Ob začetku novega poslovnega leta Čakanje na izredno skupščino, ki naj bi se vršila 25. septembra, in pa znani odlok o prepovedi zborovanj, sta povzročila majhen zastoj naših zborovanj. Doslej) je začetek Šolskega leta pomenjal tudi začetck nove poslovne dobe po učiteljskih društvih. Vsako leto so se občni zbori pričeli že v septembru in so bili tekom oktobra po večini že absolvirani, letos pa je bil preložen njihov začetek na konec oktobra. Čeprav je nastala precejšnja zakasnitev, vendar to ne bo vplivalo kvarno na društveno delovanje, ker bodo pač odbori pohiteli s polaganjem obračunov svojega dela v preteklem letu in z določanjem smernic za bodoče poslovanje. Kakšen pa bo obračun dosedanjega dela? Vsa učiteljska društva'v Sloveniji so stala doslej strogo na stanovski liniji in se niso pustila premotiti niti po odkritih niti po zahrbtnih sovražnikih naše složnosti in naših enotnih pogledov na prizadevanje, delo in smer učiteljske organizacije. Prav ta složnost in enotnost društev je bila najkrepkejša opora sekciji pri njenem delu in prizadevanju za moralne in gmotne pravice učiteljskega stanu, odražala se je pa še posebej v mirnem in solidarnem nastopu slovenske delegacije na letošnji glavni skupščini. V onem nekvalificiranem izzivanju opozicije je ravno naša delegacija pokazala, da je dovzetna le za resno in stvarno delo, nikakor pa ni za brezplodna osebna razračunavanja, za katera prihaja iniciativa izven stanovskih vrst. In če pregledamo tudi ostalo delo in prizadevanje za interese učiteljskega stanu, tedaj lahko mirne duše trdimo: Naš obračun ne bo težak, sestaviti pa si moramo načrt za delo v prihodnjem letu. Letošnja glavna skupščina v Zagrebu nam je najjasnejši dokaz, kako nujno nam je potrebno varno čuvati še nadalje stanovsko smer v naših sreskih društvih. Le ta nam more tudi v bodočnosti ohraniti slogo in enotnost nastopanja ter nas s tem očuvati brezplodnih medsebojnih polemik, ki so le na škodo učiteljskega stanu. Pred očmi moramo imeti vedno le koristi učiteljstva kot celote in se izogibati vseh kvarnih zunanjih vplivov, ki bodo morda uveljavljali koristi posameznika — toda koristi celokupnega učiteljskega stanu pa nikoli. Zavedati se moramo, da je naša organizacija izven- in nadstrankarska in da moramo to njeno smer obdržati tudi v bodočnosti, čeprav bi se nam povzročale razne ovire. Vsak strankarski pojav v udruženju in še bolj pa strankarski vpliv naredi lahko silno veliko in dolgo časa nepopravljivo škodo. — Ako bodo društva tudi v bodoče vztrajala na stanovski liniji, tedaj nam ne bo delo za vitalne ineterese učiteljskega stanu povzročalo nikakih težkoč. Stalnost, ureditev perečega vprašanja naših prejemkov, ukinitev celibata, nastavitev vseh brezposelnih učiteljskih abiturientov, zadeva kontraktualnega učiteljstva, avtomatično napredovanje itd., vse to so problemi za katerih pravično in pravilno rešitev se moramo zavzemati prav vsi, ker se tičejo nas vseh. Glavna pobuda in stalno naglašanje naših zahtev in potreb mora prihajati od članstva. Pri osnovnih edinicah, sreskih društvih, je edino mesto in tudi največ prilike za temeljito razpravljanje o naših težnjah in zahtevah, tam se najlaže in najučinkoviteje izražajo vse utemeljitve zahtev učiteljskega stanu. Ko bodo društva sestavljala svoje delovne programe za bodoče leto, morajo postaviti ta vprašanja na prvo mesto in oskrbeti za zborovanja tekom leta več primernih, krajših referatov, katerih naloga je, sprožiti po naših društvih resno razpravljanje o najbolj perečih naših zadevah in zahtevah. Ne zadostujejo predlogi: Sekcija naj poskrbi..., ampak vsak posamezni naš član in vsa sreska društva morajo skrbeti za čim večje in čim učinkovitejše informiranje javnosti o najbolj perečih vprašanjih šole in učiteljskega stanu. Premalo iniciativnosti, premalo aktivnega sodelovanja se še vedno opaža med našim članstvom, in ravno začetek novega -oslovnega leta je najlepša prilika za naglašanje potrebe aktiviziranja prav vsega članstva na konkretnih vprašanjih. Že na prvem zborovanju naj se določijo referenti in konferenti za posamezna navedena vprašanja, pritegne naj se čim več članstva k sodelovanju in s tem poživi delo in iniciativnost pri problemih, ki so za nas življenjskega pomena. Ne zamudimo nobene prilike v tekočem letu, kajti zavedati se moramo, da bomo le z vztrajnim delom in z neumornim prizadevanjem dosegli uspehe. Poleg vprašanj, ki zadevajo ves učiteljski stan, naj zavzema na programu vidno mesto tudi delo za ustanove učiteljske organizacije in za učiteljske gospodarske in socialne zadruge. Mladinsko matico, Učiteljsko tiskarno, Učiteljsko samopomoč, Samopomoč učiteljskih otrok ter učiteljske domove in hranilnice si je učiteljstvo samo osnovalo, ker je obstojala za to nujna potreba. Ne smemo torej pozabiti, da je naša največja moralna dolž- nost, obdržati in dvigati ter spopolnjevati vse to, kar so naši predniki gradili z neizmernim idealizmom in velikansko požrtvovalnostjo. Krepiti nas mora zavest, da so te ustanove mnogim zelo neljube in bi najraje videli, da bi sploh ne obstojale. Zato se javlja stremIjenje, škodovati jim za vsako ceno — ako Ie mogoče, jih tudi uničiti. Toda tudi ta stremljenja naših nasprotnikov se morajo povsem razbliniti in razpasti v nič pred odločnim nastopom vsega organiziranega učiteljstva, pripravljenega braniti vse, kar je njegovega. Vse namere, škodovati našim ustanovam, naj bodo bodrilo za še intenzivnejšo atjitacijo za naše publikacije, za naše gospodarske in socialne ustanove. Pokažimo z vztrajnim delom in z največjo skrbjo za prospeh vseh učiteljskih ustanov, da znamo in tudi moremo ohraniti in dvigniti to, kar smo si sami ustvarili. To bcdi naša smer v bodočem poslovnem letu.