Težaven prehod čez vrzeli Po dveh letih usmerjenega izobraževanja lahkoza-nesljivo zaznamo mnoge prednosti te spremembe v srednjem šolstvu, pa tudi mnogo dilem In odprtih vprašanj glede konkretizacije zakona o usmerjenem izobraže vanju. Številni problemi, ki so se in se še pojavljajo v srednjem usmerjenem izobraževanju, izhajajo predvsem iz razme-stitve učno-vzgojnih progra-mov in s tem v zvezi prostor-skih razmestitev, iz vse bolj nezavidljivega materialnega položaja, iz mnogih nerazreše-nih kadrovskih problemov, kot tudi iz še ne dovolj domiš-ljenih učnih programov ter iz velikih težav pri pripravi in distribuciji učbenikov. Svet za vzgojo in izobraže-vanje in koordinacijski odbor za usmerjeno izobraževanje pri predsedstvu OK SZDL. Ljubljana Center sta razprav-ljala o vseh teh problemih, ka-kor tudi o poročilih o izvaja-nju usmerjenega izobraževa-nja v SRS, ki jih bosta obrav-navali skupščina izobraževal-ne skupnosti Slovenije in skupščina SRS. Republiška konferenca SZDL je že razpravljala o teh problemih na 12. seji. Z ugo-tovitvami' in stališči sta oba organa seznanila predsedstvo občinske konference SZDL Ljubljana Center in mestno konferenco SZDL. Med najpomembnejšimi ugotovitvami je, da je v poro-čilih pomanjkljivo obdelano celotno področje srednjega usmerjenega izobraževanja, kar ne zagotavlja solidne pod-lage v pripravah za preobra-zbo visokega šolstva. V občini Ljubljana Center ugotavljamo, da so bila poleg omenjenih slabosti pri dose-danjem uveljavljanju usmer-jenega izobraževanja zane-marjena področja izobraževa-nja iz dela in ob delu, proble-matika statusa in organizira-nosti proizvodnega dela in prakse, samoupravna organi-ziranost ter problematika or-ganiziranosti posebnih izo-braževalnih skupnosti in or-ganizabij združenega dela v njih. Zanemarljivo tudi ni dej-stvo, da težaven položaj predvsem v Ljubljani še ote-žuje nespremenjena misel-nost učiteljev, staršev, učen-cev in celo nekaterih priprav-ljalcev predloga sprememb ter tudi neraziskano področje interesov in socialnega statu-sa staršev. Pri oceni sedanjega stanja v srednjem usmerjenem izobra-ževanju v Ljubljani, predv-sem pa v naši občini, ki je na tem področju povsem speci-fična občina v Sloveniji, ne moremo mimo še vedno ne-ugodnega razmerja vpisanih učencev, ki jih je kar 43 od-stotkov iz drugih krajev Slo-venije, kot tudi ne mimo odnosa v razmerju vpisanih učencev v tako imenpvane pfoizvodne in neproizvodne usmeritve. V nadaljnjem postopku bo treba v Ljubljani strniti vse sile in pozorn^st širšegii slo-venskega prostora pri razpo rejanju učno-vzgojnih progra-mov in pri usmerjanju vpisa, da ne bi prihajalo do podob-nih neprijetnih zapletov in te-žav pri razmestitvi šol sred-njega usmerjenega ižobraže-vanja v naši občini, kot smo jih imeli v preteklih dveh le-tih. Ugotovljen položaj in spre-jete ugotovitve in stališča na predsedstvu OK SZDL Ljub-ljana Center narekujejo okrepljeno sodelovanje vseh nosilcev izvajanja usmerjene-ga izobraževanja in organizi-ranih subjektivnih sil v občini Ljubljana Center in mestu kot celoti, kar je zagotovilo, da bomo težave, ki nas spremlja-jo pri uvajanju srednjega usmerjenega izobraževanja, presegli in se tako laže lotili preobrazbe visokega šolstva. J. Rednak