FEBRUARSKA Seja občinske skupščine Delegatom vseh treh zbo-rov občinske skupščine so bi-le konec preteklega meseca predložena v obravnavo na-slednja pomembnejša gra-diva: - predlog dogovora o us-klajevanju davčne politike v letošnjem letu - osnutek proračuna obči-ne Ljubljana Center za leto 1980 - zaključno poročilo o iz-gradnji objektov družbenega standarda iz sredstev samo-prispevka I in poročilo o ure-sničevanju programa izgrad-nje objektov družbenega standarda iz samoprispevka II - poročilo o izvajanju šti-pendijske politike - predlog sklepa o uvedbi postopka za spremembo sta-tuta občine Ljubljana Center - predlog sklepa o včlanje-nju občine Ljubljana Center v Stalno konferenco mest in ob- čin Jugoslavije - gradivo za sejo mestne skupščine Družbenopolitične skupno-sti v skladu s zakonom o dav-kih pristopajo k usklajevanju davčnih obveznosti občanov, da bi bili pogoji gospodarje-nja in položaja občanov v vsej republiki kar najbolj enaki. Naša občinska skupščina k dogovoru o usklajevanju davčne politike v lanskem le-tu ni pristopila, ker ni predpi-sala stopenj davka po odbitku od občasno doseženih dohod-kov z opravljanjem določenih obrtnih dejavnosti, intelek-tualnih storitev in avtorskih honorarjev v taki višini, kot so bile določene v dogovoru. Na decembrski seji pa je bil sprejet odlok o spremembi odloka o davkih občanov, s katerim so povišane stopnje davka po odbitku, ki se plaču-je od dohodkov prej navede-nih dejavnosti, tako da ni za- držka. Izvršni svet, ki je podal navedeno obrazložitev, je predlagal, da skupščina pri-stopi k dogovoru o usklajeva-nju davčne politike v letoš-njem letu. Delegati so razpravljali tudi o osnutku proračuna občine Ljubljana Center za letošnje leto, ki je bil pripravljen v skladu z vsemi planskimi do-kumenti. Tako se predvideva, da bi se proračunski prihodki povečali v primerjavi z letom poprej za 15,3%. Za financira-nje splošnih družbenih po-treb pripadajo občini davki od osebnih dohodkov, pro-metni davki in davki od pre-moženja, takse in drugi pri-hodki. Razporeditev prihod-kov se deli na osemnajst glav-nih namenov: za dejavnost or-ganov družbenopolitične skupnosti, za ljudsko obram-bo, za negospodarske investi-cije, socialno skrbstvo, za de-javnost krajevnih skupnosti, intervencije v gospodarstvu in vezana in izločena sredstva. Pripombe, ki so bile dane k osnutku s strani delegacij, bo-do, v kolikor jih bo mogoče upoštevati, našle svoje mesto pri oblikovanju predloga pro-računa. Glede na to, da smo o reali-zaciji programa samoprispev-ka I in II obširnejše pisali že v prejšnji številki, naj navede-mo le še nekaj zanimivosti iz informacije o izvajanju šti-pendijske politike v naši obči-ni v preteklem šolskem letu. Sredstva za štipendiranje učencev in študentov občine Ljubljana Center se zbirajo po stopnji 0,5% od brutto oseb-nega dohodka. Organizacije združenega dela so redno izvajale svoje obveznosti ta-ko, da je bilo v letu 1978 zbra-nih 44,645.110,55 din, v prvi polovici preteklega leta pa 24,494.732,85 din. Skupna ko-misija na republiški ravni je po pregledu zaključnih raču-nov občinskih komisij ugoto-vila, da je zbranih sredstev to-liko, da bodo le ta zadoščala do konca leta. Zato se je pre-kinilo plačevanje prispevka za štipendiranje. V občini Center je bilo v preteklem šolskem letu 1978-79 razpisanih 650 kadrovskih štipendij in to: 133 za poklic-ne šole, 278 za srednje šole, 128 za višje in 111 za visoke. Iz podatkov in analiz je ra-zvidno, da število kadrovskih štipendij v naši občini raste, medtem ko se ugotavlja, da je v upadanju število štipendij iz združenih sredstev. V zaključkih skupne komi-sije podpisnic sporazuma o štipendiranju je tako poudar-jeno, da bo v bodoče še bolj potrebno vodenje štipendij-ske politike v skladu s ka-drovskim potrebami in načr-tovanjem. A. B.