Navod za podučevaiije v petju. CD.lje.) F. Vaj a. a) Učitelj igra in učenci taktirajo. Poglej II. vajo! b) in c) 1.) Ponavljanje ,,sklepov od zdolej in od zgo- raj" po vseh v poslednjih vajah omenjenih spremeinbah in tudi z besedami. 2.) Zdaj učitelj predigra glas: c, učenci pa zapojd ,,sklep od zgoraj": c, d, c. — Učitelj predigra zdaj: d, učenci pa zapojd ,,sklep od zgoraj": d, e, d. — Učitelj predigra glas: f, učenci pa zapojd ,,sklep od zdolep: f, e, f. 3.) Učitelj zdaj po redu predigra: c, d, e, f. — Učenci presojujejo tako le: Stirje glasovi; drugi je višji kakor pervi, tretji višji kakor drugi, četerti višji kakor tretji. Drugi je za ,,veliko stopnjo" višji kakor pervi, ker se ž njima lahko ,,sklep od zgoraj" stori: c, d, c; Iretji je zopet za ,,veliko stopnjo" višji kakor drugi, ker se ž njima tudi lahko ,,sklep od zgoraj" stori: d, e, d; četerti je za ,,malo stopnjo" višji kakor tretji, ker se ž njima ,,sklep od zdolej" stori: f, e, f. — Zdaj učitelj versto: c, d, e, f zapoje in izrekuje zraven zlog: la, ter k vsakemu glasu udarja. Potem pojd učenci, in po napeljevanju učitelja na vsak glas udarijo po 1., potem po 2., po 3., po4.; poslednjič tudi po 2 glasova na en udarec zapojd, kakor je že v poprejšnih vajah bi!o razlagano. 4.) Ucitelj predigra versto od zgoraj dol: f, e, d, c, ter napeljuje učence, da sanii najdejo, da so ravno tisti štirje glasovi, ki so jili popred peli, sanio da so po zadniško uversteni. — Zdaj pojd učenci versto naprej in nazaj, t. j. navzgor in navzdol. Poslednjič učitelj pove, da se tej vaji pravi: ,,čv e t e r o r e d." Zakaj? — Zato, ker obseže štiri glasove po redu sostavljene. o.) Potrebno je, da učenci ,,čveterored" zapeti znajo začenši *z vsakoršnini glasoni, kakoršnega koli jiui učitelj predigra. Toraj naj predigra: g. Učenci s teiii glasom začcnši zapojd ,,čveterored": g, a, h, c, in nazaj: c, b, a, g, — in več tacega. — Opomnini tnkaj še eukrat, da čerke, s kteriuii zaznamovam glasovc, veljajo Ie za nčitelja; učencu ni treba za zdaj od nikakoršnih glask ali not, ali pa njih inien po čerkali celd nič vediti, temuč naj vse vaje pojealiz zlogom: la, ali pa sklenivši glasove z narekovanimi besedami. VI. Vaja. a) Učitelj igra in učenci taktirajo. Poglej II. vajo! b) in c) 1.) Ponavljanje ,,sklepa od zdolej", ,,sklepa od zgoraj", ,,čvet eroreda" poleg 111,1 V. inV. vaje. 2.) Učitelj nkaže zapeti ,,čveterored" začenši z glasoni: c, precej po tem pa ,,čveterored" začenši z glasom: g. Tako se uverstijo tedaj sledeči glasovi: c, d, e, f — g, a, h, c. Ucitelj jib igra brez počitka za glasoin: f, tako le: c, d, e, f, g, a, li, c. Potem celo versto zapoje izrekovaje zlog: la. ter k vsakenm glasu enkrat udari. Precej potem jo igra uazaj, t. j. navzdol: c, Ii, a, g, f, e, d, c, in ravno tako tudi zapoje. Učenci zdaj presojujejo: Osem glasov, sostavljenih iz dveh ,,čveteroredov", ki si brez prenehljeja nasledujeta. Potem zapojd učenci celo versto naprej in nazaj, t. j. navzgor in navzdol, udarjaje k vsakemu glasu po 1., potem po 2., po 3., po 4.; pa (udi po dva glasova na en udarec. Poslednjič pove učitelj , da se tej vaji pravi: ,,osmerored." (Skala.) CDnlje prlh.)