DlBčana p notovljil- XI. leitnlk. 1933. JunluS 20. 7. numera. 98 V Hesečne Yerske novine. Vu Ik«i6ni prfikmurske evang. Sinjorije reditel I vddavnlk i ruSAR jAnos, Murska Sobota. Rokopfsi se morejo v Puconce poSilatl. Ček računa št. 13,586; imč »Duševni list" Puconci. Cejna na cejlo feto 20 Din., v zvonstvo 30 din.f v Amerlko 1 Dol., edne numere 2 dln, Naprejplacilo goriviteme viaki evang. dUhovnik i vužitel. Svetl Diih. Kak računajo, ravno letos je 1900 let onomi, ka so se na tč prvi risdlski svčtek Jezušovi apoštolje napunili z Duhom Sve-tim. I od tisti mao je tč Diih Boži ne ed-nok hodo nevidoč med nami, ne ednok se je oglaso pred nami Kakpa nigda apoštole, tak ttidi nds je ščeo napuniti, da postanemo novi stvor, pravi sinovje Boži. Novo čiitžnje, nove misli i novo volo je ščeo zbtiditi tiidi v našem srce, da postanemo i ml apoštolje Kristušovi, ki glasijo Njegov svetievange-lium ne samo z vustami, nego tiidi z živ-lenjom. Ta plakajoča, potrta srca je tel-kokrat ščeo na žitka zmago pomočti. T^ pokvarjene, zablodjene diiše je ne ednok probo nazaj na poštenja i bogdbojaznosti pot zavrnoti. Telko se trdi potom svojega spravis-ča krstšanske cerkvi, da nas navči na oni-vi velikivi dve zapčvedi: ,,L(ibi Gospod-noga Boga . . . i bližnjega svojega kak samoga sebč." Kak Duh pravice, liibez-nosti, smilenosti i nas na pravičnost, lii-bčzen i smilenost osnavla. Ali či poglčdnemo po denešnjem ne-volnom, od Bogd vkrajobrnjenom člove-čanstvi, nikaj nas prfme za srcč, oči se nam z britkimi skuzami napunijo. Narod rova proti narodi, bližnji bi bližnjega v žlici vode vtopo. Ltidjč mrzijo eden-drfigoga za volo ndrodnosti, materno-ga jezika, vadliivanja, prčmočnosti itd. Sin je proti oči, oča proti sine, brat zataji i oda brata, staris dete, dete stariša. Tak da bi se bližali dnčvi, od šteri Oznanosti kni-ge pišejo, ka konec sveta znameniijejo. Bogdbojaznost, smilenost i vse tisto, ka je lšpo, sv^to i blajženost rodčče bilo na sveti, tak da bi navoke mrI6 v človo-či srcaj. I gda to vidimo, ka so ešče te tak zvani krstšanski narodje v duhi tak pre-več poganski, ali se nam ne joče srce i ne pitamo ttidi mi, kak nigda te jeruža-lemski posliišavci apoštolov: ,,Ka nam je činiti, možje, bratje?" Činiti nam je potrebno nikaj, arkrst-šanstvo je ne vera pr&zni reči, nego vera činenja. wAr je ne v reči kralestvo Bože, nego v moči" — veli Pavel apoštol. Ali ka nam je činiti ? Peter apoštol i nam od-govori: ,,Povrnte se . . ." T6 je; doli moremo stopiti z poti nevorvanja, nemer-tiičlivosti, nepoštenosti, z ednov rečjov z poti greha, štera na skvarjenjč pela, kakšte se nam lepa vfdi i idti moremo po poti bogabojaznosti, poštenja, treznosti, po onoj poti, štero nam je Odkiipitel naš, Jezuš pokdzo. Ta pot je mogoče večkrat trnja-va, ruklasta, mogoče prek ne edne kalva-rie nas vodi, ali na zadnje nas na zveli-čanje pripela. Po toj poti ta ndjdemo v vokivočen dom našega Očč nebeskoga, kl nas zgiiblene, ali povrnjene sinove i čeri na svoje prsi obine i da nam mesto pri sebi v vokivočnom blajženstvi. Ali je ne vredno za to v etom krat- Strdn 74. DOŠEVNI LIST juniuš 20. kom zemelskom živlenji bogdbojččemi i poštenomi bidti? Že bi se kamčnje strsnolo, či bi čiilo reči Diiha' Svčtoga telkokrdt, kak mi ina-ša srca bi se ne strsnola? Tč risalske svetke kelko nds je 6d-prlo srcč pred Dflhom Božim, kelko se je nas porodiio v diihi znova ? Vretina večne modrostl, Duh Oče višne svetlostl, Ti skrovnost Bozl kazitel I cffiS bldjženstva spravltell Ti nds na dobro zbiidjdvaj 1 v-slabosti nam moč ddvaj; Khzi nam Jezuša stopdj I za njim ravnaj naš beždjl . . Amen. JUVENTUS. Kakša ie tvoia mladost? PLr mžli pitanj bi rad postavo Tebi, prek-murska ev. mladina. Pitanja, štera so tak glo boko notri pokopana vu grob Tvojga mladoga žitka. Jeli si misliš ino se pitaš Ti gdaj po tvo-joj bodočnosti? Jeli poniicaš Ti dni Tvoje rala-dosti za tisti cio, za šteroga si Ti stvorjeni ? Jeli bcš mogo račun dati od Tvojega šafarstva, gda pride T?oj Gospod na račun? Jeli vorno tržiš z talentumom, šteroga je On na T6be zavlipao ? Kakši je Tvojga žitka tekaj vu Tvoji tnla-di, vu Tvoji cvetoči letaj, — mladina ev. sv6le matere cžrkvi? Zaka stoji c^rkev vu Tvojoj fari po lepi sretešnji dne/aj prazna? KakSa kniga je vu Tvoji rokaj zda vu etom sprotolešnjem časi? Znam, da tudi Tebi fak ide, kak tneni pred kratkim časom. Tfidi jaz sem se flisao da bi na pravo pot priti mogao. Ttidi jas sern iskao potišanje moje nemirovne diiše ino srca vu rAzločni fela poželenjaj, ali ka sem najšao vu tom vsem ? — Edno velko nespametno, edno nepremišleno ino z blodnostjov napunjeno van-dranje. Neščetn Te pa jas včiti, ar je to ne moj namen, nego Ti sam sebč pitaj; kakši je nioj žitek bio do etigamao, — jeli morem jas tak dale napre, — jeli dosegnem jas tisti dl, za šteroga volo sem esi na ete zemelski plačen ddl pozvdni? ObGdi se z globokoga spanja, mladina evangetičanska. Boj snaga tvojoj sv. materi cer-kvi. Deni na stran knige, štere Te k nevornosti pclajo. Vzemi v roke Biblio, vu štcroj je telko skriti kinčov, da je Ti celi Tvoj žitek vo ne zgruntaš! Odgovori na vse ta pitanja sam sebi v Tvojoj temnoj kamrld! Voren notri do smrti. Edna hugenotska hištdrija od W. Curtiusa. (Poslovenčo: SILVANUS.) ,,Te boš pa na celi žitek vu klOšter zapre-ta, Zdto pa nemreš eti ostanoti. Mogoče de vfit-ro že kesno. 1 naj si na poti ne sšma, de naš stari Matjaš rad 16 z tebom. Či te Bog srečno prek meje pripela, v Lausanni n&jdeš gospoda Brotissona z njegovov familijov, ki te slalno očinsko gorivzeme. Či se ti pa ne posreči prek-pridti, fe te samo ono lehko čaka, ka bi se ti zgodilo, či eti osfaneč. Tvoj šorš nikšeformo ncde hfiši." Lizika si je premišl&vati začnola. Končno je pršvla: ,,Jas botn šla, ali samo tak, či me ti sprevodiš. Misiiš, dragi brat, ka bi jas edno minuto na meri mogla ostanoti, či bi znala, ka si ti vu protivnički rokaj? Z tebom idem, ali brezi tebe nej." Pierre je vido, ka ona močna oslane vu nakanenji i se je končno odločo vse tii nihati i z sestrov vu Švajc idti. Gda sta dotno prišla, sta vse to staromi Matješi včasi povedala, ki je popolnoma tudi za to bio, i se je pripravo, ka njldva sprevodi. Gda je vsakše odldšanje nevarno bilo, so se vsi trije pripravili, ka ešče pred veččrom voodidejo z vSraša. I ar so na granicaj preveč pazili, so se mogli preoblečti. Pierre se ]e za tnladoga Gavalira delo, Liziko sta vu gvant ednoga mladoga gospodskoga ina-ša oblekla i Maiješ se je za klantoša obleko. Tak se njim je posrečilo eiče pred večerom ostaviti Nitneš. Na drligi den je Marquis Montanegre doli dao zapreti dveri te proteštantske cdrkvi, vu va-raške vrata je soldake postavo, tak ka brezi nje-govoga zn4nja je nišče ne tnogao varaš ostaviti i svoje vojake je notrizkvartero vu proteštanto-ve hiše. Medtetn je med ltidstvom velika strahdta i razburjenost kralfivala. Baron St. Come je kotri-ge konsistoriuma k sebi dao prizvati, da bi si spogučali, ka je zda za činiti. juniuš 20. DUSEVNI LIST Strdn 75. Pozv&nie Prekmurska evangeličanska šinjorija svoj letni gjiileš julija 5 ga bode drzdla y Puconci, na Šteroga se vse pošttivane gmajne ž-t6m opo-minanjem pozovčjo, da vu naprej drždni gmajn-ski gjttlešaj svoje zavflpnike odeber6jo i z pra-vilno obravnanimi napiski oblastšene na gjtileš pošlejo. REDOVEK: 1. Ob 8 vflri boža slflžba, za tov offerto-rium i G. A. podpornoga društva nazaviipstvaseja. 2. Ob 9 veri šinjorski gjtilčš vu cčrkvi. 3. GjUleša osnov. Napisnika veritelov vo-imenOvanje. Predsednika predgovor. 4. Sinjora naznanenje i toga punktumov razpravlanje. 5. Preminočega leta šinjorskoga gjfileša napisnika razpršvlanje. 6. Distriktu&inoga tanača napisnika raz-pravlanje. 7. Štatistika. 8. Dijačkoga doma naznanilo. 9. Računskoga stolca naznanenje. 10. Peneznika račundavanje. 1.1. G. A. Podpornice gjiileš. 12. Prošnje i poračanja. 13. Prišestnoga leta gjUleša tnesto. 14. Zakluček. Murska Sobota, 1933. junija 7. BENKO JOSIP KOVATŠ ŠTEFAN iinjorski inšpektor. senijor. Hodošhe evang. gmajne hištarija. (Pisao HEINER GEZA dOhovnik.) Či so do etimao preganjanja i mantianja bolezni puna leta preživeli naši prehodniki, po etom so činenja i aldovnosti prindšanja lepa leta nasleduvala vu naše gmajne hiitoriji. Zemelski gospod je na cčrkvi, šole, farcfa i pristranni hramb pozdignenje eden štrti tal selišča gtnani za funduš pfisto prek (štero je na oblšsti zrav-nanje dužen bio ptistiti.) — Na Laky Šfevan dB-hovnika, Farkaš Ferenca, Krčrošr Miha!ya i Kčnnye Ferenca naprehodeči vrčlo podigavanje je gtnajna na vezdašnjem dfihovniškom funduši pr€k pošlije bodočem prlzdignjenom raesti c6r-kev, niže cesie šolo, vučitela stanovanje i na vezdašnjem fararskom dvoriiča mesti farov dala zgotovitl. Vse tč hratnbe so pOleg oni vremenov navade i pr^močnosti z-lesa bilč zgotovlene. Gmajnarje so z-tak velkim navdUšenjom i z-al-dovnostjov začnoli tej velko bremen potrebuva-joči hramb cimpranje, ka so k-tomi potrebne pcneze i materidl brez vsega vonametavanja z-samovolni aldovov i daril spravili vkiiper. Nebode, mlslim, višešnje delo, či eti vo-pokažemo i ovekivečimo posebni vesnic aldove: Hodoška včs 28 kmetov je dalo 777 rahn-ški (v šajni), Kruplivnik 13 kmetov je dalo 215 rahnški, Kotormany 8 kmetov je dalo 245 rahn-ški, Domajnševci 25 kmetov je dalo 260 rahnški, ,Jas tak mislim", erče te baron, ,,nam ni-ka drftgo ne ostane, kak pa ka se podžtno. Naš veličanstveni kral tak žele, naj vu našem kra-lestvi samo edno vadlUvanje bode i to je ritn-sko katholičansko. Jas vam zato to tanžčivam podajmo se mi kr&leskomi želenji i odposlance pošlimo k kraleskomi guverneri herceg Noaille-si, ki naj za varai miioičo prosijo". Ti navzoči bodoči možj^, med šterimi sta ttidi teva dva dtHiovnika Cheyron i Paulhan bila, so posliišali. Ni eden je ne vupao prčtipo-vedati i pri pravici osfžnoti, ali ravno tak je tfi-di nišče ne bio kre prestoplčnja v kath. cčrkev. Samo po kesnič je Cheyron pravo, či bi ne bilu bogše toga gUTernera za šonanje i pomilii-vanje toga všraša prositi, vem je Nimes v nik-šem zburkanji nč vzeo tal. BTo nika ne pomaga", erče te baron, ,,ali se podvržemo popolnoma, ali do si pa zna-mi tak djali, kak z revolucionšri". ,,Jas sem zato, naj se podvržemo", erčd Paulhan, ,,to nam nikaj ne vala, či se samo ved-no protivimo. Vidli smo vse to na Ieardi, Pey- roli, Broussoni i ešče na drOgimi, kak daleč so svojov protivnostjdv prinesli." Paulhana reči so odločene bilL St. Come se je radBvao vu sebi i na obr4zi njemi je eden jalen stneh bio za viditi, ali hitro se je spome-no i je z omurnim obrazom pravo: ,,Zaistino, nikomi je ne tak žmetna ta ne-vola našega vadlUvania, kak meni. Ali pamet i miluvanje naše familije, z druge strani pa kral i cčrkev nam zapove, ka popiistiti moretno, či bar z ktvavim srcom moremo td činiti. I naj se vi posvedočite od toga, na kelko mi je vu srci na-še vadluvanje i dobroidenje naiega vdraša, bom sam šo na to žmetno pdt k guverneri i ga na-gučim na pomiluvanje." NišČe je reči ne pravo, vsi so goristanoli i se domo pobčrali, samo edno par se jih je k St. Comei združilo, ki si je odločo po najkra-čišoj poti, k totni proti Nimeši idočemi herceg Noaillesi idti i njega zagvušati, ka v Nimeii niš-če nešče driigo vadluvanje meti, kak pa te kral. St. Come se je ndvčo po vremeni, gda je Mili-ca komisar bio, z orožjom napadnoti te skriv- Strdn 76. DUSEVNI LIST juniuš 20. Janošovri 4 kmetov je dalo 40 rahnški, Močar-javci 21~kmetov je da!6 233 rahnški, Srdišče 9 kmetov je dalo 46 rahnški, Somboška ves 7 kmetov je d«lo 53 rahnški, Godorhaza 4 kme-tov je dalo 19 rahnški, Soir.oroci 7 kmetov je dalo 18 rahnški, Biikovnlca 10 kmetov je dalo 33 rahnški; vsevkuper 136 krnetov je dalo 1939 rahnški. Sola 24 kmetov, Šalovci 30 kmetov (Od tevi dve vesnici aldovov napiska nega. Zagvfišno sta tevi tiidi prinesle svoj dldov). K vdpokazanoj šumi je zagvtišno tevi dvč vesi prlnešeni žldov na 2300 rajnški pozdignje-noj šutni k coj dani. Tclko penez je prinešeno v gotovini. TO je bogme velka šuma bila v cnom vremen?. Z ttS šume i z na(u;a'ni daril (les) pa pohebni delavec, foring z vfiobslfizavanjeni so postšvlene gori više spisane hrambe. V-1792 leti je pa za 500 rahnški v-cerkev khoruš napržvleni. 1790/91 leta orsački gjiilčš je že slobod-neše gibanje dopfisto reformatie vernikorn; do-volo je zidanje torraov i zvonov niicanje. Gmaj-na se je paščžla pravdeno slobodščino i vugod-nosti \o ponficati. V-1793 tjem leti je že tiidi na dvž begnja 16rem da!a k c^rkvi pozd'gnoti. V-tora leti je ešče tožbo zdšgnola pri v^rmegjo^i za volo vu st^roj cerkvi, štera je zda že pa katholiška bila, bodoči zvonov i naza je je pro sila, &r so fč zvor^ hodoški evang. verniki spra vili v-1749. leti. Kak se od Iudi guči, tožba se je dugo vlekla brezi toga, ka bi se sdd prine- sao, dokeč k-koncovi, da je gmajna k-zvonom po pravdenoj p6ti ne tnogla pridti, si }e difigo pot ziskala, Poleg pripovesii na ednoga proteš-la"ntskoga birova skrovni (anšč so z spodnje cčr-kvi lorrraednonoč, ksk svoio lastno vrednosteva zvcna doj pustili i odpelali. Niki tak pra.ijo, ka so je včasi vu svoj tčrem pot^gnoli gori, ti dtfl gi pa, ka so obadvL v Krke potok pokopali Zda je pa z kathoiičanske strani zdignjena tožba, dokeČ k-koncovi je varmegy6vska komi-sia poslana na Hodoš, štera je tak zglihala vo tožbo, ka so evangtličanci '90 rahnški plžčali Puff6k GyUriji plebanie administratori za zvon^. Glihinsko plsmo od toga je v gmajnskoj pisar-nici položeno, gde se dnesden viditi da. V-1819. leti je gmajna eden počeni zvon z 252 rahnška stroški znova zlejšti i na 4l/2 k&-čiski centov zmččavo pov^kšati dala. V 1783 tjem leti z lesa pocimprana cčr-kev je po vremeni vsebole začala na nikcj idti. V-nje bod6či les je sprhno, tak da je jo razrae-tati i znova trbelo povati. 1823. je na z-cigla zczidani fundament pa z lesd nova cžrkev pc-cimprana. Za desdt let je k farofi z-tre hramb zcigla napravlena zJdina. Na l^ druge cčrkvi i naslediivajoči hramb povanje sta Cipott GyQri diihovnik i E6iy Jšnoš bivši čestnik, cčrkevni kuratcr nadigšvala i povodjdvala vernike. E6ty Jdnoš je od 1803-ga leta mao čeres pdstotine vremena bio naie grnajne neobtrudje- ne Bože slflžbe njegovi prveši verebratov, dokeč ga je 1702. leta edno par ,,hugenetov" ne bujlo, Komaj ka je Cheyron domo prišao, je eden ofcir prlšao po njega, šteri njemi je naznšaje dao, ka more žnjim idti pred Marqu!svon Mon-tanegreja, ki je tL čas bio komandant dragone-rov, dokeč herceg Noailies pride. Cheyron se je preslrahšo, aii ga je nasle-dttvao. Njegova familija ]e vu strahšno bojazen spddnola. Te Marquls je vu varaškoj hiši bio, gda je Cheyron pred njcga prišao. ,,Vi ste on jeret-nički president, ki je včera veččr zburkanje pred go?" pita ostro Cheyrona. ,,Jas sera včera predgao, ali ne zburkanje", erče njerni ete odkrito. ,,Tak? MislJte ka vgše podžigavajoče reči vu skrivnosti ostanejo? Ne ste nagučavali lud-stvo na protistanenje proti kršli i njegovoj voli ?u ,,Jas sem samo na vomcst k Gospodni opo-minao gmajnare", odgovoil Cheyron. MNou, špotdri se te Marqujs, ,,včasl bode-mo vidli, kak daleč sčgne vaša vCrnost, Kak re- voiucionar ste smrt zasliižili i ešče dnes tnorete obešeni bidti". Cheyron je bledi gratao i je ni reči n§ pravo. Te jalen Marquis je to vido, kajeChcy-ron v caglost spadno i je nadaljavao: , Ešče edna pot vam je odpreta, naj se rešite. Či krala vadltivanje gorivzemete, te te oslobodjeni. Ja, ar bi škoda b.la, ka bi eden tak Čeden človek, kak ste vi, se zgfibo. či prekstopite, vam vu im^ni krala prekdam varašto ritarstvo v Nimesi". Cheyron si je obdeao. Te Marqu!s je nadaljavao: ,,Na t6 pa znaj-te, ka kral proti onim, ki se podvržejo i njego-vim zapovedam na roko delajo, se prijštelsko obnaša. Zda si lehko zaberete: ali gaoge, ali pa či prekstopite, žitek, poštenjč i lon". Cheyron se je očividno boro vu sebi. Na svojo prisego si je zmislo, štero je včera djao i je mučao. Marquisi se je vremen dugo vjdio. zato se je k vojakom obrno i njim je zapove-dao: ,,Vd ga odpelajte, či se nemre odločiti i ga na senjskom placi goriobčste! Za edno vdro mi glaste, kak se je zapoved vovpelala". juniuš 20. DUŠEVNI LIST Strdn 77. ne vrelosti kurator i diišnovesten šafar. Vekiveč-ne vrednost! spomenek si je spravo pri gmajne hištoriji. Eory je, kak njegovi pohodniki gučijo, vučeni človek bio, theologijo je zvršo i večkrat je predgao vu hodoškoj cerkvi. Šolo spunivši, da je preci fare ne dobo, je pri zemelskorn gos-podari vu službo siopOc I vu toj slfirbi se je ne spczabo z gmajne. Dobrovolao, lubeznivo je vsigdar podpdrao i napre pofiiagao cčrkevne ci-le. Li h!tro so ga za račundšvajočega, gl&vncga kur&iora zebrali i sledi, gda je od verstvene česti odstopu i na svojem lastnom imanji vertivao, je ceii svcj čas na cčrkevne posle aldfivao. Vreli pomočnfk je bio tudi neobtrudjenoga i agiHšno-ga duhovnika Cz:poit Gjtirija. Ž ilostno, ka je toga, vu cčrkevnom posli neobtriidjenoga dfihovnika, te Vsamogoči vu niladoj, v 41 leta starcsii nanšgii k-sebi pozvao. Vu fflaterni knfgaj je zapisano, ka je y-1834. nov. 3 w griži vopremiao, prottomi pa poleg goriostanjene pripo^edke je njegove s:mu zrok ono žalostno pripetjč bi!6, ka je: kak diihovnišiši organ bode na to zebrani ndjvišiši ptišpek. Bodejo vjedinane, vkOpne cerkvi zškonje tiidi, štere žinat (cerkevni gyuleš) bode naredo. - Nernški proteštanušje so tUdi previdlli, ka je v-zdriiženji ta prava mdS. Zda nedavno je zebrani nemški najvišiši pflšpek, nemške e?ang. rn. cerkvi glava. Odeb^ranje je nečakano senzacio zbudilo. Ne je z-pfišpekov reda zebrdtii na to visiko čest nl eden, nego Bethelaliibezni nžstave nastavitela i na visiko, c/etečo stopojo postavitela Bodei-schwing Frigjreša, ravno takšega frrena sin, ki kak duhovnik je te nastav visiko poštflvani, ogleden. vreli ravnifel bio, Više 5000 epileptični i driigi beteinikov vračijo v-Be!heJa luheini domii poleg Hambur-ga, štero liibezni sprdvlšče je fak lehko povemo z-ničesa fundalivao i na iak vtsikost pozdfgno zda odebranoga glavnoga pflšpeka oča. Gda so na znanje prinesli Bodeischwing ravniteli, ki je zda vu 55 let starosti, ka je za glavnoga piišpeka zvoijeni, je nečakani tnenddt z-nasledečim go^orom prfjao : nNe sem želo i ttm menje čakao to veliko čdst, ali diižnost mi je podati i t6 velikb viipazen na mene zaviipano ne odvrnoti Jas sem do eti mao nevolni betež™ nikov i U ostavleni siroirškov skrbnlk bio I to šl€ai bldti 1 poetom tcjga. Či bi od rržne visi-lo, raoje ime bl ne orsački piišpek btlo, nego bogate čsrsiil one, ki se za sirorrake občutijo i nasititi one, ki gladfijejo i žejajo pravico!" Kak je Vivenz etak esče dugo gučeo, je eden p6Ieg njega stojeci rniadenec vktlperspad-no. Oč! je zaprete meo, vlase razkoJlane i telo se njetni je vkiiperpotegnolo, kak da koga krč zgrabi. Prsi so se njemi nadOle i sapa je lecala vu njem. Vlvens je stano z predganjem i erčč ,,Gospodna Duh Je nad Gabriel brata prišac, posliihšajte ka nam Gospodne wk po njegovi vfistaj povedati". Te, na t!e lež^či je začao obprvim poje-dlne reči gučati, štere so vedno bole na gosti prišle na njegove vusts, dokeč na slednje je Bs-to razumno gučao. »Ovo", erčž, wcdna zvezda spadne na Ba-bel i te stolec toga protivnika poniči. Ti se pa moj sin nikaj ne boj. Naskcri pride te oblšdav-nik, te pogSavar na zdtoni morja. On pride z 100 000 borcj i z Gospodnovim smrtnim ange lora, ki de je vodo. On de Sioni pomagao. Ja, on n» den radostl pride! Ni meč, ni krugla ne de škodila mojoj decl. I te razrušene c^rkvi te Gospod na novo gorzozida, do bole beie od snega z vekšov dikov od nebe; U bolvanov hi-še se pa zažgčjo, eden d^n, gda de njiho? din prčti nebi šo". Edno min-uto ]e feenjao i l&dsivo je tsk ti-ho bilo, ka so ešče dihanje nazajzadržavaH. Tž prorok pa nadalj&va: wOvo te Gospod, ne za» pflsti svojo čredo; On to raztorjeno vkiiperpo-eere i to zablcdjeno nazajprinese 1 to oranjeno zvrači. Oii svojim ovcatn vučitele i pastčre da po svojetn src;. Tak erče Gospodne: »On ]e ravno na sredlno med '.ds stopo, moj sluga, šteri de mojo čredo paso. On ]e hišo 1 prijate-ie osfavo, naj svoj žitek za zldaoje te gmajne aldQje. Moj diih de nad n\ima. T€ reči tcga prorc-ka so vedno bole po-hefija?a!e, dokeč so se sploj odtrgnole. Ešče eden čas je na teli ležao, kak da bi mrtev bio i tč se ]e gorizdigno. Kak se je to zgodilo, za« ča Vivens na dale gu5atl: ^Bratje, Gospodna Duh nam je po proroka vfistaj povedao i po-kžzao, koga je vu službo njegove sv. reči zžbrao.14 (Daie), juniuš 20. DUSEVNI LIST Sltrdn 81. orsački Diakon (sluga). Jas neželem vladdrlti, gospodiivatt, nego sliižltl Ščem sv. mater cčrkev. Prosim vas vse, da se mollte k Gospodni Bogi, naj blagoslov dč na moje delo.* Tak čini te pravi pasfčr, ki na srdci nosi dobrobodočnost ovčc, kak je \6 sam gospon Jezuš zravnao v Mataja 20. tali 26-27-v. i v-23 tom tali v 11. veršuSi; J šterl koll bode šteo med vami prvi bidti, naj bode vaš sluga" Puconsko ev. farno žensbo dpiištoo. Puconsko evang. farno žensko druUvc je aprila 30 ga melo svoje Jetno rčdno spia/išče. Pred spržviščem je bila boža sliižba, štera se je ob pol 10 toj vori začnola. Spravišče so Rdtkai Vera predsednica od-prli z nasledujočim govoio.n : Poštavano 6syetno spravišče 1 Ravno je dve leti tninolo preminočo nedelo tistomi osvetki, gda se je naše driištvo z orga-nizeralo i začnolo z svojim delom doprinesti tisto vrelost, štera pobfldjava našo krščansko Jub^znost v naši srcaj. Dve Ietl idemo že po tistoj poti, Šfera nam doprinesč dobre i hasno vite sadove za naše plemenito delo. Ta* pot je pa, da ščetno tiid; mi obvarvati našo sveto vero i naše pravo živlenje od vsega hadiga. Ta p6t se pa samo tak spozna, či zdržimo i širimo našo pravo evangeličansko vero, kak naš naj-dragii kinč, šteroga smo herbali od naši očako-\ Zato Čl ščemo to dosžgnoti, rnoremo biti na tom, naj vs!gdar bogši, bog^vervajoči bode-mo i se popaščimo, da naši bližnji naj liidi nasiedtijejo našo pot. Z dobrov pčldov i dja njom vse lejko dosegnemo. Samo moremo bidti trplivi i deiavni. Z radostjov dam nazndnje vsem, da je naše društvo tiidi v pretečenom leti dtlalo z vrelostjov, ino je doprineslo z Božov pomočjo? lepo napreidenje, štero se vidi v tom najboie, da se povčkšao naši kotrig račun. M!slim ino verjern, naj ta verstvinska kriza mine, štera dosta dobroga mišlenja vničf, ka naše žene i devojke se vse z radostjov bodo pridriižile našetni driištvi. Ženskoga drfištva najprvi cil se je že spuno, kakti nove svete krstne posode, štero so edna naia vrela članica, Frank6 Marija roj. Szirrc, satni kiipili i darOvali našoj cerkvi. Za to lepo daruvanje njim vu svojem i čeioga draštva imeni najlepšo zahvalnost pov^m. K drfištvi našemi je pristopiJo zevsej 17 farni občin vsevklip 500 kotrig. Med te ni je edna ustanovna, 466 redni i 33 podporni kotrig. Od materjalne bivcsti nam da peneznikojca naznanenje Na rojstni d^ i naše evangeličanske cerkvi, na refjrrracje svetek i iQdi na materinski den smo iu cerkvi z lepim redovčkom hitili pokrep-kiivat našo cerkveno ogvtišanosi i vrelost, lube-zen proti svcjemi vadlflv^inji. Prerano se je odseliia cd «as z Predano-vec Ž brik Ana roj Pčntek, vmrla 1933 tebruarja 2 ga v 46 tom leti. Pokojna je bila z Polane z P^tkove familije, štere kotnge so vsigddr vcrno sliižile i podpirale našo s-.^to mater cerkev N#še pokojne čldnice spomia naj bo blaj-ženi i stalen nicd natni! Jčnaš Šarika, našega diiištva konlrolnica je 1932 oktobra 31-ga v zakon stopila i zato mogla odstaviti našo gmajno. Mislimo, da naše drOštvo neostavi, či li zda v drugoj gmajai i\\6. Z hvilod&vajočim srdcotn zapiemo eto leto dela. Biagoslovi Bog naše drtištvo i vse njene kctiige i dobrovolne priatele, naj potom v pri-šestnom Jeti z ponovlenov aiofjov J vrelostjov znauo odpraviati naše delo i je nadaljavamo cd Boga pomoči i blagoslova spre a]ajoč. Po etotn toga pa odprem naiega drtištva 1933 letni rčdni gjtileš. Po razločni formalni določilaj je KOhar Mar ja tajnica goriprečtela ziri>nik prvešega spravišča. Štern Etnnia blagajnica je daia naznanenje od blagajniškoga šbfaifivanja v pietečenom lefi. Navkfipnoga notrijeirania je bilo 459723 D*n. Vrednosti (penez) ma druitvo vkup 10.144*52 Din. Kuhar Ilonka pregiedovaika je naznanjala, da je penezni dnžvnik i račun v popolnom r^di. Furek I ena tajnica je prečtela zipisnikod-borove seje. Poleg toga spra i&Če protokolno zahvalnost vadiiije Franko Marlji z Puconec za to njčno lepo i plemenito delo, ka je satna ku piia novo krstno posoda, za štero je šteio dru-štvo polojno dati. Letna iždna člaoarina ostare ista, to je 5 Din na celo Mo; što je pa mogoči več dati, se to hvaležno gorivzeme. — Driitvo ktipi edno mramorno ploščo na oliarski stol, pa ttidi pod pred oltarom da predelatl^ na šteroga pride potem nova preproga, štero je Strdn 82. DOŠEVNI LIST juniuš 20. obečao g. primarij Dr. Kuhar v Ptuji daruvati za 150 letnico Puconske ev. cerkvi. Drtiitvo je sklenilo, da svojo skrb bode tudi na to razprestčralo, naj se grobi blvši Pu-conski dfihovnlkov v dobrotn rčdi držijo. To skrb so za enkrat z punim liibeznivim občiite-njem na sčbe vzeli društva peneznikojca Šterno-va Šparaš Emma. Po dokončanji ništerni drftgi, menje znameniti, dugovanj so predsednica lepo zahvžlnost pravli vsčm dotičnim, po šterom so spravišče zakliičili i se je začno svčtešnji program. 1. Puconske devojke drfištva so pod vod-stvom Lokay Elze vučitelice milo lepo popevale: wKak velka je boža smilenost" pesmi 3 veršuše. 2. Furekova Klilitš Irena, tajnica drfištva, 30 hištoriČno goričtenjč meli od etoga: „Vpliv krstianske vere na stšlišče ženske". (Ob priliki pride v naietn Listi. Red.) 3. Titan Jožef š. ravnatel so dve lepivi khora*li igrali na goslaj, sprevžjali so ji na har-moniumi Lokay E. vučitelica. 4. Luthar dahovnik so namemvano napre-divanje svoje za volo prekratšenoga časa na drugo priliko odložili. 5. Franko Karolina devojka z Puconec je jako povidno deklamdlivala: NSirote ženske knige* — pesem. 6. Po zaklučnoj molitvi je popevani prvi veršui *Trdi grad" pesmi i se je dokončaia cela osvetnost. Razložni mali glasi. Radosti glas. „ Veliki je Gospod naš i pre-ztnožen, i modrdst njegova je nezbrojena." (Žolt. 147, 5.) Dflševnoga Lfsta prišestna dvojna numera augustuša 10 ga pride. Nale šinjorije dtihovnicke, inšpektorje, kantorje i drfigi čestnicke so maj. 18-ga v M. Soboti meli svojo sprotolešnjo spoved, po šte-roj so Kovšti štefan šinjor vOobsiažavali Svčto Kristušov« večerjo. Za tčm je konferenca drža-na, na šteroj je posluhnjeno naznanilo skrbnika D. Ddaia. Z-radostjov i zahvžlnostjov je vzeta na zninje lčpa podpora od Gust^v Adolfa Drti-itva doblena i od Včrtešove familije položena plemenita fundadja. Podpora vučiteljiščnikom se v bodočem nebode direktno voplačOvala, nego njikovim roditelotn. I samo takši sirotnaški vu- čiteljiščniki lehko dobijo podporo, Šteri na cer-kevnom prestori vrčlost skažfljejo, vu evang. po-pevanji i igranji se vrlo osnavlajo i od svojega napreidenja vu tom stra~ni na pokonci sakšega š. leta pred cerk. nazaviipnostjov očivesno sve-dočbo denejo. - Luthar dtihovnik so gled6č na 150 Ičtnico naši vezd^šnji prekmurski evg. gman-, spoznavali osebnost II. Jcžefa i njegov najzna-menileši čin: wPotrplivosti zrendelflvanje.* (Ob priliki pride vu našem L;sti) — Konferenca je z radostjov vzčla na znanje, ka je kr. banska uprava na prizadevanje našega narodnoga po-slanca gda Benka 5000 Din. zvonrčdne podpore podelila Apačkoj našoj diaspori i se za ICpo po-moč najtople zahvdlila gospodi bani ino svoje-mi neobtiudjenomi senioratnomi inspektori gos-podi Benko J6žefi. Razpravlena so bila ešče raz-ločna fontošna cčrkevna pitanja. Puconska fara. Naša fara letos ino k leti bode sveiila 150 letnico svojega obstoja i po-svetšenja svoje prve c^rkvi. T6 obletnico pa nešče posvetiti wz rečjov, niti z jezikom, ncgo z delom i zistinov." — Pred cčrkevni plac je že postavleni z stroškotn 35,000 Din-ov monumen-laiski železobetonski plot. Poleg cerkevnoga placa pred šolov je fara cčjkupila eden ogradček za 18.000¦— Dinarov. Vu plšni so ešče druga dela, štera letos i k leti nameni z Boga" pomočjov zvršiti fara. Žensko driištvo jedaruvalo parketni pod pred oltari drfigo delo pri oltari za 900 Din (pri tom so Banfi zidarski raojster aJduvali prezidanje oltarskoga stola, Ti-tan š. ravnatel pa katržnjski papčr); nadale tnra-morno ploščo na oltarski stol za 1150 Dln. — Pred Risalmi se je zvršilo to delo okoli oltara; piiconske mlade žene i dekline so pa celo cer-kev gorizčprale i odznotra Iepo osnajžile. Tak čini ti fara svedostva cd svoje v Bog4 polože-ne vere i cerkvi lubčzni. Očivesno Boži Sv. Dflh dela vu njej, ar jedino Dfih oživava, cil postavla, moč dava i tiude za cil lohna. Junaška smrt Puconskoga rojaka. Z glo-bokov boleznostjov smo vzčli pretužen gias, ka je bivšega Puconskoga dohovnika starSši sin Porkolab Franc, vpok. nadporočnik, aviatični glavni kontrolor med spunjavanjem službe jun. 5-ga junžško letdčo smrt pretrpo. Vu 27-tom leti svoje cvetčče mladosti, vu punosti trošta žitka svojega je z svojov lepov dfiiov vu nebesa od-leto, k svojemi nepozablenomi &jti, k svojoj sebe aldOvajoč m6m\ i k miloj Šara sestri. Nej je tno-gao tak eti nigdar več goripoiskati groba svo-jega že 20 let počivajočega ajto. Blag6slov na njegov spomenek! juniuš 20. DUŠEVNI LIST Strdn 83. Slovačka orsačka cčrkev. Preminoči rae-sec sta spelaniva vu ččst svojo novo odebršniva vodltela slovačke orsačke cčrkvi: Štarke Šamuel ptišpek i Dr. Bulik Janoš svetni cerkv. president. Z naše strani tftdi želčmo Boži obilen blagoslov na njidva cčrkev zidajoče delanje. Stnrt mladi dlihovnikov. Pretečene me-sece je naša orsačka cžrkev tri ml&de, vu naj-lepšej mOči bodoče diihovnike zgubila. Mrli so: Neumann Janoš duhovnik v Banjaluki (Bosnlja), st. 40 let; — Konrath Vilraoš duhovnik v No-vom Vrbasi, st. 40 let; i Mayer Fiilop dflhovnik vu Vojlovici (Banat), st. 40 let. V PDconskoj fari je na Gustav Adolf Podpornico nasleduvajoči aldov vkiipernabrani: 1) dohodtek vu cčrkvi vodjani ladic 15 75 D; 2) dohodtek mošnje na Cvetno nedelo 127 50 D; 3) offertorium na svčtek reforrcacije 255 50 D; 4) offertorlum pri osvetnosti 300 letnice Gus lav Adolfa smrti 200 D; 5) aldov konfirmandu-iov (dečkov) 300 D; 6) poseben dar 10 D; 7) po vesnicaj nabrani a!dov: Andrejci 5250 D, Bokrači 2150 D, Brezovci 81 D, Dolina 22 50 Gorica 45 D, Krnci 14 D, Lemerje 71 50 D, Markišavci 72 D, Moščand 47 50 D, Pečarovci 48 50 D, Polana 57 D, Predanovci 90 D, Pu-conci 93 50 D, Pužavci 58 D, Sebeborci 44 D, Šalamenci 62 75 D, Vaneča 57 D. V 17 občinaj je nabrdno 93825 D. Vsevktip je tak dariivano na Gustav Adol Podpornico 1841 dlnčrov. PoSta. Rev. S. Szmodis Perth-Amboy IMr. Jmre Zrlnsky Newark. Z velikov zahvalnostjov kviteramo, ka smo v roke dobili peneze za ka-lendarije i za Diiševni List, na štefoga so pla-čali po eden-eden dolari: Hašai Šandor, Kološa Jožef, Kuzma Janoš, Proszics Adam, Kardoš Ja-noš, Vajda Šandor i Roudi Janoš. Z ltibeznivim pozdravlenjem. Samovolni dari na goridržanje DOševnoga Lista: Dr. Rituper Aleksander banovinski zdrav-nik Krlževci 60 D; z Murske Sobote: Močnik Jožef 10 D, Srien tiin 10 D, Rehn Janoš 10 D, Flisir Ludvig 5 D, gospš Dobraica 30 D; Ben-ko Kalman trg. Brezovci 10 D, Šavel Jožef Te-šanovci 10 D, Bukvič Franc trg. Križevci 10 Din. Radi bi nadaljavali. Srdčna hvalai Dari k nesprhlivomi venci v spomin na Lutharovo FJiszar Šarolto za Diačkoga Doma itipendij; Lovenjak Matjaš Sebeborci 10 D, Tetn-lin Ida Canada (Lemerje) 1 dol., Franko Jožef i žena Pavel Lina Markišavci 30 D, Vezčr Jolan, roj. Jonaš Domanjševci 50 Din. — Najsrčnejša hvala za tč korine poštiivanja. Turobni glasi. Odselili so se zadnji tne-sec z Puconske fare vu večnost: Brgles Tere-zija, roj. Fujs v Lemerji, stara 32 let, Dervarič Štefan gostilničar v Markišavci (Rim) star 33 let; Slavic Julia, rcj. Benčec v Pužavcl stara 64 let, Sever Matjaš v Puconci star 82 J., Fartelj Adam v Dolini star 83 1., Kološa Ivan na Go-rici star 69 let. — Naj majo eti vdpreminoči sladtek grobski sen i biaženo gorstanenje! Soboško evang. žensko drOStvo je febr. 12 toga držanom svojem letnom gjuleši skončalo, ka tekoče leto cerkev ČA vozmalati. Na šteri cil jc to agilišno driištvo po več let skrbnom aldu-vanji lepo sutno spravilo vkiiper, štera suma bar te stroškov ešče nepokrije, ali troltamo se, ka po dobri dfiš prinešeni aldovaj se ona povekšavala bode. V-najsKdnjem vremeni so visiko pošttivani g. Kovatš Števan senior duhov-nik z svojov familiov na le sv^ti cil 2000 (dve jezero) dinarov aldii/ali, šteri dar pobožnoj fa-tniliji društva predsednikstvo srdca hvaii. Gos-podin B6g naj plaCa i z-obema rokama blago-slovi darovitno familijo za te velikodfiini dar! Risalski svčti Boži Duh naj navdehne i pre-svčti i druge pobožne gmajnare i gmajnarice, da k-toga svetoga cila dosčgnenji i oni na dobrovolne aldove odpr^jo svoja srdca. Turobni glasi z Gornje Slavečke ev. fare. Ostavila sta nas zadnji tnesec: Mijuša 27 ga Kršnjec Frida, jedina či našega staroga širitela i čtenjara D. Lista Kranjec Stefana, biv-šega iol. skrbnika vu 2 mCseci njene starosti iz Nuskove, juniuša 4 ga, na risalski svdtek Škod-nik Jiiri, oženjen, iz Gor. Slaveče vu 78 leti starosti. — Naj roata etiva vdpretninočiva slad-tek sen i blajženo goristanenje. Ti nazajostanje-ni naj si počinčjo vu Božem ravnanji. Naskori na pavidOnje ! Gornja Slaveča. Po zlatoj knigi so darQ-vali na našo cerkev sledtči: Fartek Franc cerk. inšpektcr z fara. Gor. SlaveCa 20 Din, Fartek Jožef z Kuzme 20 Din, Kranjec Roza z Nuskove 20 Din, Vidonja Jožef z tuv. Dol. Slaveča 20 Din, Kozic Štefan z fara. Pertoča 20 Din, Bokan Emilija, ro) Gor. Lendave, z Francije 20 Din, Dšr konfirmandušov 153 Din, Domjan Geza z tQv. Brezovci 30 Din, Bergles Ludvik z tUv. G. Lendava 50 Din, Bernjak Jožef z Radovec 20 Din, Benko Anton, roj. v Motovilci z Gridza 20 Din, Huber Ana, roj. Gor. Slaveča 50., z Fran-cije 20 Din. Hvala za te lepe dare na cčrksvl — IV. 23., na den konfirmacije dece offert. na G. A. driištvo 30.50 Din, na Rdžči križ VI. 11-ga so aldOvali vu našoj fari 50 Din. — Tč pč- Stršn 84. DUSEVNI LIST juniuš 20. Cloveče telo Čioveče telo tr^e od časa do časa očist ti od nepotrebni, teli škodlivi dugcnanj. BflfB, 0ŽJffQV0]6ČC moči njemi trbe dati, naj ga zdravoga i žilavoga Cj nimo. Za to je na.bole pripraBnEŠB, telo z .Pianinka" zdravilnim čžjo^i vrš-iti S*eri je z rajbogšega planln-sSoga cetji napra^lrni. Edno dugoletno probsnje nam svcdoč*, ka je .Plarrnka" zdravilni čai, Šteri vu sebi ma dobra i \Qzprobam na zdra je hasnovita vrastva, je najbogsi i ledlnl reoulfltor za fclščenje I podov1bd]b hrul. BPlanUik«u zdravilm i&\ pomčGje betega kl.ce (bacile), precedi krv i jo čini, ka ona lehko te'L po žilaj i vtkii celo telo. Edno sprotolLšnje via*enja od 6 12 kednov je z\5nr^dnoga nash^ja i to brezi vsake ne-varnosti, pri vs^ sledččl betegaj, kak pri: slaboSči želodca i ncrednoga čiščenja črev, raz-bolčnji meh6ra i hemoroida, p>i s!ab( šči tSla, pri slabcšči i obolOnji srca, za befežna jctra, za nervSznost I živčenom betegi. ^Planinka" zdravilni (aj pokrej fije apetit i je zvonr^dno hasnovitj na plliča. Prosite v apotekaj i v drogerijaj samo pnagj ,PJaninka" zdravilni Čaj, šteri se ne odava odpreto, nego samo v originaino plombirani zaviikaj za 20 Din., z eti označenim zagovornim zrakom i z fmdion? delajoče f rme: Lehorna Mr. Fh. L BfiHOl/EC, Ljubljano 3. štera pošila po pošli: 4 pake za 70 D, 8 pakov za 140 D, 12 pakov za 190 D. Reg. br. 1. 349. od 6/VII. 1932. mr.bahovec PUNINKA nezi so odposlani na merodajno mesto ! Kovatš dflhovnik. Himen. Majuša 14 ga je vu Gor. SlaveČ-koj ev. c^ricvi pred sv. olfarom Gospodnov 91 Bergfes Ludvik trgovec iz Qor. Lendave do groba obstojččo večno iiibčzen oblObo čeri obč skrbtiika SDttnske veii KoČar Štefana, Mariji. Dosta sreče želejmo etomi miadomi pari! Dari na D. Lendavsko ev. cčrkev: D> manjševska gtajna. V^s DotnanjSevci: Veičr Karol 30 D, Hšri Lipčt dOh. 20 D, Hjpjit ]& noš, Porš Jan)š 10 10 D; Šebo< Šandor 6 D, Čahuk Lajoš (Križ ), Kerčmar Jšnr š, Bočkoc Šan-dor, Jalcoša Škfan, Majc Jožef, P6cak Peter, Pocak Šandor, Osv^ld Lajoš, P6cak Jožef, Po-cak Peter Vaš }6hi Loban N. Šparaš Lipdt, Kalffrrar Šandor, Riluper Lajoš, Gr. f Lajoš, Toth Šandor, Orban jAnoš. Breskoč J6žef, Toth Ka rol, F lo Štefan. Kov&č \nd