URN_NBN_SI_DOC-HQ064JUI

Izvleček Na začetku petdesetih let je partijski vrh zara- di pogosto nevzdržnih ali celo kaotičnih raz- mer na vseh stopnjah izobraževanja pričel spoznavati, da je bilo pri vzpostavljanju šol- skega sistema “po meri novih oblasti” nare- jenih preveč napak. Odločil se je za izvedbo obsežne reforme na vseh ravneh izobraževa- nja, ki je zaznamovala vsa petdeseta leta prej- šnjega stoletja. Abstract At the beginning of the 1950s the leaders of the Communist Party realised – mainly due to the unbearable and even chaotic conditions which then prevailed at all education levels – that the establishment of the school system “tailored to suit the new authorities” involved too many faults. They therefore decided to launch a comprehensive reform at all educa- tion levels, which marked the entire period of the 1950s. Obvezno šolstvo v obdobju šolske reforme v petdesetih letih 20. stoletja na primeru ... 211 Jure Maček * Obvezno šolstvo v obdobju šolske reforme v petdesetih letih 20. stoletja na primeru mariborskih šol Compulsory education during the 1950s’ school reform and an example of schools in Maribor Značilnosti šolskega sistema pred reformo Vse od prevzema oblasti po koncu druge svetovne vojne je poskušala nova oblast podrediti šolstvo lastnim ideološkim in političnim potrebam. V prvih letih po vojni je bistveno več pozornosti namenjala političnim in gospodarskim vpra- šanjem, manj pa kulturni in šolski problematiki. Zapostavljanje šolskih proble- mov se je kazalo predvsem v nenehnih, pogosto premalo premišljenih in izdela- nih poskusih ureditve razmer v šolstvu. Ti so v svoji praktični izvedbi dejansko pomenili le sprotno krpanje lukenj in odpravljanje najhujših nedorečenosti, ki so nastale po ukinitvi in podružabljanju šolskega sistema, kot je bil v veljavi v letih pred drugo svetovno vojno. Značilno je bilo naglo ukrepanje, brez natančnejših analiz in jasno zastavljenih ciljev. Na začetku petdesetih let je partijski vrh zaradi pogosto nevzdržnih ali celo kaotičnih razmer na vseh stopnjah izobraževanja vendarle pričel spoznavati, da je bilo pri vzpostavljanju šolskega sistema “ po meri novih oblasti ” narejenih preveč napak, ter da so se prosvetni delavci vse premalo ukvarjali z resničnimi strokov- UDK 37.014.3(497.4 Maribor)”1958” 1.01 Izvirni znanstveni članek Prejeto: 10. 1. 2005 * prof. zgodovine in dipl. politolog, višji arhivist, Pokrajinski arhiv Maribor.

RkJQdWJsaXNoZXIy