Št. 2, avgust 2018, ISSN 2591-071X Kolofon Kreativne produkcije Nosilec avtorskih pravic in založnik: MCDD Slovenske Konjice, so.p. Št. 2, avgust 2018, ISSN 2591-071X Oblikovanje revije: Mitja Krancan s.p. graficno oblikovanje Urednica: Anita Kracun Tisk revije: Studio Fakin Andraž Korošec s.p. Naklada: 650 Cena: brezpacen izvod Avtorji in avtorice vsebine: Alen Alic Gregor Bogovic Mia Crnic Tanja Cuk Gaber Tjaša Gobec Lora Jevšenak Anja Kapun Lucija Krauser Anita Kracun Doroteja Mazej Petra Orozel Sanja Plantak Urška Podgrajšek Nina Šavc Erik Vodenik »Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.« Revija je nastala v sklopu projekta Mladinske kreativne produkcije, ki ga izvaja Mladinski center Dravinjske doline. Priprava in izdaja revije je sofinancirana s strani Republike Slovenije in Evropske unije iz Evropskega socialnega sklada. Za vsebino v publikaciji so odgovorni avtorji. Vsebina tega dokumenta v nobenem primeru ne odraža mnenja Republike Slovenije ali Evropske unije. Kazalo O projektu str. 4 Kreativna skupnost str. 6 Nasveti o arhitekturi in oblikovanju str. 10 Izobraževanja o arhitekturi in oblikovanju str. 18 Mladinski arhitekturni natecaji str. 22 Avtorica kolaža: Anita Kracun (vir: spletna trgovina JYSK) O projektu Julija 2016 je Mladinski center Dravinjske doline v Slovenskih Konjicah zacel izvajati projekt Mladinske kreativne produkcije (MKP). Projekt MKP združuje perspektivne mlade iz razlicnih podrocij kreativne industrije, predvsem arhitekture in oblikovanja. Projekt MKP sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Mladi, ki se vanj vkljucujejo, pridobivajo delovne izkušnje, prepoznavnost, reference in priložnosti mreženja s potencialnimi delodajalci. S tem se zvišuje njihova zaposljivost in ustvarja prostor za njihove storitve na trgu dela. Nocna omarica (vir : spletna stran trgovine JYSK) Kreativna skupnost Mladi s podrocja arhitekture in oblikovanja se v projektu MKP združujejo v KREATIVNO SKUPNOST. Kreativna skupnost mladim omogoca dostop do specificnega, prakticnega znanja. Gre za možnost uporabe znanj, ki so jih pridobili v formalnem izobraževalnem procesu. Kreativna skupnost nudi tudi mentorstvo izkušenih arhitektov in arhitekt iz gospodarstva. Mentorica usposabljanj z nazivom Mladinski arhitekturni natecaj je Mia Crnic. Mentorstvo sta v enem mladinskem arhitekturnem natecaju izvedla tudi arhitekta Janko Rožic in Miroslav Kvas. Kreativna skupnost trenutno šteje 23 oseb in je vseskozi odprta za nove clane in clanice. Prijave in informacije: info@mcdd.si 051 308 500 Kreativna skupnost Kreativno skupnost sestavljajo mladi s podrocja arhitekture in oblikovanja, ki rešujejo prostorska vprašanja. Ce se odlocate za gradnjo hiše, opremljanje stanovanja, renovacijo starih prostorov ali pa želite osvežiti razporeditev pohištva v prostoru, vam pri tem lahko pomagamo. Željni smo novih izzivov, s cimer se naša karierna pot širi in bogati. Vaše želje nam pošljite na elektronski naslov info@mcdd.si. Ce vam je, tako kot nam, ljubši osebni stik, nas obišcite v co-working prostorih v Mladinskem centru Dravinjske doline (Žicka cesta 4a, Slovenske Konjice) s predhodno najavo na 051 308 500. Koristite storitve, ki vam jih nudi kreativna skupnost! info@mcdd.si 051 308 500 Avtorica fotografije: Nina Šavc Beseda arhitekturi USPOSABLJANJE Nasveti o arhitekturi in oblikovanju: • Otroški svet str. 11 • Poustvari str. 12 • Kreativno oblikovanje spletnih strani str. 14 • Trajnostna arhitektura str. 16 Naslonjac (vir: spletna stran trgovine JYSK) Projekt MKP ponuja razlicna prevajalka in lingvistka Alja Gartner strani www.kreativneprodukcije.si. Mladi usposabljanja na temo arhitekture (delavnica Beseda), fotografa M&G Pics arhitekti, arhitektke in oblikovalci ter in oblikovanja. Eno od njih je Beseda (Gašper Jelenko in Melanie Lorencic) oblikovalke svoje storitve svetovanja na arhitekturi, ki mladim nudi priložnost (delavnica Fotografija) in arhitektka Mia podrocju prostorskih vprašanj nudijo tudi za pridobitev kompetenc in znanj Crnic (delavnica Kolaž). širši javnosti. Nasvete delijo v sodelovanju z na podrocju pisanja trendovskih in V projektu MKP je mladim omogoceno razlicnimi ponudniki pohištvenih izdelkov. kreativnih tekstov. mesecno objavljanje prispevkov na temo Vprašanja sprejemamo na info@mcdd.si arhitekture in oblikovanja v obliki aktualnih in na telefonu 051 308 500. Mentorji in mentorice usposabljanj so nasvetov za opremljanje doma na spletni OPREMA OTROŠKE SOBE Clanek: Kaj upoštevati pri opremljanju otroške sobe? Datum objave: november 2017 Mesto objave: www.kreativneprodukcije.si Otroški svet Udobne sedalne površine in košare za shranjevanje igrac (vir : www.popsugar.com) Otroška soba je otrokovo zatocišce, v katerem se uci, igra, spi in sanja. V njej se mora otrok dobro pocutiti, zato mora biti ta funkcionalna, varna, zanimiva in seveda udobna. Udobnost otroške sobe zagotovimo z izbiro mehkega materiala za tla, z raznimi preprogami ali igralnimi površinami ter izbiro primernega in udobnega ležišca. To poživimo z izbiro živih vzorcev posteljnine in okrasnih blazin. V sobo lahko dodamo tudi pisane vrece za sedenje, kar prostor še dodatno poživi. Ce nam nosilnost stropa to omogoca, lahko nanj namestimo visece elemente, kot so gugalnica ali leseni krogi za gimnastiko. Razporeditev pohištva v otroški sobi zahteva od nas kvaliteten premislek. Pomembno je, da pri izbiri pohištva pazimo na funkcionalnost in otrokovo varnost. Obcutek varnosti zagotovimo tako, da otroško posteljo namestimo ob steno. Za opremljanje otroške sobe uporabljamo pohištvo, ki je nevtralne barve, saj lahko kasneje, ko otrok odraste z raznimi dodatki in spremembo barve zidu, vzorcev in uporabljenega materiala v sobi ustvarimo popolnoma drugacen ambient. V otroški sobi seveda ne sme manjkati tudi igralni koticek, v katerem je po navadi nered. Temu se lahko izognemo Viseci elementi popestrijo otroško sobo (vir: www.pinterest.si) tako, da predvidimo plasticne zaboje ali pletene košare, v katere lahko hitro pospravimo vse igrace. Pri opremljanju sob za naše najmlajše je treba paziti pri zagotavljanju zadostne kolicine dnevne svetlobe. Ce te ni dovolj, za njo poskrbimo z umetno razsvetljavo. V sobi je priporocljivo, da je na stropu ali steni glavna luc in manjša lucka, ki osvetljuje delovno površino. V sobo lahko, da bo otroku soba zanimivejša, vnesemo tudi okrasne in barvne luci ter svetlece nalepke, ki se svetijo v temi. Lora Jevšenak (Uskladil: MCDD) PREDSOBA Clanek: Poustvari | predsoba Datum objave: januar 2018 Pozabljen koticek v domu Mesto objave: www.kreativneprodukcije.si 1 | OMARICA ZA CEVL JE 2 | OGLEDALO 3 | CVETLICNI LONCEK 4 | CRKE (home)5 | PREDPRAŽNIK (vir : spletna trgovina JYSK) Novo leto lahko pomeni zacetek necesa novega in je morda cas, da preuredimo in osvežimo prostor, v katerem živimo. V vsakem domu nas najprej pozdravi predsoba. Gre za prostor, v katerem odlagamo plašce in sezuvamo cevlje. Pomembno je, da prostor deluje prijetno in gostoljubno. Za vas sem poustvarila predsobo, ki je nekoliko manjša, z dodajanjem pohištva pa je primerna tudi za vecje hodnike in prostore. Izbrala sem skandinavski slog opremljanja. V vecjih predsobah je dovolj prostora za umestitev klopi, saj si sede lažje obujemo cevlje. V kot pa lahko postavimo samostojec obešalnik za plašce. Ce je omarica za cevlje nižja, nanjo postavimo skledo ali okrasni pladenj za odlaganje kljucev in podobnih drobnarij, ki bi jih sicer pri odhodu iz hiše iskali. Anja Kapun (Uskladil: MCDD) 6 | PREPROGA (siva) 7 | KLOP 8 | STOJALO ZA PLAŠCE 9 | STENSKE POLICE (vir : spletna trgovina JYSK) Kreativa na spletu Spletna stran predstavlja virtualno podobo podjetja. Njen cilj je obiskovalca oziroma obiskovalko prepricati, da nekaj stori. Te cilje najlažje dosežemo s privlacno, funkcionalno in lahko dostopno spletno stranjo oziroma uporabniškim vmesnikom. Spletna stran mora imeti dobro graficno podobo, enostavno navigacijo strani ter logicno in pregledno postavitev. V nadaljevanju je nekaj nasvetov, kako se lotiti oblikovanja spletnih strani. KREATIVNO RAZMIŠLJANJE Najpomembnejše pri oblikovanju je kreativno razmišljanje. Z razumevanjem tega lažje ugotovimo, kje se nam je zataknilo, kaj lahko naredimo bolje in ob tem ozavestimo svoje pozitivne lastnosti in prepoznamo svoje slabosti. ŽELJE IN POTREBE STRANK Preden zacnemo oblikovati, se moramo pozanimati, kakšne so želje stranke. Razumeti moramo, zakaj stranka želi spletno stran in kaj želi z njo doseci ter poizvedeti, kdo so koncni uporabniki oziroma uporabnice. Kljucnega pomena je razumevanje storitev, ki jih stranka ponuja oziroma kaj pocne njeno podjetje. Preveriti moramo, ali že ima spletno stran. Ce jo ima, se pozanimamo, kaj ji je na njej všec in kaj ne. Pogovoriti se moramo tudi, katere funkcije naj spletna stran ima (košarica za nakupovanje, galerija slik, možnost komentarjev, idr.). Vsako podjetje ima konkurenco. Naša naloga je, da ugotovimo, v cem strankino podjetje izstopa. Ce stranka tega še ne ve, jo je treba usmeriti, da bo zacela razmišljati o tem. Pozanimajte se o konkurenci, kaj ponuja in kakšne so njihove spletne strani. Stranka naj vam pokaže, kaj ji je na drugih straneh všec in kaj ne. KREATIVNA SPLETNA STRAN Vizualna podoba podjetja je pomembna Clanek: Kreativno oblikovanje spletnih strani (vir : www.pexels.com) Datum objave: april 2018 Mesto objave: www.kreativneprodukcije.si CILJNA SKUPINA Poleg stranke moramo v raziskavo vkljuciti tudi koncne uporabnike in uporabnice tako, da se z njimi pogovarjamo o izzivih. Predvsem se pozanimamo, kako uporabniki in uporabnice razmišljajo in kakšna so njihova pricakovanja. VIHARJENJE MOŽGANOV Ko smo zbrali vse potrebne informacije za razumevanje želj stranke, poskušamo poiskati ideje in prepoznati izziv iz razlicnih zornih kotov. Poskušamo se postaviti v vlogo stranke in koncnega uporabnika oziroma uporabnice ali pa se o možnih rešitvah posvetujemo skupaj z vsemi. Ta faza se imenuje inkubacija. V njej se porodijo prve ideje, zanjo potrebujemo veliko casa in potrpljenja, saj predstavlja najpocasnejši del kreativnega razmišljanja. Faza inkubacije se lahko pohitri tako, da organiziramo viharjenje možganov. Inkubaciji sledi olajšanje, kjer se vsi delcki informacij sestavijo v smiselno celoto in pridemo do rešitve. To se zgodi, ko najmanj pricakujemo oziroma kadar ne razmišljamo o izzivu. Priporocljivo se je ukvarjati s kreativnostjo na splošno, saj s tem pohitrimo ta del procesa. KONSTRUKTIVNA KRITICNOST Rešitev je vedno potrebno preveriti. Drznite si biti konstruktivno kriticni do svojega dela, saj je to najboljši nacin, da ga izboljšate. Pri tem se nam lahko zgodi, da pademo nazaj v inkubacijo, ce se nam rešitev ne zdi dovolj primerna. S tem ni nic narobe, saj se med kreativnim razmišljanjem pogostokrat vracamo kakšen korak ali vec nazaj in se s tem vedno naucimo nekaj novega. Tanja Cuk Gaber (Uskladil: MCDD) TRA JNOSTNI RAZVOJ Clanek: Trajnostna arhitektura Datum objave: maj 2018 Mesto objave: www.kreativneprodukcije.si Trajnostna arhitektura V zadnjem casu se na arhitekturnem podrocju veliko govori o trajnostnem razvoju. A kaj to pravzaprav pomeni in katere vidike zajema trajnostni razvoj? Trajnostni razvoj je zamisel o ureditvi cloveške družbe, ki pri svojem delovanjem bolj smotrno izkorišca naravne vire in danosti, spoštuje temeljne clovekove pravice in poskuša zmanjšati negativne posledice cloveškega delovanja na planet. Strategija za trajnosti razvoj obravnava tri glavne veje delovanja. Te so gospodarski in socialni razvoj ter varstvo okolja. TRAJNOSTNA ARHITEKTURA Trajnostna arhitektura se je oblikovala kot odgovor na potratne in ekološko sporne metode v arhitekturi 20. stoletja. Hitro rastoca rast prebivalstva je kreirala potrebo po novih stanovanjih, gradbenih in industrijskih objektih, naprednejša tehnologija pa je slednje omogocila. Nastalo je veliko gradbenih objektov, ki so se izkazali za energijsko potratne in ekološko nevzdržne. Razmere na trgu so povzrocile hiter dvig cen nepremicnin v mestih, kar je privedlo do paradoksa izpraznjenih stanovanj, saj si jih veliko ljudi ni moglo privošciti. Trajnostna arhitektura sledi in upošteva naslednja nacela: • manj gradiv oziroma smotrnost teh, • cim manj posegov v okolje, • nacelo celostne arhitekture, • upoštevanje celotnega procesa projektiranja, ki zajema nacin gradnje, namen uporabe in razgradnjo. NALOGA TRAJNOSTNE ARHITEKTURE Prva naloga in skrb trajnostnega razvoja v arhitekturi je zmanjšati okoljski odtis obstojecih stavb in novogradenj. Primeri dobre prakse trajnostne arhitekture zajemajo: • uporabo lokalnih materialov, • transport z nižjim ogljicnim odtisom, • revitalizacijo zapušcenih industrijskih obmocij, • urbane parke v mestih, • inovativno oblikovanje, ki izboljšuje kakovost življenja prebivalcev in prebivalk, • zmerna in premišljena raba energije. Doroteja Mazej (Uskladil: MCDD) Primeri trajnostne arhitekture: 1. Lighthouse, Velika Britanija, Watford, 2007, (Sheppard Robson, Alan Shingler, Dan Burr, Ben Reed, Cara Oliver) (vir : www.sheppardrobson.com) 2. Vrtec Dragen, Danska, Sanderum, 2008-2009 (F. Mřller Architects; Julian Weyer, Mette Nyman Nielsen) (vir : www.cfmoller.com) Arhi tura LIKOVNO KREA TIVNO USPOSABLJANJE Vsebina usposabljanja: SKLOP 1 osnove likovne ustvarjalnosti SKLOP 2 risba v arhitekturi SKLOP 3 kreativno nacrtovanje v arhitekturi SKLOP 4 mladi arhitekti na pohodu Mladinski center Dravinjske doline v okviru projekta MKP izvaja likovno kreativno usposabljanje Arhi tura. Usposabljanje vsebuje dvanajst aktivnosti, ki jih vodi arhitekt Erik Vodenik. Dijaki in dijakinje ter vsi, ki jih zanima podrocje arhitekture in oblikovanja z usposabljanjem dobijo priložnost za spoznavanje sodobnih kreativnih industrij in podrocij, kot sta arhitektura in oblikovanje. Rezultat usposabljanja so specificne kompetence s podrocja arhitekture, slikarstva, graficnega, industrijskega in unikatnega oblikovanja. Usposabljanje sestavljajo štirje vsebinski sklopi. V prvem sklopu se spoznava osnove likovne ustvarjalnosti, v drugem elemente arhitekturne risbe, v tretjem kreativno nacrtovanje v arhitekturi in oblikovanju, v cetrtem pa konkretne nacrtovalske oziroma oblikovalske izzive iz lokalnega okolja. Cilj usposabljanja je tudi, kako poglobiti vedenje o prostorskem ustroju domacega okolja in pomena grajene kulturne dedišcine v njem. Znanje in vedenje se pridobiva skozi teoreticni del, ki je sestavljen iz avdio vizualnih vsebin in prakticni del, ki vkljucuje risanje. Erik Vodenik Nudimo izvajanja likovno kreativnega usposabljanja na temo arhitekture in oblikovanja. Za rezervacijo termina in podrobnejše informacije pišite na info@mcdd.si ali poklicite na 051 308 500. Avtorica fotografije: Nina Šavc Mladinski arhitekturni natecaj USPOSABLJANJE Marec 2018Mestna plaža Celje, Celje Usposabljanje poimenovano Mladinski arhitekturni natecaj (MAN) omogoca izdelavo idejnih projektov za lokalne skupnosti. Mladi s podrocja arhitekture, krajinske arhitekture in graficnega oblikovanja se lotijo reševanja prostorskih izzivov, ki jih predstavijo v obliki idejnih projektov z javno razgrnitvijo. V casu trajanja projekta MKP so bili izdelani idejni projekti za štiri lokalne skupnosti: Slovenske Konjice, Vitanje, Celje in Velenje. V vsakem MAN so mladi izdelali projekte po meri in željah skupnosti. MAN obsega prostorsko analizo problematicnega arhitekturnega vprašanja v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi in samo reševanje v obliki idejnega projekta. Tekom izvajanja MAN je mladim na voljo strokovno mentorstvo lokalnih arhitektov in arhitektk. Mentorica arhitekturnih natecajev v sklopu projekta MKP bila arhitektka Mia Crnic. Promocijo mladih arhitektov in arhitekt ter projektov zagotavljamo s kvalitetno zasnovanim medijskim in informacijskim nacrtom. V prvi izdaji revije Kreativne produkcije so bili predstavljeni idejni projekti za lokalno skupnost Slovenske Konjice in Vitanje. Mladi so izdelali dva idejna projekta za Mladinski center s hostlom, s predvideno Julij 2018 Dom krajanov Podkraj, Velenje lokacijo v Starem trgu v Slovenskih Konjicah ter prenovo trške hiše v Vitanju – Vitan’ka, s celostno graficno podobo. V drugi izdaji revije Kreativne produkcije se mladi predstavljajo z idejnim projektom ureditve obmocja Mestne plaže Celje, celostno graficno podobo predvidenega objekta in igro za otroke Knežje mesto, ki so jo izdelali za lokalno skupnost Celje. V zadnjem MAN so sodelovali z lokalno skupnostjo Velenje in zanje pripravili dva idejna projekta Dom krajanov Podkraj s celostno graficno podobo. Produkti nastalih del so na ogled na voljo na spletni strani www.kreativneprodukcije.si. Mestna plaža Celje (marec 2018) IDEJNI PROJEKT Lokacija: Savinjsko nabrežje, Celje Datum in kraj izdelave: marec 2018, Slovenske Konjice Avtorstvo, podrocje: Idejni projekt ureditve obmocja Mestne plaže v Celju Mentorica: Doroteja Mazej, arhitektura, (dipl. inž. arh.) Tjaša Gobec, notranja oprema Mia Crnic, arhitektka, univ. dipl. inž. arh. Lokacija Ortofoto lokacije obmocje obdelave Morfološka analiza_polno polno 0 m 100 m Morfološka analiza_prazno prazno 0 m 100 m Prometna analiza primarno cestno omrežje sekundarno cesto omrežje parkirišca omrežje poti za pešce in kolesarje železniška proga 0 m 100 m Analiza zelenih površin gozd obrecna vegetacija/travnata površina parkovna ureditev posamezna drevesa/gruce dreves reka Savinja 0 m 100 m Gospodarska infrastruktura_komunala, energetika vodooskrbna cev kanalizacijski vod plinovod elektroenergetski vodi 0 m 100 m Analiza kulturne dedišcine staro mestno jedro 20. stoletje 1 Knežji dvorec 7 hotel Evropa 13 kip splavarja stavbna dedišcina 19. stoletje 2 Stara grofija 8 železniška postaja vrtnoarhitekturna dedišcina 18. stoletje 3 vodni stolp 9 palaca Krekov trg 16. in 17. stoletje 4 cerkev Sv. Danijela 10 Marijino znamenje srednji vek (1000 - 1500) 5 cerkev Marijinega vnebovzetja 11 obrambni stolp 0 m 100 m rimska doba 6 Celjski dom 12 Savinjsko nabrežje 31 Analiza omejitev NATURA 2000 poplavna obmocja staro mestno jedro stavbna dedišcina vplivno obmocje kulturne dedišcine in spomenika varstveni pasovi za oskrbo s pitno vodo vrtnoarhitekturna dedišcina 0 m 100 m gozdovi s posebnim namenom obcinskega pomena Zaznavna analiza naravni rob veduta umetni rob - železnica mestni utrip dominanta obmocje hrupa vozlišce vozlišce - motorni promet 0 m 100 m Koncept_ureditev obmocja Mestne plaže nova lokacija otroškega igrišca nova lokacija gostinskega lokala obstojeca gostinska dejavnost na novo vzpostavljena gostinska dejavnost lapidarij možnost postavitev razstave zelene površine ureditev nabrežja Savinje z manjšimi lesenimi potezami Obravnavana zelena površina je razmejena na dve coni. V prvi je predvidena parkovna ureditev, iz katere je odstranjen obstojeci objekt. Vanjo ne posegamo, predvideni sta le dve sprehajalni poti. V drugo cono je prestavljena lokacija gostinskega lokala, saj smo tam glede na robne pogoje in umešcenost ostalih gostinskih lokalov predvideli vecjo gostoto ljudi. V tem delu se je prej nahajalo otroško igrišce, ki smo ga zaradi varnosti in boljše organizacije prostora premaknili v zaledje lokacije. urejene travnate površine s travnato rešetko obstojeca parkirna površina se spremeni v zeleno površino s travnato rešetko in del tlakovanja Predvideno igrišce je namenjeno uporabnikom vrtca in gostinskega lokala. Ureditev nabrežja predvideva ob glavni sprehajalni poti potezo nasada prvotnih brez in vzpostavitev manjših terasastih plošcadi. Te so dostopne iz zgornje in spodnje sprehajalne poti. Razmejene so z nizko in visokoraslimi travami ter grmicevjem. Predstavljajo zasebne koticke Mestne plaže z lepimi pogledi na grad in okolico. Koncept_mobilen gostinski lokal V poletnem casu gostinski lokal obratuje Gostinska dejavnost je na obmocju Mestne plaže predvidena v objektu kontejnerskega tipa. Objekt je mobilen, kar pomeni, da se ga v jesenskem in zimskem casu, ko se gostinska dejavnost ne izvaja, odstrani. Objekt je dvignjen na temelje. S tem je omogocena distanca med objektom in travo, ki na tak nacin ostane nepoškodovana. Objekt se odpre z dvižnimi vrati, ki obenem služijo kot zašcita pred soncem ali dežjem. Poleg objekta je predviden lesen podest. objekt lesena plošcad dvižna vrata lesena plošcad Programska shema garderoba za zaposlene mere kontejnerja dolžina: 609,6 cm širina: 243,8 cm višina: 259,1 cm Objekt je zasnovan kot gostinski lokal. Programsko je razdeljen na sanitarije, ki so namenjene obiskovalcem gostinskega lokala ter delovnim prostorom in prostorom za skladišcenje. Sanitarije so namenjene ženskam, moškim in gibalno oviranim osebam. V sredinskem delu se nahajata garderoba in sanitarije za zaposlene, ki sta dostopna iz delovnega prostora. Ta je sestavljen iz dveh vzporednih delovnih površin. Predvidena sta tudi dva vhoda, ki olajšata gibanje zaposlenih. Ob izdajnem pultu so predvideni barski stoli. Ob objektu se nahaja lesen podest, kjer je namešcenih nekaj zložljivih stolov in miz. Ob lesenem podestu je na travnati rešetki predvidenih nekaj ležalnikov in visecih mrež. Zaradi lažje dostopnosti objekta za dostavo smo prostore za skladišcenje umestili v rob objekta. Zunanje pohištvo se ob ne-obratovanju pospravi v prostor za skladišcenje. Situacija in prerez obmocja 0 m 50 m Situacija obmocja zelene površine asfaltirane poti travnata rešetka lesena terasa pesek lesene plošcadi pešcene poti razstavni paneli Tloris in prereza Prerez A - A Št. prostora, namembnost 1 sanitarije (ženske/gibalno ovirane) 2 sanitarije (moški) 3 sanitarije (zaposleni) 4 garderoba (zaposleni) 5 delovni prostor 6 shramba površina [m2] 3,14 2,5 1,42 1,22 10,05 4,98 Prerez B - B 0 m 5 m Fasadi Južna fasada Severna fasada 0 m 5 m Fasadi Južna fasada Severna fasada 0 m 5 m Vizualizacija Mestna plaža Celje (marec 2018) Lokacija: Savinjsko nabrežje, Celje CELOSTNA GRAFICNA PODOBA Datum in kraj izdelave: marec 2018, Slovenske Konjice Avtorstvo, podrocje: Celostna graficna podoba Mestne plaže Mentorica: Alen Alic, graficno oblikovanje Mia Crnic, arhitektka, univ. dipl. inž. arh. Koncept logotipa Z izbranim znakom je prikazana harmonija med mestom in naravo. Logotip je sestavljen iz naslednjih elementov: podobe gradu v povezavi z zelenim prostorom in reko, ki ga obdaja (reka Savinja, ki tece ob mestnem nabrežju). Posamezni elementi so združeni v obliki kvadrata, kar pomeni, da je bila pri oblikovanju upoštevana tudi simetrija. Logotipu se pridruži tipologija, ki ima mehke in okrogle poteze. Ustvarjena je z efektom copica. To v opazovalcu vzbudi obcutek igrivosti, vendar še vseeno nakazuje na grajeno okolje. Tipologija je namenjena ciljni publiki – otrokom, družinam, turistom. Logotip odraža obmocje Mestne plaže. Je sodoben in kar je najbolj pomembno – hitro zapomljiv. V logotipu tanke linije tipografije in znaka ponazarjajo eleganco, modernost in nekaj lahkotnega oziroma sprošcenega. Njegova raba je v zeleni in modri barvi – vode in flore. Logotip lahko uporabljamo v razlicnih oblikah. Mestno plažo lahko predstavljamo s tipografijo, s posamicnim znakom, ki je lahko tudi v kvadratu (kot prikazuje naslednja stran) ali kombinacijo enega in drugega v kvadratu ali brez njega. Sama oblika se sklada tudi s krogom zato, ker je geometricne oblike. Tipografija Razlicne velikosti logotipa Konstrukcija logotipa Ilustracije Mestna plaža Celje (marec 2018) Lokacija: Savinjsko nabrežje, Celje IGRA ZA OTROKE: KNEŽJE MESTO Datum in kraj izdelave: marec 2018, Slovenske Konjice Avtorstvo, podrocje: Igra za otroke: Knežje mesto Mentorica: Lora Jevšenak, graficno oblikovanje Mia Crnic, arhitektka, univ. dipl. inž. arh. 27? 28 Igralna plošca 23 ? 20 22 21 19 18 45 42 17 44 43 25 16 46 41 56 57 ? 15 40 58 47 55 39 14 54 ? 48 38 12 52 53 49 ? 51 37 11 29 36 50 30 35 34 31 32 33 10 8 2 3 ?4 7 1 5 O igri Igralni karti Barvna lestvica Igra je namenjena otrokom in vsem, ki radi igrajo družabne igre. Igralna plošca se položi na mizo in upoštevajo se dana navodila. Igra se lahko igra kjerkoli. Navezuje se na Celje – Knežje mesto, saj so v igri upodobljene celjske stavbe in trgi. Veliko vprašanj se navezuje na samo mesto Celje in njegove znamenitosti. Knežje mesto je razvedrilna igra za 2 – 6 igralcev, starih od tri leta naprej. Igralni pripomocki: igralna plošca, 6 barvnih figur, igralna kocka s številkami. Vsak igralec dobi eno figuro, ki so med seboj razlicnih barv. Zacne tisti, ki vrže najvišje število na kocki. Tisti igralec se pomakne na toliko polj naprej, kot jih je pokazala kocka. Nato nadaljuje naslednji igralec. Igra vsebuje 58 igralnih polj. Med polji se pojavljajo tudi posebna polja z motivom daril in vprašanj. Ko igralec pride na polje z darilom, lahko povlece Kartico presenecenja. Igralec upošteva navodila in naloge izvlecene kartice. Na igralni plošci se pojavljajo tudi polja z vprašanji. Ko igralec prispe na to polje, mu soigralec izvlece kartico Vprašanje in mu prebere vprašanje. Ce igralec na vprašanje odgovori pravilno, se lahko pomakne za eno polje naprej. Ce igralec na vprašanje odgovori napacno, ostane na istem mestu. Ko vprašanje zahteva vec odgovorov, gre igralec naprej za toliko polj, kot je podal pravilnih odgovorov. Zmaga igralec, ki prvi prispe na cilj. Vizualizacija Dom krajanov Podkraj (julij 2018) IDEJNI PROJEKT Lokacija: Podkraj pri Velenju Datum in kraj izdelave: julij 2018, Slovenske Konjice Avtorstvo, podrocje: Idejni projekt 1 Petra Orozel, krajinska arhitektura Sanja Plantak, arhitektura (dipl. inž. arh.)Nina Šavc, arhitektura (dipl. inž. arh.) Idejni projekt 2 Gregor Bogovic, arhitektura (dipl. inž. arh.) Mentorica: Urška Podgrajšek, arhitektura Mia Crnic, arhitektka, univ. dipl. inž. arh. Lokacija Ortofoto lokacije obmocje obdelave Morfološka analiza_polno polno obravnavana lokacija 0 m 150 m Morfološka analiza_prazno polno obravnavana lokacija 0 m 150 m Namenska raba obmocja centralnih dejavnosti gozdno zemljišce kmetijsko zemljišce obravnavana lokacija 0 m 150 m Prometna analiza (25 km)Celje r = 400 m Zabrdo (500 m) (950 m) Zgornje Kavce Podkoželj (1,6 km) mesto za izposojo koles Bicy (1,3 km) javna pot predlagana smer javnega prometa (0 m) avtobusna postaja Stari trg (1,3 km) državna kolesarska povezava (900 m) javno parkirišce (1 km) predlagan javni krožni promet (0 m) obcinska cesta obseg vplivnega obmocja (400 m) lokalna cesta obravnavana lokacija 0 m 150 m 57