URN_NBN_SI_DOC-JDVI0XMN

REFERENČNI P O G O V O R KOT NUJNI DEL REFERENČNEGA PROCESA S a ša Z u p an ič, Filozofska fa k u lte ta U niverze v Ljubljani, O d d e le k z a b ib liotekarstvo UDK 002:659.2 025.5:007 Povzetek Referenčni pogovor knjižničarja z uporabnikom je v referenčnih oddelkih knjižnic nenehno prisoten. Večina referenčnih bibliotekarjev se ga loteva intuitivno, ven­ dar pa nam teoretične osnove tega pomembnega dela referenčnega procesa prinašajo spoznanja, ki lahko prispevajo k uspešnejši in učinkovitejši komunika­ cijski dejavnosti knjižnice. Prispevek podaja zgodovinski pregled proučevanja referenčnega pogovora, ga definira in prikazuje njegovo strukturo. Podrobno opisuje tri osnovne stopnje referenčnega pogovora: stopnjo otvoritve pogovora ali razjasnitve dejanske in­ formacijske potrebe uporabnika, stopnjo oblikovanja iskalne strategije in iskanja informacij, ki bi lahko zadovoljile uporabnika ter stopnjo posredovanja informacij uporabniku ali zaključek pogovora. Prispevek opozarja na pomen neverbalne in verbalne komunikacije ter prikazuje ustreznost različnih vrst vprašanj na različnih stopnjah referenčnega pogovora. Podaja lastnosti in spretnosti dobrega referenčnega bibliotekarja. Na koncu se loteva tipov referenčnih pogovorov, ki so odvisni od vrste uporabnikove problemske situacije ali od uporabljenega komunikacijskega medija: odgovarjanje na faktografski tip vprašanj, iskanje in­ formacij za raziskovalne naloge, pogovor za določanje uporabniškega profila za SDI, bralni nasveti, poizvedovanje po računalniških podatkovnih zbirkah in telefonski pogovori. Ključne besede: referenčni pogovor, verbalna komunikacija, tipi vprašanj, never­ balna komunikacija, informacijske potrebe uporabnikov, tipi referenčnih pogo­ vorov ZUPANIČ, Saša: The Reference Interview as an Essential Part of the Reference Process. Knjižnica, Ljubljana, 40(1996)3/4,79-103

RkJQdWJsaXNoZXIy