Božidar Jezernik Saj ni res, pa je! Kremenšek, kot avtor, ni bil prav veliko prisoten na straneh Traditiones.1 Zato se bo nemara komu kar nekoliko čudno zdelo, da je to pot za svoj nastop izbral polemiko s člankom, o katerem zatrjuje bralcem, da je vreden le malo oziroma premalo. Toliko bolj, ker s tem mene, Božidarja Jezernika, avtorja inkriminiranega članka, posredno uvršča v izbrano družbo skupaj z akademikom profesorjem dr.Bogom Grafenauerjem in profesorjem dr.Vilkom Novakom. Pa razumi, kdor moreš! Pri pisanju tistih nekaj vrstic so Kremenška, tako piše, zanimala "le dejstva". In to zgolj tista dejstva, "ki jih pri strokovnem pisanju v znanstvenem glasilu ne glede na takšna ali drugačna izhodišča ni mogoče spregledati". In ko je tako v 199 vrsticah spisal vsa ta dejstva, je prišel do zaključka, da moj prispevek O predmetu etnologije, s katerim polemizira, pravzaprav ni vreden besed: kakor da bi hotel prepričati bralce, da se otepa nadležnega komarčka in da je za naporno opravilo najbolj ustrezna naprava top! Ker si Kremenšek ne dela iluzij, da bi lahko Božidarja Jezernika prepričal, kako se v svojem izvajanju v tem ali onem moti, pa je vse skupaj še bolj neobičajno. Glede na to, da se Kremenškova stališča razlikujejo od stališč, ki jih zastopajo avtorji najbolj referenčnih učbenikov,2 se bojim, da je to njegovo početje (razen komičnega efekta) res popolna zguba časa in energije3: v publikaciji, ki jo v primerjavi z navedenimi učbeniki bere le malo ljudi, prepričuje nekoga, za katerega vnaprej ve, da ga ne bo mogel prepričati! Sam menim, da bi storil bolje, če bi svoja stališča predstavil svetovni ali vsaj evropski strokovni javnosti, na primer z objavo knjige v svetovnem jeziku pri kaki ugledni 1 Slavko K. r e m e n š e k, Za kakšne in čigave "neprijetne občutke" gre?; Traditiones 13 (1984), pp. 159-162. Isti, Ob jubileju univerzitetnega profesorja dr.Vilka Novaka; Traditiones 18 (1989), pp 55-59. 2 Cf. npr. Victor B a r n o u \v, An Introduction to Anthropology, Homewood 1971; Roger M. Kec- s i n g, Cultural Antropology, New York 1981; Thomas R h y s Williams, Cultural Antropology, Englewood Cliffs 1990; Richard A. B a r r e t t, Culture & Conduct, Belmont 1991. 3 Torej: jalovo. založbi ali vsaj razprave v visokoreferenčni strokovni reviji; in mednarodno strokovno javnost s trdnimi argumenti prepričal v svoj prav. Ce to ne gre, bi lahko poskusil uveljaviti svoja (nekoliko neobičajna) stališča tudi z nastopom na svetovnem oziroma na evropskem strokovnem kongresu. Saj če bo še naprej trošil energijo s kreganjem nad hudobci, ki da ga onemogočajo pri uveljavljanju njegovih stališč, utegne še kdo posumiti, da je morda v stiski z argumenti.