URN_NBN_SI_DOC-HNH8ZW8K

ŠOLANJE IN VZGOJA KNJIŽNIČNIH KADROV Jaro Dolar višji bibliotekar, ravnatelj Narodne in univezitetne knjižnice v Ljubljani UDK 378.602 DOLAR Jaro: Šolanje in vzgoja knjižničnih kadrov, Knjižnica, Ljubljana 1972, let. 16, št. 1/4 Potem , ko avtor na kratko opredeli vlogo knjige, knjižnice in knjigarstva v današnji družbi, razloži razliko med pojm om a »training« in »education« ter navede nekaj zgledov, kako se lotevajo teh prob­ lem ov drugod po svetu. V principu se avtor zavzem a za »raziskoval­ no učenje«, kakor ga pri nas pojm uje Vlado Schmidt, v svetu pa t. i. »Monteith-Concept«. UDC 378.602 DOLAR Jaro, The Education and Vocational Training of Lib­ rary Staff, Knjižnica, Ljubljana 1972, vol. 16, No 1/4 Having given a brief definition of the role of books, libraries, and book production in contem porary society, the author proceeds to elucidate the difference betw een the concept of “training“ and that of ’’education“ and m entions a few exam ples how these problem s arc tackled elsew here in the world. In principle the author is in favour of the “research study” as advocated in this country by Vlado Schmitd, and in the broader world known as the so-called “Monteith Concept”. I Preden se lotimo zapletene problematike, ki se nam odpira ob skrbi za kadre, si moramo biti na jasnem glede osnovnih vprašanj, ki so ne­ posredno, ali vsaj posredno v zvezi s šolanjem pa tudi z vzgojo na pod­ ročju knjižničarstva. Saj o tem sploh ni mogoče stvarno razpravljati, ne da bi si vsaj v glavnih obrisih predočili, kakšna je pravzaprav vloga knjige, knjižnice in knjižničarja v današnji, še bolj pa v dobi, ki je pred durmi. 1. Vloga knjige v industrijski dobi Burni razm ah industrijske tehnologije, ki je zajela skoraj vse člo­ veštvo, postavlja pred današnjega občana vedno nove zahteve. Ce se

RkJQdWJsaXNoZXIy