Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina tel: (05) 37 34 750, fax: (05) 37 34 754 OBVESTILA APRIL 2019 AKTUALNO OBRTNIKI IN PODJETNIKI IMAJO PREDSTAVNIKA V VLADI okolja za obrtnike in podjetnike, ki predstavljajo 117 tisoč poslovnih subjektov s 352 tisoč zaposlenimi. Franc Vesel imenovan za državnega sekretarja za malo gospodarstvo Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije si je že dolgo časa prizadevala, da bi obrtniki in podjetniki imeli svojega ministra, zadovoljna pa je tudi je z imenovanjem državnega sekretarja za malo gospodarstvo. ZAHTEVE SLOVENSKE OBRTI IN PODJETNIŠTVA 2019 Franc Vesel Za državnega sekretarja je bil imenovan Franc Vesel, ki prihaja iz obrtniške družine in je tudi sam obrtnik. 30 let se je ukvarjal s predelavo lesa, 14 let je bil predsednik Območne obrtno-podjetniške zbornice Ribnica in je tudi član kolegija predsednika OZS. S poznavanjem problemov obrtnikov in podjetnikov, jih bo na svoji novi funkciji lažje in tudi uspešneje reševal, predvsem pa pomagal pri izboljšanju poslovnega Forum obrti in podjetništva Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije bo Zahteve slovenske obrti in podjetništva 2019 predstavila na tradicionalnem 17. Forumu obrti in podjetništva, ki bo v petek, 10. maja 2019 ob 11. uri, v Portorožu (Hotel Slovenija) Na forum so vabljeni obrtniki in podjetniki, člani OZS, med udeleženci pa bodo poleg predstavnikov OZS ministri, državni sekretarji, poslanci, državni svetniki, predstavniki domačih in tujih partnerskih organizacij. Po zaključenem Forumu in pogostitvi bo sledil pogovor z znanim slovenskim podjetnikom oz. podjetnico. Zaradi lažje organizacije vas prosimo, da vašo udeležbo sporočite na tel.: 01 58 30 501, na enaslov: urad.predsednika@ozs.si ali se prijavite preko spletne strani. Prijave: OZS na e-naslov: urad.predsednika@ozs.si tel.: 01 58 30 501 ali preko spletne strani http://www.ozs.si/Dogodki.aspx?id=a0N0X00001P02sLUAR Udeležba za člane OZS je brezplačna! Vabljeni! ZAKONODAJA REGRES 2019 – SPREMEMBA DAVČNE ZAKONODAJE Davčno ugodnejša obravnava regresa za letni dopust 2019 - bruto = neto Veljavne obveznosti glede regresa Delodajalec je dolžan delavcu, ki ima pravico do letnega dopusta, izplačati regres za letni dopust najmanj v višini minimalne plače, ki v letošnjem letu znaša 886,63 eurov bruto (naslednje leto 940,58 eurov), in sicer najkasneje do 1. julija. Če ima delavec pravico do sorazmernega dela letnega dopusta ima pravico do sorazmernega dela regresa. Prav tako ima pravico do sorazmernega dela regresa za letni dopust delavec, ki je zaposlen za krajši delovni čas, sorazmerno času za katerega ima sklenjeno pogodbo o zaposlitvi (razen v primeru krajšega delovnega čas v posebnih primerih – 67. člena Zakona o delovnih razmerjih). Regres za letni dopust večina delodajalcev izplača v enkratnem znesku, kljub temu, da je regres mogoče izplačati v več delih. Če se regres za letni dopust izplačuje v dveh ali več delih, se ob izplačilu naslednjega oziroma zadnjega dela regresa ugotovi celotna višina regresa za letni dopust, ki se všteva v davčno osnovo, in izvrši izračun akontacije dohodnine ter poračun že plačane akontacije dohodnine od posameznih delov regresa za letni dopust. Regres po sprejetju predlagane zakonodaje Konec marca je Vlada RS je določila besedili novel Zakona o dohodnini in Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, s katerima bo omogočila, da bo že letošnji regres do višine povprečne plače razbremenjen plačila dohodnine in prispevkov. Razbremenitev regresa za letni dopust je prvi ukrep v okviru predstavljenih davčnih sprememb, ki predvidevajo na eni strani razbremenitev dela, na drugi pa nekoliko večjo obremenitev kapitalskih dobičkov in dohodkov gospodarskih družb. Predlog novele Zakona o dohodnini predvideva, da se v davčno osnovo za odmero dohodnine ne všteva regres za letni dopust do višine 100 % povprečne mesečne plače, določa pa se tudi postopek vračila že izračunane in odmerjene akontacije dohodnine v letu 2019 v primerih, ko so delodajalci regrese že izplačali. Poenostavljeno, bruto znesek regresa za letni dopust bo enak neto znesku (do povprečne plače), saj bo regres oproščen plačila dohodnine in socialnih prispevkov. Po sprejetju zakona v državnem zboru bodo predlagane spremembe za leto 2019 veljale za vsa izplačila regresa za letni dopust. Zaposleni, ki so ali bodo pred tem že prejeli regres, bodo upravičeni do vračila preveč plačane dohodnine in prispevkov. Vračilo bo po uradni dolžnosti izvedla Finančna uprava RS, in sicer bosta akontacija dohodnine in prispevki zaposlenega vrnjeni neposredno zaposlenemu, prispevki delodajalca pa delodajalcu, če prejemnik vračila nima neporavnanih davčnih obveznosti. Predlog spremenjene zakonodaje zajema: 1. Razbremenitev regresa s prispevki in dohodnino do višine 100% zadnje znane povprečne mesečne plače zaposlenih v RS (bruto=neto), pri čemer se pri določanju tega zneska upošteva zadnji podatek statističnega urada (povprečna bruto plača za januar 2019 je bila 1729,15 €). 2. Letni limit za neobdavčitev regresa znaša 100% povprečne letne plače zaposlenih v Sloveniji. V kolikor bo delodajalec izplačal regres do neobdavčenega zneska, pa bi bil ta znesek višji od letnega limita, bo razlika obdavčena z letno odmero dohodnine, ne pa tudi obremenjena s prispevki; 3. Izplačan regres pred uveljavitvijo - v kolikor je/bo delodajalec izplačal regres pred uveljavitvijo sprememb, je dolžan postopati skladno z obstoječo zakonodajo, torej obračunati in odvesti prispevke od regresa, ki presega 70% povprečne mesečne plače zaposlenih v RS in akontacijo dohodnine po povprečni stopnji dohodnine od enomesečnega dohodka. V teh primerih bo FURS zavezancu (delavcu) izdal posebno odločbo o vračilu dajatev po uradni dolžnosti, najkasneje do 30.8.2019 ter vrnil preveč obračunane prispevke in dohodnino najkasneje v 30 dneh od vročitve odločbe. Trenutna zakonodaja Dohodnina Po povprečni stopnji Prispevki za socialno varnost Kadar je znesek regresa višji od 70% povprečne plače za predpretekli mesec Predlog zakona Oprostitev plačila dohodnine do višine zadnje znane povprečne plače Oprostitev prispevkov do zneska zadnje znane povprečne plače Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je sredi marca predstavilo predlog sprememb Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki zajema naslednje spremembe: 4. Izboljšave sistema poklicnega zavarovanja S spremembami in dopolnitvami ZPIZ-2 na področju poklicnega zavarovanja se ureja področje nadzora nad pravilnim obračunavanjem in plačevanjem prispevkov za poklicno zavarovanje. Namen je omogočiti učinkovit nadzor nad pravilnim obračunavanjem in plačevanjem prispevkov poklicnega zavarovanja. 1. Postopen dvig odmernega odstotka in s tem zagotovitev višjih pokojnin za nove upokojence Predvidena je določitev odmernega odstotka za 40 let dopolnjene pokojninske dobe za oba spola v višini 63 % (postopen šestletni dvig moških in zaustavitev padanja žensk) ter dodaten odmerni odstotek za skrb za otroke v višini 1,25 %. Leta 2025 bodo nove pokojnine starostnih upokojencev z dopolnjenimi 40 leti pokojninske dobe v povprečju višje za približno 8 %. Dvig odmernega odstotka bo zagotovil višjo odmero vseh starostnih, vdovskih, invalidskih in družinskih pokojnin ter nadomestil iz invalidskega zavarovanja. Zvišanje navedenih pokojnin in nadomestila v povprečju med 5 % in 15 % (odvisno od posamezne kategorije). 5. Prenos Direktive (EU) 2016/2341 Evropskega parlamenta o dejavnostih in nadzoru institucij za poklicno pokojninsko zavarovanje v slovenski pravni red (Direktiva IORP II) Direktiva IORP II se v slovenskem pravnem redu nanaša na področje prostovoljnega dodatnega pokojninskega zavarovanja. Spremembe bodo prinesle okrepitev upravljanja ter boljšo zaščito članov dodatnega pokojninskega zavarovanja in upravičencev, povečana pooblastila za nadzornike, transparentno obveščanje članov dodatnega pokojninskega zavarovanja in upravičencev, odstranitev ovir za čezmejne dejavnosti in čezmejni prenos, spodbujanje dolgoročnih naložbe v rast in povečevanje zaposlovanja ter spodbujanje odgovornih naložb. 2. Sočasno prejemanje pokojnine in opravljanje dela upokojencev Upokojencem bo po izpolnitvi pogojev za starostno upokojitev omogočeno prejemanje dela oziroma po določenem času celotne pokojnine ob pogoju plačevanja vseh prispevkov za socialna zavarovanja. Predlog spremembe, ki nadgrajuje sedaj veljavni sistem izplačevanja 20 % pokojnine: − Prva tri leta po izpolnitvi pogojev za upokojitev: v prvih treh letih vključenosti v zavarovanje za polni delovni čas po izpolnitvi pogojev za starostno upokojitev posameznik prejme 50 % (trenutno 20 %) starostne pokojnine, kar je dodatna spodbuda za ostajanje v zavarovanju. − Po treh letih izplačevanja 50 % pokojnine: v četrtem letu in v vseh nadaljnjih letih posameznik prejema 100 % starostne pokojnine, in sicer ob pogojih upokojitve in ponovne vključitve v zavarovanje in če je oseba starejša od 63 let. PREDLOG SPREMEMB SOCIALNE ZAKONODAJE IN TRGA DELA PREDLOG SPREMEMB POKOJNINSKE ZAKONODAJE 3. Spremembe pogojev za upokojitev, za tiste ki nimajo 40 let delovne dobe Na socialno varnost upokojencev bistveno vpliva dopolnjeno število let pokojninske dobe. Zavarovanci, ki nimajo dopolnjenih 40 let pokojninske dobe, se po sedaj veljavni zakonodaji lahko upokojijo pri 65 letih, vendar imajo nižje pokojnine. Z namenom izboljšanje socialne varnosti teh upokojencev ter deloma kot odziv na demografske trende se predlaga postopno zviševanje pogoja starosti, za tiste, ki nimajo 40 let delovne dobe, za 2 meseca na leto do 67 let (2034). Za starostno upokojitev pri nižji starosti se ohranja pogoj 40 let pokojninske dobe brez dokupa. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je je sredi marca, poleg spremembe Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ( predlogi navedeni zgoraj) predstavilo še predloge sprememb Zakona o socialno varstvenih prejemkih in Zakona o urejanju trga dela. Razlog za spremembe so neugodna demografska gibanja, staranje prebivalstva in nizka stopnja delovne aktivnosti in hitrejša aktivacija. I. Predlog sprememb Zakona o socialno varstvenih prejemkih Namen sprememb socialne zakonodaje je hitrejša aktivacija upravičencev do denarne socialne pomoči, ki zagotovi preživetje, ko posameznik/družina ne more sama preživeti z delom, pravicami iz dela, dohodki iz premoženja in drugih virov, zaradi okoliščin, na katere sama ne more vplivati. Zakon določa primarno obveznost posameznika, da je vsakdo po svojih sposobnostih dolžan skrbeti za dostojno preživetje sebe in svojih družinskih članov. − Ukinitev dodatka za delovno aktivnost (DDA) Višina osnovnega zneska minimalnega dohodka ostaja 392,75 €, ukinja pa se dodatek za delovno aktivnost (DDA), ki bil sprejet je bil v času gospodarske krize leta 2012 in zaradi nizke višine denarne socialne pomoči, ki je v tem obdobju znašala 230 €. Dodatek za delovno aktivnost povzroča past neaktivnost, saj se zaradi tega dodatka cenzus za denarno socialno pomoč približal meji minimalne plače. Cenzus za denarno socialno pomoč skupaj z DDA dosega že 88,91 % minimalne plače. Cenzus, ki predstavlja mejo preživetja za 4 člansko družino (višino denarne socialne pomoči, ki jo lahko prejme štiričlanska družina brez dohodkov in premoženja) znaša 1.080,06 € in ostaja nespremenjen tudi v prihodnje. Ukinja se dodatek za delovno aktivnost, ki je ta znesek lahko zvišal tudi do 1382,48 €. − Določitev vzpodbude za aktivacijo brezposelnih upravičencev do denarne socialne pomoči Ukinitev dodatka za delovno aktivnost se ublaži z novim ukrepom, ki ga pozna tudi primerjalna zakonodaja in sicer, da prejemek, ki ga brezposelne osebe, ki so vključene v ukrepe aktivne politike zaposlovanja (v nadaljnjem besedilu APZ), katerih cilj je zaposlitev, iz tega naslova prejmejo, ne vpliva na denarno socialno pomoč. Z ukinitvijo dodatka za delovno aktivnost se zmanjšuje past tveganja neaktivnosti brezposelnih upravičencev do denarne socialne pomoči, z neupoštevanjem dohodkov iz naslova APZ, pa se razbremenjuje CSD (ni potrebna izdaja nove odločbe zaradi prejema dohodka). II. Predlogi sprememb Zakona o urejanju trga dela (ZUTD) − Zvišanje minimalnega denarnega nadomestila Veljavni Zakon o urejanju trga dela določa, da najnižji znesek denarnega nadomestila ne sme biti nižji od 350 €. Predlaga se zvišanje tega zneska na 530,19 € (1. bruto), kar predstavlja 392,75 € neto in se tako izenačuje z osnovnim zneskom minimalnega dohodka Zavarovanje za primer brezposelnosti je pravica iz obveznega zavarovanja in pravica iz dela in ne bi smela biti nižja kot so socialno varstvene pravice; k zvišanju minimalnega nadomestila za primer brezposelnosti se je Vlada RS zavezala tudi v Koalicijskem sporazumu. − Zvišanje zavarovalne dobe za pridobitev pravice do denarnega nadomestila za brezposelnost Veljavni ZUTD določa, da pravice iz zavarovanja za primer brezposelnosti lahko pridobi brezposelna oseba, ki je bila pred nastankom brezposelnosti zavarovana najmanj 9 mesecev v zadnjih 24 mesecih, predlagana sprememba je zvišanje zavarovalne dobe iz 9 na 12 mesecev z namenom hitrejše aktivacije delovno aktivnega prebivalstva in preprečevanju prekarnega zaposlovanja. − Izenačitev trajanja denarnega nadomestila za brezposelne osebe starejše od 50 let z zavarovalno dobo več kot 25 let Veljavni Zakon o urejanju trga dela določa prejemanje denarnega nadomestila (DN) v trajanju 25 mesecev za zavarovance, starejše od 55 let in z zavarovalno dobo več kot 25 let. Predlaga se najdaljše prejemanje denarnega nadomestila v trajanju 19 mesecev za brezposelne, ki so starejše od 50 let in z zavarovalno dobo 25 let enako trajanje denarnega nadomestila za starejše brezposelne osebe, tj. starejše od 55 let z zavarovalno dobo nad 25 let in za brezposelne osebe, ki so starejši od 50 let in z zavarovalno dobo nad 25 let. Namen spremembe je aktivacija starejših brezposelnih oseb, podaljševanje delovne aktivnosti starejših ter zmanjšanje števila brezposelnih oseb, ki trg dela zapustijo predčasno, z namenom koriščenja denarnega nadomestila in pravice do plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje po prenehanju denarnega nadomestila do izpolnitve pogojev za starostno pokojnino. − Aktivnosti in obveznosti brezposelnih oseb Veljavni ZUTD določa, da brezposelna oseba s podpisom zaposlitvenega načrta dogovori izvajanje aktivnosti in obveznosti. V zakonu naštetih primerih se brezposelna oseba preneha voditi v evidenci brezposelnih oseb šele v primeru, če dvakrat krši obveznost. Predlaga se, da postopno sankcioniranje ostane (kot sedaj) samo v primeru, ko brezposelna oseba ni aktivni iskalec zaposlitve, pri »težjih« kršitvah (npr. odklonitev vključitve v program APZ, odklonitev ustrezne ali primerne zaposlitve) pa se bo brezposelna oseba prenehala voditi v evidenci brezposelnih oseb v primeru prve kršitve. Utemeljitev: pri »težjih« kršitvah se brezposelna oseba zavestno odloči, da ne bo sprejela ustrezne/primerne zaposlitve oziroma da se ne bo vključila v izobraževanje/usposabljanje, ki bi ji povečalo zaposlitvene možnosti, s čemer brezposelna oseba zavrača aktivnosti, ki jih je dolžna izvajati in s tem prispevati k odpravi lastne brezposelnosti; zavrnitev teh obveznosti predstavlja upravičen razlog za takojšnje prenehanje vodenja v evidenci in posledično lahko preneha tudi upravičenost do prejemanja denarne socialne pomoči. − Integracija tujcev Za vpis v evidenco brezposelnih oseb (BO) se uvaja dodaten pogoj za državljane tretjih držav v obliki zahteve po osnovnem znanju slovenskega jezika – nivo A2 (v roku 12 mesecev po prijavi na ZRSZ oz. do konca prejemanja denarnega nadomestila (v kolikor le-tega prejema dlje kot 12 mesecev)). Namen predlagane dopolnitve je v večji integraciji tujih državljanov na slovenski trg dela, brezposelne osebe pa se bodo lahko vključile v tečaj in izpit iz slovenskega jezika preko ukrepov aktivne politike zaposlovanja. − Upoštevanje priporočila Varuha človekovih pravic Predlaga se povečanje možnosti vključevanja v ukrepe aktivne politike zaposlovanja tistim brezposelnim osebam, ki so nastopile materinski, očetovski ali starševski dopust; tako se bo v primeru ponovne prijave v evidenco brezposelnih pri ugotavljanju izpolnjevanja pogoja za vključitev v ukrepe aktivne politike zaposlovanja upoštevalo tudi obdobje prijave pred nastopom materinskega, očetovskega ali starševskega dopusta. Gre za upoštevanje priporočila Varuha človekovih pravic in omogočanje aktivacije navedenih skupin brezposelnih oseb na ZRSZ. III. Predlog sprememb Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju − Postopen dvig odmernega odstotka in s tem zagotovitev višjih pokojnin za nove upokojence − Višji regres – sprememba zavarovalne osnove za plačilo prispevkov od regresa za letni dopust − Sočasno prejemanje pokojnine in opravljanje dela upokojencev − Spremembe pogojev za upokojitev, za tiste ki nimajo 40 let delovne dobe − Izboljšave sistema poklicnega zavarovanja − Prenos Direktive (EU) 2016/2341 Evropskega parlamenta in Sveta o poklicnem pokojninskem zavarovanje v slovenski pravni red KOLEKTIVNA POGODBA DEJAVNOSTI GOSTINSTVA IN TURIZMA Od 1. 3. 2019 ima kolektivna pogodba dejavnosti gostinstva in turizma razširjeno veljavnost za dejavnost 55.100 – dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov in 92.001 – dejavnost igralnic (Ur.l.13/2019). Sklenjen je Aneks h Kolektivni pogodbi dejavnosti gostinstva in turizma Slovenije ( Ur.l. 16/2019 z dne 15.3.2019), ki določa regres za letni dopust za leto 2019 v višini 1.050€ in najnižje osnovne plače v panogi gostinstva in turizma po tarifnih razredih: Tarifni razred Najnižja osnovna plača Najnižja osnovna plača od 1. 3. 2019 od 1. 8. 2019 I. 480,00 480,00 II. 535,50 546,21 III. 668,10 681,46 IV. 744,60 759,49 V. 805,80 821,92 VI. 918,00 936,36 VII. 979,20 998,78 VIII. 1.152,60 1.175,65 INFORMACIJE ELEKTRONSKI PODPIS NA eDavki Nova komponenta za elektronski podpis na eDavkih FURS obvešča, da je na voljo nova komponenta za elektronski podpis. Za uporabnike brskalnika Firefox in/ali Internet Explorer je namestitev nove komponente obvezna. Vir: FURS PLAČILO PRISPEVKOV V APRILU FURS opozarja na plačila obveznosti med prazniki Med velikonočnimi prazniki plačilni promet vsako leto miruje, zato je Finančna uprava RS opozarja, da se obveznosti, ki zapadejo v petek, 19. aprila, ne prenesejo na naslednji delovni dan. Tako bodo pravočasno poravnane le, če bodo plačane v četrtek, 18. aprila. Banke in hranilnice v času velikonočnih praznikov ne izvajajo medbančnega plačilnega prometa, ker takrat evropski plačilni sistem Target 2 ne deluje. Ta bo letos miroval v petek, 19. aprila, ko je v večini držav EU že praznični dan, in v ponedeljek, 22. aprila. DAJATEV ZA ODJAVLJENO VOZILO Od 1.aprila 2019 je treba za odjavljeno vozilo plačati posebno dajatev. Plačevanje bo obvezno za tiste lastnike vozil, ki v enem letu po odjavi vozila iz prometa, tega ne bodo ponovno registrirali ali predali v razgradnjo pooblaščenim izvajalcem. Namen ukrepa je zmanjšanje števila odsluženih vozil v naravi. Obveznost plačila dajatve bo prvič nastala po enem letu od odjave vozila, in nato vsako leto na datum odjave. Dajatev bodo morali lastniki plačevati 10 let od zadnje odjave vozila. V primeru, da bo lastnik odjavljenega vozila v tem času prenesel lastništvo na drugo osebo, bo novi lastnik postal zavezanec za plačilo dajatve za odjavljeno vozilo v istih rokih kot prejšnji. Prenos lastništva odjavljenega vozila se ureja v okviru evidence registriranih vozil na lokacijah, kjer se opravlja registracija vozil: pooblaščeni izvajalci, tehnični pregledi in upravne enote. Če se vozilo v tem času znova registrira, začne ta rok znova teči ob naslednji odjavi vozila. Dajatev za odjavljeno vozilo se bo plačevala za odjavljena osebna vozila, tovorna vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone in trikolesne mopede. Ta dajatev pa ne bo veljala za vozila s statusom starodobnega vozila. Dajatve ne bodo plačali lastniki odjavljenih vozil, če bodo vozilo predali v razgradnjo v skladu s predpisi o varstvu okolja ali znova registrirali. Dajatve tudi ne bodo plačali, če bodo upravni enoti ali nosilcu javnega pooblastila predložili: − potrdilo o uničenju vozila v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja (potrdilo o uničenju vozila izdano v eni od držav članic Evropske Skupnosti skladno z zahtevami Odločbe 2002/151/ES); − policijski zapisnik, iz katerega izhaja, da je bilo odjavljeno vozilo ukradeno; − dokazilo, da je bilo vozilo registrirano v drugi državi − izvozno carinsko deklaracijo s potrditvijo izstopa vozila iz carinskega območja EU. Višina dajatve na odjavljena vozila se določi v višini 25% običajne letne dajatve za uporabo v Republiki Sloveniji registriranih motornih in priklopnih vozil v cestnem prometu, brez upoštevanja oprostitev ali znižanj plačila letne dajatve. Minimalna višina letne dajatve za odjavljeno vozilo znaša 25€. Ministrstvo za infrastrukturo, Ministrstvo za okolje in prostor ter Direkcija RS pozivajo lastnike odjavljenih vozil, ki so bili odjavljeni od 1. aprila 2018 dalje, da pravočasno ustrezno poskrbijo za odjavljeno vozilo in da v okviru evidence vozil ustrezno uredijo status vozila, da ne bodo prejeli plačilnega naloga za plačilo dajatve za odjavljeno vozilo. POSLOVNI NAJEMI – POJASNILO FURS FURS dodal še eno pojasnilo glede poslovnih najemov FURS je dodatno pojasnil, da pri poslovnih najemih nesporno investicijska olajšava ostaja in pripada najemodajalcu. Če sredstvo, ki je predmet poslovnega najema, zaradi spremenjenih določb Slovenskih računovodskih standardov - SRS 2016 in Mednarodnih standardov računovodskega poročanja – MSRP 16, v poslovnih knjigah evidentira tudi najemojemalec, slednjemu olajšava za investiranje ne pripada. S tem dodatnim pojasnilom se zaokrožuje informacija glede davčnih vidikov obravnave poslovnih najemov po 1.1.2019. Prvo pojasnilo je namreč podalo zgolj informacijo o tem, kako se obravnavajo odhodki za sredstva v poslovnem najemu, in sicer: za sredstva, vzeta v finančni ali poslovni najem, se uporabljajo najvišje letne amortizacijske stopnje, ki veljajo za ustrezno istovrstno skupino sredstev (glej 33. čl. ZDDPO-2), le za zemljišča, ki so predmet poslovnega najema, se uporabi stopnja za druga vlaganja (10%). NADZOR PRI IZPLAČILU PLAČ IN REGRESA Inšpektorat za delo v letu 2019 s poostrenim nadzorom glede Izplačila regresa in plač Inšpektorat Republike Slovenije za delo je v februarju začel usmerjeni nadzor pri delodajalcih glede izplačila regresa za leto 2018, pri katerem bo izhajal iz podatkov Finančne uprave Republike Slovenije o predloženih obrazcih REK-1. IRSD pri tem pozornost namenja tako večjim kot manjšim delodajalcem. Iz podatkov Finančne uprave RS, ki jih je pridobil IRSD, izhaja, da so posamezni delodajalci oziroma zavezanci v koledarskem letu 2018 izplačevali plače, niso pa izplačali regresa. Z usmerjenim nadzorom želi IRSD dodatno sporočiti delodajalcem, da je plačilo za delo neodtujljiva pravica delavcev, ki jo je treba dosledno spoštovati, zato bo akcijo tako kot v letu 2018 tudi v letu 2019 izvedel v več delih. IRSD delodajalce, ki delavcem še niso izplačali regresa za leto 2018, kljub storjenemu prekršku poziva, da jim regres izplačajo še pred obiskom inšpektorjev in tako delavcem zagotovijo pravico, ki jim pripada v skladu z Zakonom o delovnih razmerjih, inšpektorji pa jim bodo v takšnem primeru lahko v prekrškovnem postopku izrekli tudi milejšo sankcijo – izrek opomina ali opozorila. Zakon o delovnih razmerjih sicer za neizplačilo (ali zamudo pri izplačilu) regresa določa globo v znesku od 3 tisoč do 20 tisoč evrov. AMORTIZACIJA NAJETIH SREDSTEV V zvezi s spremembami računovodskih standardov, se amortizacija sredstva, vzetega v najem, torej tudi sredstva, vzetega v poslovni najem, pri najemniku za davčne namene kot odhodek prizna na podlagi določb 33. člena ZDDPO-2 o amortizaciji. V njem pa ni določenih posebnosti za sredstva, vzeta v finančni ali poslovni najem, zato se: − za ta sredstva uporabljajo najvišje letne amortizacijske stopnje, ki veljajo za ustrezno istovrstno skupino sredstev, − za zemljišča, ki se po računovodskih standardih praviloma ne amortizirajo, pa se sredstvo, ki predstavlja pravico do uporabe zemljišča, vzetega v najem, amortizira, zato se v teh primerih uporablja najvišja letna amortizacijska stopnja za druga vlaganja. RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE SOFINANCIRANJE INDIVIDUALNIH NASTOPOV NA MEDNARODNIH SEJMIH V TUJINI V LETIH 20192022 Javni razpis za sofinanciranje individualnih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih v tujini v letih 2019-2022 Javna agencija Spirit Slovenija je 16.11.2018 in na svojih spletnih straneh objavila javni razpis za sofinanciranje individualnih sejemskih nastopov na mednarodnih sejmih v tujini v letih 2019-2022. Predmet javnega razpisa je sofinanciranje predstavitve izdelkov ali storitev MSP-jev na mednarodnih sejmih v tujini v letih 2019-2022 zaradi okrepitve mednarodne konkurenčnosti MSP ( mikro, malih in srednjih podjetij). Namen javnega razpisa je preko sofinanciranja individualnih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih v tujini povečati možnost predstavitve izdelkov, storitev podjetij mednarodni poslovni javnosti, povečati možnosti poslovnega sodelovanja podjetij s tujimi partnerji ter mednarodno konkurenčnost in stopnjo internacionalizacije podjetij. Upravičeni stroški se izračunajo na podlagi formule za izračun višine standardnega stroška za m2 najetega razstavnega prostora na sejmu. Iz sklada se financira do 70% upravičenih stroškov. Rok za oddajo vlog za sejemske nastope, ki bodo zaključeni do vključno 4.9.2019 je 15.5.2019 (od 17.4.2019 do 15.5.2019) Seznam sejmov v posamezni državi je objavljen na spletni strani z bazami sejmov. Dodatne informacije in svetovanje: Matjaž Rovan, tel: 01 5309 828, e-mail: matjaz.rovan@spiritslovenia.si Več o javnem razpisu je spletni strani www.spiritslovenia.si. VAVČERJI - ENOSTAVNE SPODBUDE MALIH VREDNOSTI ZA MSP Vavčerji za spodbudo podjetjem Slovenski podjetniški sklad (SPS) je objavil štiri nove programe spodbud malih vrednosti za mikro, mala in srednje velika podjetja (MSP) – vavčerje za pomoč pri internacionalizaciji. Sistem vavčerjev bo omogočil poenostavljen dostop do sofinanciranja posameznih za krepitev konkurenčnosti in kompetenc. Podjetja bodo v okviru spodbud za internacionalizacijo lahko pridobila vavčerje za: − tržne raziskave tujih trgov, − udeležbo na mednarodnih forumih, − udeležbo v gospodarskih delegacijah v tujino, − skupinske predstavitve slovenskega gospodarstva na sejmih v tujini. − certifikate kakovosti, − zaščito intelektualne lastnine Podjetja lahko preko vavčerjev hitro in enostavno pridobijo nepovratna sredstva v višini 60 % upravičenih stroškov za različne vsebine oz. od min. 1.000 € do največ 9.999 € za posamezen vavčer. Skupna višina vavčerjev, ki jih lahko podjetje koristi je 30.000 €/letno. Vavčerji so za podjetja na voljo skozi vso leto za upravičene stroške nastale od 1. 1. 2019 dalje. Pozivi SPS so objavljeni na spletni strani https://podjetniskisklad.si/sl/razpisi. RAZPISI ZAVODA ZA ZAPOSLOVANJE Zavod za zaposlovanje RS je objavil spremembe pri razpisih, na osnovi katerih se po novem lahko tudi prejemniki denarne socialne pomoči, ki so starejši od 30 let, vključijo v nekatere programe aktivne politike zaposlovanja in sicer: 1. program Zaposli.me, v okviru katerega lahko delodajalci prejmejo subvencijo od 5.000 do 7.000 € za brezposelno osebo, ki jo zaposlijo za najmanj eno leto. 2. program Neformalno izobraževanje in usposabljanje, ki je namenjen tistim, ki imajo delovne izkušnje ali poklic, po katerem ni povpraševanja med delodajalci. Z vključitvijo lahko pridobijo neformalna znanja na različnih poklicnih področjih in tako prispevajo k dejstvu, da postanejo kader, ki si ga delodajalci želijo. 3. Praktične programe za spodbujanje zaposlovanja – MIC, ki se izvajajo v obliki teoretičnega in praktičnega usposabljanja brezposelnih oseb pri izbranem izvajalcu v medpodjetniškem izobraževalnem centru (MIC), kjer vključeni pridobijo dodatna znanja ali le-ta poglobijo. Osvojeno znanje nato preizkusijo pri delu, na konkretnem delovnem mestu, v obliki trimesečnega praktičnega usposabljanja pri delodajalcu, ki poteka pod strokovnim vodstvom mentorjev. Program Usposabljanje na delovnem mestu, ki poteka dva ali tri mesece pri delodajalcu, na konkretnem delovnem mestu, pod strokovnim vodstvom mentorja. Namen razširitve ciljne skupine je prispevati z zmanjšanju neskladij med ponudbo in povpraševanjem na trgu dela, zmanjšati brezposelnost, spodbuditi zaposlovanje ter poskrbeti za boljšo socialno vključenost Ostali razpisi Zavoda za zaposlovanje: 1. Usposabljanje na delovnem mestu (UDM) Rok za prijavo: najpozneje do 31. 5. 2019 2. Usposabljanje na delovnem mestu UDM – mladi Rok za prijavo: najpozneje do 31. 5. 2019 3. Zaposlimo mlade Rok za prijavo: 29. 12. 2019 4. Spodbude za trajno zaposlovanje mladih Rok za prijavo: najpozneje do 31. 7. 2019 5. Javno povabilo Zaposli.me 2017/2019 Rok za prijavo: do porabe sredstev oziroma najkasneje do 31. 7. 2019 Razpisna dokumentacija 6. Aktivni do upokojitve Rok za prijavo: do porabe sredstev oziroma najdlje do 30. 6. 2020 Razpisna dokumentacija Ponudbe za usposabljanje lahko oddajo elektronsko na portalu za delodajalce. Informacije: spletna stran zavoda Razpisi so objavljeni na spletni strani Zavoda Finančne spodbude za delodajalce, Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje POVEZAVE NA RAZPISE Sofinanciranje šolnin za dvig izobrazbene ravni, tudi za mojstrski izpit Javni razpis za dodelitev štipendij za deficitarne poklice Sofinanciranje individualnih nastopov na mednarodnih sejmih, SPIRIT Slovenija Skupinske predstavitve na mednarodnih sejmih v tujini, SPIRIT Slovenija Seznam aktualnih razpisov EU 2014-20 Javni razpisi in naročila Programa razvoja podeželja 2014-2020 Razpisi JS RS za regionalni razvoj in razvoj podeželja Garancije SPS za bančne kredite s subvencijo obrestne mere SID banka - Krediti iz Posojilnega sklada za mala in srednje velika podjetja (MSP) IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA DELAVNICA NOVOSTI PRI ZAPOSLOVANJU TUJCEV Posoški razvojni cente organizira brezplačno delavnico Novosti pri zaposlovanju tujcev, ki bo v sredo 10. aprila 2019 ob 10. uri na OOZ Tolmin, Tumov drevored 15. Vsebina delavnice: − Temeljna načela pri urejanju zaposlovanja in dela tujcev − Vrste postopkov glede na kategorije tujcev − Organi, ki sodelujejo v postopkih urejanja dela tujcev − Naloge Zavoda za zaposlovanje v postopkih urejanja zaposlovanja tujcev − Vrste soglasij k enotnemu dovoljenju (prejšnja DZ, DD in ODD) − Temeljni pogoji za izdajo soglasja za zaposlitev − Temeljni pogoji za izdajo soglasja za zastopnika − Samozaposlitev tujca − Postopek zaposlitev tujca po 33. čl. ZZSDT − Temeljni pogoji za izdajo DD po Sporazumu z BIH − Prijave storitev in prijava dela zastopnika − izvajanje storitev podjetij s sedežem v državi članici EU, EGP ali Švicarski konfederacije − izvajanje kratkotrajnih storitev izvajalcev iz tretjih držav 14 dni / 90 dni v koledarskem letu − prijava kratkotrajnega dela zastopnika − Novosti v postopkih − Spremenjen postopek komunikacije vlog za ED − Uveljavitev možnosti vlaganja elektronskih vlog − Kršitve, zlorabe in nadzor − Vprašanja in odgovori Predavateljica: Anka Rode, vodja področja zaposlovanja in dela tujcev na Zavodu za zaposlovanje Republike Slovenije. Prijave: do 9. aprila 2019 do 14. ure prek spletnega obrazca ali elektronske pošte na nezika.kavcic@prc.si. Na prijavnico navedite naziv podjetja, statusna oblika, starost podjetja – nad ali pod 5 let, ime in priimek udeleženca in kontakt. Delavnica je za udeležence brezplačna. Informacije: Posoški razvojni center Nežika Kavčič, tel. 05 38 41 519. DAN DRUŽINSKEGA PODJETNIŠTVA Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije 2.Dan družinskega podjetništva, ki bo v organizira četrtek, 11. aprila 2019 ob 9.uri na Dvoru Jezeršek, Zgornji Brnik 63, Cerklje na Gorenjskem Program: − Uvodni pozdrav, Branko Meh, predsednik Obrtnopodjetniške zbornice Slovenije − Aktivnosti Centra za družinsko podjetništvo − Danijel Lamperger, direktor − Inspiracijsko predavanje: Podjetniška pot je nenehno učenje, mag. Martin Lisec, logoterapevt, mediator, coach, urednik, predavatelj − Mreženje z odmorom za kavo − Okrogla miza: Zakaj moj otrok ni ostal v družinskem podjetju? − Mreženje ob kosilu Prijave: do zasedbe prostih mest na OZS, e-pošta: suzana.kljun@ozs.si ali na naslov: OZS, Celovška 71, 1000 Ljubljana. Prijavne obrazce dobite na OOZ Idrija ali na spletni strani OOZ Idrija prijavnice. Število mest na vsakem usposabljanju je omejeno, zato vabljeni, da se na brezplačne seminarje za mentorje prijavite čimprej. V Sloveniji je 83 odstotkov podjetij družinskih, izkušnje pa kažejo, da kar dve tretjini teh podjetij pri prenosu na mlajše generacije propadeta. Izzivov družinskega podjetništva se zaveda tudi Obrtnopodjetniška zbornica Slovenije, ki je lansko leto ustanovila Center za družinsko podjetništvo. Z njim želi pomagati obrtnikom in podjetnikom, ki se lotevajo prenosa podjetja, da bodo pri prenosu podjetij na mlajšo generacijo bolj uspešni in da bo več podjetij ta korak tudi uspešno preživelo. Udeležba na dogodku je brezplačna. Število mest je omejeno. Prijave: spletna prijava Izkoristite priložnost in se udeležite dogodka, ki je usmerjen v dolgoročno preživetje vašega podjetja! BREZPLAČNI PEDAGOŠKOANDRAGOŠKI SEMINAR BREZPLAČNI PEDAGOŠKOANDRAGOŠKI SEMINAR V okviru razpisa Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport »Usposabljanje mentorjev za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom po izobraževalnih programih za pridobitev izobrazbe« OZS izvaja brezplačne pedagoško-andragoške seminarje, na katere so vabljeni: − kandidati, ki se pripravljajo na IV. pedagoškoandragoški del mojstrskega izpita, − kandidati za mentorje dijakom, − vsi posamezniki, ki želijo pridobiti čim več znanj za uspešno komuniciranje, motiviranje in usposabljanje tako zaposlenih, dijakov, kot bodočih kadrov. Namen razpisa je usposobiti mentorje v podjetjih oziroma v obratovalnicah za kakovostno izvajanje mentorstva dijakom, študentom ter ostalim udeležencem drugih oblik praktičnega usposabljanja oziroma izobraževanja (vajenci). V pomladanskem roku bo OZS izvedla brezplačni seminar na OOZ Škofja Loka 8., 9. in 15. april 2019 OZS želi čim večjemu številu mentorjev in mojstrskim kandidatom omogočiti pridobitev usposobljenosti, ki je eden od pogojev za verifikacijo učnega mesta in s tem za sodelovanje delodajalcev s praktičnim usposabljanjem in izobraževanjem v srednjem poklicnem, strokovnem in višjem strokovnem izobraževanju. Mojstrskim kandidatom s tem olajša opravljanje četrtega dela mojstrskega izpita. Informacije: Suzana Kljun, tel.01 583 05 74 ali enaslov suzana.kljun@ozs.si Šolski center Nova Gorica bo, v okviru projekta »Usposabljanje mentorjev« organiziral brezplačno usposabljanje delavcev, ki kot mentorji sodelujejo pri usposabljanju dijakov na praktičnem usposabljanju z delom (PUD), oziroma študentov na praktičnem izobraževanju (PRI). Usposabljanje bo na ŠC Nova Gorica – stavba MIC-a, Cankarjeva 8a: torek, 7. 5. od 13.30 do 20.00 sreda, 8. 5. od 13.30 do 20.00 torek, 14. 5. od 13.30 do 20.00 Prijave: do 25. 4. 2019 s PA seminar PRIJAVNICA na izobraževanje z IZJAVO GDPR.docx. Prijavnico pošljete na naslov: Šolski center Nova Gorica, (Dorica Rijavec), Cankarjeva 10, 5000 Nova Gorica, ali skenirano na naslov dorica.rijavec@scng.si. Informacije: Dorica Rijavec, tel. (05) 620 56 09 Kandidat, ki bo uspešno opravil usposabljanje po postopku, ki je določen s tem programom pridobi naziv Mentor PUD (za dijake) oziroma Mentor PRI (za študente) in potrdilo o pridobljeni usposobljenosti. POSLOVNO SREČANJE – PRIHODNOST GRADNJE Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije v okviru projekta Enterprise Europe Network organizira sodelovanje slovenskih podjetij na mednarodni konferenci in poslovnem srečanju, Prihodnost gradnje "Future of Building 2019", ki bo v torek, 4. 6. 2019, od 8. do 17.30 ure, v Avstrijski gospodarski zbornici, Wieder Haupstr. 63 na Dunaju Na dogodku sodeluje več kot 600 udeležencev iz več kot 50 držav. Dogodek je idealna priložnost za promocijo podjetja in pridobitev novih poslov ter izmenjavo izkušenj na področju gradnje, razvijanje idej o novih projektih ter navezovanje stikov za izvedbo le-teh. Poudarek dogodka bo tudi na predstavitvah novosti na področju gradbeništva, novih metod gradnje, robotike, energetske učinkovitosti, trajnostne in zelene arhitekture, obnovljivih virov energije, inženiringa, načrtovanja, opremljanja, lesne industrije itd. Prijave: do 18.5.2019. na spletni strani: https://buildings2019.b2match.io/home. S prijavo si podjetja zagotovijo individualne sestanke z najbolj zanimivimi tujimi podjetji Udeležba je brezplačna, vendar je obvezna predhodna prijava. Informacije: OZS, Edina Zejnić, tel. 01/58 30 586, edina.zejnic@ozs.si SEKCIJE FRIZERJI IN KOZMETIKI Zbor sekcije frizerjev in kozmetikov Sekcija frizerjev in kozmetikov pri Območni obrtnopodjetniški zbornici Idrija sklicuje zbor sekcije, ki b v ponedeljek, 15.aprila ob 17.uri na OOZ Idrija. Program: 1. Poročilo o delu sekcije 2018 2. Sprejem programa dela 2019 3. Razno Vabljeni vsi člani sekcije frizerjev in kozmetikov GOSTINCI Dovoljenja za prodajo tobačnih izdelkov Večina članov je že prejela dovoljenja za prodajo tobačnih in povezanih izdelkov. Izvirnik dovoljenja mora biti v poslovnem prostoru vidno razstavljeno (34.člen Zakon o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov, Ur.l. št. 9/17 in 29/17). V primeru uničenja ali izgube dovoljenja, lahko prodajalci na portalu e-Vem oddajo elektronsko vlogo za pridobitev dvojnika dovoljenja, ki jim ga ministrstvo izda brezplačno. Vlogo za izdajo dovoljenja ( v primeru, da poslovni subjekt na novo začne s prodajo tobačnih in povezanih izdelkov) je vlogo mogoče oddati le elektronsko prek portala e-VEM (SPOT). Vloga je na povezavi http://evem.gov.si/info/dovoljenja/dovolje nje/13102/prikaziDovoljenje/. Velik dosežek Sekcije za gostinstvo in turizem je, da je strošek dovoljenja v višini upravne takse (18,10€) na prodajno mesto za obdobje 5 let in ne najmanj 200€ na leto, kot je bilo prvotno predlagano. Vprašanja glede pridobitve dovoljenja in oddaje vloge lahko naslovite na − elektronski naslov: dovoljenjatpi.mz@gov.si − telefonsko številko 01 478 6007 (MZ). V primeru tehničnih težav pri oddaji vloge preko portala / e-VEM/SPOT) se obrnite na Enotni kontaktni center državne uprave (MJU), telefon: 080 2002. PREVOZNIKI 1. PREVOZ BLAGA: Parkiranje tovornih vozil na počivališčih Opozarjamo na (še vedno veljavna) določila Zakona o cestah (šesti odstavek 5. člena), ki se glasi: Na prometnih površinah počivališč zunaj vozišča javne ceste, ki so namenjene kratkemu postanku udeležencev cestnega prometa, je dovoljeno parkirati tovorna vozila najdlje za dvojni čas predpisanega počitka voznika ali za čas prepovedi prometa. Voznik mora na notranji strani vetrobranskega stekla vidno označiti čas in datum začetka parkiranja. Parkiranje samo priklopnega vozila je na teh površinah prepovedano (šesti odstavek 5. člena Zakona o cestah). V primeru nespoštovanja določil so zagrožene globe: 4.000 € za podjetje, odgovorna oseba 1.000 €. 2. Francija: nadzor tovornih listov (CMR) V Franciji izvajajo poostren nadzor nad pravilno izpolnjenimi tovornimi listi (CMR). V kolikor niso navedeni obvezni podatki ali so le ti napačni je predpisana globa od 135 - 750 €. Svetujejo, da se v primeru ugotovljene kršitve voznik obnaša korektno in spoštljivo do nazdornih organov. To sicer ni zagotovilo, da bi se kazni izognili, vsekakor pa pripomore k milejši globi. (Vir: Suzana Crassard) Konvencija CMR je objavljena (obvezni podatki, ki morajo biti vpisani na tovorni list so navedeni v 6. členu): tukaj 3. Izkaznice o vozniških kvalifikacijah Na spletni strani podjetja Kartsistemi d.o.o. : tukaj je objavljena vloga za izdajo izkaznice o vozniških kvalifikacijah, ki omogoča elektronski vnos podatkov. Po vnosu podatkov, vlogo natisnete, podpišete in oddate osebno na katerikoli upravni enoti (navodila so objavljena tudi na navedeni spletni strani). Na tak način se je možno v največji meri izogniti težavam zaradi neločljivosti ročno vpisanih podatkov. Spremenjen je tudi postopek vročanja izkaznic. Izkaznico bo vlagatelj prevzel na upravni enoti, ki je njegovo vlogo sprejela (s tem je poenostavljen postopek vročanja, saj vlagatelji niso pravočasno prevzemali izkaznic, ki so bile poslane po pošte). TAHOGRAF – VOZNIKOVA KARTICA Zaradi nenehnega povečevanja števila registriranih tovornih vozil ter povečevanja posledic cestnega prometa (zastoji, prometne nesreče in podobno), pa tudi nadzorovanja pogojev, v katerih poklicni vozniki delajo, je Evropska skupnost že leta 1969 uvedla obvezno beleženje voznikovih dejavnosti. Za beleženje voznikove dejavnosti so bili prvotno analogni tahografi in tahografski papirnati lističi za beleženje aktivnosti oz. podatkov med vožnjo. Vendar pa se je zaradi možnosti poškodovanja zapisov na lističih ter tudi zaradi možnosti ponarejanja podatkov uveljavil digitalni tahograf kot tudi spremenjen način zapisov na digitalne voznikove kartice. Voznikova kartica je pametna kartica, ki shranjuje vse voznikove aktivnosti in ima povprečno kapaciteto pomnilnika 28 delovnih dni. Namenjena je profesionalnim voznikom z vozniškim dovoljenjem vsaj B kategorije, ki so jo dolžni uporabljati ob vsakodnevnem prevzemu vozila, opremljenega z digitalnim tahografom. Uporabljati jo morajo za vsak dan vožnje od prevzema vozila dalje. Če vozilo uporablja več voznikov, mora vsak voznik sam poskrbeti, da je v ustrezno režo v tahografu vstavljena njegova voznikova kartica. Pomen in vsebina voznikove kartice 1. Vozilu, v katerem je vgrajen digitalni tahograf, voznikova kartica ni priložena. Za izdajo le-te morate zaprositi izdajatelja kartic (Cetis) 2. Voznikova kartica je osebna in unikatna, vsak voznik ima lahko le eno veljavno voznikovo kartico. Kartica identificira voznika in zagotavlja, da podatki o opravljeni vožnji ustrezajo identiteti voznika. Hkrati beleži prav vsako aktivnost voznika. 3. Čeprav voznikova kartica vsebuje tudi podatek o številki vozniškega dovoljenja voznika, v nobenem primeru ne nadomešča vozniškega dovoljenja, saj sta to 2 ločena dokumenta. 4. Voznikova kartica je veljavna 5 let. 5. Ob povprečni uporabi se na voznikovo kartico shrani zadnjih 28 delovnih dni. Vozniki so v skladu z zakonom dolžni prenesti in hraniti podatke iz voznikovih pametnih kartic najmanj vsakih 28 dni. Za prenos podatkov potrebujejo posebno opremo za kopiranje podatkov. 6. Za novo kartico lahko voznik zaprosi le v primeru zamenjave (sprememba podatkov) ali nadomestitve. Voznik mora zaprositi za nadomestno kartico v roku 7 koledarskih dni od okvare, izgube ali kraje voznikove kartice. V času do izdaje nove kartice pa mora obvezno pripraviti podpisane izpise o aktivnostih iz digitalnega tahografa. 7. Pristojni organi za izdajanje kartic vodijo evidence o izdanih, veljavnih in neveljavnih karticah. Če uporabljate kartico, ki je evidentirana kot pokvarjena, izgubljena ali ukradena, vas bodo odkrili, kartico zasegli ter jo poslali nazaj k izdajatelju. Več koristnih informacij pa si lahko preberete na spletni strani Taho center v rubriki Pogosto zastavljena vprašanja za voznike. PRISPEVKI IN DAVKI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Do konca leta 2017 je veljalo prehodno obdobje in je bila osnova za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje 58 % povprečne plače v Sloveniji. Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2018 je 1.681,55€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.008,93€ (60% x 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od februarja 2019 dalje so v višini 385,42€, najvišji pa 2.248,23€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, to stori tako, da v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek tiste zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2019 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 35,53€ in sicer 8,88€ (povprečna plača oktober 2018 = 1.676,38€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 26,65€ (25% povprečne plače oktober 2018 = 1.676,38€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ostane do 1.4.2019 nespremenjen in je 33,90€. Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki so 69,43€ (33,90€ + 35,53€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 33,90€ do 1.4.2019 Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 35,53€ od 1.1.2019 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX€ Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 33,90€ do 1.4.2019 Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 35,53€ od 1.1.2019 Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2019 najmanj 85% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2019 dalje je najnižja zavarovalna osnova 1.429,32€ (85% povprečne letne plače za leto 2018, ki je 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 545,99€ in največ v višini 2.248,23€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Minimalna osnova za prispevke se uvaja postopoma (410. člen ZPIZ-2) in je v prehodnem obdobju od 2015 do vključno 2017 znašala 52 % povprečne plače, v letu 2018 je bila osnova 54 % povprečne plače, v letu 2019 pa je 56% povprečne plače. Za izplačila od 1. 3. 2019 do 31. 12. 2019 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 941,67 € (56 % x 1.681,55 €). PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi, opravlja pa ga lahko: − zakonec ali zunajzakonski partner ali partner v registrirani istospolni skupnosti lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe, − zakonec ali zunajzakonski partner ali partner v registrirani istospolni skupnosti enega od staršev lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe, − oseba, s katero je lastnik ali solastnik mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe v sorodu v ravni vrsti do prvega kolena, − starši in otroci zakonca ali zunajzakonskega partnerja ali partnerja v registrirani istospolni skupnosti lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe. Zgoraj navedene osebe lahko opravljajo pomoč v podjetju v obsegu največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 2. 2019 v višini 5,03€ (0,30% PP za oktober 2018 = 0,3% x 1.676,38€) se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.17/2019 z dne 22.3.2019) določa minimalno bruto urno postavka za študentsko delo v višini 4,89 € od 1. aprila 2019 dalje ( doslej 4,73 €). Začasno in občasno delo dijakov in študentov je vključeno v pokojninsko in invalidsko zavarovanje (pokojninska doba) in zdravstveno zavarovanje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo: − prispevki za PIZ v višini 15,5%. Delodajalec na znesek na napotnici plača: − prispevek za PIZ v višini 8,85%, − prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, − prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, − koncesijsko dajatev v višini 16% in − dodatno koncesijsko dajatev v višini 2,00%. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za januar 2019 je znašala 1.729,15€, neto plača pa 1.115,98€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje november 2018 - januar 2019 je znašala 1.774,68€, neto 1.154,98€. LETNA STOPNJA DAVKOV IN PRISPEVKOV V Uradnem listu št. 17/2019 z dne 22.3.2019 je objavljena povprečna letna stopnja davka in prispevkov, ki se obračunavajo in plačujejo od plač v Republiki Sloveniji in za leto 2018 znaša 35,02 %. STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Partnerji Mozaika podjetnih: preverite in izkoristite ugodnosti, ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. Preverite aktualni seznam partnerjev in njihovih ugodnosti. MOZAIK PODJETNIH- UGODNOSTI ZA OŽJE DRUŽINSKE ČLANE IN ZAPOSLENE Člani zbornice lahko preko članstva tudi svojim zaposlenim in ožjim družinskim članom omogočijo prihranke, ki jih nudi kartica Mozaik podjetnih ( naročnina na mobilno telefonijo, električna energija, oblačila, kozmetika, igrače, šolske potrebščine, bela tehnika, varčevanje, počitnice in potovanja itd). Osebna kartica je kartica za fizične osebe, ožje družinske člane in zaposlene pri članu. Z novo kartico so tudi njim postale dosegljive ugodnosti Mozaika podjetnih za osebne kartice, kakor tudi Dinersove ugodnosti. Popusti ponudnikov na www.mozaikpodjetnih.si in www.dinersclub.si/ugodnosti.html. MOJ OBRTNIK Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja, 90 dnevno brezplačno prejemanje povpraševanj, ugodnejši prejem povpraševanj, brezplačen prejem SOS povpraševanj in ugodnejše sodelovanje pri groših. https://www.mojobrtnik.com/ BREZPLAČNI OGLAS ZA ČLANE OZS Člani OZS imajo med članskimi ugodnostmi tudi eno brezplačno objavo malega oglasa v Borzi revije Obrtnik podjetnik. Izkoristite člansko ugodnost in brezplačno objavite mali oglas v reviji Obrtnik podjetnik. To lahko po novem naredite tudi s spletnim obrazcem na povezavi Brezplačni mali oglas za člane OZS. Člani OZS s poravnano članarino imajo enkrat na leto možnost brezplačne objave enega malega oglasa (do 30 besed). Oglas lahko oddajo tudi večkrat, cena pa je 17 € + DDV. Za uokvirjen mali oglas na oranžni podlagi pa je cena 19 € + DDV za 1 cm višine stolpca (širina 43 mm, maksimalna višina 5 cm). Rok za oddajo oglasov: do 20. v mesecu za objavo v naslednjem mesecu. IZ URADNEGA LISTA 13 13 13 13 14 14 16 17 17 17 17 17 20 20 20 20 21 1.3. 1.3. 1.3. 1.3. 8.3. 8.3. 15.3. 22.3. 22.3. 22.3. 22.3. 22.3. 29.3. 29.3. 29.3. 29.3. 4.4. Sklep o razširjeni veljavnosti Kolektivne pogodbe dejavnosti gostinstva in turizma Slovenije IDRIJA - Sprememba Statuta Občine Idrija IDRIJA - Sklep o razveljavitvi Sklepa o razpisu nadomestnih volitev za dva člana sveta Krajevne skupnosti Vojsko IDRIJA - Sklep o razpisu predčasnih volitev v svet Krajevne skupnosti Vojsko Poročilo o gibanju plač za december 2018 IDRIJA - Sklep o razpisu nadomestnih volitev za enega člana sveta Krajevne skupnosti Ledine Aneks h Kolektivni pogodbi dejavnosti gostinstva in turizma Slovenije Odredba o višini prispevkov za osebno dopolnilno delo Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del Povprečna letna stopnja davka in prispevkov, ki se obračunavajo in plačujejo od plač v Republiki Sloveniji Sklep o spremembah Sklepa o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja IDRIJA - Odlok o proračunu Občine Idrija za leto 2019 Poročilo o gibanju plač za januar 2019 IDRIJA - Zaključni račun proračuna Občine Idrija za leto 2018 USTAVNO IDRIJA - Odlok o proračunu Občine Idrija za leto 2020 IDRIJA - Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda – Center za idrijsko dediščino Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini (ZDoh-2T) PRISPEVKI - OBVEZNOSTI MAREC 2019 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA najnižji ZASEBNIK Bruto zavarovalna osnova v EUR prispevek stopnja PIZ - SI56 0110 0888 2000 003 ZZ - SI56 0110 0888 3000 073 Starš. var. - SI56 0110 0888 1000 030 Zaposl. - SI56 0110 0888 1000 030 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% referenca SI19 SI19 SI19 SI19 DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 najnižji DRUŽBENIK najvišji 1.008,93€ 1.429,32€ 5.885,43€ (60% PP 2018=60% X (85% PP 2018=85% X 1.681,55€) (3,5 kratnik PP 2018) 245,67 135,71 2,02 2,02 385,42 348,03 192,24 2,86 2,86 545,99 1.681,55€) PRISPEVKI SKUPAJ 1.433,10 791,58 11,76 11,77 2.248,23 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2018 (PP za 2018 je 1.681,55€), prispevki skupaj 385,42€ 1.008,93 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2018 (60% x 1.681,55€ = 1.008,93€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 85% PP za leto 2018 (85% x 1.681,55€=1.429,32€), prispevki skupaj: 545,99€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2018 (3,5 x 1.681,55€), prispevki skupaj: 2.248,23€ OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava letni dohodek do 11.166,37 € letni dohodek nad 11.166,37€ do 13.316,83 € letni dohodek nad 13.316,83 € 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za druge vzdrževane družinske člane 4. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 5. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 6. za dohodke iz delovnega razmerja: a) mesečni bruto dohodek do 930,53€ b) mesečni bruto dohodek od 930,53€ do 1.109,74€ c) mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ PODATKI O PLAČAH Povprečna plača JANUAR - JANUAR 2019 Povprečna plača NOVEMBER - JANUAR 2019 Povprečna bruto plača (PP) 2018 Povprečna bruto plača (PP) 2017 Minimalna plača od 1.1.2019 Minimalna plača od 1.1.2018 543,32 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 275,22€ STOPNJE PRISPEVKOV PRISPEVEK 1.115,98 1.115,98 1.154,98 1.092,74 1.062,00 sklic SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% Znesek € 1.283,41 4.625,65 14.009,65 22.943,46 + 27% + 34% + 39% + 50% SKUPAJ 16% nad 8.021,34 € nad 20.400,00 € nad 48.000,00 € nad 70.907,20 € SI19 DŠ-40002 DEJANSKI PRAZNIKI 21 168 0 0 OBRAČUN UR 33,90 35,53 SKUPAJ 21 168 69,43 Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust KP za obrt in podjetništvo najmanj v višini min. plače +1% po Uredbi - najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je 70% PP za predpretekli mesec) Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 6-8 ur 8-12 ur nad 12 ur 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 LESTVICA DELOVNI DNEVI MAREC 2019 Vrsta izplačila LETNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad osnova do € dohodnine € KONTO 8,85% DELOVNI DNEVI prehodni račun DELODAJALEC 15,50% Dohodnina akontacija davka na dejavnost € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 DELAVEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje OBRTNIKI - POPOLDANCI namen 5.885,43 € letna olajšava € 6.519,82 3.302,70 + (19.922,15-1,49601 x skupni dohodek) 3.302,70 2.436,92 2.649,24 4.418,54 2.436,92 3.302,70 2.819,09 275,22 + (1.660,18-1,49601 x bruto dohodek) 275,22 1.729,15 1.729,15 1.774,68 1.681,55 1.626,95 886,63 842,79 1.429,32€ mesečna olajšava € 543,32 275,22 + (1.660,18-1,49601 x bruto dohodek) 275,22 203,08 220,77 368,21 203,08 203,08 bruto € neto € Povprečna plača JANUAR 2019 individualno Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja 4,00 € 0,18 € 0,37 € 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 851,22 € 1.210,41 € 6,20 € 8,50 € 17,00 € 7,45 € 10,68 € 21,39 € 4,90 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad € osnova do € dohodnine € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 106,95 385,47 1.167,47 1.911,96 SKUPAJ 16% + 27% nad 668,45 € + 34% nad 1.700,00 € + 39% nad 4.000,00 € + 50% nad 5.908,93 € VSEBINA AKTUALNO ............................................................................................................................................................................ 1 OBRTNIKI IN PODJETNIKI IMAJO PREDSTAVNIKA V VLADI .............................................................................................. 1 ZAHTEVE SLOVENSKE OBRTI IN PODJETNIŠTVA 2019 ..................................................................................................... 1 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 2 REGRES 2019 – SPREMEMBA DAVČNE ZAKONODAJE ........................................................................................................ 2 PREDLOG SPREMEMB POKOJNINSKE ZAKONODAJE .......................................................................................................... 3 PREDLOG SPREMEMB SOCIALNE ZAKONODAJE IN TRGA DELA ......................................................................................... 3 KOLEKTIVNA POGODBA DEJAVNOSTI GOSTINSTVA IN TURIZMA...................................................................................... 5 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 5 ELEKTRONSKI PODPIS NA eDavki.................................................................................................................................... 5 PLAČILO PRISPEVKOV V APRILU .................................................................................................................................... 5 DAJATEV ZA ODJAVLJENO VOZILO .................................................................................................................................. 5 POSLOVNI NAJEMI – POJASNILO FURS............................................................................................................................ 6 NADZOR PRI IZPLAČILU PLAČ IN REGRESA ..................................................................................................................... 6 AMORTIZACIJA NAJETIH SREDSTEV ................................................................................................................................ 6 RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE ....................................................................................................................................... 7 SOFINANCIRANJE INDIVIDUALNIH NASTOPOV NA MEDNARODNIH SEJMIH V TUJINI V LETIH 2019-2022 .......................... 7 VAVČERJI - ENOSTAVNE SPODBUDE MALIH VREDNOSTI ZA MSP...................................................................................... 7 RAZPISI ZAVODA ZA ZAPOSLOVANJE .............................................................................................................................. 7 POVEZAVE NA RAZPISE .................................................................................................................................................. 8 IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA ..................................................................................................... 8 DELAVNICA NOVOSTI PRI ZAPOSLOVANJU TUJCEV.......................................................................................................... 8 DAN DRUŽINSKEGA PODJETNIŠTVA ................................................................................................................................ 8 BREZPLAČNI PEDAGOŠKO-ANDRAGOŠKI SEMINAR .......................................................................................................... 9 BREZPLAČNI PEDAGOŠKO-ANDRAGOŠKI SEMINAR .......................................................................................................... 9 POSLOVNO SREČANJE – PRIHODNOST GRADNJE ............................................................................................................. 9 SEKCIJE .............................................................................................................................................................................. 10 FRIZERJI IN KOZMETIKI ............................................................................................................................................... 10 GOSTINCI .................................................................................................................................................................... 10 PREVOZNIKI................................................................................................................................................................. 10 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 11 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 11 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 11 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 12 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 12 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 12 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 13 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 13 LETNA STOPNJA DAVKOV IN PRISPEVKOV ..................................................................................................................... 13 STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA...................................................................................................................................... 13 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 13 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 13 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 14 IZ URADNEGA LISTA .......................................................................................................................................................... 14 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI MAREC 2019 ............................................................................................................................ 15