Uresničevanje ustavnih dopolnil v podjetju za PTT promet Ljubljana Stanko Dolenc, sekretar ko-miteja ZK podjetja za PTT promet Ljubljana, pravi: Že konec leta 1971 smo se v PTT prometu Sloveiuje lo-tili uresničevanja ustavnih do-polnil. Po posvetovanju o re-alizaciji ustavnih dopolnil in o možnostih formiranja TOZD y merilu PTT prometa Sloveni-je se je tudi Podjetje za PTT promet Ljubljana lotilo usta-navljanja TOZD in uresničeva-nja ustavnih zamisli o realiza-ciji neodtujljivih pravic delav-cev. Pri tem delu je bilo potreb-no upoštevati specifičnosti PTT panoge. Pri formdranju temeljnih or-ganizacij združenega dela v PTT prometu smo imeli še poseb-no pred očmi, da delovne orga-nizacije v PTT prometu, oprav-ljajoč prenos poštnih pošiljk in telegrafsko-telefonskih sporo-čil v notranjem in mednarod-nem prometu z istočasnim ko-riščenjem kapacitet PTTmreže vseh udeležencev v tem pre- nosu, dosegajo visokd stopnjo medsebojne kooperacije. PTT promet je velik tehnično-teh-nološki sistem, ki ga karakte-rizdrajo: visoka stopnja inte- • gracije delovnih sredstev, od-nos celote in delov sistema zvp.z, neobhodnost obstoja do-ločenih prometnih nivojev v sistemu zvez in dinamika na-daljnjega razvoja sistetna kot celote. Te specifičnosti PTT prometa moramo poudariti, ker je s tem tudi poudarjen interes družbe kot oelote, ki zahteva, da ji PTT promet nudi širok asortiment kvalitetnih PTT sto-ritev ob hitrem prenosu in ob cecnah, ki jih pogoju}e plačilna moč družbe. Glede na to je delavski svet podjetja z vso zavzetostjo že konec leta 1971 izvolil komisi-jo, ki je program dela in gra-divo, ki se nanaša na realiza-cijo ustavnih amandmajev gle-de formiranja temeljnih orga-nizacij združenega dela oziro ma glede nadaljnjega razvoja samoupravljanja, dala že v za- četku aprila 1972 vsem delav-cem podjetja v razmišljanje, da bi s svojimi mnenji že y začetni fazi prispevali k hitrej-ši in uspešnejši realizaciji us-tavnih dopolnil. Razprava je verificirala stališče, da je po-trebno pripravita analizo druž-benoekonomskih odnosov v podjetju in presoditi možnost formiranja TOZD z vidikov vseh ustavnih pogojev in šele nato pripraviti altemativne predloge za bodočo organlza-cijo ter vsako možno rešitev podpreti z argumenti za in proti. Po zbiranju teh podatkov in njihovi analdzi, je bilo v me-secu novembru 1972 posredo-vano vsakemu delavcu podjet-ja gradivo o TOZD v pod-jetju z več možnostmi for-miranja TOZD, podkrepljenimi z argumenti. Januarja 1973 je bilo podjet-je vključeno v delo v merilu PTT prometa Slovenije, in si-cer glede izdelave enotnih kri-terijev za organiziranje TOZD v PTT prometu Slovenije, gle- de obdelave ekonomskih odno-sov in priprave sporazuma o združitvi dela in sredstev in ureditvi medsebojnih odnosov v PTT prametu Slovenije. Pri tem delu so obstajale do-ločene dileme, tako predvsem v pogledu obračunavanja in ugotavljanja celotnega dohod-ka oz. dohodka TOZD, z ozi-rom na edino možnost v PTT prometu, da ugotavljajo doho-dek na podlagi dogovorjenih cen.« Po obravnavi gradiva na zbo-rih delovnih ljudi so družbeno-politične organizacije in delav-ski svet podjetja v začetku apri-la 1973 sprejeli program dela za dokončno formiranje TOZD v podjetju in predlog bodoče organiziranosti TOZD v pod-jetju. Po terminskem programu in sprejetih zadolžitvah predvide-vajo maja sprejem aktov o konstituiranju TOZD in junija sprejem sporaziima o združitvi TOZD v Podjetje za PTT pro-met Ljubljana. Zaradi rokov v podjetju zelo prizadevno pripravljajo gradl-vo oziroma osnutke, ki jih mo-ra TOZD oziroma delovna or-ganizacija ob konstituiraju sprejeti.