Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina tel: (05) 37 34 750 fax: (05) 37 34 754 OBVESTILA DECEMBER 2021 Novo leto, novi izzivi, nova drugačnost Navkljub spremembam stalnica ostanejo: skrb za zdravje in dobro počutje, ohranimo sočutje Vesele božične praznike, ter vse dobro v prihajajočem letu 2022 BODITE OBVEŠČENI Sporočite svoj e-naslov, da vas informiramo o novostih in obveznostih Odloki, povezani z epidemijo COVID-19 se pogosto spreminjajo, zato spremljajte obvestila, prejeta po elektronski pošti in objavljena na spletni strani OZS www.ozs.si, da ne zamudite rokov za nadomestila, refundacije, olajšave... ZAKONODAJA socialno-varstvenih ustanovah, za upokojence, za posebej ranljive skupine, za kmete in dodatno financiranje programov v podporo družini 7. povračilo škode osebam, ki so bili cepljeni in jim je nastala škoda na zdravju. PREDLOG NOVEGA INTERVENTNEGA ZAKONA PKP-10 Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) uspela z zahtevo glede nadomestil za karanteno samozaposlenih Državni zbor obravnava predlog Zakona o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID19 med drugim določa naslednje ukrepe: 1. delno povrnjen izgubljeni dohodek za samozaposlene, družbenike in kmete za čas trajanja karantene na domu ali nezmožnosti opravljanja dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva otroka za obdobje od 1. julija do 31. decembra 2021. Višina izgubljenega dohodka: za vsako odrejeno karanteno 250€ za 10 dni, 500€ za 20 dni in največ 750€ v enem mesecu. Upravičeno obdobje za nadomestilo bo od 1. julija do 31. decembra 2021. 2. pomoč za nakup antigenskih hitrih testov na virus SARS-CoV-2 za samotestiranje za podjetja, samostojne podjetnike… v višini 60 € na delavca. Ukrep velja od 8.11. do 31.12.2021 3. podaljšanje veljavnosti unovčitve prvih turističnih bonov, in sicer do najdlje 30. junija 2022. 4. koriščenje neizrabljenega dopusta za leto 2020 do 1.aprila 2022 in letnega dopusta 2021 do 30. 12. 2022. 5. podaljšanje ukrepa koriščenja odsotnosti zaradi bolezni brez potrdila o upravičeni zadržanosti do 28. 2. 2022, z možnostjo podaljšanja še za 3 mesece. (potrdilo, ki ga sicer izda osebni zdravnik, do tri zaporedne dni v kosu, in sicer največ enkrat v posameznem koledarskem letu.) 6. dodatek za prostovoljne in nepoklicne pripadnike sil za zaščito in reševanje, dijake ter študente, ki pomagajo pri oskrbi bolnikov v zdravstvenih ali Dodatni predlogi OZS Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije je Državnemu svetu predlagala dodatne ukrepe v PKP10: − subvencioniranje čakanja na delo − skrajšanega polnega delovnega časa − povračila mesečnega temeljnega dohodka vsaj do sredine leta 2022 ( pogoj upad dohodka več kot 20% glede na leto 2019 ali 2020) − kritje upada prometa v sorazmerni višini − povračila nekritih fiksnih stroškov vsaj do 31. 6. 2022 − povračilo škode zaradi odpisa blaga ( gostinska, cvetličarska dejavnost) − podaljšanje obstoječih moratorijev kreditov vsaj do aprila 2022 − znižanje stopnje DDV v gostinstvu / turizmu na 5% DAVČNA OSNOVA NORMIRANEGA s.p. Vpliv delne oprostitve plačila prispevkov na davčno osnovo normiranega s.p. Samostojni podjetniki so na osnovi Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2) pri prvem odpiranju podjetja, delno oproščeni plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje in sicer v prvih 12 mesecih poslovanja v višini 50% (namesto 271,19€ plačajo 135,60€), v naslednjih 12 mesecih pa v višini 30% ( plačajo 189,33€). Ti zneski veljajo v primeru, da plačujejo minimalne prispevke za socialno varnost, ki so trenutno 425,43€. Prihodki normiranega s.p. se v poslovnih knjigah pripoznajo v skladu s Slovenskimi računovodskimi standardi. Glede na določila SRS 15.11 (2019) se prihodki pripoznajo, če je povečanje gospodarskih koristi v obračunskem obdobju povezano s povečanjem sredstva ali z zmanjšanjem dolga in je to povečanje mogoče zanesljivo izmeriti. Glede na to določilo je potrebno delno oprostitev plačila prispevkov pripoznati kot prihodek iz naslova državne subvencije (navedeno je v skladu z računovodskim načelom kosmatega izkazovanja gospodarskih kategorij, ki pravi, da se gospodarske kategorije izkazujejo v kosmatih zneskih brez pobotanj, in sicer tako stanja sredstev in obveznosti do njihovih virov kot tudi prihodki in odhodki). FURS je v pojasnilu številka 4212-154/2014-2 zapisal, da lahko normiranci v polju 2.6 obračuna dohodnine od dohodka iz dejavnosti, za znesek delne oprostitve plačila prispevkov opravijo zmanjšanje prihodkov na raven davčno priznanih. FURS je takšno izkazovanje delne oprostitve plačila prispevkov dopuščal za davčna leta do vključno leta 2020. Novost za leto 2021 Po trenutnem stališču FURS normiranci prihodkov iz naslova delne oprostitve plačil prispevkov ne morejo (ne smejo) več izvzeti iz obdavčenih prihodkov, ampak se oprostitev realizira preko pripoznave prihodkov in odhodkov v poslovnih knjigah. Na osnovi tega stališča se za oproščene prispevke normiranemu s.p. poveča prihodek in s tem tudi davek iz dejavnosti. KATERI UKREPI PKP SO ŠE V VELJAVI? Večina ukrepov iz interventnih zakonov za blaženje posledic korona virusa ni več v veljavi. Veljavnih je le še peščica ukrepov, določenih v tako imenovanih PKPjih, ki pa se v primeru, da jih vlada ne bo podaljšala, zaključijo z 31. 12. 2021. Spodaj so navedeni ukrepi, ki jih še vedno lahko koristite. Ukrepi, ki so še v veljavi, so naslednji: − povračilo nadomestila za karanteno ali višjo silo za delodajalce, − delo na domu, − kratkotrajna odsotnost zaradi bolezni brez obiska zdravnika, − najnižja osnova za obračun prispevkov, − obročno vračilo prejetih pomoči, − boni za izboljšanje gospodarskega položaja na področju gostinstva, turizma, športa in kulture, − finančne spodbude na podlagi programa finančnih spodbud COVID-19 (javni razpisi), − pomoč industriji srečanj in dogodkov, − pomoč filmski in avdiovizualni industriji ter − pod določenimi pogoji velja oprostitev DDV pri dobavah in pridobitvah cepiv proti COVID-19, vitro diagnostičnih medicinskih pripomočkov za COVID- 19 ter določenega blaga iz seznama blaga, ki ga določi Vlada Republike Slovenije. ZAKONI IN ODLOKI ZA ODPRAVO POSLEDIC COVID-19 Zakoni in odloki, povezani nalezljive bolezni COVID-19 z epidemijo 1. Zakon o nujnih ukrepih na področju zdravstva (ZNUPZ), ( Ur.l. 112/2021 z dne 13.7.2021) 2. Zakon o interventnih ukrepih za pomoč gospodarstvu in turizmu pri omilitvi posledic epidemije COVID-19 (ZIUPGT) (Ur.l. 112/2021 z dne 12.7.2021) – PKP9 3. Zakon o dodatnih ukrepih za omilitev posledic COVID19 (ZDUOP) (Ur.l. 15/2021 z dne 30.12.2020) – PKP8 4. Zakon o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije covid-19 (ZIUPOPDVE) (Ur.l. 203/2020 z dne 30.12.2020) – PKP7 5. Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (ZIUOPDVE) (Ur.l. 175/2020 z dne 27.11.2020) – PKP6 6. Zakon o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 (ZZUOOP) ( Ur.l. 152/2020 z dne 23.10.2020) – PKP5 7. Odlok o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 ( Ur.l. 129/2021 do 185/2021 z dne 26.11.2021) 8. Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji (Ur.l. 132/2021 z dne 20.8.2021) 9. Odlok o izjemah od karantene na domu po visoko tveganem stiku s povzročiteljem nalezljive bolezni COVID-19 ( Ur.l.87/2021 do 164/2021 z dne 15.10.2021) 10. Uredba o izvajanju presejalnih programov za zgodnje odkrivanje okužb z virusom SARS-CoV-2 (Ur.l.118/2021 do 135/2021 z dne 27.8.2021) 11. Pravilnik o izvajanju mikrobioloških preiskav na virus SARS-CoV-2 (Ur.l.163/2021 15.10.2021) 12. Odlok o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 (Ur.l.174/2021 do 185/2021 z dne 26.11.2021) 13. Pravilnik o izvajanju mikrobioloških preiskav na virus SARS-CoV-2 (Ur.l.178/2021 do 182/2021 z dne 22.11.2021) KORONAVIRUS - INFORMACIJE Koronavirus - informacije za delodajalce Aktualne informacije in navodila za delodajalce lahko spremljate na spletni strani OZS www.ozs.si/koronavirus-info, kjer so objavljene sveže informacije. Poleg splošnih informacij lahko tam najdete tudi informacije naših strokovnih sekcij, odgovore na pogosta vprašanja in vzorce pogodb. Priporočila za izvajanje dejavnosti (COVID-19) Na spletni strani NIJZ so objavljena Priporočila za izvajanje posameznih dejavnosti (COVID-19) z namenom preprečevanje okužbe z virusom SARSCoV-2. INFORMACIJE IZOLACIJA IN KARENTENA Informacije: Navodila za osebe v karanteni, ki so bile v stiku z okuženo osebo Sars-cov-2 Izolacija - ukrep za osebe s potrjeno okužbo s SARS-COV-2 Izolacija ali osamitev je ukrep, s katerim se zbolelemu za nalezljivo boleznijo, omeji svobodno gibanje, kadar to lahko povzroči direkten ali indirekten prenos bolezni na druge osebe in ga določa Zakon o nalezljivih boleznih. Osebi s potrjeno okužbo z virusom SARS-CoV-2 je odrejena izolacija in pomeni, da ne sme zapuščati doma, mora omejiti stike z ostalimi osebami in dosledno upoštevati priporočila za preprečevanje širjenja bolezni. Oseba, ki ji je bila odrejena izolacija, je v bolniškem staležu najmanj 10 dni od pozitivnega testa. Informacije: Navodila_za_osebe_z okužbo Covid-19 Navodilo za stike, ki niso opredeljeni kot visoko rizični: − izogibanje vsem nenujnim stikom z drugimi ljudmi v obdobju 14 dni od izpostavljenosti okužbi z virusom SARS-CoV-2 − spremljanje svojega zdravstvenega stanje v obdobju 14 dni. Če se v tem času pojavijo simptomi ali znaki covid-19 (slabo počutje, prehladni znaki, kašelj, vročina, težko dihanje, glavobol, bolečine v mišicah, izguba vonja ali okusa, bolečine v žrelu …), ostanite doma in pokličite zdravnika, kjer boste prejeli nadaljnja navodila − vzdrževanje medosebne razdaljo vsaj 2 metra − z nečistimi rokami se ne dotikajte oči, nosu in ust − redno umivanje roke z milom in vodo ali razkuževanje rok − uporaba zaščitne maske v skladu z veljavnimi predpisi − redno zračenje zaprtih prostorov − delo od doma v kolikor delovni proces to dopušča Karantena - ukrep za osebe, ki so bile v stiku s potrjeno okužbo s SARS-COV-2 Karantena je ukrep, s katerim se začasno omeji svobodno gibanje, določijo čas in način njenega prestajanja in obvezni zdravstveni pregledi zdravim osebam, za katere se sumi, da so bile v stiku s povzročiteljem nalezljive bolezni. V primeru stika z osebo s potrjenim covid-19 v času njene kužnosti (2 dni pred pojavom simptomov oz. 2 dni pred pozitivnim rezultatom testa na okužbo s SARS-CoV-2, če je oseba brez simptomov) do konca izolacije, je potrebno upoštevati naslednja navodila: Navodilo za visoko rizične tesne stike Opredelitev visoko rizičnega tesnega stika: − osebe, ki bivajo v skupnem gospodinjstvu z bolnikom s covid-19, − zadrževanje na razdalji manj kot 2 metra več kot 15 min, − drug fizični stik ali stik z izločki bolnika (rokovanje, objemanje, uporaba skupnih predmetov), − bivanje v zaprtem prostoru več kot 15 min (skupno gospodinjstvo, pisarna, čakalnica v zdravstveni ustanovi, skupna malica, druženje pri isti mizi...), − potovanje v istem prevoznem sredstvu na razdalji manj kot 2 metra. V primeru rizičnega stika z osebo, okuženo s virusom COVID-19, je potrebno na spletni strani eUprava oddati vlogo za pridobitev Potrdila o karanteni na domu Izjeme za karanteno Izjeme za karanteno zaradi visoko tveganega stika z osebo s potrjeno okužbo na virus SARS-CoV-2 so: 1. osebe, ki so prebolele covid-19 in je od začetka bolezni (oz. od pozitivnega rezultata testa na okužbo s SARS-CoV-2, v kolikor je pri osebi okužba potekala brez simptomov) minilo manj kot 6 mesecev (180 dni); 2. osebe, ki so bile cepljene proti covid-19 in je preteklo: − − − − 7 dni od drugega odmerka cepiva Comirnaty (Biontech/Pfizer); 14 dni od drugega odmerka cepiva Spikevax (Moderna); cepiva Sputnik V (Russia’s Gamaleya National Centre of Epidemiology and Microbiology); cepiva CoronaVac (Sinovac Biotech) ali cepiva COVID-19 Vaccine (Sinopharm). 14 dni od cepljenja s cepivom COVID-19 Vaccine Janssen (Johnson in Johnson/Janssen-Cilag); 15 dni od drugega odmerka cepiva Vaxzevria (AstraZeneca) ali Covishield (Serum Institute of India/AstraZeneca); 3. prebolevniki covid-19, ki so bili v obdobju 180 dni od pozitivnega rezultata testa na okužbo s SARSCoV-2 cepljeni z enim odmerkom cepiva proti covid-19, pri čemer je zaščita vzpostavljena že z dnem cepljenja. Osebe, ki izpolnjujejo pogoje za izjeme glede karantene, naj kljub vsemu upoštevajo navodila za stike, ki niso opredeljeni kot visoko rizični. Priporočljivo je opraviti HAG test za samotestiranje takoj, ko prejmejo informacijo, da so imele visoko rizičen stik in ponovno 2 dni za tem. V primeru pozitivnega rezultata, je potrebno poklicati osebnega zdravnika. Obvestilo delodajalcu Oseba, ki je bila v tesnem stiku z obolelo osebo obvesti delodajalca, ki lahko odloči ali bo oseba delala od doma ali ostane v karanteni na domu in prejme nadomestilo v višini 80 % dohodka. Delodajalec lahko odda vlogo na portalu za delodajalce (Zavod za zaposlovanje) najkasneje v 8 dneh od začetka odsotnosti zaposlenega in uveljavlja povračilo izplačanega nadomestila plače. Povračilo celotnega izplačanega nadomestila plače lahko uveljavlja delodajalec za: − zaposlenega, ki zaradi odrejene karantene ne more opravljati dela in mu ne more organizirati dela na domu, − zaposlenega, ki ne more opravljati dela zaradi višje sile, ki je posledica varstva otrok (zaradi odrejene karantene, zaprtje vrtca ali šole ali drugih zunanjih objektivnih okoliščin nezmožnosti obiskovanja vrtca ali osnovne šole do 5. razreda). Informacije: ZRSZ - Povračilo Karantena Višja sila ODSOTNOST Z DELA ZARADI VIŠJE SILE Odsotnost z dela zaradi višje sile zaradi varstva, ustavitve javnega prevoza, zaprtja mej Zakon o delovnih razmerjih ( ZDR-1) določa primere, ko ima delavec pravico do odsotnosti z dela do nadomestila plače. Tak primer je tudi višja sila. Z Zakonom o nujnih ukrepih na področju zdravstva (ZNUPZ) se je v obdobju od 1. julija 2021 do 31.decembra 2021 posebej uredila podlaga odsotnosti z dela v primerih, ko delavec, eden od staršev ne more opravljati dela zaradi višje sile, ki je posledica obveznosti varstva zaradi odrejene karantene ali druge zunanje objektivne okoliščine nemožnosti obiskovanja vrtca, šole otrok do vključno 5. razreda osnovne šole ali zaradi ustavitve javnega prevoza in zaprtja mej (25. člen ZNUPZ). Obveznosti in pravice delavca Delavec mora v primeru odsotnosti z dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva v 24 urah obvestiti delodajalca, najpozneje v treh delovnih dneh od nastanka tega razloga pa predložiti izjavo. Delavec ima pravico do nadomestila plače v višini 80 % osnove (povprečna mesečna plača za polni delovni čas iz zadnjih treh mesecev oziroma iz obdobja dela v zadnjih treh mesecih pred začetkom odsotnosti), vendar najmanj v višini minimalne plače (1024 € bruto oziroma 736 € neto). Uveljavljanje nadomestil delodajalca Zakon določa tudi možnost delodajalcev, da uveljavljajo povračila izplačanih nadomestil plače delavca, ki ne more opravljati dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva (I. bruto). Delodajalec Zavodu za zaposlovanje odda vlogo za povračilo nadomestila v 8 dneh od pričetka odsotnosti delavca, vlogi pa priložiti tudi izjavo delavca o obstoju okoliščin, ki vplivajo na nastanek višje sile. Zavod na podlagi popolne vloge nakaže delodajalcu sredstva najpozneje zadnji dan meseca, ki sledi mesecu izplačila nadomestila plače in oddaje zahtevka za povračilo. Enake pravice veljajo tudi v primeru odsotnosti z dela zaradi višje sile zaradi ustavitve javnega prevoza in zaprtja mej. Razlog odsotnosti in višina nadomestil Situacija Delavec v karanteni na domu, ki dela na domu Delavec v karanteni na domu po stiku ali sumu stika z okuženo osebo, ki svojega dela ne more opravljati na domu Delavec v karanteni na domu po stiku z okuženo osebo v okviru opravljanja dela za delodajalca in dela ne more opravljati na domu Delavec v karanteni na domu, ki je posledica prehoda meje Delavec, z dela zaradi višje sile (varstvo otroka, ustavitve javnega prevoza, zaprtja mej Plača/Nadomestilo 100 % plača Plačnik Delodajalec Nadomestilo v višini 80 % plače zadnjih treh mesecev in ne manjše kot minimalna plača (ZNUPZ) Država povrne izplačano nadomestilo plače upravičenemu delodajalcu 100 % nadomestilo plače (ZNUPZ) Država povrne izplačano nadomestilo plače upravičenemu delodajalcu Delavec v izolaciji Nadomestilo v višini 90 % od osnove Ni upravičen nadomestila do Nadomestilo v višini 80 % plače zadnjih treh mesecev in ne manjše kot minimalna plača (ZNUPZ) Država povrne izplačano nadomestilo plače upravičenemu delodajalcu ZZZS (od prvega dne zadržanosti ) Primeri: − Delavec mora v primeru odsotnosti z dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva najpozneje v treh delovnih dneh delodajalcu predložiti izjavo. − Oba starša naenkrat ne moreta uporabiti pravice do varstva otrok zaradi višje sile − Starši si varstvo otrok v dogovoru z delodajalcem tudi delijo − Delavec je lahko odsoten le del delovnega časa, drugi del pa dela − Delodajalec in delavec lahko dogovorita za izrabo letnega dopusta, enostransko odrejanje dopusta delavcu pa ni dopustno. − Povračilo nadomestila plače tako pripada tudi staršu, ki dela skrajšani delovni čas − Uveljavljanjem pravic višje sile zaradi varstva otrok pa ni združljivo z delom od doma. − V primeru, da otrok med varstvom zboli, enemu od staršev pripada nadomestilo zaradi nege v višini 80 % plače (tudi samozaposleni). − Samozaposleni do nadomestila po ZNUPZ niso upravičeni, je pa v postopku spremembe zakon, ki bo to spremenil. Primeri, ko nadomestilo ne pripada Za starše, ki se odločijo, da se njihov otrok ne bo samotestiral v šoli in se bo šolal na daljavo, ni izpolnjen pogoj t. i. višje sile pri obveznosti varstva otrok. V tem primeru ni podana zunanja objektivna okoliščina nemožnosti institucionalnega varstva in niso izpolnjeni vsi elementi višje sile. Uveljavljanje višje sile in nadomestila v pandemiji ne velja za čas počitnic oziroma pouka prostega dne Vir: Uveljavljanje višje sile DELO NA DOMU ZA OMEJEVANJE OKUŽB COVID-19 Kjer delovni proces to dopušča, je v času pandemije, delo na domu učinkovit ukrep zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu in omejevanju širjenja bolezni covid-19 V okoliščinah, ko je treba izvajati ukrepe zaradi preprečitve širjenja covid-19, kot je upoštevanje karantene, samoizolacije, samotestiranja in drugih ukrepov zaradi omejitve tveganja za okužbo, je možno začasno odrediti opravljanje drugega dela ali dela na drugem kraju, npr. na domu. Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) omogoča opravljanje dela na domu na dveh podlagah, in sicer na podlagi posebne pogodbe o zaposlitvi, to je pogodbe o zaposlitvi za opravljanje dela na domu (v primeru soglasja delodajalca in delavca) ter kot začasno (enostransko) odreditev opravljanja dela na drugem kraju, kot je določeno s pogodbo o zaposlitvi (na domu). Odreditev dela na domu ob izrednih razmerah Omejitev enostranske odreditve pa ne velja, v primerih naravnih ali drugih nesreč, če se taka nesreča pričakuje ali v drugih izjemnih okoliščinah, ko je ogroženo življenje in zdravje ljudi ali premoženje delodajalca. Po Zakonu o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami so naravne nesreče potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, požar v naravnem okolju, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni in druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile. Za naravno nesrečo se štejejo tudi neugodne vremenske razmere po predpisih o kmetijstvu in odpravi posledic naravnih nesreč, ki jih povzročijo žled, pozeba, suša, neurje, toča ali živalske in rastlinske bolezni ter rastlinski škodljivci. V izrednih okoliščinah, se lahko vrsta ali kraj opravljanja dela, določenega s pogodbo o zaposlitvi, začasno spremenita tudi brez soglasja delavca, vendar le, dokler trajajo take okoliščine. Glede epidemije COVID-19 je potrebno omeniti, da odreditev dela na domu ne velja le na čas, ko je bila razglašena epidemija, temveč tudi za okoliščine, ko je treba izvajati ukrepe zaradi preprečitve širjenja koronavirusne bolezni COVID-19, a le za čas trajanja okoliščin V primeru enostranske odreditve dela na domu zaradi izjemnih okoliščin mora biti delodajalec pozoren na opredelitev vsebine, ki je ključna za izvrševanje delovnopravnih pravic in obveznosti: navedba dela oziroma kraja dela, kjer se bo delo izvajalo, ali gre za celotno trajanje ali le del delovnega časa, obseg dela (določen naj bi bil tako, da delavec, ki dela na domu, opravi enak obseg dela, kot ga opravijo delavci, ki delajo v prostorih delodajalca), način spremljanja dodeljenih delovnih nalog ter rezultatov delavca oziroma poročanje delavca o tem, delovni čas in poročanje delavca o evidenci delovnega časa, delovna sredstva in material, ki ga zagotovi delavec oziroma delodajalec ter višina nadomestila za njihovo uporabo, plačilo za delo, dosegljivost delavca, ki dela na domu – kdaj, v katerih urah ter na kakšen način mora biti delavec dosegljiv za delodajalca ter delodajalec dosegljiv za delavca, omogočanje varne povezave v omrežje delodajalca, napotki glede varnega in zdravega dela od doma. Na podlagi Zakona o delovnih razmerjih je delodajalec o nameravanem organiziranju dela na domu, pred začetkom dela delavca, dolžan o tem obvestiti Inšpektorat RS za delo (IRSD). Obvestilo o delu na domu mora delodajalec na IRSD oddati preko portala SPOT V vlogi delodajalec navede: − podatke o delodajalcu (naziv, naslov, matična številka in dejavnost, ki jo opravlja), − podatke, ki se nanašajo na delavca, ki bo opravljal delo na domu (osebno ime, naziv delovnega mesta oziroma vrsta dela, s kratkim opisom dela, ki ga bo opravljal delavec, delovna sredstva in delovna oprema, ki jo bo delavec uporabljal, predvideno obdobje trajanja in predvideni delež delovnega časa opravljanja dela na domu), − morebitno tveganje za varnost in zdravje delavca pri opravljanju dela na domu. Informacije o dela na domu so zbrane na enem mestu in dostopne na spletni strani Ministrstva za delo. DOPOLNITEV OCENE TVEGANJA COVID-19 Inšpektorji preverjajo izjave o varnosti z oceno tveganja Naloga delodajalcev je, da zagotovijo varnost in zdravje delavcev v zvezi z delom ter izvedejo oceno tveganja. To jim nalaga Zakon o varnosti in zdravju pri delu. Vsak delodajalec je ne glede na dejavnost in število zaposlenih dolžan izdelati oceno tveganja, samozaposlene osebe pa le v primeru, ko pri delu obstajajo nevarnosti za nastanek poškodb in poklicnih bolezni. V praksi ocenjuje tveganja za tipična delovna mesta v podjetju, na katerih so delavci izpostavljeni nevarnostim. Glede na to, da se bioloških dejavnikov v preteklosti praviloma ni ocenjevalo, razen v zelo specifičnih delovnih okoljih (npr. medicina, laboratorij, veterina, ipd.), je spričo okužb s SARS-CoV-2, ki povzroča nalezljivo bolezen COVID-19, potrebno obstoječe ocene tveganja dopolniti, saj ukrepi, ki jih delodajalec zagotavlja na podlagi obstoječe ocene tveganja delovnih mest praviloma ne zadostujejo. Pred virusom SARS CoV-2 ni varno nobeno delovno okolje, zato morajo delodajalci pa tudi samozaposlene osebe izvesti dopolnitev dokumentacije z ukrepi za preprečevanje širitve okužbe, nošenje mask, vzdrževanje razdalje, razkuževanje rok in prostorov, higiena rok, ……. Dopolnite izjave o varnosti z oceno tveganja, saj so napovedani poostreni nadzori inšpektorata. BOLNIŠKA ODOTNOST IN NADOMESTILA Od 1. 1. 2023 obvezno elektronsko vlaganje zahtevkov za refundacijo nadomestil plač Vlaganje elektronskih zahtevkov za refundacijo prek informacijskega sistema SPOT je omogočeno že od leta 2017, od 1.1.2023 pa bo obvezno za vse delodajalce, ki so vpisani v Poslovni register Slovenije. Od 1. januarja 2023 bodo zahtevke za refundacijo v papirni obliki lahko vlagali le delodajalci, ki so fizične osebe, in sicer za delavce, ki so zavarovani z zavarovalno podlago 016 (za gospodinjske pomočnice, osebne tajnice, delavce na kmetiji in podobno). Elektronski bolniški list (eBOL) Potrdila o upravičeni zadržanosti od dela so v elektronski obliki ( eBOL) izdajajo od 1. 1. 2020, ki so na portalu SPOT (e-VEM) takoj dostopni delodajalcem. Zavarovanci lahko z digitalnim potrdilom dostopajo do svojih eBOL na ZZZS portalu za zavarovane osebe https://moj.zzzs.si. Za dostop do portala zavarovanec potrebuje kvalificirano digitalno potrdilo ( SIGEN-CA, PostaRCa, AC NLB ali Halcom-CA). Če zavarovanci ne razpolagajo z ustrezno računalniško opremo in digitalnim potrdilom, lahko eBOL prejmejo tudi na najbližji enoti ZZZS. Refundacijski zahtevki za nadomestila plač Poenostavljeno vlaganje zahtevkov je sicer že v uporabi od februarja 2020 z uvedbo elektronskega bolniškega lista (eBOL), ki ga delodajalci obvezno prevzemajo preko portala SPOT. 1. Samostojni zavezanci Samostojni zavezanec, ki je upravičen do nadomestila za čas začasne zadržanosti v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja, na ZZZS posreduje pisno Vlogo. Potrdila o upravičeni zadržanosti od dela (eBOL) k vlogi ni potrebno priložiti, razen v primeru darovanja krvi, ko se potrdilo priloži. Posredovanje vloge na ZZZS Samostojni zavezanec iz območja Idrije, Cerkna,… podpisano vlogo odda na izpostavi Idrija, Kosovelova ulica 8, Idrija ali skenirano na e-naslov ZZZS območne enote: OELJ@zzzs.si. V zadevo elektronske pošte, s katero se posreduje podpisano vlogo, samostojni zavezanec navede: Vloga za direktno izplačilo nadomestila - Izpostava Idrija Zavezanec je upravičen do nadomestila v breme ZZZS v primeru, ko je bolniška odsotnost daljša od 30 delovnih dni, razen izjem, ko nadomestilo v breme ZZZS pripada že od prvega dne odsotnosti. Med te izjeme spada tudi okužba COVID-19, saj je bolniškem listu pod št. 8 navedena »izolacija«. Podatke o osnovi za nadomestilo plače in osnovi ZZZS pridobi od FURS, samostojni zavezanec mora na FURS pravočasno oddati obračun prispevkov za socialno varnost za mesec zadržanosti. V primeru, da je samostojni zavezanec v koledarskem letu pred letom, ko je bil zadržan od dela, v določenem obdobju prejemal plačo ali nadomestilo plače (npr. iz naslova delovnega razmerja, starševskega varstva, brezposelnosti…), predloži na ZZZS podatke o teh izplačilih, ki jih pridobi od prejšnjega delodajalca oziroma izplačevalca nadomestila ali jih predloži zavarovanec sam (npr. podatke iz informativnega izračuna dohodnine oziroma odločbe o odmeri dohodnine). ZZZS opravi obračun nadomestila, ki ga samostojnemu zavezancu izplača v roku 15 dni od prejema popolne vloge in vseh potrebnih podatkov za obračun. ZZZS izplača nadomestilo, zmanjšano za davke in prispevke, ki pa jih ZZZS ob izplačilu nadomestila nakaže na ustrezne podračune FURS. Za čas zadržanosti od dela, ko prejema nadomestilo v breme ZZZS, ne obračuna in ne plača prispevkov za socialno varnost. 2. Osebe v delovnem razmerju Za čas odsotnosti z dela zaradi bolezni, poškodbe, nege družinskega člana, prostovoljnega darovanja krvi in drugih razlogov, ki jih določa zakon, imajo zavarovane osebe, ki so v delovnem razmerju imajo pravico do nadomestila plače. Nadomestilo plače izplača delodajalec, ZZZS pa delodajalcem povrne izplačana nadomestila po predložitvi refundacijskega zahtevka preko portala SPOT Prednosti elektronskega vlaganja zahtevkov: − Omogoča se elektronski vnos zahtevka in pripadajočih obračunov na portalu SPOT. S tem se manjšim delodajalcem, ki za obračun plač in nadomestil uporabljajo enostavnejše informacijske rešitve, omogoči sodobna elektronska pot komunikacije z ZZZS. − Omogoča se uvoz podatkov za zahtevek in obračun iz izvornih računovodskih aplikacij (spletni vmesnik), s čimer odpade večkratni ročni vnos podatkov. − Omogoča se preverjanje vnesenih podatkov obračuna še pred oddajo zahtevka in informativni izračun nadomestila za posamezen obračun. − Omogoča se pregled statusa vloženih zahtevkov in za katere obračune je bilo izvedeno plačilo. Delodajalec ima vpogled tudi v priznane refundacije v preteklih obdobjih, tudi pred prehodom na elektronsko vlaganje zahtevkov. Kontakti ZZZS za vprašanja glede pravice do nadomestila plače, eBOL, obračuna nadomestil, vlog za direktno izplačilo nadomestila, zahtevkov za refundacijo in vlaganja elektronskih zahtevkov: tel. št. (01) 30 77 555 ali e-naslov: nadomestila@zzzs.si Med območja z več radona, določena v Uredbi o nacionalnem radonskem programu (Ur.L. RS št. 18/18, 86/18 in 152/20) spada tudi občina Idrija. Zaradi zagotavljanja zdravja delavcev pred izpostavljenostjo radioaktivnemu radonu, Zakon o varstvu pred ionizirajočimi sevanji in jedrski varnosti (ZVISJV-1, Ur.l. 76/17 in 26/19 in 172/21) določa, da je na območjih, ki so prepoznana kot območja z več radona, potrebno opraviti meritve radona na delovnih mestih (rok je bil 20.3.2021). Koncentracije radona v zaprtih prostorih so višje v zimskih mesecih, zato je primerno, da prvo meritev opravimo v zimskem času. V primeru preseganja, se meritev ponovi še v poletnem času, da dobimo letno povprečje. Rezultati so trajni oziroma veljajo, dokler se razmere bistveno ne spremenijo (npr. zaradi gradbenih posegov v prostoru). Referenčna raven povprečne letne koncentracije radona v zaprtih bivalnih in delovnih prostorih je 300 Bqm-3. ZAHTEVKI ZA VRAČILO TROŠARINE Od 1. januarja 2022 obvezna vložitev zahtevkov za vračilo trošarine v elektronski obliki za vse Na osnovi Zakona o trošarinah, se vračilo plačane trošarine uveljavlja: − pri pošiljanju trošarinskih izdelkov v drugo državo članico, − za energente, ki se porabijo za industrijsko‐ komercialni namen − za kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo − za komercialni prevoz blaga in potnikov − za energente, ki jih porabijo energetsko intenzivna podjetja Elektronsko vlaganje je veljalo že doslej. Novost elektronskega vlaganja po Zakonu o trošarinah (Ur.l. 92/21) je za osebe, ki so v registru kmetijskih gospodarstev pri ministrstvu, pristojnem za kmetijstvo, evidentirane kot nosilci kmetijskega gospodarstva. Uveljavljanje vračila trošarine z vložitvijo zahtevka v papirni obliki ne bo več mogoča. Predložitev v elektronski obliki velja tudi za zahtevke, ki bodo vloženi po 1. 1. 2022, za obdobja uveljavljanja vračila, ki se sicer nanašajo na davčno leto 2021. Način dostopa do informacijskega sistema za predložitev dokumentov s področja trošarin (IS ETROD) je podrobneje opisan v dokumentu FURS. MERITVE RADONA Na območju občine Idrija mora delodajalec opraviti meritve radona Radon je naravni radioaktivni plin, ki nastaja pri razpadu radija v zemlji in počasi prodira na površje, ki povzroči pljučnega raka. Na prostem se hitro dvigne v višje ležeče sloje atmosfere, v zaprtih prostorih pa se lahko akumulira doseže zelo visoke koncentracije. Potek meritve Meritve na področju varstva pred ionizirajočimi sevanji in meritvami radona v podjetjih opravljajo pooblaščene institucije s pasivnimi detektorji sledi. Običajno zadošča ena meritev na tlorisno površino 150 m2 ali v vsakem četrtem prostoru s stalnim delovnim mestom. Ukrepi za zmanjšanje izpostavljenosti Če se ugotovi, da v obstoječih stavbah delavci ali drugi prebivalci letno prejmejo več kot 6 mSv zaradi izpostavljenosti radonu, je treba izvesti ukrepe za zmanjšanje izpostavljenosti, kot so: − prezračevanje prostorov − premestitev ljudi v druge prostore − prenehanje uporabe prostorov − gradbeni posegi Globe: Zakon (181. členu ZVISJV-1) predpisuje globe v višini od 1.800 do 125.000€, če delodajalec obveznih meritev ne izvede. REK OBRAZCI Poenostavitve REK obrazcev FURS prenavlja in poenostavlja REK obrazce. Obstoječi REK obrazci: REK-1, REK-1a, REK-2 in PNiPD se ukinejo in nadomestijo z enotnim REK-O obrazcem. Vsi ti obrazci skupaj trenutno obsegajo več kot 300 različnih rubrik za vnos, njihovo število pa je v prenovljenem REK obrazcu precej znižano. Tako na primer zbirni REK-1 obrazec vsebuje malo več kot 100 polj, novi REK-O obrazec pa 37 polj. Na zbirnem REKO bo omogočen avtomatičen izračun skupnih zneskov terjatev za davčno knjigovodstvo. Zaradi večjega vpliva na oblikovanje pokojninske osnove do januarja 2023 ostaja nespremenjen REK-1f obrazec, REK-1b obrazec pa ni predmet prenove v tej fazi. Da bi bil novi REK-O obrazec čim bolj enostaven in prijazen do davčnih zavezancev, je določen nabor podatkov, ki upoštevajoč izbrano vrsto dohodka omogoča avtomatičen izračun obračunanih obveznosti in obveznosti za plačilo ter izračun skupnih zneskov terjatev za davčno knjigovodstvo. V nabor podatkov so v REK-O obrazcu dodani tudi dodatni podatki o plači, kar bo omogočilo postopno ukinitev ZAP-M obrazca. Poenostavitve se nanašajo tudi na način predložitve popravkov predloženih REK obrazcev, in sicer tako da se zmanjša število možnih vrst popravkov, davčni zavezanec pa v primeru popravljanja podatkov uporabi enotno vrsto dokumenta »Popravek«. V okviru popravljanja predloženih podatkov se lahko popravljajo podatki na nivoju posameznega individualnega REK obrazca brez popravljanja zbirnega REK-O obrazca in predlaganja vseh ostalih iREK obrazcev, ki niso predmet popravka. Izračun podatkov, potrebnih za vzpostavitev terjatev v davčnem knjigovodstvu in prikazanih na zbirnem REKO obrazcu, bo omogočen v sistemu eDavki. Navedeno pomeni veliko poenostavitev za zavezance. V okviru prenove REK se poenostavlja tudi oddaja obrazca v primeru samoprijave. V primeru, ko bo davčni zavezanec označil, da obrazec oddaja na podlagi samoprijave, se bo REK-O obrazec avtomatično dopolnil z obrazcem samoprijave. To pa pomeni, da ločeno predlaganje podatkov za potrebe samoprijave ne bo več potrebno. S poenostavljenim načinom poročanja in dodanimi polji se posamezne vsebinsko enake vrste dohodkov združijo. Po prenovi REK tudi ne bo več ločeno poročanje za izplačilo plač delavcem, ki delo opravljajo v Sloveniji in delavcem, ki so začasno napoteni na delo v tujino. NAMENITEV DELA DOHODNINE ZA DONACIJE Namenite del dohodnine v dobrodelne namene, namesto da jo pustite državi V letošnjem letu 1% svoje dohodnine lahko namenimo v dobrodelne namene (doslej 0,5%). Donacija ne vpliva na višino našega vračila ali doplačila dohodnine. Če se za donacijo ne odločimo, gre 1% od odmerjene dohodnine v proračun RS. Upravičenci, katerim je mogoče nameniti del dohodnine za leto 2021 so navedeni na - seznamu upravičencev. Določimo lahko do 10 upravičencev donacije, med katere lahko razdelite svoj 1% dohodnine (vsakemu lahko podelite vsaj 0,1% oz. največ 1%). Vloge za donacijo ni potrebno vlagati vsako leto, razen če želimo spremeniti prejemnika donacije. Vlogo oz. prejemnika donacije lahko določimo kadarkoli, vendar, če želimo, da se prejemnika dela dohodnine upošteva že za letošnjo dohodnino, je vlogo potrebno oddati do konca leta. Prejemnika/e donacije določimo: − pisno vlogo pošljemo na Finančni urad Nova Gorica, Ulica Gradnikove brigade 2, 5000 Nova Gorica (vloga na spletni OOZ Idrija), − preko sistema e-davki (vloga: Doh-Don); − ustno na svoji izpostavi FURS SEKCIJE PREVOZNIKI Koda 95 – redno usposabljanje voznikov Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija organizira redno 7-urno usposabljanje za voznike z vpisano kodo 95 v vozniških dovoljenjih po programu za leto 2022 v soboto, 5. februarja 2022. Redno usposabljanje voznikov po programu za leto 2022 bomo izvedli, če bodo epidemiološke razmere to dopuščale. PRISPEVKI IN DAVKI PLAČEVANJE PRISPEVKOV Pri plačilu davkov, prispevkov in drugih obveznih dajatvah zavezanci z referenco na plačilnem nalogu določijo vrsto dajatve ali pa izberejo način plačila s katerim poravnajo več vrst dajatev, in sicer tako da, združijo obveznosti, ki pripadajo isti javnofinančni blagajni oziroma istemu IBAN računu. Uporabljena referenca pri plačilu vpliva na način zapiranja terjatev s plačili v davčnem knjigovodstvu. 1. Primer: plačilo z referenco na izbrano dajatev ali izvršilni naslov (npr. SI19 DŠ-45004; pri čemer DŠ pomeni davčno številko zavezanca in šifra dajatve 45004 za prispevke za zdravstveno varstvo) zapre zapadle in nezapadle terjatve za izbrano vrsto dajatve. 2. Zapiranje s plačilom s splošno referenco (SI19 DŠ99996; oznaka 99996 določa, da se plačilo uporabi za vse dajatve na podračunu) pa se izvede šele, ko terjatve dospejo v plačilo in sicer znotraj prehodnega davčnega podračuna na katerega je prispelo. Pri uporabi splošne reference se prednostno zapirajo terjatve, ki so prej dospele v plačilo. Z enim plačilom se lahko plača več vrst dajatev, tako da, združite obveznosti, ki pripadajo isti javnofinančni blagajni oziroma istemu IBAN računu: IBAN SI56 01100-8881000030 Referenca SI19 DŠ-99996 SI56 01100-8882000003 SI56 01100-8883000073 DŠ-99996 DŠ-99996 namen akontacija davka, prispevki (starševsko varstvo, zaposlovanje) Prispevki PIZ Prispevki ZZ Pravilno izpolnjen plačilni nalog je pogoj za pravilno evidentiranje prejetega plačila v knjigovodsko evidenco. V primeru pomote pri vpisovanju se lahko plačilo knjiži na napačnega zavezanca ali zapira napačno odprto postavko. V primeru odprte terjatve in obveznosti, lahko predlagate pobot, v primeru preveč ali napačno plačane dajatve lahko predlagate vračilo ali preknjižbo. Samozaposleni in družbeniki lahko plačujejo prispevke z enim e-računom Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) je uvedla plačevanje obveznosti na podlagi e-računa za družbenike in samozaposlene in so sami dolžni obračunavati prispevke za socialno varnost, lahko pa se še vedno uporablja način plačevanja obveznosti, kot doslej. V primeru, da se zavezanec za plačilo prispevkov odloči za poenostavitev plačevanja mora pri svoji spletni banki prijaviti na prejem e-računa. FURS je v Registru izdajateljev e-računov vpisan z nazivom Ministrstvo za finance Finančna uprava Republike Slovenije, naslov Šmartinska cesta 055, 1000 Ljubljana, davčna številka 77695771. V prijavi se za »Referenčno oznako izdajatelja e-računa« vpiše davčna številka zavezanca, ki prijavo oddaja. Z oddano prijavo se šteje, da se zavezanec strinja tudi s Splošnimi pogoji plačevanja obveznih dajatev z eračunom. FURS bo takšnemu zavezancu na podlagi obračuna dajatev pripravil t.i. zbirni plačilni nalog, ki bo vseboval podatke o javnofinančnih blagajnah, vrstah in višini dajatev. Zbirni plačilni nalog bo FURS poslal zavezancu (preko njegove banke) v obliki e-računa v enotni standardizirani obliki eSlog, ki bo vključeval tudi obvestilo v pdf obliki. E-računi bodo poslani bankam, zavezanec pa bo lahko do njih dostopal prek svoje spletne banke, kjer bo lahko predizpolnjen plačilni nalog tudi potrdil in s tem neposredno poravnal znesek obveznosti. Zavezanec bo na ta način vsak mesec na enem eračunu plačal vse štiri prispevke za socialno varnost: PIZ, ZZ, prispevke za starševsko varstvo in prispevke za primer brezposelnosti. Izdaja in plačilo e-računa sta neposredno vezana na predložitev obračuna prispevkov za socialno varnost in plačilo te obveznosti. Obračune je treba preko eDavkov predložiti do 15. v mesecu, zneske pa poravnati najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. E-račun bo izdan po predložitvi obračuna. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2020 je 1.856,20€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.113,72€ (60% x 1.856,20€), najvišja pa 6.496,70€ (3,5 kratnik PP 2020 = 3,5 x 1.856,20€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od februarja 2021 dalje so v višini 425,43€, najvišji pa 2.481,75€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2021 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 38,61€ in sicer 9,65€ (povprečna plača oktober 2020 = 1.821,44€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 28,96€ (25% povprečne plače oktober 2020 = 25% X 1.18.21,44€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2021 do 31.3.2022 je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 38,68€ (doslej 36,56€). Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja (Ur.l.36/2021 z dne 12.3.2021) in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki do 31.3.2022 so 77,29€ (38,61€ + 38,68€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 38,68€ do 31.3.2022 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 38,61€ od 1.1.2021 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX € Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 38,68€ do 31.3.2022 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 38,61€ od 1.1.2021 Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2020 90% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2021 dalje je najnižja zavarovalna osnova 1.670,58€ (90% povprečne letne plače za leto 2020, ki je 1.856,20€), najvišja pa 6.496,70€ (3,5 kratnik PP 2020 = 3,5 x 1.856,20€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 638,16€ in največ v višini 2.481,75€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Ta razlika vpliva le na obračunavanje in plačevanje prispevkov. To pomeni, da delodajalcem razlike do najnižje osnove ni treba prišteti k bruto plači v enakem smislu kot to velja za dodatke, torej se zaradi te razlike delavčeva bruto plača ne spremeni. Zaradi obračunanih prispevkov pa ta razlika posredno vpliva na delavčevo neto plačo. Za izplačila od 1. 1. 2021 do 28. 2. 2021 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 1.052,30 € (60 % x 1.753,84 €). Za izplačila od 1.3.2021 dalje je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 1.113,75 € (60 % x 1.856,20 €). Osnova za plačilo prispevkov zaposlenih za izplačila od 1.7.2021 do 31.12.2021 Za plače in nadomestila plače, ki jih bodo delodajalci izplačali v obdobju od julija do decembra 2021 PKP8 določa nižjo najnižja osnova za plačilo socialnih prispevkov. Najnižja osnova se bo začasno znižala s 60% povprečne plače na višino minimalne plače. S tem ukrepom se v določenem obsegu razbremeni delodajalce, ki so se jim zaradi dviga minimalne plače stroški povišali. Najnižja osnova za plačilo prispevkov za izplačila od 1.7.2021 do 31.12.2021 je 1.024,24 € (minimalna plača 2021, ukrep iz PKP8 – 28. člen). PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi. Opravlja ga lahko zakonec ali zunajzakonski partner, starši ali otroci lastnika mikrodružbe ali samozaposlene osebe, ki lahko opravljajo pomoč v podjetju največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 1. 2021 v višini 5,46€ (0,30% PP za oktober 2020 = 0,3% x 1.821,44€) se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.24/2021 z dne 18.2.2021) določa od 19. februarja 2021 minimalno bruto urno postavko za študentsko delo v višini 5,89 € ( doslej 5,40 €). Začasno in občasno delo dijakov in študentov je vključeno v pokojninsko in invalidsko zavarovanje (pokojninska doba) in zdravstveno zavarovanje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo prispevki za PIZ v višini 15,5%. Delodajalec na znesek na napotnici plača prispevek za PIZ v višini 8,85%, prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, koncesijsko dajatev v višini 16% in dodatno koncesijsko dajatev v višini 2%. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV Odredba o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev (podlaga tretji odstavek 27.c člena Zakona o urejanju trga dela), Ur.l.28/2021 z dne 26.2.2021 določa, da je od 1. marca 2021 do 28. februarja 2022 višina urne postavke upravičenca za opravljeno uro začasnega ali občasnega dela ne sme biti nižja od 5,50 €, višina dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo pa v seštevku v koledarskem letu 2021 ne sme presegati 8.235,53 €. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za september 2021 je znašala 1.872,92€, neto plača pa 1.210,46€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar september 2021 je znašala 1.955,08€, neto 1.227,87€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje julij september 2021 je znašala 1.904,62€, neto 1.229,43€. UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Preverite aktualni seznam. partnerjev in njihovih ugodnosti, ki ga ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. MOJ OBRTNIK PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja, 90 dnevno brezplačno prejemanje povpraševanj, ugodnejši prejem povpraševanj, brezplačen prejem SOS povpraševanj. https://www.mojobrtnik.com/ IZ URADNEGA LISTA 174 177 177 178 182 185 185 188 6.11. 11.11. 11.11. 12.11. 22.11. 26.11. 26.11. 1.12. 176 178 178 178 183 184 184 184 184 184 184 184 184 184 9.11. 12.11. 12.11. 12.11. 23.11. 26.11. 26.11. 26.11. 26.11. 26.11. 26.11. 26.11. 26.11. 26.11. KORONAVIRUS ODLOKI – objavljeni od 6.11.2021 Odlok o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 Odlok o spremembah Odloka o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 Sprememba Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 Pravilnik o izvajanju mikrobioloških preiskav na virus SARS-CoV-2 Sprememba Pravilnika o izvajanju mikrobioloških preiskav na virus SARS-CoV-2 Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 Odlok o dopolnitvi Odloka o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 Sprermemba Odloka o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 DRUGE OBJAVE Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (uradno prečiščeno besedilo) (ZFPPIPP-UPB17) CERKNO - Pravilnik o plačah občinskih funkcionarjev in nagradah članov delovnih teles občinskega sveta in župana ter članov drugih občinskih ter o sklep povračilih stroškov CERKNO -organov Ugotovitveni o določitvi vrednosti točke za odmero nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju Občine Cerkno za leto 2022 CERKNO - Sklep o ukinitvi statusa javnega dobra Spremembe in dopolnitve Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja Poročilo o gibanju plač za september 2021 IDRIJA - Sprememba Poslovnika Občinskega sveta Občine Idrija IDRIJA - Odlok o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za del EUP ID_1/3_IGs Marof IDRIJA - Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o oddajanju poslovnih stavb in poslovnih prostorov Občine Idrija v najem IDRIJA - Sklep o vrednosti točke za določitev višine nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za leto 2022 IDRIJA - Sklep o določitvi izhodiščne cene stavbnih zemljišč v Občini Idrija za leto 2022 IDRIJA - Sklep o vrednosti točke za obračun najemnine za zemljišča in javne površine, ki so v lasti Občine Idrija, za leto 2022 IDRIJA - Sklep o vrednosti točke za izračun občinskih taks za leto 2022 IDRIJA - Sklep o prenehanju statusa grajenega javnega dobra lokalnega pomena PODATKI O DAVČNEM ZAVEZANCU: ____________________________________________________ (ime in priimek davčnega zavezanca) ____________________________________________________ (podatki o bivališču: naselje, ulica, hišna številka) ____________________________________________________ (poštna številka, ime pošte) Davčna številka Finančni urad Nova Gorica Ulica Gradnikove brigade 2 5000 Nova Gorica __________________________________________________ (pristojni davčni urad, izpostava) ZAHTEVA za namenitev dela dohodnine za donacije Ime oziroma naziv upravičenca V/Na _____________________, dne_________________ Davčna številka upravičenca Odstotek (%) __________________________ podpis zavezanca/ke PRISPEVKI - OBVEZNOSTI NOVEMBER 2021 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA prispevek PIZ ZZ Starš. var. Zaposl. Bruto zavarovalna osnova v EUR TRR SI56 SI56 SI56 SI56 0110 0110 0110 0110 stopnja 0888 0888 0888 0888 2000 3000 1000 1000 003 073 030 030 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% referenca SI19 SI19 SI19 SI19 DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 najnižji ZASEBNIK najnižji DRUŽBENIK najvišji 1.113,72€ 1.670,58€ 6.496,70€ (60% PP 2020=60% X 1.856,20 €) (90% PP 2020=90% X 1.856,20€) (3,5 kratnik PP 2020) 406,79 224,69 3,34 3,34 638,16 1.581,95 873,80 13,00 13,00 2.481,75 271,19 149,79 2,22 2,23 425,43 PRISPEVKI SKUPAJ DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2020 (PP za 2020 je 1.856,20€), prispevki skupaj 425,43€ 1.113,72 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2020 (60% x 1.856,20€= 1.113,72€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 90% PP za leto 2020 (PP za 2020 je 1.856,20), prispevki skupaj: 638,16€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2020 (3,5 x 1.856,20 €), prispevki skupaj: 2.481,75€ OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava - letni dohodek do 13.316,83 € (mesečni do 1.109,74 €) PODATKI O PLAČAH Povprečna plača SEPTEMBER 2021 Povprečna plača JANUAR - SEPTEMBER 2021 Povprečna plača JULIJ - SEPTEMBER 2021 Povprečna bruto plača (PP) 2020 Povprečna bruto plača (PP) 2019 Minimalna plača od 1.1.2020 Minimalna plača od 1.1.2020 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) 3.500,00 + (18.700,38 -1,40427 x skupni dohodek) 291,67 203,08 220,77 368,21 291,67 3.500,00 2.436,92 2.649,24 4.418,54 3.500,00 2.819,09 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 291,67€ 291,67 STOPNJE PRISPEVKOV neto € 1.210,46 1.257,87 1.229,43 1.208,65 1.190,74 PRISPEVEK DELAVEC sklic akontacija davka na dejavnost SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ Znesek € 8,85% SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% LESTVICA SI19 DŠ-40002 DEJANSKI PRAZNIKI 21 168 1 8 DELOVNI DNEVI NOVEBER 2021 OBRAČUN UR 38,68 38,61 SKUPAJ 22 176 77,29 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Vrsta izplačila Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008 po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom Ur.l.114/2021 od 1.9.2021 Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust Najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je povprečna plača za predpretekli mesec) 6-8 ur Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 8-12 ur nad 12 ur LETNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad osnova do € dohodnine € € 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 KONTO 15,50% DELOVNI DNEVI prehodni račun DELODAJALEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje Dohodnina OBRTNIKI - POPOLDANCI namen 6.496,70 € letna olajšava € 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) bruto € 1.872,92 1.955,08 1.904,62 1.856,20 1.753,84 1.024,24 940,58 1.670,58€ mesečna olajšava € - letni dohodek nad 13.316,83 € (mesečni nad 1.109,74€) 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 4. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 5. za dohodke iz delovnega razmerja: - mesečni bruto dohodek do 1.109,74€ - mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ individualno 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 1.360,00 5.650,00 13.900,00 22.480,00 SKUPAJ 16 % + 26 % nad 8.500,00 + 33 % nad 25.000,00 + 39 % nad 50.000,00 + 50 % nad 72.00,00 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 140 € mesečno 0,37 € 1.900,43€ 7,45 € 10,68 € 21,39 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad € osnova do € dohodnine € 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 113,33 470,83 1.158,33 1.873,33 SKUPAJ + 26 % + 33 % + 39 % + 50 % 16 % nad 708,33 nad 2.083,33 nad 4.166,67 nad 6.000,00 VSEBINA BODITE OBVEŠČENI ....................................................................................................................................................... 2 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 2 PREDLOG NOVEGA INTERVENTNEGA ZAKONA PKP-10 ..................................................................................................... 2 DAVČNA OSNOVA NORMIRANEGA s.p.............................................................................................................................. 2 KATERI UKREPI PKP SO ŠE V VELJAVI? ........................................................................................................................... 3 ZAKONI IN ODLOKI ZA ODPRAVO POSLEDIC COVID-19 .................................................................................................. 3 KORONAVIRUS - INFORMACIJE ....................................................................................................................................... 3 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 4 IZOLACIJA IN KARENTENA .............................................................................................................................................. 4 ODSOTNOST Z DELA ZARADI VIŠJE SILE ......................................................................................................................... 5 DELO NA DOMU ZA OMEJEVANJE OKUŽB COVID-19 ......................................................................................................... 6 DOPOLNITEV OCENE TVEGANJA COVID-19...................................................................................................................... 6 BOLNIŠKA ODOTNOST IN NADOMESTILA ........................................................................................................................ 7 ZAHTEVKI ZA VRAČILO TROŠARINE ................................................................................................................................ 8 MERITVE RADONA .......................................................................................................................................................... 8 REK OBRAZCI ................................................................................................................................................................. 8 NAMENITEV DELA DOHODNINE ZA DONACIJE ................................................................................................................. 9 SEKCIJE ................................................................................................................................................................................ 9 PREVOZNIKI................................................................................................................................................................... 9 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 10 PLAČEVANJE PRISPEVKOV ............................................................................................................................................ 10 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 10 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 11 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 11 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 11 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 12 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 12 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV .................................................................................................. 12 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 12 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 13 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 13 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 13 MOZAIK PODJETNIH ..................................................................................................................................................... 13 MOJ OBRTNIK .............................................................................................................................................................. 13 IZ URADNEGA LISTA .......................................................................................................................................................... 13 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI NOVEMBER 2021 ..................................................................................................................... 15