ODMEVI 48 Tatjana Lukovnjak: Poročilo z bralnega posveta Branje za znanje V petek, 8. septembra 2023, je na Filozofski fa- kulteti Univerze v Ljubljani potekal celodnevni nacionalni posvet s področja bralne kulture in bralne pismenosti Bralnega društva Slovenije z naslovom Branje za znanje. Dr. Tina Bilban se je v uvodnem predavanju Brati znanost, brati svet dotaknila vprašanja terminologije (poučna, stvarna, znanstvena, poljudnoznanstvena literatura). Izpostavila je predvsem dva problema – manko medijske- ga prostora za stvarno literaturo in premalo interdisciplinarnega povezovanja v šolskem kurikulu. Dr. Sašo Dolenc je opozoril na pomen zgodb (Moč zgodb: vpliv pripove- dovanja na človeške možgane), dr. Samo Kreft pa je razmišljal o združljivosti pisanja poljudnoznanstvenih besedil in družbene angažiranosti (Pisanje poljudnoznanstve- nih besedil in družbena angažiranost – je to dvoje združljivo?). Dr. Kozma Ahačič je v predavanju Branje neleposlovnih besedil in sodobni jezikovni pripomočki predstavil portala FRAN in FRANČEK ter opozoril na pomen neformalnega jezikovnega izobraže- vanja (podnapisi na televiziji, napisi v okolici, digitalni aparati). Dr. Samo Rugelj (Izbiranje in izdajanje knjig: med vizijo, iluzijo in realno- stjo) in mag. Emica Antončič (Ne(prepo)znana poljudna znanost) sta spregovorila o težavah založnikov pri izdajanju stvarne literature. Dr. Ana Slavec je opozorila na pomen stati- stične pismenosti (Statistična pismenost). O pisanju in kakovosti slovenskih učbenikov sta razmišljala dr. Gregor Torkar (Izsledki in priporočila projekta za kakovost slovenskih lje študijskega srečanja seznanila z novostmi v Pravilniku o napredovanju v vzgoji in izobraževanju v nazive ter predstavila mož- nosti in ideje, ki jih šolski knjižničarji lahko uporabimo in udejanjamo pri svojem delu, • Barbara Škrbić iz II. gimnazije Maribor pa je predstavila zelo uporabno orodje, ime- novano lokator, ki uporabnika pripelje do police z gradivom. Svoj primer dobre prakse je poimenovala »Najdi knjigo sam«. Pri razpravi smo veliko časa namenili umetni inteligenci in prihajajočemu novemu Pravil- niku o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju (v času izpeljave študijskega srečanja pravilnik še ni bil sprejet). Srečanje je bilo zelo zanimivo in polno novosti. Iskrena zahvala Romani Fekonja za energijo, ki jo je vložila v izpeljavo dogodka. Tatjana Lukovnjak Poročilo z bralnega posveta Branje za znanje 49 Šolska knjižnica, Ljubljana, 32 (2023), 4, 49 Učenka 3. razreda: »Imate kakšno takšno zanimivo knjigo, kjer se nekaj zaplete, potem pa odplete?« Učenec 2. razreda, ki si izbere knjigo s 527 stranmi (Patrick Ness: Na begu): »Ta se mi pa zdi zanimiva.« Knjižničarka: »Joj, ta knjiga bo pa še malo pretežka zate.« Učenec: »Ne, poskusite, primite jo, je čisto lahka!« Učenka 3. razreda: »Iščem knjigo z debelimi črkami za bratca.« Knjižničarka: »Kateri razred pa obiskuje tvoj bratec?« Učenka: »Prvi.« Knjižničarka: »Ali morda potem potrebuješ knjigo z velikimi tiskanimi črkami?« Učenka 2. razreda v knjižnici najde knjigo Pod medvedovim dežnikom in vsa navdušena reče: »Uvau, te knjige se pa spomnim še iz svojega otroštva!« učbenikov) in dr. Marina Dermastia (Kako napisati najboljši evropski učbenik in druge zgodbe). Pomen kakovostnih ilustracij v stvarni literaturi je bil tema predavanj mag. Marije Nabernik (Ilustriranje strokovnih besedil) in mag. Klare Jan (Vešče, cumprnice in mrtalače – poljudnoznanstvena ilustracija v kontekstu interaktivne digitalne knjige). Primere dobrih praks so predstavili Rok Omahen (Prispevki na spletni strani MMC RTV Slovenija), mag. Tilka Jamnik (Branje glede na zanimanje) in mag. Darja Lavrenčič Vrabec (Kako rastejo in zorijo (poučne) zlate hruške?). Dogodek je bil organiziran v okviru Nacional- nega meseca skupnega branja, ki poteka pod častnim pokroviteljstvom predsednice Repub- like Slovenije dr. Nataše Pirc Musar. ISKRICE IZ KNJIŽNICE Nina Kranjec Anekdote iz šolske knjižnice Osnovne šole Grm