Izmenjave OsnovnašolaBrinjeGrosuplje, Slovenija NatalijaKotar Obdobje po 13. marcu 2020 je prineslo popolnoma nove okolišˇ ci- ne,kijihjebilotrebavzetikotizzivnovedobe.Vospredjesoprišle vrednote, kakršne so zdravje za vso populacijo, spoštovanje dru- žine in dobri medosebni odnosi. Ob vodenju zavoda je bila zame osebno prva skrb za sodelavce. Moj osnovni cilj je bila dobra ob- vešˇ cenost delavcev in podpora pri delu, in tako so bili delavci pri delu z uˇ cenci tudi uspešnejši. V ospredje sta prišli skrb za poˇ cu- tje in pozitivno naravnanost v danih okolišˇ cinah, podkrepljena s ˇ cim veˇ c strokovnimi informacijami, ter skrb za enostavno in ˇ cim bolj nemoteno delo na podroˇ cju pouˇ cevanja na daljavo. Zelo po- membna sta bila tudidelo svetovalne službe ter pomoˇ c nadaljavo družinam v stiski in uˇ cencem s posebnimi potrebami, da so lahko sledili šolskemu delu. Najveˇ cji izziv je bilo iskanje pravih informacij in izobraževanje na podroˇ cju psihologije ter razumevanje, kaj se v ljudeh trenutno dogaja in kako jih usmerjati v pogovorih na sprošˇ cenih jutranjih kavah. Tam smo tudi ugotovili, kdo od sodelavcev potrebuje indi- vidualno pomoˇ c, ki smo mu jo zagotovili. Vsak dan mi je pri de- lu z ljudmi v veliko pomoˇ c znanje transakcijske analize, znanje o tem, kako izboljšati medsebojne odnose, prepoznavati psihološka sporoˇ cila, postavljati prava vprašanja, in veliko empatije in razu- mevanje situacije. Pogosto sem imela obˇ cutek, da v tem obdobju prehajamo na individualno obravnavo tako pri sodelavcih kot pri uˇ cencih. Prehod v izobraževanje na daljavo je prinesel veliko znanja na podroˇ cjuikt,predvsempaspoznanje,danamjetehnologijalahko vvelikopomoˇ c.Ugotovilismo,dajedelotrebaorganiziratidruga- ˇ ce, da ni veˇ c klasiˇ cnega pouˇ cevanja in povratne informacije. Sku- paj smo iskali naˇ cine, s pomoˇ cjo katerih bi bili pri svojem delu najboljuspešni,insiprizadevaliza ˇ cimuspešnejšikonecšolskega leta. Z novim šolskim letom smo ustanovili digitim (tim za ikt), kiskrbizarazvojnašešolenatempodro ˇ cju. Pri naˇ crtovanju si pomagamo z evropskimi smernicami in tujejeziˇ cnimi dokumen- ti za naˇ crtovanje. Predvsem pa smo se odloˇ cili za enotno delovno okoljemsTeams in septembra 2020 nanjpripravljali uˇ cence. vodenje 3|2020: 69–70 Natalija Kotar ˇ Caskoronenasjepravtakoopozorilnabesednozvezo»Maslow pred Bloomom«. V šoli smo se pogosto najprej pogovarjali o tem, kako se uˇ cenci poˇ cutijo, ohranili smo ure oddelˇ cne skupnosti na daljavo in iskali majhne in velike težave naših otrok, ki smo jih reševali skupaj s starši. Posebno obˇ cutljivost so tukaj razvijali in pokazali razredniki, ki so ugotavljali, kakšne so posebnosti in te- žave pri posameznih uˇ cencih. Zato je bilo pomembno postavljati prava vprašanja in v danih razmerah kar najbolj pomagati. Ome- niti pa moram še dejstvo, da je bilo treba doloˇ cenim družinam s pomoˇ cjoRdeˇ cegakrižanajprejzagotovitiobrokehraneinopremo za delo od doma. Naš skupni veˇ cji cilj v novem šolskem letu je prizadevanje za strokovno in uˇ cinkovito izobraževanje na daljavo. Usmerjanje v nove metode dela, ki so primerne za delo na daljavo. Spoštovanje individualnih razlik, upoštevanje individualnega pristopa in dife- renciacije. Izobraževanje staršev za delo na daljavo ter njihovo opolnomoˇ cenje na tem podroˇ cju. Veˇ c povratnih informacij star- šeminvzdrževanjedvosmernekomunikacijeterpostavitevdobre- ga naˇ crta za digitalno izobraževanje na ravni naše šole v evrop- skem merilu. NatalijaKotarjeravnateljica Osnovne šoleBrinje Grosuplje. natalija.kotar@os-brinje.si 70