Nove službene instrukcije za šolske nadzornike v Češkoslovaški. Za dclovanje šolskih nadzornikov, so veljala doslej stara pravila, ki so bila v vsaki deželi drugačna. Nova naredba, ki je bila razglašena v prv. letošnji številki »Prosvet* nega glasnika« je porušila vse dosedanje predpise in je uvcdla v vseh deželah enake službene dolžnosti za dežclne inspektorje. Deželni šolski nadzorniki so člani deželnih šolskih svetov in imajo pravico glasova* nja v plenarnih sejah. Priporoča se, da bi se o dvomljivih vprašanjih in važnih rečeh, pri katerih bi se lahko pokazala sporna stran, govorilo v navzočnosti nadzornika in urad* nih članov pri sejah cclokupnega deželnega šolskega sveta. Na ta način se jim ne jemljejo pravice in se njihovi predlogi pri sejah jako upoštevajo. Spisi, ki so tudi neposredno pedagoškodidaktičnega značaja ali spisi, ki se tičejo osebnih zadev, pridejo v roke nadzornikom, ki jih samostojno rešujejo. Deželni šolski nadzorniki so člani kvalifikacijskih in disciplinarnih komisij ki obstojajo pri deželnih šolskih svetih. Udeležujejo se tudi komisio; nelnih ogledov v šolskih zadevah. Ko govorimo o njihovi inspekcijski dolž= nosti, ki mora biti in ostati njihova edina, glavna in najvažnejša stran poklica, je pri= pomniti, da morajo paziti na to, da so šole praktično urejenu in da vršijo svoje naloge, ter da se jih ne bi uporabljalo za politične agitacije ali agitacije narodnih manjšin in za druge strankarskc namene. Da morejo v svojih deželah doseči zaže= ljene uspehe imajo le*ti večkrat konference, kjer debatirajo o važnih aktualnih zadevah, ki se tičejo posameznih pokrajin, oziroma rešujejo pedagoška vprašanja, na podlagi katerih naj bi se dvignilo šolstvo v vsej državi. Kakor že omenjeno, je njihova prva dolžnost točno vršiti inspekcije, pri katerij je učitelj= stvu osnovnih in meščanskih šol, kakor tudi profesorjem srcdnjih šol potrebna opora v pcdagoško-didaktičnih vprašanjih, kakor tudi vprašanjih upravljanja šol, ter izdajajo upraviteljem, oziroma ravnateljem ustne ali pis= mcne odloke v svrho izboljšanja lokalnih šolskih razmer Po končani inspekciji podajo referate, nasvete in prcdloge pristojnemu višjemu šoT= skemu svetu, ki jih po pregledu predloži ministrstvu. Inspekcija se mora {»onavljati na šoli večkrat, vendar lc v daljših razdobjih, ker nima istega namena in smotra, kakor večkratne inspekcije sreskih šolskih nadzorni= kov. Inspekcije deželnih šolskih nadzornikov sc vršc na šoli največkrat zaradi sledečih vprašanj: naprava šole, notranja razdelitev šole, prešolanje posameznih vasi iz ene šole v drugo, vzgoja učencev. pouk, šolski obisk, učiteljsko razrtrerje na šoii, učiteljske konfe= rence in skrb za mladino. Sreski šolski nad= zornik je dolžan spremljati deželnega šol= ske_a nadzornika na inspekcijah, ako on to zahteva. V funkcijo deželnega šolskega nadzor^ nika spada tudi pregled delovanja krajevnih šolskih odborov, mestnih šolskih svetov in sreskih šolskih svetov; vendar nimajo deželni šolski nadzorniki pravice dajati omenjenim odborom in svetom ukaze. Pri polaganju usposobljenostnih izpitov za osnovne in me> ščanskc šolc nadzorujejo dežclni šolski nadzorniki, ki so lahko prisotni pri izpraševanju in imajo pravico pregledovati klasifikacijski spisek in vse uradne spise, tičoče se izpitov. Vsakemu deželnemu šolskemu nadzorniku so točno določene tudi srednje šole, na katerih naj vrši pregled, na strokovnih šolah pa nadzoruje le ono predmetno skupino, ki mu je določena in je zanjo tudi strokovnjak. V šestih letih morajo prcgledati vse šole v svojcm okrožju, razen tega pa določujejo tudi naloge pri usposobljenostnih izpitih.