PROSTORSKO PREOBLIKOVANJE IN USTAVNA PREOBRAZBA KS TABOR - PROSTORSKO PREOBLIKOVANJE IN ks tabor D. Organizacije združenega dela in zaposlenost Sedanja KS KS Tabor KS Ledina Proizvodne organizac. 21 - 4600 7 - 887 14 - 3713 Železniški promet 1-734 1 - 734 Trgovina 19 - 115 10 - 80 9-35 trgov. predstavništva 17-509 8-391 9-118 Gostinstvo-turizem 6-31 4-27 2-4 Obrt 50 23 27 Upravne in družbene dejavnosti_______________________21 - 678________10-113________11 - 565 Skupaj 135 - 6667 63 - 2232 72 - 4435 (brez obrti) V krajevni skupnosti imamo 115 hiš-nlh svetov, katerih aktivnost je različ-na. Ob preoblikovanju bi bilo v KS Tabor 64, v KS Ledina pa 51 hišnih svetov. Nadalje imamo 7 domov, ob preobli- kovanju bi bila 2 v KS Tabor in 5 v KS Ledina. V sedanji KS so 4 šole, 1 vrtec in 3 ifjrišča, ob preoblikovanju bi bila v KS Tabor 3 igrišča, v KS Ledina pa 4 šole in 1 vrtec. Za predlagano varianto delitve KS pa bo potrebno tudi zagotoviti prostor-ske pogoje za delovanje v sodelovanju z IS občinske skupščine. Pa tudi obstoječa organizacija stro-kovnih služb v sedanji KS ne bi zado-ščala za uspešno in učinkovito delova-nje preoblikovane KS. Ugotoviti bo tudi treba katera opravila in področja opravil strokovnih služb bo mogoče opravljati samostojno, z drugo KS, ali v občini. Preobrazba in preoblikovanje sta ve-zana tudi na zagotavljanje ustreznih finančnih sredstev za delovanje dele-gatskega sistema, za delo strokovnih služb ter ostala materialna vprašanja. Na zahtevo dosedanjih razprav in pi-smenih predlogov navajamo realizira-ni stroškovnik KS Tabor za leto 1979: - za materialne stroške 76.097 din - za stroške vzdrževanja 149.657 din - za druge materialne stroške 141.107 din - investicije 374.795 din - sofinanciranje programov DPO in društev v KS 100.743 din - sofinanciranje programa socialnega varstva 14.826 din - financiranje raznih prireditev v KS 113.655 din - drugi stroški programa KS 15.493 din - osebni dohodki in drugi prejemki delavcev _________________ 1,380.016 din Skupaj_______________2,366.393 din Planirana sredstva za leto 1980 pa so skupaj din 2,581.900. Kljub željam in zahtevam na doseda-rijih razpravah in pismenih zahtev koofdinacijski odbor ne more izdelati realnega stroškovnika za funkcionira-nje krajevnih skupnosti ob preobliko-vanju. Poleg predlaganih organizacijskih rešitev ob preoblikovanju naše KS pa težimo in tudi pričakujemo intenziv-nejšo aktivnost na področju preobra-zbe, ki naj bi bila v naslednjem: - do večjega izraza bi prišli interesi in potrebe krajanov - aktivirani in vključeni bi morali biti novi krajani - širša razdelitev funkcij na večje število ljudi, ki sedaj stojijo ob strani in občutek odgovornosti, ker bodo iz-postavljeni kritiki ožjega kroga kraja-nov - v obeh KS bi moralo aktivno delo-vati več delovnih ljudi in krajanov - organi novo pblikovanih KS bi bi-li še bližje krajanom - delegacije bi bile bližje bazi in bi delegati lahko delovali v boljši pove-zavi - funkcije bi se bolj enakomerno porazdeljevale in obveznosti bi bile v manjšem obsegu - komisije bi lahko bolj zaživele, če bi se interesno povezbvale skrajani na manjšem območju - v manjšem obsegu bi se lažje reše-vali manjši drobni problemi in ostali interesi, ki pa so lahko za posameznika zelo pomembni v njegovem vsakda-njem življenju - interesno povezovanje preko meja KS bi bilo boljše. ZAKUUCEK Za učinkovito delovanje ob preobli-kovanju KS bo treba ustvarjati take pogoje in odnose, da bo zagotovljena povečana aktivnost širšega kroga kra-janov v samoupravnem in političnem življenju KS. Med prvenstvene naloge je treba vsekakor šteti načrtovanje in realizaci-jo kadrovske politike za funkcionira-nje krajevne samouprave ter delova-nje družbenopolitičnih organizacij in društev v novo nastalih pogojih. Ljubljana, 20.2.1980 KOORDINACIJSKI ODBOR