AVTOCESTA VRHNIKA — DOLGI MOST Gradimo na barjanskem močvirju V letošnjem januarju se je pričela gradnja novega odseka avtoceste Vrhnika—Ljubljana (Dolgi most). To gradno je Republiška skupnost za ceste kot investitor zaupala poslov-nemu združenju GAST. Tako so izvajalci tega tehnično zelo zahtevnega odseka podjetja Gradis, Primorje in Slovenija ceste. Gradis izvaja dela na 6 nad-vozih čeiz avtooesto. Primorje in Slovenija ceste izvajata vsa ostala dela in objekte na tra- si. Delitev del med izvajalci je bila izvršena zaradi specifično-sti del na celotnem odseku in zaradi posebnega za to grad-njo projektiranega vrstaega reda del. Trasa nove avtocese posteka v bližini seldanje glavne ceste Ljubljana—Vrhika. Trasa v glavnem poteka po barjanskih tleh, kar je tudi glavna karak-teristika te gradnje. Tabarjan-ska tla zahtevajo z ozirom na svojo majhno nositaost (odnos-no na svojo nenositaost) po- sebno tehnologijo iavajanja gradbemih del. Na oanovd rezultatov trilet-nih apazovanj — meritev te-ga poskusnega nasipa pa je bil izdelan izvedbeni projekt, ki predvideva več tehničnih re-šitev posebnih kot so npr. glo-binske drenaže, bočni nasipi, različne metode nasdpov in iz-kopov, filtrski sloji itd.Vglav-nem je vsa bodoča avtocesta v nasipih, ki bodo zgrajeni iz različnih materialov, pripelja-nih iz kamnolomov Verd, Pre-sarje, Vrhnika, Logatec in La-že (pri Razsdrtem). Poleg tega se bodo v nasipe še vgrajevali elektrofiltrski pepeli iz toplar-ne Ljubliana, termoelektrame Trbovlje in Velen.ie Gradnja bo trajala tri leta. Tudi po končani gradnji so predvddena različna posedanja po posamezaiih odsekih, zato bo vozišče izdelano samo iz 6 cm asfalta — bitudrobirja, ker so s tem možne kasnejše korekture in nadgraidnje, po-sebej z oziroin na obnašanje novograjeroe ceste na barjan-skih tleh