 58,9 -19,5 -0,95 948 -0,5 -1,69 556 3,9 0,59 803 9,5 -0,06 6 69,9 -17,9 0,60 398 -3,1 -0,86 651 9,3 -0,43 979 0,4 -0,40 II 56,4 -91,4 835 1,0 1585 0,8 9490 0,9 7 61,9 -15,8 -1,68 497 9,3 0,05 1157 10,9 1,99 1654 8,1 1,99 8 60,5 -14,9 0,99 540 1,5 0,90 1374 9,9 0,8 1913 6,9 0,96 9 68,6 -7,4 0,19 309 15,3 9,79 795 14,3 1,99 1096 14,6 1,96 III 63,4 -19,7 1339 4,6 3955 10,9 4594 9,0 10 66,0 -15,9 -1,33 957 -5,9 -1,36 515 96,9 9,96 773 13,7 1,45 11 71,7 -15,1 0,88 943 11,4 9,95 990 13,6 -1,09 534 19,6 0,33 12 56,6 9,3 -0,10 949 7,0 1,19 349 7,4 1,06 598 7,9 0,93 IV 64,8 -9,9 750 3,4 1154 17,1 1904 11,3 9017/1 98,7 -9,5 -9,06 999 -9,8 -0,09 398 10,0 0,71 697 5,0 0,36 2 40,7 91,1 3,91 398 -3,8 -1,09 316 9,7 1,68 645 9,5 -0,17 3 58,0 41,5 4,09 309 91,0 1,77 367 -3,1 0,79 669 6,5 0,96 I 49,5 19,8 859 4,0 1081 5,1 1941 4,7 4 69,5 97,8 3,47 933 -10,9 -1,4 555 46,8 4,45 810 97,0 3,01 5 61,5 5,6 0,34 961 5,5 -0,68 584 5 -0,65 845 5,5 -0,51 6 66,8 7,4 -0,19 360 9,7 0,49 841 99,9 9,83 1900 99,5 9,91 II 63,6 19,8 854 1,7 1980 97,0 9855 18,3 7 60,8 -0,7 -9,18 595 5,6 0,75 1339 15,7 1,19 1864 19,7 1,79 Promet Letalski Cestni Železniški Luški Leto PKM mio. letni porast mesečna rast tkm letni porast mesečna rast tkm mio. letni porast mesečna rast tisoč ton letni porast mesečna rast 9019 1055 -13,5 -0,48 15888 -3,4 -0,69 3740 -7,5 0.09 16907 4,4 0,11 9013 1061 0,56 0,30 15915 1,6 0.39 3799 9,5 -0.01 17185 1,6 0,39 9014 1178 19,1 1,6 16973 9,4 0,85 4110 8,6 -0,9 18013 4,6 0,6 9015 1331 19,7 0,8 17991 10,4 0,1 4175 1,6 0,0 19944 13,3 0,4 9016 1478 11,0 0,91 18715 4,4 4360 4,4 91171 6,9 0,79 9016/1 81,9 94,7 3,01 1374 1,9 -0,93 394 9,1 0,59 1969 8,8 9,88 9 81,6 49,7 4,59 1471 1,9 -0,17 347 9,1 0,56 9063 49,6 5,03 3 97,5 34,3 3,84 1599 1,9 -0,1 377 9,1 0,54 1438 -10,5 -9,73 I 960 33,6 4445 1,9 1048 9,1 5463 19,5 4 107,0 7,4 -0,97 1596 1,3 0,1 350 -0,8 -0,99 1619 -90,1 1,98 5 193,6 5,0 -0,63 1576 1,3 0,31 346 -0,8 -0,19 9999 95,0 4,93 6 148,1 1,9 -1,76 1605 1,3 0,51 359 -0,8 -0,14 1616 -3,6 -9,01 II 379 4,1 4776 1,3 1049 -0,8 5457 -0,4 7 189,4 9,4 -1,38 1690 6,3 1,15 368 5,3 0,33 1597 5,3 -3,45 8 185,3 5,9 -9,56 1313 6,3 1,96 998 5,3 0,47 1374 -19,4 -9,16 9 159,4 17,1 -0,17 1694 6,3 1,98 369 5,3 0,6 1917 17,9 9,66 III 597 10,1 4556 6,3 1034 5,3 4888 3,5 10 149,9 39,3 9,38 1759 8,3 436 10,7 1933 30,3 0,31 11 98,9 1,6 -0,98 1796 8,3 430 10,7 1584 -10,6 -1,95 19 70,4 -90,4 -4,98 1458 8,3 363 10,7 1846 14,3 3,17 IV 319 6,3 4936 8,3 1999 10,7 5363 10,1 9017/1 68,7 -15,4 -3,43 1571 14,3 9,03 396 99,9 4,14 1804 -8,1 -0,95 9 68 -16,7 -1,45 1689 14,3 1,86 494 99,9 3,70 9169 4,8 5,50 3 75,4 -99,7 -9,99 1897 14,3 1,69 461 99,9 3,17 1939 34,8 3,90 I 919 -18,6 5083 14,3 1981 99,9 5905 8,1 4 90,9 -15,0 -3,89 1776 9,7 -0,33 5 90,9 -96,5 -5,98 9131 -4,1 1,71 6 106,7 -98,0 -6,44 1619 0,9 -9,71 II 988,5 -93,8 5596 1,3 7 148,0 -18,9 -9,14 1736 8,7 -1,44 en > Č75 n< z > "D 10 I— O CTD > CJ1 CD Zaposlenost Zaposlene osebe Samozaposlene osebe Iskalci zaposlitve Skupaj Leto v podjetjih In organizacijah letni porast pri sam oz. osebah letni porast podjetniki In poklici letni porast število letni porast aktivno prebivalstvo letni porast 9019 669559 -1,4 54491 -4,8 60893 -0,7 110183 -0,5 990184 -1,5 9013 647584 -9,9 51139 -6,1 61395 0,9 119897 8,8 913493 -0,7 9014 659557 0,8 50489 -1,3 64351 4,8 190109 0,9 917901 0,5 9015 669315 1,5 50760 0,6 66845 3,9 119795 -6,9 917369 -0,1 9016 680914 9,7 50319 -0,9 68654 9,7 103159 -8,5 990361 0,3 9015/7 663099 1,4 51304 0,5 66890 4,9 109557 -5,7 915036 -0,3 8 663311 1,5 51395 0,1 66957 4,0 107935 -6,0 913580 -0,3 9 667353 1,7 51449 -0,5 67907 3,7 104758 -6,9 914898 -0,4 10 669715 1,7 51437 -1,6 67548 3,3 107488 -7,3 917894 -0,5 11 670937 1,8 51906 -1,9 67570 3,1 107419 -6,9 918794 -0,4 12 665993 1,7 49937 -9,3 67990 9,9 113076 -5,3 916790 -0,3 9016/1 663169 1,7 48151 -9,0 67776 3,9 118165 -4,9 916169 -0,3 2 666695 1,9 48335 -1,9 67995 3,0 116039 -5,3 917958 -0,9 3 679648 9,3 49570 -9,1 68150 9,6 110996 -6,7 919491 -0,1 4 676566 9,6 50409 -1,8 68371 9,5 105453 -8,9 919339 0,9 5 679998 9,8 50707 -1,4 68506 9,4 109989 -9,0 919933 0,3 6 689194 9,8 50847 -1,1 68541 9,4 99795 -9,5 919813 0,3 7 681358 9,8 50849 -0,9 68584 9,5 99117 -9,5 916933 0,9 8 689156 9,8 50906 -0,8 68795 9,6 97895 -9,3 916631 0,3 9 687989 3,0 51163 -0,5 69019 9,7 95195 -9,9 919563 0,5 10 690657 3,1 51517 0,9 69394 9,6 97963 -9,5 996565 0,9 11 699368 3,9 51469 0,5 69468 9,8 96843 -9,8 997916 1,0 12 687555 3,3 49899 1,9 69388 3,1 99615 -11,9 994100 0,8 9017/1 687098 3,6 48715 1,9 69469 9,5 103736 -19,9 996396 1,1 9 690995 3,5 48938 1,9 69614 9,4 101339 -19,7 997545 1,0 3 695908 3,5 50573 9,0 69836 9,5 95189 -13,6 998797 1,0 4 699006 3,3 51964 1,7 69959 9,3 91087 -13,7 933436 1,5 5 709978 3,4 51753 9,1 69996 9,9 87655 -14,3 934440 1,6 6 705990 3,5 59195 9,5 70017 9,9 84794 -15,3 934850 1,6 7 84674 -14,6 8 83843 -14,6 Cene življenjskih potrebščin £52015 = 100 Življenjske potrebščine □snovna inflac ja Blago Storitve Goriva Leto in mesec indeks letni porast mesečna rast indeks letni porast mesečna rast indeks letni porast indeks letni porast indeks letni porast 2012 98,58 2,60 0,24 97,35 1,67 0,12 100,10 3,05 95,32 1,57 106,37 8,38 2013 100,32 1,77 0,07 98,85 1,55 0,12 101,61 1,51 97,53 2,32 108,72 2,23 2014 100,52 0,20 -0,02 99,70 0,83 0,03 101,18 -0,42 99,10 1,62 107,19 -1,39 2015 100,00 -0,52 -0,05 100,00 0,30 0,01 100,00 -1,17 100,00 0,91 100,00 -6,71 2016 99,95 -0,06 0,03 100,60 0,60 0,06 99,23 -0,77 101,48 1,48 95,37 -4,60 2016/1 98,65 -0,7 - 99,61 0,2 - 98,02 -1,2 100,03 0,4 93,23 -6,8 4 99,54 -0,6 0,01 100,40 0,4 0,08 99,30 -1,3 100,08 1,1 93,99 -6,6 5 100,48 -0,4 -0,06 100,96 0,8 0,03 100,19 -1,5 101,11 2,0 95,41 -7,0 6 101,03 0,2 0,01 101,40 1,1 0,01 100,47 -0,8 102,25 2,6 96,85 -5,6 II 100,35 -0,2 - 100,92 0,8 - 99,99 -1,2 101,15 1,9 95,42 -6,4 7 100,20 0,2 0,21 100,45 0,8 0,05 98,46 -0,9 103,97 2,5 96,63 -5,0 8 100,16 0,0 0,15 100,73 0,7 0,16 98,28 -1,0 104,25 2,2 95,00 -5,9 9 100,24 0,2 0,01 100,85 0,6 0,09 99,30 -0,6 102,27 1,9 96,22 -2,4 III 100,20 0,2 - 100,68 0,7 - 98,68 -0,8 103,50 2,2 95,95 -4,4 10 100,69 0,6 0,19 101,32 1,0 0,08 100,32 0,1 101,50 1,7 96,34 -2,0 11 100,80 0,6 0,16 101,36 0,7 0,03 100,58 0,2 101,31 1,5 97,45 -0,1 12 100,26 0,5 0,11 100,86 0,5 0,13 99,75 0,0 101,41 1,7 96,80 -0,2 IV 100,58 0,6 - 101,18 0,7 - 100,22 0,1 101,41 1,6 96,86 -0,8 2017/1 99,66 1,30 0,32 99,64 0,50 0,12 99,07 1,34 100,94 1,21 99,50 5,63 2 100,64 2,26 0,43 100,52 1,09 0,30 99,77 2,17 102,51 2,41 99,57 7,54 3 100,99 1,86 0,23 101,11 0,87 0,09 100,63 2,01 101,79 1,54 99,79 7,41 I 100,43 1,80 100,42 0,82 99,82 1,84 101,75 1,72 99,62 6,86 4 101,30 1,77 0,06 101,62 1,22 0,19 100,66 1,37 102,70 2,62 98,44 4,73 5 102,00 1,51 0,08 101,90 0,93 0,13 101,64 1,45 102,80 1,67 99,09 3,86 6 101,96 0,92 -0,07 102,06 0,65 101,00 0,53 104,04 1,75 98,19 1,38 II 101,75 1,40 101,86 0,93 101,10 1,11 103,18 2,01 98,57 3,33 7 101,23 1,03 -0,05 101,46 1,01 99,24 0,79 105,50 1,47 97,38 0,78 8 101,36 1,20 -0,08 99,18 0,92 106,04 1,72 98,18 3,35 CD ro Harmonizirani indeks cen v Sloveniji (podatki Eurostata] £52015=100 Skupaj Blago storitve osnovna inflacija Energija Leto indeks letna rast Indeks letna rast Indeks letna rast indeks letna rast indeks letna rast 2012 98,50 2,81 100,38 3,47 95,24 1,55 97,35 1,67 107,98 8,96 2013 100,39 1,93 102,13 1,76 97,37 2,24 98,85 1,55 109,93 1,86 2014 100,76 0,37 101,71 -0,42 99,12 1,79 99,70 0,86 108,40 -1,37 2015 100,00 -0,75 100,00 -1,68 100,00 0,90 100,00 0,30 100,00 -7,76 2016 99,91 -0,15 98,83 -1,13 101,60 1,52 100,59 0,55 94,83 -5,29 2015/10 99,91 -1,16 99,93 -2,11 99,89 0,55 100,33 0,15 97,79 -9,60 11 100,02 -0,93 100,01 -2,25 100,05 1,46 100,69 0,44 97,04 -9,86 12 99,66 -0,61 99,46 -1,45 100,01 0,87 100,31 0,33 96,42 -7,89 2016/01 98,32 -0,77 97,34 -1,58 100,03 0,65 99,14 0,04 93,24 -6,42 02 98,36 -0,87 97,17 -1,18 100,43 0,63 99,44 0,22 91,59 -8,02 03 99,54 -0,95 98,30 -2,03 100,63 0,91 100,24 0,24 92,00 -9,16 04 99,94 -0,70 98,89 -1,70 100,54 1,07 100,40 0,40 93,36 -7,40 05 100,33 -0,55 99,71 -1,90 101,40 0,95 100,96 0,69 94,96 -7,90 06 100,87 0,05 100,13 -1,27 102,15 2,37 101,40 1,12 96,61 -6,31 07 99,96 -0,11 98,12 -1,50 103,16 2,29 100,45 0,78 96,29 -5,78 08 99,89 -0,07 97,90 -1,47 103,35 2,01 100,73 0,74 94,29 -6,56 09 100,18 0,23 99,00 -0,82 102,23 2,04 100,85 0,59 95,83 -2,44 10 100,60 0,69 99,86 -0,08 101,90 2,01 101,32 0.99 96,04 -3,84 11 100,69 0,67 100,11 0,01 101,70 1,64 101,36 0,66 97,25 0,21 12 100,29 0,63 99,45 0,00 101,75 1,73 100,87 0,56 96,58 0,16 2017/01 99,84 1,54 98,95 1,65 101,38 1,34 99,64 0,50 99,64 6,86 02 100,79 2,47 99,84 2,73 102,46 2,01 100,52 1,09 99,79 8,95 03 101,14 1,99 100,57 2,29 102,14 1,50 101,11 1,87 99,96 8,65 04 101,18 1,69 100,05 1,15 103,15 2,59 101,62 1,22 98,44 5,44 05 101,86 1,52 101,03 1,31 103,33 1.90 101,90 0,93 99,08 4,34 06 101,76 0,88 100,45 1,18 104,03 1,84 102,06 0,65 97,94 1,38 07 101,14 1,18 98.90 0,79 104.99 1,77 101,46 1,00 97,07 0,81 Harmonizirani indeks cen v evro območju £52015=100 skupaj Blago Storitve osnovna inflacija Energija Leto indeks letna rast indeks letna rast indeks letna rast indeks letna rast indeks letna rast 2012 98,21 2,50 99,69 3,02 96,29 1,77 97,14 1,83 108,74 7,65 2013 99,54 1,35 101,00 1,31 97,65 1,41 98,42 1,32 109,43 0,66 2014 99,97 0,43 100,83 -0,16 98,85 1,23 99,25 0,84 107,35 -1,90 2015 100,00 0,03 100,00 -0,83 100,00 1,16 100,00 0,75 100,00 -6,84 2016 101,03 0,85 100,81 0,61 101,32 1,16 101,37 0,81 97,48 0,73 2015/10 100,34 0,12 100,47 -0,82 100,16 1,35 100,60 0,94 97,68 -8,53 11 100,19 0,15 100,48 -0,60 99,81 1,16 100,43 0,85 97,67 -7,27 12 100,17 0,23 99,92 -0,46 100,50 1,13 100,68 0,82 95,90 -5,84 2016/01 98,72 0,33 97,78 -0,33 99,92 1,15 99,29 0,91 93,31 -5,38 02 98,88 -0,19 97,73 -1,00 100,43 1,00 99,61 0,75 92,07 -8,03 03 100,10 -0,01 99,54 -1,14 100,82 1,36 100,87 0,90 93,03 -8,72 04 100,14 -0,25 99,94 -1,64 100,41 0,88 100,88 0,69 93,10 -8,82 05 100,49 -0,12 100,33 -0,95 100,74 1,01 101,06 0,75 94,64 -8,10 06 100,68 0,08 100,37 -0,73 101,08 1,12 101,06 0,74 96,25 -6,48 07 101,12 1,16 98,50 -0,65 102,19 1,15 100,55 0,77 95,29 -6,71 08 100,21 0,23 98,45 -0,48 102,43 1,06 100,78 0,73 94,29 -5,61 09 100,61 0,42 99,97 -0.17 101,41 1,19 101,18 0,74 96,23 -3,01 10 100.85 0,51 100,56 0.01 101,23 1,73 101,30 0,70 96.78 -0.93 11 100,76 0,56 100,67 0,18 100,89 1,08 101,19 0,76 96,61 -1,09 12 101,31 1,13 100,95 1,03 101,76 1,25 101,55 0,86 98,35 2,55 2017/01 100,46 1,76 99,98 2,24 101,08 1,16 100,16 0,87 100,82 8,06 02 100,84 1,98 100,23 2,56 101,61 1,27 100,46 0,86 100,64 9,22 03 101,65 1,54 101,54 2,00 101,80 0,97 101,63 0.79 99,87 8,18 04 102,04 1,88 101,87 1,93 102,26 1,84 102,09 1,38 100,13 7,27 05 101,92 1,40 101,80 1,46 102,09 1,33 102,10 1,03 98,94 4,54 06 101,95 1,26 101,39 1,02 102,67 1,56 102,31 1,75 98,05 1,92 07 101,44 0,32 99,58 1,09 103,79 1,57 101,84 1,05 97,40 2,21 08 101,77 1,55 104,04 1,57 98,04 3.97 cn > Č75 ñ< z > "D 10 I— O CTD > (D co Industrijske cene Skupaj □prema Repromaterlal Življenjske potrebščine Leto Indeks letni porast mesečna rast Indeks letni porast mesečna rast Indeks letni porast mesečna rast Indeks letni porast mesečna rast 9019 105,44 0,84 0,10 109,96 1,10 0,04 107,69 0,57 0,08 104,03 0,77 0,16 9013 105,49 0,05 -0,04 103,60 0,69 0,01 107,08 -0,50 -0,09 104,69 0,66 0,01 9014 104,85 -0,63 -0,08 103,94 0,33 -0,09 106,90 -0,83 -0,14 104,74 0,04 -0,10 9015 104,69 -0,99 -0,13 103,77 -0,17 -0,05 106,56 0,34 -0,13 104,59 -0,99 -0,09 9016 103,17 -1,38 -0,10 103,35 -0,40 -0,05 104,63 -1,78 -0,08 103,60 -0,88 -0,14 9016/1 103,04 -1,83 - 103,59 -0,10 - 104,47 -9,47 - 109,94 -1,60 - 4 109,80 -9,50 -0,13 103,33 -0,50 -0,03 104,19 -9,70 -0,39 103,13 -3,10 -0,97 5 109,93 -9,90 -0,19 103,94 -0,70 -0,01 104,39 -9,60 -0,95 103,99 -9,30 -0,94 6 103,09 -9,00 -0,11 103,14 -0,50 0,09 104,74 -9,30 -0,03 103,19 -1,90 -0,98 II 109,99 -9,93 - 103,94 -0,57 - 104,49 -9,53 - 103,90 -9,43 - 7 103,04 -1,80 -0,18 103,19 -0,70 -0,07 104,54 -9,90 0,09 103,57 -1,30 -0,16 8 103,05 -1,40 -0,16 103,11 -0,60 -0,06 104,63 -1,90 0,05 103,44 -0,70 -0,09 9 103,90 -0,90 -0,13 103,31 -0,40 -0,04 104,87 -1,90 0,07 103,54 0,00 -0,05 III 103,10 -1,37 - 103,18 -0,57 - 104,68 -1,77 - 103,59 -0,67 - 10 103,47 -0,60 -0,11 103,37 -0,40 -0,03 104,71 -1,90 0,08 104,63 0,80 -0,01 11 103,59 -0,90 -0,06 103,40 -0,30 0,01 104,85 -0,30 0,05 104,50 0,90 0,04 19 103,99 0,50 0,19 103,41 -0,40 0,09 105,36 0,40 0,96 105,11 1,90 0,06 IV 103,64 -0,10 - 103,39 -0,37 - 104,97 -0,37 - 104,75 1,90 - 9017/1 109,75 0,95 0,31 100,90 0,06 0,17 103,35 1,15 0,35 109,17 -1,18 -0,07 9 109,81 0,71 0,97 101,51 0,68 0,36 103,30 1,77 0,38 109,18 -0,99 -0,07 3 109,69 0,89 0,99 101,56 0,89 0,33 103,04 1,84 0,34 109,91 -0,60 -0,16 I 109,75 0,69 101,39 0,59 103,93 1,59 109,19 -0,99 4 103,09 1,33 0,99 109,04 1,57 0,99 103,36 9,10 0,95 109,49 -0,03 -0,15 5 103,38 1,49 0,15 109,59 9,19 0,44 103,35 1,89 0,13 103,49 0,67 0,13 6 103,91 1,99 0,07 109,48 9,04 0,18 103,35 1,55 0,03 109,93 0,31 0,09 II 103,90 1,35 109,35 1,91 103,35 1,89 109,95 0,39 7 103,38 1,37 0,00 109,50 9,04 0,08 103,14 1,43 -0,05 103,79 1,01 0,99 Povprečne plače Leto Skupaj bruto Skupaj neto Število plačanih ur BTO plača za plačano uro € letni porast mesečna rast € letni porast mesečna rast število letni porast mesečna rast € letni porast mesečna rast 2012 1526,26 0,1 -0,09 991,47 0,4 -0,05 168 0,6 9,08 0,1 0,04 2013 1523,14 -0.2 0,06 996,98 0,6 0,11 168 0.0 9,08 0,0 -0,04 9014 1540,11 1,1 0,11 1005,34 0,8 0,07 168 -0,02 9,19 1,2 0,02 9015 1551,65 0,7 0,08 1009,86 0,4 0,07 169 -0,09 9,30 1,2 0,13 2016/1 1559,79 1,4 0,51 1015,85 1,2 0,12 163 -3,6 9,85 8,1 0,13 2 1574,22 3,8 0,53 1022,32 4,1 0,41 162 3,2 9,69 3,3 0,09 3 1593,27 2,8 0,16 1033,95 2,6 0,34 175 3,6 9,10 -2,4 2,44 I 1575,76 2,7 1024,04 2,6 167 1,06 9,55 3,02 0,89 4 1571,12 1,8 -0,08 1021,74 1,6 0,15 163 -3,6 9,64 4,0 0,5 5 1561,26 2,1 0,11 1016,36 1,9 -0,08 169 3,7 9,23 -0,6 -0,07 6 1564,49 1,6 -0,29 1018,70 1,5 0,07 169 0,0 9,24 -0,2 2,01 II 1565,62 1,8 1018,93 1,7 167 0,04 9,37 1,04 0,81 7 1549,78 0,5 0,15 1010,78 0,6 -0,2 163 -6,9 9,49 3,3 -0,44 8 1571,30 3,1 1,15 1023,28 2,8 0,14 176 8,0 8,93 -3,0 -0,73 9 1558,29 2,4 2,15 1015,33 2,1 0,04 169 0,0 9,21 2,1 -0,87 III 1559,79 2,0 1016,46 1,8 169 0,37 9,21 0,78 -0,68 10 1567,99 1,8 3,15 1020,40 1,6 -0,12 163 -3,6 9,61 5,4 -0,93 11 1687,64 0,5 0,68 1087,08 0,4 0,19 169 3,7 9,99 -3,2 0,07 12 1653,67 3,7 0,17 1074,27 3,7 0,72 169 -3,4 9,77 7,5 1,07 IV 1636,43 1,9 1060,58 1,9 167 -1,10 9,79 3,2 2017/1 1592,15 2,07 0,18 1039,12 2,29 0,25 169,00 3,68 9,44 -4,16 -0,77 2 1581,37 0,45 0,21 1034,20 1,16 0,41 156,00 -3,70 10,14 4,64 0,58 3 1623,57 1,90 0,44 1055,85 2,12 0,46 175,00 0,00 9,27 1,87 -0,70 I 1599,03 1,48 1043,06 1,86 166,67 -0,01 9,62 0,78 4 1591,01 1,27 0,02 1038,05 1,60 0,06 157,00 -3,68 10,15 5,29 1,26 5 1613,73 3,36 0,39 1050,78 3,39 0,35 176,00 4,14 9,17 -0,65 -0,69 6 1602,21 2,41 0,19 1045,06 2,59 0,16 170,00 9,44 2,16 -0,72 II 1602,32 2,35 - 1044,63 2,52 - 167,67 0,23 9,59 2,27 - en > Č75 ñ< z > "D 3D I— O CTD > CD CJl CD CD Prihodki javnega sektorja Skupaj Neposredni davki in ostali prihodki □□V in trošarine Carine Leto mio. € letni porast mesečna rast mio. € letni porast mesečna rast mio. € letni porast mesečna rast mio. € letni porast mesečna rast 9019 13994.47 0,6 -0,10 9900,75 4,9 0,96 4641.18 -1,0 -0,19 89,55 -19,0 -1,75 9013 1349749 -3.1 0,17 8708,99 -5,4 -0,19 4711.04 1,5 1,18 77,47 -6,9 -0,95 9014 14174.40 51 0,93 9405,00 7,9 0,41 4847.11 9,9 -0.11 77,71 0,3 1,98 9015 14549,90 9,8 0,9 9468,90 9,6 0,4 4991,53 3,4 0,4 89,47 6,9 -0,6 9016 14995,84 3,6 0,3 9846,98 4,9 0,4 5067,64 3,5 0,3 81,9 0,4 0,5 9Ü1B/I 3507,3 9344,6 1140,4 99,3 4 1941,3 -7,6 -0,57 795,9 -10,1 -0,3 438,9 -9,6 -0,97 7,9 -10,9 -9,48 5 1356,8 93,6 1,80 883,1 18,6 0,77 467,6 35,1 4 6,9 -7,6 -3,91 6 1978,5 -0,9 0,56 910,1 7,0 1,16 369,0 -16,4 -0,79 6,4 -5,5 -5,03 II 3876,6 9589,0 1967,8 19,8 7 1155,0 -0,6 -0,45 669,6 0,4 -0,08 480,0 -1,5 -0,99 5,5 -99,3 -6,59 8 1390,5 9,5 9,19 869,4 10,9 1,79 443,3 6,6 9,5 7,8 17,4 5,99 9 1959,0 19,6 0,16 831,1 4,6 0,41 490,3 39,4 -0,48 7,5 16,3 9,8 lil 3734,6 9370,1 1343,7 90,8 10 1958,7 -6,9 -0,81 799,6 0,9 -0,06 459,4 -18,0 -9,09 6,7 -7,9 9,69 11 1977,5 3,0 0,45 899,5 9,7 0,19 449,0 3,7 1,01 6,1 3,6 19 1341,1 3,1 -0,44 913,5 3,1 0,05 491,3 3,3 -1,5 6,3 -9,8 IV 3877,3 9549,6 1315,7 19,0 9017/1 1999,96 6,10 0,99 799,39 0,88 -0,97 501,51 15,80 1,14 6,06 -9,45 0,00 9 1941,69 8,19 1,19 848,83 9,36 0,91 385,70 5,80 3,04 7,16 -7,38 0,00 3 1146,66 1,15 0,54 795,90 1,57 0,81 343,33 0,16 -0,15 8,13 9,99 0,00 I 3688,31 5,19 9436,49 3,94 1930,54 7,95 91,35 -4,61 4 1471,69 18,56 1,69 989,45 93,44 1,98 489,77 10,16 1,19 6,41 -10,57 0,00 5 1319,88 -3,94 0,96 899,87 1,90 1,91 406,78 -13,00 0,51 6,93 0,54 0,00 6 1418,09 10,91 1,39 989,99 7,93 1,95 498,07 18,94 0,14 7,73 90,58 0,00 II 4909,59 8,74 9864,61 11,09 1317,69 5,13 90,37 3,59 7 1996,53 6,19 0,03 795,69 8,37 0,58 493,94 9,90 -0,74 6,98 97,67 0,00 8 1353,56 9,50 1,09 894,46 9,88 0,93 459,09 1,97 1,17 7,07 -9,34 0,00 Prispevki za socialno varnost Skupno Zdravstveno zavarovanje Pokojninsko zavarovanje Zaposlovanje mió. € letni mesečna mio. € letni mesečna mio. € letni mesečna mio. € letni mesečna porast rast porast rast porast rast porast rast 9019 5790.63 8,4 -0,13 9968,95 5,7 -0,95 3495,95 -0.1 96,34 -0.1 - 9013 5604.85 -9,1 0,36 9937,89 -1,3 4,54 3340,17 -9,5 6,17 96,79 1.7 - 9014 5740.76 9,4 0,39 9314,13 3.4 0,46 3396,99 1.7 0,99 99,71 11.3 - 9015 5999,44 3,9 0,95 9371,68 9,6 0,19 3519,89 3,6 0,39 30,93 4,1 9016 6163,15 4,9 0,9 9455,55 4,7 0,9 3683,01 4,6 0,3 39,60 5,41 9Ü1B/I 1509,9 603,1 898,9 8,0 - 4 511,5 3,9 -0,8 903,7 3,3 -1,74 305,1 4,9 -0,9 9,7 4,7 - 5 515,8 6,1 0,36 905,0 5,1 0,07 308,1 6,7 0,39 9,7 8,1 - 6 508,6 4,5 0,13 909,5 3,8 -0,14 303,4 5,0 0,13 9,7 5,9 - II 1535,9 611,9 916,5 8,1 - 7 590,0 5,3 0,57 908,1 5,3 0,58 309,9 5,3 0,46 9,7 4,8 - 8 499,1 9,9 -0,14 197,4 1,1 -0,59 999,0 9,9 0,03 9,7 4,8 - 9 517,6 6,9 0,84 905,4 5,3 0,73 309,5 6,7 1,03 9,7 9,9 - III 1536,6 610,9 917,7 8,1 - 10 509,1 9,4 -0,01 900,9 9,1 -0,15 999,3 9,6 0 9,6 0,7 - 11 519,9 3,7 0,57 903,7 3,0 0,6 305,8 4,1 0,71 9,7 5,4 - 19 575,1 4,5 0,61 996,5 3,8 0,64 345,5 5,0 0,79 3,1 6,3 - IV 1589,4 630,4 950,6 8,4 - 9017/1 501,97 -0,19 -0,01 179,78 -10,70 -0,98 319,33 6,96 0,64 9,86 5,79 0,00 9 555,07 11,30 0,15 940,38 90,81 0,03 311,90 4,96 0,31 9,79 7,33 0,00 3 497,93 -1,97 0,39 178,30 -19,07 0,13 316,89 4,74 0,53 9,80 5,09 0,00 I 1554,97 3,07 598,46 -0,65 948,05 5,55 8,45 6,09 4 578,96 13,05 1,66 948,91 91,84 3,01 397,10 7,99 0,75 9,95 9,05 0,00 5 536,36 3,99 0,69 919,84 3,81 0,83 390,69 4,10 0,59 9,83 4,51 0,00 6 541,08 6,39 0,80 914,96 5,89 0,93 393,90 6,76 0,73 9,91 7,79 0,00 II 1655,69 7,81 675,31 10,49 971,69 6,03 8,70 7,09 7 534,38 9,77 0,14 911,85 1,81 0,98 319,68 3,40 0,11 9,85 5,94 0,00 8 539,90 8,04 0,59 913,46 8,15 0,48 399,84 7,97 0,51 9,90 7,94 0,00 Krediti in depoziti Krediti podjetjem Krediti prebivalstvu Depoziti podjetij Depoziti prebivalstva Leto mio. € letni porast mio. € letni porast mio. € letni porast mio. € letni porast 9019 18689 -7,09 9967 -1,98 3893 -4,83 15114 -0,94 9013 14191 -93,88 8918 -3,77 4947 11,06 14613 -3,39 9014 11190 -90,83 8763 -1,73 4710 10,90 15368 5,17 9015 10089 -10,85 8815 -0,31 5151 13,38 16014 3,41 9016 9959 -8,04 9154 3,36 5808 8,83 16936 6,63 9015/7 10690 -19,09 8891 0,15 4936 5,61 15663 3,45 8 10637 -18,79 8819 -0,09 5030 6,50 15630 9,43 9 10438 -19,57 8895 0,14 5091 6,49 15665 3,01 10 10397 -14,41 8873 0,75 4996 5,95 15745 3,55 11 10909 -14,38 8857 0,75 5094 8,48 15745 3,31 19 10068 -10,03 8856 1,07 5337 13,31 15883 3,35 9016/1 10089 -10,85 8815 -0,31 5151 13,38 16014 3,41 9 9675 -13,79 8789 -0,15 5911 15,96 16109 3,38 3 9499 -14,91 8830 -0,05 5367 13,95 16910 3,96 4 9539 -13,71 8863 0,49 5400 16,00 16949 4,85 5 9447 -13,96 8891 0,50 5365 13,09 16350 5,38 6 9307 -14,56 8990 0,95 5377 7,56 16476 5,76 7 9936 -13,60 8899 0,80 5534 19,19 16648 6,99 8 9045 -14,97 8930 1,34 5486 9,07 16690 6,33 9 8984 -13,93 8974 1,69 5450 8,54 16607 6,01 10 9019 -19,73 9041 1,89 5649 19,93 16668 5,86 11 9009 -11,89 9075 9,46 5718 19,95 16794 6,99 19 9959 -8,04 9154 3,36 5808 8,83 16936 6,63 9017/1 9349 -7,40 9173 4,06 5655 9,78 17115 6,88 9 9408 -9,76 9908 4,77 5666 8,73 17998 6,95 3 9311 -1,98 9305 5,38 5938 10,64 17193 6,06 4 9379 -1,68 9359 5,59 5784 7,11 17998 6,07 5 9337 -1,16 9413 5,87 5778 7,70 17970 5,63 6 9398 0,98 9447 5,91 5816 8,16 17368 5,41 7 9491 9,00 9476 6,57 5860 5,89 17559 5,43