Med ijudstvo! Dne 2. majnika t. 1. — ob zborovanju ,,Učiteljskega društva slovenjebistriškega" v Poljčanah — je sklenilo iz šestih okrajev zbrano učiteljstvo delovati na to, da se izvoli v vsakem slovenskem učiteljskem društvu na Spodnjem Štajerskem akcijski odsek, ki naj sistematiško pospešuje stik med učiteljstvom in narodom. Predlog tovariša Peska, ki je zadevo temeljito razmotril, se je soglasno in z navdušenjem sprejel ter se glasi: Odsek za izvenšolsko delovanje učiteljstva ima nalogo: I. Buditi in krepiti stanovsko zavest; II. zastopati zahteve učiteljstva po višji izobrazbi ter gmotnem in pravnem izboljšanju razmer; III. pospeševati vzajemno delovanje učiteljev in staršev pri vzgoji mladine; IV. Vzgojiti narodu spoštovanje do šole in učiteljstva; V. Delovati za povzdigo izobrazbe in gospodarskega napredka naroda. V ta namen: 1.) se poslužuje vseh zakonito dovoljenih sredstev, ki so prirejanje zborovanj, predavanj, veselic, koncertov, predstav, izdavanj iu razširjanja brošur, knjig, časopisov, ustanavljanje knjižnic itd. 2.) Agitira za učiteljske liste in učiteljska društva ter ima v evidenci vse naročnike učiteljskih listov in člauov BSlov. Šol. Matice" ter učiteljskega društva v okraju; eventualno po potrebi ima v evidenci tudi člane drugih društev in naročnike drugih listov v okraju. 3.) Ima v evidenci vse šole v okraju, ki so naročene na ^Popotnika", nZvonček", BDomače ognjišče", nKnjižnico za mladino" in ki so član nSlov. Šol. Matice" ter deluje na to, da se vse šole v okraju naroče na vse te liste in knjige, in sicer večrazredne celo na več izvodov. 4.) Uvede čekovni promet, da se učitelji lahko potom odseka naroče na liste, da po poštnih položnicah odseku lahko v mesečnih obrokih plačujejo naročnino za liste in članarino za društva. 5.) Ima v evidenci vse učitelje, ki delujejo zunaj šole in to v društvih (učiteljskih, bralnih, pevskih, tamburaških, gospodarskih i. dr.) ali ki so pisatelji, občinski odborniki, ali ki se drugače pečajo n. pr. z trsnico, drevesnieo, čebelorejo, ekonomijo i. dr. 6.) Ima v evidenci vse predavatelje učitelje in neučitelje, da jih o potrebi naprosi za predavanja na shodih, zborovanjih, veselicah in drugih prilikah. 7.) Deluje na to, da pri shodih in raznih društvenih prireditvah predavajo v prvi vrsti učitelji bodisi že o tem ali onem predmetu, posebno pa da se predava tudi o potrebi in koristi šole, pouka, vzgoje, izobrazbe in napredka. 8.) Ima v evidenci vsa društva v okraju, posebno pa, ali sodeluje pri njem kak učitelj, katere liste ima društvo naročene i. dr. 9.) Daje svet v vseh zadevah delovanja učiteljev izven šole (n. pr. ustanavljanje, vodstvo ali sodelovanje pri društvih, posojilnicah, knjižnicah, prirejanje shodov, predavanj, veselie itd.) 10.) Izda vsako leto poročilo o delovanju učiteljstva izven šole in sestavi za vsako leto naprej program, ki se pa mora predložiti učiteljskemu društvu v odobrenje, da se po možnosti vrši izvenšolsko delovanje učiteljev sistematiško. 11.) Sklepi odseka za izvenšolsko delovanje se morajo vselej predložiti učiteljskemu društvu v odobrenje, in če jih to pri svojem zborovanju z nadpolovično večino odobri, so obvezni za vse člane učiteljskega društva. 12.) Stroške, ki jih ima odsek s prirejanjem predavanj, ustanovljanjem knjižnic i. dr., krije s svojimi dohodki. Ti so: a) prostovoljni prispevki, b) prispevki listov in društev, za katere bo odsek deloval, c) čisti dobiček od odsekovih prireditev kot koncertov, predstav i. dr. in č) prispevek učiteljskega društva. Dohodki pod b) in č) se po okolnostih doloeijo od učiteljskega društva ua občnem zborovanja. 13.) Da more ta odsek vršiti svojo nalogo tem bolje, sme stopiti v zvezo z društvi in osebami, ki delujejo za izobrazbo in napredek naroda, n. pr. s potovalnimi učitelji, z društvama BProsveta", nAkademija" i. dr. Gotovo ne bodo tovariška društva zamudila zadeve preudariti ter bodo v kratkem sledila BCeljskei_u učit. društvu", ki je že v tem oziru storilo prve korake. Jako bi zadevo pospeševal shod tovarišev, ki bi jim društva poverila, da se v tem oziru med seboj posvetujejo. Za tako posvetovanje naj bi se izbral kraj ob železnici. Tovarišu Pesku pa hvala za izborne nasvete, ki nam jih je dal dne 2. maja v Poljčanah! Kdor je bral v 19. številki „Učit. Tov." objavljene točke, lahho sodi, da je bil 2. majnik za spodnještajersko slovensko uciteljstvo velepomemben dan.