GLASBENA MATICA V LJUBLJANI IllllllllllllllilllllllllllilllllllllllllllllllllllllllllUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIUllllllllllllllltllllllllllllllllllllllllllllllll VEČER KOMORNE GLASBE * HiimiiimiiiiiHiiiiiiiimiiiiiniiiiiiiiiniiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiuiiiiiimiiiiisiiiiiiiiuiiiuiiiiiMiiiifiiiiiiira V PETEK, DNE 14. APRILA 1939 VELIKA FILHARMONIČNA DVORANA ZAČETEK OB z o. URI Schubert: Klavirski trio B-dur op. 99 Allegro moderato Andante un poco mosso Scherzo — Allegro Rondo — Allegro vivace Beethoven: Tri škotske pesmi za glas s spremljevanjem klavirskega tria: HENNY JONNY WILLY Dvorak: Sonatina G-dur op. 100 za violino in klavir T orelli: Nade moje. Arija za glas, violino in klavir Händel: Arija Tusnelde iz opere „Arminio“ za glas, violino, violončelo in klavir Mozart: Arija iz opere »Ii re pastore« za glas, violončelo in klavir Dvorak: Klavirski trio op. 90 (Dumky) Lento maestoso — Allegro Andante — Vivace non troppo Andante moderato Allegro — Lento maestoso — Vivace Fr. Schubert, večni pevec, katerega pomen kot vsestranskega muzika je odkrila in pravilno ocenila šele doba velikih novoromantikov, je komponiral dva klavirska tria op. 99 in 100., od katerih je na sporedu prvi, odlikujoč se s preprosto in neproblematično glasbo. Prvi, tretji in zadnji stavek označuje lahkotni ritem, srednjega pa izrazita pevna linija obeh godal. L. v. Beethoven-a prikazujejo tokrat 3 škotske pesmi (zasnovane za glas s spremljavo klavirskega tria), katere je mojster skladal obenem z angleškimi, irskimi in vališkimi (vseh je 7 zvezkov). Prva škotska je v lahnem Andantinu, v staccato spremljavi klavirja, nad katero se pne otožna, mirna linija pevskega glasu; druga počasna, kakor mojstrovi Adagio-stavki v sonatah; tretja hitra in živa, prožno ritmizirana. A. Dvorak, zajemajoč iz dna svoje duše, je zastopan s poznimi deli op. 90 in 100. Trio Dumky, zrcalo nemirne slovanske duševnosti, povezane z zemljo, z njenimi radostmi in bolečinami, je elementarna, močna in prepričevalna glasba, enako v divjih ritmih kakor v najnežnejših spevih. — Vesela sonatina v g-duru je radostna, otroško prisrčna, v kateri da le drugi stavek rahel prizvok mirne zasanjanosti. Torelli, Händl in Mozart, trije veliki mojstri, od katerih ima vsak na sporedu arijo za glas s spremljavo klavirja in godala. Izrazita komorna glasba, prisluškujoča odtenkom nežne dinamičnosti in barvitosti tonov, ki ima kljub besedilu namen le sam v sebi, jih odlikuje. L. v. Beethoven: 3 škotske pesmi i. Henny Najlepši fant je Henny najlepši, najboljši. Prenežno me je ljubil, čisto mu je srce. Le eno me na njem boli: Kar v mojem srcu zanj gori, dekličjih muh poznal on ni. To moje je gorje. Ljubila sem ga tiho, prisrčno in vroče. A kadar me rotil je sem vrgla glavo vznak. Tako po svetu je odšel, dekleta drugega si vzel. V čakanju cvet je moj venel izginil up je vsak. 2. Jonny »Kdaj se povrneš spet moj dragi Jonny? Kdaj se povrneš spet?« »Kadar žito v klasje gre, kadar listi ovene, takrat vrnem se, dekle ti moje, takrat vrnem se.« »Sever zapihal bo, moj dragi Jonny, sever zapihal bo.« »Naj le veje noč in dan, naj zamede hrib in plan! K tebi vrnem se, dekle ti moje, k tebi vrnem se.« 3. Willy Po poti tu mimo sva šla, Willy, ko danes mračilo se je, v dvomu mi trepetalo, utripalo glasno v prsih je mojih srce. Ko tvoj korak obstal je za hip, zastal je meni dih. In v poljub si sklonil se nad me, prisego izrekel tih. Le ti si predragi moj fant, Willy, v ljubezni in v sreči žariš. Smeha poln je tvoj glas in lahak korak, sreče slast mi s pogledom deliš. Sladko mi srce preizkušeno je, da je junak svetal, ki dekletom vsem tako je všeč, premagan, moj fant je postal. G. Tor e I li: Arija: Nade moje, pohitite tja do moje ljubice! Kar poljub ji moj nesite, jezo njeno pogasite: omehča se ji srce. G. Fr. Händel: Arija Tusnelde iz opere „Arminio“: Šibka je ta ljubezen, ki mine. Bolečine, bolečine le z jokanjem iztarna v noč. Pravi žar, ki rodil se je v boli, ta nikoli ne ugasne, ne mine mu moč. W. A. Mozart: Arija iz opere „II pre pastore“: Tebe ljubim — to vem — na veke, zvesta v sreči in zvesta v boli, vsa sem tvoja, na tebe mislim, na tebe vedno na te. V tvojih dragih očeh počiva vsa moja sreča, vse moje veselje. Mir moj sladki le v tebi spi. Tebe ljubim — to vem — na veke zvesta v sreči in zvesta v boli, vsa sem tvoja, na tebe mislim, na tebe vedno na te. Moj sladki mir, ljubim te, za vedno tvoja za vedno tvoja. Prevodi: B. Leskovic. SPORED IZVAJAJO: KUŠEJ KSENIJA — koloraturni sopran DERMELJ ALBERT — violina LESKOVIC BOGOMIR — violončelo LIPOVŠEK MARIJAN — klavir Klavir: Beckstein