Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina tel: (05) 37 34 750, fax: (05) 37 34 754 OBVESTILA OKTOBER 2019 AKTUALNO OBRAČUN STORITEV RAVNANJA Z ODPADKI V OBČINI CERKNO Plačevanje storitev poslovnih subjektov Izvajalec javne službe zbiranja komunalnih odpadkov na območju občine Cerkno je Javno podjetje Komunala Idrija. V skladu z Odlokom o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Cerkno (Ur. l. 75/15) storitev ravnanja z odpadki plačujejo vsa gospodinjstva in vsi poslovni subjekti. Strošek storitev ravnanja odpadkov v občini Cerkno doslej ni bil razdeljen na vse poslovne subjekte (razlika je bila zaračunana gospodinjstvom), zato je Komunala začetek leta vsem poslovnim subjektom poslala dopis in jih pozvala, da na priloženi anketi izpolnijo podatke: naziv in sedež podjetja, naslov, kjer se dejavnost izvaja in odpadki nastajajo, če se razlikuje od sedeža podjetja, vrsta dejavnosti, površina poslovnih prostorov v m2 , število zaposlenih, vrsta in količina nastalih odpadkov v dejavnosti (ocena kg/mesec) in podatek o tem kam poslovni subjekti odlagajo komunalne odpadke iz dejavnosti (eko otok, zbirni center, pooblaščenemu prevzemniku, ki izda evidenčni list). občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Ur.l. 87/12, 109/12 in 76/17). Na tem dopisu so bili poslovni subjekti pozvani, da v kolikor si isti poslovni prostor deli več uporabnikov, sporočijo način delitve in plačnike računa. Uporabniki so bili tudi pozvani, da in v kolikor ni možnosti odlaganja odpadkov v obstoječ zabojnik za mešane komunalne odpadke oz. v zabojnike na eko otokih, sporočite, da bo Komunala zagotovila ustrezen nov zabojnika na željeni lokaciji. V kolikor se na poziv Komunale niste odzvali in menite, da obračun storitev na osnovi uradnih evidenc ni pravilen, to v pisni obliki sporočite na e-naslov mateja.rejc@komunalaidrija.si. KOLEKTIVNA TOŽBA OŠKODOVANCEV SOP Skupščina Sklada obrtnikov in podjetnikov (SOP) je maja 2019 izglasovala sklep, ki prejemnikom znižuje poklicne pokojnine za 30,4 %. Logaška obrtna zbornica se je na podlagi pravnega mnenja o znižanju pokojnin članov SOP – zavarovancev poklicnega pokojninskega zavarovanja, ki ga je za krovno OZS pripravila Odvetniška družba Čeferin in partnerji, odločila, da oškodovancem predlaga kolektivno tožbo. Predstavnik odvetniške družbe bo predstavil pravno mnenje o znižanju pokojnin ter predlog kolektivne tožbe. Srečanje bo v torek, 22. oktobra 2019 ob 17. uri na Območni obrtno-podjetniški zbornici Logatec (Tržaška cesta 11, Logatec). V kolikor poslovni subjekti podatkov niso posredovali, je Komunala Idrija julija 2019 tem povzročiteljem odpadkov poslala dopis z informativnim obračunom storitev s podatki iz uradnih evidenc skladno z Uredbo o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih Na srečanju bodo lahko oškodovanci že podpisali pristopno vlogo za kolektivno zastopanje odvetniške družbe pri vložitvi zahtevka zoper SOP na Državno odvetništvo Republike Slovenije. Informacije: OOZ Logatec, mag. Dejan Šraml, tel: 051 651 538, e-naslov: dejan.sraml@ozs.si Prijava: e-prijava. HUMANITARNA POMOČ Dobrodelna akcija za družino Kalak še traja Dobrodelna akcija je namenjena družini Kalak iz Idrije za nakup dvigala za dostop z invalidskim vozičkom. Šestindvajsetletni mladenič Ševal, sin Kalak Muhameda, člana obrtno-podjetniške zbornice, ima že od rojstva cerebralno paralizo. Zbolel je še za akutno levkemijo in prestal nujno presaditev kostnega mozga. Zbolela mu je še mama, tako sta zdaj oba na invalidskem vozičku. Sredstva za nakup dvigala za družino Kalak zbira Rdeči križ in Karitas. Z zbranimi sredstvi bodo plačani računi, ki se nanašajo na ureditev primernih stanovanjskih razmer družine. Doslej je bilo zbranih nekaj manj kot 10.000 €, akcija zbiranja sredstev se nadaljuje do ciljnega zneska (16.000 €). Prostovoljne darove lahko nakažete na računa: − Rdeči križ Slovenije, OZ Idrija, Rožna 15, Idrija, SI56 05100 8010 754188, sklic SI00 – 2019 namen: Ševal − Dekanijska Karitas Idrija-Cerkno, Prelovčeva 2, Idrija SI56 0475 2000 0887115, sklic SI00 - 2019 namen: Ševal Prosimo, da po svojih močeh pomagate družini Kalak! Iskrena zahvala vsem, ki ste se in se boste odzvali našemu klicu ! ZAPOSLOVANJE TUJCEV Posvet o zaposlovanju delavcev iz Srbije Zavod za zaposlovanje organizira posvet o zaposlovanju tujcev, s poudarkom na izvajanju sporazuma o zaposlovanju državljanov Srbije, ki je namenjen delodajalcem, ki jih zanima področje zaposlovanja tujcev. Posveti bodo organizirani po različnih krajih v Sloveniji ( Seznam vseh predvidenih posvetov), za nas pa je najbližji v: torek, 15.10.2019 ob 10. uri na GZS OZ za severno Primorsko, Sedejeva ul. 2, Nova Gorica Septembra 2019 se je pričel izvajati sklenjeni Sporazum med Vlado Republike Slovenije in Vlado Republike Srbije o zaposlovanju državljanov Republike Srbije v Sloveniji Postopek izbire delavca se začne na pobudo slovenskega delodajalca, ki bo pri Zavodu prijavil prosto delovno mesto, medtem ko se bodo obveščanje o njem, izbira in vabilo kandidatov opravili v Srbiji. Program posveta: Izvajanje Sporazuma o zaposlovanju državljanov Srbije v RS Prijava: obvezna prijava na e-naslov: Mihaela.Cvetkovic@ess.gov.si. ZAKONODAJA REK-1 VERODOSTOJNA LISTINA ZA SODNO IZVRŠBO ? Zakonodaja določa, da delodajalec delavcem izroči plačne liste, ker pa nekateri tega ne izvajajo, je bil podan predlog, da se obrazec Obračun davčnega odtegljaja za dohodke iz delovnega razmerja (REK-1) kategorizira kot verodostojno listino, na podlagi katere lahko delavec predlaga sodno izvršbo. FURS je v letu 2019 pripravil mobilno aplikacijo eDavki, namenjena fizičnim osebam in ponuja številne funkcionalnosti poslovanja s FURS, med drugim tudi prejemanje obvestil, če delodajalec ne obračuna in ne plačeva prispevkov za socialno varnost. FURS je prvič je taka sporočila poslal aprila, in sicer 1557 delavcem, julija pa le še 426 delavcem. Iz teh podatkov izhaja, da je mobilna aplikacija eDavki pripomogla k zmanjšanju neplačevanja prispevkov. Če bi bil REK-1 verodostojna listina in bi delavec lahko do njega dostopal prek aplikacije eDavki, bi lahko v primeru, da mu delodajalec ne izroči plačne liste, predlagal sodno izvršbo. Furs je sicer po poročanju medijev prav na podlagi obrazcev REK-1 izračunal, da lani regres ni bil izplačan skoraj 68.000 delavcem. SPREMEMBA DAVČNE ZAKONODAJE Predlog nove davčne zakonodaje Ministrstvo za finance je septembra na osnovi pripomb iz javne obravnave pripravilo nov predlog obdavčitve dohodka (dohodnina in davek od dohodkov pravnih oseb - DDPO), pripravljen za sprejem v Državnem zboru. Predvidene spremembe Zakona od dohodnini so: − Zvišuje se stopnja dohodnine od dohodkov iz kapitala (obresti, dividende in dobički iz kapitala) in dohodkov iz oddajanja premoženja v najem s 25 % na 27,5 %. − Zvišujejo se stopnje dohodnine od dobička, doseženega z odsvojitvijo kapitala, ki so odvisne od obdobja imetništva kapitala, tako da znaša stopnja dohodnine: − po dopolnjenih 5 letih imetništva kapitala: 20% (doslej 15 %), − po dopolnjenih 10 letih imetništva kapitala: 15% (doslej 10 %), − po dopolnjenih 15 letih imetništva kapitala: 10% (doslej 5 %). − Zvišuje se splošna olajšava na 3.500,00 € (doslej 3.302,70 €). − Za zavezance s skupnim dohodkom do višine 13.316,83 € se višina dodatne splošne olajšave določi z enačbo (dodatna splošna olajšava = 18.700,38 € – 1,40427 x skupni dohodek), kar pomeni linearno zniževanje dodatne splošne olajšave v odvisnosti od višine skupnega dohodka. − Spreminja se lestvica za odmero dohodnine (zvišujejo se meje vseh davčnih razredov), znižata se davčni stopnji v drugem in tretjem davčnem razredu… Veljavna lestvica za odmero dohodnine Če znaša neto letna osnova v EUR nad 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 Znaša dohodnina v EUR do 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 1.283,41 4.625,65 14.009,65 22.943,46 + + + + 16 27 34 39 50 % % % % % nad nad nad nad 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 Predlog nove lestvice za odmero dohodnine: Če znaša neto letna osnova v EUR nad 8.500,00 25.000,00 50.000,00 80.000,00 Znaša dohodnina v EUR do 8.500,00 25.000,00 50.000,00 80.000,00 1.360,00 5.650,00 13.900,00 25.600,00 + + + + 16 26 33 39 50 % % % % % nad nad nad nad 8.500,00 25.000,00 50.000,00 80.000,00 Predvidene spremembe Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb so: − stopnja DDPO bo ostala enaka ( 19%) − uvede se omejitev zmanjšanja davčne osnove za davčne olajšave in davčne izgube na 63 % davčne osnove davčnega obdobja − uredi se obravnava amortizacije najetih sredstev, kadar jih zavezanec izkaže kot pravico do uporabe (med dolgoročnimi sredstvi), tako da se bo priznavanje odhodkov iz naslova najemnin za davčne namene v posameznih davčnih obdobjih približalo dejanskim najemninam v teh obdobjih SPREMEMBA POKOJNINSKE ZAKONODAJE Predlagane spremembe Zakona pokojninskem in invalidskem zavarovanju o Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je pripravilo predlog sprememb zakonodaje s področja pokojninskega in invalidskega zavarovanja, namen katerega je podaljševanje delovne aktivnosti, zagotavljanje primernega dohodka za varno starost ter zagotavljanje finančne vzdržnosti pokojninskega sistema na dolgi rok. Poglavitne spremembe zakonodaje so: 1. Zvišanje odmernega odstotka Cilj dviga odmernega odstotka je zagotovitev primernosti dohodka za varno starost ter posledično zvišanje socialne varnosti, zlasti najranljivejših skupin v okviru pokojninskega sistema. Pomembnejše spremembe: − predlog odmerne lestvice z izhodiščnim odstotkom 29,5% za zavarovance obeh spolov, ki dopolnijo 15 let zavarovalne dobe - predvideno šestletno prehodno obdobje; − izenačitev višine odmernega odstotka za zavarovance obeh spolov, ki dopolnijo 40 let pokojninske dobe na 63,5 %; − 6-letno prehodno obdobje za postopen dvig odmernega odstotka za moške iz trenutno določenega odmernega odstotka za 40 let pokojninske dobe, ki znaša 57,25 %, na 63,5 %, − povišanje odmernega odstotka za ženske, ki dopolnijo 40 let pokojninske dobe iz 60,25 % na 63,5 %, brez prehodnega obdobja, z namenom ohranjanja višin odmernih odstotkov; − dodatni odmerni odstotek v višini 1,36 % na račun skrbi za vsakega rojenega ali posvojenega otroka (za največ tri otroke) kot alternativna možnost pravici do znižanja starosti zaradi skrbi za otroka. 2. Višja socialna varnost za prejemnike najnižje starostne, invalidske in družinske pokojnine ter nadomestil iz invalidskega zavarovanja Ker se tudi druge vrste pokojnin odmerijo v odvisnosti od odmernih odstotkov za starostno pokojnino se posredno dvigujejo tudi odmerni odstotki za odmero vseh pokojnin (najnižja starostna pokojnina, vdovske, družinske in invalidske pokojnine) ter nadomestil iz invalidskega zavarovanja z namenom višje socialne varnosti zavarovancev, ki se bodo upokojili po uveljavitvi tega zakona. 3. Spodbude za ostajanje v zavarovanju Pomembnejše spremembe: − vsako nadaljnje leto dopolnjene pokojninske dobe brez dokupa v obveznem zavarovanju po izpolnitvi pogojev za upokojitev skladno s četrtim odstavkov 27. člena zakona, vendar največ do treh zaporednih let zavarovanja, se vrednoti na način, da se pol leta pokojninske dobe brez dokupa vrednoti v višini 1,5% (3% na leto); − razširitev možnosti pridobitve dodatnega odmernega odstotka tudi na posameznike, ki so se že upokojili, pa bodo kasneje ponovno vstopili v zavarovanje. 4. Sočasno prejemanje pokojnine in opravljanje dela upokojencev Navedene spremembe zakonodaje bodo, skupaj z ukrepi na področju trga dela, vplivale na podaljševanje delovne aktivnosti starejših. Spremembe bodo zavarovancem omogočile večje spodbude za ostajanje v zaposlitvi v obliki višjega izplačila dela pokojnine. Gre za sistemsko ureditev te problematike na enak način za vse kategorije zavarovancev, ki so v enakem oziroma primerljivem položaj. Ureditev tako ne bo vzpostavljala neenakosti med njimi, prav tako pa ne bo povzročala anomalij in neenakosti na trgu dela. Pomembnejše spremembe: − nadgradnja sedanjega sistema izplačevanja 20% pokojnine; − zavarovanci, ki kljub izpolnjevanju pogojev za starostno pokojnino ostanejo še naprej vključeni v obvezno zavarovanje za polni delovni oziroma zavarovalni čas ter uživalci starostne pokojnine, ki se bodo reaktivirali za polni delovni čas, prva tri leta nadaljnje oziroma ponovne vključenosti v obvezno zavarovanje za polni delovni oziroma zavarovalni čas prejemajo 40% starostne pokojnine, do katere bi bili upravičeni na dan uveljavitve izplačila; − po poteku 3-letnega obdobja posameznik prejema 20% starostne pokojnine pod pogojem vključenosti v obvezno zavarovanje za polni delovni oziroma zavarovalni čas; − z namenom spodbujanja podaljševanja delne aktivnosti posameznikov vsaj za 4 ure dnevno oziroma 20 ur tedensko, se spreminja tudi določitev višine delne pokojnine. Za te posameznike se delna pokojnina odmeri v odstotku, ki ustreza skrajšanju polnega delovnega časa in se nato poviša še za sorazmerni del zneska, ki bi se lahko izplačeval posamezniku, ki izpolnjuje pogoje za starostno upokojitev in je še nadalje vključen v obvezno zavarovanje za polni delovni oziroma zavarovalni čas. Slednji se določi v odvisnosti od razmerja med krajšim delovnim časom ter polnim delovnim časom in višino zneska, ki bi mu pripadal, če bi bil v zavarovanje vključen polni delovni oziroma zavarovalni čas. 5. Prenos določb Direktive (EU) 2016/2341 o dejavnostih in nadzoru institucij za poklicno pokojninsko zavarovanje v slovenski pravni red (Direktiva IORP II) Direktiva IORP II se v slovenskem pravnem redu nanaša na prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanja, bistveni cilji sprememb so: − okrepitev upravljanja pokojninskih skladov ter boljša zaščita članov dodatnega pokojninskega zavarovanja in upravičencev, − povečana pooblastila za nadzornike, − transparentno obveščanje članov dodatnega pokojninskega zavarovanja in upravičencev, − odstranitev ovir za čezmejne dejavnosti in čezmejni prenos pravic, − spodbujanje dolgoročnih naložb v rast in povečevanje zaposlovanja, − spodbujanje odgovornih naložb. 6. Izboljšave sistema poklicnega zavarovanja S spremembami in dopolnitvami ZPIZ-2 na področju poklicnega zavarovanja se ureja področje nadzora nad pravilnim obračunavanjem in plačevanjem prispevkov za poklicno zavarovanje. Bistvene spremembe so: − določitev osnove za plačilo prispevkov za poklicno zavarovanje, ki bo sedaj vsebovala tudi nadomestila iz naslova zdravstvenega zavarovanja in bo upravljavcu Sklada obveznega dodatnega pokojninskega zavarovanja olajšala vzpostavitev učinkovitega sistema nadzora nad pravilnim plačevanjem in obračunavanjem prispevkov za poklicno zavarovanje, − drugi manjši popravki izvajanja poklicnega zavarovanja. SPREMEMBE ZAKONA O UREJANJU TRGA DELA Predlagane spremembe Zakona o urejanju trga dela Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je pripravilo predlog sprememb Zakona o urejanju trga dela (ZUTD) katere so namenjene hitrejši aktivaciji delovno aktivnega prebivalstva, podaljševanju delovne aktivnosti starejših, omejevanju prekarnega zaposlovanja ter zagotavljanju višje socialne varnosti prejemnikom denarnega nadomestila. Poglavitne spremembe zakona med drugim obsegajo: 1. zvišanje minimalnega zneska denarnega nadomestila za brezposelnost iz 350 € na 530,19 € (1. bruto), 2. zvišanje zavarovalne dobe za priznanje pravice do denarnega nadomestila za brezposelnost, 3. ukinja se finančna sankcija za osebe, ki se po vročitvi odpovedi pogodbe o zaposlitvi v roku 3 dni ne prijavijo v evidenco iskalcev zaposlitve 4. pravico do denarnega nadomestila za primer brezposelnosti bo dobil zavarovanec, ki bo imel 10 mesecev zavarovalne dobe v zadnjih 24 mesecih 5. spremembo pogojev starosti in zavarovalne dobe pri določitvi trajanja denarnega nadomestila za starejše brezposelne osebe: zavarovanci, starejši od 53 let in ob sočasnem izpolnjevanju pogoja zavarovalne dobe več kot 25 let bodo imeli pravico do denarnega nadomestila 19 mesecev, zavarovanci, starejši od 58 let in z zavarovalno dobo več kot 28 let pa bodo imeli pravico do denarnega nadomestila 25 mesecev. 6. na novo se določa razlog za odklonitev pravice do denarnega nadomestila za osebe, ki izpolnjujejo pogoje za poklicno ali starostno upokojitev. 7. brezposelna oseba se že v primeru prve kršitve preneha voditi v evidenci brezposelnih oseb, ko odkloni vključitev v program aktivne politike zaposlovanja ali krši obveznosti ter v primeru, ko oseba odkloni ustrezno ali primerno zaposlitev. 8. poseben ukrep je namenjen aktivaciji in integraciji tujih brezposelnih oseb, ki nimajo znanja slovenskega jezika. INFORMACIJE POROČANJE O ŠTIPENDIJAH Vsi štipenditorji v Sloveniji morajo vsako leto redno poročati Javnemu štipendijskemu, razvojnemu, invalidskemu in preživninskemu skladu Republike Slovenije o vseh štipendijah, ki jih izplačujejo. Za novo šolsko oziroma študijsko leto 2019/2020 lahko to storijo od 1. septembra 2019 in najkasneje do 31. decembra 2019. Podatke je potrebno vnesti preko spletne aplikacije. Poročati morajo podjetja, podjetniki, občine, izobraževalne ustanove, fundacije, društva in vse druge pravne osebe, ki imajo v šolskem oziroma študijskem letu 2019/2020 vsaj enega štipendista. Poročanje se izvaja preko spletne aplikacije. Za dostop je potreben ustrezen certifikat. Rok za poročanje za šolsko oziroma študijsko leto 2019/2020 je 31. 12. 2019. Več informacij je na voljo na spletni strani sklada. Informacije: tel.01 43 45 882 ali na e-naslovu porocanje@sklad-kadri.si. VODENJE EVIDENC O IZRABI DELOVNEGA ČASA Dodatni podatki v evidencah o izrabi delovnega časa po spremembi Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti Inšpektorat RS za delo (IRSD) je poleti opravljal nadzor glede vodenja evidenc o izrabi delovnega časa. Pri manjših delodajalcih (predvsem v gostinstvu in gradbeništvu), je nadzor pokazal, da večina vodi evidence o izrabi delovnega časa ročno, manj kot 10% pa elektronsko. Po mnenju inšpektorata evidence, v katerih je zavedeno le število opravljenih ur dnevno in pri katerih delavci ne potrjujejo pravilnosti vpisanih podatkov s svojim podpisom, ne zagotavlja nujno pravilnosti podatkov. Večji delodajalci imajo za vodenje evidenc računalniške programe, ki beležijo ustrezne podatke in za te evidence je zelo verjetno, da izražajo dejansko stanje, so verodostojne in inšpektor na njihovi podlagi lahko ugotovi morebitne kršitve. Na osnovi ugotovitev inšpektorata, da delodajalci običajno nimajo ustreznih dnevno vodenih evidenc o izrabi delovnega časa, kar otežuje delo in podaljšuje postopke nadzora, bo Ministrstvo za delo pripravilo spremembo Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV). Sprememba zakona bo tako natančneje določala vsebino potrebnih evidenc izrabe delovnega časa in sicer: ura prihoda na delo, uro odhoda z dela, morebitni prenosi ur iz preteklega meseca v naslednji mesec, mesečna obveznost opravljenih delovnih ur za posameznega delavca v tekočem mesecu, dejansko opravljene ure v tekočem mesecu posameznega delavca, prisotnost delavca po dnevih, seštevek dodatkov, podatki o odmorih, počitkih, delo preko polnega delovnega časa…. PRIJAVA BANČNEGA RAČUNA V TUJINI - FIZIČNE OSEBE Postopek in rok za prijavo bančnega računa odprtega pri banki v tujini Fizična oseba, ki odpre plačilni račun v tujini, mora finančni upravi ta račun prijaviti v osmih dneh od odprtja. Plačilnih računov, ki so odprti v Republiki Sloveniji, ni potrebno prijaviti, ker jih FURS pridobiva po uradni dolžnosti. Prijavo tujih računov lahko zavezanec odda na obrazcu (obrazec DR-Račun) elektronsko preko portala eDavki ali po pošti na kateremkoli finančnem uradu. V obrazec je potrebno vpisati identifikacijske podatke ter v rubriko 10 podatke o tujem računu, k obrazcu pa je potrebno priložiti dokument, iz katerega so razvidni podatki o računu, odprtem v tujini (bančna kartica, pogodba o odprtju bančnega računa, ipd.), da finančni urad lahko preveri pravilnost oziroma točnost podatkov. Vse spremembe podatkov (npr. datum zaprtja računa v tujini, ipd.) je potrebno finančnemu uradu sporočiti v osmih dneh po nastanku spremembe. Vir: Furs OBČASNO IN ZAČASNO DELO UPOKOJENCA Občasna in začasna dela lahko v skladu z zadnjo reformo trga dela od 1. julija 2013 dalje opravljajo vsi upokojenci, razen tistih, ki prejemajo le delno starostno ali predčasno pokojnino. Upokojencem omogoča vnovičen vstop na trg dela, s čimer naj bi ohranili družbeno in individualno udejstvovanje ter poskrbeli za dodaten zaslužek, ki na višino pokojnine ne vpliva. Začasno ali občasno delo se opravlja na podlagi civilnopravnega pogodbenega razmerja med delodajalcem in upravičencem. Za razliko od študentskega dela, ki ga posredujejo študentski servisi, pri tej obliki dela ni posrednika, zato je način iskanja dela oz. delavca prepuščen izključno upokojencem in delodajalcem. Omejitve za upokojence in delodajalce Začasno in občasno delo lahko sicer upokojenec opravlja največ 60 ur v koledarskem mesecu. Višina urne postavke in dohodka se usklajujeta z rastjo minimalne plače. Urna postavka v letu 2019 ne sme biti nižja od 4,76 €, višina letnega dohodka za opravljeno delo pa je vezana na minimalno plačo, ki v letu 2019 ne sme preseči 7127,68 €. Upokojenec lahko delo sicer opravlja pri več delodajalcih hkrati, a v seštevku ne sme preseči predpisanih omejitev. Omejitve veljajo tudi za delodajalce in so odvisne od števila delavcev, ki jih zaposlujejo. Pri delodajalcu brez zaposlenih je v koledarskem mesecu dovoljeno opraviti 60 ur začasnega dela, pri delodajalcu z vključno deset zaposlenimi 100 ur, pri tistem z več kot 100 zaposlenimi pa 1050 ur. Predlog novele zakona o urejanju trga dela predvideva globe tudi za kršenje prekoračitve letnega zaslužka in sicer za delodajalca od 2000 do 3000 €, za upokojenca pa 500 €. Obseg občasnega in začasnega dela Po podatkih FURS se je za občasna in začasna dela leta 2014 odločilo 4749, leta 2018 pa že 9411 upokojencev, bruto dohodek upokojencev pa je od leta 2014 do leta 2018 narasel od 8,1 milijona evrov, do 19,4 milijona evrov. Primer: Upokojenec, ki z občasnimi in začasnimi deli zasluži 200 evrov bruto, neto prejme 145,46 €, skupni strošek delodajalca pa je 272,73€. Za občasna in začasna dela upokojenec iz dohodka, zmanjšanega za normirane stroške v višini 10 %, plača prispevke za zdravstveno zavarovanje v višini 6,36% od dohodka in 25% akontacijo dohodnine. Izplačilo se všteva tudi v letno osnovo za dohodnino. Če je znesek odmerjene dohodnine na letni ravni višji od zneska med letom plačane akontacije dohodnine, zavezanec doplača razliko dohodnine. Delodajalec ob plačilu dela upokojenca poravna še mesečni pavšal za poškodbe v višini 5,03 €, prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v višini 8,85 % od dohodka ter posebno dajatev od začasnega ali občasnega dela v višini 25 % od dohodka. Največ občasnega in začasnega dela upokojencev v zdravstvu in kmetijstvu Katera so najpogostejša občasna in začasna dela upokojencev ni, vendar se lahko sklepa na osnovi podatkov statističnega urada v katerih dejavnostih so starejši od 65 let najbolj aktivni, da so to najpogosteje zdravstvena dejavnost, sledi kmetijska, izobraževalna dejavnost in prevozništvo. UVAJANJE ELEKTRONSKEGA BOLNIŠKEGA LISTA Od 1.1.2020 e-bolniški listi ZZZS pripravlja informacijsko rešitev za izdajo papirne listine - Potrdilo o upravičeni zadržanosti od dela v elektronski obliki (eBOL), ki bo omogočala postopno nadomestitev papirne listine. eBOL bo uveden v dveh fazah. V prvi fazi bo zagotovljen zapis eBOL v informacijski sistem izvajalca, ki bo posredovan v informacijski sistem ZZZS. V tej fazi bo še vedno potrebna izdaja papirne listine. V drugi fazi pa bo ZZZS pripravil rešitev, s katero bodo na javnem spletnem portalu za podporo poslovnim subjektom (portal SPOT) delodajalcem na voljo eBOL-i njihovih delavcev, ostali subjekti pa bodo do teh podatkov dostopali na spletnem portalu ZZZS za zavarovane osebe. Uvedba eBOL je predvidena 1. 11. 2019 nove funkcionalnosti za delodajalce se načrtujejo za začetek leta 2020. Prednost uvedbe eBOL Prednost uvedbe eBOL za zavarovanca je, da mu ne bo več treba dostaviti BOL delodajalcu, saj bo delodajalcem omogočen dostop do podatkov eBOL za njihove zaposlene prek spletnega portala SPOT. Samostojnim zavezancem ne bo več treba na FURS zaradi izpolnitve zadnje strani BOL. Zavarovane osebe bodo lahko dostopale do eBOL na spletnem portalu ZZZS za zavarovane osebe, kjer bodo lahko preverile, ali je osebni zdravnik izdal eBOL, in pridobile izpis eBOL za primere uveljavljanja svojih pravic na drugih področjih (nezgodna zavarovanja, inšpekcijski pregledi ipd.). Ukinitev papirne listine bo za delodajalce pomenila avtomatski vnos podatkov iz eBOL v njihove informacijske sisteme za obračun plač in nadomestil plač in pripravo zahtevkov za refundacijo nadomestila plače na ZZZS in teh podatkov ne bo več treba ročno vnašati. Prav tako delodajalcem ne bo treba k zahtevkom za refundacijo nadomestil plač prilagati fotokopije ali skeniranega BOL-a. Delodajalci bodo bolniške liste prevzemali elektronsko predvidoma od februarja 2020 dalje preko portala eVem (SPOT). Ukinitev papirnate listine bo za delodajalce pomenila poenostavitev postopkov pri vlaganju refundacijskih zahtevkov. Zahtevke za refundacijo bo delodajalec še vedno lahko vlagal ročno. Z uvedbo eBol za zavarovane osebe, ki so sami zavezanci za plačilo prispevkov (samostojni podjetniki, družbeniki, ipd.) za FURS ne bo več potrebno ročno izpolnjevati podatkov o osnovi za nadomestilo plače. Zavezanci bodo na ZZZS vložili le vlogo za izplačilo nadomestila plače. Poenostavljen bo tudi obračun prispevkov za socialno varnost, saj bo predizpolnjen obračun na portalu eDavki še bolj celovit. Zanimivost: letno je izdanih cca. 1,5 mio bolniških listov, v letu 2018 je bilo zaradi bolniških odsotnosti izgubljenih 12.124.558 delovnih dni. STATUS MANJŠEGA DELODAJALCA Prednost statusa manjšega delodajalca je v tem, da lahko delodajalec, ki ima tak status lažje uveljavi določene postopkovne in vsebinske delovnopravne ugodnosti kot tudi v tem, da se v največji možni meri izogne nepotrebnim zapletom pa tudi visokim globam, ki so marsikdaj zgolj posledica delodajalčeve nevednosti. Status manjšega delodajalca je zakonsko opredeljen v Zakonu o delovnih razmerjih oz. ZDR-1 (3. odst. 5. člena), ki določa, da je manjši delodajalec tisti, ki zaposluje 10 ali manj delavcev. Statusna organiziranost ni pomembna, ampak zgolj število zaposlenih, kar pomeni, da ima lahko tak status bodisi delodajalec, ki posluje kot s.p. ali d.o.o. ali morda celo kot delniška družba ali v katerikoli drugi pravni osebi kot jih pozna Zakon o gospodarskih družbah. Prednosti statusa manjšega delodajalca so: 1. Akt o sistemizaciji delovnih mest ni obvezen Manjši delodajalec ni dolžan (2. odst. 22. člena ZDR-1) s splošnim aktom določiti pogojev za opravljanje dela na posameznem delovnem mestu oziroma za vrsto dela kot to velja za vse ostale delodajalce. Kljub zakonski oprostitvi tak akt lahko sprejme tudi manjši delodajalec. Akt o sistemizaciji delovnih mest določa notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest. Tak akt v precejšnji meri pomaga tudi pri izdelavi izjave o varnosti z oceno tveganja, ki pa jo mora imeti tudi manjši delodajalec. 2. Izposojanje delavcev pri agencijah za posredovanje delovne sile Za manjšega delodajalca, uporabnika najete delovne sile se ne uporablja omejitev izposojenih delavcev glede na število zaposlenih kot to velja za ostale delodajalce. Po 3. odst. 59. člena ZDR-1 namreč število napotenih delavcev pri uporabniku ne sme presegati 25 odstotkov števila zaposlenih delavcev pri uporabniku, razen če ni s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti določeno drugače. V to omejitev se ne vštevajo delavci, ki so pri delodajalcu za zagotavljanje dela zaposleni za nedoločen čas. 3. Dodatne možnosti sklepanja pogodb o zaposlitvi za določen čas Zakon o delovnih razmerjih (54. člen) določa 15 primerov, ki delodajalcem omogočajo sklepanje pogodb o zaposlitvi za določen čas. Določa tudi, da se s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti lahko določi, da manjši delodajalec lahko sklepa pogodbe o zaposlitvi za določen čas ne glede na omejitve iz prejšnjega odstavka. Takšna zakonska določba je sicer povzročila kar precej nelagodja med socialnimi partnerji, toda tej zakonski dovolilnici se je sledilo tudi v KP za obrt in podjetništvo, ki je omogočila sklepa je pogodb za določen čas še v dodatnih petih primerih. 4. Krajši odpovedni rok za zaposlene z več kot 25 leti delovne dobe pri delodajalcu Zakon o delovnih razmerjih (94. člen) določa med drugim tudi to, da traja v primeru odpovedi delavcu, ki je pri delodajalcu, ki podaja odpoved zaposlen več kot 25 let odpovedni rok 80 dni, če ni s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti določen drugačen odpovedni rok, vendar ne krajši kot 60 dni. V KP za obrt in podjetništvo je na podlagi določeno, da je v primeru, če redno odpoveduje pogodbo o zaposlitvi manjši delodajalec, odpovedni rok 60 dni tudi za delavce, ki imajo več kot 25 let zaposlitve pri delodajalcu. 5. Nižje globe: Zakon o delovnih razmerjih delovnopravne kršitve za manjše delodajalce predpisuje občutno nižje globe kot za ostale delodajalce. INFO TOČKA ZA TUJCE Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje zagotavlja celovito podporo delavcem migrantom in njihovim delodajalcem na spletni povezavi, kjer so dostopne informacije namenjene tujim delavcem, ki iščejo zaposlitev ali so zaposleni v Sloveniji, delodajalcem, ki se nameravajo zaposliti ali zaposlujejo tuje delavce, vsem drugim, ki potrebujejo informacije, svetovanje in administrativno pomoč pri urejanju dokumentacije glede vstopa in prebivanja v Sloveniji, zaposlovanja in dela, možnosti izobraževanja in usposabljanja, novosti s področja nacionalne zakonodaje pri zaposlovanju tujcev ter pravic pri delu, socialnem in zdravstvenem varstvu. https://www.ess.gov.si/tujci/info-tocka-za-tujce PODJETJEM V POMOČ NOVA SPLETNA STRAN O PRAVICAH POTROŠNIKOV Spletna stran v pomoč malim in srednjim podjetjem Evropska potrošniška organizacija je v sodelovanju z drugimi organizacijami vzpostavila spletno stran, na kateri lahko podjetniki poiščejo informacije o pravicah potrošnikov in poskrbijo za skladnost svojega poslovanja z zakonodajo. S pomočjo spletne strani www.consumerlawready.eu, mala in srednja podjetja lahko izboljšajo svoje znanje o osnovnih pravicah potrošnikov in poskrbijo za skladnost svojega poslovanja s potrošniško zakonodajo. Program izobraževanja malih in srednje velikih podjetij o pravicah potrošnikov (Consumer law ready) Učinkovito varstvo potrošnikov je zelo odvisno od poznavanja potrošniške zakonodaje. Projekt Consumer Law Ready je s ciljem priprave številnih koristnih informacij in gradiv o temeljnih pravicah potrošnikov vzpostavil spletno stran www.consumerlawready.eu (tudi v slovenskem jeziku), kjer lahko podjetniki poiščejo informacije s petih ključnih področij: − predpogodbene dolžnosti informiranja, − pravica do odstopa od pogodbe, − odgovornost za napake na blagu, − nepoštene poslovne prakse in nepošteni pogodbeni pogoji ter − alternativno in spletno reševanje sporov. REGISTER NEPOSESTNIH ZASTAVNIH PRAVIC IN ZARUBLJENIH PREMIČNIN Preko spletnega portala AJPES zastava nepremičnin je omogočen vpogled v aktivne zastavne pravice na premičninah, ki so neposestno zastavljene oziroma zarubljene. Podatki se ažurirajo glede na zagotavljanje opravljenih vpisov v RZPP (register neposestnih zastavnih pravic in zarubljenih premičnin). Možne zastavljene premičnine so motorna vozila, poslovna oprema, zaloge ter živali. Register je javna in centralno vodena informatizirana baza podatkov o zastavnih pravicah in prepovedih odtujitve in obremenitve na premičninah. Vpisi zastavnih pravic so javni in dostopni vsakomur. RZPP vsakomur omogoča, da se enostavno, zanesljivo in brez velikih stroškov seznani z (ne)obstojem neposestne zastavne pravice na premičnini. Pravilnost podatkov je ob predložitvi vpisa zagotovljena tudi s povezavo RZPP s Poslovnim registrom Slovenije, registrom vozil in prometnih listin ter registri Geodetske uprave RS. Vpogled v podatke RZPP je brezplačen. RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE SOFINANCIRANJE KADROVSKIH ŠTIPENDIJ Posoški razvojni center ima objavljen Javni razpis projektov sofinanciranja kadrovskih štipendij delodajalcem v okviru Regijske štipendijske sheme Goriške regije za šolsko/študijsko leto 2019/2020. Delodajalec, ki se želi vključiti v regijsko štipendijsko shemo Goriške regije, mora predložiti v celoti izpolnjeno, s strani zakonitega zastopnika podpisano in žigosano prijavnico na obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije in ji priložiti zahtevana dokazila v zaprti kuverti s pripisom »PRIJAVA na Javni razpis RŠS 2019/2020«. Prijavo s priporočeno pošto pošljite na naslov: Posoški razvojni center, Trg tigrovcev 1, 5220 Tolmin Informacije: tel. 05 38 41 884 ali e-naslov martina.smolnikar@prc.si Obrazci so objavljeni na spletni strani PRC razpisna dokumentacija Rok prijave: od 1. 10. 2019 do porabe sredstev, vendar najdlje do vključno 31. 3. 2020. RAZPIS ASI 2019 ZA IZOBRAŽEVANJE ZAPOSLENIH 45+ Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije je objavil javno povabilo za zbiranje ponudb v okviru programa »Celovita podpora podjetjem za aktivno staranje delovne sile«. S povabilom želijo predvsem nuditi podporo podjetjem pri pripravi strategij za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih, krepiti kompetence starejših zaposlenih (starejših od 45 let) in doseči večjo pripravljenost starejših zaposlenih za podaljševanje delovne aktivnosti. Posamezno podjetje lahko pridobi za pripravo strategije upravljanja starejših zaposlenih povrnjenih do 3.000 € stroškov, za udeležbo zaposlenih v motivacijskih programih in usposabljanjih pa 1.800 € na zaposlenega. Finančne spodbude so namenjene podjetjem vseh velikosti in panog, kot tudi samozaposlenim. Podjetja lahko napotujejo svoje zaposlene v motivacijske programe ter različna usposabljanja na področju osebnega in kariernega razvoja, pridobivanja mehkih kompetenc, splošnih usposabljanj ali poklicno specifičnih usposabljanj. Rok za oddajo vlog: do porabe sredstev oziroma najpozneje do 30. 10. 2019. Razpis je objavljen na spletni strani sklada. RAZPISI PODJETNIŠKEGA SKLADA Javni Sklad Republike Slovenije za podjetništvo ima odprte naslednje razpise: Naziv javnega razpisa ali poziva odprt do VAV-11 - Vavčer za statusno preoblikovanje družb 31. 03.2023 VAV-10 - Vavčer za kibernetsko varnost 31. 03.2023 VAV-9 - Vavčer za pripravo digitalne strategije 31. 03.2023 VAV-8 - Vavčer za digitalni marketing 31. 03.2023 VAV-7 - Vavčer za dvig digitalnih kompetenc 31. 03.2023 P1 plus 2019 - Garancije Sklada za bančne kredite s subvencijo obrestne mere VAV-6 - Vavčer za skupinske predstavitve slovenskega gospodarstva na sejmih v tujini VAV-5 - Vavčer za udeležbo v gospodarskih delegacijah v tujino VAV-4 - Vavčer za udeležbe na mednarodnih forumih 15. 10.2019 31. 03.2023 31. 03.2023 31. 03.2023 VAV-3 - Vavčer za tržne raziskave tujih trgov 31. 03.2023 VAV-2 - Vavčer za zaščito intelektualne lastnine 31. 03.2023 VAV-1 - Vavčer za certifikate kakovosti 31. 03.2023 Dokumentacija je objavljena podjetniškega sklada. na spletni strani USPOSABLJANJE BREZPOSELNE OSEBE Zavod za zaposlovanje je objavil spremembe pri štirih aktualnih javnih povabilih: Usposabljanje na delovnem mestu 2019 (UDM), Usposabljanje na delovnem mestu – mladi 2019 (UDM – mladi), Usposabljanje na delovnem mestu za osebe z mednarodno zaščito 2018/2019 (UDM za osebe z mednarodno zaščito) ter Delovni preizkus 2018/2019 (DP). Spremembe pomenijo višji znesek upravičenih stroškov za delodajalca, ki usposablja brezposelno osebo na delovnem mestu: dosedanjih 370 € za 2mesečno usposabljanje se spremeni v 526 €, 493 € za 3-mesečno usposabljanje pa v 732 €. Novo je tudi to, da se v programa UDM in UDM – mladi lahko vključijo brezposelni takoj po prijavi pri Zavodu (prej so morali biti prijavljeni najmanj 3 mesece), prav tako se lahko osebe iz socialne aktivacije vključijo v usposabljanje že po vključitvi v program socialne aktivacije in ne več šele po zaključku tega programa. Po novem usposabljanja na delovnem mestu trajajo enotno 3 mesece, izjemoma 2 meseca (npr. pri usposabljanju na enostavnih, nezahtevnih ali manj zahtevnih delovnih mestih). Pri UDM – mladi tudi ni več pogoja, da se lahko v 3-mesečno usposabljanje vključijo samo iskalci prve zaposlitve. Več sredstev je na razpolago tudi za izvedbo javnih povabil UDM osebe z mednarodno zaščito in za DP. Poleg tega se z danes objavljeno spremembo poveča mesečni strošek izvedbe usposabljanja za udeleženca za izvajanje UDM za osebe z mednarodno zaščito z 250 € na 373 €, pri delovnem preizkusu pa se strošek izvedbe usposabljanja za udeleženca z 206 € poveča na 278 €. Povezave na javna povabila: 1. UDM - javno povabilo za delodajalce, za mobilne uporabnike. Usposabljanje na delovnem mestu omogoča delodajalcu, da brezposelne usposobi za delovno mesto, v skladu s programom , ki ga delodajalec predlaga v ponudbi na javno povabilo. Usposabljanje traja 3 mesece, izjemoma 2 meseca. Udeleženec se v skladu s programom in ob zagotovljenem mentorstvu usposablja praviloma polni delovni čas, največ 5 dni v tednu. Usposabljanje se ne sme izvajati ob nedeljah in praznikih. V usposabljanje na delovnem mestu se lahko vključijo brezposelni, prijavljeni v evidenci ZRSZ: − starejši od 50 let, − stari 30 let in več, prijavljeni med brezposelnimi najmanj 12 mesecev (dolgotrajno brezposelni), − stari 30 let in več in imajo največ končano ali nedokončano osnovno šolo (ISCED 2), − stari 30 let in več in se po vključitvi v programe socialne aktivacije ponovno aktivirajo na trgu dela, − stari 30 let in več in so prejemniki denarne socialne pomoči. 2. UDM za mlade - javno povabilo za delodajalce, za mobilne uporabnike. V usposabljanje na delovnem mestu – mladi se lahko vključijo brezposelni, ki so stari do 29 let oziroma so mlajši od 30 let in so prijavljeni v evidenci brezposelnih pri Zavodu. 3. Delovni preizkus - javno povabilo, za mobilne uporabnike. Delovni preizkus vam omogoča, da brezposelne iz ciljne skupine povabila preizkusite in spoznate na konkretnem delovnem mestu, še preden se odločite glede njihove zaposlitve. Povrnemo vam upravičene stroške delovnega preizkusa, udeležencem pa izplačamo dodatek za aktivnost in za prevoz. Vključijo se lahko brezposelni, ki so prijavljeni v evidenci brezposelnih, ne glede na njihovo starost in trajanje brezposelnosti. Program traja od najmanj 100 ur do največ 1 meseca. Izjema so invalidi, pri katerih lahko traja vključitev več kot 1 mesec. Udeleženec se na konkretnem delovnem mestu ob zagotovljenem mentorstvu preizkuša praviloma polni delovni čas. 4. UDM za osebe z mednarodno zaščito - javno povabilo, za mobilne uporabnike. SUBVENCIJE IN OLAJŠAVE ZA ZAPOSLITEV BREZPOSELNE OSEBE Zavod za zaposlovanje ima objavljene programe za spodbujanje zaposlovanja brezposelnih v obliki subvencij za nove zaposlitve. Za zaposlitev brezposelne osebe delodajalci lahko uveljavljajo tudi vračilo prispevkov delodajalca. Subvencije 1. Zaposlimo mlade Delodajalec lahko pridobi subvencijo za zaposlitev brezposelnih, ki so mlajši od 30 let in so zaključili usposabljanje v okviru inovativnih projektov zaposlovanja. Subvencija znaša 5.000 € za najmanj 12-mesečno zaposlitev. Objava javnega povabila: Zaposlimo mlade 2. Spodbude za zaposlovanje oseb iz programa Učne delavnice Delodajalec lahko pridobi subvencijo za zaposlitev brezposelnih, ki so zaključili praktično usposabljanje v programu Učne delavnice, ki jih je predhodno Zavod napotil k delodajalcu. Subvencija znaša 4.000 € za najmanj 6-mesečno zaposlitev ali 8.000 € za najmanj 12-mesečno zaposlitev brez prekinitve. Objava javnega povabila: Učne delavnice: Spodbude za zaposlovanje. 3. Aktivni do upokojitve Delodajalec lahko pridobi subvencijo za zaposlitev brezposelnih, ki so dopolnili 58 let in več in jih je Zavod napotil k delodajalcu. Subvencija znaša do 11.000 € za zaposlitev s polnim delovnim časom za najmanj 24 mesecev. Delovno razmerje mora sklenjeno za nedoločen čas oziroma najmanj do izpolnitve pogojev za upokojitev. Objava javnega povabila Aktivni do upokojitve. 4. Zaposli.me Delodajalec lahko pridobi subvencijo za zaposlitev brezposelnih v starosti najmanj 30 let. Subvencija znaša od 5.000 do 7.000 €, zaposlitve morajo biti sklenjene za najmanj 12 mesecev. Delodajalec lahko pridobi subvencijo za zaposlitev brezposelne osebe, ki izpolnjuje vsaj enega od naslednjih kriterijev: − so dopolnili 30 let ali več in so najmanj 12 mesecev prijavljeni v evidenci brezposelnih, − so starejši od 50 let, − so dopolnili 30 let ali več in imajo končano največ osnovno šolo (ISCED 2), − so dopolnili 30 let ali več in bodo po vključitvi v programe socialne aktivacije znova postali dejavni na trgu dela, − so dopolnili 30 let ali več in so prejemniki denarne socialne pomoči. Objava javnega povabila Zaposli.me 2017–2019 5. Trajno zaposlovanje mladih Delodajalec lahko pridobi subvencijo za zaposlitev brezposelnih mladih iz zahodne Slovenije, ki še niso dopolnili 30 let in so prijavljeni med brezposelnimi. Subvencija znaša 5.000 € za zaposlitev za 40 ur tedensko za nedoločen čas. Objava javnega povabila trajno zaposlovanje mladih. Olajšave 1. Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev Delodajalec, ki prvič za nedoločen čas ( najmanj za 24 mesecev) zaposli mlajše od 26 let ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko uveljavlja delno povračilo prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za prvi dve leti zaposlitve ( prvo leto 50%, drugo leto 30%). Vlogo za vračilo prispevkov delodajalec predloži Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije najpozneje v 3 mesecih po izteku drugega leta od sklenitve pogodbe o zaposlitvi za nedoločen čas. Objava vračilo prispevkov za prvo zaposlitev 2. Oprostitev plačila prispevkov delodajalca za starejše Delodajalec lahko za zaposlitev brezposelne osebe, starejše od 55 let in je vsaj šest mesecev prijavljena v evidenci brezposelnih za prvi dve leti zaposlitve uveljavlja oprostitev plačila prispevkov delodajalca. Oprostitev plačila prispevkov se uveljavlja pri FURS. Zaposlitev mora biti sklenjena med 1. 1. 2016 in 31. 12. 2019. Objava: oprostitev plačila prispevkov za starejše 3. Davčna olajšava za zaposlovanje brezposelnih Delodajalec lahko za zaposlitev osebe za nedoločen čas, mlajše od 26 let ali starejše od 55 let in je bila vsaj šest mesecev prijavljena v evidenci brezposelnih. Olajšavo se uveljavlja v obliki znižanja vaše davčne osnove v višini 45 % plače zaposlene osebe, vendar največ v višini davčne osnove za prvih 24 mesecev zaposlitve osebe v davčnem letu zaposlitve in naslednjih davčnih letih do poteka 24 mesecev. Objava davčna olajšava za zaposlovanje brezposelnih. 4. Davčne olajšave za zaposlovanje invalidov Delodajalec lahko za zaposlitev invalida ali gluhe osebe uveljavljate olajšavo v obliki znižanja davčne osnove in v višini 50 % plače zaposlene osebe s statusom invalida, oziroma 70% plače zaposlene osebe s statusom invalida (zaposlitev invalida nad predpisano kvoto zaposlenih invalidov) ali osebe s 100% okvaro ali gluhe osebe. Objava davčnih olajšavah za zaposlovanje invalidov SEKCIJE CVETLIČARJI Delo v cvetličarnah 31.10. in 1.11. novembra 2019 v Hotelu Jama v Postojni. Sekciji pripravljata zanimiv program z aktualnimi temami s področja kozmetike in frizerstva. Frizerji bodo program s praktičnim look & learn seminarjem začeli predvidoma v soboto popoldan. Na kongresu se bodo predstavili tudi pokrovitelji in razstavljavci s kozmetičnimi izdelki in različno opremo za salone. GOSTINCI Sekcija cvetličarjev in vrtnarjev pri OZS je predlagala dopolnitev kolektivne pogodbe dejavnosti trgovine Slovenije (KPDTS), da bi se dodala izjema, s katero bi bilo cvetličarnam omogočeno razporejanje delavcev na dan praznika 31.oktober in 1.november. Spremembe letos še ni pričakovati, zato bo v marsikateri cvetličarni za te praznike delo oteženo ali celo onemogočeno. Izjeme, kdo lahko po KPDTS na praznične dneve dela, so objavljene na spletni strani sekcije in na blogu svetovalnega centra OZS. FRIZERJI IN KOZMETIKI 20. Slovenski frizerski festival Strokovno srečanje 26.11.2019 gostincev, Portorož, Sekcija gostincev pri OZS organizira tradicionalno Strokovno srečanje gostincev, ki bo v torek 26.11.2019 v Hotelu Slovenija v Portorožu, na katerem bodo predstavljene aktualne strokovne teme. Strokovno srečanje je osrednji dogodek Sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS, zato vabljeni vsi člani, da se srečanja udeležite. Program srečanja bo objavljen v naslednjem glasilu. GRADBINCI 20. Slovenski frizerski festival bo v soboto 19. oktobra 2019 ob 14.30 na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. Na osrednjem odru se bodo predstavili: Mič Styling, Matrix Team, Subrina Professional, Stevo Hair Akademy Team, Metod Tasič & Fringe@Schwarzkopf Professional, Kristjan Petek Ksfh, Gašper Karničar,m Dieter Kaiser @Schwarzkopf Professional. Program: https://revijasalon.si/ Cene: osrednji oder 60 € Informacije: revija SALON, Uroš Popovič, enaslov: nolas@siol.net , tel.: 051 604 207. Seminar Obveznosti iz novih gradbenih predpisov vezane na izvedbo del na gradbenih objektih OOZ Tolmin, Tumov drevored 15, organizira 15.10.2019 seminar Obveznosti iz novih gradbenih predpisov vezane na izvedbo del na gradbenih objektih z gradbeno inšpektorico Aleksandro Velkovrh (seminar prinaša tudi 2 kreditni točki članom IZS). Kongres frizerjev in kozmetikov Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije organizira Kongres frizerjev in kozmetikov, ki bo v soboto, 16. Vsebina: − Novosti Zakona o urejanju prostora − Zakon o arhitekturni in inženirski dejavnosti (Pogoji za opravljanje dejavnosti; Zavarovanja; Imenik PI, imenik NI) − Gradbeni zakon -1.del (Kdo je izvajalec po GZ; Pogoji za izvajalca; Zavarovanje; Obveznosti, ki jih mora izpolnjevati izvajalec del, glede na zahtevnost objekta in vrsto del; Vpis oseb izvajalca v imenik vodij del, Vodenje dokumentacije na objektu − Gradbeni zakon za izvajalce-2.del ( Nadzornik, vodja nadzora; Obveznosti in pravice nadzora; Pravilnik o gradbiščih; Uredba o razvrščanju objektov; Pravilnik o podrobnejši vsebini dokumentacije in obrazcih, povezanih z graditvijo objektov; Prekrški in kazenske določbe za izvajalca in nadzornika; Predstavitev novega priročnika Pooblaščeni in nadzorni inženirji za udeležbo na predavanju pridobijo 2 kreditni točki iz obveznih vsebin skladno s Splošnim aktom o stalnem poklicnem usposabljanju pooblaščenih inženirjev. Cena: 80 € za člane, 120 € ostali udeleženci Prijave: OOZ Tolmin, tel. (05) 38 11 065, e-naslov: ooz.tolmin@ozs.si PREVOZNIKI Srečanje prevozniških družin Na tretjem srečanju prevozniških družin in prevozniških podjetij Slovenije, ki je bilo konec septembra v Slovenski Bistrici se je zbralo več kot 2000 slovenskih prevoznikov, članov Obrtnopodjetniške zbornice Slovenije (OZS) in Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) ter njihovih družinskih članov. Prevozniki so opozorili na najbolj pereče probleme. Poleg izboljšanih pogojev za družinsko podjetništvo in davčne razbremenitve gospodarstva, si avtoprevozniki želijo večjo pretočnost prometa na mejnih prehodih in hitrejše umeščanje infrastrukturnih objektov ob avtocestah. Odprta vprašanja se dejavno rešujejo v dialogu s predstavniki pristojnih ministrstev in vlade. SLIKOPLESKARJI Humanitarna akcija slikopleskarjev Lokalni Karitas (Ajdovščina) je prosil za pomoč pri beljenju njihovega doma v kraju Soča pri Bovcu. Hišo (bivši farovž) so po potresu obnovili in jo koristijo kot počitniški dom za otroke iz socialno ogroženih družin iz cele zahodne Slovenije. Ajdovski Karitas je kupil nove postelje, pred namestijo pa bi želeli prostore prepleskati ( 3 nadstropja, 16 sob, vsako nadstropje je veliko cca. 120 m2). Sredi septembra si je predsednik sekcije slikopleskarjev pri Območni obrtno-podjetniški zbornici Ajdovščina prostore ogledal in ocenjuje, da bi potrebovali 16 slikopleskarjev, če bi želeli prostore prepleskati v enem dnevu. K akciji smo pristopile OOZ Ajdovščina, Nova Gorica, Idrija in Tolmin, zato naprošamo vse, ki so vešči slikopleskarskih del (beljenja), če podajo roko dobremu delu. Tisti, ki bi radi pomagali, pa niste vešči teh del, lahko namenite tudi simboličen denarni prispevek, ki se bo porabil za potrošni material (barvo, zaščitne folije, čopiče). Denarni prispevek (donacija) je priznana tudi kot davčna olajšava. Podatki za nakazilo donacije: Karitas vipavske dekanije, Ajdovščina, Vipavska cesta 11 na TRR SI56 0475 1000 0867 279, sklic SI00 2020, namen: soča. Zaradi lažje organizacije bomo veseli vaše povratne informacije, če bi lahko na kakršen koli način sodelovali. Predviden datum humanitarne akcije je četrtek 17.oktobra ali petek 18.oktobra 2019. O točnem datumu vas bomo obvestili. Za hrano in pijačo bo poskrbljeno. TEKSTILCI Strokovno srečanje tekstilcev in predelovalcev kož Sekcija tekstilcev pri OZS organizira strokovno srečanje, najpomembnejši dogodek v Sloveniji, ki druži strokovnjake s področja tekstila, ki bo 11. in 12. oktobra 2019 v Hotelu Adria, Jadranska cesta 25, Ankaran Program petek 11.10.2019 − Praktično usposabljanje študentov tekstilstva priložnost za študente in podjetja − Kako svoj denar prejeti takoj po opravljeni storitvi? − Obleka naredi človeka, kaj pa naredi obleko? Je to brez blagovne sploh mogoče? − Spodbude malih vrednosti v obliki vavčerjev SPS − Zbor članov in sklepna diskusija srečanja Program sobota 12.10.2019 − Poslovna odličnost, kultura vedenja, poslovni bonton, se znamo obnašati? − Izzivi pri prenosu podjetja–Družinsko podjetništvo − Pogled na usnje s strani nege Na spletni strani je objavljena prijavnica in celoten Program Prijave: spletna prijava PRISPEVKI IN DAVKI POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV Samozaposleni in družbeniki lahko plačujejo prispevke z enim e-računom Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) je uvedla plačevanje obveznosti na podlagi e-računa za družbenike in samozaposlene, (npr. samostojni podjetniki, kulturniki, športniki, odvetniki) in so sami dolžni obračunavati prispevke za socialno varnost. Zavezanec za plačilo prispevkov za socialno varnost lahko še vedno uporablja način plačevanja obveznosti, kot doslej. V primeru, da se zavezanec za plačilo prispevkov odloči za poenostavitev plačevanja mora pri svoji spletni banki prijaviti na prejem e-računa. FURS je v Registru izdajateljev e-računov vpisan z nazivom Ministrstvo za finance Finančna uprava Republike Slovenije, naslov Šmartinska cesta 055, 1000 Ljubljana, davčna številka 77695771. V prijavi se za »Referenčno oznako izdajatelja e-računa« vpiše davčna številka zavezanca, ki prijavo oddaja. Z oddano prijavo se šteje, da se zavezanec strinja tudi s Splošnimi pogoji plačevanja obveznih dajatev z eračunom. FURS bo takšnemu zavezancu na podlagi obračuna dajatev pripravil t.i. zbirni plačilni nalog, ki bo vseboval podatke o javnofinančnih blagajnah, vrstah in višini dajatev. Zbirni plačilni nalog bo FURS poslal zavezancu (preko njegove banke) v obliki e-računa v enotni standardizirani obliki eSlog, ki bo vključeval tudi obvestilo v pdf obliki. E-računi bodo poslani bankam, zavezanec pa bo lahko do njih dostopal prek svoje spletne banke, kjer bo lahko predizpolnjen plačilni nalog tudi potrdil in s tem neposredno poravnal znesek obveznosti. Zavezanec bo na ta način vsak mesec na enem eračunu plačal vse štiri prispevke za socialno varnost: PIZ, ZZ, prispevke za starševsko varstvo in prispevke za primer brezposelnosti. Izdaja in plačilo e-računa sta neposredno vezana na predložitev obračuna prispevkov za socialno varnost in plačilo te obveznosti. Obračune je treba preko eDavkov predložiti do 15. v mesecu, zneske pa poravnati najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. E-račun bo izdan po predložitvi obračuna. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Do konca leta 2017 je veljalo prehodno obdobje in je bila osnova za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje 58 % povprečne plače v Sloveniji. Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2018 je 1.681,55€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.008,93€ (60% x 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od februarja 2019 dalje so v višini 385,42€, najvišji pa 2.248,23€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2019 najmanj 85% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2019 dalje je najnižja zavarovalna osnova 1.429,32€ (85% povprečne letne plače za leto 2018, ki je 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 545,99€ in največ v višini 2.248,23€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2019 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 35,53€ in sicer 8,88€ (povprečna plača oktober 2018 = 1.676,38€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 26,65€ (25% povprečne plače oktober 2018 = 1.676,38€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2019 dalje je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 35,05€ (doslej 33,90€). Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja ( Ur.l.17/2019 z dne 22.3.2019) in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki so 70,58€ (35,05€ + 35,53€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 35,05€ od 1.4.2019 do 31.3.2020 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 35,53€ od 1.1.2019 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX € Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 35,05€ od 1.4.2019 do 31.3.2020 Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 35,53€ od 1.1.2019 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Minimalna osnova za prispevke se uvaja postopoma (410. člen ZPIZ-2) in je v prehodnem obdobju od 2015 do vključno 2017 znašala 52 % povprečne plače, v letu 2018 je bila osnova 54 % povprečne plače, v letu 2019 pa je 56% povprečne plače. Za izplačila od 1. 3. 2019 do 31. 12. 2019 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 941,67 € (56 % x 1.681,55 €). PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi. Opravlja ga lahko zakonec ali zunajzakonski partner, starši ali otroci lastnika mikrodružbe ali samozaposlene osebe, ki lahko opravljajo pomoč v podjetju največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 2. 2019 v višini 5,03€ (0,30% PP za oktober 2018 = 0,3% x 1.676,38€) se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.17/2019) določa od 1. aprila 2019 dalje minimalno bruto urno postavka za študentsko delo v višini 4,89 €. Začasno in občasno delo dijakov in študentov lahko opravljajo: − osebe s statusom dijaka v Republiki Sloveniji, ki so že dopolnile 15 let, − osebe s statusom študenta v Republiki Sloveniji, − osebe s statusom udeležencev izobraževanja odraslih, ki so mlajše od 26 let in se izobražujejo po javno veljavnih programih osnovnega, poklicnega, srednjega in višjega strokovnega izobraževanja. Začasno in občasno delo dijakov in študentov je vključeno v pokojninsko in invalidsko zavarovanje (pokojninska doba) in zdravstveno zavarovanje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo: − prispevki za PIZ v višini 15,5%. Delodajalec na znesek na napotnici plača: − prispevek za PIZ v višini 8,85%, − prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, − prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, − koncesijsko dajatev v višini 16% in − dodatno koncesijsko dajatev v višini 2,00%. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za julij 2019 je znašala 1.737,42€, neto plača pa 1.119,08€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – julij 2019 je znašala 1.730,01€, neto 1.115,44€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje maj – julij 2019 je znašala 1.727,77€, neto 1.113,64€. STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Preverite aktualni seznam partnerjev in njihovih ugodnosti. ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. IZ URADNEGA LISTA 53 30.8. 55 13.9. 58 27.9. Poročilo o gibanju plač za junij 2019 Pravilnik o obrazcih prijav podatkov o pokojninskem in invalidskem ter zdravstvenem zavarovanju, zavarovanju za starševsko varstvo in zavarovanju za primer brezposelnosti Poročilo o gibanju plač za julij 2019 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI SEPTEMBER 2019 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA najnižji ZASEBNIK Bruto zavarovalna osnova v EUR prispevek stopnja PIZ - SI56 0110 0888 2000 003 ZZ - SI56 0110 0888 3000 073 Starš. var. - SI56 0110 0888 1000 030 Zaposl. - SI56 0110 0888 1000 030 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% referenca SI19 SI19 SI19 SI19 DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 najnižji DRUŽBENIK najvišji 1.008,93€ 1.429,32€ 5.885,43€ (60% PP 2018=60% X (85% PP 2018=85% X 1.681,55€) (3,5 kratnik PP 2018) 245,67 135,71 2,02 2,02 385,42 348,03 192,24 2,86 2,86 545,99 1.681,55€) PRISPEVKI SKUPAJ 1.433,10 791,58 11,76 11,77 2.248,23 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2018 (PP za 2018 je 1.681,55€), prispevki skupaj 385,42€ 1.008,93 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2018 (60% x 1.681,55€ = 1.008,93€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 85% PP za leto 2018 (85% x 1.681,55€=1.429,32€), prispevki skupaj: 545,99€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2018 (3,5 x 1.681,55€), prispevki skupaj: 2.248,23€ OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava letni dohodek do 11.166,37 € letni dohodek nad 11.166,37€ do 13.316,83 € letni dohodek nad 13.316,83 € 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za druge vzdrževane družinske člane 4. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 5. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 6. za dohodke iz delovnega razmerja: a) mesečni bruto dohodek do 930,53€ b) mesečni bruto dohodek od 930,53€ do 1.109,74€ c) mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ PODATKI O PLAČAH Povprečna plača JANUAR - JULIJ 2019 Povprečna plača MAJ - JULIJ 2019 Povprečna bruto plača (PP) 2018 Povprečna bruto plača (PP) 2017 Minimalna plača od 1.1.2019 Minimalna plača od 1.1.2018 275,22 + (1.660,18-1,49601 x bruto dohodek) 3.302,70 + (19.922,15-1,49601 x skupni dohodek) 275,22 203,08 220,77 368,21 203,08 203,08 3.302,70 2.436,92 2.649,24 4.418,54 2.436,92 3.302,70 2.819,09 543,32 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 275,22€ 275,22 + (1.660,18-1,49601 x bruto dohodek) 275,22 1.737,42 1.730,01 1.727,77 1.681,55 1.626,95 886,63 842,79 STOPNJE PRISPEVKOV PRISPEVEK 1.119,08 1.115,44 1.113,64 1.092,74 1.062,00 sklic SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% Znesek € 1.283,41 4.625,65 14.009,65 22.943,46 LESTVICA + 27% + 34% + 39% + 50% SKUPAJ 16% nad 8.021,34 € nad 20.400,00 € nad 48.000,00 € nad 70.907,20 € SI19 DŠ-40002 DEJANSKI PRAZNIKI 21 168 0 0 DELOVNI DNEVI SEPTEMBER 2019 OBRAČUN UR 35,05 35,53 SKUPAJ 21 168 70,58 Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust KP za obrt in podjetništvo najmanj v višini min. plače +1% Najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je povprečna plača za predpretekli mesec) Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 6-8 ur 8-12 ur nad 12 ur 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 KONTO 8,85% Vrsta izplačila LETNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad osnova do € dohodnine € DELODAJALEC 15,50% Dohodnina akontacija davka na dejavnost € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 DELAVEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje DELOVNI DNEVI prehodni račun 5.885,43 € letna olajšava € 6.519,82 OBRTNIKI - POPOLDANCI namen 1.429,32€ mesečna olajšava € 543,32 bruto € neto € Povprečna plača JULIJ 2019 individualno Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja 4,00 € 0,18 € 0,37 € 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 895,50 € 1.737,42 € 6,20 € 8,50 € 17,00 € 7,45 € 10,68 € 21,39 € 4,90 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad € osnova do € dohodnine € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 106,95 385,47 1.167,47 1.911,96 SKUPAJ 16% + 27% nad 668,45 € + 34% nad 1.700,00 € + 39% nad 4.000,00 € + 50% nad 5.908,93 € VSEBINA AKTUALNO ............................................................................................................................................................................ 1 OBRAČUN STORITEV RAVNANJA Z ODPADKI V OBČINI CERKNO....................................................................................... 1 KOLEKTIVNA TOŽBA OŠKODOVANCEV SOP .................................................................................................................... 1 HUMANITARNA POMOČ .................................................................................................................................................. 2 ZAPOSLOVANJE TUJCEV ................................................................................................................................................. 2 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 2 REK-1 VERODOSTOJNA LISTINA ZA SODNO IZVRŠBO ? ................................................................................................... 2 SPREMEMBA DAVČNE ZAKONODAJE ................................................................................................................................ 3 SPREMEMBA POKOJNINSKE ZAKONODAJE ....................................................................................................................... 3 SPREMEMBE ZAKONA O UREJANJU TRGA DELA ............................................................................................................... 4 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 5 POROČANJE O ŠTIPENDIJAH........................................................................................................................................... 5 VODENJE EVIDENC O IZRABI DELOVNEGA ČASA.............................................................................................................. 5 PRIJAVA BANČNEGA RAČUNA V TUJINI - FIZIČNE OSEBE ................................................................................................. 6 OBČASNO IN ZAČASNO DELO UPOKOJENCA .................................................................................................................... 6 UVAJANJE ELEKTRONSKEGA BOLNIŠKEGA LISTA ............................................................................................................. 6 STATUS MANJŠEGA DELODAJALCA .................................................................................................................................. 7 INFO TOČKA ZA TUJCE ................................................................................................................................................... 8 PODJETJEM V POMOČ NOVA SPLETNA STRAN O PRAVICAH POTROŠNIKOV ...................................................................... 8 REGISTER NEPOSESTNIH ZASTAVNIH PRAVIC IN ZARUBLJENIH PREMIČNIN .................................................................... 8 RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE ....................................................................................................................................... 8 SOFINANCIRANJE KADROVSKIH ŠTIPENDIJ ..................................................................................................................... 8 RAZPIS ASI 2019 ZA IZOBRAŽEVANJE ZAPOSLENIH 45+ .................................................................................................. 8 RAZPISI PODJETNIŠKEGA SKLADA .................................................................................................................................. 9 USPOSABLJANJE BREZPOSELNE OSEBE ........................................................................................................................... 9 SUBVENCIJE IN OLAJŠAVE ZA ZAPOSLITEV BREZPOSELNE OSEBE .................................................................................. 10 SEKCIJE .............................................................................................................................................................................. 11 CVETLIČARJI ................................................................................................................................................................ 11 FRIZERJI IN KOZMETIKI ............................................................................................................................................... 11 GOSTINCI .................................................................................................................................................................... 11 GRADBINCI .................................................................................................................................................................. 11 PREVOZNIKI................................................................................................................................................................. 12 SLIKOPLESKARJI .......................................................................................................................................................... 12 TEKSTILCI ................................................................................................................................................................... 12 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 13 POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV ............................................................................................................... 13 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 13 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 13 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 14 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 14 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 14 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 15 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 15 STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA...................................................................................................................................... 15 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 15 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 15 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 15 IZ URADNEGA LISTA .......................................................................................................................................................... 15 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI SEPTEMBER 2019 .................................................................................................................... 16